**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Niin ja jotka kyseli,olisko mulla ketään muuta tukihenkilöksi.Joo,kyllä uskon että mun äiti lähtis mielihyvin taikka yksi siskoistani tulis ihan varmasti.Joten kyllä varmasti saan sinne jonkun jos nyt päättäis vaavi syntyä.

Mutta yritän pitää pienen vielä masussa että saan sen oman miehen mukaan,sille kun on niin turvallista purkaa kaikki tunteet salissa. :D :heart:
 
Kiitos kaikille vastanneille!!! =) :heart: Mulla vaan iski yhtäkkiä hirveä paniikki että ei kai se vauva vielä synny!! :O Ehkä johtuen siitä kun olen jälleen yön yksin kotona kun puoliso on töissä.. Alkanut oikeasti vähän hirvittämään nämä yöt yksinään kotona kun toinen on töissä.. :/
 
Siru missä vaiheessailmoitettiin pingpongista, että rattaat tulevat myöhemmin? Meillä tuli tilauksen jälkeen ilmoitus että oletettava postitus viikolla 11. Aika on niin hyvin mennyt, että se olisikin jo ensi viikko. Ei toki rattailla mitään kiirettä, kaukaloa kaipaan enemmän. Tuskin kuitenkaan ennen vauvan syntymää kerkii perille, meneehän postissakin aikaa, eikä mua varmaankaan päästetä ihan 39 viikolle asti.

Ihanaa on olo, kun täysiaikaisuuden raja on ylitetty. Toki olisi se 38+...39 vielä parempi aika kuin 37+, joten mielelläni olen kasassa vielä. Mutta kivaa on, kun enää ei tarvi pelätä supistukisa ja mitä aiheuttavat. Sammalla tavalla on herkästi supistellut reilu 2kk, mutta nyt se ei haittaa. Eikä se, että vauvan pää kävellessä kipeästi painaa alas jne jne.

Tänään taas huono yö, klo.24 nukahdin ja 2.50 heräsin ja siitä asti hereillä. Välillää oli pari parempaa yötä, ny sitten taas muutaman tunnin yö. Esikoisen odotuksen aikana nukuin kuitekin vielä huomattavasti huonommin, joten tämä on ihan ok.

Mirabel 37+4
 
Lapsikaappaus tuntui että itku tulee kun kuulin tuosta, onneksi vauva löytyi ehjänä ja elossa. Mielenkiinnolla odottelen jatkoa, kuka tekee tuollaista?! Ja vaikka välillä ärsyttää kun tuo meidän toinen koira haukkuu kaikki ohikulkijat -niin eihän se oikeastaan niin paha olekkaan :whistle:

Täällä kaikki muut nukkuu vielä, tai no mies on töissä mutta lapset siis.

Mirabel eikös ole vaan jännä kun ensin joutuu pelkäämään että synnytys alkaa liian aikaisin kun supistelee ja kun pääsee hyville viikoille niin mihin ne supparit häviää? :D Minulla on jotenkin rauhallinen olo enkä usko että tämä syntyy etuajassa vaan pääsen hyville viikoille. (Pakkohan sen on kun sain yksityisen lääkäriajankin :LOL: )

Mukavaa tiistaita ! Ja kyllä jännittää että koska aletaan vauvoja saamaan lisää tähän pinoon :heart:

-Chiq ja Taneli rv33+4
 
AnnaBuu :hug: toivottavasti ei vielä ole syntymisen aika. Ehkä se pieni osaa odottaa sopivampaa hetkeä. Ja Jastun pieni myös :)

Itsellä takana taas yksi neuvola. Pelkäsin painon nousun jatkuneen yhtä hurjana kun viimeksi (1kg/vk), mutta oli rauhoittunut ja noussut "vain" 660g/vk... Nyt TÄYTYY OIKEESTI ruveta vähentämään herkuttelua :ashamed: Lähtöpainosta tullut vain 1,8 kg, mutta jos tätä tahtia nousee seuraavat 6-8 viikkoa, niin tuleehan noita kiloja...
Muuten kaikki oli hyvin, sf kulkee vähäsen keskikäyrän alapuolella. Siitäkin olin huolissani, että jos herkuttelullani olen saanut aikaiseksi jotain hurjaa vauvan kasvua. Rt edelleen =)

