**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Unico No kun en mä noista tiedä, mikä vaikuttaa mihinkin. :D Pakkaus tuli jo tammikuussa, ihan ajallaan mun mielestä. Ei ole tällä hetkellä toimivia verkkopankkitunnuksia, niin en voi käydä nettisivuilta katsomassa. Soittelen sinne ensi viikolla ja kysyn, missä mennään.
 
Nyt tulee taas omaa napaa..

Neuvolalääkärillä käyty ja seuraavin tuloksin
Rv 35+0
Paino -1875g/vk (Jihuu!!!!!! :D )
RR 133/80
Syke 150+ :heart:
Sf-mitta 35,5cm
ja mikä parasta kutonen on kääntänyt itsensä taas RAIVOTARJONTAAN :D

Alakerran tilanne vastaa viikkoja eli ei mitään radikaalia ole supisteluista huolimatta tapahtunut eli varmasti menee sinne laskettuun.. Sterilisaatiopaperit tehtiin ja toiveissa olisi että synnytysreissulla tämäkin asia tulee hoidettua kuntoon :D Ensi viikolla seuraava neuvola ja sitten lähtee lähete KYS:n synnytystapa- ja painoarviokäynnille..

Kyllä on nyt hyvä mieli kun vauva on kääntynyt oikeaan asentoon ja ennen kaikkea tuo paino on ottanut suunnan alaspäin...

MaMa ja kutonen 35+0 :heart:
 
Empuuu, mä käsitin et kun saa palkkaa sen 3kk noin niin se tulee normaalisti ja kela maksaa työnanjtajalle. Et sikäli ei oo kiirettä mut olis se kiv asaada tietää et se on tulossa. Mulle ne soitti kelasta ja samlla sano et laskevat sen verotusen mukaan tuumasin vaan et ei kun sen 6kk mut eihän nitä voi lähettää ennen kun ollaan oikeassa ajassa. Ja sen mukaan ne olikin sit laskenut kun päätös tuli. Et oli ne laittanut ilmeisesti heti kun saivat tietää palkan niin tiedot kelaan ja sieltä tuli tieto ihan maaliskuun alussa. Kun helmikuu on viimenen minkä mukaan ne laskee kun maaliskuussa alkaa loma.
 
Täällä poksuttais sitten 37! Näin vaan vauva on pysynyt masussa vaikka jo monta viikkoa sitten sitä ennustettiin syntyväksi.

Tuosta nenän tukkoisuudesta, pitänee munkin kokeilla josko se auttais kun aamuisin huuhtelis sarvikuonolla. Se tukkoisuus haittaa tosiaan vaan iltaisin nukkumaanmennessä, mulla on jotain keittosuolasuihketta jota olen iltaisin käyttänyt ja taitaa se vähän auttaa.

Empuuu
kyllä se raha tulee normaalisti palkkapäivänä tilille jos työnantaja maksaa ne ensimmiäset kolme kuukautta. Tai pitäis tulla...

Mulla on nyt ihan ihme väsynyt päivä. Ei jaksa eikä huvita tehdä mitään. Taidan vaan maata tänään. Eilisestä asti on tullut taas herkemmin noita kivuttomia supistuksia, ei millään tavalla kipeitä, mutta äärimmäisen epämiellyttäviä. :(

Huomenna olis taas neuvola. Täytynee jälleen kerran puhua noista pukamista, vaikka ei ne vielä sillain kipeitä ole, mutta en niistä kipeitä haluakaan. Musta tuntuu että nyt on ne on enemmänkin psyykkisenä haittana mulla, stressaan niistä koko ajan, ne on koko ajan mun mielessä. :(

Mutta nyt lähden vaihtamaan yökkärit pois päältä, jos sen verran jaksais tänään tehdä.
:LOL:

- Hapsiainen ja Herne 37+0
 
Kiitoksia masu-kommenteista :) Kyllä tuota palloa tulee ikävä vielä, kun tää on nyt viimeinen... :snotty:

Nenän tukkoisuutta on täälläkin ollut jo hyvän aikaa, alkoi silloin kun meille tuli koneellinen ilmastointi... varmaan osa siitä on raskauden aiheuttamaa ja osa kuivan sisäilman. Pahimmillaan oli kovilla pakkasilla ja nyt on jo jonkun aikaa ollut ihan siedettävää lievää tukkoisuutta.

