***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Tänään oli nt-ultra ja ensimmäistä kertaa sain kongreettisen todisteen että vatsassa on joku. Kaikki oli siellä hyvin (hyvä syke :heart: ja nt vain 0.3 mm) ja minulla tuli kyyneleet silmiin kun katsoin sikiön nukkumista.

Tilhiemo: siitä streptokokista. Ensimmäinen (ja toistaiseksi ainoa) raskaus alkoi lapsivesien menolla ja jäin osastolle odottelemaan synnytyksen alkamista. Minulla kuitenkin todettiin noin 24h sairaalassaolon jälkeen tuo streptokokki ja synnytys päätettiin käynnistää samantien (tosin olin jo ollut sairaalassa reilun vuorokauden). Sain antibioottia suoneen synnytyksen ajan, ei siinä sen kummempaa. Eikä minulla missään vaiheessa ollut sellainen olo että olisi syytä huolestua, päinvastoin. Nyt ensimmäisellä neuvolakäynnillä otin th:n kanssa puheeksi asian, ja hän kertoi että vaikka minulla viimeksi oli streptokokki, niin ensi kerralla ei välttämättä ole. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta ei minua streptokokki ainakaan huoleta mitenkään.

Voimia kaikilla pahoinvoinnin kanssa taisteleville. Itselläni oli tänään pitkästä hyvä olo suurimman osan päivää, eli kenties se luvattu toinen kolmannes pian toisi helpotuksen.

Nyt koossa ultran mukaan 11+4 (la:n mukaan hieman enemmän)
 
Kiitos Marjutille ja Heinekeenille vastauksista! :flower: Näinhän se varmaan on, että molemmat "ongelmat"; vuoto ja pöpöt, kuuluvat enenmmän ja vähemmän tähän leikkiin ja niiden kanssa on vaan tultava toimeen. En itsekään ole enää kovin huolissani, on vain hyvä saada tietoa ja kokemuksia asiasta, kun monestti jää niin yksin ja tosiaan ammattilaisten vastaukset jäävät jotenkin pinnallisiksi.
Muutama taisi olla vaikka talvitakkeja. Kävin tänään Jumbon P.O.P:sta ostaan itelle farkut ja siellä oli lämpimän näkösiä mammatoppiksia, jotka toimis varmaan hiekkalaatikollakin, ja ihan muutenkin...musta puolipitkä malli. En kattonnu hintaa, mutta ei varmaan ainakaan noin kallis kuin tuo Esprit:n. Itse hankin esikoista odottaessa ihan tavallisen A-mallisen villakangastakin, joka saa luvan palvella nytkin...tosin sillä ei mennä räntäsateessa puistoon, joten tuo P.O.P:n takki vois olla kokeilemisen arvoinen. Toppikset ostin esikoista oottaessa vain superisoa kokoa (henkselein), jotka oottaa Lapissa tosi pakkasia...niillä en kyllä täällä pk-seudulla taitais kehdata liikkua :LOL:
 
Muutama päivä en ole pinoa lukenut, ja nyt meni kai tunti siihen, että kerkisin kaiken selailemaan. On tä kyllä tosi aktiivinen porukka! =)

Nukuin illalla melkein 3h nojatuolissa, ja sitten kun puoliltaöin siirryin sänkyyn, en tietenkään nukahtanutkaan. Tosi tylsä tunne, väsyttää kuitenkin, mutta pitkällä olemaankaan enää en pystynyt. Muutenkin on yöni selvästi vähän rauhattomia ja nukun huonosti, toivottavasti ei pahenisi siitä kovin paljon. Ekassa raskaudessa oli viimeiset 6 viikkoa niin, että nukuin pätkissä 3-4h yössä, vaikka vältin päiväunia, etteivät nekään vähäiset yöunet loppuisi. Oli kauhea uuvuttava. Tokassa oli uni hyvä koko ajan.

