***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

eilen tosiaan oli juhlat ja vieraita kävi 17 henkeä. kakkua jäi vielä ni koittanut pyydellä käymään kakkukahvilla ne jotka ei käyneet täällä eilen. mut sais pian tulla muuten kakku menee pilalle. Tosiaan mummi ja muutama muu sai tietää raskaudestani eilen :heart: mummo vähä järkyttyi että liian pian tämä toinen tulossa ku tyttäreni vielä pieni (2v 7kk)ja työtön ja vasta valmistunut että ehdinkö työelämässä olla. Mut saakoon totutella ajatukseen.

huomista odotan ku ehka mammakaveri tulee lapsineen kylään kakkua syömään :D ja varaan ajan np-ultraan ajan jospa sais mahd. pian sen ajan kun ouluun pitää mennä.

mitenhän tuon ensviikon kuluttaa typykän kans.. :/

Pikaisesti vain merkkailen :wave: . Yötyöt sekoittaneet sen verran hyvin rytmiä, että lukemassa vain ehtinyt käydä. Tänään alkoi "jo" 10. rv =) Ihanaa kun viikkoja tulee lisää. np-ultraan on tosin vielä 2½ viikkoa :kieh:

Poppeliini POKS 9+0 :heart:

Heips!

Me kerrottiin eilen sitte molempien sisaruksille, joten nyt ei tarvitse enää salailla sukulaisilta. Kavereille on vielä kertomatta, mutta eiköhän me sekin tehdä, kun ensi keskiviikon ultra on takana. Tai sitten viimeistään nt-ultran jälkeen (2.10.).

Nyt väsyttää, joten otan jotain namia ja menen lojumaan telkkarin ääreen. B)

Piipa rv 10+5

Näyttää uhkaavasti siltä ettei meille tule vieläkään pientä. Tänään vatsasta nippaillut kovasti ja verenvuoto enenemässä. Ei jaksa tätä taas!

Vielä pitäis yövuoro valvoa, saas nähdä miten tän jaksaa. No mies on hälytysvalmiudessa, että tulee hakemaan pois jos siltä näyttää. Itkulle ei vaan meinaa tulla loppua. Väsyttääkin niin pirusti, kun en kerinnyt ennakkoon nukkumaan lainkaan.

No täytyy yrittää vain jaksaa...

Tulin vielä ilmoitteleen ultrakuulumisia ja muutakin, ennenkuin "hiljenen" hetkeksi miettimään asioita... Kävin sitten torstaina siellä äitipolilla varhaisraskauden ultrassa. Oli aika turha reissu. Eka kätilö koitti ultrata vatsanpeitteitten päältä, sai jotain näkymään, mutta huonosti, sit se yritti alakautta (ja runnokin kapulallaan sit kunnolla! :'( ) muttei saanu mitään näkymään. Kokeili vielä vatsanpäältä ja uudestaan alakautta. Ei näy mitään. Sit se lähti hätäseen paljon mitään selittelemättä hakemaan lääkäriä avuksi. Siinä vaiheessa olin jo aivan varma, ettei tuolla mun masussani mitään oo, sykettä ainakaan. :'( No, lääkäri tuli, ultrasi kans sekä vatsan päältä, että alakautta, ja sai, onneksi, sykkeen näkymään... :heart: Oli se niiiiiin ihanaa ja helpottavaa. Mut mut... Se lääkäri otti kiireessään sen ekan mahdollisen kuvan, minkä sai, siihen ruudulle mittauksia varten, eikä osannutkaan mitata sitä, jolloin kätilö hyppäs takas puikkoihin ja mittasi pienelle ikää 6 + 3 viikkoa, mikä sit merkattiin myös neuvolakorttiin. Mielenkiintoista toki on se, että jos todellakin olen vasta seitsemännellä viikolla, niin olen tehnyt positiivisen raskaustestin n. vuorokausi hedelmöittymisen jälkeen!!!! Lieneekö edes mahdollista...? :/ Ja jo rv 3+1 neuvolan lääkärin dobleri tunnisti 150-lyöntisen sykkeen mahastani. Juu niin varmaan, kun sikiön sydän täyttyy verellä vasta n. kuudennella viikolla... :(

