**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Jaksuja kaikille "vaivaisille" :hug: Kehtaako edes mainita että itellä taas niin vaivaton olo ettei uskoisi raskauden lopuilla olevankaan :ashamed:

Kerhoon tms voisin ihan mieluusti osallistua :wave: Tapaamisiin ei taida Itä-Suomesta olla tarpeeksi porukkaa, kuten ei yleensäkään... Kakkosen odotusporukalla löytyi Itä-Suomestakin porukkaa niin että pari miitinkiä saatiin pystyyn lasten syntymän jälkeen, mutta kuivuihan se siitä sitten kokoon vuosien saatossa, kun välimatkaa kuitenkin oli, kun ei kukaan ollut samalta paikkakunnalta.

Empuu ja muutkin - älkää murehtiko sitä painoa, kyllä se siitä tippuu! Jos sullakin Empuu on kerta turvotustakin, niin sekin tekee monta kiloa jo ja häviää synnytyksen jälkeen!!! :)

Niin joo, noista vauvan liikkeistä ennen synnytystä piti sanomani, että yleensä kuulee puhuttavan niin päin, että vauvan liikkeet rauhoittuu ennen synnytystä. :wave:

Huomenna neukka, pitänee tulla sitten taas päivittämään kuulumisia :wave:

stoppis 36+2 *tasan kolme viikkoa polikäyntiin -> ehkä synnytykseen?! :D *

Lisään vielä että raskausarpia ei ole täällä näkynyt myöskään - tämä siis neljäs loppuun saakka etenevä raskaus :) Vissiin hyvä ihotyyppi tämän asian suhteen =)
 
Kaikki tuntuvat olevan vielä kasassa. :)

Täällä on tänään ollut taas entistä kivuliaampi päivä, eilinen kävelyreissu esikoisen kerhokaverin synttäreille kostautuu nyt kunnolla. Yölläkään en saanut nukuttua vauvan mylläämiseltä, joten nyt sitten väsyttää kunnolla. Panadoliin on turvauduttu tänään täälläkin, mutta ei sekään tunnu nyt oikein auttavan. Tänään olisi illalla vielä edessä Me&I-kutsut, kyllä mä sinne koitan kaikesta huolimatta kampeutua, olisi kiva noille tyttösille ainakin jotain ostella. Vähän mietiskelen myös sitä pususammakkohaalaria + bodya sieltä vauvaa odottelemaan...

Mahassa on meneillään juuri nyt kova hikkailu, tuntuu että tuota hikkaa esiintyy koko ajan enenevissä määrin, joka päivä useampaan kertaan, välillä se vielä kestää ja kestää ja kestää... Ja kuten täällä moni muukin on sanonut, vauva potkii ja hyörii ihan hirmuisesti muutenkin, mitkä lie villit päivät meneillään. Koko ajan tämä masuasukas on kyllä ollut kova liikkumaan, ja niin ovat olleet aiemmatkin lapsukaiset meillä. Hurjalta näyttää maha välillä kun oikein kunnon mylläys on meneillään, ja siltä se kyllä myös tuntuu, vatsanahka tuntuu suorastaan poksahtavan ja nivuset ja kylkiluut saavat kyytiä. Huh.

Niinkuin monella muullakin, on mullakin kauhea tarve siivota ja sisustaa nyt, mutta kivulias olotila estää aika tehokkaasti riehumisen. Tulosta tulee, mutta hitaasti. Kevät kyllä muutenkin saa mulle aikaan tällaisen mielen, mutta vauvantulo taitaa olla vielä lisäävä tekijä tällä kertaa.

Kerhopuolelle voisi tosiaan laittaa meille oman kerhon pystyyn, olisihan siellä paljon vapaampaa keskustella. :)

Nyt taidan ottaa pienen tarmokkaan hetken siivouksen parissa, jos vaikka siivoaisin tuon senkin sisällön tuosta olohuoneesta, sinne olisi tarkoitus saada mahtumaan ompelukone ja saumuri, jotka joutuivat makuuhuoneesta evakkoon...

