**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Yeb
Nyt jää suurin osa kaikesta kommentoimatta, en vaan muista enää kun pätkissä tätä käy lukemassa :|

Buamille myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

Greddyllä oli ollut synnytys lähellä, sen muistan sentään :) Hyvä ettei kuitenkaan ihan vielä syntynyt!

Hemmi, mullakaan ei oo mitään synnytystapa-arviota. Harmittaa kanssa ja pelottaakin minkäkokoinen mötikkä on tulossa.. Tänään olin neuvolalääkärissä ja se oli ensimmäiseni jos ei mukaan lasketa sitä NT-ultran yhteydessä tehtyä sekunnin kurkkausta. Eilen juuri laskeskelin esikoisen neuvolakortista että näillä viikoilla olin käynyt kaksi kertaa neuvolalääkärillä ja 3 kertaa TYKSissä äitiyspolilla kokoarvioultrissa ja kohdunsuun tilannetta kontrolloimassa, yhteensä 5 kertaa nykyisen yhden sijaan! Jännittää tosi paljon minkä kokoinen möllerö tuolta on tällä kertaa tulossa kun esikoinenkin oli sen 4280g :snotty: Lääkäri ja terkkari on molemmat ollu sitä mieltä että tämä olisi pienempi kun sf-mittakin menee niin keskikäyrällä, mutta niin meni viimeksikin! Toisaalta hyvin se esikoinenkin ulos mahtui vaikka vielä väärässä tarjonnassa tulikin.. Olis vaan tosi kiva tietää.

Neuvolakuulumisia tämän päivän lääkärikeikalta:
36+3 (32+3)
Kohdunsuu on pehmeä, auki sentin verran ja pituutta enää sentti
Paino +775g/viikko, lähtöpainosta jo 13kg
Ei turvotusta
Pissa puhdas
RR 130/89 (128/78)
Sf-mitta 33cm (30cm)
Lapsivettä normaalisti
Raivotarjonnassa edelleen, nyt lähtökuopissaan

Yeb 36+3
 
painoarvio mä sain sen käsityksen että minutkin vain ja ainoastaan tuon Rd:n takia laitetaan painoarvioon..muuten tuskin olis.

KiiajaVille :wave: FB :D kävin sitte heti liittymässä :)
Toivottavasti vauvan masun kasvu normaalia :hug:

Tukkosuutta juu kyllä ja meilläkin mies valitettu kuorsausta, tosin ei tarvis kyllä yhtään urputtaa yhestä tai kahesta kerrasta kun hän itte kuorsaa melki joka yö että saa herättää et pystyy ite unia jatkamaan... |O

supistelut täällä taas mutta ei niin isoina et säikähtäisin... jouduin kuitenkin mennä lepäileen reiluks tunniks. Ensin sohvalla ja sitten menin sängylle köllähtää hetkeks...panadolin 1g jouduin ottamaan että sai otettua rennosti... :/ Juha Tapiota kuuntelin ja makoilin... :D

Ollaan ulkoiltu taas urakalla ja kävelemässä käytiin ns. korttelin ympäri niin tuntui että hyydyn välille. supisteli ja kiristeli mahaa niin kaameasti että jaiks...sen jälkeen tulinkin köllöttelemään. Nyt taas olo ihan sidettävä mutta maha ihan kivikova...
ilmeisesti pitäs ottaa rennommin eikä sais tehä vieläkään oikein mitään raskaampaa..

ja edelleen epeli on perätilassa |O päällään puskee tonne kylkiluihin niin kipeesti jatkuvasti että auts!

niin ja unohdin näköjään sf-mitan laittaa eilen..se oli 32cm melki taas yläkäyrillä :ashamed: hohhoijaa...

nyt meen taas lepäileen kun maha niin pinkeä...

nasum ja neiti 33+2 :heart: tai 34+3 :heart:
 
Tänään olikin synnytyspelkopolilla kätilön kanssa keskustelu. Oli kyllä todella antoisa keskustelu, varmaan paras, jota olen koskaan käynyt edelliseen synnytykseeni ja tulevaan synnytykseeni liittyen. Reilu tunti jutusteltiin.