Meillä ongelmana rahahuolet tällä hetkellä. Mies on juuri valmistumassa kandiksi, mutta opintotukikuukaudet tuli jo syksyllä täyteen. Joulun jälkeen sillä ei ole ollut yhtään töitäkään, joten haettiin asuntotukea. Ja Kelalta tuli kieltävä päätös, kun ovat laskeneet pysyvät kuukausitulot miehen viime vuoden tienestien mukaan. Hohhoijjaa... Todellisuudessa meillä jää nyt siis mun osa-aikapalkasta laskuihin ja elämiseen 60 euroa kuukaudessa vuokran maksun jälkeen, että hyvin toimii Kelan laskutavat. Miten asuntotuessa edes ruvetaan arvioimaan mitään tuloja, kun heille on ilmoitettu, että juuri tällä hetkellä tarvitaan vuokran kanssa apua??? Molemmat toivotaan tietenkin, että töitä taas ilmaantuisi mieluummin kuin että mitään asuntotukea tarvitsee kinuta. Aargh |O

Eilen käytiin viemässä valitus, toivottavasti toimii. Muuten haettiin sossulta jo kaavakkeet...

Tällaista on elämä meillä, vähän vaikeaa täytyykin välillä olla. Tänään toiseksi viimeinen työpäivä, huomista odotan kauhulla. Tulee olee niin surullinen päivä varmasti, kun on minulle niin rakas paikka :'(

34+3
 
Huomenta!

Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart:

Chiq, mä olen kanssa nyt tyytyväinen siihen, että meillä koirat reagoi heti kun joku tulee pihalle. Omaa väkeä ei tietenkään hauku, mutta oli sitten tuttu vieras tai vieras vieras, ni kyllä haukutaan, autot ja ihmiset. Keväästä syksyyn tytöt (eli koirat) onkin paljon ulkona koiratarhassa, joten vauvakin tottuu olemaan heräämättä koirien haukuntaan. Mutta kyllä tuo lapsikaappaus oli kyllä ihan hirveä juttu!!

Täällä kanssa jännätään, kuka lähtee seuraavana synnyttään vauvaa tähän meidän pinoon.
Osalla alkaa olemaan viikkoja jo tosi hyvin. Pian poksuvat jo 38 viikoille.

Mulle on tosissaan iskeny nyt se pesänrakennus vietti, siis hyvä kun en yölläkin heränny siivoomaan. Siis tän kämpän olen nyt kolunnut lattiasta kattoon ja vieläkin olen sitä mieltä että pitää tehdä tuota ja tuota...Sama se oli esikoiseltakin tää vimma. Taisinpa jopa sillon luututa joka päivä.... :whistle:

Multa eilen yks ihminen kysyi onko tullut erikoisia himoja. Tuumasin että ei, mutta tulikin siitä mieleen että onko kellään tullu mitään erikoisempia himoja, tai himoja ylipäätänsä mihinkään?
Kun mulla ei varsinaisesti ole mitään tiettyä himoa, ne tulee ja menee. Mutta se mikä on, niin sipsit ei uppoo. Ei sitten millään, ne vaan tuppaa tulemaan ulos...

Huomenna sit mullakin neuvola-päivä. Jotenkin toisaalta se tuntuu turhalta kun viimeiset 2 viikkoa juossu äitipolilla, mut tää lääkäri oli sitä mieltä että kyllä sinne pitää mennä. Että kuulemma hyvä tarkastaa paineet ja pissa "ammattilaisen kynsissä". Samahan tuo tietenkin on mennä, saapahan mitat sf:ään ja painokin tulee siinä samassa katottua.
Samalla voi tarkistaa et tarvinko viimeistä neuvolalääkäriä, kun siinä muutenkin tarkoitus tehdä koko arvio vauvasta ja kohdunsuun tilanteen arviointi, mutta mullahan on se koko arvio sit 37 viikolla muutenkin äitipolilla ja siellä on kuitenkin uudemmat laitteet ja välineet koko arvioon. En oikein luota tuohon neuvolan vanhaan ultraan...Samalla tulee ne virtauksetkin katottua.

