HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh tätä nukutusta taas...

ZUZ: mustakin tuntuu välill et tissit on tyhjät, mut ei poika valita ja nukkuu yleensä yöt. viime viikolla imutteli yölläkin 2h välein ja nyt taas rauhottu. kai tilas itelle enemmän sapuskaa. olen yrittäny juoda reilusti sillonku tuntuu tosi tyhjältä. ens viikol kuulee onko paino noussu norm. ainakin oman puntarin mukaan.

ihanaa se anoppipuolikas ei tullu....

viikonloppuja

Heipsan!
Nyt nukkuu meidän tyttö kovin kovin levottomasti. Heräilee melkeimpä tunnin parin välein ja rauhoittuu vasta kun isi tai äiti käy laittamassa tutin ja silittelemässä. Se on sellaista pientä kitinää ja silmätkin ovat usein kiinni, mutta tosissaan ei rauhoitu ennen kuin joku käy katsomassa. Kun luin noita teidän viestejä aloin kanssa miettimään korvatulehduksen mahdollisuutta, koska valillä haroo korviaan ja sitä vaikkuakin tulee kohtalaisesti. Kuumetta ei kummiskaan ole. Pitäisköhän sitä mennä lääkärille?

Nämä on hiukan hankalia juttuja. Sama asia voi tarkoittaa niin montaa. Nämäkin edellä mainitut voisivat siis olla oireita korvatulehduksesta, hampaiden puhkeamisesta tai jopa eroahdistuksesta. Jostakin luin, että tämän ikäiset vauvat saattavat haluta tarkistaa öisinkin, että ovatko vanhemmat lähettyvillä. Apua, juuri kun alkoi tuntua siltä että tietää missä mennään, muuttui tilanne täysin päinvastaiseksi!

Nimiäisten ensimmäinen osa järjestettiin viime sunnuntaina ja Vilma oli oikein seurallinen. Olimme kutsuneet kylään vain ystävät ja kummit ja kyllä oli kivaa kun oli paljon uusia naamoja katseltavana. Vielä ei vierastanut ollenkaan ja tykkäsi kun siirreltiin sylistä toiseen. Reipas päivänsankari nukahti lopulta puoli kymmenen aikaan ja sitten katselimme pienellä porukalla kisojen loppuja ja avasimme kuohuviinipullon. Mukavaa oli! Ensi viikolla on sitte osa 2 ja sukulaisten vuoro. Saas nähdä kuinka sujuu...

Ollaan tässä huomattu, että Vilmaa on entistä vaikeampi viihdyttää ja mielikuvitusta kysytään kun hänelle yrittää keksiä virikkeitä. Uutuutena on myös korvia vihlova kiljuminen, jota käytetään tehokeinona kun halutaan ilmaista että on tylsää. Kyllä taas korvatulppia kaivattaisiin!

Munkin puolesta tervetuloa kaikille uusille vaikka en itsekään tänne kovin pitkään ole kirjoitellut!! Oli joku muukin antanut tytölleen nimeksi Vilma! :)

Heli ja Vilma 4kk 1vk

P.s. Älkää nyt tuomitko mutta mie meen töihin ens viikolla. Tosin vain tilapäistyöntekijänä ja muutamana iltana viikossa. Isi on Vilman kanssa kotona joten hoitoon ei tarvii viedä. Vähän kyllä jännittää...

Sattuipa meillä tänään; olin vaihtamassa Vilmalle vaippaa ja pyysin miestä tekeen neitin pottusoseen valmiiksi. Sanoin, että laita maitoa siihen survotun potun joukkoon ja lämmitä vähän. No meninpä sitten syöttään neitiä. Sose oli hiukka paksua, joten kysäisin missä se maito on, jotta saan hiukka löysemmäks sosetta. Mies näytti pokkana pöydällä olevaa kevyt maito purkkia! Oli sitten tehnyt soseen tavalliseen maitoon, arvaattekin varmaan etten ihan viitsiny sitä sitte antaa 4 kk:n ikäiselle neitille.

Mä oon kans täs miettiny että tuleekohan tota maitoo tarpeeks. Tänäänkin piti tissillä kauheen menon pariin otteeseen. Välillä itkeskeltiin ja sit taas imettiin kauheella tohinalla. Tankkaa päivällä kans tiuhaan, pitää korkeentaan kaks tuntia väliä tankkaamisessa. Neiti on kyllä tosi tyytyväinen muuten ja öisin nukkuu kans pitkiä unia ellei reenaa sitä vatsalleen kääntymistä.

