**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Hyvää naistenpäivää kaikille!! :flower:

Neuvolassa käyty...mulla oli paino laskenu yli 2kg kahdessa viikossa :eek: Olin ihan äimänä koska en ole juuri päässyt liikkumaan kun maha on jo niin alhaalla... Sf oli 31 ja hemoglobiini sen verran hyvä ettei säännöllisesti tarvi rautaa syödä.
Ja vahvistui se oma epäilykin, terkka sanoi että vauva on jo tosi alhaalla näihin viikkoihin katsottuna ja pää lähestulkoon kiinnittynyt. Joten en usko että laskettuunaikaan asti vaavi masussa asuu =) Kohdunsuun tilannetta ei katsottu, 2 viikon kuluttua seuraava neuvola niin ehkä sitten.

Jokohan sitä tänään saatais etenemään noita vauvanjuttujen laittoja....vaatteille löytyi sopiva kaapisto, se pitäis vielä miehellä roudata makkariin, ja pinnis hakea varastosta. Kaukalonkin varasin neuvolasta, ihan siisti Britaxin siniruudullinen kaulalo =)

Buamille onnittelut :flower:

:heart: Lanfear 34+5 :heart:
 
Meinasi tulla tähän pinoon toinen vauva.
Vietin yön synnärillä mutta pääsin juuri kotiin suppareiden estolääkityksen tehottua.
Aloin siis oksentaa illalla ja ambulanssilla puolenyön aikaan menin synnärille, koska supparit tuli 1-2 minuutin välein. Antoivat yhteensä 3 estopiikkiä + nesteytystä. Olisi vauva saanut syntyä jos supparit olisi nyt jatkuneet.. Mutta vältettiin lastenosasto tälläkertaa :)
Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja vähän auki kohdunsuu. Hitaasti kypsyy paikat tälläkin kertaa.

Nyt vaan lepoa. Mies on kotona esikoisen kanssa nyt pari päivää, että saan levätä.

Greddy ja Piksu 35+5
 
Hyvää naisten päivää!

Buam onnea synttäreistä!

Greddy, hui. No pieni päätti vielä hetken pysyä yksiössään ja kasvaa.

Tänne ei kummempaa, tosin koko ajan teke mieli mini pätkiksiä :D mut niitäkään ei silti voi syödä ahmimalla :D

Unico ja Toukka 32+3
 
Buam Mä tykkään kans ihan sikana kauhuleffoista, ja oonkin varmaan suurimman osan nähny mitä tuolta Film Townista löytyy :D
Ja onnittelut synttäreistä! :flower: =)

Greddyllä ollu kans jo jännät paikat, hui!

Kohta niitä vauvoja alkaa sit oikeesti tuleen tähänkin pinoon, ihanaa! :heart:

Hyvää Naistenpäivää kaikille! :flower:

Katyana & NaNNa <3 32+4
 
Hyvää naistenpäivää kaikille minunkin puolestani =) Ja onnittelut Buamille :flower:

Greddy hyvä ettei pieni kuitenkaan vielä syntynyt =) Eikähän nuo paikatkaan ole vielä kovin kypsät, joten jospa pysyisi matkassa vielä hyvän aikaa!

Aika monella täällä nyt tuntuu olevan povattu synnytyksen olevan jo lähelläkin :eek: Toivottavasti kaikki vauvat saisivat kasvaa masussa ainakin sen verran, että pääsisivät heti vierihoitoon :wave: Kyllähän ne uudelleensynnyttäjällä voi paikat horottaa monta senttiä auki viikkotolkulla eikä mitään tapahdu...

Meidän tuplarattaat on pakattavana - jokohan noita tällä viikolla pääsisi hiplailemaan :D Ja näkyi H&M pakettikin olevan jo lajittelussa - ihmeen nopeeta toimintaa! Mulla on kyllä viime aikoina ollut paljon noita postipaketteja haettavana, kun on ollut tätä sisustamista meidän talon laajennuksen tiimoilta -> nolottaa jo mennä postiin hakemaan pakettia :ashamed: :LOL: Kattovat että mikähän himoshoppaaja tää on :LOL: *tää siis sellainen pieni asiamies-posti, niin että varmasti on jo naamataulu käynyt erittäin tutuksi, kun aina sama henkilö siellä vastassa*

Nyt pyykin kimppuun :wave:

Jaksuja kaikille ja :hug: tarvitseville!

stoppis 35+6
 
Greddy :hug: Miksi synnytystä muuten estellään? Sorry jos en nyt ole kartalla lapsesi voinnin suhteen. Ajattelin vain kun täällä ei enää synnytystä yritetä estää 34+0 jälkeen.

