HUHTIKUISET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kati2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hyvä hyvä kun tulee uusia porukkaan! pysytään ""listoilla"" kun on paljon kirjoittajia, vaikkei ehdittäis niin ahkeraan käydäkään kuulumisia kertoilemassa.

meillä menee Kata päivät suunnilleen samalla tavalla. tosin meidän keskipäivän päikkärit alkaa jo suunnillee 12.30 , mut muuten. syömiset, nukkumiset, kaikki..
Allergioita meillä ei ole ilmennyt, eikä tyttö ole kertaakaan ollut kipeänä. Onneksi!!! musta räkätautiset vauvat on niin säälittäviä, kun eivät osaa niistää eikä heitä pysty niin paljon auttamaankaan kuin haluaisi. allergioita voi kyllä olla odotettavissa, isukki kun on allerginen melkein kaikelle... veljelläkin allergioita on, mutta siskoilla ei. niin että eihän sitä tiedä..

mut nyt jollain menee hermo, apuun on mentävä =)

Hei!

Meiltä 3 kk neuvolakuulumisia (hassua, kun toiset on jo pitkästi yli 4 kk). No, kasvettu ainakin ollaan, piuutta 65,5 cm ja painoa 7110 g.
Kuuloa tarkkaillaan vielä, mutta mun mielestä se on ainakin aivan ok.

Tuttia ei meilläkään edelleenkään syödä, vaikka joka välissä yritän sitä tuputtaa. Siitä on kumminkin helpompi päästä eroon kuin peukalosta. (Zuzin tapaan olen harkinnut kuminauhaa tai ihoteippiä)

Päivät meillä sujuu vaihtelevasti. Päikkäriä ei nukuta kuin korkeintaan tunnin kerrallaan, pari tuntia hereillä ja sitten on aina tirsojen vuoro. kuitenkin yhdeksän aikoihin mennään yöunille oli päivä sujunut kuinka tahansa.
Mutta en olisi uskonut tällaisia lapsia olevan olemassakaan, leikkii itsekseen pitkiäkin aikoja välillä ja on tosi tyytyväinen paitsi silloin kun joku on oikeasti pielessä.

Toivottavasti nuo kelit vielä lämpenee, niinkuin lupailivat!

Meilläkin päivät sujuu hyvin vaihtelevasti,mutta kutakuinkin näin:

Herätään n.7.30 ja maitoa.
vaipat vaihdetaan ja Touhutaan ja leikitään jne...
Noin klo.9-10.30 maissa ekat päikkärit,ehkä 1-1,5h!
Kun herätään maitoa ja taas vaipan vaihtoa ja touhua...
Noin klo.14-15 maissa seuraavat päikyt,1-1,5h joskus jopa 2h!
Päikkäreiden jälkeen kasvis-sosetta ja maitoa.
Ja samaa rumbaa mitä ed.
noin klo.19 maissa hedelmä sosetta ja maitoa
Iltatouhut ja 20.30 velli+maito sekotus.
Klo 21-22 yö unille...

yöt menee edelleen huonosti,vaikka eilenkin oli valveilla ennen nukahtamistaan 5,5h ja söi velli(100ml)ja maito(50ml) sekotuksen ennen uniansa niin silti heräsi raikuvaan itkuun parin tunnin jälkeen,johon annoin vettä,taas pari tuntia siitä rupesi huutaan annoin maitoa,ei juonut paljoa ja taas pari tuntia siitä ähisi,laitoin tuttia ja lopuksi hain maitoa,kun ei meinannu tulla loppua ja klo 7.30 jokelteli tyytyväisenä...
Hassua,että yöllä kun herää niin huudetaan,mutta aamulla hymyillään tyytyväisenä...Ei ymmärrä!
Tuntuu niin voimattomalta jo,kun mikään ei auta yö uniin,ei vellit,ei pitkään illalla valveilla olot!
Kun ei sillä enään ole niin maha vaivaakaan,paukkuja tulee,mutta ei ne niin häiritte,ja päivällä kuitenkin ollaan hyvällä tuulella.
Taidetaan testata mun kykyä olla äit(lisää hermojen sietokykyä),tai jotain...

Tänne on iskeny flunssa,miehellä alko sunnuntaina ja nyt vähän paranemaan päin,mutta nyt iski sitten mulle,toivotaan ettei neiti saa.