Mut nyt syömään jotain, on nälkä =)

buam 32+6
 
Himoja mulle ei kyllä sillain oo tullut mitään, kaikki sitä aina kyselee :D Ehkä jos joku niin suklaa.. Sitä en ole juurikaan syönyt ennen raskautta mutta nyt kyllä maistuu :ashamed:
Alussa teki mieli kaikkea suolaista mieli enemmän kuin makeaa mutta nyt loppua kohden on asia kyllä kääntynyt todella..
Ja sipsit on kans mulla joo sellanen mitkä ei tahdo upota.. Mut eipä muuten mitään, ei mitään sellasia tosi huvittavia erikoisia mitä joskus on lukenut jostain :D

 
Huomenta!
Buam, mä olen halunnut syödä koko raskausajan maustamattomia 1% viilejä Pirkka-hedelmämyslillä. Niitä menee joka päivä... :p
Mä alankin tehdä tästä lähtöä synnytyspelkopolille - jälleen. Tänään olisi edessä kätilön kanssa keskustelu, mutta väsyttää niin turkasesti, kun tyttö nousi ylös jo kukonlaulun aikaan, ettei tekis mieli jutella synnytyksestä nyt pätkääkään..

Piipa rv 35+1
 
Toivottavasti AnnaBuun mies ehtii parantua ennen synnärille lähtöä :wave:

Tuosta lapsikaappauksesta, ihan käsittämätöntä!! :( ei vaan voi tajuta että joku vie pienen vauvan vaunuista....Meilläkään ei ole huolta että joku tulis pihaan omin lupinensa, koirilta huomaamatta. Nostavat semmoisen metakan jos vieraampi ihminen tulee näköpiiriin että....Ja varsinkin jos koirat sattuvat olemaan sisällä ja vieraita tulee :whistle: Vanhempi koira ( narttu ) ei päästä vieraita kovin hevillä lasten lähelle, tai jos päästää niin kiertelee ja kyttäilee kyllä tiiviisti siinä ympärillä että mitä tapahtuu. Vaikka tuntuu välillä että kun ovat noin isoja koiria ja työläitä, niin on niistä niin paljon hyötyäkin etten pois antais :D

:heart: Lanfear 34+6 :heart:

Ainiin jastu, mullekkin eilen terkka sanoi että vauva on näille viikoille jo tosi alhaalla ja pää melkein kiinnittynyt, ja on kyllä liitoskivut sen mukaisetkin....!! Mutta toivotaan että tuonne täysiaikaiseksi asti malttais olla masussa.
 
Moi pitkästä aikaa! Oon ollut muka niin kiireinen, etten ole joutanut kirjoittelemaan vaikka melkein joka päivä olenkin jutut käynyt lukemassa. :whistle:

Äitiysloma alkaa mulla virallisesti ylihuomenna, mutta tämän viikon olen pekkasilla, joten perjantaina oli viimeinen työpäivä. :)

Kaikki ok täällä suunnalla. Mullakin on maha selvästi laskeutunut, ja olo onkin eri mukava kun ei pylly eikä jalat enää hivottele kylkiluihin. Hemoglobiini on tippunut hurjasti, joten rautakuurilla olen. Nyt iski nuhan päälle (tottakai kun vapaat alkaa..), mutta siitäkin huolimatta olen nukkunut yöni ihmeen hyvin. Sokerit on pysyneet kurissa myös täällä, joten pelkkä ruokavalio taisi riittää hoidoksi raskausdiabetekseen.

Hankinnat alkaa olla kasassa, paitsi pinnasänky pitää vielä ostaa. Laitoin jo pikkuiset vaatteetkin valmiiksi vaatehuoneeseen. =)

Kolmisen viikkoa olisi aikaa äitiyspolikäyntiin ja synnytystapa-arvioon. Jännittää vauvan koko, mutta jospa ei olisi kasvanut jättiläiseksi kun kerta sokerit on olleet ok.

Santi ja masukki 34+3
 
AnnaBuu :hug: toivotaan että vauva tajuaa vielä pysyä masussa kunnes isukki on terveiden kirjoissa. Omalle miehelle tosiaan uskaltaa "avautua" hieman eritavalla kuin esim omalle äidille. Siskosta en tiedä kun semmoista ei ole.

jastu muistaakseni ensisynnyttäjillä vauva laskeutuu "hyvissä ajoin" ennen synnytystä, joten ei varmaankaan tarvi vielä synnytystä pelätä. Muistelisin myös että kiinnittymiskivutaan ei ole mitenkään outo termi.
Edellisessä raskaudessa jännitin miehen työmatkoja, ja niinhän siinä kävi että sinä päivänä kun miehen olisi pitänyt lähteä Ouluun päiväksi vauva päättikin syntyä. Onneksi ne supistukset alkoi jo aamulla ennen kuin oli aika lähteä niin pystyi sen vielä perumaan. Vaikka tosiaan viikkoja oli "vasta" 38+2.
Olisin kyllä varmasti ihan hyvillä mielin hänet päästänytkin lähtemään, joten olisi ollut kyllä aika jännät paikat jos olisi kerennyt lähtemään ja siinä tapauksessa en olisi varmaan kerennyt saamaan sitä kodinhoitajaakaan...
Olisi ollut varmaan ainut vaihtoehto mennä lasten kanssa synnyttämään silloin..

nasumasunen kääntymiskäskyjä vauvalle myös täältä!
Perustin muuten meidän alueelle Facebookkiin ryhmän lastenvaate ja -tarvike FB kirppiksen, jos kiinnostaisi siihen liittyä. Kohtalaisen hyvin lähti liikkeelle kun illalla sen perustin ja nyt on jo 57 jäsentä.