Täällä oli taas vyöhyketerapiaa ilman mitään oireita |O

Hormonit tuntuu olevan nyt pinnassa. Tuntuu että tuo 3kk ikäsen lapsen sieppaamistapaus Varkaudessa sai kyyneleet melkein silmiin. Toivotaan onnellista loppua :'(

 
Greddy Oho, siellä on ollut jännät paikat. :hug: Sapfon tavoin mäkin ihmettelen tuota, että miksi synnytystä esteltiin, täälläkin kun annetaan syntyä viikon 34 jälkeen.

Unico
Kiitti vaan kun kirjoitit noista minipätkiksistä! Kerkesin jo käydä kaupassa enkä ostanut mitään herkkuja, nyt tekee noita mieli! :LOL: Tosin, tiedän että mulle tulis yhdestäkin sellaisesta se huono olo ja ällö maku suuhun, mutta kun se ei silti estä mua himoitsemasta makeaa saati syömästä mitään... :ashamed:

Nyt pitäis ryhtyä ruoanlaittoon ja meinasin jälleen kerran jotain leipoa. Pakkasessa alkaa olla jos jonkinlaisia leivonnaisia, mutta uskon että varmasti tulee vieraita ramppaamaan synnytyksen jälkeen eikä sitten kuitenkaan jaksa mitään leipoa, joten nyt on hyvä käyttää tätä intoa ja aikaa hyödyksi. :) Ja saapahan taas huomenna tarjota sitten tuoreita herkkuja vieraille.

- Hapsiainen
 
Greddy: :hug: jos vielä viikko.. niin sitten voisi syntyäkin, täysiaikaisena.
Kieltämättä vähän myös ihmetyttää miksi vielä esteltiin kun kuitnekin melkein 36 jo täynnä.. Mutta kaipa siihen on hyvä syynsä.

Täällä on hiljaista, lapset päikkäreillä. Tosin kuopus pitäisi pian herättää että menee sitten ajoissa illalla nukkumaan.. Tosin itseäkin laiskottaa jos vielä hetken antaisi nukkua.

+4 ja tuulee.. vesi valuu räystäistä, hyvin keväinen sää siis. Kauankohan tätä iloa riittää ja ennenkaikkea tuleekohan pian kaikki loputkin lumet katolta.
Sitten alkaa olemaan siinä ja siinä näkeekö enää ulos ikkunosita.

Lapsilla meni neuvolassa hienosti, molemmat sai rokotteen. 4v sen jäykkäkouristuksen ja nuorempi MPR:n. Oireita siis odotellessa.

Sapfo jospa vyöhyketerapia toimii silti vaikkei mitään tuntemuksia tulisikaan. Toivotaan ainakin niin. Itse ainakin luotan siihen paljon. Johtunee ehkä siitä että kuopus syntyi 38+2 ja silloinhan kävin kans vyöhyketerapiassa vauvaa ulos savustamassa. Tosin.. ehkä silloin la oli virheellinen koska hän oli kuitenkin sen 3780g painava typy.

Äitinikin suunnittelee vapaatansa la:n tienoille, sanoin kyllä hänelle että saattaapi tulla aikaisemminin (tai sitten ei) mutta katsotaan nyt. Ainahan sitten hän voi hakea sairaslomaa.. on kuitenkin lähes kipukroonikko kätensä kanssa ja nuo maatalouslomittajan työt ei kuitenkaan ole ihan kevyimmästä päästä niin sitä saikkua saa aika helposti.
Mutta toivotaan ettei synnytykseen lähtö tule ihan kamallalla kiireellä että joku ehtii lapsia katsomaan.
Tai muuten saadaan hoito järjestettyä.
Sinänsä tutut joita voisi ajatella on kaikki perheellisiä ja lapsia on 2-3 omiakin ja jos siihen lisätään meidän 3 niin .. talo täynnä lapsukaisia ei välttämättä ole ihan jokaisen "unelma".