Bliss ja pikkuinen 34+2
 
Kerho/tapaamiset Tää voi kyllä lähteä mukaan kirjoittelemaan kerhoon :) Tapaamisista, mulla kaveri tapaa n. 1 vuodessa sellaisia palstalta löytyneitä kavereita ympäri suomea että ne laittaa jonkun päivän, sitten kattoo ketä olisi halukkaita ja miettii sitten että mikä ois sellainen paikka mihin kaikilta olisi n. suunnilleen sama matka :) Mutta siellä ei taida olla ihan pohjoisesta esim. ketään, joten ovat tavanneet jollain jyväskylä, tampere, oisko ollut meiltä katsottuna (helsingin suunnalta) Joensuu kauin paikka mihin se mun kaveri on lähtenyt :)

Saimaanrannan äipälle :hug: Toivottavasti tulisi synnytysnopeasti, nyt kun tulee täysiaikaiseksikin niin pääsisit kivuista :)

Maidon tulo Ei onneks vielä itsestään tuu, eikä kyllä oikeen tuu muuta kuin sitä väritöntä nestettä vaikka puristankin, en oo kyllä hirveesti puristellut. Esikoisesta mulla tuli paljon enemmän ihan valkoista, mutta silloin taisin niitä puristella kun oli niin ihmeellistä että sieltä jotain sai tulemaan :LOL:

Kiva kuulla että Buamin paineet pysyneet hyvinä :) Ja tuo peitto kuulosti aivan ihanalta :saint: Meillä asiakkaat töissä ovat tehneet kanssa aina kun jollekin työntekijälle on synytynyt vauva ( onkohan mun vauva 16. vai 18. vauva vuoden 2003 jälkeen meidän työyhteisössä) niin sellaisen tilkkupeiton mihin on painettu sitten erilaisia kuvia :) omaani odottaen :)

Mulla on vähän samoja vaivoja kuin Donulla tuon vatsan kanssa, tuntuu että on tosi kova hätä ja sitten saa odottaa iäisyyden että alkaa jotain tapahtumaan...

Kiiajaville Se on ihan hyvä suunnitelma :D

Jääkyynel toivotaan että arvio olisi paikkansa pitävä :)

Vauvan liikkeistä Mä kanssa perustin tuota mun synnytyspäivä arviota noihin vauvan liikkeisiin kun porautuu selvästi tuonne alemmas, tulee hieman sitä tulppaa ja tuikkii tosi inhottavasti tuonne alas + sitten peppu on normaalisti vasemmalla ja jalat oikealla, nyt pyörii niin että peppu keskelle mahaa ja saattaa olla siinä hyvänkin tovin, eli hakeutuuko parempaan syntymisasentoon...

Oma napa on edelleen tosi väsynyt vaan jotenkin, toivoisin että sekin merkkais lähenevää synnytystä kun esikoisestakin olin pari päivää ennen synnytystä tosi väsynyt ja nukuin paljon, mutta taitaa kuulua vaan "taudin kuvaan" että väsyttää |O

Hilipatuinen rv 36+6,
 
Moikka.
Heti alkuun laitan tiistaisia neuvolakuulumisia =)
rv.32+0
Painoa: 0.60g/vko. ( yhteensä noin 4 kg.)
RR:102/67
Hb:94
Sf:28.5
Syke: 140
Turvotus:-/+
Papulla paljon tilaa, kokoarviota ei halunnut vielä tehdä mutta sanoi että pieni on :whistle:
Tukkoinen nenä on täälläkin JOKA ILTA!!!
Papunen ei ole vielä mihinkään laskeutunut ja se vaikeuttaa hengittämistä huomattavasti. Kysyin neuvolassa että milloin vauva laskeuta niin kätilö sanoi että koska mulla 3 raskaus ja tila on paljon vauva EI EHKÄ LASKEUTU OLLENKAAN!!! :x Ja minä kun olen niin odottanut sitä että saisi taas kunnolla henkeä :headwall:
Vatsan molemmin puoliin on ollutvihlontaa( sellaista että herään öisin), mutta on kuulemma ok.
Vauvavaatteet ovat kaikki pestyjä mutta en kyllä silitä niitä ( meillä jos joku silittää niin se on mieheni). Minusta se on turha ja liian vaivaloista B) .
mieliteoista- niin vispipuuroa, se ei närästä eikä ole liian rasvaista. Sitä olen syönyt toooosi paljon :p
sairaalakassi ei ole vielä pakattu mutta olen pikkuhilja ostanut siihen tarvittavia asioita.
Mmm... mitäs muuta ai niin sellaisita piti kysyä että saako tässä vaiheessa
enää tehdä vatsalihaksia( ihan pieniä sellaisia) jos ei niin mikä se syy on? Koska olen kuullut että ei saisi tehdä mutta en sitten ymmärrä miksi ei? Jos joku viisaampi osaisi auttaa :eek: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
mirabel pakko kysyä, että mikä sun ympärysmitta on suomessa ja minkä tilasit? Kun ne mitkä mä ajattelin tilata on 40D tai E (samalaiset siis mulla vaatekaapissa ja siitä siis tuo kokomerkintä), mutta normaalisti mulle ei kyllä mahdu 40:in vaatteet, vaan lähinnä 42-44..
Poppeliini ja poju 33+6
Poppeliini luulisin että muilla vaatteill ja liiveillä ei ole mitään yhteistä tuon kokomerkinnän suhteen. Ne liivit jotka ostin syksyllä, entistä vähän isommat, on 40E. Edellisen imetyksen liivti taisivat ola samaa 38DD ja E. En muista, mitkä ennen tätä raskautta tavalliset olivat, luulisin että 38E. Ja oikeastaan olen vähän epäillytkin, että ehkä ei ole oikea koko, mutta kun täältä on vaikeeta jo tuota E:kin löytää. Mittojen mukaan nyt tilasin sitten 38 ja mikä se kirjain oli, F tai G? Eli ympärysmitta pienempi ja kuppi isompi. Joka tapauksessa istuu todella hyvin, toisissa kuppi ehkä himpun iso, eri malliset kun on, mutta vähän se maitokin kasvattaa aluksi rintaa. Normaali vaatekokoni paidassa on 44-46 (sitten rinnasta ok, vyötärö leveä, mutta ei voi mitään, ja housut ovat pienempiä ).

