***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Huonosta olosta/oksentamisesta esikoisesta en oksentanut kertaakaan, mutta sitä huonoa oloa oli sitten senkin edestä. Nyt näyttäis sama toistuvan :| Tänään kakkavaippaa vaihtaessa tuli kyllä yökkäysreaktio, mutta eipä sieltä mitään tullut.

hapsiainen mullakin tuo paino on tippunut. Taitaa olla -4kg kohta pudonnut. Housut mahtuu ihmeen hyvin päälle B) . Iltasella joskus kyllä sen verran turvotusta että löysät kotihousut on kuitenkin mukavemmat..

Tupakoitsijoille tsemppiä lopetukseen :wave:

Viime yönä näin erilaisia ultrassakäynti unia. Kaikissa oli vauva mukana ja elossa, mutta sitä toista etsittiin moneen kertaan. Tällä hetkellä en oikein osaa päättää ajattelnko raskautta kaksosraskautena vai "yksösraskautena". Pienen pieni osa musta toivoo, että se toinen on alkanut kehittymään pari päivää myöhemmin eikä sen takia vielä näkynyt kunnolla. Mun lääkäritekstissähän lukee näin "Myös mahdollista, että toinen sikiö vielä kehittymässä eikä välttämättä uä:llä vielä erotu". Eli pienen pieni mahdollisuus on sillä toisellakin vielä. No, jäädään jännittämään miten käy =)

Nyt päikkäreille, koska esikoinenkin nukkuu :wave:

Poppeliini ja pienet kyytiläiset (?)

Aiemmin jo mainitsinkin että en juuri kostuntu tuosta ensimmäisestä neuvolakäynnistä. En saanut mitään vinkkejä tai materiaalia. Kai th ajatteli että toista odottavalle ei mitään tarvitse enää kertoa. Voisiko joku laittaa tänne listan niistä kielletyistä ruoka-aineista?

Minulla huonovointisuus on hieman helpottanut, parina viime päivänä huonoa oloa on pystynyt välttelemään pienillä välipaloilla lyhyin väliajoin. Minullakin on matala verenpaine (88/58), ajattelin ostaa veskan täyteen Dracula-pusseja että voin niillä "lääkitä" itseäni :p

Kuin luin E1aV:n juttua enkelikaksosista, niin itku tuli. (enpä olekaan aiemmin itkenyt työpaikalla). Otan osaa suruusi ja toivon että tämä raskaus johtaa meillä kaikilla siihen että saadaan pikkuiset hyvässä kunnossa ulkomaailmaan.

Hyviä vointeja!
Heinekeeni 9+2

Kylläpäs on tullut paljon tekstiä!

buam kiitos uudesta pinosta! :flower:

Tupakoinnista sen verran, että minä poltin monta vuotta (ja suurimman osan ajasta vieläpä tosi paljon) ennen kun aloin odottaa esikoista. Sain onneksi lopetettua käryttelyn ennen plussaa ja olen pysynyt "kuivilla". Yritin monta kertaa lopettaa polttamisen kuin seinään, mutta lopulta tulosta tuli yksinkertaisella säännöstelyllä. Eli lupa polttaa esim 2 tupakkaa päivässä, muttei yhtään enempää. Minulle oli myös jollain tapaa helpottavaa tietää että säästössä on useampi aski ja kun ne askit on poltettu, uusia en osta. Tavallaan aloin ajatella, että saan "nauttia" polttamisesta pidempään jos poltan vain vähän päivittäin... Keho tottui siinä pitkässä lopettelussa pieneen annokseen vaikka välillä tiukkaa tekikin ja lopulta sen viimeisen polttaminen ei ollutkaan niin kamala juttu. Polttaminen on osittain opittu tapa, joten vähitellen lopettamalla sain opetettua itselleni uudet tavat toimia niissä tilanteissa kun tavallisesti tuli sytytettyä rööki. En tiedä millaiset suositukset lopettamistavasta nykyään on, mutta pari vuotta sitten paljon polttavan raskaana olevan tuttavan kehotettiin vähentämään alkuun reilusti ja sitten lopettamaan kokonaan vähitellen vähentäen. Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville! Kyllä te eroon pääsette kun vain teette kovasti töitä asian eteen. Entisenä riippuvaisena tiedän miten hankalasta riippuvuudesta on kyse, joten yhden yön parannuksiin en kovin helposti usko... Asettamalla selvän tavoitteen siitä mihin mennessä viimeinenkin tupakka on poltettu ja jättämällä jatkuvan itsensä syyttelyn (syyllisyys minun kokemukseni lisää tupakan himoa vähän samaan tapaan kuin se lisää alkoholistilla juoman himoa) pääsee kenties parempaan tulokseen kun jatkuvassa syyllisyydessä rypemällä ja joka päivä lopettamista yrittämällä. MUTTA se mikä toimii yhdellä ei toimi toisella, joten kukin tavallaan! :hug:

Poppeliini Kylläpä on jännät paikat! Varmasti on ollut melkoinen yllätys kuulla, että tulokkaita onkin ehkä kaksi ja samalla pettymys kun ei ole varmuutta miten toisen käy. Toivotaan parasta! :heart:

Eka neuvola takana ja viikkoja on muka 10+1 tällä hetkellä. Tiedossa on että viikot tulevat putoamaan tuosta todennäköisesti reilusti ultrassa, joten ei tule järkytyksenä. Ensimmäiseen ultraan pääsen kuitenkin jo 22.9. näistä viikoista johtuen, joten jännitysaika on lyhyempi kuin pelkäsin. :D

Donu ja Pikkuinen

Kiellettyjen ruokien listaa pääpiirteittäin.

Seuraavia vältettävä tai käytettävä rajoitetusti
- maksa ja maksaruoat
- kala (suositellaan kaksi ateriaa viikossa kalalajeja vaihdellen)
- tyhjiöpakatut, graavisuolatut ja kylmäsavukalavalmisteet, mäti ja pateet
- pastöroimaton maito, siitä valmistetut juustot, pehmeät home- ja tuorejuustot
- pakastevihannekset ja valmisruoat (kuumennettava ennen käyttöä )
- tuoreet vihannekset (pestävä huolellisesti)
- raaka liha, jauheliha ja raakalihavalmisteet (käsiteltävä ja kypsennettävä asianmukaisesti, ei maistella raakaa lihaa)
- raaka broileri (kypsennettävä sisäkypsäksi)
- pellavansiemenet
- korvasienet
- lakritsi ja salmiakki (kohtuullinen käyttö alle 50g/kerta)
- ulkomaiset pakastemarjat (kuumennettava ennen käyttöä )
- pavut (huuhdeltava ja liotettava yön yli ennen käyttöä ja keitettävä pakkauksen ohjeen mukaan)
- idut (suositellaan kiehauttamaan ennen nauttimista)
- merilevävalmisteet (ei suositellavalmisteita joiden jodipitoisuutta ei tiedetä )
- luonnon kasvit ja yrttiteejuomat (ei suositella)
- kahvi ja energiajuomat (raskauden aikana kohtuukäyttö ei yli kolme kuppia päivässä )

Korjatkaa jos kiireessä kirjotettuna tuli käsittämättömiä virheitä! Netistä varmaan löytää myös suositukset. Ja ohjeet tuppaavat vaihtelemaan neuvoloittain...

Olettepa jutelleet paljon! =)

Ruokasuosituksista En mitenkään hysteerisesti katso, mitä syön, mutta toki vältän pahimpia. Kohtuus kaikessa.

Mä en ole oksentanut eilen enkä tänään, jee! Olo on silti hyvin vaihteleva, välillä kuvottaa tosi paljon. Hampaita harjatessa joutuu yökkimään jne. :x

Monet menee jo kymppiviikolla, osalla menossa 11.vko. Hurjaa! Perässä tullaan. B)

Empuuu ja Tirppana rv6+5

Tuossa on vielä vältettävistä listaa http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190. Uutuutena se että kotimaista homejuustoa saa syödä kylmänä. Vihdoinkin ovat saaneet järkeä päähänsä. Itse olen sitä popsinut joka raskaudessa, siis Auraa, ihan paketista :p

Tulenpa minäkin moikkaamaan!

