**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Heissan taas vaihteeks :)

Mä aloitin sitten tähän turhautumiseen häätötoimenpiteet, eli aamulla kun sain pojan kattoo vähäksi aikaa piirrettyjä niin sain houkuteltua isännän ihan vanhanaikaisiin petipuuhiin mitkä on ollut katkolla, ja sitten käytiin pojan kanssa pulkkamäessä minne on molempiin suuntiin n. kilometrin matka ja siitä kahdesta kilometristä vedin poikaa varmaan 1½ kilsaa pulkassa, mutta en oo saanut aikaseks kuin sen että maha on kova ja pakaralihakset kipeenä + että oon ihan naatti. No nyt on hetki huilattu, täytyy varmaan kähteä pojan kanssa uudestaan ulos kun ei suostunut nukkumaan päikkäreitä niin se käy kohta ihan ylikierroksilla.

Meillä on pojalla pari nukkea ja tykkää niitä kanssa hoidella tai pehmoeläimiään :)

Tiitulle :hug:

Nyt täytyy mennä laittaa pojalle välipalaa ja vähän itellekkin, kuulun ryhmään söisin ja nukkuisin vaan jos voisin ainakin nyt nämä muutaman päivän tässä olen kuulunut :)

 
Nyt sain itestäni sen verran kiinni, että ensimmäiset pikkuruiset vaatteet roikkuu narulla kuivumassa. Heti tuli sellanen olo, että on saanu jotain aikaiseksikin :) Itsekään en kuulu mihinkään silitys-ihmisiin, mutt noi pienet vaatteet on kyllä pakko silittää ainaki nyt ekan kerran :)

Ei oo onneks väsymys vielä ainakaan ottanu yliotetta, vaikka nukkuminen oli mitä oli. Saapi tällai pikku hiljaa tehtyä edes jotain hyödyllistä. Harmittaa vaan kun en saa itestäni sen vertaa irti, ett lähtisin ulos. Olis ees avokki kotona, niin vois lähtee pikku lenkille. Jotenkin en yksinään saa aikaseks sitäkään :ashamed:

JääKyynel ja Tuittu 35+5
 
Jastu, mä viime kuussa kirjoittelinkin TRE synnytysvalmennuksesta seuraavin sanoin: "Me oltiin siinä juuri viime viikolla ja maaliskuussa taitaa olla seuraava. Sairaalan tutustumista ei enää ole mutta muuten perusasiat käydään valmennuksessa läpi. Samat infot toki löytyy sieltä PSHP:n sivuiltakin."

Kannattaa siis kysyä omasta neuvolasta, meille kyseisestä valmennuksesta kerrottiin kysymättäkin mutta ilmeisesti kaikissa neuvoloissa ei asiasta ole mainittu.

Jännittää jo milloin vauvoja alkaa syntymään. Ainakin hyvin on porukka valmistautunut. Itsellä alkaa kanssa aika hyvin oleen hommat hoidossa, kassi pakattu ja vaatteet pesty. Mä olenkin ollut saikulla jo pidempään ja nyt viralisesti äitiyslomalla jo. Ihmeen hyvin tämä aika menee, tuntuu että joka päivälle on ohjelmaa, joka viikonloppu vieraita ja kun ei ihan samaan tahtiin jaksa kaikkea niin viikot vierii kauheeta vauhtia.

Meillä tosiaan on edessä muutto, luultavasti sopivasti lasketun ajan edeltävänä viikonloppuna, joten vauvan huonetta en ole juurikaan laittanut. Saa nähdä muuttaako vauva mahassa vai jo sylissä. Miehen harteillehan tuo muutto aika lailla jää, kävi miten kävi, sillä kummassakaan tapauksessa en varmaan kauheasti pysty muuttoa auttamaan. Onneksi on apujoukkoja tulossa kiitettävästi.

Olikos vauvajuhlista kirjoiteltu jo? Mulle ystävät järjestää baby showerin ensi viikonloppuna, en yhtään tiedä mitä on ohjelmassa tm. En ole koskaan ollut vauvajuhlissa, nähnyt vaan telkkarista jenkkimeininkiä enkä usko että mulle ihan sellaista on suunniteltu. Ihanaa, että ystävät jaksaa nähdä vaivaa ja saa viettää aikaa heidän kanssaan.