Vauvan syntymäpävä... Vielä viime viikolla ajattelin, että 12.3 eli huomenna synnytän. Nyt huomaan, että niin paljon hommia kesken, että ei ole vielä aikaa. Eli siirrän ajatukset ensi viikkoon. 15.3 tai 17.3? Todennäköisesti kuitenkin ensi viikolla se tulee tapahtumaan, kun hyvin todennäköisesti ruvetaan käynnistämään. Jos olisi ihan normaali raskaus, voisin mielelläni vähän yli lasketun ajan odotta, kun olisi tekemistä, vaikka huhtikuun puolelle.

Merkkaan, että pystyin eilen eli 37+5 vielä tekemään kunnon jalkahoidon itselleni yli tän mahan! Edellinen kynsilakka oli ajatuksella "niillä kynsillä synnytän" mutta lohkeili aika äkkiä, joten piti laitta myös uusi lakka (kunnolla aluslakka ja 2x värillinen ja päällyslakka), nyt on sitten todella kauniit kynnet synnytykseen. :LOL: Sehän on niin kamalan oleellista! Mutta olen ylpeä, että sain sen tehtyä, kun sf mitta jo reilu viikko sitten 35 ja maha on aika muhkea ja selkäkin kipehkö.

Mirabel 37+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dagger:
Moikka.
Heti alkuun laitan tiistaisia neuvolakuulumisia =)
rv.32+0
Painoa: 0.60g/vko. ( yhteensä noin 4 kg.)
RR:102/67
Hb:94
Sf:28.5
Syke: 140
Turvotus:-/+
Papulla paljon tilaa, kokoarviota ei halunnut vielä tehdä mutta sanoi että pieni on :whistle:
Tukkoinen nenä on täälläkin JOKA ILTA!!!
Papunen ei ole vielä mihinkään laskeutunut ja se vaikeuttaa hengittämistä huomattavasti. Kysyin neuvolassa että milloin vauva laskeuta niin kätilö sanoi että koska mulla 3 raskaus ja tila on paljon vauva EI EHKÄ LASKEUTU OLLENKAAN!!! :x Ja minä kun olen niin odottanut sitä että saisi taas kunnolla henkeä :headwall:
Vatsan molemmin puoliin on ollutvihlontaa( sellaista että herään öisin), mutta on kuulemma ok.
Vauvavaatteet ovat kaikki pestyjä mutta en kyllä silitä niitä ( meillä jos joku silittää niin se on mieheni). Minusta se on turha ja liian vaivaloista B) .
mieliteoista- niin vispipuuroa, se ei närästä eikä ole liian rasvaista. Sitä olen syönyt toooosi paljon :p
sairaalakassi ei ole vielä pakattu mutta olen pikkuhilja ostanut siihen tarvittavia asioita.
Mmm... mitäs muuta ai niin sellaisita piti kysyä että saako tässä vaiheessa
enää tehdä vatsalihaksia( ihan pieniä sellaisia) jos ei niin mikä se syy on? Koska olen kuullut että ei saisi tehdä mutta en sitten ymmärrä miksi ei? Jos joku viisaampi osaisi auttaa :eek: .
Mun käsittääkseni ei suositella vatsalihaksia :wave: ja siitä syystä että olis istukan repeytmis vaara..??
 
