***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

HaP
:hug: haleja kovasti niitä tarvitseville.

En ymmärrä, mistä olen tämän paniikin saanut aiheutettua itselleni.. Päätin kuitenkin, että jos ensi viikon ekassa neuvolassa ei tehdä mitään "konkreettista", varaan ajan yksityiselle ultraan.
Ymmärrän kyllä teitä, joilla on oireita ja on suunnattoman vaikea olla. Haluan vain sanoa, että epäluulo ja -tietoisuus kasvaa, kun ei ole oireita laisinkaan. Eli hieman kateellisena teitä kohtaan olen ja mielelläni ottaisin sitä huonoa oloa itselle. Katsotaan nyt, josko oireet olisikin vasta kulman takana, sillä nyt menossa rv6+6.
Tuosta ultrasta vielä: onko kukaan oululainen/ Oulun seudulta oleva käynyt Meri-Oulun äitiys- ja perheneuvolassa? Onkohan sinne pitkät jonot saada aikaa?

Sori omanapaisuus, kiireellä töissä merkkailin :ashamed:
 
Hap Mä olen oulussa vaan käyny ultrassa gynekolla aiemmin, oon ollu niihin tyytyväinen ja joka kerta on selvitetty sit alusta alkaen mistä johtuu kun ei ole sikiö kasvanut. Nyt en ole käyny ultrassa ollenkaan ja en aio käydäkään yksityisellä.
2 viikon päästä joka tapauksessa neuvolassa ultrataan niin odottelen sinne asti sitten.

:hug: haleja kaikille tarviville!

).( täällä on nyt aamusta suht hyvä olo, tietty se vellominen ja etominen on edelleen läsnä, mut ehkä nyt se on jo hiukka normaalia oloa, mulle siis. Mut eilen oli ihan sama juttu, aamusta oli suht ok olla, mut sit päivemmällä se iskee. Sit on ihan karmee olo. Tää on sellanen ikikrapula :whistle: jolla ei ole mitään tekemistä juomisen kanssa
:D
Onko teillä muilla lähteny nännit kasvamaan? Kun mulla on aina ollu sellaset "sisäänpäin" kääntyneet nännit tai siis olemattomat, et esikoista piti aina imettää kumin kanssa et se onnnistu. Mut nyt mulla ne on noussee pystyyn. Jopa niin on rinnat muuttuneet, että mieskin huomauttelee, hyvällä tavalla siis....
Ainoo vaan et sitä kiinnostais seksi, mut mä en tällä ololla voi ajatellakaan sitä. Mut oottakoot vain kun tulee toinen kolmannes, ainakin esikoisen kanssa en voinu siitä saada tarpeekseni. Mut on se hienoa silti kun toinen sanoo et sä näytät hyvältä sun muuta.
Sit pari tyyppiä on koulussa kysyny et ootanko, et oon kuulemma ihan sen näkönen. Toinen oli opettaja jota sitä kysy kun juteltiin koulu jutuista kaksistaan, olin sille kyllä kertomassa siinä sitä, mut se paukasi että ootatko sä vauvaa, kun hehkut niin =)
Mut nyt tää omanapaisuus riittää taas hetkeks, hyvät päivät kaikille!!!!

buam 7+1

muoks.. Hap tuo olikin paljon halvempi paikka entä gyneko, pitääpä miettiä et josko sitä raskis käydä siellä....sittenki....pitää miettiä.
 
Yeb
HaP, mullakaan ei oo mitään oireita ja silti kaikki olikin hyvin ultrassa :hug: Mutta kyllä mäkin ennemmin ottaisin oireita kuin tässä epätietoisuudessa eläisin. Onneksi ultra selvensi asiat! Suosittelen käymään vaikka siellä yksityisellä jos NT-ultraan on pitkä aika :)

Mä oon nyt tuon 2v 2kuisen kanssa kotona. Kotihoidontuella. Olin ensin vakituisesta työstäni hoitovapaalla mutta sitten päätinkin muuttaa työsuhteeni tarvittaessa töihin kutsuttavaksi :) Saan olla muksun kanssa kotona mutta tehdä töitä iltaisin ja viikonloppuisin sen verran että tulee vähän ekstrarahaa. Mies on opiskelija niin täytyy jostain saada vähän ruokarahaa :) Mutta voihan siis työnantajaa harmittaa jos jää hoitovapaalta äitiyslomalle, mutta eihän niillä sitten muuta sanottavaa voi asiaan olla. Sinuna rebel ilmottaisin työnantajalle jatkavani hoitovapaalla esikoisen 3-vuotispäivään asti ja kertoisin raskaudesta sitten myöhemmin :)

Ihanaa aurinkoista syksypäivää!