Mietin omalla kohdallani tuota kun supistuksia ei pahemmin enää ole että olisikohan sittenkin tuolla vadelmanlehtiteellä jotain tekemistä asian kanssa. Sitä on tullut litkittyä Hesan reissun jälkeen lähes päivittäin se 2-3 mukillista. Juoko kukaan muu sitä? ja onko havaittavissa mitään erityistä?
Eli tuonhan piti vahvistaa kohtua, vahvempi kohtu=vähemmän ennakoivia supistuksia? voisiko pitää paikkansa?

Luin pikaisesti tuosta Varkauden jutusta, oikeastaan enempää en haluakkaan lukea. Heti tuli vaan mieleen että pitäiskö tuo kuopus hakea sisälle nukkumaan..
 
KiiajaVille - minä join tuota vadelmanlehtiteetä mutta ei mitään vaikutusta. Olen itse käsittänyt niin että se voimistaa suppareita eli vahvempi kohtu -> vahvemmat supparit -> synnytyksen kesto lyhyempi. En juo enää vaikka kaapissa on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
Esikoistakin esteltiin 2 piikillä 36+3 mutta lähti kuitenkin tulemaan. Tuolla vissiin estellään sitten enemmän??
Oliko vauvat sitten pieniä että sen takia piti jättää vielä kasvamaan? Ihmeellistä tosiaan tämä erilaisuus Suomen sisällä käytännöissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja Greddy:
Esikoistakin esteltiin 2 piikillä 36+3 mutta lähti kuitenkin tulemaan. Tuolla vissiin estellään sitten enemmän??
Oliko vauvat sitten pieniä että sen takia piti jättää vielä kasvamaan? Ihmeellistä tosiaan tämä erilaisuus Suomen sisällä käytännöissä.
Poika oli 2980kg ja 47cm eli tosi hyvän kokonen eikä joutunut lastenosastollekaan. Kumpaakaan ei ole kokoultrattu..
Meille vaan sanottiin että saa syntyä mutta hyvä olisi jos kasvaisi vielä vaikka viikon verran.
Todellakin jännää nämä sairaaloiden erilaisuudet samassa maassa!
Toisaalta olisin vauvan jo halunnut syliini, mutta toisaalta olisi voinut joutua lastenosastolle..

 
Hyvää naistenpäivää kaikille!!!

Buamille :flower: onnittelut!

Greddylle :hug: onneksi vauva kuitenkin päätti pysyä masussa!

leanfer sä oot sitte ne 2kg heittäny mulle tänne... :LOL: mulle oli nääs tullu kahessavkossa 2kg painoa kn just neuvolassa kävin.. :ashamed:

elikkäs neuvolakuulumisia :

rv 33+1 tai 34+2

rr 128/79
hb 119
pissa puhdas
painoa tullu 2kg/2vkoa ja nyt pitäs vähän kattoa tarkemmin syömisiä :ashamed: :ashamed: :whistle: sokeriarvot ollu hyviä mutta nyt pitää tarkkailla tota painoa hiukan.. :snotty:
pt niimpänii!!! jos vielä perätilassa 22.3 kn seuraava nla niin äippäpolille mars.

päänsärystä ja turvotuksesta mainitsin ja tähdistä, mutta sanoi että kun pissa on puhdas ja rr hyvä niin seurataan. Epikriisin oli saanu sairaalasta tuosta mun supisteluyöstä...

tosiaan mä luulin että ois kääntyny viimeyönä kun kävi niin kipeä muljaus mutta taisi olla vaan kuperkeikka takas samaan asentoon |O

varkauden vauvasieppaus kyllä kauhistutti mutta vauva on kuulemma löydetty haudattuna lumihankeen 7m päähän katoamispaikasta :eek: kuka voi olla noin julma että hautaa pienen vauvan lumeen :'( huijui...

nyt on mentävä hetkeks köllölleen että jaksaa..ollaan oltu ulkona todella kauan kahteen otteeseen ja käyty parikin lenkkiä kävelemässä ja nyt oon ihan naatti |O

nasum ja neiti 33+1 tai 34+2 :heart:
 
Buamille synttärionnittelut! :flower:

Hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:

Minä myös hämmästelin monen muun tavoin, että Greddyn synnytystä on estelty vielä noin aktiivisesti noilla viikoilla. Mutta kaipa ne ammatti-ihmiset tietää, mitä tekee.