Sun Rise Kela tekee välillä mitä mielenkiintoisempia päätöksiä. Eivät vissiin osaa ajatella maalaisjärjellä että tämän hetkiset tulothan ne on merkittävät ei edelliseen verotukseen liittyvät.
Toivotaan nopeaa päätöstä valitukseen ja siihen että sossusta saisi sitten rahaa.
Minkä luulisi olevan itsestään selvää kun kerran 60e jää rahaa käyttöön, se on kyllä aivan liian vähän.

Himoja ei pahemmin ole ollut missään raskaudessa. Välillä tietysti tekee jotain mieli ihan älyttömästi mutta kun ei kotona ole ja ei mitenkään helposti ole haettavissakaan niin menee sitten nopeasti ohi.
Kerran olen miehen pyytänyt hakemaan hese aterian klo 20 jälkeen, vedoten siihen että vauva haluaa :ashamed: kyllähän hän sen haki sitten loppujen lopuksi..

Äitipolilla tuli tosiaan käytyä..
Ultran painoarvio nyt 3,4kg :eek:
Kahdelle sormelle auki, korttiin merkkasi 1,5cm, pehmeät paikat ja kanavaa jäljellä 3cm (vielä). Verenpaineet 113/74.
Masu oli vauvalla viikkoihin nähden suurehko, muut mitat meni keskikäyrällä. Kahden viikon päästä kontrolli.
Kipulääkityksestä synnytyksen jälkeen laittoi konsultaatio pyynnön neurolle, ehkäpä sittenkin sieltä löytyy se oikea lääke.. tai sitten käännyn senkin suhteen homeopaatin pakeille..

Mietityttää tässä nyt tietenkin se mistä voisi johtua tuo vauvan suurehko masu?
Noh, täytyy udella tuolta vyöhyketerapeutilta kun sinne menen tunnin päästä. Ehkä hän osaa sanoa jotain (on siis kätilö ammatiltaan).

KiiajaVille 36+4
 
vauvan kaappauksesta.. aivan järkyttävää koko tilanne! Miten joku voi ees aatella tehdä noin ja viellä tehdä.. saa oikeesti olla päässä jotain vikaa jos siis on aikuinen ihminen joka sen on tehnyt! Mä en kestäis varmastikkaan tollaista tilannetta jos meijän vauvan joku kaappais.. toivottavasti tuon pienen vanhemmat saa tukea paljon nytten.

neuvola kuulumisia rv37+4

Tuli käytyä neuvolassa ja kaikki oli hyvin vaikkakin verenpaine oli vähän ylhäällä mutta voi johtua siitä kun mulla on ollut pää nyt kauheen kipee.
Kaikki muutkin arvot oli kunnossa.painoa ei ollut tullut viikossa yhtään joka on ihan hyvä vain,vaikkakin luulin että olis tullut ees vähän kun oon syönyt kaikkee mahd. Jopa hb oli noussut 106! :):)
Vauva ei ole laskutunut mutta se ehkä ihan hyvä juttu kun on sektio tulossa mutta vähän jännään sitä että jos synnytys alkaakin aikasemmin saapi pelätä sitä napanuoran esiin tuloa.. kun siis mulla on nyt päivittäin supistuksia ollut..
13 yötä enään kun on meidän pienen syntymäpäivä <3<3

tiitu ja nella rv 37+4
 
Heips! :wave:

Uudet viikot ja sen kunniaksi uusi masukuva, ei ainakaan näyttäis vielä laskeutuneen, vai? On se vissiin aika hauska... :D



Himoja ei ole täällä havaittu myöskään missään raskaudessa. Tai no, tytöstä söin paljon punaista lihaa, oletan että johtui hempan laskusta... mutta en nyt tiedä voiko himosta kuitenkaan siinäkään puhua.