Niin ja turhamainen kysymys täältä, mistä löytyy tyylikkäitä laukkuja hoitolaukuksi? Olen yrittänyt etsiä kivaa laukkua, jota miehenikin voisi käyttää, tyyliin ruskeaa/mustaa nahkaa ajatuksella, että laukulle olisi käyttöä hoitolaukkuajan jälkeenkin. Olen hieman laukkufriikki ja yhtään ei houkuttele perushoitolaukut.

Silityksestä kyseltiin kanssa, samaa asiaa olen pohdiskellut. Olen nyt silittänyt lakanat, harsot, pyyhkeet ym. mutta vaatteita en ole jaksanut silitellä. Vihaan silittämistä ja varsinkin pienten vaatteiden silittäminen on aika hankalaa. Olen kovasti miettinyt, että onko se tarpeellista?! Yritän nyt ainakin pärjätä ilman silittämistä, tietysti jos vauvalla on herkkä iho, johon silitetyt vaatteet auttaa, niin muutan suunnitelmaa.

Te joilla on jo ennestään lapsia ja mahdollisesti kokemuksia kestovaippojen käytöstä.. Onko kuivausrumpu kuinka tarpeellinen? Monet sanovat, että se auttaa tod. paljon varsinkin kestovaippojen kanssa koska muuten kuivuvat niin hitaasti. Meillä on tässä mietinnässä hankitaanko kuivausrumpu vai ei, kestoja aion ainakin yrittää käyttää normaalien ohella. Jos pärjätään ilman rumpua, saataisiin kätevästi hoitotaso kylpyhuoneeseen pesukoneen päälle. Jos taas hommataan rumpu, hoitotaso/ pöytä täytynee laittaa kylpyhuoneen viereiseen huoneeseen. En nyt osaa päättää asiasta mikä olisi järkevintä.

Jaksamista kaikille olojen kanssa. Toivotaan, että kaikki saisivat edes jonkin verran levätä ennen tulevaa koitosta ja selvittäisiin kaikki ilman suurempia ongelmia loppuun asti.
 
Mä sain käytyä 50 minuutin kävelylenkillä tuolla kauniissa kevätilmassa. :heart: Ihan kivasti aurinko lämmittää jo. Pelkäsin, että kävelystä ei tule mitään, kun kauppareissuilla on vihlonut virtsarakkoa/alapäätä siihen malliin, mutta hyvin tuo meni. :) Loppupäivän saatan olla jumissa...

Mä en aio silittää vauvan vaatteita. Onko siitä jotain hyötyä? Meillä ei silitetä oikeastaan mitään vaatteita. Niin harvoin käytetään semmoisia, jotka on "pakko" silittää. Pitäis varmaan ostaa vielä muutamat vauvanvaatteet, esim. bodyja lisää. Ei noita vielä kovin paljon ole.

rv33+4
 
Oikeastihan silityksestä on se hyöty, ett vaatteet pysyy pitempään parempi kuntosina. Oli siis kyse lasten/aikuisten vaatteista. Ite en oikeesti silitä kuin verhot, pöytäliinat ja juhlavaatteet. NYt vaan hlauan silittää noi pikkuruiset vaatteet kun ne jää vähän ryppyisiksi. Jatkossa en todellakaan aio silittää, eiköhän sitä muutakin hommaa riitä tässä huushollissa ihan riittämiin vauvan tulon jälkeen :)
 
MOIKS!

Puuh..voi tätä oloa. Seuraa valitusta: yöt menee pyöriessä, 5-6 kertaa yön aikana saa käydä vessassa, on muka hirveä hätä ja sit just ja just vähän lirisee. Liitokset on niin kipeät, että vaappumalla menen eteenpäin, kamalia sähköiskun tyyppisiä vihlaisuja tulee nivusiin ja lonkkiin ja tuntuu, että jalka lähtee alta. Häpyluu on kans kipeä. Vauva puskee päätään jo niin alas, että paikat on mahottoman arat!!!Isompien muksujen kans en tahdo jaksaa olla ulkonakaan, kun on semmonen paine tuolla alapäässä!!!Joten valivalivali,...on tämäkin.