Täällä on korvapuustit kohoamassa :p En olekaan moneen vuoteen leiponut pullia ihan alusta loppuun - en tiedä miksi, ei tuo nyt niin kamalan työlästä ollut...
Pitänee mennä laittaan ne uuniin =)

stoppis 36+1
 
MaMa, ihania uutisia !

stoppis tiedän tunteen.. meillä neljäs piti olla viimeinen ja tämä viides nyt ehdottomasti viimeinen ja hitsi vie huomaan ajattelevani että entä jos vielä vaikka yksi tai kaksi |O . En ymmärrä oikein itseäni, olen kipeä kuin mikä ja oireet pahenee joka raskaudessa.

-Chiq ja Taneli 33+5
 
Tervehdys täältäkin suunnalta taasen!

Buam myöhästyneet synttäri onnittelut!

Nenän tukkoisuus sitä täältä on löytynyt viimeiset 5 kk enempi ja vähempi. Mie olen käyttäny pahimmissa tapauksissa apteekista saatavaa nenäsumutetta mitä voi käyttää raskausaikana. Eli en sitä joka päivä käytä vaan silloin kun en niistämällä saa nenää tyhjäksi.

Mieliteoista mie "himoitsen" rainbown venhämurokkeita maidolla ja mansikkahillolla :p sekä valion 1% hyla viiliä persikka-mango. Lisäksi tykkään syödä paikallisen leipomon moniviljapatonkia johon laitan päälle rasvaa ja banaania. :p Ihan sika hyvää.

Meillä on myös tuo Herra Hurtta sellainen et ilmoittaa jos pihaan tulee. Ja onpa poitsun vaunuissa ollessa yhdelle mummolle jopa irvistänyt kun väen väkisin olisi pitänyt päästä vaunuihin kurkkimaan vaikka kuinka yritin sanoa et voitteko mennä edemmäs. Silloin miulla oli vielä kaks noita koiria ja vaunut kun oltiin kävelyllä. Oli pikkasen tekemistä pitää vaunut ja koira aisoissa ettei käy tätin päälle. Sitten kun tajusi totesi kuinka voin pitää noin hullua ja vihaista koiraa vaikka on pieni lapsi. Joopa joo. Hullu ja vihainen meidän lutukka noutaja. Josta oli enemmän apua miulle lapsen hoidossa kun miehestä välillä.

Oma olo eilen tunsin oloni niin hyväksi et kävin poitsun kummin luona kylässä reilu 100 km suuntaansa. No tänään olenkin sitten kärsinyt kivuista senkin verran enemmän. En usko et tuo autolla ajo nyt pahasta oli mut pois tullessa kyllä supisteli aika kipeesti. Ne loppu kyl ku pääsin kotiin ja sain toisenlaiset housut jalkaan. Et ehkä nuo äitiysfarkut sit painaa jotenkin tuonne alas.
Mie olen nyt alkanut käymään neuvolassa viikon välein. Tai edellinen oli viime vko:n ma ja seuraavaksi menen pe et siinä nyt on 1,5 vko:a väliä mut ei ollut terkalla muuta aikaa miulle antaa. Kaikki oli hyvin reilu vko sitten ainut oli et painoa oli tullut ihan kiitettävästi lisää :ashamed: Mut sen siitä saa kun on kaikenlaisia synttärietä ym. missä oli herkkuja tarjolla.

Minuu ahistaa tää maha ihan kauheesti. Voisin jo luopua siitä ihan. Enkä usko et ikävä tulisi et sen takia raskaaksi uudelleen haluaisin. Mie luulen et meidän lapsiluku on täysi tämän uuden tulokkaan myötä.

Pitäsköhän mennä täyttää pyykkikone ja vaihtaa nää yökkäri vaatteet pois?