KiiajaVille usein sokerivauvoilla on suurentunut vatsan ympärys, mutta sulla ei kai ole sokereissa ollut mitään, vai onko? Että en tiedä onko muita syitä vatsan kasvamiselle, lie sekin yksilöllistä? Hyvän kokoinen on jo vauveli kyllä =)

Sun rise Kela on kyllä hanurista niiiin usein - monesta päätöksestä on mekin saatu vääntää, en edes jaksa ruveta tilittämään :kieh: :kieh: :kieh: Toivottavasti saatte oikaisun!

Mä sain eilen uuden puhelimen, ja sitten ostettiin tupliin vauvakoppa, ja lapsille lenkkareita -60% ja esikoiselle kevätpuku puoleen hintaan =) Vauvelia varten tarviis vielä muovitettua froteeta ja toinen hoitoalusta, liivinsuojus-asia on vielä auki... Kuvioharsojha olen saanut päähäni haluta - pitäisi nakittaa joku Name It-liikkeeseen, ei miellytä nämä nettikauppojen kuosit :D Sellaisia pikkujuttuja... Olen tietty täysin unohtanut jotain isompaa :LOL: No, sen näkee sitten!

Eipä taaskaan sen kummemmin asiaa, voikaahan naiset hyvin :wave: :hug:

stoppis 36+0
 
aurinkoista tiistaipäivää! :wave:

viikko vielä seuraavaan neuvolaan, olis jo ihan kiva päästä, pääsee valittamaan välillä niin järkyttävistä häpyliitos (?) kivuista :'( vaikka ei kai se täti niille tietenkään mitään voi..
ja paino olis kiva tietää kans :whistle: toivottavasti ei ole entiseen malliin noussu.

nälkä on muuten melkeen koko ajan ja varsinkin herkkuja voisin vetää koko ajan nassuun. turhauttavaa kun oikeesti koko ajan on kauhee himo pulliin, suklaaseen ym.. ja pakko yrittää olla koko ajan syömättä |O kai tää menee joskus ohi, pakko.

eilisen illan ja tän aamun vauva on ollu selkeesti vaisumpi, taitaa vaan vähän lepäillä nyt, onhan se niin kovasti möyrinytkin viime ajat =)

en tiiä onko mulla ollu suppareita, mut vaivat yleisesti on lisääntyny kyllä. just nuo liitoskivut ja häpyluukipu, välillä ei käveleen pääse !
yöllä pitää koko ajan vaihtaa kylkeä ja se onki sit välillä aikamoinen operaatio kun nivusetkin on välillä ihan piipussa..... |O

tänään alko 33. viikko =)
 
stoppis Ihana pallo! :heart:

marjutti Mulla sama ongelma kuin sulla - herkuttelu. :snotty: Voin syödä pussillisen karkkia tuosta noin vaan, jätskiä, melkein mitä vaan.

Mitään erikoisia himoja ei ole ollut, mitä kuulee raskaana olevilla olevan. Alkuraskaudessa saattoi alkaa tehdä mieli esim. tortillasipsejä ja tulista salsadippiä, mutta se himo meni ohi heti kun sai mitä halusi.

Tsemppiä vielä niille, jotka töissä ahertaa. :wave: Mulla olis tosiaan ollut vielä tämä viikko töitä, mutta aloitin loman varhennettuna.

On taas aivan upea ilma, kävin 50 min kävelylenkillä. Ei mennyt ihan niin reippaasti kuin sunnuntaina, vauva painoi virtsarakkoon ja kolotti muutenkin. :) Muuta en ole tänään sitten tehnytkään... Pitäis laittaa tuosta meidän akvaariosta jonkinlainen myynti-ilmoitus, päätettiin luopua siitä.

Tostaina neuvolaan, ja siitä taas viikon kuluttua lääkärineuvolaan ja samana päivänä ensimmäiseen perhevalmennuskertaan. Taidan joutua mennä sinne yksin, mutta ei se mitään. Mies tulee kyllä sitten mukaan tutustumaan synnäriin. :)