Yeb 10+5
 
Piipa ja rebel jos ilmoitatte hoitovapaan nyt sinne asti, kun lapsi täyttää kolme vuotta niin te olette työnantajan silmissä hoitovapaalla sinne asti, eikä esim lomia kerry tuolta ajalta. Näin on määritelty siis vuosilomalaissa. Palkanmaksuvelvollisuudesta en ole ihan varma tuossa tapauksessa. Kannattaa tutkia omaa työehtosopimusta tai kysäistä liitosta , jos semmoiseen kuuluu, ennen kuin asiasta ilmoitatte työnantajalle.

manteli ja Sulo 10+0 *POKS*
 
Piipa, rebel ja manteli76: Virallisestihan perhevapaille jäämisestä pitää ilmoittaa 2kk ennen aijottua ajankohtaa. Itse ehkä odottaisin vielä parikuukautta. Tosin jos hoitovapaa loppuu vuodenlopussa niin silloinhan jatkosta pitää ilmoittaa lokakuussa.
Silloin ehkä jo uskaltaisi kertoa uudesta raskaudesta.
Mutta palkanmaksuun ei vaikuta vaikka ilmoittaisi olevansa hoitovapaalla kunnes nuorimmainen on 3v. Uuden lain vai olikohan TES (joka saattaa olla kaikille eri) niin uusi raskaus päättää automaattisesti hoitovapaan.
Muutenhan hoitovapaan voi päättää vain erittäin painavista syistä esim. puolison kuolema.
Tähän törmäsin esikoisen kohdalla. En saanut päätettyä hoitovapaata aikaisemmin uuden raskauden myötä mutta kakkosen kohdalla se olisi jo onnistunut.

HaP mullakin nämä oireet alkoi vasta 7+ viikolla, odottele rauhassa, mutta yritän kyllä siirtää tämän olon osaksi myös sulle.. jos sitten mua helpottaisi ja saisit itse vähän oireita ;)

Ensviikolla ultra, en millään jaksaisi odottaa mutta enpä tähän hätään viitti enää yksityisellekkään juosta.
Pariin päivään ei ole tarvinnut oksentaa, mutta kuvottava olo on läsnä koko ajan.
no pieniä annoksia ja usein josko se tosiaan olisi se ratkaisu tähän.

Voih.. meillä ei ole enää vauvaa.. nuorimmainen "muuttuu" tänään vauvasta taaperoksi 1v tulee täyteen..
Hirmu nopeasti mennyt tämä vuosi ihan hujauksessa.
Viikonloppuna pitäisi juhlia ja totesinkin miehelle joka myös onneksi suostui että kakku tilataan leipomosta.
Tekisin kyllä itsekin mutta ajattelin että nyt en jaksa, kakun kun kuitenkin pitää olla gluteeniton ja maidoton että kaikille vieraille sopisi sama.
Hassua kyllä, gluteenitonta ja maidotonta voileipäkakkua kasvistäytteellä ei leipomosta saa :headwall:
Suolainen vaihtoehto pitää siis tehdä itse.
 
Heippa!
Tänään olis sit eka ultraääni. En oo kyl yhtään innoissaan enään. Mua vaan niin ahistaa ku maha on kasvanu tosi paljon ja vaatteet on pienet :( Voisko olla raskaus jossa maha ei kasvais. On vaan niin sellanen olo et en lliku missään enää tän mahan kaa.
Inhottaa tälläset mielialat, mut toivottavasti se tästä taas muuttuu.

Ravaako muut pissalla tunnin-kahden välein?

Marylene 11+2
 
Marylene - mulla on hirveä paine virtsarakon suuntaan ja käyn vessassa koko ajan. Ei välttämättä tule kuin liru mutta koko ajan tuntuu että olisi suuri pissahätä.