Että tämmöstä tällä kertaa. Toivottavasti riittäs tämmösiä kauniita kelejä vielä, niinkuin tänään.

ei tietenkään tuomita töihinmenosta, äläkä sinäkään pode siitä syyllisyyttä! sehän on varmasti mukavaa vaihteluakin vauvanhoidolle!! ja kun vauva kerran on isin kanssa niin voit vielä olla töissä huoleti.

mä oon suunnitellu johonkin jumpalle lähtöä esim. kerran viikossa.. en oo juuri mitään harrastellu, mutta nyt vois sellanen pieni irtiotto lapsista (kun muuten oon AINA niiden kanssa) tehdä sillon tällön ihan hyvää. ja jos vaikka samalla sais noita kilojakin vähän pois...

meillä on suurimmat kitinät menny ohi. ei käyty lääkärissä. mutta noiden levottomuuksien takia vuorokausirytmi on hiukkasen heittänyt tässä viime päivinä. mutta eiköhän se siitä tasaannu.

oon kans huomannu ton, että nyt pitäs olla jatkuvasti jotain uutta viihdykettä. vaikka äidin pitäis tarvittaessa heittäytyä pelleksi jos ei muuta virikettä ole.. sinänsä varmaan turhauttavaa kun ei vielä itse pääse etsimään niitä virikkeitä ja toiset ei toimita niitä niin paljon kuin toivoisi... =) ehkäpä se hätä keinot keksii... siitähän se liikkuminen sitten lähtee - uteliaisuudesta ja tutkimusmatkailu-halusta.

Noista korvien haromisesta piti vielä laittaa. Kun meidän pikku-mies oikeesti repii korviaan kaksinkäsin , että eikö näitä sais irti :) Korvatulehduksesta ei ole kyse, on jatkunu jo jonki aikaa ja käytii just lopputarkastuksessakin ja kaikki ok. Veikkaan että liittyy ainakin meillä väsymykseen, kun tahkoo silmiä ja repii korvia, on jo korkea aika kaapata ukkeli sylkkyyn ja laulaa tuutulaulu :)

Mitenkäs teillä toimii tuo kakkaaminen kun kiinteitä on syöty? Meillä syöty jo lähes 2 kk eikä tuo ""kakkarytmi"" oikein ota tasaantuakseen. Tarkoitan siis, että kun kesken päiväunien ja varsinkin yöunien heräillään kakkaamaan, useampi kerta. Lounassose ja päivällissose menee alas melkein aina samaan aikaan päivästä, ja oon aikojakin koittanu vaihdellaa ihan vähän suuntaan tai toiseen jos auttais.

Kaunista syyspäivää kaikille! (meillä on jo ihan syksy...vettä sataa, tuulee...)

mikä kakkarytmi?!?! =)
meillä ei oo siinä mitään säännöllisyyttä / tolkkua muutenkaan.. kakkaa tulee joskus monta kertaa päivässä ja/tai yössä ja sit voi mennä sellasiakin päiviä ettei tuu ollenkaan. Värikin on niin villi että!

meillä on muuten kans alettu haroa korvia väsyneenä. ja silmiä hieroo myös. unihiekkaa taitaa niihin mennä.. siinä kohtaa kun vie sänkyyn niin nukahtaakin helposti. mut yli ei saa mennä yhtään tai sit on ""piru irti"".

Juu, kakkarytmi... en oikeen keksiny muutakaan sanaa :) Nii siis tarkotin vaan sitä just et kun meidän pikku-herra heräilee muutaman kerran kesken päikkärienki kakkaamaan, ja se on unet katki sitte ja kauhee huuto ku yrittää uudestaan pyllynpesun jälkeen. Ennen kiinteitä nimittäin tuli aina aamuisin ja iltaisin. Ei sillä että siinä ny mikään ""rytmi"" tarvis olla, eihän aikusillakaan ole :) Eihän se kukkokaan käskien laula ja sitä rataa :)

Tänään aletaan kokeilemaan bataattia, keitin eilen sosetta. Ovatkos muut vauvelit hurmaantuneet tähän makuun vai onko ollu ihan yöks?

Hauskaa päivää kaikille!

Meillä on kans tota korvien/ympäristön haromista,yleensä jos väsyttää ja nyt oon huomannut,kun syötän ja olis paukku tulossa neiti tuskastuu ja haroo nassuaan niin kauan kunnes paukku tulee...outo kaveri =)

Meillä tulee kakka miltein joka päivä,mutta ei ole mitään tiettyä aikaa.Harvoin kakkaa vaippaan,yleensä ilmakylpyjen aikana kakkaa pyyhkeen päälle,viikossa tulee mukavasti pestyä pyyhe-pyykkiä =)
Kai sitten sillain on mukavampi kakkailla...