Muuten ei mitään uutta. Pahoinvointi jatkuu, oksentelu jatkuu, mutta kokonaisuudessa on välillä myös paremman voinnin hetkiä. Mennään viikonlopuksi miehen vanhempien luokse, toivottavasti ei joudu siellä paljastamaan raskautta sen oksentelun takia. Ei silla muuten niin kauheasti väliä, mutta ne saattaisivat lörpötellä sitten niin, että lapsetkin kuulevat, ja ainakin lapsiltani haluan vielä salassa pitää, kunnes ollaan paremmilla viikoilla. En vieläkään uskalla luotta siihen, että kaikki hyvin menee.

Kavereilla on pieni vauva, ristiäiset muutama viikko sitten. Meidän lapsemme sitten kyselivät "miksi ne sen kolmannen synnyttivät". Keskusteltiin sitten (tietävät ne muutenkin toki) miten lapsi siellä mahassa monta kuukautta kasvaa jne, ja muun muassa sanoin, että kyllä lasta pitää oikein kovasti toivoa, että sen saa, eikä aina auta sekään. 3v huokaili "kun minä toivon OIKEIN KOVASTI meille vauvaa, tuleeko se nyt?".

Mirabel 13+0 (tai kello on yli puolen yön - nyt jo 13+1)
 
Huomenta!

Ei tää unettomuus ole enää kivaa..Koko viime yö meni taas herätessä ja pyöriessa. Sit heräsin vielä siihen ku mies tuli töistä kotiin jossain vaiheessa yötä. Ja nyt taas heräsin ilman mitään, niin siihen "normaaliin" aikaan ku viikollakin.
Ei mulla kyllä muistaakseni esikoiselta ollu tällasia vinkeitä. Mut siitä nyt on niin pitkä aika ettei muista.
Eilen taas tuli kaupassa käytyä, ni on se kyllä taitolajo ostaa sieltä ruokaa kun on oksennus kurkussa koko ajan ja yritä siinä sit miettiä et mitähän ruokaa sitä huomenna jne jne....On kyllä aika karmeeta.
Sit ostin koirille luut...EMÄMOKA! Hitto että ne haisee pahalle...Sai tytöt siirtyä häkkiin niitä syömään.
Joku kysy multa et mitä mä opiskelen, (sori en muista nyt et kuka) niin opiskelen lähihoitajaksi ja suuntaudun ensihoitoon. Tokihan koulusta voisin saikkua ottaa, mutta nyt on se ongelma, et valmistun tammikuussa ja tässä on enää n. 4 viikkoa koulua ennen viimeistä harjottelua. Jonka suoritan ambulanssissa, ja sen ihmeen haluanki nähdä et miten mä siellä pääsen kääntyileen sit ison mahani kanssa kun harjottelu kestää tammikuuhun...No, olen sen mitä voin, eipä sitä etukäteen viitti murehtia.
Samalla mä työskentelen jo vanhusten ja kehitysvammaisten parissa, tässä koulun ohella. Lähinnä käyn tekemässä öitä.
Mut sen mä päätin et jos maanantaina on vielä niin kamala olo, niin mun on ens viikolla helppo jäädä pois, sillon ei ole niin älyttömän tärkee kurssi etteikö sitä vois skipata...

Onnea kaikille ultrassa käyneille!!!! :heart:
Niin ne viikot meillä jo menee, osa on jo ylittäny sen maagisen rajapyykin ja osa meistä tulee kovaa kyytiä perässä. Nyt mulla se epäusko on jäänyt jo taa, itestäni sen tiedän että tämä ei enää spontaanisti kesken mene, ainoa vaara enää on keskeytynyt keskenmeno. Tosin se ultrassakin sanottiin jo että on niin paksussa paikassa kiinni ja näyttää olevan tukevasti siellä ettei sen pitäisi itsekseen sieltä enää tulla.

Nyt ettimään jotain mitä vaikka sais syötyä....

buam 8+3
 
Tulin poksumaan....