En jaksa nyt alkaa kirjoittaa kaikkia yksityiskohtia, mutta kätilön mielestä mun ajatukset synnytyksen suhteen on täysin realistiset eikä hänellä ole mitään syytä alkaa ns. ylipuhua minua alatiesynnytyksen puolelle tai varoittelemaan sektion vaaroista.

Hänen mielestään ratkaisevinta tulevan synnytystavan valinnan suhteen on vauvan koko. Eli koska esikoinen ei normaalista koostaan huolimatta mahtunut tulemaan (3780g, pää 34cm, jäi silti vyötäröstä ja hartioista kiinni), ei ole hänenkään mielestä järkevää lähteä synnyttämään alateitse, jos painoarvio on lähellä samaa vaan silloin sektio voisi olla järkevä vaihtoehto. Juuri eilisessä ultrassahan lääkäri arvioi painoksi tasan 3kg siten, että pää ja reisi menivät keskikäyrillä, vyötärö hieman yli. Niin ja puudutukset voin anestesialääkärin mielestä saada normaalisti huolimatta tehdystä selkäleikkauksesta.

Juteltiin myös mun suuresta epparista ja repeämästä, niiden tulehtumisesta ja siitä, ettei niitä tarkastettu esikoisen aikaan sairaalassa. Ja kaikesta muustakin. Niin monen asian olisi voinut tehdä esikoisen aikaan toisin... Kaiken kaikkiaan oli siis hyvä keskustelu. Nyt odotellaan ensi viikon perjantaita ja synnytyspelkopolin lääkärikäyntiä ja painoarviota silloin. Molemmat tavat edelleen siis auki.

Piipa rv 35+1
 
Silitysprojekti saatu päätökseen =) . Eli 50-62cm vaatteet, harsot ja lakanat on nyt vihdoinkin kaikki laatikossa valmiina. Isompia vaatteita en aio silittää ja noita pieniäkään en tule uudestaan silittämään. Taitaa silityslauta jäädä mulla taas piiiitkäksi ajaksi käyttämättömäksi. Vielä pitäisi muutama haalari tuulettaa ulkoilmassa, mutta muuten on tuo vaatepuoli kunnossa. Niin, ellei tämä tulokas jostain syystä olekin muuttunut tytöksi ;)

Nenän tukkoisuutta on täälläkin, välillä oli pahempaa mutta nyt parempi.

Mielitekoja ei ole oikeastaan ollut. Tai no alkuraskaudessa mies kerran kävi klo 22 aikoihin hakemassa mulle mäkistä big mac-aterian, kun oli ihan pakko saada :LOL: . Kausia on kun joku ei oikein maistu tai mene alas.

KiiajaVille mulle tuli myös tuo sokerijuttu mieleen. Kun sitä vartalonympärystä juuri niissä ultrissa tarkkaillaan tarkasti äitipolilla.

Käänytmistä öisin mulla on helpottamassa liukulakana. On oikeasti ihan taivaallinen keksintö, kun pääsee joskus ihan unissaankin kääntymään toiselle kyljelle. Oon saanut tuon vanhemmiltani, mutta on siis ihan vain sellainen silkkinen/satiininen poikkilakana, joka on selän/pehvan kohdilla sängyssä.

stoppiksella on kyllä ihana pallo =)

Käytiin tänään tytön kanssa mäkissä syömässä (siis tuon alkuraskauden jälkeen en oo siellä käynyt montaakaan kertaa) ja mikä reissussa oli parasta, niin tunti ruokailun jälkeen mun verensokeri oli 7,2 =) . Eli taitaa olla sokerit "parantumassa" entisestään kun voi vetää ranskalaisia, hampurilaista ja vielä jäätelöä ilman että sokerit menis yli sallittujen. Täytyy kyllä silti jatkossakin rajoittaa tuota syömistä, vaikka sokerit pysyiskin sallituissa.