Nyt otin itteeni vihdoista viimein niskasta kiinni ja päätin ruveta lenkkeileen.
Tossa meijän vieressä on mukava lenkki reitti ja aattelin joka ilta käydä siellä yksikseni juoksemassa.
Eilen alotin ja tuntu tosi mukavalta ja kotiin päästyäni olisi tehny mieli lähtee uudestaan!
4kuukaudessa,kun saisi 4kg pois olisi kiva.
Ainakin jouluun mennessä tarvii vaaka lukema alkaa numerolla 5!
Katsotaan...

Mä en ymmärrä,mulla on se kuparikierukka ja nyt on menkat kestäny 1,5viikkoa!!!!!kierto on ollu 24päivää ja menkat kestää melkein 2 viikkoa,ei mulla mitään muuta ole kuin menkkoja...
Soitan tänään sinne missä se kierukka laitettiin ja varaan ajan 3kk tarkastukseen ja kysyn tästä ihmeen vuodosta!
Onko muilla ollu ongelmia kierukan kanssa?

Hauskaa päivän jatkoa!

Heh, näin viimeyönä unta jo meidän huhtikuiset ryhmästä! Unessa olin mieheni kanssa ravintolassa syömässä ja sitten sinne tuli tähän ryhmään kirjoittavia ja joku alkoi kysellä, että millä nimimerkillä kirjoitat tänne. Minä sitten kerroin olevani zuz ja vierustoverini oli Teija (vaikka ei täällä taida sen nimistä oikeasti olla). Uni sitten loppui siihen.

Ai miten niin addiktoitunut nettiin???

Tyttö kasvaa kovasti. Pari päivää sitten mietin tuota maitojuttua. Eilen sitten olin syöttänyt tyttöä tosi pitkään n. klo 18. Sitten meillä on aina kylpy ohjelmassa n. klo 20 ja sit sen jälkeen tissitykset ja nukkumaan. No sitten klo 19 tyttö alkoi huutaa sitä tissihuutoa ja ajattelin että nyt annetaan pulloa jos noin nälkä. Mies jäi syöttämään pullosta ja minä menin saunaan. No, tultuani saunasta, tyttö oli syönyt jonkun verran (ehkä noin 20-30 ml). Mies meni sitten vuorostaan saunaan ja tytön tissikitinä jatkui, tarjosin taas pulloa ja imaisi muutaman kerran. Ja edelleen kitinää. No sitten luovutin ja tarjosin tissiä ja tyttö söi ja oli tyytyväinen. Sitten taas n. klo 20.30 kylvyn jälkeen tissitteli ja sit nukahti. Eli taitaa olla meillä vähän muutakin kuin nälkää tuo tissittely (koska pullossa olisi maitoa ollut, mutta se ei häntä tyytyväiseksi saanut). Eli jatkamme harjoituksia pullon kanssa :)

Meillä on ollut jo muutaman viikon selkeä rytmi (varmaan tänään muuttuu kun sitä täällä hehkutan).
Tässä noin aikoja
Klo 21.00-09.00 nukutaan (syödään yleensä klo 5)
klo 11.00 ½ tunnuin päikkärit
Klo 14.00 ½ tunnin päikkärit
Klo 17.00 ½ tunnin päikkärit

ja joka välissä syöntiä, seurustelua, ulkoilua vaipanvaihtoa jne.

klo 20.00 kylpy
klo 20-21 iltatissitystä ja nukkumaan.

hyvää syksyn alkua!

Mulla oli kierukan kans vähän samanlaista aluksi kun sulla Jenni. eli vuoti ""kokoajan"". muistaakseni parin kuukauden jälkeen se tasoittui. sit mulla oli ihan mielettömiä vatsakipuja - ne sai joskus mut ihan kaksinkerroin. mut meidän ehkäisyvaihtoedot kun on oikeesti TOSI vähissä niin koitin niiden haittapuolien kans vaan sinnitellä. mut sit kun mieskin alkoi valittaa niin kävin otattaan sen pois. (ja nyt tuo ""tulos"" sitten tuhisee tuolla päikkäreillään =)
oon yheltä kaveriltakin kuullu noista alun kovista vuodoista, mut silläkin ne oli menny ohi. kysy ihmeessä lekurilta!!!

meillä on muuten sama tavoite, jouluun mennessä vaaka näyttämään 5x kg! mä en kyllä oo käyny juoksemassa - tuskin menekään. mut jos tuo kävelykin jotain auttas. kerro nyt ihmeessä välillä miten sulla homma etenee - jos saisin sillä itseänikin psyykattua lisää =)

mähän kerroin (ainakin piti), että meillä tuo lusikalla syöminen tökkii vieläkin. vaikka ollaan soseiden kans reenattu jo 1,5 kk. nyt oon eilen ja tänään tehny tytölle kaurapuuroa niin jopas maistuu! mut en kai mä sitä voi jatkossa pelkällä kaurapuurolla ruokkia... =) joten kyllä tähän joku juttu täytyy keksiä millä nuo muutkin soseet menis. positiivista on toki se, että nyt tiedän ettei kyse ole siitä lusikasta. kun kerran puurolle avaa niin reippaasti suun.