Täällä omaan napaan ei mitään uutta. Vointi on oikein hyvä, mutta viime yönä valvoin taas kolmatta tuntia. Ja hormonit taitaa jotensakin hyrrätä ihan ylikierroksilla, sillä yöllä valvoessa minulla oli todella suuria vaikeuksia pitää näppejäni erossa miehestä :LOL: Ajattelin kuitenkin, että enemmän mulle on iloa ihan kunnolla hereillä olevasta miehestä, että jos lähestyisin häntä vähän paremmalla ajoituksella kuitenkin ja antaisin nukkua yönsä rauhassa... :D

Pitäisi varmaan lähteä iltalenkille nyt, kun mahdottomien jalkarättien sataminen taivaalta lakkasi.

Rosahdus 35+4
 
hapsiainen ollos hyvä vaan, mut kun ne mini pätkikset on ihan huippuja :LOL:

No joo nyt on käyty hakees taas vähän virtaa järvestä jos olis taas pari melko kivutonta päivää :D Toivossa on hyvä elää. No ei pä sillä nyt ekin mieli pringlesejä, ja juu en lähe kauppaan ;) katotaan kun sinne ehtii et tekeekö vielä mieli :)

Hurja homma toi varkaus.
 
Tampereen reissu tehty ja tulevaan lastenhuoneeseen saatiin kattolistatkin. Huomenna tai viimestään keskiviikkona pitäs olla sit siustusta vaille valmis huone :)

KiiajaVille Onneks ei oo korvatulehduksesta kyse. Ei oo onneks näin aikuisiällä sitä "riesaa" ollu. Ihan tarpeeks sai pentuna siitä kärsiä :/ Tosin ehkä mieluummin tulehduksia ja normaali kuulo kuin tää nykynen huono kuulo :) Tosin enpä osaa valittaa, kun en tiedä mitä on olla normaalikuulonen.

Hilipatuinen Kyllä se aika pahasti rikki meni. Kirjaimellisesti kahteen osaan ja tiesin kyllä jo ennakkoon ettei sitä pystytä samantein korjaamaan. No ei sitä nyt edes lähdetty korjaamaan, koska kojeella on jo ikää sen verran. Pääsin siis jonottaan ihanat puoli vuotta, ett saan uudet.

Greddy Jopas on ollu jännät paikat. Ihan hyvä, ett saapi vielä vähän aikaa kasvaa masussa, vaikka kohta onkin jo täysiaikanen.

Täällä saa tosiaankin jännittää joka kerta kun tulee tänne, ett kenellä on vauva sylissä :)

Joo, onko teitin pakko noista herkuista kirjotella täällä :kieh: :LOL: Meinaa tänään kaupassa sain hillittyä itteni enkä ostanu mitään hyvää!! Mulle on ruvennu toi suklaakin maistumaan entiseen malliin. No onneks ei tää herkuttelu ole ainakaa vielä näkyny painossa.

Jotain muutakin piti kirjottaa, mutt en enää muista mitä :ashamed:

Mutt jos linnottautus taas töllön ääreen. Tänään en oo tarkotuksella tehny oikein mitään, paitsi raivannu vähän paikkoja kun alko ärsyttää pieni sotku.

JääKyynel ja aktiivinen Tuittu 35+6 (ollu tänään taas onneks koko päivän aktiivinen, kyllä se eilinen vähän säikäytti, kun illasta vasta kunnolla möyrys)
 
Nyt pitää tulla purkamaan vähän sydäntä. :ashamed: :flower:

Mua vaan nyt niin pelottaa että tää vauva päättää syntyä ens yönä tai huomenna.Ihan vaan siks pelottaa kun mies makaa kovassa kuuméessa ja noro viruksessa eikä päätä jaksa sängystä nostaa.

Mua sitten OIKEASTI PELOTTAA ihan hirveesti että jos tää vauva syntyiskin nyt sitten kun mies kipeenä ja joutuisin mennä yksin synnyttämään.Mä olisin ihan paniikissa ja itkisin silmät päästäni pelosta... :ashamed:

Tiiän että voi kuulostaa tosi typerältä,onhan tää jo kaheksas mutta mä pelkäisin kamalasti synnyttää yksin,ilman miestäni. :heart:

Taas kävin tänään neuvolassa ja sielä ne taas uhitteli että ei mee pitkään,tää syntyy ihan koska vaan...jne plaa,plaa,plaa.Varmasti ihan turhaan nyt jännitän mutta pelkään sitäkin että nyt kun jännitän ja stressaan tätä niin ei kai se vaan sitten voi alottaa supistuksia..nyt en missään nimessä halua synnyttää.