Poppeliini ja poju 33+5
 
Täytyy varmaan vähän tarkkailla noita sokereita vähän ahkerammin, kun se mittarin menin joulukuussa ostamaan (ihan vaan huvin vuoksi)

Joko vyöhyketerapia tai päiväinen kävely tekee tehtävänsä. Juilii ihan mahdottomasti tuonne alas ja niin liikkuminen, seisominen kuin istuminen on tuskaa, makaamisesta nyt puhumattakaan.
Osa liikkeistä tuntuu todella alhaalla, ja osa suurinpiirtein alempien kylkiluiden kohdalla sivulla, sieltä tullaan kohta vatsanahan läpi ulos.

Edellisessä raskaudessa kerkesin käymään vyöhyketerapiassa 4 kertaa, nyt on käyty kahdesti. Ensviikolla taas uudestaan. Nyt tosiaan otti tuon kohdunalueen ja munasarjat todella tehokkaasti. Ja kuulemma noita pisteitä saisi kotonakin pari kolmekertaa päivässä hieroskella.
Tänään en taida uskaltaa, jotenkin tulee välillä paniikki kun ajattelee tulevaa synnytystä vaikken sitä tietääkseni mitenkään pelkääkkään.

Lähinnä varmaan se jännittää että joutuuko menemään synnyttämään yksin, vai pääseekö mies mukaan eli onko lapsilla hoitaja.
Isovanhemmat kun kuitenkin asuu vajaan 200km päässä niin ei hekään ihan heti pääse.. yksi ystävä onneksi tänään lupasi että lapset voi viedä heille siksi aikaa kun isovanhemmat pääsee paikanpäälle, vaikka heillä se 3 lasta onkin.

Mutta, nyt voisi pikkuhiljaa jo harkita nukkumaan menemistä.. paree varmaan ottaa vähän särkylääkettä ennen sitä.
 
Siru miten nopeasti tuli Pingpongin paketti, kun ilmoitettiin postituksesta? Sain tänään tiedon, että kaukalo+telakka on postitettu. Tuleeko viikossa?

Te joilla on ostettu uusi turvakaukalo, otetteko suoraan käyttöön tai pesettekö kankaat? Tekisi mieli pestä kaikki vauvaan yhteydessä oleva - toisaalta hulluahan se on upouudesta kaukalosta heti pestä! Varsinkin kun ekat kuukaudet ollaan siinä tosi paksuissa vaatteissa.

Hemmi, Hapsiainen ym jotka synnytystapaarviosta puhuvat. Kyllä neuvolatädit aina sisimässään himpun arvioivat, onko ok koko, liioin pieni tai liioin iso. Ja jos koko poikkeava, sitten arvioitaan tarkemmin. Plus sitten ne, joilla jostain muusta syystä (esim. diabetes tai verenapine, jotka aiheuttavat usein päin tai toisin ongelmia) joutuvat automaattisesti siihen. Hyvin harvoissa paikoissa tehtään kaikille synn.tapa arvio (esim. aikoinaan ainakin Joensuussa), yleensä se on tarpeen mukaan. Ultraäännelläkin paino on vaan arvio, ja kokenut ammattilainen saatta joskus kliinisesti tarkemminkin arvoita painon, ja jos on kaikin puolin keskikokoinen maha ja oletus, että vauvakin keskikokoinen eikä äidillä eriytisiä tauteja , ei antaisi paljon mitään hyötyä joku erityinen synnytystapa käynti. Joten ei syytä huoleen! :)

Mirabel 37+4
 
Iltaa :wave:

Buamille myöhäiset synttäri onnittelut :flower: ja himoista täälläkin ne ovat vain tulleet ja menneet. Mitään pysyvää mielitekoa ei ole ollut. Eikä ollut edellisestäkään, ainut vain että olen tullut kamalan nirsoksi ruokien suhteen.