Muutenkin olo on jotenkin ankean tukala. Tällaiselta tuntui viimeksi loppuraskaudessa |O Tuntuu että ruoka ei kulje eteenpäin suolistossa vaan jää matkan varrelle jonnekin ahdistamaan. On olo että on koko ajan todella täynnä. Iltaisin alkaa alamahan jomotus joka viittanee kohdun kasvukipuihin. Sitten vielä pahoinvointi joka ei taaskaan laannu. Te jotka hartaasti ootte odotelleet ohjekirjojen mukaista pahoinvoinnin päättymistä 12 viikolla, älkääs vielä nuolasko. Mun käsittääkseni yhä useammilla se pahoinvointi voi jatkua pitkälle keskiraskauteen. Mulla on mennyt 3 raskautta hyväksyä tämä asia, vasta tässä raskaudessa olen antautunut ajatukselle koska en voi sille mitään. Tämäkin oivallus on ollut raskas sillä elämä ei ole oikein mieluisaa nyt.

Onnea ultrattaville!

11+6
 
Huomenia!

Aamulla sitten oksensin pitkästä aikaa. Olin syönyt vain mansikkaviilin, niin ei ollut edes kamalan pahanmakuinen oksennus. Jotain positiivista. =) Olo kuitenkin ihan ookoo. Toivottavasti ei enää yökötä tänään.

Huomenna poksuu,

Empuuu ja Tirppana rv7+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Te jotka hartaasti ootte odotelleet ohjekirjojen mukaista pahoinvoinnin päättymistä 12 viikolla, älkääs vielä nuolasko. Mun käsittääkseni yhä useammilla se pahoinvointi voi jatkua pitkälle keskiraskauteen.
Edellisessä tosiaan voi pahoin jatkuvalla syötöllä puoleen väliin. Sen jälkeen alkoi supistelemaan..
Sanoinkin eilen illalla miehelle että ehkä tätä jatkuu enää 10 viikkoa (pahoinvointia) sitten helpottaa..

Todella positiiviset ajatukset sen suhteen että tästä pääsis joskus eroon. Toivon vaan että helpottaa puolessavälissä viimeistään ettei menisi koko raskaus huonosti voiden, sekin kun vissiin on mahdollista.
 
Hei! Ehdin tulla elonmerkkejä kirjottamaan.
Olen ollut todella väsynyt ja pahoinvoiva, joten netti ja tämä pino on jäänyt :( Jospa ensi viikolla pääsisin taas mukaan, kun tämän viikonlopun häähässäkkä on ohi, eli minulla on kaason tehtävät ohi sitten.

Tänään on ollut kohdun kohdalla(?) kovaa vihlontaa, esim. kun istuu ja nostaa jalkaa. Esikoisesta ei ollut mitään tälläistä, joten hieman pistää miettimään onko vakavaa :(

21. päivä on np-ultra. Mies ei voi olla töistä pois enkä nyt tiedä miten pääsen sinne ilman poikaa..

Toivottavasti pääsen vielä kärryille teidän tarinoihin.

Greddy ja Piksu 10+1
 
Huomenta!

Hoitovapaalta äitiyslomalle jäämisestä. Minä olen tosiaan jo ehtinyt ilmoittaa työnantajalle, että olen kotona siihen kunnes esikoinen täyttää 3v. Itse asiassa olin alunperin ilmoittanut olevani tämän vuoden loppuun, mutta sitten ne alkoivat töistä hiillostaa, että tulenko jo nyt syksyllä töihin. Kyllästyin tähän kyselyyn ja ilmoitin, etten tule ennen kuin esikoinen täyttää sen kolme vuotta.

Apua, siis onhan se nyt niin, että uusi raskaus automaattisesti katkaisee hoitovapaan ja alan saamaan tämän kakkosen synnyttyä äitiysrahaa niiden edellisten tulojen pohjalta ja sitten sitä vanhempainrahaa? Vai pitääkö minun kituuttaa nyt hoitorahalla, kunnes esikoinen on sen 3v... ?? Ei mulle tullut tuollainen vaihtoehto mieleenkään, apua! Pitääkin varmistaa asiasta heti liitosta!

Parvorokosta. Mä en ihan täysin usko sitä lääkärin arviota, joten varasin ajan vielä yksityiselle lastenlääkärille huomiseksi. Hän varmasti osaa sanoa asiaan varman vastauksen, luulisin. Jäi itselle hieman pelko tuosta parvosta.

Muutenkin taas tuntuu, ettei ole mitään oireita. Tai no eilen illalla oli tosi huono olo ja kaikki hajut ällötti ja etoi, mutta ei oikein tunnu taas mahassa mitään..