Voikaa hyvin
Saimaanrannan äippä 36+6 (huomenna täysiaikainen joten ei tarvitse enää ottaa rennosti)
 
Chiq mä kans luulen, että mulla olis "ikuinen" vauvakuume, mutta nyt olen sen järkeillyt, että 4 riittää ja sillä hyvä - ja nyt ajatus tuntuu ihan hyvältä, että tämä olisi viimeinen =) Ja me on kyllä puhuttu miehen kanssa vasektomiasta, joten se pistäisi sitten ihan oikeesti lopun haaveilulle, jos sellaista vielä joskus tulisi :D Paitsi että mies on nyt vähän ruvennut hannaamaan, kun se aika olisi käsillä, että pitäisi toimenpidettä oikeesti miettiä... :whistle:
 
Hapsiainen Tästä jo jokin aika sit täällä keskusteltiinkin, mut mulla on myös tota nenän tukkoisuutta! Ollut jo useemman kuukauden, eikä se muakaan vaivaa muuta kun nukkumaan mentäessä ja yöllä. Ja aina niistäessä tulee myös verta! Ja mikä hassua, niin heti jos vaihdan yöllä asentoo oikeelle kyljelle, niin nenä menee tukkoon, joten joudun aina nukkumaan vasemmalla kyljellä, ja välillä on kyllä paikat aika kipeet! :|
Voimia pukamien kanssa taisteluun! :hug: Toivottavasti eivät nyt ainakaan kauheen pahana tulis takas!

Mirabel Mä en ainakaan meinaa pestä kaukalon kankaita. Niinkun sanoitkin, niin vauva on siinä kumminkin ihan vaatteet päällä, joten ei oo suorassa kosketuksessa kankaaseen :D

:wave: Meillekin vois tulla käväseen joku sellanen jolla on siivousvimma! :LOL:

Katyana & NaNNa <3 32+6
 
Tuli tuossa edellisyönä kans mietittyä tuota sterilisaatiota. Onkohan se ihan helppo tehdä synnytyksen yhteydessä jos synnyttää alakautta?
Ajattelin että jos/kun sektio tehdään niin siinä se onnistuisi todella näppärästi. Mietin siis sitä että pitäisiköhän sitä sitten napsasta putket kiinni kun ei tuo mieskään ole vielä saanut tehtyä asialle mitään eli siis varattua aikaa työterveyteen ja sitä kautta vasektomiaan.

Neljä on kyllä meille riittävästi, ja sen vuoksi olisi nyt hyvät tehdä nämä toimenpiteet ettei pääse mieli muuttumaan.
Kun sen kolmannen piti olla se viimeinen ;)

Jaahs, lapset heräs päikkäreiltään joten välipalan aika..

 
KiiajaVille sterilisaatio olisi tosiaan helppo sektion yhteydessä. Itse haluan sen synnytyksen kanssa samalla reissulla ihan sen takia että se on vauvaa ajatellen helppoa eli siellähän se voi olla hoitsujen hellässä huomassa (tai sitten isänsä) sen aikaa kun itse olen toimenpiteessä ja saanpahan toipua siinä samalla sitten molemmista eli sterilisaatiosta ja synnytyksestä. Vaikeampaa olisi raahautua muutaman kuukauden päästä sairaalaan ko toimenpiteeseen. Niin ja onhan siinä sekin hyvä puoli että on sitten ehkäisyasiat kerralla kunnossa :D Olisihan tuo hormonikierukkakin ollut ihan kelpo vaihtoehto, mutta tällä lapsiluvulla ja iällä pysyvä ratkaisu ehkäisyn suhteen oli paras vaihtoehto ja onhan siinä sekin että tällainen ikuinen vauvakuumeilija voi lakata miettimistä "mitä jos vielä yksi.." :LOL:
Nenän tukkoisuudesta sitä on riittänyt koko raskauden ajan joten toivon todella että loppuu kun raskaus on ohi..
Mirabel en ole pessyt turvaistumen kankaita muuten kun silloin kun likaantuvat.
Äitiyspäivärahasta minäkin saan työtuloihin perustavaa päivärahaa, mutta kun tämä ensimmäinen raha maksetaan 30:ltä päivältä niin tässä meneekin ihanasti reilu kuukausi niin ettei minulla ole tuloja juuri lainkaan |O joten odotan kuin kuuta nousevaa että ne rahat tilille ensi kuussa tulee.
Hapsianen joskus käy niin että vaikka lupaillaan että ajoissa syntyy niin sitten saakin odotella jonkin aikaa että syntyy :D mutta hyvähän se on että vauveli jaksaa odotella riittävän pitkään niin eipähän tarvitse olla huolissaan siitä että joutuisi olemaan vauveli pitempään sairaalassa.
Kela sinne kannattaa aina välillä soitella ja kysellä omien etuuksien käsittelystä, kun tuntuu että "unohtavat" välillä ne johonkin pinoon odottelemaan.. Ainakin omalla kohdalla olen tämän huomannut..
Sairaalakassi odotteleen edelleen pakkaamista :ashamed: mikähän siinä on ettei saa aikaiseksi..