rv33+6
 
Stoppis ihana masu sulla =)
Vauvan kiinnittyminen.meinas neuvolan tati viime torstaina kun kavin,etta olis vauveli jo aika hyvin "lahtøkuopissa"...
Synnytystapa arviosta ollu jotain juttua.Kysyin neuvolassa siita et miten taalla Norjassa,tehdaankø semmosta ja vauvan koko arviota yms. Vastaus oli:ei.Eli ihan kiva lahtee punnertaan ulos jotain jøtkaletta,josta ei edes mitaan hajua mten iso sieta sit lopulta on tulossa... :/
Tama mun ihottuma/kutina ei ota parantuakseen.Viimeviikon verikokeet ok.Huomena pitaa aamusta menna ottaan lisaa kokeita.Ja oliko niin et sappi/maksa arvoja kun mitataan niin ei saa syøda mitaan ennen sita?Eli ilmeisesti noita ne nyt kattoo kun sain ohjeen olla syømatta aamulla.Ja just hain terveyskeskuksen respasta mulle maaratyt allergialaakkeet,toivottavsti ois edes pikkasen apua,on tama nimittain semmonen vitsaus etten kenellekkaan soisi...
kutiseva-Hemmi ja Masu-Ukko 36+0 POKS
 
:hug: ja jaksuja sairastelijoille!

Täällä on nyt sitten sairaslomaa äitiyslomaan asti, joten hissukseen kotona puuhaillen ja ulkomaailmassa sen mikä tun tuu hyvältä liikkuen :)

Herkuttelusta juu suklaa maistuu mut se yksminipätkis pussi kestää sen 2-4 päivää. kävin muuten kaupassa eikä mieleen tullut pringlesejä enää ennen kun kotona. No ostin kurkkua :LOL: Ruoka kyllä maistuu mut ähky tulee helposti.

Eipä täälläkään erityisiä himoja mutuen kun nuo pätkikset, mut ilmankin pärjää jos ei satu olemaan et ei hätää. No alun ruuan meni sillä mitä meni alas ja oli helppo yökätä :D

Unico ja Toukka 32+4
 
Jastu Mulla laskeutu maha viimeks noin kuukautta ennen kun poika sit syntyi. Eli ei ainakaan mulla merkannut sitä välitöntä syntymää :D

Vauvakaappaus Aivan järkyttävä juttu! :( Toivottavasti tekijä jää vielä kiinni ja joutuu vastuuseen!!
Uskaltaakohan sitä kohta itsekään enää laittaa vauvaa ulos nukkuun vaikka hälärit oliskin.. :eek:
Poika kun nukku vielä ulkona, niin kävin kyllä heti katsomassa jos vähänkin kuulu ääntä!

SunRise Toivottavasti saatte raha-asiat järjestykseen! :hug:
Kela on mikä on.. :kieh:

Tiitu Pakko kysyä, et miltä susta tuntuu tietää vauvan syntymäpäivä etukäteen? =)
Oon ite joskus miettiny, et jos joutuis suunniteltuun sektioon, niin kuinka sitä pysyis housuissaan viimeset päivät.. :LOL:

Katyana & NaNNa <3 32+5



 
jastu mullakin on ollut jo jonkun tovin vauva laskeutuneena ja kiinnittyneenä, mutta eipä tuo tuolta ole vielä pois tullut. Vaikka lääkärikin totesi pari viikkoa sitten ettei kauaa mene kun se tulee, mutta vielä odotellaan... :)

Mulla tuntuu tuo vauvan laskeutuminen enemmänkin tuolla takamuksen puolella, koko ajan sellainen "paineentunne" takamuksessa. :(

Samoin kun AnnaBuulla niin täälläkin joka puolelta on nyt parin viikon ajan hoettu että ei se kauaa enää tuolla pysy, mutta kummasti vaan oon yhtenä kappaleena. ;)

SunRise toivotaan että raha-asiat lähtisi helpottumaan. :hug:

buam
kyseli noista himoista. Täälläkään ei mitään erityisiä ole tullut. Makeaa enemmän himoitsen kyllä suolaisia herkkuja, mutta makeakin kyllä maistuu. Tosin kaikeasta makeasta tulee paha olo ja ällö maku suuhun, joten se vähän rajoittaa. Ja se mikä on ollut koko raskausajan outoa niin en pysty juomaan mitään muuta kuin kylmää vettä ja vähän kahvia. Kaikesta muusta tulee ällö maku.
Paitsi hei, oisko greippi sellainen mihin on tullut vähän himo. Syön nimittäin melkein joka ilta greipin puolikkaan. :D

Stoppiksella ihana pallo! :heart:

Hemmi, ei täälläkään tehdä mitään synnytystapa-arviota, eli ihan vaan lähdetään kokeilemaan sitten millanen pakkaus sieltä on tulossa...