POKS!!!POKS!!! 12viikkoa täynnä =) ja edelleen huoli painaa kuiten mieltä,no,onneksi maanantaina se ultra,josko sitten pääsee huokaisemaan helpotuksesta tai....no,ei maalailla piruja seinille :/

Hemmi ja Papu 12+0
 
Heips, kaikille! :wave: Minä tässä sivusta seurannu teitin juttui ja nyt itsekin mukaa uskaltaudun. Ensimmäinen lapsi tulossa, ainakin toivon mukaan. Np-ultra tulevana tiistaina, missä selviää onko tuolla ketää elossa. En siis omaa vielä mitään varmuutta pikkuisen olemassaolosta. :| Maha kyllä pömpöttää ja vyötärö on kadonnu!! En oikein tiä oonko vaa lihonu vai voiko johtuu vaan vauvasta? Ei mulla viikkoja menkkojen mukaa ole kuin vasta 11+6.. Huh, kyllä jännittää tuo tiistain ultra! Niin toivois, että kaikki ois kunnossa. :/ Luin, että joku muuki oli tulossa tiistaina Treen keskusäitiysneuvolaan ultrattavaks. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feles:
Heips, kaikille! :wave: Minä tässä sivusta seurannu teitin juttui ja nyt itsekin mukaa uskaltaudun. Ensimmäinen lapsi tulossa, ainakin toivon mukaan. Np-ultra tulevana tiistaina, missä selviää onko tuolla ketää elossa. En siis omaa vielä mitään varmuutta pikkuisen olemassaolosta. :| Maha kyllä pömpöttää ja vyötärö on kadonnu!! En oikein tiä oonko vaa lihonu vai voiko johtuu vaan vauvasta? Ei mulla viikkoja menkkojen mukaa ole kuin vasta 11+6.. Huh, kyllä jännittää tuo tiistain ultra! Niin toivois, että kaikki ois kunnossa. :/ Luin, että joku muuki oli tulossa tiistaina Treen keskusäitiysneuvolaan ultrattavaks. :)
Kyllä siellä varmaan joku on :) Vaikka kaikenlaisia pelkoja voi olla ja tosiaan välillä tuntuu niin uskomattomalta koko raskaus ennenkuin on saanu kuulla lapsen sydänäänet tai käyny ultrassa. Mulla viikkoja melkein samat kuin sinulla ja myöskin vyötärö on kadonnut ;) alkaa jo epäilyttää onkohan tuolla kuinka monta tulokasta kun vatsa tosiaan jo aika iso ja kun ei ole vielä ultraa ollu eikä neuvolassakaan kuunneltu sydänääniä ollenkaan...
Vielä reilu viikko aikaa ultraan ja jännittää kyllä liekö siellä kaksoset olisi :whistle:

 
Tervetuloa uusille! :flower:

Jaiks! Mä en kyllä myt yhtään tykkää, kun alaselkää jumii ja vihloo. Viimeks tuo järjetön alaselkäjumi tarkoitti sitä pahinta. :ashamed: Masukipuja ei kyllä ole eikä vuotoja, mutta pelottaa! Olo on ollut nyt pari päivää huonompi kuin parina edellisenä viikkona. Aamulla iski heti kamala heikotus kun sängystä ylös pääsin ja kesti parisen tuntia. Mutta eipä tuo pahoinvointi välttämättä mitään tarkoita.

Mä en taas halua huonoja uutisia ultrassa! :headwall: :(

Jälleen kerran huolestunut Empuuu ja Tirppana rv9+1
 
Toivotaan: Mulla ultra torstai aamuna.. :)
Koskas sulla oli?
Miten muuten mulla tuli eilen illalla mieleen että pitiköhän siellä verikokeessa käydä ennen ultraa?? Muistelen kyllä että neukkarissa olis sanonut että vastaus tulee -siis jos positiivinen- joko kirjeellä tai soittona, kummin valitsee.