Saa nähdä,miten pian tässä lähtö tulee vai mennäänkö muka laskettuun aikaan. Puoltoista viikkoa sittenhän oli sen 2-3 senttiä jo auki, joten ihmeeksi se tuolla vaan pysyy.Toisaalta oisin niin valmis jo synnyttämään, näiden kipuilujen vuoksi, mutta pitäishän tän vielä hetki kasvaa ja vahvistua.

Vauvanvaatteiden silittämistä harkitsen minäkin tässä. Kaikki oon jo valmiiksi pessyt ja laatikoihin viikannut, mutta odottelen sitä energiapuuskaa, jolloin alan silittämään kaikki:) Isompienkin lasten vaatekaapit kaipais järjestelyä..joten hommaa ois.

Mites ne neuvolakäynnit nyt alkaakaan mennä, oliko se 36 raskausviikosta eteenpäin käynnit on viikon välein, vai? Kävin viimeks äitipolilla 34+1 ja nyt sit neuvolaseuranta riittää, joten seuraava nla on 36+5. Sitä odotellessa, hirvittää, miten kamalasti on painoa tullut, kun turvotukset on poksahtanut nyt:( Muutenhan tuota kokonaispainonnousua on se 6 kiloa, joten ei paha...

Jahas, vaan nyt täytyy laittaa lapsille ruokaa pöytään...

Mm82 ja maha 35+3

 
jastu mä muistelisin että ainakin meillä on täällä synnytysvalmennus vain ensisynnyttäjille. En tykänny siitä yhtään :ashamed: mutta sairaalaan tutustuminen oli mukava ja salin näkeminen ennakkoon oli musta tosi hyvä juttu. olin sen niin erilaiseksi kuvitellut. Mä tosiaan kuvittelin että synnytyssali on sellanen steriili leikkaussali-tyyppinen huone mutta meillä täällä no ovatkin tosi "kodikkaita" ja ei niin steriileitä kun olin ajatellut.. :D kiikkustuolissa kuuntelin kätilön sepustuksia...

energiapäivä täälä tänään...oon leiponu vaikka ja mitä ja sitten tein vielä ison kattilallisen keittoa. lisäksi käytiin kaupassa ja tehtiin superisot ruokaostokset ja oltiin ulkona. käytiin kävelemässä ja tehtiin ns. lumilinnaa lasten kanssa. nyt on olo aika naatti ja vannemaisesti kiristää tolta selän puolelta. kokoajan ulkonakin tuli pieniä supistuksia mutta ei pahoja niinku viime sunnuntaina...

neuvola ois tosiaan huomenna ja heti hirvittää tuo painon nousu nyt kun en oo pahemmin tohtinu liikkua normaalisti..."pakkolepoa" kun sen muutaman päivän pidin sillo alkuvkostakin...ja vaan söin :ashamed:

nyt on mentävä taas vessaan... :whistle:

nasum ja napero 33+0 :heart:
 
Pieni rauhanhetki, isommat isänsä kanssa uimassa ja tuo nuorin touhottaa omiaan joten pieni hetki palstalla.

Ihmeellisen vaivattomia mulla on yöt olleet, kerran yössä pissalla käyn ja kerran yössä vaihdan kylkeä.
Edelleen tuo kyljen vaihtaminen vain kerran yössä pitkälti varmasti johtuu siitä että on hyvä tyyny, koska sen jälkeen pyörimiset on huomattavasti vähentynyt. Mulla on siis Tempurin Classic tyyny.

Vaivoja mitä nyt on, lonkka- ja nivuskivut sekä pientä turvotusta havaittavissa nilkoissa, eli sukasta jää painaumat.
Täytyy vaan toivoa ettei se mahatauti meille eksy, käsidesiä kuluu siis myös kotona.