Ota tästäkin nyt sitte selvää. Mitään tutkimusta lääkäri ei kerennyt tekemään, ei kokeillut kohdun kokoa millään tavalla (btw, kuten monella muullakin täällä, kohtu tuntuu nyt selällään maatessa n. neljän sormenleveyden verran navan alapuolella). Yks mahdollisuus tietenkin on, että sikiö on kasvussa jäljessä, mikä mitä todennäköisimmin tarkoittaa sitä, että se tulee kesken ulos... :'( :'( LA merkittiin 10.5. mut sitä on turha mihinkään vielä listata, kun ihan varmasti joku on pielessä ja pahasti! Nyt odottelen nt-ultraa, mikä on vasta lokakuun lopussa... Josko siellä vähän selkiäis asiat. Jäi kyllä tosi p***ka fiilis koko ultrareissusta, olivat niin hätäisen oloisia kokoajan siellä, etteivät joutaneet oikein ottamaan selvää mistään. Mitään kuviakaan ei pikku"papusta" saatu mukaan...

Maanantaina tehtiin kuopuksen kans ihan yhtä turha reissu samaiseen laitokseen, silloin vain käynnin aiheena oli lasten kirralla kuopuksen laskeutumaton kives. Tutkijana tällöin ihan yhtä kiireinen ja HYVIN ylimielinen mieslääkäri, joka melkein heti varmisti, että meillä on lapselle vakuutus kunnossa ja sopi (lähinnä itsekseen), että tilataan hänelle YKSITYISELLE SEKTORILLE puolen vuoden päästä aika kontrolliin, niin hän voi sitten tarvittaessa pistää lapsen leikkausjonoon. VOI KIESUS että mulla silloinki v****tti suoraan sanottuna. Kunnallisella puolella ei siis päästä edes seurantaan, kun kerran vakuutus on kunnossa. Ja hänen mielestään "jojokives" ei ole edes välttämätön leikata, kun se kuitenkin lypsettäessä laskeutuu. No, lukemieni tutkimusten mukaan kives, joka suurimman osan ajastaan viettää vatsan puolella eikä pussissaan menettää jo ennen lapsen toisen ikävuoden loppua osan kyvystään tuottaa siittiöitä vanhemmalla iällä liian lämpimien olosuhteiden vuoksi. Suositeltavaa olisi leikata tällainen kives jo ennen ensimmäistä ikävuotta. No, se mahdollisuus meiltä evättiin jo. Tiedänpähän kuitenkin, ketä lähden haukkumaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä, jos selviää, että poikani mahdollisuudet saada biologinen lapsi on heikentynyt. YRITIN kyllä sanoa tälle lääkärille, että eikö sitä voisi leikata jo mahdollisimman pian, kun ko. leikkaus on kuitenkin aika pieni. Suurin riski tulee lähinnä nukuttamisesta.

Anteeksi moinen valittaminen, mutta kummastakaan asiasta en ole yrityksistäni huolimatta saanut oikein aikaiseksi sanoa edes lähimmille ystävilleni ja nyt nää alkaa pakkautua mun sisälleni jo semmoseksi möröksi, että arkailen suutani avata kenellekään, kun pelkään jo murtuvani ja purskahtavani itkuun...

Kantrimaria, edelleen epäselvillä viikoilla

Uusille tervetuloa!

Siiri80 :hug: Toivotaan kuitenkin vielä parasta!!!

Kantrimaria onpas taas julkinen terveydenhuolto päässyt loistamaan! :eek: Pääsetkö/pystytkö menemään yksityiselle ultraan? Eihän tuollaiset viikot ole mahdolliset mitenkään päin! Ainakaan minun logiikan mukaan..... Olisiko kätilö voinut mitata noin pahasti väärin? Asento huono tms?
Kohtu tuntuu minulla seisoessa 4sormea navasta.