Unico Rauhallista lomailua! :)

Onko kellään muulla muuten nenän tukkoisuutta? Musta tuntuu että joka ilta nenä on ihan tukossa kun pitäis nukkumaan mennä. Taistelen aina röörit auki ennen nukkumista kun tuntuu niin inhottavalle kun henki ei kulje kuin suun kautta. Päiväaikaan ei ole kylä mitään tuollaista ongelmaa.

Mua pelottaa ihan kamalasti että ne mun peräpukamat uusiutuu. Tai on ne jo uusiutunutkin osittain, mutta ne ei vielä ole kipeitä. Tuo vauva painaa vaan niin just tuonne peräsuoleenpäin, että koko ajan sellainen tunne että ois isompi hätä. Viimeksi ne pukamat tuli just tän tunteen jälkeen ja hetki meni kun ne kipeyty. Eilen sitten huomasinkin että oli taas tullut pukamia ja nyt vaan pelkään että milloin ne taas kipeytyy niin etten pysty enää istumaan. :( Ja asiaa ei helpota nyt yhtään että mun vatsa ei ole toiminut ihan normaalisti pariin päivään vaikka juonkin Levolacia. En ala kyllä enää yhtään mitään jos kohta oon taas saman operaation edessä. Sais vaikka pieni syntyä jo niin saisin nämä vaivat hoidettua kuntoon!

Mutta nyt vaakatasoon.

- Hapsiainen ja Herne 36+6
 
Nenän tukkoisuudesta Mulla on ainakin ollut jo kauan nenä aivan tukossa öisin.. Oon huomannut että sen myötä varmaan hengityskin muuttunut paljon raskaammaksi.. :/ Pakko on yöllä välillä nousta ylös että henki kulkee taas, se kun auttaa huomattavasti kun nousee ihan vaikka istumaan sängyn reunalle..
 
Nenä tukossa täälläkin :wave: Välillä on tosi vaikea saada henkeä ja olenkin napannut silloin lasten nasoliinia rööreihin. Pitäähän tässä saada henkeä. Mies valittaa että kuorsaan mutta en tiedä liittyykö juuri tähän, olettaisin, kun en saa oikein henkeä kunnolla.

Neuvolassa käyty. Sf-mitta on pudonnut hieman. Paastosokerissa kanssa kävin. Arvot on olleet koko ajan hyvät paastossa mutta silti pitää koko ajan hypätä piikillä. Raivostuttaa.


 
Stoppis: kyllä kävin sokerirasituksessa ja silloin oli kaikki ok. Edellisellä neuvolakäynnillä oli sokerit yhdellä plussalla, mutta se meni karkinsyönnin "syyksi", olin siis syönyt karkkia kohtalaisen paljon juuri ennen neuvolaa.
Masusi on kyllä aika hauskan näköinen.

Mutta ehkäpä se ei tarkoitakkaan mitään, ei ainakaan tuo vyöhyketerapeutti siihen mitään kommentoinut.

Nenän tukkoisuudesta lähinnä vaivaa aamuisin, mutta ei muuten.

Tein pienen kävelylenkin vielä "päivän päätteeksi" kun kävin hakemassa paketin postista (mitä muuten ei taaskaan löytynyt koneelta, mutta hyllystä kylläkin) pikkasen nyt juilii alamahalla kohtalaisen ikävästi.

Ihan mahtava ilma kävellä, taitaa olla lähes nollassa lämpötila ja aurinko pilkistelee pilvien raosta sen verran että aurinkolaseillekin oli käyttöä.
Liikaa vaatetta vaan päällä ja hiki virtasi kun pääsin takaisin kotiin. Kävellesä ei onneksi kummoisempia kipuja ollut joten joskohan tästä pääsisi useamminkin kävelylle raikkaaseen ulkoilmaan.
Toivossa on hyvä elää.

Nyt tekis mieli ottaa pienet miniunet, mutta pakko kai vielä hetken jatkaa. Pojalla olisi tiedossa tänään jalisharkatkin jos mies vaan kerkee hänet sinne nakkaamaan. Kiinnostusta kuulemma löytyisi siis pojalla, mutta katsotaan nyt.

Mutta, jospa menisi seuraamaan mitä lapset touhuaa olo-huoneessa ja ehkä viideksi minuutiksi sittenkin sulkea silmänsä.. tai kahdeksi..
 
Poksista, viikko 35 pyörähti käyntiin täällä.

Buamille myöhästyneet synttärionnittelut!