Huonovointisuus jatkuu, illat alkavat onneksi jo vähän helpottaa. Olen aloittanut vitamiinitankkauksen ja josko siitä alkaisi pikkuhiljaa olla hyötyä. Bonaquan villivadelmaa menee helposti pari pulloa päivässä ja salmiakki maistuisi myös, koitan sitä kuitenkin kohtuudella nauttia, joskin mulla on aina ollut ennemmin matala kuin korkea verenpaine.

Väsymys painaa päälle myös, ja entinen yökukkuja alkaa nuokahdella jo kymmenen kieppeillä illalla, ja päivisin olisi niin ihanaa päästä hetkeksi päiväunille. Vaan eipä siitä noiden 5v:n ja 2v 9kk:n kanssa voi kuin haaveilla, nuorempikaan kun ei nuku päiväunia enää kuin ehkä kerran viikossa.

Mulla on ensimmäinen neuvola vielä edessä, ja se on rv:lla 8+6, eli reilun viikon päästä. Ja siitä ei sitten kauaa olekaan enää ensimmäiseen ultraan... Tuntuu uskomattomalta, että viikkoja on kasassa vasta 7+1, kun vatsanseutuani katsoo. Tätä raskautta on jo mahdotonta, ainakaan tutuilta, salata. Housut kiristää ja alkaa olla pakko suunnata vaateostoksille... Tosin aika monelle olen tulokkaasta jo kertonutkin, mitäpä tätä salailemaan... =)

Meillä on alkamassa asunnon vaihto-operaatio, tai siis olisi aika laittaa nykyinen myyntiin ja ryhtyä tosissaan etsiskelemään uutta. Tähän kolmioon en aio mahduttaa enää yhtään lisäasukasta. Omakotitalosta haaveilemme jo kovasti, saa nähdä tuleeko eteen sopivaa vai täytyykö etsiä vielä joku väliaikainen jostain. Nyt tuntuu, että aikaahan tässä vielä on, mutta saa nähdä miten kiireeksi vielä vetää...

Jahas, taitais olla teehetken paikka, väsymys alkaa painaa pahasti, eikä päiväunille tosiaankaan voi käydä. Jospas tämä tästä.

Hyviä vointeja teille ja meille toivotellen:
Bliss ja vielä lempinimeä vailla oleva kolmonen 7+1

Heippa!
Minäkin voisin tähän ilmoittautua. :wave:
Eli:
La 22.4. MetsäMörrinVaimo-Oys-viides

Tuosta lasketusta ajasta en kyllä oo ihan varma, kun en muista päivälleen noita edellisiä menkkoja, mut pitkän pähkäilyn jälkeen tulin tuohon tulokseen. :whistle:

Meille olis sitten viides lapsi tulossa. :heart: Pahaolo ja tajuton väsymys saa raskaudenkin tuntumaan todelliselta. Huh. Vielä aika monta viikkoa, ennenkuin tuo kuvotus hellittää.. :x
Onneksi en kumminkaan kuulu oksentelijoihin, tai muutaman kerran joutuu yleensä alkuraskaudesta oksentamaan, mut se on kuitenkin aika pientä.
Useamman keskenmenon olen joutunut kokemaan, et vähän varovaisella mielellä oon tämänkin suhteen, mutta toivotaan parasta..

Pakko kommentoida kun tuo Bliss tuolla kirjoitti väsymyksestä.
Mulla on joka päivä ollu niin, että jos en ole ehtiny tai voinu nukkua päikkäreitä, niin on kyllä jo ollu ihan pakko valua nukkumaan jo ysiltä. Eilenkin taidettiin pojan kanssa mennä vähän jälkeen ysin nukkumaan |O
Miten nii väsyttää???

tupakasta vielä Mä olen ollut polttamatta melkein kolme vuotta aikanaan ja nyt tän vuoden tammikuussa siihen taas ratkesin. Oli vähän hankala elämäntilanne tuolloin ja jostain syystä se tupakki astui vaan taas kuvioihin. Ja tälläkertaa se lopettaminen on ollut jotenki paljon vaikeampaa kuin viimeksi. Mutta, mutta tähän asti tänään ilman yhtään savua!