Mutta nyt päiväkahville..

MaMa ja kutonen
 
Taisin viikko sitten valittaa, että imetysliivit eivät ole Englannista tullut. Laitoin perjantaina s-postia, että melkein 3 vko tilauksesta ja 2vko luvatusta postitusajasta. sain samana päivänä vastauksen, että on postitettu 11pvä sitten, mutta koska ei ole kuulunut, oli heti samantien laitettu uusi paketti matkaan. Ei mitään selittelua, että odotettaan ja katsotaan ja "emme me vasta postin touhuista" juttuja. Ja perjantaina leimattu tuli tänään! Kaikki kunnia ja kiitokset nursingbra:lle!!! Ja mittojen mukaan ostetut liivit sopivat yllättävän hyvin, paremmin kun kaupassa sovittamalla ostetut edellisellä kerralla! Tekisi mieli lisääkin saata, vanhoja on parit riekaleiset ja nyt kahdet uudet.

Yhden imetyspaidan ompelin, voisi vielä muutaman tehdä. Yksi vanhakin on kelpuutettu vielä käyttöön. Liivinsuojia en ole vieläkään saanut aikaan, rupeaa jo kiirettä tulemaan.

Mirabel 37+5
 
Kovasti on tullut juttua! Hyvillä viikoilla on jo useampikin ja kohta varmaankin vauvauutisia alkaa ilmaantua. :D

Sen verran hoppu, että ihan omanapaisesti neuvolakuulumisia.
Rv 34+0 (32+0)

Paino: +650g/vk (+633g/vk) eli yhteensä alkupainosta 9,2kg
RR: 104/58 (106/56)
Pissa: ok
Hb: ei mitattu (127)
Sf: 29 (28)
Tarjonta: rt (rt)
Syke: 135 (145)

Pikkuinen (ei kyllä enää tunnu kovin pikkuiselta...) on jo melko alhaalla ja tuntemukset alaosastolla sen mukaiset. Vihlontaa kohdunsuulla on ollut jonkin aikaa usein ja pissahätä vähän väliä kun rakkoa survotaan pienillä nyrkeillä. Supistuksia on alkanut olla entistä enemmän, tosin tekevät lähinnä olon hankalaksi ja pahoinvoivaksi. Osa kuitenkin saa jo poltetta aikaan alavatsalle ja nivusiin. Pieniä epäilyksiä la:n paikkansapitävyydestä on ollut, neuvolassa asiasta oli puhetta ja on kuulemma ihan mahdollista, ettei tuo ultran perusteella arvioitu la osu kohdalleen joka on 20.4.(kk perusteella la olisi 31.3.). Oma veikkaukseni olisi n. 10 päivää aiemmin kuin ultran mukaan. Koko ajan on tuntunut oireet tulevan ennen aikojaan. Kun vielä sattui osumaan silmiin esikoisen ultramitat ja Pikkuisen mitat, jotka olivat täsmälleen samat, mutta esikoinen kaksi viikkoa pidemmällä (ja syntyi kuitenkin rv39+0 ollen 3,5kg), epäilyt vahvistuivat, vaikka yksilöitähän nämä masukit ovat ja vertailu sinä mielessä turhaa. Aika näyttää! Kahden viikon päästä (rv36+) on neuvolalääkäri, jossa sitten varmistetaan tarjonta ja arvioidaan kokoa.