Mulla alkaa rv 36 jälkeen neuvolakäynnit olemaan viikon välein. Eiköhän se toisaan ole aikalailla jokapaikassa, tai ainakin olisi suotavaa olla.

Mutta jospa siirtäisi ajatusmaailmansa iltapalaan ja yrittäisi keksiä jotain kivaa..
 
Meillä käytettiin esikoiselle kestovaippoja ja aiotaan käyttää tulokkaallekin. Suosittelen, että kokeilet ensin kestovaippojen käyttöä ja huomaat sitten onko kuivausrumpu tarpeellinen. Meillä ei ole kuivausrumpua ja en sitä ole kaivannutkaan. Pienellä vauvalla olemme käyttäneet imsevimsen sisävaippaa lisäimulla ja imse vimsen kuorella ja sitten liikkuvalla lapsella AIO:ta ja taskuvaippoja. Meillä on ronjaa ja roopea, tuhinatupaa jne. Yleensä nuo sisävaipat kuivavat nopeasti ja samoin taskuvaipat. AIO:t on sitten hitaampia ja niissä on todella suurta heittoa riippuen tietysti vaipan materiaaleista ja rakenteesta. Kestovaippailu on vähän sellaista, että pitää ensin vähän päästä hommaan sisään ja sitten sitä kautta löytyy itselle sopivat vaipat, säilytystavat, pesutavat jne.

Monet eivät tykkää imse vimseistä, mutta ovat kyllä mun suosikkeja helppokäyttöisyyden ja nopean kuivumisen vuoksi. Myös niiden AIO kuivaa nopeasti verrattuna muihin. Mulla oli yleensä tapana pestä 60 asteen pyykkiä joka toinen päivä ja niin, että sain vaipat yön aikana kuivumaan. Ja jos ei ole kestovaippoja kuivana, niin käytin sitten sen aikaa kertakäyttöisiä.

Huomenna neuvola. Katsotaan josko rouvan mahamitta olisi kasvanut, kun viimeksi ei ollut kasvanut. Johtui kyllä mahan tippumisesta.

Rauhallista sunnuntai-iltaa kaikille :flower:
 
nasumasunen Mikä siinä valmennuksessa oli sellainen mistä et tykännyt?
Mua on alkanut kovasti mietityttämään näin naisparina sellaiset kun olen kuullut että joillain on isät menneen eri huoneeseen juttelemaan ja äidit toiseen tai sitten on ollut jotain parin vaihto juttuja että on sitten vaihdettu keskenään kokemuksia yms..
Ei muutenkaan yhtään innostaisi mikään sellainen :/ Ei mua eikä puolisoa..
 
jastu no meil kävi silleen että me oltiin ainoita siellä miehen kanssa eli akka höpötti meille kaksistaan ja huoneessa oli ihan törkeen kuuma. kumpikin pilkittiin ja meinattiin nukahtaa...eli ei mittään hajua mitä meille on kerrottu siellä ja kaiken kruunas kun piti synnytyskuvaa kahtomaan, niin koneet ei toiminu ja sitten saatiin video kotiin joka oli rikki |O eli tosi positiivinen keikka. :LOL: :LOL:

Sairaalakierroksella tosin oli enemmän porukkaa mukana ettei yksin tarvinu kierrellä :)

pakkohan sinne ei oo mennä...sanotte että ei kiinnosta :D toisillehan se voi olla oikeinkin antoisa kokemus mutta tympeää kun yksin joduttiin siellä kuunnella |O

nyt laittamaan epelit unille että saa hetken hengähtää tässä ennen sänkyyn menoa...

nasum ja neitokainen 33+0 :heart:
 
Nonni, tänään sain minäkin vauvan vaatetta pestyä, ja viikkailin tuonne lipastoon :) On ne pieniä, voi vitsi :heart: Tummemmat onkin muuten koneessa, hyvä muistutus tuli tässä, pitääkin lätkiä ne rumpuun - olin jo unohtanut :xmas: Eiköhän noilla alkuun päästä, mutta vähän isompaa kokoa saisi ostella lisää, taitaa olla 56 kokoa enemmän kuin 62, kun tuli alesta ostettua pikkuisia söpösiä vaatteita, minkäs teet kun parilla eurolla saa :ashamed: :LOL:

Hikoilua ei täällä ole sen kummemmin, ihan normaali olo lämpöjen suhteen. Ite alan hikoilla kauhiasti sitten imetys-aikana!!! :x

Eipä mulla taida olla muuta asiaa :xmas: Olo on hyvä eikä ole vaivoja, yöllä nukun hyvin silloin kun kuopus ei herätä, en käy edelleenkään vessassa yöllä.