Tällänen turhis purkaus vaan... :ashamed: :flower:

AnnaBuu 36+5 :heart:
 
Nyt täyty tulla kirjottaan ku iski paniikki!!
Huomasin että mulla on maha laskeutunut.. Kuinka aikasin se voi laskeutua, ennen kuin se lapsi sit todella syntyy? :O Sitten kun joskus olen kuullut jostain kiinnittymis kivuista, voisikohan nämä vihlonnat ja alavatsa kivut olla sellaisia..?!
Nyt kaivataan apua todella! :)


jastu ja vilperi 34+2
 
Eikö sulla Annabuu ole ketään muuta jota voisit pyytää mukaan jos synnytys alkaa ensi yönä? Eilen illalla miehellä oli myös oksennustautia ja ehdin miettimään kenet pyytäisin mukaan jos synnytys käynnistyisi. Mun lähimmät ystävät asuvat todella kaukana, mutta heti tuli mieleen yksi suhteellisen uusi tuttavuus jota voisin ihan hyvin pyytää mukaan. Siis jopa mieluummin kuin sukulaisia, vanhempia ystäviä, miehen veljen vaimoa, tms. Äitinikin olisi luonnollisesti oikein hyvä apu, mutta ehkä häntä olisi tarvittu meillä kotona esikoista hoitamaan.
Tällaisia siis mietin eilisiltana, onneksi ei kuitenkaan lähtenyt syntymään. Tosin menisin ehkä kuitenkin jopa mieluummin yksin kuin ottaisin mukaan ketään muuta kuin tuon uuden tuttavuuden tai äitini.

Heinekeeni & Pompa 36+4
 
Annabuu komppaan ylempää eli oisko ketään muuta jonka voisit ottaa mukaan? Eihän kukaan muu varmasti ole yhtä hyvä kuin oma mies, mutta ettei tarvitse mennä ihan yksin. Itse olen miettinyt samaa että jos mies on kipeä kun synnytys alkaa ja todennäköisesti oma äiti lähtisi mukaan tai sitten yksi lapsuudenystävä. Nyt koitat vain levätä ja rentoutua minkä pystyt. Stressi ei kyllä varmasti helpota oloa ollenkaan :hug:

jastu Just luin maaliskuisista kuinka yksi äiti oli kirjoittanut, että vauva on ollut laskeutunut ja kiinnittynyt jo kuukauden verran. Eli se että masu tippuu ja vauvan pää kiinnittyy ei pakosti tarkoita vielä yhtään mitään. Muistan esikoisen odotuspinosta montakin, jotka kulkivat "pää jalkojen välissä" monta viikkoa ennen kuin vauva syntyi. Omaa kokemusta asiasta ei ole, vaan tyttö oli ihan ponnistusvaiheeseen saakka korkealla. Välillä oli kyllä sellaista "poraamisen" tunnetta kun liikutteli päätään.

nasumasunen toivottavasti vauva tajuaisi itse vielä kääntyä "oikein" päin. Tiedän kyllä tuon tunteen, kun itselläkin niin epävarma tuo vauvan asento ollut neuvolassa. No, ensi viikolla onneksi äippäpolille selvittelemään sitä(kin).

Greddy hyvähän se on jos vauva vielä sen viikon pysyi. Ei tarvitsisi niin pelätä mm. kellastumista ja valohoitoon johtumista. Eihän se täysiaikaisuuden raja ole tuulesta temmattu, vaan kyllä se moneen asiaan positiivisesti vaikuttaa kun viikkoja on enemmän :hug: (vaikka varmasti vauva selviäisikin jo nyt)

Poppeliini ja poju 33+4
 
Lähinnä merkkaus.. :)

Jastu, minulla on maha ollut laskeutuneena jo pari viikkoa...kuulemma voi laskeutua hyvissä ajoin merkitsemättä sen kummempaa. Vauva on niin alhaalla, että sen pää tuntui lääkärin käteen sisätutkimuksessa, mutta eipä tuo ollut siitä huolissaan. Ensimmäinen havainto vauvan laskeutumisesta oli se, että ei enää ylettynyt työntämään pikku jalkojaan kylkiluitteni alle ja oma olo helpottui kummasti :D Tosin laskeutuminen sai aikaan liitoskipuja...tai onhan niitä ollut koko ajan, mutta nyt enemmän.

