***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Maleha Kiitos kannustuksesta! =) Mies lähtikin nyt pojan kanssa naperojumppaan ja saan onneks olla edes tunnin ihan vaan oman itteni kanssa, ihanaa! Koskahan näin on viimeks ollut? Ööps.. Ja nyt on jo muutenkin vähän parempi fiilis kuin päivällä. Eiköhän se tästä taas =)

Sykkeestä Mä luin muistaakseni jostain, et syke ei sais nousta yli 140:n. Ja kannattaa hommata sykemittari, itse ainakin meinaan sellaisen vielä hommata jotta pystyy sitä sykettä tarkkailemaan =)

Tiitu87 Jotkut dopplerit ei kai tarvii ollenkaan sitä oikeeta geeliä, vaan myös joku perusrasva käy? Näin ainakin jossain..

Parempaa huomista kaikille! =)
 
Maleha: Surullista että äitisi ei ole jakamassa kanssasi raskauden iloja ja suruja. Voimia! :hug:

Siiri: Voi surkeus! Jaksamista ja toivotaan kuitenkin että kaikki kääntyisi parhain päin.

Kantrimaria, kyllähän tuohon nyt pitää saada selvyys! :hug:

Ultrassa käyneet ja hyviä uutisia saaneet, onnea! :flower: ja ultraan vasta menevät, onnea matkaan. Tuokaa hyviä uutisia..

buam jaksamista pahoinvoinnin kans! Ja muutkin oireilevat ja pahoinvoivat, yrittäkää jaksaa.

Oma olo on ihan hyvä. Oksettavaa oloa välillä. Mahan nippailuja myös, kohtu kasvaa. Ja vatsa, huh! Oon nyt ruvennu rasvaan joka päivä mahan, reidet ja takapuolenki, yritän ehkäistä pahimpia raskausarpia. Esikoiselta niitä ei tullu, yks vaan sisäreiteen synnytyksen yhteydessä. :)
Voikaa erinomaisen hyvin!

Syysmama & muru 12+4 :heart:
 
Pienten kanssa jaksamisesta sen verran, että kyllä se täälläkin mietityttää. Esikoinen on osoittautunut melkoiseksi rakkauspakkaukseksi ja vähän jännittää jos toinenkin on samoilla mausteilla varustettu. Kuinka sitä sitten jaksaa kun apua ei lähimain ole ja mies tekee töitä paaaaaljon... Ennen raskautumista kävin kerran viikossa ratsastamassa, jolloin sain 2h omaa aikaa viikossa. Nyt tilanne on taas toinen. Miehen töille ei voi mitään ja välillä se tarkoittaa sitä, että hän käy vain nukkumassa kotona. Siinä sitä on siis yksin pärjättävä oli tilanne mikä tahansa tai sitten soiteltava sukulaisille, josko joku jostain kaukaa pääsisi avuiksi. Elän toivossa, että pääsemme muuttamaan isompiin tiloihin (ja toimivampiin) viimeistään ensi kesänä.

Selkävaivat tuntuvat olevan yleisiä. Harmi kun niistä saa riesan itselleen jo nuorena!

Iso voima :hug: kaikille sitä tarvitseville!

ON: Huomenna ultra. En ole asiaa juurikaan ehtinyt miettimään kun on ollut "vähän" hässäkkää, mutta huomenna siis selviää viikot! Ilmoittelen niitä sitten kun koneelle kerkiän.

Donu ja Pikkuinen
 
Heips!

Onpas taas tullut asiaa. Luen paremmalla ajalla, ja keskityn nyt omiin uutisiin. Elikäs, ultrassa käyty ja masussa liikkui viikkoja 9+6 vastaava vesseli, lääkärin mukaan kaikki oli niin kuin pitääkin. :heart: :heart: Meinasihan siinä itku tulla, oli ihana vanhempi mieslääkäri. Oikein onnitteli kädestä pitäen meitä molempia, kun lähimme. :heart:

Tässäpä kuvaa meidän pikkujätistä, pituutta hänellä on huimat 3 senttiä ja vähän päälle.