Seläkäkivut ovat tällä suunnalla tuttu ilmiö. Si-nivelet (lonkkaluiden välissä) menevät minulla vinkvonks ja voi tauti millainen tuska siitä seuraa! Kamalat viiltokivut hermoon ja jalka lähtee alta. Joskus meinaa vintti pimentyä kun oikein vihloo. Vasta vähän aikaa sitten menin kontaten kun ei muuten pystynyt liikkumaan ja kyllähän se konttaaminenkin sattuu... Toivottavasti tämä vaiva pysyisi mahd pitkään pois. Synnytyksessä aiheuttaa hankalan tilanteen jos on päällä tämä probleema (kokemusta on). Onneksi kiropraktikko saa "ässät" paikoilleen, mutta minulla niin yliliikkuvat, että palaavat joskus melkein saman tien väärään asentoon eikä siellä kiropraktikollakaan ole jatkuvasti varaa ravata. Tukivyöstä on jonkin verran apua pitämään "paketti kasassa", mutta jos taas vatsa alkaa yhtä alhaalta kuin viimeksi, ei vyötä voi niillä viikoilla enää pitää kun sitä kipeimmin tarvitsisi.

Täällä on jostain syystä ollut ihan supethutera päivä. Taju on meinannut lähteä useamman kerran, väsyttää aivan järkyttävästi ja ruokakaan ei oikein maistu (josta seuraa paha olo). Ehkä huominen on parempi!

Donu ja Pikkuinen

Huomenta!

Täällä aloitettiin aamu halaamalla pönttöä... :$ Eilinenki oli kyllä niin karsee päivä, pahoinvointia kesti koko halvatun päivän! Ihan siinä klo 17-19 oli hyvä olla, mutta ei taas sen jälkeen. Mä ymmärrän kyllä et ihmisen valittaa oireettomuudesta, koska panikoi onko kaikki hyvin, vaan kyllä mä ottasin sen oireettomuuden millon vain tähän jos ei tarvis yökkiä ja oksentaa...Ei oo enää kivaa...

Kantrimaria mä olen ollut vastaavassa tilanteessa aiemmin, viikkoihin nähden sikiö oli tosiaan pienempi, ja valitettavasti minulla se oli sitten lopulta keskeytynyt keskenmeno. Ensimmäisessä ultrassa sairaalan puolella, vielä syke näkyi ja kaikki oli ok, sikiö vain pienempi. Viikon kuluttua seurantaultrassa sykettä ei enää ollut ja siitä sitten suoraan kaavintaan. Mikä onkin hassua että sulle ei laitettu seuranta ultraan kerta viikoissa ero on niin iso.

Siiri80 Toivottavasti kaikki menee hyvin, ja onkin vaan säikähdys. :hug:

Uusille tervetuloa, ja muistattehan laittaa minulle listaukset yv:nä. Kiitos.
Päivittelen sitten listaa sen mukaan mitä vointini sallii, että malttia siihen.

Jospa tässä koittais jotain laittaa suuhun, ettei menis koko aamu oksentaessa...

buam 8+5

Alkuperäinen kirjoittaja Johjo:
Pelottaa kun nelosen ja vitosen ikäeroksi tulee noin 1v4kk. Ehkä sitä selviää.
Kyllä siitä selviää :hug: meillä oli samanlainen tilanne tosin ensimmäisen ja toisen välillä ja suunnitellusti.
Ensimmäinen vuosi oli kyllä rankka kun kakkonen oli kohtalaisen haastava.

Toisaalta teillä hieman eritilanne kun tämä pieni ikäero tulee neljännen ja viidenne väliin.

Tervetuloa uusille!

Halauksia kiperissä tilanteissa oleville, toivottavasti kaikki selviää parhain päin eikä tarvitsisi murehtia.

(.) Olo alkaa olemaan jo hyvä pahoinvoinnin suhteen. Mutta iski sitten kunnon flunssan päälle joten olo on kurja. Onneksi ei okseta se tästä vielä puuttuisi.

Tänään pitäisi saada liput Rammsteinin keikalle helmikuulle.. josko sitä vielä uskaltaisi lentää rv34, pääsisi matkan ajallisesti paljon lyhemmällä istumisella ja rahaakin säästyisi pikkuisen. Tosin korvat rutisee ja sattuu niin hemmetisti, onneksi lentokone korvatulpat helpottaa vähän.. mutta kuitenkin.
noilla viikoilla n.4tunnin (suuntaansa) junassa istuminen ei kyllä myöskään innosta kovinkaan paljoa.