Mutta nyt lepään!

Heippa taas!

Mari: meillä on suht samankokoiset pojat! Meidän poika oli 3 kk neuvolas kans 7110 g ja 64 cm.Eli pikkasen lyhempi,mut just saman painonen.Eihän noilla ikäeroakaan paljoa ole.
Ja tyytyväinen tapaus meilläkin.Ei turhia itkeskele.

Mutta nyt on alkanu päivisin kieltäytyä tissistä.Juo maitoa vain pullosta.Öisin kelpaa tissikin.Saa nähä miten pitkään maitoa riittää,ku poika ei päivällä sitä enää huoli.
Onko muiden vauvat tehny samoin?

Ollaan lähössä lomareissuun Etelä-Suomeen.Pitää täs pakkailla.
Mukavaa syksynalkua kaikille!

Moi pitkästä aikaa!

Meillä syödään edelleen pelkkää rintaa, pullo ei kelpaa. Ja välillä ollaan niin kiinnostuneita ympäröivästä maailmasta et poju ei meinaa malttaa syödä ollenkaan ja sitten kun syö niin mikään ei saa häiritä hänen ruokahetkeensä. tuntuu siltä et kuuluu kai tähän ikään tuo pelleily syömisen kanssa. (Olen kuullut muidenkin kertovan tällaisista)

Meidän päivät ovat jotakuinkin samanlaisia kun edellä mainitutkin ja jokainen päivä on tietysti aina vähän erilainen. Päiväunet vaihtelee 4x1h tai neljä tuntia yhteen menoon. Meillä on 4kk neuvola ens viikolla, joten tarkkoja mittoja ei ole nyt tiedossa, mut meidän poju on aika pitkä.

Me kävimme eilen ilmoittautumassa vauvauintiin, onko teistä kukaan menossa?? Oli ihanan näköistä kun siellä infotilaisuudessa näytettiin sellanen esittelyvideo!!

Täytyy kai lähteä ulkoilemaan kun poju herää vesisade loppui ja nyt näyttää paistavan aurinko!

-minna ja paavo 3kk ja 3vko-

Meillä kans poika teki maitolakon pari viikkoa sitten.. Ei kelvannut tissistä eikä pullosta. Paitsi yöllä kävi tissi. Täytyihän pojan jotain saada syödäkseen joten alettiin antamaan maissivelliä ja se teki kauppansa. Nyt on taas alkanut menemään maito pullostakin. 3kk neuvolassa sanoi että voin alkaa antamaan pe-po-velliäkin ja olen sitä antanut ilemmalla, jotta saataisiin yöunia pitemmiksi.. Heinäkuun alussa veti kaks yötä peräkkäin ilman heräilyjä, mut ei sen jälkeen...
Nyt tosin viime yönä nukkui siskonsa sängyssä eri huoneessa kuin me 22.30-7.15 ilman heräämistä..
(sisko oli kummillansa yökylässä) Toivotaan että ens yö menis yhtä kivasti...

Mun täytyy sanoa että en tarkkaan teidä tuon pojan päivärytmeistä, ei jotenkin oo kerenny niin seuraileen kellosta moista, kun isosisko pitää huolen että touhua riittää koko päiväksi. Maidolla pärjätään yö ja aamusta n. klo:14 asti Sitten isompi menee päikkäreille niin annan pojallekin velliä jotta nukkuis sekin pitemmät päikkärit samoihin aikoihin.. Joskus se onnistuu, joskus unet menee ihan ristiin eikä jää yhtään aikaa hengähtää.. Päikkäreitten jälkeen ollaan taas maidolla ellei olla menossa kauppaan tms. Sit yöks pe-po-velliä n.klo:22
No jaa olihan tossa kai jotain rytminhäivää.. Nyt on tää päivä aikaa seurailla poikaa paremmin, kun sisko haetaan vasta illalla takas tai sit mahdollisesti jää vielä mun siskolle toiseks yöks..

Jaaha voishan sitä sitten tänään tehdä jotain muutakin ku istua netissä kun hulivili on jaloista tän päivän pois.. =)

Moikka!

Kerkesinpäs tännekkin piipahtamaan pitkästä aikaa!