Mulla sitä huonoa oloa ei niin järettömän paljon ole ollut, tänään kuitenkin oli aika etova olo kun kävin lounaan syömässä. Sen jälkeen jäi tosiaan aika ällö olo. Sit eilen illalla mietiskelin (hätäilin!) että kun oireet vähenee, kun eihän sitä nyt voi vaan nauttia tästä...Niin tänään on ollu sit kyllä kaikki mahdolliset ja sit aloin oikein miettimään että mitä muutoksia itseen on tullu.
Esim. Kuppikoko on kasvanu jo yhdellä, tukka likaantuu melkein heti, iho on tosi hyvässä kunnossa (ja nämä oli esikoisellakin ja mä olen aina ollu sellanen et naama ollu rasvanen sekaiho ja hiukset taas ollu se upein kohta ja tosi hyvä kuntoiset), kynnet kasvaa hirveetä vauhtia, rintojen arkuus ja kovuus, välillä ällötys, JA USKOMATON VÄSY!
Eli onhan noita oireita vaikka kuinka kuvittelee et ei ole. Osa ei ole vaan niin näkyvää ja sellaista joka heti tulis mieleen :D

Mutta :attn: kaikki jotka haluatte päivitystä listalle tai haluatte listalle mukaan, laittakaa yv:nä minulle, koska tekstistä hyvin helposti jää joku huomaamatta! Lisään niitä sitten listalle kun ehdin!

Buam

täällä eka ultra takana ja viikkoja PiTI olla 9+3 ja ultrassa harjoittelija joka saoi että eka katsoo itse ja sitten kutsutaan isä mukaan...noh, vaikutti niin hiljaiselle se ultraaja että aavistelin että JOTAIN on pielessä....ja niimpä, hiljaa kertoi vastaavan korkeintaan viikkoja 6+5 elikkäs joko kehitys on lakannu jossain vaiheessa tai kierto ei ole pitäny paikkaansa...Koskakohan sen plussatestin teinkään? aaltoileva pelko otti vallan ja miestäkään sitten ei kutsuttu kun alkio oli niin pieni että hyvä jos näkyi, oikeasssa paikassa kylläkin. Sykettä ei erottanut mutta joku "kaiku" kuulema oli joka saattaisi sopia ...lähete verikokeeseen hcg määritykseen ja 2 viikon päästä uusi ultra ja verikoe..2 VIIKKOA epätietoisuutta???? :headwall: hiljaiset on tunnelmat.,,

Buam Mulla kans kasvaa kynnet nopsaan, km-raskaudessa oli sama homma. =)

Neila Kamala tilanne. :( Onko mahdollista, että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin kuin oletat? Muistan liiankin hyvin, kuinka vuosi sitten ultraaja sanoi, että sikiö ei vastaa viikkoja. Kaksi viikkoa on aivan kohtuuton aika odottaa! :hug:

Neila :hug: Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, me mentiin NP-ultraan normaalisti ja kävi ilmi siellä että sikiö vastasi suunnilleen samoja viikkoja kuin itselläsi, mutta tuolloin vielä syke näkyi. Saatiin myös lähetteitä ja verikokeita sun muita ja lopulta uuteen ultraan mennessä oli sikiön kehitys keskeytynyt ja sykettäkään ei ollut enää.
Paljon voimia ja kaikkia sinne ja toivotaan että kaikki on hyvin ja olisikin kierrosta kyse!!! :heart: :hug:

Neila sun nimimerkki kuulosti tutulta ja löysinhän mä sun teksin meidän kuumeilupinosta. 2.8 olit kirjoittanut että plussa tuli ja niin oon päivittänyt sut plussanneisiin Neila kp33/28 yk 1... Onko tuosta mitään apua kun laskeskelet päiviä? Toivottavasti ois vain kyse pidemmästä kierrosta :hug: .