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville! :hug:

Donu ja Pikkuinen 34+1
 
nenän tukkoisuudesta: mulla kans on ollu nyt pari päivää nenä tukossa..toivottavasti ei tee kipeeks.
ehkäisystä pitäs keksiä jotain muuta kun pillerit.minkähänlainen kierukka olisi? :/ meillä ei ole tarkoitusta enempää kasvattaa perhettä,kolme on ihan hyvä. toisaalta ei koskaan tiedä,kuitenkin aika nuori vielä olen.
mieliteoista joku kirottu mainitsi täällä pätkikset :kieh: pitipä tänään kaupasta niitä hakea ja nyt närästää ja ja on huono olo :D

sit oma (.)
tänään oli aika synnärille kääntöyritykseen..vauva olikin sit itte kääntynyt oikeinpäin!!jes,sanon minä.ei tartte jännätä jos supistelee,tosin voihan vielä kääntyä mut toivottavasti ei. ens viikolla taas kontrolliin ja rv38:lla kattotaan käynnistys aikaa. sappiarvot nyt ok mut kuitenki pitää jatkaa lääkitystä.
nuorimmäinen(vajaa 1-v.) on nyt sit kuumeessa :/ ei tartte paljoo nukkua.. |O noh,josko se tästä menis ohi,tosin pitää varmaan huomenissa lääkäriin mennä jos vielä kova kuume hänessä.
kokoarvio minua vähän ihmetyttää kun tämä tulokas (joka muuten näyttäytyi tänään tytöksi) on niin pieni. ainakin toisiin tyttöihin verrattuna. painoarvio oli 2,9kg :| .esikoinen oli päälle 4kg ja kakkonen 3,8kg..
jep,olikohan siinä kaikki :whistle:
kaikille jaksamisia ja toivottavasti muittenkin pt olevat vauvat kääntyisivät oikeinpäin
angelia *poks* rv36+0
 
angelia, mulla loppu se pätkis himo kun vedin pussillisen kerrallaan vaiks tiukkaa teki. Sitä ennen hissukseen niin hyvin maistui koko ajan. Ja tunnustan :D

tää on ylpeä itsestään vaika monelta tuntuis pikkujutuilta. Sain tiskikoneen pyörimään ja keitettyä kiisselin ja vielä pesukonekkin pyörii :) ja kaikki tänään wow. Mut kyllä se selässä sit vähnä tuntuukin vaikka en putkeen tehnyt vaan välillä huilein.
Mut on se kun keittelin tota kiisseliä niin unohdin mitä oon tekemässä ja istuin vielä keittiössä hellan lähellä kun aloin ihmetelemään mikä porisee huoh.
 
mirabel pakko kysyä, että mikä sun ympärysmitta on suomessa ja minkä tilasit? Kun ne mitkä mä ajattelin tilata on 40D tai E (samalaiset siis mulla vaatekaapissa ja siitä siis tuo kokomerkintä), mutta normaalisti mulle ei kyllä mahdu 40:in vaatteet, vaan lähinnä 42-44..

Laskin tänään montako bodya meiltä löytyy lipastosta. 50-62cm koon bodyja on yhteensä 36 kappaletta. Ei taida kyllä haitata jos vaikka pesukone menee rikki jossain vaiheessa :ashamed: . Ja hetkeen en oo edes ostanut bodeja enää :whistle: . Joukossa enkä vajaa 10 täysin uutta, muut on kirpparilta/esikoisen jäljiltä...

Poppeliini ja poju 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chiq:
Mietin tuossa aamuntunteina kun uni ei tullut, että teillekin olisi kiva saada kasvot. Masuja kyllä näkynyt, mutta jonkinlainen mielikuva kun kaikista on, mutta ne kasvot puuttuu. Jos tämä asia saa kannatusta niin aletaan järjestään asiaa =)
Ei mikään huono idea, täältä "maalta" on vaan vähän hankala lähteä tapaamisiin kauemmaksi.
Esikoista kun odotettiin niin sen ryhmän kanssa tavattiin ja oli kyllä mukavaa.
Meidä on edelleen semmoinen 8 hengen porukka joka pitää enenmmän tai vähemmän tiiviisti yhteyttä ts. meillä on yhteinen blogi (salasana suojattu joten kukaan muu niitä ei pääse lukemaan) johon kirjoitellaan kuulumisiamme.