Meille on elämä heittänyt häränpyllyä. Niin rauhallisista pojista on tullut jotain aivan muuta. En tiedä kuuluuko se tähän ikään, mutta aika loppu alan olemaan.
En saa päivisin mitään tehtyä kun kokoajan pitää olla viihdyttämässä ja leikkimässä.
Elias ei viihdy missään muualla kuin sylissä ja se vaikeuttaa päivä touhuja todella paljon. Suuttuu ihan tosissaan jos lasken esim. sitteriin siksi aikaa kun vaihdan veikan vaipan tms. Eikä sen jälkeen rauhoitu millään.
Joona on onneksi paljon rauhallisempi ja tyytyväisempi. Helppo laittaa nukkumaan, ei paljon vastustele, kunhan on unirätti vieressä. Elias sen sijaan huutaa kurkkusuorana n. tunnin ennenkun on niin poikki että nukahtaa pystyyn..Aivan kamalaa ja mulla alkaa mennä totaalisesti hermo siihen huutamiseen. Oon yrittäny kaikkea, mutta mikään ei auta. Toivottavasti tää ei jatku kovin kauaa.
Meillä oli 4kk neuvola maanantaina ja kaikki oli niinkun pitikin. Joona oli 6565g/64,5cm ja Elias 6400g/63cm. Kovasti nuo pojat kasvaa..Vielä meillä ei käännytä, mutta pari kertaa on jo mennyt vahingossa. Eiköhän se sieltä löydy..
Lelut kiinnostaa kovasti ja kaikkea pitää maistaa..Lelut on yleensä aivan märkinä kuolasta kun vesselit nuoleskelevat millon mitäkin lelua=)
Saa nähä koska alkaa tulemaan hampaita. Ei varmaan mee kovin kauaa kun ikenet on jo vähän turvoksissa ja kuumat.
Meillä rytmi on aika hyvin löytynyt, mutta tietysti jotkut päivät ovat vähän erinlaisia.
Illalla syödään maissi/perunaporkkana velliä n.200ml ja yöunille n. 21-21.30
Yöllä heräävät n. 04-05 syömään maitoa, sitä menee n. 175ml
Aamulla 06 heräillään, mutta otan pojat viereen ja siinä torkutaan vielä n. 08 asti.
Noustaan ja käydään aamupesulla, vaipat vaihdetaan ja laitetaan päivävaatteet päälle. leikitään ja touhutaan.
n. 09 juodaan maitoa, mutta yleensä ei paljoa mene ehkä 100ml tai vähemmän.
Ulos lähdetään koirien kanssa n. klo 10 ja käpytellään tunnin verta, pojat nukkuvat vaunuissa.
Tullaan sisälle ja 11-12 syödään kasvissosetta ja maitoa, jälkkäriksi hedelmäsosetta. leikitään ja lauletaan..riippuu onko äiti väsynyt vai ei..yleensä väsyneenä ei keksi mitään kivaa leikkiä.
Päikkäreille 13-14 ja pojat nukkuu 3-3,5h.
Herätään n.16-17 ja syödään maitoa n. 200ml, ehkä hieman hedelmäsosetta.
Loppu ilta menee seurustellessa ja kiukutellessa..välillä torkutaan, mutta eivät yleensä nuku kuin max. tunnin ennen yöunia.

Että onhan tässä tekemistä ja välillä kyllä rupee paukut loppumaan. Onneksi loppujenlopuksi pojat ovat tosi kilttejä ja iloisia. Turhastahan minä valitan, mutta välillä on vaan niin väsynyt.

Jaaha jos nyt vaikka lukisi uuden vauva-lehden kun pojat on päikkäreillä. On tää hiljasuus vaan niin ihanaa=)
Positiivista on sekin, että juoksulenkit ovat alkaneet tuottaa tulosta. Painoa on tippunut 3kg ja vatsa pienentynyt huomattavasti=) Vanhat vaatteet mahtuu päälle, tosin ei näytä yhtä hyvältä kun ennen raskautta. Hyvä fiilis kun kunto on nuossut niin jaksaa paremmin muutenkin.

Mutta palaillaan=)

-Tuisku ja tuplat 4kk2pvä-

Tarjosin pojalle äsken tissiä,kun ei vaikuttanut yhtään nälkäiseltä,ni jopa alko juomaan.Mut jos on nälkänen(eli itkee sitä) tissi ei taho kelvata.Pullosta saa niin paljo helpommin maidon.Yritän tarjota tänään tissiä mahollisimman paljon,jospa se alkais viel juomaan...