Tunnin päikkärit sain nukuttua ja kyllä on taas parempi olo. Paleli ihan järkyttävästi: villasukat oli jalassa ja päällä kaksi peittoa :D . Kuvotusta löytyy, mutta pitää vain syödä sellaisia mitkä menee alas. Tänään mennyt mm. mustikkakeittoa, jogurttia+banaania, lasagnea (tää kyllä tökki...), omena (oisin halunnut kyllä kylmänä, joten loput omenat meni suoraan jääkaappiin), kaakaota ja nyt meen syömään herkkusienikeittoa. Noi keitot tuntuu uppoavan melko hyvin, kun ovat niin suolaisia :whistle:

Eilen kerrottiin ultran jälkeen tytön kummitädille ja hänen miehelleen (neiti oli heillä ultran ajan hoidossa). He saivat esikoisestakin tietää ensimmäisenä, joten sama kaava näyttää jatkuvan tässäkin asiassa =)

Poppeliini

Alkuperäinen kirjoittaja Eelis:
Täällä Turun seudulla on nyt säästötoimet pureneet myös neuvolapalveluihin. Seuraava neuvolakäynti on vasta viikolla 22!! Parin viikon päästä on sentään ultra. Neuvolantäti onneksi sanoi, että soittaa vaan kun haluaa tulla sydänääniä kuuntelemaan.
Mun mielestä on kohtuutonta säästää juurikin äitiysneuvolapalveluissa. Onneksi sentään välillä pääsee kuuntelemaan sydänääniä mutta että itse neuvolaa pitää odottaa yli puolenvälin.
Seurataanhan siellä myös äidin vointia, verenpainetta, hb:tä ja kaikkea muuta mikä myös viittaa vauvan hyvinvointiin.

Tupakoitsijoille tsemppiä lopettamiseen. Kirjavinkkinä: Stumppaa tähän, sen kirjan avulla yhdessä työpaikassa ihmiset lopettivat polttamisen. Yksikin sanoi että siinä mielessä hyvä kirja että ei vissiin missään vaiheessa käskenyt lopettamaan vaan siinä jotenkin vaan pohdiskeltiin miksi polttaa ja onko siinä mitään "järkeä".. tai jotain vastaavaa.

Huono-olo ja väsy jatkuu. Onneksi kun esikoinen on hoidossa niin keskimmäinen nukkuu päikkärit, ja vielä samaan aikaan kun nuorimmainen niin pääsen päikkäreille itsekin.
Salmiakki aiheuttaa huonoa oloa nyt, samaten suklaa, kahvi, teekin maistuu vain aamuisin..
Paino tippunut n.1kg mutta veikkaan että saattaapi vähän vielä mennä alaspäin ennenkuin alkaa nousemaan.
Oksentaminen painottuu siis iltaan, aamulla saan jotenkuten pidettyä ruoat mahassani.

Mutta, villit lapset.. josko ne sais pihalle jollain ilveellä!

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

KiiajaVille

Hei kaikille.
).(Olen vähän tuskaisissa tunnelmissa. Eilen kävin lämpimässä suihkussa ja sen jälkeen pyyhkäisin vessassa paperiin muutaman viirun -varoitus vähän ällöttävää- jotain verennäköistä liman seassa. Sen jälkeen ei ole tullut mitään, laskelmien mukaan kuukautisetkin ois olleet näihin aikoihin. Toivon ett oli vaan säikähdys, eikä mitään vakavampaa.
No tietenkään ei eilen eikä tänään ole ollut lainkaan huono olo kuten tavallisesti, väsyttänyt vain ja mahaa nipistellyt vähäsen. On vähän sellainen olo, että mitähän nyt :/ .
Huokaista en osaa kyllä, ennen kuin jotain 16-17 viikkoa on mennyt. Muutamalla kaverillani on ollut km vasta noin myöhäisillä viikoilla :( .
Senkään vuoksi en ole vielä kertonut muille kuin miehelle, enkä kerro, en varmaan jaksaisi vastata vointikyselyihin, että meni sitten kesken. Vatsa on jo ihan näkyvä, mutta piiloteltavissa vielä vaatteisiin. Kilo on tullut painoakin, kun liikkuminen on jäänyt vähemmälle pahanolon vuoksi ja vähän väliä napsin jotain suuhuni kuvotukseen.