kävin aamulla työpaikalla kyselemässä noista lomapalkoista ja lomarahoista. meidän palkanlaskija-per**le olis jättäny multa kaikki loma-ajan palkat tältä kesältä ja ens talvelta maksamatta!! ei tienny että pitää maksella muutakin kun lomaltapaluurahat (tai mikä se nyt virallisesti sit onkaan). mä oon ""melko"" miesvoittosessa työpaikassa ja se tätsy ei oo ennen hoitanu yhtään äitiyslomalaisen raha-asiaa.... ja sen kyllä huomaa. ite täytyy olla tosi tarkkana!

Heippa taas!

Arvatkaa onko jalat kipeet?
2 päivän juoksulenkkien ansiosta on tainnut meikäläisen jalkalihaksetkin löytyä...
No tänä iltana taas.
Kati3,mä kerron sitten vaikka kuukauden itsensä kidutuksen jälkeen onko juoksusta ollut mitään hyötyä,toivottavasti!
Herkut ja pikaruoka pois niin eiköhän jotain tapahdu.

Ja vuoto senkun jatkuu...ei siis ihan kuukautis vuodon kaltaista,hyvin vähäistä,mutta häiritsee ku tarvii koko ajan pitää ""vaippoja""!
Ja yllätys,yllätys, unohdin soittaa siitä kierukasta eilen ja tänään,p*rkeleen soittoajat,jospa huomena muistaisin,täytyy pistää johonkin muistiin,muuten en tod. muista.

Vaivaakohan tota meijän likkaa tulevat hampaat?
Ollut nyt muutamana päivänä huutoa ja tuskin johtuu mistään sapuskasta,kun en ole antanut mitään uutta.
Ikenet on alhaalta aikas turvonneet(etummaisin osa),mutta hammasta ei kyllä vielä pilkota.

Mitä kaikkia ruokia ootte maistelleet?
Me ollaan peruna-porkkanaa(kaupan sekä omaa,ja pelkkää perunaa sekä pelkkää porkkanaa),maissia,peruna-kukkakaali,mustikkaa,luumua,
mustikka-vadelmaa,mangoa ja aprikoosia.
Ja iltasin ollaan juotu iso annos peruna-porkkana velliä,maissiakin ollaan kokeiltu.

Miehelläkin oli eilen eka työpäivä ja tottakai osu täks viikoks iltavuoro (14-22) ja on niin tylsää.
Mullakaan ei asu tässä ihan lähellä ketään kaveria,kaikkialle tarvis mennä autolla,mutta mulla ei ole omaa ja ukkokin menee autolla töihin ja vaikka mulla olis auto käytössä on kaikki matkat ohjelmaa täynnä,kun istuinta ei saa eteen niin tyttö on sit takana ja entäs jos rupee parkuun viimestä päivää,niin sit tarvii pysähtyä jne...
Tai sit teen tästä asiasta niin vaikeen,mut kuitenkin.
Mun kaveri on kyllä käynyt nyt aika paljon täällä,vauvan hoito neuvoja kyselemässä,kun saa sen vauvansa marraskuussa =)

Onko teillä jo vauvalle autoistuin vai vielä se koppa(vai mikä se nyt oikeelta nimeltä on)?
Meillä on vielä se kantokoppa,aateltiin lähempänä 6kk ostaa se virallinen autoistuin.
Mies vaan saa jo hampaat irvessä kantaa sitä kantokoppaa ja tyttöä,painaa jo aikaslailla.
Ja kun se koppakaan ei ole mikään uusi(ne on varmaan kevyempiä) vaan veljeltä lainassa.

Yöt on menny nyt tosi hyvin.
Eilen nukahti pienen kiukuttelun jälkeen klo21.30 ja tuttia kaivattiin 23.30 ja sitten kello olikin jo 04.30 kun seuraavan kerran itkettiin,annoin maitoa,joi tilkan ja klo07.30 potki ilosesti ja ähelsi samaan syssyyn mojovat kakat =)

Vieläkö teillä viihdytään vaunuissa makuu asennossa?
Meillä vaihtelevasti,nukkuu kyllä hyvin vaunuisakin,mutta jos ei väsytä pyrkii koko ajan ylös,oon kuitenkin vielä pitänyt vaunut makuu asennossa,etten ole siirtyny puoli-istuvaan.
(jossain ketjussa just tästä oli kysyttykin)

Tuiskulta kysymys:muistuttaako pojat toisiaan vai onko aivan erinäköiset?
Mun luokalla(ala-asteella) oli 3vuotta kolmoset,kolme tyttöä ja kaksi niistä oli vaalea hiuksisia ja vihertävät silmät ja se yksi oli tumma hiuksinen ja siniset silmät,aika hassua!