Empuuu ja toistaiseksi Tirppana (kuvaavampi nimi hakusessa) rv9+6 :heart:
 
Täällä odotellaan kovasti huomenna.. Vihdoin on koittanut se neuvolanlääkäri aika.. sydänääniä tässä eniten odotan :heart: :heart: ja että saa kuulla onko kaikki hyvin..
Olen yrittänyt tässä miettiä että mitä hittoa sit jos raskaus on mennyt kesken tms.. ettei kaikki olekaan niinkuin pitäisi tai sykettä ei kuulu tai mitä muuta vaan :D Että miten sitä sitten eteenpäin.. nyt pitää vaan yrittää olla rauhallisin mielin huomis aamuun ja kattoo sitten mitä käynti tuo tullessaan.. ilmoilen sitten huomenna kuulumiset! :)
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli edelleen niinkuin pitääkin! :heart:
Vilkas kaveri, tuumasi lääkäri. Kovasti viikkoja vastaava pikkuihminen siellä huitoi käsillään ja jaloillaan menemään.. :) Seuraava aika oiski sitte vasta kuukauden päästä, mut taidan käydä vielä parin viikon päästä tarkistuttaan tilannetta, ihan vaan mielenrauhan ylläpitämiseksi.. :kieh:
 
Ultrassa käyty,ja kaikki hyvin,pituutta 60.9mm ja sydän sykki :heart: :heart: :heart:
Siellä se pieni potkiskeli ja vilkutteli äidille :heart:
voih,nyt olen onnellinen =) ei edes tämä jumalaton selkäkipu lannista mieltä =)
Onnea muillekkin ultrassa hyviä uutisia saaneille ja :hug: sitä tarvitseville...

Hemmi ja Papu 12+2
 
HaP
Ompas täällä taas kirjoteltu.
Tervetuloa uusille :flower: Ja haleja niitä tarvitseville :hug:

Buamille tsemppistä pahoinvoinnin kestämiseen!

Empuu kirjottelit noista alaselänkivuista, en tiedä onko sulla enää sen kans ongelmia, mutta.. Mulle sano ultraaja ja neuvolan täti, että taaksepäin kallistunut kohtu voi joskus aiheuttaa kipuja alaselkään, hieman samanlaisia kuin kuukautiskivut, mutta niistä ei tarvi olla huolissaan. Ihana ultrakuvahan sulla olikin, joten et varmaan enää ookkaan huolissaan :)

haaveena äitiys Mulla oli neuvola 8+0, lääkärineuvola 10+4, np ultra 11+5. Tiukille siis vetää myös tuon np-ultran kans. Ja mullakin siis eka raskaus menossa.

on: Etova olo pahenee. Vieläkään en oksenna, mutta huimaa/pyörryttää ja oksettaa. Eilen ja tänään on jo kerran sumennut silmissä. Tänään tuo tapahtui nyt illalla töissä. Mietinkin, että soitanko huomenna työterveyshuoltoon ja sanon tästä, sillä minun pitää nostaa/siirtää lapsia täällä töissä. Taidan olla jo riski asiakkaillekin, kun huimaus on niin pahaa. Vaikeaa. En kuitenkaan haluaisi jäädä kotiin makoilemaan. Onko kellään antaa neuvoa, mitä kannattais tehä? Syön aika tasaisesti enkä siis oksenna, joten tuskin kyse on ravinnon puutteesta. Neuvolassa viime torstaina hemoglobiini ja verenpaine oli kunnossa. Lisää oireita: nyt väsyttää ihan tosissaan. Viikonloppukin meni lähes kokonaan unten mailla ja nyt on vaikea pysytellä töissä hereillä. Ei auta ku yrittää!

rv 8+5
 
Onnea kaikille hienoja ultrauutisia saaneille!

).( Täällä ollaan nyt jopa jo toista päivää töistä. Eilinen meni ihan suht kivuttomasti, välillä etoi ja heikotti, mutta pieniä välipaloja syöden selvisin työpäivästä.
Illalla olin sitten sen verran energinen, että kävin kävelemässä ihan pienen kävelyn. Jo toinen ilta peräkkäin ulkoilua. Jipii! Tulihan tuossa jo yli seitsemän viikkoa maattua sohvan pohjalla joten jospa nyt jaksaisi liikkuakin vähän.