KiiajaVille 12+3

Siirille :hug:

Kantrimaria - olipas kokemus. Älä missään nimessä odota lokakuun loppuun vaan mene yksityiselle selvittämään asia. Pahimmassa tapauksessa kannat kuollutta vauvaa kuukauden päivät kun toisaalta olisi mahdollisuus kärsiä se keskenmeno (jos on tullakseen) ja päästä suremaan ja jatkamaan elämää. Voimia :hug:

Meidän tyttöjen ikäero on 1v1kk ja eka vuosi oli hankala mutta nyt jo melkein siunaus tämä pieni ikäero. Ovat kuin paita ja peppu :heart:

Piti sit luovuttaa...
Pahoinvointi vei musta nyt voiton.
Lähdin ajeleen kouluun, eli matkaa n. 48 kilsaa kun ouluun tästä ajelee, niin ton matkan aikana oksensin 3 kertaa ennen ku kouluun pääsin ja käväsin sitten siellä pihalla oksentamassa ja käänsin nokan kohti kotia jälleen.
Soitin sitten neuvolaan ja soitti terkkari takasin, et lääkäri kirjotti mulle koko tän viikon saikkua, et katotaan se tilanne sit maanantaina uusiksi kun meen ekaan neuvolaan.

Mut ei oo hauskaa, ei...

Nyt päikkäreille, josko olo tästä hiukka kohenisikin...kerranki hiljanen talo kun ei ole ketään muuta kotona ku mä ja koirat! Käperryn niiden viereen nukkumaan ja nautin hiljasuudesta.

buam

Kantrimaria : varaa aika heti yksityiselle. Tokihan se on kallista lystiä mut itse repisin tuossa tilanteessa rahat mistä vaan siihen.

Me ei olla kerrottu ráskaudesta vasta kuin parille kaverille.
Äitini, niin rakas, lämmin ja tärkeä ihminen kuoli reilu puoli vuotta sitten syöpään. :'( Hänelle olisin asian kertonut ensimmäisenä ja hän olisi ollut aidosti kiinnostunut ja elänyt raskaudessani mukana. Nyt kun häntä ei enää ole ni monia asia on menettänyt merkityksensä. Nytkin tuntuu ettei ketään oikeasti kiinnosta olenko raskaana vai en. Miehen vanhemmilla on lastenlapsia tosi paljon ja he ovat jo tosi iäkkäitä. Heitäkään ei varmasti paljon hetkauta uutinen raskaudesta....
Voi, kumpa äitini vielä olisi täällä. :'(

Selkävaivoista : Mulla on kaks välilevynpullistumaaa ja kolmessa nikamavälissä kulumaa. Selkä on ollu välissä niin kipee etten ole pystynyt liikkumaan ollenkaanb. Monesta olen joutunut luopumaan selkävaivani takia. Edellisessä raskaudessa selkä kuitenki parani. Mitä pidemmälle raskaus eteni ni selkä oli parempana. Ihan lopussa se alkoi taas vaivata mut synnytyksen jälkeenki selkä on ollu parempi kuin moneen vuoteen. Mutta nyt taas selkä alkaa muistuttaan vaivasta... Kipuja on mutta vielä pärjää ilman särkylääkkeitä.

Tulipa pitkä ja sekava sepostus!
:ashamed:

Kantrimaria voithan yrittää soitella viel neuvolaan/äippäpolille ja vaatia ultraukseen pääsyä. on tuo kuitenki niin iso heitto viikoissa et tuntus et pääsisit! jos ei niin sit yksityiselle.
mulla oli myös pienempi alkio ultrassa, neuvolan mukaan olis pitäny olla jo vaikka mitä, mun omien laskujen mukaan n. viikkoa isompi. oli siis 6+5 sillon ja syke löyty kyl heti. pienesti pelottaa tuon takia koska nuilla viikoilla hedelmöittyminen olis tapahtunu paljo myöhempään ku luulin ja en oo varma kuinka mahdollista se sit on... :|

siks meillä onki varhaisultra varattuna 2.10, jännittää.. en olis jaksanu millään odottaa np-ultraan lokakuun loppupuolelle.