Mä en kyllä usko, että vatsalihaksia tekemällä istukka voisi repeytyä :eek: Itse olen käsittänyt,e ttä kyse on siitä, että kun vatsa on jo iso, niin ne vatsalihakset erkaantuu ja sitten jos tekee vatsalihaksia ja ne on erillään, niin voivat sitten jäädä erilleen ja siitä olisi pömppämaha tuloksena. Itse tein esikoisesta melko loppuun saakka vatsojakin jotain 100 päivässä ja muutenkin himoliikuin. Loppupuollella huomasi, että vatsalihakset meni jumpatessa silleen "teltta-asentoon" ja näytti niin kummalta, että lopetin sitten. En mitään pömppämahaa siitä saanut itselleni, vaikka aloin jumpatakin melko heti synnytyksestä - lautavatsa oli aika äkkiä. *siis sitähän ei suositella moneen kuukauteen synnytyksen jälkeenkään tekemään vatsoja - en vaan tiennyt eikä kukaan kertonut* Sittemmin olen kyllä pömppömahan itselleni saanut (toisen ja kolmannen lapsen jälkeen), vaikka muuten hoikka olenkin normaalioloissa...
 
Perustin meille kerhon Facebookkiin, on salainen siten ettei sitä löydy edes haulla eikä kukaan muu kuin jäsen pääse juttuja/kuvia katselemaan.

Laittakaa siis yv:llä tietoja minulle päin niin kutsun sitä mukaan sitten tuohon kerhoon liittymään.

Ja yritetääns taas lisätä kuvaa tähän väliin, mitä puolueeton raati sanoo onko havaittavissa laskeutumista vai kuvittelenko taas koko jutun


Rv 36+3


Rv 36+6
 
Olisko voinut kerhoutua jonnekin muualle kuin FB:n, vaikka tänne Plussalle? Ite en naamakirjassa ole enkä tule :/

KiiajaVille ei tuo minusta mitenkään kauheen laskeutuneelta näytä... mutta pitäisi ehkä olla vertailukohta aikaisemmasta masun tilasta, että osaisi paremmin sanoa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Olisko voinut kerhoutua jonnekin muualle kuin FB:n, vaikka tänne Plussalle? Ite en naamakirjassa ole enkä tule :/

KiiajaVille ei tuo minusta mitenkään kauheen laskeutuneelta näytä... mutta pitäisi ehkä olla vertailukohta aikaisemmasta masun tilasta, että osaisi paremmin sanoa ;)
tulossa...

suurinpiirtein sama asento ja kuvausetäisyys

ps. sopii mulle muukin kerhoilupaikka kuin FB, se vaan tuntui "tutulta ja turvalliselta" kun tämä palstan kerhopaikka ei ole yhtään tuttu.. mutta kyllä sinnekin varmasti kotiutuisi.
 
kiiajaville voi olla että on vähän laskeutunut tai sitten vauva on eriasennossa masussa:)
laitoin sinulle viestiä fb ryhmästä mutta jos moni haluaa mielummin tänne perustaa sen ryhmän niin sekin sopii hyvin . :)

huomenna alkaa kolmaskymmenes yhdeksäs viikko.. jokapäivä on menkka jomotusta mutta kaipa se niin on että neiti syntyy sitten silloin sektio päivänä.. mä niin mielelläni ottaisin jo pienen syliin..
Mä niin jännitän sitä millainen maha on kun vauva on syntynyt.. palautuuko se vai jääkö sellainen roikkumaha..ja tippuuko paino yhtään jne.. vaikkakin mulla on tullut nyt lähtöpainosta 7,2kg lisää mutta painoa on jo valmiiksi tullut liikaa.. noh toivottavasti tuo 7kg lähtis ees pois ja pian. :)

tiitu ja nella rv37+6
 
KiiajaVille juu onhan tuo masusi laskeutunu :eek: tuntuu ihan hullulle kun vastahan me alettiin odottaa ja nyt ei taho liikkeelle päästä ja synnytellään kohta...iiikkk.
Kiva kun perustit sinne fb:hen sen ryhmän...nyt ootellaan jäseniä vaan :D tää on jos siis siellä...

otin päikkärit siis minä... :D hiukka kurkoa :LOL:
en ees muista millo oisin saanu nukuttua päiksyt...ihan fiilareissa on hän...
 