(.) Flunssa tekee edelleen tuloaan, kurkkua kuivaa ja vähän kivistää.. Ei kuumetta.. Pikku-ukot köhii ja toisella oli vähän jo kuumettakin. Taitaa olla samaa syyslunssaa kuin oli tytöllä tossa aiemmin.

Nyt takas leikkii.. Piti vaan äkkiä käydä vastailee, ennenkuin unohdan...


 
tervetuloa uusille! :)

hapsiainen80 ok. mulle jäi ekasta raskaudesta 10kg painoa niin jouduin niiden takia viimeks.
Mulla itellä oli tuo rd viime raskaudessa ja silti vasta vkoilla 26 tms pääsen rasitukseen... :eek: jännää todellakin et vaihtelee näin monilla paikkakunnilla...
noh kaippa ne tietää ... :|

:flower: hyviä uutisia saaneille!

töissä oon ollu taas muutaman päivän niin on alaselkä ihan törkeen kipeä :/
toivottavasti ei issiakseen asti mee...

nasum. +¤ 9+1
 
Fantastic4 Mulla on tiistai -aamuna. Ja siis mä kun soitin sinne sillon ja siirsin tota aikaa myöhemmäks niin kysyin samalla sitä veriseula-asiaa ja kätilö sieltä sanoi, ettei pidä käydä etukäteen vaan vasta sitten ultran jälkeen kun on katsottu tilanne. Samalla reissulla kuitenkin.
 
Uusille tervetuloa täältäkin! :flower:

).( Olin melkein jo onnellinen äsken, että selvisin tästä päivästä yökkäämättä, mutta äsken se sitten tapahtui.
Vatsalaukkui kääntyi ympäri kesken vohveleitten paistamisen. (Paloi muuten ne vohvelit aika mainiosti kun makasin tovin vessan lattialla.)
Hyvää tässä oli se, että vaikka yökkäily oli tosi voimakasta niin äsken syöty hedelmäsalaatti pysyi sisuksissa. Mutta vois tuo samperi jo loppua, silmät ja nenä vuotaen, naama kalpeena tässä yritetään jatkaa vohveleitten paistamista.

En tiiä onko näistä rannekkeista nyt kuitenkin ollut jotain hyötyä kun en tänään tämän enempää ole vessanpönttöä halaillut. En uskalla ottaa noita rannekkeita pois kun haluan uskoa että niistä jotain apua olis.

Tosiaankin alkaa jo jännittään miten käy maanantaina töihinpaluun laita. Ei kyllä enää huvittais soitella saikkua, mutta ei kyllä ole vaihtoehtoja jos tämä touhu jatkuu. :(

Mä haluaisin uskoa tuo vau-sivun raskauslaskuria, se sanoo mulle että pahoinvointi vähenee 23.9. Voisin tyytyä tuohon päivämäärään. :)

- Hapsiainen ja herne 12+3
 
Haukotus, väsyttää vielä vain. Ja pahoinvointi jatkuu. Eipä voi nauttia hirveästi tästä raskaudesta. Liikuntaa ei voi kuvitellakaan joten toista kuukautta olen vain laahustanut kotona.

Rannekkeet ei auttaneet mulla yhtään.

 
Empuuu mun selkäkipu alkoi aikonaan ekaa odottaessani ja silloin sain issias vaivat myös. kakkosta oottaessa ei niin kovia ollu, mut taas tuntuu et taitaa olla kova raskaus edessä...
mulla on toi alaselkä ja ehkä hiukan ristiselkääkin sillee jökissä et on hankalaa nousta makuulta ja kun koukistuu esim. kumartaa eteenpäin niin alaselkään sattuu tosi inhottavasti. ja se tulee ihan rasituksesta mulla....oon nostellu raskaita maitolootia duunissa ja sen siitä saa kun ei osaa ottaa hiukan rauhallisemmin sekä tietty kun lasten kanssa menee ja nostelee niin jaiks!
nyt kyllä tuntuu selkä hiukan paremmalle..eli lepo siihen vaan auttaa :/
ja issiakseen asti jos se menee niin mulla "meni jalka alta" eli toisin sanoen vedin toista jalkaa perässäni :(

toivottavasti sullakin se kipu alkaa hellittään...se tahtoo vaan ainakin mulla olla et jos se alkaa näinkin ajoissa niin jatkunee sitten hamaan loppuun saakka! :(