Terve pitkästä aikaa,

oltiin viikko maalla mummon hoivissa ja nyt palattu arkeen. Meillä kelpaa yhä tissi suurella innolla ja tuntuu maitoakin olevan, kun välillä kiristelee niin pirusti. Päivällä nukkuu yhä vaan 4x30min, tosin nyt huijasin nukkumalla ite vieressä ja sain nukahtaa uudestaan tissin jälkeen vielä tunniks. Mummolassa opittiin tarttumaan eli käsillä voi tehdä muutakin kuin imeskellä niitä. Mainoslehtien ruttaaminen on tod. kivaa, kun rapisee. Saan kyllä silti viihdyttää koko ajan, kun huutaa heti, kun poistun näkökentästä, mut...kääntyily ei innosta.
Onko jollain kok. vauvauinnista? ollaan ilmottauduttu, mut tietoo ei oo vielä tullut.
Kakkakin on muuttunut vihreäksi :( hurjan näköistä.

Itseäni piristin uusilla silmälaseilla ja kukaan ei huomannut niitä :( vaik ovat kirkkaan punaiset.....Max vie kaiken huomion! Ei kun kotitöihin...

Me oltiin viime viikolla eka kertaa vauvauinissa. Poika tykkäs muuten kovasti, mut kun korvat laitettiin veteen tuli itku. Mut ei ollu ainoo!!! Siä tapahtuu semmonen hauska ketjureaktio kun toisetkin myötätunnosta rupee itkeen... ;-)Kaikki meni muuten oikeesti tosi hienosti. Suihkussa osattiin olla älyttömän hienosti eikä altaan veden lämpötilaakaan(+32)säikähtäny. Ja lopuks käytiin vähän lämmitteleen saunan alalauteella :-) Se tuntuu hauskalta harrastukselta. Toivottavasti Maxkin tykkää. Siä infotilaisuudessa teille selvitetään kuinka siä suihkutiloissa on parasta toimia ja tietty kaikkee muutakin olennaista.

Aurinkoista aamua!

käytiin poikien kanssa vaunulenkillä kun oli niin ihana ilma. Huomaa kyllä katukuvasta, että aamu yhdeksältä ei ole liikenteessä kuin mummot ja vaarit ja lastenvaunuja työntävät äidit/perheet=) Mutta oli tosi mukavaa aloittaa päivä raittiissa ilmassa ja nauttia viileästä kesäaamusta.

Meillä meni eilinen päivä ihan kivasti kun sain pojat nukkumaan pitkät päikkärit..Tosin Elias nukkui melkein 5h, joten yöunille ei sitten meinattu mennä millään. Täytyy varmaan herätellä jos aikoo ottaa tavaksi nuo maraton unet, mutta Elias on kyllä todella kiukkunen jos hänet herättää.

Eilen maistettiin piltin punaposki sosetta, vähän epäilytti, että mitenhän pojat suhtautuvat kun siinä on puolukkaa, mutta hyvin maistui ja hymyssä suin maisteltiin ja ihmeteltiin kirpakkaa makua=) Tuleeko teidän vauvoille perunasta vatsavaivoja? meille tulee ja vaikka oon yrittänyt antaa tosi varovaisesti ehkä yhden teelusikallisen kerrallaan, niin silti alkavat valittaa massua..Ettei vaan olisi allergiaa?? Kuinka usein syötätte sosetta ja annatteko ensin maitoa vai suoraan sosetta niin paljon kun syö? Meillä syödään vielä pääasiassa maitoa ja sosetta sen verran kun mahaan vielä mahtuu.

Jaaha tänään voisi vähän siivoilla ja pitäisi nakkikeittoakin ruveta kokkaamaan.

Aurinkoista päivänjatkoa ja käykäähän ulkoilemassa, se piristää=)

AARRGGGG!

Max nukkui eilen 4h päikkärit ja yöllä ei sitten nukuttukkaan. Herätti 10 tunnin aikana 7 kertaa... ei varmasti nuku tänään päivällä tuntii enemmän...