KiiajaVille mukana FB:n kerhossa :wave: eli laitanko sulle yv:na mun oikean nimen vai miten toi nyt sitten toimii?Ja jos tannekin tulee joku kerho,niin mielellaan mukana,vaikka en ihan ole tietoinen kuinka nama salaiset kerhot kaytannøssa toimvat :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmi:
KiiajaVille mukana FB:n kerhossa :wave: eli laitanko sulle yv:na mun oikean nimen vai miten toi nyt sitten toimii?Ja jos tannekin tulee joku kerho,niin mielellaan mukana,vaikka en ihan ole tietoinen kuinka nama salaiset kerhot kaytannøssa toimvat :ashamed:
Just tässä yritän tätä selvittää että pitääkö olla "kaveri" että pystyn kutsumaan vai riitääkö pelkkä sähköpostiosoite jonka on laittanut sinne fb:n sivuille.

Mutta yv:llä voi noita tietoja laitella niin sittenhän se selviää ;)
 
Saako nyt sanoa JIPPII!!! :heart: 37+0 :heart:

Ja neuvolakuulumisia:

Rv 36+6 (34+5)

Paino: +750g/vk (+450g/vk), yhteensä jo 16kg
RR: 141/76 (145/88)
Pissa: ok
Hb: 139 (-), ei edelleenkään rautaa
Sf: 33 (33)
Tarjonta: rt (rt)
Syke: 150 (139)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Meillä vauva on alkanut liikkumaan tosi paljon ja kivuliaasti. Tokihan se tila siellä on ahdas mutta tuli mieleen että olisiko merkki lapsiveden vähyydestä tms. Jostain tällaisen jutunkin bongasin ja nyt tietenkin pyörittelen asiaa mielessäni. Mites teillä muilla vauvat liikkuu?
Mulla sama homma ja pohdinkin tuossa jo samaa, mutta sitten neuvolassa eilen oli sitä mieltä, että vettä olisi reilusti... En tiedä...
 
Se plussankin kerho on ihan helppo käyttöinen joka sen viitsii käydä perustamassa :) Mä en ite jaksa yksinkertaisesti :ashamed: Fb:hen voin kanssa kyllä liittyä, kunhan laitatte mitä tietoja pitää laittaa :)

Kiiajaville On mun mielestä laskeutunut :D

Mirabel oli pystynyt ihme suorituksiin =) itelle tuntuu että vessareissulla pyyhkiminen on päivästä riippuen hankalaa :LOL:

Mä nukuin päikkärit kanssa ja silti särkee päätä ja väsyttää, paineet oli herätessä mulle suht korkeat, mutta laskivat sitte, stiksasinkin, mutta ei näyttänyt kuin vähän reunoilta että olisi yhdellä plussalla, joten en alkanut huolestumaan...

 
Lapsiveden vähyydestä - Toivotaan kävikin jo kommentoimassa eli itse käväisin juuri lääkärissä ja lapsivettä on kuin onkin vähemmän kuin luultiin. Ollaan normaalin alarajoilla eli indeksiraja on 10 ja minulla oli 11. Eli vettä on vähän mutta lääkäri sanoi kuitenkin että menee normaalin sisälle. Sanoi että voisin tulla viikon päästä uudelleen mittauttamaan mutta kun tuo hinta on niin suolainen yksityisellä niin pitää jättää väliin.

Kerhoilusta - minä taidan passata. Esikoisesta ja kuopuksesta kerhoilin aika paljon ja huomasin että jäin vähän koukkuun koko nettikerhoihin. Joten jospa tämän synnyttyä pyrkisin irtautumaan yhteisöistä.

Vauvan painoarvio oli nyt 3300 :heart: ja kohdunsuu oli sentin auki mutta kaula pitkä 3cm edelleen. Vauva oli aika alhaalla mutta ei kunnolla laskeutunut mutta jälleen sain kuulla että synnytyssupparit ne sitten viimeistään työntää vauvan kunnolla lantioon.
 