Ymmärrys ei riitä täälläkään siihen vauvan kaappaus juttuun. Aivan kamalaa ja ei vain voi käsittää miten joku voi tuollaista tehdä :eek:

SunRiselle jaksamista kelan kanssa, täällä kans yks joka saanu kokea sen että kelalla ei kyllä mitään ajatella tilanteiden mukaan vaan sen mitä pykälät sanoo ja hommat meneekin sitten välillä ihan järjettömästi :headwall:

Muutapa taas en muistakkaa mitä olisi pitänyt kommentoida.
Täällä on alkanut kamala kipu heti tuossa mahan alapuolella oikealla. Ainakun kävelee ja nostaa jalkaa tms niin sattuu. Eilen ei sitten voinut kävellä kunnolla edes makuuhuoneen ja keittiön väliä vaan piti pysähdellä ja tuskailla että miten eteenpäin.
Huomenna pitäisi lähtiä vielä 5 tunniksi evakkoon kun tulevat myrkyttämään tänne pikku öttiäsiä, jotka löysivät tiensä tänne kaupasta ostetun jyrsijöiden ruokapussin mukana. Ei vaan ole hajuakaan mitä sitä tekisi sen aikaa kun kissakin pitää ottaa (2tunniksi) mukaan ja tutut on siihen aikaan töissä tai sitten kissalle allergisia. Saatika miten sitä kävelee kaupungillakaan tai muualla niin pitkään jos tuo kipuilu jatkuu kun siihen ei auttanut panadolikaan. Noh jää kaiketi nähtäväksi miten saa ajan kulumaan.

Tänään oli neuvolakin ja kaikki oli ok.
Kuulumisia:
Rv: 34+6
Paino: +700g
RR: 129/85
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT
Syke: +135
Liikkeet: ++
Sf: 31cm

Huomenna poksuu viikot =)

Mutta nyt täytyy lähtiä rauhottumaan pian sängyn puolelle lukemaan tms.

Nekkunen 34+6
 
Mä en ole muuten vieläkään saanut Kelalta mitään päätöstä äitiysrahan suhteen. :eek: Pikkuhiljaa alkaa jännittämään, että milloin sitä seuraavan kerran saa rahaa ja mistä. Miten muuten on, jos työnantaja maksaa niiltä ekoilta kuukausilta palkan, niin tuleeko se palkka normaalisti niin kuin töissäkäynnin aikana? :attn:
 
Empuuu, mä ainakin kuvittelen et raha tulee normaalisti palkkapäivänä tilille. Miksi ne alkais sitä sit muuttelemaan? En tiedä mut seuraavasta tilinauhastahan sen näkee (kun alkaa tän kuun puolella äippäloma) Yritän muistaa kertoa jos siinä on jotain outoa. Millon sä laitoit sen hakemuksen? Mulla meinaan tuli päätös jo vaikka se tuli sen 6kk tulojen mukaan.
 
Unico Muistaakseni tammikuun lopussa soitin palkkikseen, että laittavat tarvittavat tiedot Kelaan. Eli jos en täysin väärin muista, niin viitisen viikkoa sitten. Pitää toivoa, että tulee normaalisti palkka tilille. :) Palkkakuitinkin pitäis tulla pian, jos ne meinaa maanantaina mulle jotain maksaa...

Pitää vielä valittaa rannekivusta, varsinkin vasen ranne on törkeen kipeä tietyissä asennoissa. |O En meinannut saada edes tukkaa ponnarille. Joku rannetuki/side olis varmaan ihan paikallaan. En meinaa saada käsiä hyvään asentoon yölläkään, sitten on aamulla sormet turvoksissa ja kipeät ja ranne paskana. Kraah!
 
Mä merkkaan ja nopeen kommentoin mitä muistan :)

Himoja Ei oikeestaan ole ollut varsinaisesti, mutta viinirypäleitä on mennyt enemmän kuin normaalisti :)

Empuu Mä soittelisin jo kelaan hyvin vihaisena että missäs oikeen mättää :) Mulle tulee palkka normaalisti 14. päivä :)

Piipa Kiva kuulla että oli hyvä pelkopoli käynti =)

Eilen supisteli aamulla ja illalla ihan lupaavasti, mutta ei sitten mitään loppujen lopuks. Hermo alkaa olla aika tiukalla ja heräsin tänä aamuna klo 4 ja en oo sen jälkeen nukkunut. Nukkumis asiaa ei auta että poika änkee joka yö viereen ja on ihan takiainen...