torstaina on viel neuvola, aion ottaa tän kyl puheeksi ja viel kysyä et onko mahd. päästä kunnalliseen ultraan viel ennen np:tä, sit ei varvis ite maksaa vaik ei se paljoo täällä ollukkaan, 45 euroa.

pelottaa tää sen takia kun viimeks pieni oli menehtynyt 7+4 ja nyt on ollu pientä vuoteluakin, tosin hyvin pientä paitsi yhtenä sunnuntaina oli vähän isompaa, ja lääkäri kyl sano et ihan hyvin voi tulla vaikka kaikki olis kunnossa...

mietityttää kyl myös itseni kohdalla, varsinki sinun Kantrimaria, et ultrassa eivät huomioineet juuri millään tavalla sitä et alkio on pienempi :eek: ainaki mulle sanottiin vaan et elävä alkio löytyy, ei sen kummemmin puhuttu viikoista, ku ne meni kuitenki aika paljon taakseppäin.. ite oli vaan jo sykkeestä niin innoissaan et vasta jälkikäteen olen alkanu miettiin tuota kokoa..... :|

Jotain elonmerkkiä myös täältä.. :)

Olen teidän kirjoituksia kyllä lukenut säännölliesti, mutta niiden runsauden takia sitten tuntuu, ettei oikein kerkeä enää tähän oman sanan sanomiseen olla aikaa.. Ilmeisesti siis kiireinen olen.. Joopa joo.. Mutta mukava ollut kyllä seurata samassa tilassa olevien keskustelua!

).( Kävin viime torstaina yksityisessä neuvolassa alkuraskauden ultrassa (siis oulussa tuolla meri oulun neuvolassa). Ja oli kyllä kodikas paikka ja mukava sekä asiantunteva kätilö! :) Ja kaikki oli niin hyvin kuin mahdollista näillä viikoilla. Sanoi, että keskenmeno riski on olennaisesti pienentynyt, syke näkyi vahvana ja mitään mahdollisia vuotokohtia ei näkynyt. Eli onnellisena maksoin sen 45 ? näistä tiedoista! Tosin itse olin laskenut väärin raskausviikot, en ollut muistanut huomioida, että kiertoni hieman pidempi kuin se 28 päivää, joten olin kolme päivää myöhemmässä kohdassa kuin luulin. LA oliskin siis 3.5... Mutta sillä nyt ei niin väliä ole, ja tässä pinossa pysyisin kuitenkin mielellään mukana edelleen..

Ja minullekin on kuitenkin se etova olo tullut, kun alussa olin huolissani kun olin niin oireeton kuin olla ja voi.. Oksentaa ei ole tarvinnut, pari kertaa on ollut lähellä kyllä. Hedelmiä kun syö niin olo pysyy hyvänä. Muuten pystyn kyllä melko kaikkea mahdollista syömään, paitsi lihaa eikä kalaa tee yhtään mieli..

Mutta siis kaikki hyvin!! Ensimmäinen neuvola on vasta 8.10.!! Onko teillä muilla oululaisilla yhtä myöhäisillä viikoilla, eli siis rv 11 ja jotain on eka neuvola vasta.. Minä hieman ihmettelen kun tuntuu että ois kiva jo nyt aiemmin päästä kun eka raskaus ja kaikki uutta....

Haavena äitiys rv 8+0

kantrimaria pyydä/vaadi ihmeessä uusinta-aika äippäpolilta. Olipa tosi kurjia kokemuksia sinulla ja pojallasi. Toivotaan parasta, että seuraavassa ultrassa kaikki olisi kunnossa. :hug:

).) Huomenna aamulla olisi sitten vihdoin ja viimein kauan odotettu np-ultra. Voi että, miten jänskättää. Tahtoo niin kovasti hyviä uutisia...