Minullekin sanottiin neuvolassa, että kun 34 viikkoa tulee täyteen, vauvaa ei yritetä estää syntymästä...saa tulla jos on tullakseen.

Oma napa voi edelleen hyvin ja tieto siitä, että vauva alkaa olla jo hyvinkin valmis ulkomaailmaan, helpottaa olemista kummasti. Kun jäin sairaslomalle tammikuussa supistusten ja kohdunkaulan lyhenemisen & kohdunsuun avautumisen vuoksi, varoin lähes kaikkea mahdollista..nyt on taas tullut aika kun voi puuhastella ja tehdä asioita :)

Hyvää naistenpäivän iltaa kaikille, taitaa itsellä mennä taas kukkuessa vaikka kuinka myöhään...on tuo vuorokausirytmi jokseenkin normaalista poikkeava :D

epulis ja pieni 34+0 poks B)
 
Lääkärineuvolatuloksia 35+0.

Pissa: puhdas
Verenpaine: 123/73
Painonnousu: 700g/vk :ashamed: Kokonaispainonnousu ekasta neuvolasta n. 12kg, joten eivät silti pitäneet pahana.
Turvotus: +
Hemoglobiini: 116 (aloin viikko sitten syödä taas obsidania)
Kohdun korkeus: 36 |O (esikoisesta oli korkeimmillaan 37)
Tarjonta: Irt
Sykkeet: 140+
Liikkeet: ++
Ultran painoarvio: 3000g - kuvitelkaa, täydet 3kg täynnä arvion mukaan!!! :wave:
Kohdunsuu: pehmeä, ulkosuu yhdelle sormelle auki, kanava n. 2-2,5cm

Vauva ei vielä kiinnittynyt.
Lapsiveden määrä: normaali tai ehkä hieman runsas, mikä voi viitata kuulemma johonkin pieneen häiriöön sokeriaineenvaihdunnassa. Pitäisiköhän tässä varmuuden vuoksi hieman tarkkailla makean syömistä... :whistle:

Huomenna onkin synnytyspelkopolilla kätilön kanssa keskustelu.

Sellaista tällä kertaa.
- Piipa
 
buamille synttärikukkaset ja onnittelut! :flower:

Greddyllä on ollut jännä yö takana. Hyvä, että supparit rauhoittui ja pikkuinen saa vielä hetken kasvatella itseään.

Tämän päivän neuvolakuulumiset rv 35+4 (33+5):
rr 121/74 (121/72 )
paino 80,5 (80,1) Kokonaispainonnousu 9,1 kg
sf 28,5 (28) alakäyrän ja keskikärän välissä mennään
syke 135 (140)
Ja mikä parasta, RT! (rt) Onneksi olin siis väärässä noissa eilisissä tuntemuksissa. Terkka sanoi, että vauva on jo tosi alhaalla ja oli vaikeuksia saada enää sormiaan väliin. Eli rupeaa kiinnittymään "laukaisualustalleen". Hyvällä mallilla siis kaikki ja reilun viikon päästä lääkärineuvola.

manteli ja Sulo 35+4
 
Hyvää Naistenpäivää :flower:

Täällä menikin töiden merkeissä naistenpäivä, vapaapäivä piti olla, mutta meillä on töissä tosi paljon sairaslomia, joten soittivat aamulla, että pääsenkö aamuvuoroon. Huomisen sain sitten vapaaksi. Keskiviikkona piti olla alunperin tuplavuoro töissä, mutta se onneksi purettiin, niin menen vain iltaan ja sitten teen sunnuntaina iltavuoron myös. Tosi paljon parempi, vaikka hyvin olenkin voinut, mutta kun meillä ei voi yhtään etukäteen tietää, miten kiireistä on, voisi olla koko päivä tosi kiireistä tai sitten ei. Nyt on ollut niin rauhallisia vuoroja, että kyllä jossain kohtaa tasaantuu, eli sitten on kiire. Mutta vähiin käy vuorot, 6 työvuoroa on jäljellä ja olen tosi iloinen, että vointi on ollut taas niin hyvä, että ei ole saikulle tarvinnut jäädä, näin siis edellisissäkin raskauksissa =) Kiva kuulla, että muitakin, jotka vielä työelämässä/ tai ei ole vielä äitiysloma alkanut =) Tänään töiden jälkeen imuroin vielä koko talon, huomenna ei tarvi kuin pölyjä pyyhkiä ym. Näyttikin kyllä jo siltä, että äiti on ollut töissä useamman päivän peräkkäin...