Olo ei ole vielä täysin palautunut, edelleen kurkussa tuntuu sille että jos vaan yökkäisin niin varmasti tulis jotain muutakin sieltä, mutta nyt sinnittelen, ei tää enää saa jatkua. :D
Viime yökin meni suht kivasti, viime aikoina mulle on iskenyt tuo huono olo nimenomaan nukkumaanmennessä ja yöllä. Viime yönä oli ainoa ongelma se, että mulle tuli kamala nälkä joskus neljän aikaan, kävin syömässä leipäpalasen ja sen jälkeen alkoikin koskemaan julmetusti mahaan. Ihan sillain kun maha menis sekaisin mutta ei se kuitenkaan ole mennyt. Ja toivottavasti ei nyt meniskään. :(

Kovasti nyt toivoisin että pahin pahoinvointi olis takana.

Mun mahaa on muuten alkanut kutittaan hassusti. Tuntuu sille että tuossa mahan päällä kävelee koko ajan joku hämähäkki. :D (Ja hämähäkki-kammoisena se ei ole yhtään kiva tunne, kun koko ajan säpsyn että meneekö siinä joku. :D) Mitä tuo tuollainen kutina on?

- Hapsiainen ja herne 12+6
 
Huomenta!

Joka päivä täällä käyn,mutta kommentointi jää aina väliin.Sairaslomalta töihin palattu, mukavaa on itse töissä olo, mutta pahoinvointi kulkee matkassa vielä. Töissä saa välillä ihan keskittyä, ettei tarvisi lähteä oksentamaan. Aamut ja illat on edelleen hankalia.

HaP sinuna kyllä hakisin sairaslomaa, mulla itselläni on nimittäin kans sellainen työ,että en millään voinut olla töissä noilla viikoilla, kun huimasi niin paljon. Mitään apukeinoa en siihen ole keksinyt,muuta kuin lepäämisen, vaikka jo kolmatta odotan, joka kerta sama kuvio.

Meillä on täällä isomman kodin osto vireillä..löydettiin uusi koti meille tästä ihan läheltä. Meillä on tällä hetkellä kolmio, joka laitettiin nyt sitten myyntiin ja toivotaan pikaista kauppaa:) Ehdollinen tarjous uudesta, yli 30 neliöä suuremmasta rt-asunnosta tehtiin samalla. Kaikki on nyt kiinni siitä,että oma saadaan myytyä pikapuoliin. Nykyinen koti on ihana, enkä tahtois tästä luopua,mutta tila loppuu auttamattomasti kesken, kun vauva tulee. Jouluksi uuteen kotiin, se ois toiveena:) Pitäkää peukkuja:)

mm82 ja pieni 11+5
 
Huomenta....
Puoli kuollu buam täältä nostelee :wave: ....
Viime yö on ollu ihan perseestä, valvoin 3-6 välillä, eli käytännössä en nukkunu sit juuri lainkaan ku koiran unta. Kuudelta ku kello soi, ni torkutin vain...Sit meinas tullakkin kiire, kun piti poika laittaa taksiin ja kouluun..
Vaikka mä illalla söin tosi hyvän iltapalan ja massu kerrankin täynnä, niin aamulla silti armoton nälkä!
Ja yritäppä siinä sitten syyä, kun oksettaa koko ajan. Väkisin vedet silmissä joutuu syömään. Ja nyt taas menny puoli aamua siihen että koittaa pitää sen ruuan sisällä....

Kamala että mä valitan tästä koko ajan....
Sori tyttäret, on vaa nii kauheen huono olo, ni tulee sitä sit purettua tänne...
Jospa tää tästä pian hellittäis :'(

Paljon onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!!!!

buam 8+6
 
Sapfo Tuota mäkin mietin että onko tuo kutina jotain ihon venymistä. Tuota samaa oli nimittäin rinnoissa silloin alkuviikoilla ja niinhän ne sitten kasvoikin. :D

Voi buam paljon voimia tuohon pahoinvointiin! Kuulostaa niin tutulle. :(
 
Huomenia!

buam Hyvä, että olet nyt saikulla. jatkuva oksentelu vie kyllä voimat tyystin. Ettei vaan sulla olis tarvetta nesteytykseen, vai saatko edes jotain pysymään sisällä?

mammamia82 Onnea asuntokauppoihin! :)

Ja hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut! :heart: Mä näin eilen ekaa kertaa elämässäni oman pikkuisen liikkuvan ultrassa, ja oli se vaan niin ihanaa. :heart:

Empuuu ja Tirppana rv10+0 POKS!
 