Tervetuloa uusille! :flower:

manteli ja Sulo 11+4

olittepa kirjoitelleet.. täällä meni viikonloppu niin siivillä etten paljo koneella oo joutanu käymään.. :) en ehtiny nyt alkaa kaikkia lukemaan, mutta tervetuloa uusille :wave: ja voimarutistukset niitä tarvitseville! :heart:

kantrimaria: jopas on ollut kummaa kohtelua :kieh: , itse ainakin sinun pöksyissäsi ehdottomasti vaatisin tarkistusaikaa kunnalliselta puolelta vaikka viikon päähän tai sitten marssisin kustannuksista huolimatta yksityiselle tarkistamaan asian, kuullostaa aika eriskummalliselta tuo sinun tilanteesi!

mulla on eka lääkärineuvola tunnin päästä, palailen illalla varmaan kertoilemaan sitten kuulumisia.. syvästi toivon että kaikki olisi edelleen kunnossa.. :heart: pelko nostaa jälleen päätään.. :/

kellis ja papu 12+0 ***POKS***

Kantrimaria: minäkin olen samaa mieltä muiden kanssa. Soita neuvolaan ja vaadi uusintaultraa, eihän tuollainen yksinkertaisesti voi pitää paikkaansa.

Siiri80: toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:
Buam: voi tuota sinun pahoinvointia, yritä jaksaa. :hug:

Selkäkivuista. Minulla on leikattu vuosi sitten lannerangasta välilevyn pullistuma. Se tuli minulle ekan raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen tilanne paheni ihan hurjasti. Melkein vuoden siitä kärsin ja lopulta en pystynyt kävelemään enää ollenkaan, jolloin minut vietiin päivystyksen ja morfiinin suoneen piikityksen jälkeen sairaalaan leikattavaksi. Siellä odotin leikkausta reilun vuorokauden ja tunnin välein minuun käytiin pistämässä lisää morfiinia. Kun viimein leikkaus oli ohi ja tajusin, että kivut ovat kadonneet ja voin taas kävellä, oli olo kuin uudestisyntyneellä! Tunne oli ihan sanoin kuvaamaton! Nyt tietenkin pelottaa, että tuleeko vaiva johonkin toiseen nikamaväliin, kun minullakin oli pieniä pullistumia muissakin väleissä ja kulumaa. Tympeää kärsiä tällaisista vaivoista näin nuorena. :( Mutta ei auta kuin toivoa parasta, vaikka silti pelkäänkin pahinta.

Mä kävin äsken kampaajalla. Leikkasin puoliselkään olevat hiukseni polkkatukaksi. Kampaaja kyseli moneen kertaan, että olenko nyt varmasti valmistautunut tähän henkisesti. Ja kylläpäs onkin nyt pirteä look. =)

Lääkärineuvola ja veriseula ovat ylihuomenna. Hieman jänskättää, että onko kaikki edelleen hyvin. Ei auta kuin toivoa parasta.

Piipa rv 10+6

Kantrimaria Kylläpäs oletkin hassussa tilanteessa.. :eek: Toivottavasti asiat selviää! =)

Maleha Uskoisin kyllä että miehesi vanhemmat ovat kyllä iloisia vauva-uutisesta vaikka ennestään onkin jo lapsenlapsia. Kuka voisi olla välittämättä tälläisestä uutisesta?

).( Mä oon alkanut tässä parin viime päivän aikana miettiin, et haluanko sittenkään tätä lasta.. Kauhea sanoo näin, mutta mulla on ollut tosi rankkaa ton meidän pojan kanssa nyt viime aikoina, kun se vaan koko ajan kiukkuaa ja vikisee! Tänäänkin se heräs jo seittemältä, eikä mee ees päikkäreille! Kuinka jaksan kahen pienen kanssa, jos nytkin jo tuntuu siltä, etten jaksa?? :'( :ashamed:
Siis tottakai haluan tänkin lapsen joka meille on siunattu, mutta mitä jos en oikeesti jaksa sitten kun vauva syntyy??
Ehkä mul on pientä masennusta, mutta olis niin kiva välillä saada vähän omaakin aikaa. Aina kun mieskin tulee töistä, niin se tyyliin menee suoraan koneelle istuun ja sit mä saan sille valittaa, kun ei voi poikansa kanssa leikkiä. Mä oon sen kanssa täällä 24/7!! Viikossa saan n. 2h omaa aikaa, kun käyn jumpassa ja tanssireeneissä..

Sori tää purkaus, mut oli pakko vähän purkaa..