Greddy hyvä, että saatiin vielä estettyä synnytys ja pääsit kotiin! Se 34 vkoa mikä on monessa paikassa rajana, ei tarkoita välttämättä sitä, etteikö millään tavalla kokeiltaisi estää synnytystä. Ainahan päivät kohdussa vähentää riskiä vauvan lastenosastohoitoon sekä riskiä mahdollisiin ongelmiin vastasyntyneellä. Hyvä, että sun pikkuinen saa vielä ainakin jonkin aikaa kasvaa kohdussa!

Buamille synttärionnea :flower:

Eepekka mä jossain vaiheessa kirjoittelin vauvajuhlista :wave: Mulle ja veljen vaimolle viime odotuksessa järjesti ystävät vauvajuhlat ja oli kyllä aivan ihanat :heart: Itse olen ollut järjestämässä kolmelle kaverille ja on ne kyllä kivoja myös järjestäjille. Hyvää syömistä ja pieniä lahjoja, sekä erilaisia leikkejä on noissa juhlissa ollut, missä olen ollut, mukavaa yhdessäoloa. Eikä ollenkaan amerikan meininkiä ;)

Piipa raskausaikana näkö tosiaan voi huonontua, mutta palautuu sitten synn./imetyksen jälkeen. Mullekin on tehty silmälaser, jo vuonna -97, eli ennen ensimmäistäkään raskautta ja näkö on pysynyt hyvänä kaikki nämä vuodet. (paitsi ulkonäkö :D )

Marylene ootkin päässy hyville viikoille kaksosten kanssa! Saitko poliaikaa aiemmaksi? Varmaan on kyllä jo aika raskaaksi käynyt olo, jaksamista viime metreille :hug:

Neuvolakäynneistä 36 vkosta pitäis alkaa viikon välein, itse olen kyllä ajatellut, etten ihan niin usein kävis, mutta voinnistakin tietysti riippuen. Seuraavaksi menen 34+5, viimeksi olin 31+3. Ja se synnytyssuunnittelukäynti kun mulla on 36+3, niin en samalla viikolla neuvolaan mene, kun polilla katsotaan kuitenkin samat asiat ja enemmänkin. Eri asia olis, jos jotain erityistä seurattavaa voinnissa olisi.

Silityksestä on ollut juttua. Mä silitän aika paljon muutenkin vaatteita ja pestyt vauvanvaatteetkin olen silittänyt. Meillä on kuivausrumpu, mutta tosi vähän käytän sitä, kodinhoitohuoneessa mahtuu hyvin pyykit kuivumaan. Esikoisen aikaan enemmän kuivausrumpua käytettiinkin, kun asuttiin ahtaammin kerrostalossa. Kesällä pyykit kuivuu pihalla.

Nyt lukemaan kirjaa sänkyyn. Ihanaa, että huomenna on vapaapäivä, toivottavasti olis yhtä ihana aurinkoinen ilma kuin tänäänkin. Illalla pääsen syömään ravintolaan, kun on amm.yhdistyksen hallituksen kokous :p Katoin jo ravintolan sivuilta, että pitäiskö ottaa Lankku kahdelle :LOL: Ei vaiskaan, eipä sitä kuitenkaan pystyis syömään, kun tuntuu, että mahalaukun tilavuus ei ole ihan entisensä.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

siru 33+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jastu:
Nyt täyty tulla kirjottaan ku iski paniikki!!
Huomasin että mulla on maha laskeutunut.. Kuinka aikasin se voi laskeutua, ennen kuin se lapsi sit todella syntyy? :O Sitten kun joskus olen kuullut jostain kiinnittymis kivuista, voisikohan nämä vihlonnat ja alavatsa kivut olla sellaisia..?!
Nyt kaivataan apua todella! :)


jastu ja vilperi 34+2
Mulla on ollut nyt laskeutuneena ja kiinnityneenä viikosta 34 lähtien ja koko ajan joka tuutista hoetaan että syntyy hetkenä minä vain mut koossa ollaan :D

Veikkaan kyllä ite että kahen viikon kuluessa olis nyytti sylissä,jää nähtäväksi. ;) (Nyt vajaa 37 viikkoa raskautta takana)

 

Yhteistyössä