Nyt lähetään ulos miehen ja muksujen kanssa! :) lenkille lomps niin piristyy eikä oo niin nukkuneen rukous koko päivää...

hauskaa sunnuntaita kaikille!

nasum. + ¤ 9+2

 
Toivotaan, kävi np-ultrassa viime pe eli 18.9, meinas muuttaa laskettua aikaa päivällä, mutta pidettiin se 6.4. Rakenneuä muistaakseni 17.11. Olin muuten aivan itku kurkussa tuossa ultrassa, kun tosiaan oli ollu muutamana aamuna sitä vuotoa, nyt se on onneks taas loppu, ,mut joka kerta kun meen vessaan niin sydän lyö muutaman ekstatykytyksen. Onneksi mulla on tuo kotidoppler, halpa lääke tähn epätietoisuuden vaivaan =) Tosin, siinä pitää olla malttia kuuntelussa, kun vaaveli on vielä niin pieni, että usein kestää hetken hakiessa, ennen kuin "junanjyske" kuuluu :D MItes muut kotidopplerin käyttäjät; miltä teidän masuasukkien sydänäänet kuulostaa? Lapussa lukee kai, että ääni on kuin hevosen laukka, mut minusta junan kolina on kyllä lähempänä...oiskohan se siis poika...
 
nasumasunen, no mulla toi kipu nyt ei ole kovin pahaa. Mua vaan pelottaa, että se on merkki keskenmenosta kuten viimeksikin. :( Ja nyt aamusta ei ole edes kovin paha olo, näinkö ne oireet taas kerran katoaa...

Muoks. Varasin ultra-ajan Femedaan, huomenna töiden jälkeen sitten sinne. :(
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut odotuksesta :flower: =)

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug: Itselläni ne ellotukset ovat jo menneet ohi ja niissäkin oli ihan riittävästi, ajatella jos joutuisi oksentamaan jatkuvasti :x

Np-ultrasta ei pääse mies mukaan, yksin saan siis mennä :( Noh, ei voi mitään, pitää vaan toivoa että kaikki on kunnossa - yksin on ikävää kuulla huonoja uutisia ja sitten vielä joutua kertomaan eteenpäin ne itse... Mutta pitää olla positiivinen, eihän mulla nyt ole ollut pahoja aavistuksia :)

Mulla on ihan törkee maha varsinkin iltaisin :eek: Ihan tässä tällä viikolla on pullahtanut kauheeksi! Yritä sitä sitten piilotella... No, toivottavasti nyt siis kaikki on kunnossa ultrassa, sitten voi vaikka julistaa kaikille ketä kiinnostaa, kun ei sitä enää kauaa voi muutenkaan piilotella! Esikoisesta tuli näkyviin vasta puolivälissä masu... :whistle: mutta nyt onkin viides raskaus, joten kaipa se masu on uomansa tehnyt ja löytää paikalleen nopeammin :LOL:

stoppis ja OivaIines 11+5 (nää nimet rustasin esitietoihin hätäkaste-nimiksi :D )
 
Tulin kurkkaan tätä pinoa koska luultavasti tähän kuulun. Huomenna ultra ja sitten tietää varmuudella. Viikot arvauksessa (9+) pahoinvoinnin alkamisen perusteella.

Meillä on 8 kk poika ja kuukautisia ei ehtinyt tulla. Tätä ei suunniteltu millään muotoa, mutta yksi suojaamaton kerta oli ja sillä ilmeisesti sit sai alkunsa. Pelottaa kun nelosen ja vitosen ikäeroksi tulee noin 1v4kk. Ehkä sitä selviää.
 

Yhteistyössä