Saas nähdä pääsisinkö huomenna puhelin-ostoksille, mulla tippui joululomalla puhelin eikä akku enää pysynyt kiinni - eli on ollut siitä lähtien ihanasti teipattuna :kieh: Onhan me kaupungilla käyty monta kertaa tässä välissä, mutta ei ole sattunut puhelinkauppa hollille, kun ne käynnit on aina niin pikaisia... Välikausivaatteitakin pitäisi metsästää kolmelle tenavalle - se on rasittavaa, kun ei haluais maksaa täyttä hintaa eikä ihan mikä tahansa kuosi kelpaa :xmas: :LOL:

stoppis 35+5
 
jastu mulle ei ainakaan ole neuvolassa puhuttu mitään valmennuksesta ja siis toista odotan, että josko johtuis sitten siitä. Esikoisen aikaan oli vielä Tays:ssa se valmennus, mutta mielestäni melko turha reissu. Varmasti nettiopastuksen turvin pärjää ihan samalla lailla.

Oma olo vielä melko lailla hyvä. Muutamia kivuttomia suppareita tulee pitkin päivää ja ehkä jotain vihlontaa tuolla alakerrassa on havattavissa, mutta muuten jatketaan entiseen malliin. Huomenna olis neuvola ja sitten seuraava käynti onkin jo viikon päästä siitä viimeinen lääkärineuvola. Musta tuntuu, että Sulo on taas heittäny ittensä perätilaan. Tossa vasemmalla ylhäällä tuntuu sen verran iso "pallukka" että pääksi veikkaisin, tai sitten Sulolla on tosi iso beba. Huomennapa tuokin selviää, joten en jaksa sillä enempää päätä vaivata. Kaikki vauvajutskat on vielä laittamatta ja sairaalakassi pakkaamatta. Ensi viikolla (ehkä ) voisi jotain jo laitella. Ainakin pinniksen voisi kasata ja vaunukopan pehmusteet pestä. Pikkuruiset vaatteetkin voisi tsekata, että tartteeko niitä pestä. Ovat siis esikoisen jäljiltä pestyinä ja silitettyina vaatehuoneessa säilytyslaatikoissa. Jos eivät kovi tunkkaisilta tuoksu, niin taidan pistää suoraan hyllyyn.

Jännityksellä odotellaan seuraavia vauvoja syntyviksi, ainakin merkit ovat muutamilla sen suuntaisia, että "lähtö on lähellä".

Voimahalauksia kipuilijoille :hug: !

manteli ja Sulo 35+3
 
Pitkästä aikaa tulin tänne poksahtelemaan täysaikaisuuden kunniaksi! 37 viikkoa, nopeasti on raskausaika mennyt.

Taisi tänä aamuna kostautua eilinen intoilu, kun olen jo tunnin ollut hereillä.
Oli eilen niin mahtava keli, että piti hiihdellä 2,5 tunnin lenkki! Oli kyllä ihanaa!
Salaa kyllä toivoin, että tuollaisella saisi edes yhden pienenpienen supistuksen aikaiseksi, mutta ei! Nälkä vain tuli ja siihen heräsin nyt aamulla.

Vauvanvaatteet on täällä pesty jo viikkoja sitten, mutta silitysrautaan koskemiseen tarvittaisiin pitkä keppi... =)

Sairaalakassiakin olen jo miettinyt, mutta mitään ei ole pakattu. Me reissataan mutenkin normaalisti lähes joka viikonloppu ja koskaan en ole oikein osannut pakata kuin vasta lähtiessä. Tietysti nyt voisi tehdä poikkeuksen ja laittaa edes niitä juttuja kassiin valmiiksi, joita ei muuten joka päivä tarvitse.