Empuuu Joo, kyllä mä saan sen ruuan pysymään sisällä, suurimmaksi osaksi. Nää aamut on vaan kaikista hankalimpia. Tai oikeestaan aina se ruuan syöminen tökkii, sit pitää tosissaan pötkötellä että se pysyy sisällä.

mammamia82 Onnea kauppoihin!!!

buam
 
HaP Olisikohan hb voinut laskea näin nopeasti? Mulla tuota huimausta aiheuttaa alhainen verenpaine, mutta siihen ei liity väsymystä.
Matalaan verenpaineeseen auttaa salmiakki, suola ja kahvi. Joista ainoastaan suolainen ruoka menee mulla alas siinämäärin että paineet pysyy kohtuullisena.

Mummi ja paappa kävi eilen ja vei lapset mennesään mummilaan. Rauhallinen viikko edessä ja rästihommia vaikka muille jakaa.
Tyrnit pitäisi noukkia, paikkoja järjestellä sisällä, etsiä se laatikko missä on mun äitiysvaatteet, inventoida lasten vaatteet, käydä metsässä katselemassa josko löytyisi sieniä/puolukoita... Trampoliininkin voisi kasata jo pois pihasta. Huudosta pitäisi pojalle etsiä hyvä ja edullinen vaatepaketti missä olisi enimmäkseen housuja.

Mies sai vielä viikon saikkua eilen selkänsä vuoksi, mutta meni aamulla töihin. Töitähän pystyy tekemään myös seisaaltaan, mutta saa nähdä milloin tulee takaisin kotiin.
Lääkäri määräsi lenkkeilyä ja metsäretkiä missään nimessä ei saa maata paikoillaan tai istua pitkiä aikoja.

Olo on edelleen hyvä.. en tiedä uskallauduko jo ajatella että auvoinen keskiraskaus on alkanut ja että tällä kertaa pahoinvointi olisi taakse jäänyttä aikaa. Ehkäpä en vielä kuitenkaan uskalla sitä tehdä.

KiiajaVille tänään taas vuoden vanhempi 12+4
 
Siirille nyt kovasti onnea matkaan! Toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa. :hug:

Empuuu, kellopeliappelsiini, Hemmi: Onnea ultrakuulumisista!

buamille jaksamista edelleen. Ja tänne kyllä saat valittaa niin paljo ku jaksat.

mammamia82 pidetään peukkuja! Jospa ehtisitte jouluksi uuteen kotiin.

Jääkyynel Onnittelut tärkeästä poksumisesta. :)

KiiajaVille Täällä ois kans tyrnien poimimista. Ja niitä ei olekaan ihan vähän. Huh. Mitä teette tyrneistä, mehua tms? Vai laitatteko sellaisenaan pakkaseen?

Nyt aamupalalle tytön kans!

syysmama 12+5
 
Minä liityn myös hyviä ultrakuulumisia saaneisiin: 4,7 sentin pötkylä siellä venytteli ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Koko vastasi hyvin viikkoja, eli laskettu aika pysyy samana 8.4.10. Syke oli hyvä ja niskaturvotus 0,9 mm eli tosi hyvä. Sain samalla myös riskiluvut, jotka olivat molemmat myös hyviä. Olipa todella huojentavaa.

Täällä tampereella saa nykyään valita rakenneultran ajankohdan joko 20+ viikoille tai 24-26 viikoille. Me haluttiin vasta 24+1 viikon jälkeen, jolloin keskeytys ei ole enää mahdollista lain mukaan. Tulimme siihen tulokseen, että emme kuitenkaan pystyisi keskeyttämään raskautta, jos niin pitkälle päästään.

Huomenaamulla sitten lääkärineuvolaan.

manteli ja Sulo 11+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja syysmama:
KiiajaVille Täällä ois kans tyrnien poimimista. Ja niitä ei olekaan ihan vähän. Huh. Mitä teette tyrneistä, mehua tms? Vai laitatteko sellaisenaan pakkaseen?
Kai ne pitäisi laittaa mehuksi, viime syksynä jäi pensaaseen marjat kun en jaksanut niitä noukkia.
Nyt isäni teki mulle poimurin ja sillä on aika helppo ne noukkia joten josko nyt sitten.

En oikein osaa tehdä niistä mitään.. vois hytelöäkin koittaa tehdä.. tai vaan semmoisenaan pakkaseen.
 

Yhteistyössä