Hilipatuinen rv 36+5
 
stoppis ihana pallomasu sinulla, tosi nätti !
buam ja mieliteot mulla siis edelleen appelsiininsyönti. Ja muutenkin tuo herkuttelu. Kiloja tuleekin joka raskaudessa se 20kg, mutta ovat tippuneet aina sit pois kun olen aika liikkuvainen. Ja lähtöpaino tässä raskaudessa oli 55kg (pituus 170).
Pesänrakennusvietti joka siis ilmenee siivouksena on ihan mahdotonta täällä :ashamed: Siis matot täytyy pestä ja kaapit koluta, ihan älytöntä hommaa!
piipa ihana kuulla että pelkopolireissu ei ollut turha!

Mietin tuossa aamuntunteina kun uni ei tullut, että teillekin olisi kiva saada kasvot. Masuja kyllä näkynyt, mutta jonkinlainen mielikuva kun kaikista on, mutta ne kasvot puuttuu. Jos tämä asia saa kannatusta niin aletaan järjestään asiaa =)

-Chiq ja Taneli 33+5
 
Huomenia!

Tänää oiski sit neuvola...Ei vaa jaksais millään...

Kaikki ylimääräset jutut häirittee mun siivousvimmaa! :LOL:
Siis tää on oikeesti ihan hirveetä, minä, joka aina olen vihannut siivoamista, puunaan koko ajan ja kulen luutu kädessä ja siivoan samat paikat kymmeneen kertaan....

Eilen sain siirrettyä pojan vaatteet vaatehuoneeseen tuosta kaapista ja nyt on vauvan vaatteet kaapissa odottelemassa. Oli niitä kyllä kiva laitella. Kovasti mietin illalla että mitkä vaatteet laittais sit vauvalle päälle kun kotiudutaan...

Mutta sitten samalla iski paniikki illasta. Mä tajusin, että vaikka kuinka mies sopii noita työvuoroja, ei se siltikään välttämättä ehdi mukaan synnytykseen jos sattuu olemaan ajossa. Jos esim synnytys käynnistyy yöllä (niinku ne nyt yleensä sen tekeekin) niin jos se on vaikka ajamassa rovaniemelle, jolloin lähtö on n. 00.00 ja se ois kotona sit seuraavana aamuna 10-13 pintaan, riippuen purkupaikoista....Nii ei se siitä välttämättä ehdi... :|
Pitää tänään kyllä jutella sen kanssa siitä, se kyllä ite vähän puheli siihen malliin et jos se ottais kesälomasta osan ainakin niille suunnille ku LA on...
Mä en voi kuvitella meneväni synnyttämään sinne kenenkään muun kanssa ku sen. Sille voi itkee ja raivota ja näyttää sen kuinka sattuu, mutta uskosin jos siellä joku muu olis, en uskaltais sitä tehdä....
No, ei se auta ku miettii miehen kanssa ratkasua tähän...

Nyt raahautuun suihkuun...

buam 33+0
 
Huomenta....täällä kans eilen käyty lääkärineuvolassa.
verenpaineet oli ekassa mittauksessa korkeet 146/96 mut sit se mittas uudestaan niin sai 132/91 ja ne kuulemma oli ok. Painoa oli tullu ihan hirmusti 1,2kg/viikko ja nyt tullu JO 20kg. Voi rähmä sentään. Turvotusta kyllä löytyy:(
Paikat oli pehmenneet ja kaula vähän lyhentyny, mutta yhtään ei paikat ollu auki. Että vielä tässä saa ootella:)

Kiia ja Ville älä ny vielä starttaa meidänhän piti olla yhtä aikaa laitoksella:)

Nenän tukkoisuutta on tääläkin ja pienoinen nuha koko ajan päällä:(

mother4 rv36+5
 
Sattuneesta syystä mulla on nyt mennyt vähän ohi juttuja.. Mutta yritän kommentoida edes jotakin.

Mullakin on pelko, mitä jos mies ei pääse synnytykseen. Koskaan kun ei ole varmaa saako pojalle hoitajaa..


mielitekoja ei kummemmin ole. Makeaa kyllä syön paljon ja se näkyy puntarillakin.