Piipa rv 9+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Apua, siis onhan se nyt niin, että uusi raskaus automaattisesti katkaisee hoitovapaan ja alan saamaan tämän kakkosen synnyttyä äitiysrahaa niiden edellisten tulojen pohjalta ja sitten sitä vanhempainrahaa? Vai pitääkö minun kituuttaa nyt hoitorahalla, kunnes esikoinen on sen 3v... ?? Ei mulle tullut tuollainen vaihtoehto mieleenkään, apua! Pitääkin varmistaa asiasta heti liitosta!
Kyllä tulet saamaan ä-päivärahaa heti kun siihen on mahdollisuus.
Työnantajan suuntaan hoitovapaa myös mun mielestä päättyy jäätyäsi uudestaan ä-lomalle ja se tarkoittaa sitä että ovat mahdollisesti velvollisia maksamaan 2kk palkkaa ä-rahakauden alusta.
Siihen se vaikuttaa, ei ä-päivärahaan minkä KELA maksaa.


 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Mulla oli tänään nt-ultra ja siellä oli kaikki oikein hyvin. Lasketuksi ajaksi varmistui 25.3. eli aikaisemmaksi kuin luulin. Nyt uskallan vasta ensimmäistä kertaa huokaista ja ajatella että meille tosiaan on tulossa vauva =)

Voin edelleen erittäin huonosti.... aamuisin oksennan ja paha olo jatkuu koko päivän. Kaikki hajut tekevät tosi pahaa. En minäkään kuulu niihin joilla pahoinvointi loppuu viikkoon 12. Esikoista odottaessakin loppui vasta jotain viikolla 17.

Tupu 11+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Apua, siis onhan se nyt niin, että uusi raskaus automaattisesti katkaisee hoitovapaan ja alan saamaan tämän kakkosen synnyttyä äitiysrahaa niiden edellisten tulojen pohjalta ja sitten sitä vanhempainrahaa? Vai pitääkö minun kituuttaa nyt hoitorahalla, kunnes esikoinen on sen 3v... ?? Ei mulle tullut tuollainen vaihtoehto mieleenkään, apua! Pitääkin varmistaa asiasta heti liitosta!
Kyllä tulet saamaan ä-päivärahaa heti kun siihen on mahdollisuus.
Työnantajan suuntaan hoitovapaa myös mun mielestä päättyy jäätyäsi uudestaan ä-lomalle ja se tarkoittaa sitä että ovat mahdollisesti velvollisia maksamaan 2kk palkkaa ä-rahakauden alusta.
Siihen se vaikuttaa, ei ä-päivärahaan minkä KELA maksaa.
Palkanmaksuvelvollisuudessa on erilaisia käytäntöjä eri aloilla, eli on ihan työehtosopimuskohtaista maketaanko 2 kk, 3 kk tai vaikka koko äippäloma. Kuten KiiajaVille totesikin, Kelan suuntaan hoitovapaailmoituksella ei ole mitään merkitystä, mutta työnantajan kanssa asia voi olla toisin. Esim. kaupan tessiä noudattavat työnantajat eivät ole velvollisa maksamaan palkkaa uudelta äitiysvapaalta, jos ei ole palannut töihin edelliseltä perhevapaalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kellopeliappelsiini:
katyana yleinen ohjeistus on että rv20-25 voi harrastaa sellaista liikuntaa mihin keho on entuudestaan tottunut, eli vanhoja harrastuksia voi jatkaa, suoria vatsalihaksia ei tosin suosita ilmeisesti ihan alustakaan lähtien ja tietysti kamppailulajit tms joissa voi kohdistua teräviä iskuja vatsaan olisi hyvä varmasti jättää jo alkuraskauden aikana pois.. tällaisen linkin löysin, jos tästä olisi apua..

http://www.fit.fi/liikunta/liikesarjat/_a9168/maha+edella+jumppaan/
Hei huhtikuiset!
Itsellenikin on huhtikuun vauva tulossa, joten olen seurannut suurella mielenkiinnolla keskustelujanne. Aika ei vain itselläni tunnu riittävän kirjoittamiseen, joten suonette minulle taustailun ilon :)

Tuosta liikunnasta kuitenkin ajattelin kommentoida. Minulle neuvolassa sanottiin, että viikolle 16 asti voi harrastaa samoja lajeja kuin ennenkin, mutta sen jälkeen syke ei saisi nousta yli 150. Tämä siksi, että äidin sykkeen noustessa liian suureksi vauvan hapensaanti voi vaikeutua. Tällaisen ohjeistuksen siis itse sain, mutta eihän se toki välttämättä ole ajantasalla oleva tieto, en tiedä.
 