Plaa,plaa,plaa...taas tuli juttua(turhaakin)mutta toivottavasti jaksoitte lukea!

T:Jenni ja Siiri 4½kk

Ja sitä vielä...
Kati3:millasta kipua sulla oli mahassa?
Mulla on meinaan nyt muutamana päivänä ""kolottanut"" varmaan johki tohon munasarjojen kohdalle.!!!???
Sillain ihmeellisesti pistää ja särkee...

Joo,siis mun on PAKKO muistaa soittaa huomena lekuriin...

Täällä mennään tasaista arkea,
välillä Max nukahtaa 2min ja sitten taas huudetaan puol tuntii. En enää tiedä missä on vika. Nytkin huuti ja luovutin ja nukutin tissille, toisaalta nukahdin viereen ja poika nukkuu vieläkin jo tunti takana normaalin puolikkaan sijaan.

Huomenna pääsee kuulee vauvauinnista ja sitten olen päättänyt raahata itseni ja Maxin vauvajumppaan (alk. 6.9) Tulen muuten ihan mökkihöperöksi ja erakoidun. Tapaan päivässä ehkä yhden aikuisen, jos aviomiestä ja kassatätejä ei lasketa. Harvat kaverit on harventunu entisestään vauvan myötä...eli alan olla aika yksinäinen. Tosin onneksi viihdyn omissa oloissa, olen aina viihtynyt, mut pelkään etten saa enää kontaktia, jos olen liian kauan. Töissä ollessa, kun oli asiakkaita ja työkavereita koko ajan.

Olen vihdoin ruvennut jopa harkitsemaan seksinkin aloitusta, kun lääkityskin on aloitettu ja paikat alkaa näyttää paremmalta. Vaikuttaakohan se paikallinen estrogeeni sittenkin yläpäähänkin?? no pääasia et tehoo.

Ajattelin totuttaa pojan tutteliin, jotta saan siillä tehtyä soseita. Omaa maitoani en jaksa ruveta/pysty lypsämään. Kun eiks korvike oo parempi kuin pelkkä vesi??

Tänään on vaan hyvä päivä, kun näin positiivisia ajattelen. Päikkärit tais tehä hyvää äidillekin ja vaunuiltiin kirjastoon, poika heräs 10min ennen kotia , mut ei huutanu, katteli vaan. Sekin lisäs itseluottamusta.

Positiivisia pusuja kaikille ;))

Heipparallaa!

Oltiin tuossa justiinsa kaverilla kylässä ja kivasti meni! On se vaan ihanaa kun Vilman kanssa voi jo helposti olla ihmisten ilmoilla eikä tarvitse koko ajan pelätä, että herää ja rupee huutaan. Alussa vaunuttelu ja kyläily oli pelkkää itkua! Huomenna olis tarkoitus mennä kummitädille.

Tuossa kyläilyssä on vaan se huono puoli, että aina on tarjolla jotakin hyvää eikä tämä äippä saisi mitään herkkuja syödä. Liityin sitten painonvartijoihin ja pisteitä lasketaan niin vimmatusti. No, ekan viikon jälkeen oli pudonnut kaks kiloo... enää 13 jäljellä! Tsemppiä kaikille muillekin painon pudottajille! :)

Meilläkään tuo soseiden syönti ei ole alkanut kovin hyvin vaikka reilu kuukausi niitä on maisteltu. En tiedä onko syynä lusikkasyönti vai ruokailujen epäsäännöllinen rytmi. Nyt kummiskin ollaan yritetty antaa pari ateriaa päivässä suurin piirtein samoina kellon aikoina. Maitoa ja velliä yritetään kuitenkin saada meneen 800-900ml päivässä.

Kivaa, että on ollut iloisempaa mieltä!! Täälläkin kaikki on mukavasti... tietysti aina vois nukkua enemmän!

T. Heli ja Vilma 4kk+risat päälle

Hei!