Täällä meinaa alkaa pitkästyttämään tämä "lomailu" eli pikaista syntymistä toivoessa...No, tänään on lääkärineuvola, niin saa tietää, olisiko edes pientä toivoa...

Whitney & Kiusankappale 37+0
 
Huomenta!

Täällä kanssa jälleen herätty jo ennen sian pieremää...
On se kumma et tuo uni ei riitä mulla pitempään. Tosin rytmi on kääntyny tän aamuheräämisen takia niin, et oon jo illalla ysiltä täysin valmis sänkyyn. Ei vaan jaksa valvoo enää. Tänää kyllä aattelin kattoo subilta veren vangit, ku siitä on niiiiiiin pitkä aika ku sen oon viimeks nähny.
Mä oon sellanen kauhuelokuva-friikki...Tai no en friikki, mut siis tykkään ihan hirveesti kauhuleffoista... =)

Muutapa tänne ei kuulukkaan, keskiviikkona neuvolaan ja sit taas jatketaan odottelua.

Hyvää naistenpäivää kaikki ihanaiset!!! :heart:

Tänään myös vuoden vanhempi buam 32+5
 
Eepekka suosittelen kyllä kokeilemaan kestoja, meillä on kuivausrumpu, mutta ei sitä kestojen takia ostettu, eikä kaikkia edes tarvi/saa käyttää rummussa, juuri nuo AIO-vaipat ja muut joissa päällysosa PUL:lia eivät tykkää rummusta. Jos lapselle sit sopii fleece pinta, on mun mielestä fuzzibunz yks parhaimmista vaipoista, saa käytettynäkin.
Meillä lapselle tuli vuoden iässä yhtäkkiä fleecestä ihottumaa ja vaihdettiin kaikki bambu-pintaisiin -ja neiti oppi parissa viikossa siitä kuivaksi =)

Mulla on yksityiselle lääkärille aika rv 35 joka on siis 19.3. ahdistaa niin kun täällä ei tutkailla vaikka saan kipeitä suppareita jokapäivä. Taidan olla yksi harvoista joka niitä ei toivo :D Joten lähetänkin nämä kaikki omat supparit niitä toivoville, ottakaa kiinni *puuuuh*.

Mulla ei ole sairaalakassi pakattuna :| Mies kuiten laukkoo siellä sit vähänväliä niin saa tuoda mitä tarvin. Kännykän ja laturin tajuan ehkä napata sit mukaan ku aika koittaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa ! :flower:

:flower: Paljon onnea buam :flower:

-Chiq ja Taneli rv 33+3
 
Haa, buamilla taitaa olla syndet! Onnea onnea! :flower:

Whitneylle onnittelut täysiaikaisuudesta! :heart:

Täällä myös yksi aikainen kukkuja. Viideltä heräsin ja eipä oikeastaan ole edes väsyttänyt sen jälkeen. Mies oli vähän ihmeissään kun heräsi seiskalta ja täällä oli puurot, kahvit ja aamupalaleivät valmiina ja aamun lehti pöydässä. :D Itelle tää oli jo toinen aamupala tänään, pitihän silloin viiden aikaan jo ensimmäinen aamupala syödä. En ymmärrä että mitä mun pitäis illalla syödä jotta selviäisin aamuun asti ilman nälkää. Tuo nälkä mulla tais olla se syy miksi heräsin viiden aikaan.

Mä en edes iltaisin ole kamalan väsynyt, valvon helposti yhteentoista - kahteentoista ja silloinkin sänkyyn mennessä pyörin tovin ennenkuin saan unenpäästä kiinni. Eikä nyt ole viikonlopun aikana tullut edes päiväunia otettua. Kai musta on tulossa vanha kun tällaisilla unilla menen eteenpäin. :D

No, josko tässä kuitenkin kohta menisin vielä peiton alle kokeilemaan tulisko uni. Ainakin voisin hetken lueskella sängyssä.