Juhuu... ehkä hihkun liian aikaisin, mutta viime yöksi pistin pojan taas nukkumaan siskonsa sänkyyn erilleen meistä (sisko sai nukkua matkasängyssä meidän kanssa) ja poika nukkua tuhisi 23-8.30 ilman heräilyjä...
Nyt ainoastaan harmitti, että siskolla on vähän nuhaa ja hän heräili monesti yön aikana ja itsekin siihen heräsin, muttei onneks tarvinnu nousta sängystä...
Aattelin et kokeilen nyt ens yöks taas poikaa tuohon omaan sänkyyn... kerron huomenna miten nukkui...
Kannattaa siis kokeilla, jos on mahiksia siirtää toiseen huoneeseen... Meillä siis poika alkoi heräilemään öisin muutenkin kuin syömään.. Maito maittoi aina viiden maissa, muuten piti antaa kadonnutta tuttia takaisin..

Hello!

Koulutehtävien parista hetkeksi tänne ja sitten nukkuun.

Olin kirjoittanut tänne pitkän tarinan meidän neuvolareissusta, mutta yhteydessä joku katkos näköjään.

Saatiin taas tänäänkin riita aikaiseksi miehen kanssa. Eipä mitään uutta.

Herätin sen tänään puoli yhdeltä iltapäivällä, rupes niin ärsyttään kun toinen nukkuu yli 12 tuntisia öitä ja ite saa nukkua yhden 5 tunnin jakson ja sen jälkeen heräillää tunnin välein, paisti klo 7:n syötön jälkeen ollaan hereillä tunti ennenkuin nukahdetaan vielä tunniksi. Päivisin sitten kyllä väsyttääkin.

Kotityöt jää ihan kokonaan mulle, sinänsä ei ole uutta, ei ole koskaan niihin osallistunut. Vaatia osaa että kalsareita ei ole puhtaana, muttei saa niitä koneeseen. Vie mieluummin porukoilleen pestäväksi, kuin tekee itse. Joskus annoin näin käydä, kun alkoi ärsyttämään sen laiskuus.

Ja kun mäkätin tekemättömistä kotitöistä, niin sain kuulla olevani ruma, lihava ja laiska lehmä. Ja hän meni sitten ennen iltakahdeksaa nukkuun ja nukkuu siis yhä.

Huomenna alkaa taas 5 yön putki, joten mä olen täällä ihan yksin. Olen alkanut nauttia siitä. Kukaan ei valita, eikä vaadi mitään. Mun kun pitäisi olla kaunis ja hoikka äiti, pitää koti tiptop kunnossa. Hoitaa lapsi lähes yksin, apua ei saa pyytää=laiskuutta ja osoittaa ettei pysty oleen äiti. Meillä mä en siis saisi nukku päivällä, enkä saisi olla väsynyt. Sitä ei ymmärretä ollenkaan. (ei ymmärrä kun ite nukkuu niin paljon)
Sitten pitäisi olla aamupalat, eväät töihin, lämpimät ruuat odottamassa illalla yms... Ja vielä ihmetellään, kun en ehdi yhtään opiskella, tavata kavereitani, laihduttaa jne. Ei yksinkertaisesti riitä aika eikä voimat. Hän luulee että tästä kodista on tullut huoltoasema. Tosin sinne palveluista maksettaisiin, tänne ei.

No se siitä valituksesta... Ite oon syypää tähän. Hän ei suostu eroamaan muutenkuin että mä muutan tästä pojan kanssa, hän ei tee elettäkään.

Neuvolassa käytiin viime viikolla ja mitat olivat 69,5cm ja 7605g. Lääkärintarkastuksessa kaikki ok.

Ja sitten uutisia. Ensimmäinen hammas puhkeaa ihan kohta. Hohtaa kunnolla ikenen läpi. Pikku-vampyyri saa ekan hampun oikealle alas kulmaan. Erikoiseen paikkaan siis..

Odotellaan koska tulee läpi.

Nyt kiiruusti nukkumaan.