Noita kierukkajuttuja; mulle laitettiin silloin 10 v. sitten kuparikierukka pojan syntymän jälkeen.
Ensin sain kauhean tulehduksen siinä laittamisen yhteydessä, kipu oli lopuksi aivan hirvittävää, jopa käveleminen sattui kun alavatsa tärähteli. No, siihen vaivaan sain kaksi antibioottikuuria päällekäin. Kannattaa siis soittaa ja kysäistä niistä kivuista!
Jatkuva tiputtelu mua vaivas n. puoli vuotta, sitten vasta tasaantui, mutta mä olin siinä vaiheessa niin kyllästynyt koko kapistukseen, ja mun mielestä se tuntuikin koko ajan, niin otatin sen sitten pois.

Soseita meillä on kokeiltu perunaa parsakaalin ja porkkanan kera. Maissi ei oikein laske, mutta omenaporkkana sose on suurta herkkua, ja sitä väsäilin itsekkin pakastimeen. Pilttipurkit voi muuten pakastaa yhden kerran ilman pelkoa paukahtamisesta.

Eipä tässä kummempia tänään, mä meen syömään makkaraa, ei pelkoakaan laihtumisesta!

Mari

moi taas

Kävin tänään gynellä lopputarkastuksessa, kun synnytyksen jälkeen tuli sellainen ""pullistuma"" ulos tuolta alapäästä. Kävin jo kerran tuossa kesällä siellä pyllistämässä kun se tuntui niin hirveältä kävellessä ja ajattelin jo että se on joku kohdunlaskeuma joka seuraavalla lenkillä jää kadulle.... Nyt se on onneksi melkeen parantunut ja gyne sanoi että hyvältä näyttää tai siis siltä että parantuu loputkin.

Painoa pitäisi juu pudottaa täälläkin. Miehen kesäloman aikaan on tullut herkuteluta niin että kaikki housut pingertää. Onneksi mies meni maanantaina töihin, niin eiköhän tässä päästä taas arjesta kiinni tuon syömisenkin kanssa. Ennen synnytystä piti laihduttaa 6 kg (olin jo aloittanut) ja synnytyksestä jäi 2 kg, joten 8 kg to go.. huuh. Ajattelin kyllä niin, että nyt syksyn kun vielä imetän niin lopetan vaan makean ja rasvan syönnin ja sit vast vuodenvaihteessa menen painonvartijoihin. Tietty jos tuo imetys lopahtaa aiemmin niin sitten tietty alan tosi toimiin heti. Tiedän kyllä että maltillisesti voi pudottaa painoa vaikka imettää, mutta ajattelin kuitenkin tehdä näin.

Kaura, meillä on myös yritetty totutella tutteliin. Tyttö on muutaman kerran jo onnistuneesti syönyt pullosta (wow). Meillä vaan tuo tutteli aiheutti kovaa paukuttelua, joten tänään kokeilin antaa NANia. Nyt tyttö nukkuu tuolla joten en tiedä onko paukutellut (on syönyt tänään n. 60 ml NANia), mutta seurataan tilannetta. Yritän edelleen täysimettää, mutta samalla opettaa myös pullosta, jotta itsekin voisi paremmalla mielellä käydä jossain eikä aina kaahata tuhatta ja sataa imettämään....

heippa!

Mulla on ollu samanlaisia tuntemuksia kun sulla Kaura noitten kavereiden ja yksinäisyyden suhteen..Tänään oltiin sitte ekaa kertaa seurakunnan kerhossa aamulla ja kivaa oli. Eihän pojat vielä osaa leikkiä tai seurustella muiden kanssa, mutta kyllä kuuntelivat tarkasti lauluja ja seurailivat muita lapsia. aattelin mennä parin kuukauden päästä uudelleen, kunhan nuo nyt tuosta kasvaa.
Enemmänkin se oli mulle terapiaa kun sain jutella muiden äitien kanssa ja siellä oli monta auttavaa kättä tarjolla, ja tosi monet halusi hoitaa vauvoja, joten sain juoda kahvin ihan rauhassa!=) Kannattaa siis mennä ja vähän tuulettua, vaikka sitte vauvan kanssa, mutta kyllä sitä vähemmästäkin höperöityy jos on kaiket päivät lapsen/lapsien kanssa yksin kotona. Meillä varsinkin on nyt ollu melko tiukkaa kun mies aloitti opiskelut iltakoulussa ja tulee joskus 10 aikaan illalla kotiin ni mä olen ihan kokoajan kiinni lapsissa enkä pääse oikein mihinkään. Huomenna meen kampaajalle, joten ainakin pari tuntia omaa aikaa on tiedossa=)
Jenni, meijän pojat on ihan erinäkösiä, jos ei tietäis ni ei kyllä uskois veljeksiksi. Luonteetkin on ihan erinlaisia, hassua kyllä, mutta on se mukavaa, että on kaksi omaa ja erinlaista persoonaa.
Jaaha, jos vaikka imuroisi ja sitten keittäis kahvit! Mulla on kanssa tuon painon pudotuksen kanssa ongelmia kun se on nyt jämähtänyt paikoilleen..Oon kyllä käyny ahkerasti juoksemassa, pyöräilemässä ja uimassa, mutta ei vaan tipu ei.. Tuskin syynä kuitenkaan on ne pullat ja karkit joita tulee syötyä melko usein...
Hyvää päivänjatkoa!