Ruokarajoituksista muutama sana:
Porkkanaa saa syödä ihan vapaasti, se sisältää beetakaroteenia, joka on a-vitamiinin esiastetta, eikä siitä ole haittaa sikiölle. Sen sijaan maksasta tiedotetaan seuraavaa:
Maksa sisältää runsaasti A-vitamiinia ns. retinoidi-muodossa, joka suurina annoksina voi lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä.

Elintarviketurvallisuusvirasto Evira, Kansanterveyslaitos ja Valtion ravitsemusneuvottelukunta ovat antaneet seuraavan suosituksen maksan ja maksaruokien käytöstä raskauden aikana 1

* Maksaruokia (jauhemaksa- ja maksapihvi, maksakastike, maksalaatikko) tulee välttää koko raskauden ajan
* Maksamakkaraa ja maksapasteijaa voi käyttää raskauden aikana enintään 200 g viikossa. Kerralla ei tulisi syödä enempää kuin 100 g.
* Jos maksamakkaran tai maksapasteijan käyttö on päivittäistä, sitä tulisi käyttää enintään 30 g päivässä. Tämä vastaa käytännössä noin 2 viipaletta maksamakkaraa tai 2 ruokalusikallista maksapasteijaa

1Tämä suositus perustuu Elintarviketurvallisuusvirasto Eviran riskinarviointiraporttiin "Hedelmällisessä iässä olevien naisten altistuminen A-vitamiinille, kadmiumille ja lyijylle maksaruokien välityksellä - kvantitatiivinen riskinarviointi." (Eviran tutkimuksia 2/2007)

vähän ikävällä mielellä Lyra 8+3

Söin taas pizzaa, eilen siis myös. Ei oikein mikään muu maistu, eikös se ole pääasia, että edes jotain syö? :ashamed: :whistle:

Lyra Jospa se vuoto johtuis just siitä, että pitäis olla menkat nyt. Oireiden voimakkuushan voi vaihdella ja olla silti normaalia. :hug:

empuu miten teille sitten silloin vuosi sitten kävi?
poppeliini Kiitos kun olet jaksanut etsiä..itsekkin meinasin mutten sitten jaksanut..jospa tosta taaksepäin laskee kaksiviikkoa ja katsoo kalenteria nyt niin voisiko ollakkin että vasta 6+5 olisikin menossa....? sillä nyt ei ole väliä millä päivillä mennään, kunhan kaikki olisi hyvin..alkiolla oli mittaa 8mm elikkäs ihan tyhjästä ruskuaispussista ei ollut kyse...huomenna sitten saan ne hcg lukemat ja tosiaan kaksi piiiiiiiiiiiiiitkää viikkoa ois seuraavaan hcg mittaukseen ja ultraan, kumminkin varoittelivat että jos vuoto tai kivut alkaa niin sinne sairaalaan ois ensitilassa otettava yhteyttä...
sapfo kiitos sanoistasi...

ja kaikille, miten mukavaa että on tämä paikka niille ajatuksille mitä missään muualla ei oikein saa puretuksi/sanotuksi...tarrasukkia kaikille matkaan. katsotaan kuinka meille käy...

Tänään oli sitten eka neuvolakäynti ja ultra. Ja näkyihän siellä ultrassa pikkuisen syke. :heart: Tosin koko vastasi viikkoa pienempää eli 7+1! Se mua vähän huolestuttaa, mutta terkkarin mukaan siitä ei kannata huolestua, koska mun kierto ei ollut säännöllinen. Itse asiassa itse laskeskelin, että koska kiertoni on ollut viime kuukaudet 32pv, olisi minulla sen mukaan menossa nyt 7+4. Silloinhan tuo koko olisikin jo hyvin lähellä sitä, mikä sen pitääkin olla. No, seuraava ultra on jo 23.9. lääkärikäynnin yhteydessä, joten silloin pitäisi saada tarkempaa tietoa lasketusta ajasta ja koosta.