Viime yö meni paremmin kuin vähään aikaan =)
Klo 21 nukahti syliin kesken vellin syönnin,siirsin omaan sänkyyn,heräsi 01.30 ja mies antoi maitoa,joi jotain 90ml.
04.00 heräsi ja annoin maitoa,joi 110ml ja siitä posoteltiin aamu 08.00 yhellä tutin laitolla =)
Monilla teistä vauvat nukkuvat jo kunnon maratoni unia,mutta tuo oli meijän neidille aika hyvin ja äitikin on pirtee! =)

Nyt se on päiväunilla ja mun tästä tarvis mennä suihkuun ja laittaa itteeni ihmisen näköseksi,kun on veljen 30v synttäri juhlat.Alkavat kyllä vasta klo18,mutta kun ei koskaan tiedä mitä toi neiti keksii äitin pään menoksi niin on pakko tehdä asiat sillon,kun on tyttö päiväunilla.

Mutta nyt meen sinne suihkuun!

Hauskaa päivää kaikille!

Voi Late, otan osaa!

Meilläkään ei mee hyvin, mut mies sentään tekee kotitöitä (laittaa ruuan). Koitas joskus tällasta: kehut miestäs jostain joka päivä silleen sujuvasti ja ohimennen, vaik hampaat irves...tän pitäs aiheuttaa vastareaktio eli positiivisuus tarttuu. Olen muutaman kerran kokeillu ja kas kummaa pyykit menee koneeseen ja tyhjeneekin. Ei kyl tehoo aina, mut jos haluut vielä yrittää....

Max on keksiny et kyljeltään pääsee mahalleen (äiti vähän tukee mut..) voi sitä ilmettä ""mä oon toisin päin"". Ostin myös isompia vaippoja yöksi, kun meinää falskata. Max siirtyi maxiin..heh heh..

Huomenna JOUDUN viettää päivän anoppipuolikkaan kanssa. Toiv. poika kiljuis koko päivän..ei meinaan kestä täti sitä. Ennen nähtiin kerran vuodessa nyt kerran kuussa. onneks anoppi ei oo tollanen!!

jahah kauppareissulainen heräs kaukalosta...

Monen päivän yrityksen jälkeen,meijän neiti kääntyi selältä mahalleen!!!!!
Oli hassun näköistä,kun yritti niin kovasti ja sitten oltiinkin jo mahallaan,ylpeät vanhemmat seurasi vierestä! JEE =)

meillekin Late on tulossa vampyyri, mut se hammas on vaan tulossa yläkulmaan =)

lueskelin tuota sun tarinaas ja pisti muistelemaan menneitä.. mä nimittäin oon lähteny vähän vastaavasta suhteesta. hoitaa olis pitäny kaikki, mut silti löysi niistä huomauteltavaa. nimittely oli musta kaikista pahinta. sanoinkin joskus, että huuda mitä huudat, mutta lehmäks et sano ja huorittele et, koska ikinä en oo vielä rahaa siitä ottanu. joskus muuten sitä huorittelua kuunnellessani (käytti sitä kun halus suututtaa mut todella) ilmoitin, että seuraava ""laaki"" on sit 500 euroa, jos mä kerran olen se miksi väität... (hymyilyttää jo jälkikäteen =)
itse olis siis viettäny vapaa-aikansa tietokoneella pelaten ja kaljaa kitaten. ja ylläri,ylläri.. vapaapäivät meni krapulassa nukkuessa. eli meillä siis oli lisänä tuo juominen, jota mä kutsuin jo alkoholismiksi (ei päivää ilman kaljaa). hänen omasta mielestänsä ongelmaa ei ollut kuin mun korvien välissä.
niin juu ja kauppaankaan en olis saanu mennä ilman meikkiä, kun oon kuulemma niin väsyneen näköinen.. joku kutsuis jo henkiseks väkivallaks...
no, hankin oman kämpän ja hoitopaikan tyttärelleni. sit alkoikin ruikutus, että ette te voi mihinkään muuttaa.. mut se oli myöhästä jo. mä kun olin jo töistä kotiin palatessani alkanu toivoon ettei olis edes kotona.. ei siinä oikeen ollu mitään tehtävissä enää. enkä oo päivääkään katunu.
Mut jospa teillä ei olis niin toivoton tilanne vielä. Toi Kauran ehdotus kuullosti hyvältä idealta!! tottahan on, että toista ei voi muuttaa, vain itseään. että jos muuttais itseään, niin tajuaiskohan toinenkin muuttaa jotain omassa toiminnassaan... hmm.. kyllä mä varmaan ainakin koittasin!