Se voisi olla myös yksi vaihtoehto.. vaikka taisi osa meistä olla siellä yahoon ryhmässä, itse jotenkin putosin sieltä pois kun ei ole tullut kirjoiteltua samoja juttua kahteen eripaikkaan.

 
Oletteko saanet neuvolalääkärillä noita painoarvioita vai missä..? Itse kovasti toivon kun ensi tiistaina on lääkäri että jos saisi jotain painoarviota tietää :) Vaikka enpä tiedä paljonko se sitten loppujen lopuksi kertoo siitä syntymäpainosta kun ehtii kuitenkin vielä kasvaa masussa muutaman viikon..

Täällä on todella huonosti nukuttu yö takana.. Reilu viisi tuntia varmaan sain nukuttua, todella pätkissä sekin.. Puolen päivän aikaan sitten lähdettiin jo puolison äidille kyläileen ja kotiuduttiin kauppojen kautta vasta tuossa tunti-pari sitten.. Että kyllä väsyttää! :(
Kyllä oli aamulla pitkästä aikaa kylki niin kipeä kun vauva möyri niin yöllä :(
Muuten noista raskausarvista piti kysyä, oletteko käyttäneet jotain tuollaisia rasvoja/voiteita mitä on juuri niihin tarkoitettu, että onko mitään apua todella ollut?
Itse olen ihan perus rasvalla rasvannut masua, mutta mulla on arpia lihomisen myötä muutenkin ihan mielettömästi, nyt raskausaikana mahassa arvet ovat vain tummentuneet punaisiksi ja tietysti vähän venyneetkin mahan kasvaessa mutta mietin että vaalentaisiko tuollaiset voiteet niitä nopeammin sitten synnytyksen jälkeen..
Mutta nyt syömään! :)


jastu ja vilperi 34+4
 
raskausarvista tähän mennessä ei ole vielä tullut :eek: mikä on suoranainen ihme. koska teininä repesin pahasti (reisistä ja lanteilta)kun painoa tuli, nyt vaan ei näy mahassa mitään, niitä odotellessa, sillä maha on kuitenkin kasvanut kunnolla. Ja ihmeissäni olen. Voiko muka iho vanhemmiten kestää paremmin venymistä. Tosin ne vanhat arvet ei oo muuttaneet väriään. Se kyllä et ne ei o tossa mahassa. Toisaalta muistaakseni aina rasvannut ihoa et ei senkään pitäs olla selittävä tekijä.

Tuli palkkanauha ja siinä luki jo jotain äitiysrahasta :)
 
Hei JEE B) Kun oli muutama älynnyt kääntyä itsestään :D :D :D

Arpia ei oo kanssa vieläkään :saint: Enkä oo millään rasvaillut sen ihmeemmin.

Tänään oon ottanut ihan rennosti, eikä oo oikeestaan supistellut, ihan selkeetä limatulppaa on taas tullut vähäsen. Mä veikkaisin että lähen synnyttää perjantaina, mutta ihan viimeistään vauva on maailmassa su-ma yönä. On vaan jotenkin sellainen olo...

Todella väsynyt Hilipatuinen joka yrittää vielä kuitenkin saunaan :)
 
Massua olen rasvaillut vaan Erioililla. Syytän geneejä raskausarvista; sisko lihoi raskauden aikana vain 3-4kg ja hänelle tuli silti arpia. Äitin maha on aika kirjavanraidallinen. Omani kans. :x

Dementia vaivaa enkä löytänyt tietoa kun vähän juttuja selailin, mutta kukas se sanoikaan, että olisi kiva saada meidän nikeille kasvot? Oma pärstä löytyy profiilista. Eipä saa ainakaan mua raskaus hehkumaan. Oon kuullut, että nenä voi leventyä raskauden aikana (liekö huuhtaata), mutta toi omani näyttää ihan superleveältä. :D

Mun maha on joka kuvassa niin erikokoinen, tässä tuoretta kuvaa tältä päivältä http://i43.tinypic.com/2cibg9i.jpg Kattokaa noita nakkisormia :kieh: Jalat oli kans näkemisen arvoiset tänään...

rv34 tasan, edelleen
 

Yhteistyössä