Neuvolassa käyty ja siellä se pieni :heart: jumputti =) Ei tarvinut edes etsiä, heti löytyi =) Onhan se kiva tieto, että siellä elossa ollaan, vaikka syke pari viikkoa sitten todettiinkin! Np-ultraan jään nyt odottelemaan aikaa, KYSissä kuulemma yleensä ottavat siinä rv 12+, eli parin viikon päästä voisi olla :) Muuten ei ihmeitä, kaikki kunnossa ja rv 15 seuraava neuvola.

stoppis ja sala-apina 10+1


Niin joo, tällä paikkakunnalla ei ole mulle töitä luvassa, eli kotona olen 5-veen ja 1v3kk ikäisten kanssa (esikoinen koulussa) ja siitä sitten jatkuu sujuvasti tämä kotona olo.
 
Elonmerkkiä täältäkin suunnalta.. :wave:

Oltiin alkuviikosta reissussa ja nyt kai flunssa tekee tuloaan.. Tosin väsyttää vietävästi muutenkin, mutta on vähän kurkkukin kipeä ja kolottelee.. :$

Taas oli tekstiä tullut useamman sivun verran.. Ja valitettavasti mukaan mahtui suruakin :'(
:hug: kaipaaville!

Itsellä kanssa tilanne se että olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla kunnes pojat täyttää kolme. En vielä tiedä koska ilmottelen töihin sitten.. Palkanlaskijalta varmistelin että kaksi kuukautta ennen on viimeistään ja jos en töissä ehdi olla puoltavuotta ennen äitiysvapaata ei ole palkanmaksuvelvoitetta vaan saan päivärahat suoraan Kelalta. Että näin meillä.. :)

Ultra kutsukin oli tullut reissun aikana, parin viikon päästä pääsis katsomaan kuka siellä asustaa, asustaako kukaan..

Nyt täytyy lähteä tytön kanssa sohvalle kattomaan maisaa, en silläkin reppanalla vähän köhää.. :(

Jaksamisia!

rv 9+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HaP:
Tuosta ultrasta vielä: onko kukaan oululainen/ Oulun seudulta oleva käynyt Meri-Oulun äitiys- ja perheneuvolassa? Onkohan sinne pitkät jonot saada aikaa?
Mää kävin siellä ja sain ajan seuraavalle päivälle. Hinta alkuraskauden ultralle vain 45 e ja kätilö oli tosi kiva ja ammattitaitoinen.Mittas ultrassakin just saman mitan kuin lääkäri polilla. Suosittelen.

(.) Päädyin sitten lääkkeelliseen tyhjennykseen, kun se on kohdulle hellempi ja mulla on takana jo kaksi kaavintaa. Nyt kyllä tuntuu siltä, etten enää halua vauvaa yrittää, mutta eihän sitä tiedä, vaikka mieli vielä muuttuis. Sain eilen esilääkkeen ja huomenna laitan aamulla kapselit sisään ja meen polille vuotamaan. Ne halus mut sinne, kun se eka lääkkeellinen epäonnistui. Ottavat tarvittaessa osastolle, jos en tyhjene polilla. Aamulla itketti, kun ajattelin, miltä se pikkuinen näyttää ja että näenkö minä sen. Sillä on jo kädetkin :'( Pyysin saikkua loppuviikoksi ja sainkin, vaikka antavat normaalisti kuulema vain vuotopäivän plus seuraavan saikkua. En tosiaankaan olis tänään jaksanut seistä 8 tuntia luokan edessä.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille. Toivottavasti kukaan ei enää tipu huhtikuisista.
 
Voi tsiisus et mua jännittää nyt!!! :/

No, ei tässä nyt enää ole ku puoli tuntia ku voi lähtee meneen neuvolaan päin....mut silti jännittää ihan tuhottomasti!!!
Mä NIIIIIIN toivon et siellä joku on ja joku näkyy, ettei olis "turhaan" oksennellu ja kärsiny pahoinvoinnista sun muusta.
Sen on pakko olla.ihan pakko!

buam
 
KiiaJaVille ja Manteli76: Kiitti tiedoista.
Olin yhteydessä sekä liittoon että Kelaan. Työnantajalle pitää ilmoittaa se 2kk aiemmin (se jäi epäselväksi, tarkoittaako se 2kk ennen laskettua aikaa vai 2kk ennen uuden äitiysloman alkua). Hoitovapaa katkeaa automaattisesti, kun äitiysloma alkaa (eli sen 30-50vrk ennen laskettua aikaa). Sit tulot tulee sen esikoisen tulojen mukaan korotettuna palkkakertoimella tms. Työehtosopimuksesta riippuu sitten se, saako eka kuukausilta palkkaa vai ainoastaan Kelan äitiysrahaa.