meillä on ollu pari tosi levotonta yötä ja päikkäriä.. alkaa kans väsy taas painaa päälle. jäädään vaavin kans kaksi viikonlopuks kun muu remmi lähtee muualle. toisaalta kiva, ei tarvi tehä ruokaa (ajattelin elää kebabilla ja pitsalla =) mut tuleehan noita ikävä. eikä sit oo ketään kattomassa pikkulikkaa edes pientä hetkeä että sais tehä jotain rauhassa.
kokeiltaskohan viikonloppuna kaurapuuron maistelua..?!?
mä pohdin sitä eilen ääneen kun oon valmis tekeen ihan mitä tahansa pidempien yöunien suhteen.. mut kun tuo 5 kk ei oo vielä ihan saavutettu.. mies kyseli, että koskas mä oon alkanu sääntöjä noudattaan.... taitaa tuntea mut... =)

piti taas tulla tänne lepuuttaan hermoja.. saa vähän muuta ajateltavaa.
tyttö on kitissy eilisestä saakka aikas lailla. yöllä oli 2 h jakso että nukku rauhassa. muuten pyörii ja vääntää eikä mikään oo hyvä. nyt on sit ollu niin väsy, että ei meinaa nukkua millään vaikka haukottelee muttei jaksa muutakaan. sit kun oon saanu nukahtaa niin ""heräilee"" vähän väliä. tai siis pitää silmät kii, mutta kitisee. joskus auttaa tutti, joskus pullo. jos ei näistä kumpikaan niin sit syliin rauhoittuu ja saattaa nukahtaa takas vaikka ei tee niin koskaan!
Mä aloin jo epäillä että on kipeä, mutta ei tunnu kuumeiseltakaan. tuliskohan hammas?? en yhtään muista esikoisesta miten kipuili hampaiden kans. ja esikoinen kun oli jo 11 kk ennenkuin eka hammas puhkes, niin oli varmaan muutenkin vähän eri juttu..
ihana yö varmaan taas edessä... *huokaus*

st (muistanko oikein?) kyseli jossain aikasemmin, että onko muille käyny niin ettei tissi kelpaa enää kun on syöny pulloa. meillä kävi just näin! tissi kelpas sillon kun oli täynnä maitoa ja maito vain suihkus suuhun.. eli kun ei tarvinnu itse töitä tehdä mut muuten olis huolinu vain pullon. ja nyt siis enää pelkästään pullotellaan... =(

Heippa Kati3!

Meillä noi levottomat yöt ja päivät kielii aina melkein poikkeuksetta korvatulehduksesta. Laitettiin kokeeksi yötä vasten suppo ja vauva oli heti rauhallisempi, ja sitten kun käytiin lekurilla ni korvathan ne kiusas. Ja meidän vauvalle ei kans koskaan oo tullu kuumetta. Toisaalta toi kuulostaa kyllä ihan hammaspoliittiselta jutultakin :)

Parempia unia teille! :)

Meilläkin ollaan nyt sitten päästy soseitten makuun. Maisteltiin perunaa, mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksellä. Hetken aikaa ihmetellään ja sit purskautetaan kiireesti ulos suusta. No jospa rupeis pikkuhiljaa maistuun, kun sitkeesti yritetään.

Maanantaina huomasin että neitille on puhennut alas kaks hammasta. Ei oo onneks kiukutellu tai valvottanut hampujen takia, kuolannu on kyllä kauheesti ja nyrkkejään tai lelujaan kalunnu väliin hiukka tuskastuneenakin.
Ja noilla nysillä on sitten hauska testata otteen pitävyyttä äitin tissiin, vastakappaleet kun noille nysille puhkee niin meillä varmaan siirrytään pulloruokintaan.
Niin hampujen takia ei oo neiti valvottanut, mutta uuden taidon; vatsalleen kääntymisen takia kyllä. Yölläkin kun täytyy tuota kääntymistä reenata, ettei vaan pääsis taito unohtuun yön aikana:) Neiti kun ei taida ymmärtää, että vatsallaankin voisi nukkua. Aina täytyy huudella, josko joku tulisi seläyttään. ja joskus sitten vaatii vielä maitohuikan kovan suorituksen päälle.