Torstaina olis sitten seuraava neuvola ja keskiviikkona tulisi 37 viikkoa täyteen. Eikä tällä hetkellä ole kyllä mitään merkkejä mitkä vois viitata että tuo pieni olis kiirehtimässä maailmaan. Ei tainnu lääkärin ja terkkarin arvailut osua nappiin...

- Hapsiainen ja Herne 36+5
 
Meillä kämpässä uusiksi laitto meneillään. Mä oon vaan pääasiassa istunu ja antanu ohjeita. Sitten huomasin ettei sekään ole hyväksi, koska jalat ovat aivan turvoksissa polvista alaspäin ja kävelee ei pysty kun reisiin ei varmaan veri kierrä.
Yöllä on edelleenkin noustava, koska jalat puutuu. Maha ja selkä hajoilee.
Ajattelin tänään soittaa ja kysyy voisinko aikaistaa äippäpolin kontrollia, koska haluaisin käynnistyksen ihan näiksi päiviksi.

Neuvola

Viime kerralla esittäytymässä kävi perhetyöntekijä ja sovittiin, että tulee käymään meillä ekalla kerralla kun terveydenhoitajakin tulee.
Painoa on tullu +25 kg, joten olen vaappuva hippo.

Kauppareissut on mun kohdalta jo ohi, osoittautuvat liian rankaksi.

Marylene ja pikkuiset 36+6
 
Huomenta!

Nyt oli hyvä yö. Sai nukuttua paremmin :) Jos ei tarttis lähtee Tampereelle, niin mulla riittäs tänään varmaan energiaa tehä vaikka mitä. Pakko vaan lähtee käymään jos haluu kuuulonsa takasi, kun puolikuurona ollu koko viikonlopun. Joo nyt kaikki ihmettelee tota puolikuuroa :LOL: Se nyt selittyy sillä, ett mulla on synnynäinen kuulovamma ja hajotin toisen kuulolaitteen, joten täytyy tänään lähtee Tampereelle korjauttaa se.

Tuittu vähän säikytteli eilen. Liikku tosi vähän päivällä ja huolestuin jo, ett onko toinen edes elossa. Oli pakko sit kaivaa doppleri esille sen takia. Ei meinaa edes osottanu mieltä, vaikka pökin mahaa. Illalla sit alottiki bileet vähän ennen ku avokki tuli kotiin.

Oli muute aikamoinen hikka tolla nyt aamusta. Taisin oikein herätä siihen. Se oli niin voimakas, ett tuntu kuin koko sänky ois kans tärähtäny nikottelun kohdalla. Vähän aikaa siinä nikotteli ja vissii alko itekin ärsyyntyä, ku vaihto sit asentoo. Ei se silti lakannu ja kännyin ite kyljelleen, nii sit ei ainakaan tuntunu enää niin voimakkaina ellei sit loppunu kokonaan. Mutt moista hikkaa ei kyllä oo vielä ollu, piti ihan käsi laittaa mahan päälle ja varmistaa siinä unenpöpperössä se asia. Oli se aika huvittavaa :D

Joo, jos lähtis ettii aamupalaa ja herättelee avokkia.

Hyvää naistenpäivää!

Onnittelut synttäreistä buam :flower:

JääKyynel ja Tuittu 35+6
 
buam :flower: Paljon onnea!
Kiitos kun mainitsit tuosta Veren vangeista, meille ei tule päivälehteä ja olisi ollut erittäin hyvä mahdollisuus siihen että olisimme sen missanneet.
Täällä myöskin "lähes" friikki niitten suhteen ;)

JääKyynel jos et olisi kertonut kuulovammastasi olisin veikannut korvatulehdusta, tai alipainetta mulla on näin aikuisiällä kerran vuodessa-kahdessa korvatulehdus joka menee aina siihen pisteeseen (koska lääkkeet ei auta) että onkohan nyt sitten välikorvaan tulee alipainetta ja se vetää tärykalvon kuopalle joten lähes puolikuurona olen.
Tuohonhan ei siten mitkään kuurit auta, vaan ainoastaan tärykalvonpuhkaisu, mikä on asia mitä inhoan eniten maailmassa.
Täällä kun se jouduttiin ensimmäistä kertaa tekemään vain rauhoittavia ennen toimenpidettä. Sen jälkeen se on tehty kahteen kertaan, silloin olen selvinnyt ilman lääkettä mutta onneksi lääkärit ovat olleet hyvinkin ymmärtäväisiä asian suhteen ja tekevät toimenpiteen hyvin ja käyttävät "oikeaa" puudutusta.