Huomenna saan ekan kerran äippärahoja tilille. Päätös tuli ihan nopsaan kyllä.. Ihme touhua jos vieläkään ette jotkut ole saaneet päätöksiä!


Nekkunen mulla on ollut muutaman viikon alamahassa oikealla kipua. Neuvolassa ei osannut sanoa mitä on.. Mulla se on aina samassa kohdassa.

Meillä on nyt kaikki valmiina. Eilen tein viimeiset sairaalalaukkuhankinnat sekä ostin toppapuvun Piksulle.
Sänky on valmiina ja vaatteet+vaipat hoitopöydän laatikoissa.


(.)
Olo on nyt todella hyvä. Vähän outoa että olo on parempi kuin ennen.. Ei kipujakaan niin paljon. Vai olisiko sairaalassa ne kivut sitten olleet niin suuret etten nyt enää näitä normikipuja pidä minään??
Virtaa on nyt vaikka muille jakaa.
Olen kyllä malttamaton.. Tahdon tietää kuinka kauan vielä? Mun tapauksessa voi milloin tahansa tulla taas lähtö?
Sitäkin olen miettinyt että kuinka pitkään ne suppareiden estopiikit tehoaa?? Meneekö tää nyt sit la:an asti??
Huomenna neuvola+lääkäri.

Nyt leikkimään!

Greddy ja Piksu 36+0 :heart:
 
Huomenta!
Kivut hellitti yöllä, sain oikeastaan nukuttua todella hyvin. Puolilta öin kävin vessassa ja seuraavan kerran heräsin varttia vaille seitsemän kun mies nousi ylös sängystä.

mother4 ei siis aivan vielä.. toisaalta voisin kyllä jo siellä käväistä synnyttämässä josko helpottaisi näitä kipuja :D

Mutta josko sitä yrittäisi lähteä puistoilemaan lasten kanssa. Josko olisi siis kivaa kävellä.. tai jotain.

KiiajaVille 36+5
 
Stellanella
Huomenta!
Ahkeraan tulee taas tekstiä, jos ei ihan joka päivä ehdi täällä käymään.. :)
Oletteko puhuneet mahan naksumisesta? Tai kalvothan ne on mitkä naksuu... Mulla on viimeisen viikon ajan kuulunut päivittäin naksumista mahasta. Se on siis kuullostaa vähän samalta, kun jos nivelet naksuu jaloissa tms. Naksumista kuuluu nyt paljon enemmän, kun esikoisesta. Se on jännää, kun tulee vähän huolestunut olo, kun äänen voisi ajatella liittyvän kalvojen puhkeamiseen ja vesienmenoon (esikoisesta meni vedet ja sitten alkoi supistukset). Ja nyt kun liikun tuolla ihmisten ilmoilla niin pelkään, että vedet menee hetkellä millä hyvänsä... :headwall:

Maanantaina oli synnytystapakäynti synnärillä ja tosiaan siitä syystä, kun esikoinen syntyi perätilan vuoksi sektiolla. Eihän tuo vakikäynteihin muuten kuulu, vaan korvasti nyt mun viimeisen lääkärineuvolan samalla. Vauveli on onneksi pää alaspäin ja pääsen kokeilemaan alatiesynnytystä tällä kertaa. Nyt pitää pohtia ihan eri tavalla kaikkia kivunlievitys ja synnytysasentojuttuja, kun kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä :)

Ja joo sairaalakassinkin voisi ehkä jo pakata... Pinnasänkykin pitäisi laittaa kuntoon, se kun pursuilee vielä muuton jäljiltä kaiken maailman tavaraa... Olen vielä ihan vaiheessa kaikessa.

Stellanella 36+6
 
Empuuu, ootko käynyt kattelees onko kelan sivuilla tietoja? Entäs sun äitiyspakkaus/avustus ootko niistä kuullut?

täällä pyörii äässä synnytys ja kaiken näköistä. Nyt jostain tulut ajatus et onkohan vesisynnytys täällä mahdollista. Se vois olla kokemus ja onistua ton selän kanssakin kun se vesi tukis. Näin siis voisin kuvitella. Kellään kokemusta siitä?