Juteltiin myös paljon mun ekasta raskaudesta ja synnytyksestä, jotka eivät menneet mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla. Sokerirasitukseen joudun, koska sokeriarvot olivat ekassa raskaudessa koholla. Myös riski raskausmyrkytykseen lienee koholla, kun sen jouduin ekassa raskaudessa kokemaan. Samoin synnytyspelkopolille menen käymään.

Pääasia kuitenkin, että syke näkyi!! Toivotaan vielä, että tuo koko ja laskettu aika varmistuvat vastaamaan toisiaan.

Neila, toivottavasti kaikki olisi kunnossa!!

Ruoka-ainerajoituksista: listoissa lukee, että yrttijuomat ja -teet ovat kiellettyjen listoilla. Miten vihreä ja valkoinen tee sekä rooibostee, ovatko ne sallittuja, osaako kukaan sanoa?

Piipa rv 7+1-8+2 (oman arvion mukaan 7+4) B)

Neila Np-ultrassa ilmeni, että alkio oli lopettanut kasvun 8+3, piti olla 11+6. Ultrakuva oli ihan liian elämätön ja ultraaja sanoi heti, että kovin pieneltä näyttää. Tiesin, että ei voi olla niin alussa raskaus, sykkeenkin olis pitänyt näkyä. Kaikki tuli sitten itsestään pois seuraavana päivänä. Ja tämä siis vuosi sitten melkein päivälleen.

Mä oon ihan väsyväsypoikki, otin jo päikkärit tässä sohvalla. Jos siirtyis sänkyyn, neljä päivää vapaata tiedossa! :wave:

Missä kaikkialla ultrataan neuvolan yhteydessä? :attn:

Iltaa kaikille!
Neilalle voimia piiiiitkiin viikkoihin! Yhä hämmästyttää, kuinka monilla on ollut vaikeuksia lasten saamisessa. Siitä syystä tuntuukin tosi epäilyttävältä, että itsellä menisi heti kaikki putkeen. Valtavasti halauksia teille kaikille, jotka ootte kokeneet näitä suuria menetyksiä. :hug:
En ole jaksanut ja ehtinyt kirjoitella, kun yleensä kaikki aika menee palkästään muiden viestien lukemiseen, mutta täällä sitä roikutaan mukana kuitenkin. Mullakin poksahti tänään uusi viikko käyntiin eli 7+0. Tuohan on siis se uusi neuvolan laskenta, mutta ei tarvi vielä vaihtaa la:ta, koska luotan enemmän omiin laskuihini. :LOL:
Hieman on nyt huono olo rantautunut tännekin. Aamupalan ja lounaan syöminen oli tänään tuskaista, mutta sainhan silti jotain alas. Kaikki tuntuu ällöttävän makealta, kuten perusjukurtti, joka on ennen mennyt alas ihan nautiskellen. Onneksi rakas teki jauhelihakeittoa, jota minun teki kovasti mieli. Se on tainnut vähän innostua! Toi eilen kukkia ja sitten se vielä kävi lainaamassa neljä opusta kirjastosta. Sanoi, että nyt alkaa perehtyminen, ja lukihan se sitten ensimmäistä kirjaa koko illan. :heart:
Ai niin...jano on jatkuvaa. Onko muilla ollut erityisen jano? Saan koko ajan kitata vettä...ja tietenkin rampata vessassa. =)
Niin ja sitten vielä yksi :ashamed: "kysymys": onko pieni valkovuoto ihan normaalia raskauden aikana? Sellaista tuntuu erittyvän aina silloin tällöin. Onneksi mulla ei ole ainakaan vielä ollut muuta vuotoa.

Nyt nukkumaan, kun väsymys on täälläkin lamauttava.
Bambinoko + katkis 7+0

Yhteistyössä