Lapsena kun korvalääkäri käytti aina jotain "pika" puudutetta joka kirveli ihan älyttömästi niin siitä tuli kauhu tähän asiaan.

Meidän lapset on onneksi noilta korvavaivoilta säästyneet *koputtaa puuta*..

Tänään neuvolaan, lasten kanssa. Nuorimmasen normaali neuvola ja keskimmäisen "välineuvola". Saa tuon 4v rokotteen ja katsotaan paljonko on kasvanut joulukuusta. Onko siis edelleen syytä olla huolissaan kasvusta vai ei.
Tosin eilenkin oli uutisissa uusista kasvukäyristä, joten ehkä sittenkään ei ole syytä huoleen.
Toisaalta, se miksi ollaan huolissaan on se että ei kasva tasaisesti vaan teki viime kesänä pienen hyppäyksen ylöspäin, ei aivan kohtisuoraan mutta melkein. Ehkä se siitä tasautuu, toivotaan.
Onhan tuo aina kasvanut sillä +2 käyrällä joten vanhojen käyrien mukaan on pitä ikäisekseen.
Mutta katsotaan nyt, ehkäpä tuolla neuvolantädillä on sitten uutta tietoa näistä kasvukäyristä, netistä niitä ei vielä taida mistään löytää, on vaan tuota uutisointia.

Hyvää naistenpäivää kaikille!

KiiajaVille 36+3

 
Buam: Onnea! :flower:
Hyvää naistenpäivää kaikille ihanaisille naisille! =)

Mä olen muuten huomannut viime aikoina, että mulla on ehkä huonontunut näkö hieman oikeasta silmästä. Se tosin taitaa olla raskausaikana ihan normaalia ja useinhan se taitaa palautua takaisin hormonitoiminnan palauduttua entiselleen. Toivon todella niin, sillä mä olen tehnyt femtolasikin joulukuussa-08, jolloin pääsin laseista eroon, enkä todellakaan halua laseja takaisin.

Nyt tytön kanssa pihalle. Ja tänään onkin sitten myöhemmin lääkärineuvola. Sitä odotellessa poksun..

Piipa poks 35+0
 
Buamille synttäri onnittelut :flower:

Hyvä että pääset jääkyynel korjauttamaan laitteen näin nopeasti kuitenkin, et visssiit kovin pahasti sitä saannut rikki :) (oon vaan joskus työni puolesta joutunut jonkun kuulolaitteen lähettämään huoltoon ja siinä kesti... )

Marylene toivottavasti saisit aikastettua käyntiä :)

Äitipolikäynnillä ei mitään ihmeellistä. Paineet olivat hyvät ja vettä normaalisti jne. Painoarviota eivät tehneet kun oli vähän aika sitten tehty, sain vielä rv 38 uuden ajan että seurataan vauvan kasvua ja pohditaan sitten onko tarpeellista jonkun syyn takia käynnistää, vaikka mulla pitäis olla ihan normaalilantio jne. Huomenna neuvolaan sitten taas.

Nyt mä lähden kirjastoon kattelee, oisin voinut lähtee jonnekin kauppakeskukseen pyörimään, mutta en saanut ketään seuraksi ja oon ite ihan rahaton... Ulkona on niin kurja ilma että en viitti sinne lähteä tarpomaan... Heti nimittäin rauhoittuu kaikki tuntemukset kun edes istuu että täytyy vähän pitää liikettä yllä :)

Hilipatuinen rv 36+3
 

Yhteistyössä