Vilmasta on tullut tosi seurallinen, etenkin isompien lasten touhuja on kiva seurata varsinkin ulkona. Sisällä kun kiskastaan myssy päähän niin kädet ja jalat alka vispata kovasti ja aletaan hihkumaan. Taitaa olla ulkoilma ihmisiä pienestä pitäen. Nuo hihkumiset ja kikatukset on sitten sulosia, antaa kummasti voimaa joskus hiukka väsähtäneellekkin äiteelle :D

No niin kerkesimpäs viä koneellekin...
Lupasin siis kertoa miten viime yö meni taas omassa sängyssä meidän huoneessa...
Klo:4 halusi tutin ja tissiä klo:6, seuraavan kerran heräs klo:9.30
Jotta ilmeisesti sillä yksin nukkumisella oli jotain vaikutusta asiaan..
Nyt herra nukkua tuhisee olkkarin puolella... Ihan mielenkiinnostsa haluttiin kokeilla herääkö taas ollenkaan kun ei oo meiän kanssa...

Oli se vaan kummallista tänään kun ei ollut koko päivää niin väsyny, ku sai nukkua pitemmän jakson viime yönä tai oikeestaan kolme viimestä yötä..
Olin molempien muksujen ja koiran kans tänään pitempään ulkona, kävin yksisteen (koira auto seurana, täytyy olla senkin kans kaksisteen =D ) kaupoilla kiertelemässä ja illalla viä esikoisen kans pyöräilemässä, jota en oo tehny koko kesänä...
Toivottavasti tää yö sujuu kans mutkitta, niin jaksaa taas...

luin illalla vielä Kata sun viestin ja ajattelin että täytyy tota korva-asiaa seuratakin. suunnittelin jo, että jos tänään homma jatkuu niin sit käydään lekurissa. vaikka vain poissulkemassa se asia! mulla kun ei oo kokemusta yhdestäkään ( ! ) lapsen korvatulehduksesta niin ajattelin, että en oo kyllä välttämättä osannu edes tunnistaa... esikoisella (nyt 7 v) ei siis oo koskaan ollu korvatulehdusta ja tämäkin tyttö on toistaiseksi niiltä säästynyt.
vaikkua on kyllä tullut viime päivinä runsaasti...

eilen tyttö nukahti siis viiden maissa iltapäivällä. unien lomassa söi vähän välillä ja sit yhdeksän aikaan herätin syömään. ajattelin, että jos on kipeä - täytyy saada ainakin evästä.
oli niin väsy, että laitoin takas nukkuun. tämä yö olikin sitten paljon edellisiä rauhallisempi!! onneksi. aamuviideltä mulla oli aivan pirteä ja aurinkoisesti hymyilevä tyttö vieressä - ja äiti oli sitten iloinen =)

Moi

Kotiuduttiin eilen Tukholman risteilyltä, joka meni oikeen mukavasti. Laivalla oli onneksi aika vähän väkeä, sillä huomasin kyllä että meidän suurien vaunujen kanssa siellä ei ollut niin kiva törmäillä. Onneksi oli paljon tilaa. Tyttö nukkui mennessä ja tullessa hyvät yöunet, taisi laiva keinuttaa mukavasti, tullessa ei herännyt ollenkaan syömään, nukkui 20.30-07.00.

Tukholman päässä katselimme kaupunkia ja kuljimme Tunnelbanalla, oli kätevää vaunujenkin kanssa. Tapasimme myös yhden kaverin, joka asuu siellä.

Muuten meillä on mennyt aika mukavasti. En tiedä vaan että riittääkö mun maito. Tyttö tankkaa ahkeraan ja jotenkin tissit tuntuvat tyhjemmiltä kuin aikaisemmin.. Onko täällä muita joka olisi täysimetyksellä ja huomannut samaa rintojen tyhjenemistä? Toisaalta tyttö kyllä nukkuu pitkiä yöunia, joten ei ainakaan nälkäänsä herää. Päivisin on vaan niin ahkeraan tissillä, että mietin että tuleeko sieltä enää tarpeeksi. Pullosta hän syö vain ""pakon edessä"" ja en viitisisi siihenkään siirtyä ellei oma maito riitä. Kiinteät pitäisi kai aloittaa.. Parin viikon päästä tulee se 4 kk täyteen.

Kaikki lelut menevät tosiaan suuhun niinkuin täällä joku kirjoitti. Lisäksi on mukava katsoa kun on hoksannut että itse voi heiluttaa leluja ja ne liikkuu!!! Huitoo joskus ihan hirveesti jumppaleluaan.