Katyana & Papu <3 9+4

katyana : Sinun kaltaisia tuntemuksia varmaan moni kokee raskauden aikana. Mä olen erittäin iloinen raskaudesta mutta välillä tulee tunne et miten sitä pärjää kahen kanssa ja miksi piti toinen laitta jo nyt alulle jne....
Kyl se teijänki poika kerkiää kovasti kasvaa ja muuttua ennen ku vauva syntyy. Voi olla et on sitte helpompaa niiden kanssa ku kuvittelitkaan. Ainakin moni on niin sanonut.
Sitä omaa aikaa tarvii kaikki. Vaadi sitä jos miehesi ei tajua sitä muuten antaa. Ilmotat miehellesi välillä et nyt sinä piät vapaa illan. Ei minullakaan olisi omaa aikaa jos en sitä vaatisi tai itse vaan ilmottaisi et nyt tää mamma lähtee illaksi jonnekki. Mies ei vielä koskaan ole sanonut etten voisi mennä. Se on myös hyvä isälle ja lapselle olla kahdestaan.

Olen kuullut että syke ei saisi nousta kovin korkealla raskauden aikana. Pitääkö paikkansa ja mikä mahtaa olla se syke raja?
Mulla ainaki syke on ihan älyttömän korkea spinnigissä, en tarkkaa tiedä ku ei oo sykemittari käytössä mut korkea se on. Pitääköhän mun hiukan höllentää vauhtia... :/

Kantrimaria onkin saanut jo paljon palautetta, mutta minunkin oli nyt ihan pakko työpäivän aikana kirjautua ja heittää oma kommenttini.
Ultrasta moni onkin jo ehdottanut että pyydät uutta aikaa julkiselta puolelta tai menet yksityiselle tarkistamaan tilanne. Samaa mieltä täällä, itse en ainakaan haluaisi elää epätietoisuudessa päivääkään enemmän kuin on pakko.

Ja tuosta kuopuksen tilasta, totta puhuen en voi ymmärtää että sanot: "Tiedänpähän kuitenkin, ketä lähden haukkumaan parin-kolmenkymmenen vuoden päästä, jos selviää, että poikani mahdollisuudet saada biologinen lapsi on heikentynyt."
Jos itse tiedostat tuon riskin, niin miksi et vie poikaasi yksityiselle kun sinulla on se vakuutuskin? Miksi haluaisit odottaa puoli vuotta jotta pääset saman ylimielisen lääkärin vastaanotolle kun voit itse päättää kuka lääkäri saa sinun vakuutusrahasi ja voit tehdä sen vaikka tänään?

kantrimaria voimia kovasti jospa asiat selviää ja kaikki kääntyis paarhain päin :hug:

täällä "arki" alkanut että tytön kans kahden olemista. Tänää piti apteekista kipaista hakemassa ummetukseen apua kun alkaa tosissaan vaivaan tuo ku maha ei toimi kunnolla. Varasin tänään sinne seulonta ultraääneen ajan ja se ois 12.10 oulussa ja illalla. MIeheniki pääsee mukaan JEE! odotan innolla ku tosiaan 12.10 se ultra ja 14.10 on neuvola :) kiva. mut olen silloin rv 13 kun on nuo käynnit.
Mitenhän sais nämä viikot kulumaan? :( MIes tämän viikon entisessä työpaikassa ja ensiviikolla aloittaa uudessa työpaikassa :)

huomenna ainakin kerhoilemaan tytön kans aamupäivästä mutta muuta ei ohjelmassa :(

hei, voimia niitä tarvitseville<3
Mietin tässä että voiko olla mahdollista että vaikka sydänäänet kuuluis dobblerilla kotona ettei sitten vauva kasvaiskaan tarpeeks.. pelottaa jostain syystä että kun mennään rakenneulltraan että pieni ei ole kasvanut viime käynnistä yhtään.. oon varmaa ihan hassu kun niin aattelen.. :/

Sit toinen.. tietääkö joku mistä saa sitä geeliä ostettua jota tarvii dobblerilla kuuntelemiseen..

tiitu ja pieni kultakimpale rv13+3

Yhteistyössä