Kauhee päänsärky. :( Just sain tytön nukkumaan ja olis omaa aikaa, mut en halua käyttää sitä nukkumiseen, vaikka väsyttäis kovasti..

Meri-Oulun äitiysneuvolasta. Minäkin kävin siellä esikoisen aikaan varhaisultrassa ja pidin kovasti paikasta. Asuttiin siis silloin Oulussa.

Buam, tsemppiä!

Piipa rv 9+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
KiiaJaVille ja Manteli76: Kiitti tiedoista.
Olin yhteydessä sekä liittoon että Kelaan. Työnantajalle pitää ilmoittaa se 2kk aiemmin (se jäi epäselväksi, tarkoittaako se 2kk ennen laskettua aikaa vai 2kk ennen uuden äitiysloman alkua).
2kk ennen ä-vapaan alkamista.
 
en ole saanu neuvolaan yhteyttä, taidan antaa olla jos vuotoa ei enää tuu, pitää malttaa odottaa 24. päivään asti ( tuntuu et on ikuisuus ) tuollon seuraava neuvola.

tänään ei ole tullu vuotoa, huh.. jännitys kuitenki koko ajan läsnä ku veskissä käyn. tissit on onneksi viel arat et jotain jonka takia olo tuntuis edes vähän raskaana olevalta.. ja illalla masu turpoaa ja jomotuksia ja kolotuksiakin on välillä kohdun suunnalla, jospa olis niitä kohdunkasvukipuja =) välillä kyl tuntuu aivan et menkat alkas mut ilmeisesti sekin on aivan normaalia

positiivisella mielellä ollaan, ku eipä se murehtiminen auta.. tämän vauvan haluun niin et en tiiä yhtään miten jaksan jos kesken menis.. :'( ja miten mies ottais sen, muistan hyvin ku sanoi lääkkeellisessä tyhjennyksessä mun kärvistellessä et ei tulla tänne enää ikinä..

 
happihyppy kovasti jaksamisia tästä eteenpäin ja voimia huomiselle! :heart: pyydähän kunnon dropit ettei kipuja ainakaa tarvi kestää.. mun edellinen km, jossa siis tuo lääkkeellinen tyhjennys kotona (sikiö vastas kokoa 9+0) meni ihan ok. aluks kivut oli tosi kovat ja oksennuski meinas lentää.. vuotelin aikas reilusti sen päivän, sikiö putos vessanpyttyyn aika alkuvaiheessa, en alkanu sitä katteleen sen kummemmin.. teki niin pahaa..
toinen tyhjennys tehtiin vielä viikon päästä lääkkeillä (myös kotona), koska ihan kaikki ei ollu tullutkaan ulos ja kehitti tulehdusta, tuolloin otin niin paljo särkylääkkeitä etukäteen et ei ollu juuri ollenkaan kipuja, vuotokin tosi vähäistä ja loppui sitten aika pian sen jälkeen kokonaan..

meri-oulun äitiysneuvolasta: me käytiin kans siellä tuossa viimeisimmässä raskaudessa rv 7+2 ja nähtiin kyllä heti sykkeet, kätilö on todella lämminhenkinen ja ihana ihminen, en voi kun suositella! rv9+6 neuvolan jälkeen, jossa sykkeitä ei nähty, sain tosi lyhyellä varoitusajalla (pari tuntia) tarkistusajan, jossa kätilö totesi kyllä saman kuin neuvolassakin, ei ottanut tuosta kerrasta edes maksua.. pahoitteli todella empaattisesti ja tarjosi keskusteluapua, mikäli tuntui että olisin tarvinnut..


(.( kävin tänään aamulla siel labrassa ja ultrassa..

masulaisella oli kaikki niinku pitääki, hienosti siellä pikkusen sydän sykki ja kovasti viuhtoili käsillä menemään :) :heart:

uskalsin nyt jopa varata rakenneultra-ajan joka on sit marraskuun puolillavälin..


kellis ja papulainen 10+3
 

Yhteistyössä