Täyty tulla pistäytyyn ja kertomaan, että on se erihuoneessa nukkuminen vaikuttanut pienen miehen uneen... Nyt molemmat mukelot on nukkuneet samassa huoneessa ja pikkumies on nukkunut heräämättä 22-7 tai 8 joskus on täytynyt kerran mennä yön aikana tutti laittaan suuhun mutta siis ruokailu on jäänyt pois... On se vaan niin ihanaa nukkua paremmin...
Mullakin kun on ollu niin pitkä putki tässä tätä yöheräilyä, kun toissa kesänä aloin oottaan esikoista, niin piti juosta yöllä vessassa, sitten oli sen yöheräilyt sitten aloin oottaan tätä kakkosta ja taas juostiin yöllä vessassa ja nyt sen yöheräilyt.. Eli siis parisen vuotta on jo yöt ollu rikkoinaisia, mutta jospa se tästä nyt lähtis helpottuun..

joko sä oot Jenni soitellu sinne lääkäriin?
mä en oikein osaa kuvailla sitä vatsakipua. välillä se oli vähän niinku menkkakipua, mut välillä ihan sattu vaan tosi paljon alavatsaan. mä kävin sillon tarkistuttaankin, että on kunnolla paikallaan, ja oli se.

Kyllä mullakin on lasten myötä kaverit menny ihan uusiks. nyt on muutettu vielä kaiken lisäks uudelle paikkakunnalle.. sit ihan sattumalta törmäsin yhteen mukavaan naisihmiseen (meillä on vauvoilla 1 kk ikäeroa) lenkillä ja kun hän niin kovasti kutsui kahville niin otinpa sitten itseäni niskasta kiinni ja menin viime viikolla (arvatkaapa jännittikö...). nyt ollaan nähty vaunujen kans puistossa ja muuta jo kolmisen kertaa ja suunniteltiin kans yhdessä lähtöä seurakunnan ""kohtauspaikalle"" pitäs kai alkaa taas syyskuulla. eli valoa sen tunnelin päässä.. =)

meillä on maisteltu peruna-porkkanaa, omena-porkkanaa, päärynää, kuningatarsosetta, aprikoosia ja banaania sekä maissivelliä/peruna-porkkanavelliä. lisäks oon antanu tuorekurkkutikkuja imeskeltäväks. nyt oon kolmena päivänä tehny pimulle kaurapuuroa. aamulla, siltä varalta että tulee masuvaivoja. mut ei oo tullu, vaan se on ollu ihan menestys!!! tyttö tykkää siitä ihan mielettömästi, ensimmäinen ruoka, jolle avaa suu kun lusikalla aletaan pistellä. sen jälkeen on syönyt jo toistakin sosetta hienosti kun saatiin jollakin ""pää auki"". eiköhän me kohta siirretä se puuro iltaan, niin jos alkais uni maittaa. eilen päivälläkin meinaan söi tosi ison lautasellisen puuroa ja vielä 100 ml maitoa päälle niin ei vielä 4 h jälkeenkään tuntunu olevan nälkä..

Neuvola kuulumiset:
4kk mitat: 6700g ja 66cm eli loistavasti kasvaa tissimaidollakin.painoo tullut lisää 700g ja pituutta 3,5cm.

Vauvauintiin pääsemme jo sunnuntaina. Kivaa, kun samaan ryhmään tulee synnärikaveri( sattumalta). Mummilla käytiin kavennuttamassa uimapuku, kun mies on niin pitkä ja kapee.
Keroilen sitten tapahtumat. Uintiin oli kamalat jonot, ihme et päästiin. Osa oli jouduttu poistaa listalta yli-ikäsinä :((

Nyt lämmittlee ekaa tutteli satsia.....maistuukohan..

On ollut todella antoisaa lukea ja saada tukea omille ajatuksilleen tästä lapsen kanssa touhuamisesta! Kiitos teille siitä! En ole paljoakaan itse kirjoitellut, mutta lueskellut kyllä.

Haluaisin kuulla miten teillä syödään nykyään? Me ollaan aloiteltu kiinteitä ja vellejä, mutta todella varovaisesti. Tuntuu, että meillä syödään ihan hirveän paljon. Korviketta menee vuorokaudessa n. 800-900ml, velliä 2dl päivässä(aamulla ja illalla). SOseita ollaan syöty kerran päivässä muutamia lusikallisia. Yöllä syödään vain kerran noin 5.30.-6.00. Miltä kuulostaa?