Unico ja Toukka 32+5 (ja ei minkään sorttista pesänrakenus/siivous viettiä )
 
Huomenia :wave:

Sain aamulla nukuttua, kun miehellä vp. Esikoisen kävin kouluun viemässä, kun heillä hiihtoa tänään liikunnassa ja olis joutunut niin aikaisin lähtemään sivakoimaan. Kotiinpäin saa tulla hiihtäen kyllä. Iltavuoroon meno on edessä, pakko päästä kyllä lenkille ennen, kun on niin ihanan aurinkoinen ilma, vaikka tuuleekin.

Mirabel 25.2. (torstai, jos oikein laskin) oli lähetetty kärryt ja ne tuli perjantaina 5.3. Löysin vielä kaukalostakin ilmoituksen, se oli lähtenyt 27.1. ja tuli muistaakseni 4. tai 5.2. Että reilu viikko meni noissa. Oletkos saanut jo NursingBran tilauksen? Mä en ajatellut pestä kankaita ennen käyttöönottoa kaukalosta ja kärryistä. Ei tule kuitenkaan suoraan ihoa vasten, alkuun vielä niin paljon toppausta välissä.

Greddy ei niiden supistusestopiikkien vaikutus pitäis viikkoja kestää, ennemminkin kai juuri sen hetkiseen tilanteeseen auttavat. Tiedätkö mitä ainetta pistivät?

Mullakin on siivousvimma päällä. Ja oikeasti inhoan siivoamista normaalisti :D Nyt on kaapit käyty aika hyvin läpi ja rankalla kädellä olen laittanut tavaraa pois, sellaisia, mitä ei ole pitkiin aikoihin tarvittu.

Meillä mies ei ole tulossa mukaan synnytykseen. Silti jännitän sitä, että jos onkin yövuorossa -kuten viimeksi synnytyksen käynnistyessä- ja jos pitääkin äkkiä päästä sairaalaan. Viimeksi oli kyllä pihassa 9 minuutin päästä mun soitosta, työmatka on noin 9km. Silloin ei ollut kiire lähteä, mutta halusin, että tulee kotiin, että jos tulee jotain äkillistä, kun olin esikoisen kanssa kaksin kotona. No, tunnin sain oltua sitten kotona vielä, sitten pakotti mut lähtemään, vaikka vielä olisin pärjännyt kotikonsteinkin, lämpimässä suihkussa supistusten aikana. He tuli silloin tuomaan mut esikoisen kanssa. Nyt tarkoitus on, jos yöllä käynnistyy, niin jättää lapset siksi aikaa kotiin, meillähän esikoinen täyttää kesällä jo 10v. Ja sairaalaan ei ole pitkä matka, vartissa on reissu ohi. Sitten ehtii soitella mun porukoille, että jos tulevat jompikumpi meille niin, että mies saa tulla sairaalaan heti, kun tulokas on syntynyt :heart:

Mä en ole Kelan päätöstä saanut, mutta sinne onkin menossa 6kk:n palkkatiedot vielä, niin ihan sen takia. 3 ekaa kk saan palkkaa, niin ei ole kiire sen puolesta.

Mieliteoista meillä on pakko olla jääkaapissa Lidlin karpalonmakuista hiilihapollista vettä, mies on saanut kantaa niitä sixpackejä kotiin... appelsiinit on nyt suosiossa ja sitten ihan koko raskausajan ihan kunnon ruoka. Karkkeja en ole pystynyt syömään niin paljon kuin normaalioloissa, ihan hyvä :D Eilen oli ihanaa ruokaa siellä amm.yhd. hallituksen kokouksessa, kun kokous oli ravintolassa. Söin sienestäjän härkää ja jälkkäriksi tiramisua :p Ja yllättävän vähän närästi, että ehkä maha on hieman laskeutunut tai vauvan asento muuttunut kohdussa.

Nyt sinne ulkoilemaan.

siru 33+5
 

Yhteistyössä