Vauvakaappaus on pyörinyt päässä täälläkin, ja ihan kammottava juttu kyllä kaikkinensa. Käsittämätön suorastaan. :(

Saatiin viikonloppuna vihdoin haettua Ikeasta lipasto vauvan vaatteita varten. Tarkoitus oli kyllä ostaa vaan säilytyslaatikoita hyllykköön, ja säilöä vaatteita niissä, mutta niitä haluamiani laatikoita ei juuri sillä hetkellä ollutkaan hyllyssä... No, onhan tää lipasto tosiaan fiksumpi paikka niille vaatteille muutenkin, huomattavasti kätevämpi. Ne laatikot käyn kyllä todennäköisesti ostamassa myöhemmin nekin, saa sitten muuta tavaraa paremmin pölyltä suojaan makuuhuoneessa.

Silitysoperaationi vauvanvaatteiden suhteen on edelleen kesken, noita vaatteita on ihan tolkuton määrä ja olen pessyt ne kaikki kokoon 80 saakka. Ja jostain ihmeen syystä olen halunnut silittää ne kaikki, vaikka osa tulee olemaan säilössä vielä pitkään. Hullu mikä hullu. Todennäköisesti ennen kuin suurimmat vaatteista otetaan käyttöön, tulen pesemään ja silittämään ne vielä uudelleenkin. Heh. :whistle:

Vauvan ensisängyn piti saapua tänään tänne, mutta ystäväperheellä, jolta sängyn lainaamme, on päällä mahatauti, enkä ihan huvikseen sitä tautia tänne enää halua. Kolmeen eri otteeseen on helmikuun alun jälkeen tuo tauti meillä jo vieraillut kuitenkin, ja viimeeksi viime viikolla. Saa nähdä millä tuon pikkuisen sängyn muutaman päivän päästä sitten putsaan, rottinkinen sänky ei taida kestää höyrykäsittelyä (höyrypingviini löytyis siivouskaapista) kovinkaan hyvin, luulen, mutta myrkytkään eivät vauvansängyn puhdistuksessa kuulosta kovin mukavalta vaihtoehdolta... :/ No, ehkä mä keksin jotain, tai kokeilen varovasti sitä höyrypingviiniä...

Nenän tukkoisuutta on täälläkin, mutta mulla onneksi avuksi on riittänyt keittosuolasuihke. Illalla ennen nukkumaanmenoa muutama suihkaus yleensä riittää, toisinaan yöllä lykkään vielä toisenkin kerran.

Mieliteoista; mulla mieliteot ovat olleet aika samankaltaisia kaikissa raskauksissa. Kaikki raikas ja hedelmäinen on maistunut, mutta raskaampi ruoka on tehnyt pahaa. Noiden lisäksi toisessa raskaudessa, sekä tällä kerralla myös, on ollut loppuvaiheessa ihan pakko saada hedelmän makuista xylitol-purkkaa, ja paljon! :D Posket kipeänä olen siis purkkaa täällä jauhanut, ja toisinaan jopa posket verillä kun siinä mässyttäessä on sattunut jäämään osa poskesta hampaiden väliin... No, hampaille tästä himosta onneksi ei pitäisi olla haittaa, eikä vauvallekaan, ja auttaa jopa hieman närästykseenkin. :)

Kauppaan ja ulos pitäisi jaksaa lähteä, mutta kovasti vaan väsyttäisi. Kävely nyt ei muutenkaan ole mitään herkkua ollut enää aikoihin, ja kaupassa väsyn aivan välittömästi. Onneksi kauppa on tuossa ihan vieressä, kauas ei tarvitse lähteä, mutta tuokin matka tuntuu pitkältä ja tuskaiselta ihan jo ajatuksissa... On kuitenkin pakko lähteä etsimään kenkiä lauantaisia miehen mummon hautajaisia varten, mitään sopivia ei varastoistani löytynyt, korkokantaisia kun en voi tällä hetkellä edes kuvitella jalkaan laittavani. Oli kyllä tuskaa etsiä sopivaa asuakaan noihin hautajaisiin, ja hiukan on vielä vaatteitakin tuunattava, että saan edes jotakuinkin asiallisen asun päälleni lauantaina pukea. Ja sitten olisikin vielä edessä parin tunnin (yhteen suuntaan) ajomatka hautajaisiin lauantaina, huh, sekin tulee olemaan jokseenkin tuskaisa, taatusti. Eihän hautajaisten tietenkään kuulukaan olla miellyttävä ja mukava juhla...

Nyt kuitenkin edes jonkinlainen yritys sinne kauppaan lähtemiseksi...
Bliss ja pikkuinen 34+0
 

Yhteistyössä