Miten teillä? Syöttekö soseita ja maitoa samalla kertaa vai eri kerroilla? Kuinka monta ruokailua on vuorokaudessa? Meillä syödään päivällä noin 3 tunnin välein. Entäpä miten ruokailut sijoittuvat päiväuniin nähden? Ennen vai jälkeen? Meillä vaihtelee riippuen siitä monelta aamulla herätään.

Olisihan ne säännölliset ruoka-ajat hyväksi, mutta ... ehkäpä joskus. Se tuntuu niin vaikealta, kun yrittää rytmittää ruokailuja päiväuniin nähden sopivasti. Ettei esimerkiksi sen vuoksi tarvi herätä kesken unien, että tulee nälkä. Ehkäpä mietin ihan liikaa, pitäis vaan antaa mennä omalla painollaan, mutta kun....

Välillä tuntuu, että monta päivää menee saman kaavan mukaan, mutta sitten se jo muuttuukin. Tuo aamu herääminen vaikuttaa kovasti päivärytmiin ja meillä se vaihtelee kovasti, joskus herätään kuudelta ja joskus vasta yhdeksältä. Yleisimmin herätään klo 7 tai 8. Nukkumaan käydään kyllä illalla melko samaan aikaan n.klo 21, mutta silti herääminen vaihtelee. Päiväunia nukutaan kolmet. Kahdet noin tunnin unet aamupäivällä ja illalla ja siinä välissä yhdet toivottavasti vähän pidemmät.

Onko teillä alkaneet hereillä olo jaksot pidentymään? Meillä on nyt parina päivänä oltu hereillä kahden tunnin sijasta kaks ja puol joskus jopa kolmekin, joten taas muuttuu päivärytmi. Joopa joo!

Niiskis ja poika 5 pv vaille 4kk

Moi!

Meille kuuluu niin paljon kaikkee uutta että pitää raapustaa tännekin jotain.

Toissa päivänä Paavo keksi et miten käännytään selältä mahalleen ja nyt elämä onkin lähes pelkkää kääntymistä :) Samana päivänä huomasin myös että meillä ollaan kovin kiinnostuneita omista varpaistaan vielä ei kuitenkaan yletä aivan suuhun asti. (koputan puuta) onneksi ei nää uudet jutut oo vielä ainakaan aiheuttanut mitään ""uniongelmia"".

Eilen meillä oli kans toiminnan päivä ku ekaks oli päivällä
4 kk:n neuvola ja sit illalla vauvauinti. Pituutta oli kertynyt 65,2 cm ja painoa oli 6640g, elikäs meillä on aika pitkä ja hoikka poika, mut on kuitenkin kasvanut tasaisesti eli ei syytä huoleen, kuulemma.

Se vauvauinti oli kivaa, viihdyttiin siellä koko perhe. Tietysti se pukeminen ja pesulla käyminen oli näin eka kerralla vähän sähläystä. Ei se kyllä niin vaikeeta ollu taisin mä vaan tehdä sen asian vaikeeksi, mut ens kerralla viisaampana!

nyt meillä herättiin, täytyy mennä!!

-Minna-

Me oltiin 5 kk neuvolassa ja piikki saatiin, auts... mut onneks oli pian taas jo nassu yhtä hymyä.

Pituuta on miehellä nyt 68,6cm ja painoa 9125g. Aikamoinen vonkala, tosi miäs :) Hyvin kasvaa, ja terkkari oli tyytyväinen.

Nyt pitäis sitte päättää alotetaanko lihat vai viljat, taidetaan ottaa noi viljat ekaks kokeiluun ja vasta sitte kuukauden päästä lihat jos sittenkään. Riisi- ja kaurapuurolla aateltiin alotella. Meillä kun se maitoallergia vähän rajaa näitä kokeiluja ja hidastaa tahtia. On kuitenkin kovempi riski myös keliakiaan.

Nii, ja sitte käytii tänäpä korvalekurilla, kun pojan korva alko yhtäkkiä haista ilkeelle, mitenkään muuten ei ollu krätynen tai mitään. Ja kuinkas ollakaan, se ""hajukorva"" miltei puhkeamispisteessä... Lääkäri ihmetteli miten poika voi olla noin rauhallinen... Joten taas antibiottikuuri ja seuraava tulehdus jos tulee niin tuubitetaan korvat, koska eivät ilmastoidu kunnolla, tämäkin tulehdus tuli ilman nuhaa.

Hyvät viikonloput kaikille!