Tänään tuli neuvolasta oikeastaan vain hyviä kuulumisia. Kaikki arvot yms. on mallillaan, vauva on täysin kiinnittyneenä ja valmiina ponkaisemaan ulos. Pukamatkin tsekattiin ja nekään ei ole kamalan pahat, yksi ainoa on mikä voi ärtyä kipeäksi, mutta toivotaan että voide auttaisi nyt.
Ensi viikolle en saanut ollenkaan aikaa, ei kuulemma tarvitse käydä kun kaikki oli niin hyvin. Parin viikon päästä sitten taas jos olen vielä yhtenä kappaleena.
Terkkarikin kyllä toivoi mun puolesta vauvan syntymää, että pääsisin pikkuhiljaa kokonaan noista pukamavaivoista.

Tuo kerhojuttu kyllä kiinnostaa täälläkin. :) Ja olen varmasti mukana on se sitten täällä kerhopuolella tai FB:ssä. Sinne tulen missä muutkin ovat. :D

Maidon tuleminen
Täällä ei ole vielä oikein mitään merkkejä ollut siitä. Joskus liiveissä ollut ihan pienenpienet läikät, mutta tosi harvoin.

Turvotusta
Ei myöskään ole vieläkään. Ja toivottavasti pysyy nyt poissa loppuun asti.

KiiajaVille, kyllä tuo masu näyttäis olevan laskeutunut. :)

Mutta nyt pyöritteleen sämpylöitä ja tekemään salaattia.

- Hapsiainen ja Herne 37+1

 
Luettu on. Täällä oli tänään päivällä ihanan aurinkoinen ilma ja käytiin tytön kanssa tekemässä takapihalle lumiukko ihan oikealla porkkananenällä ja kivisilmillä, -suulla ja -napeilla. Tyttö oli kyllä niin innoissaan, ettei tottakaan! Olisi halunnut vain halia ja taputella lumiukkoa. :)

Empuu kirjoitteli nenän levenemisestä raskausaikana. Mulla nenä leveni esikoisen odotusaikana todella hurjasti, mutta olin muutonkin aivan turvoksissa. Nytkin on pientä levenemistä havaittavissa, mutta ei onneksi (kai) ihan samassa mittakaavassa.

Sapfo ainakin kirjoitteli liikkeiden lisääntymisestä. Täällä kans möyritään masussa niin paljon, että välillä tuntuu, että vauva tulee läpi kyljistä tai mahasta hetkenä minä hyvänsä! Tuntuu todellakin, että maha on aivan täynnä vauvaa - jalkaa, kättä, päätä, peppua jne. Liikkeet käyvät välillä todella kipeää. |O

Tänne on iskenyt armoton fyysinen väsymys. Tuntuu, ettei jaksa tehdä mitään. Välillä tuntuu, että alapäässä on kurpitsa eikä jalkoja saa yhteen ja kävelen kuin ankka... :x Onkohan tuo kohdunsuu auennut lisää. Samoin öisin nukkuminen tuntuu olevan tosi hankalaa, kun mikään asento ei tunnu hyvältä, sattuu sinne oikealle ylämahaan ja saatan herätä monta kertaa yössä kipeisiin supistuksiin (plus tietty vessaan).

Tapaamisesta. Se vois olla mukavaa ja jos porukka pysyis kasassa vaikka paikkakunnittain jatkossakin, olisi lapsillakin ikäistänsä leikkiseuraa eli kannatetaan. :)

Maitoa mulla on tullut rinnoista lähes koko raskauden. Nyt tulee puristettaessa sellaista paksua kellertävää nestettä.

Nyt mies tuli kotiin, joten aletaan ruuan laittoon ja siivoamaan. Huomenna tuleekin kylään appivanhemmat viikonlopuksi, joten jää taas kirjoittelu vähemmälle.

Piipa rv 35+3
 
Kiiajaville:On ihan selvään lasketunut sun masu!Mulla muuttui ihan samanlaiseksi,tuolta alhaalta tulee vatsa vähän housujen päälle. :D

Nii ja kerhoiluista;Mulla ei myöskään ole fb:ssä enää profiilia enkä haluais laittaakaan joten jos joku jonnekkin muualle jonkun perustaa niin mä sitten tulen mukaan kerhoiluun. :)

Ps.Mä nyt lisäsin naama kuvani tuonne rohviiliin että nyt on yhdet kasvot huhtikuisissa. :xmas:
 

Yhteistyössä