**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Tinttarilla Onnittelut! :heart: Toivottavasti pääsette pian kotiin vauvan kanssa.

Osa on jo ihan viimeisillään raskaana, pari viikkoa jos sitäkään monella. :flower: Niin sitä on vaan tultu tänne asti.

*Ällökuvavaroitus* Jos ekassa raskaudessa maha repee näin pahasti, niin mitenköhän toisessa? :kieh: Oli muut mitä mieltä tahansa, niin mä en näe arvissani mitään ihanaa, vaikka ovatkin ihanan asian takia mahaani tulleet. Pitää vaan toivoa, että nämä vaalenee joskus. :ashamed: http://i40.tinypic.com/ku491.jpg Tähän mennessä nuo navan toisella puolella olevat arvet oli ylimpänä, nyt tuntuu että iho repeää navan yläpuolelta. Ja miten tuonne ihan alaskin on tullut pieniä sykkyräarpia, tuntuu että ei sieltä ole iho missään vaiheessa edes venynyt. :eek:

rv34+2
 
onnittelut tinttarillalle!

tääl poksuu viikot ja kipuja jonku verran. mut rauhallisin mielin koitan olla ja rukoilla ettei lähtö tule vielä. en halua synnyttää vielä. päätin jo aikoja sit et synnytän vasta huhtikuussa! et nyt on väärä aika vielä!

nyt mentävä tekee lasagnea ja sit ulos nauttimaan auringosta. MIehel vapaa päivä tänää töistä mut päivä kuluuki mein auton korjauksessa kaverin hallilla! joten jospa pärjätään me tytöt täällä :)

kyl mies sano et soittaa hänelle heti jos hätä tulee. halas mua ja anto suukon :heart: olen kyl varmaan LIIAN paljon synnytys juttuja lukenut.. oiskohan sen syytä? asia pyörinyt mieles paljon et pakko se o nyt työntää pois mielestä muutamaksi viikoksi! koitan välttää täälläki sitä sanaa lukemasta.

oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!


 
Siis kattokaa tätä mun mahaa,tää on nyt niin RUMA!! :eek: :x :x

Se on ollu laskeutuneena viikosta 34 ja nyt rv 37+2 se tipahti ihan alas.Oikeesti,melkeen oksu lens kun peilistä näin mahani tänään...eilen illalla vauva oikeen poras päätä alas ja supistelikin yöllä.

Jospa mä tästä mahasta pian pääsisin? :ashamed:

http://kuvaton.com/k/DUl.jpg
 
Tinttarilla onnea hurjasti pikkuisesta tytöstä =) :flower: Tulehan kertomaan kun kotio pääset, miten meni ja tytön mitat jne :wave:

Nyt kun noita vauvoja alkaa tosiaan syntymään, niin mitäs kaikkea tuonne etusivun syntyneet-tietoihin sitten laitetaan? Mun mielestä voisi laittaa päivämäärän, rv milloin syntynyt, paino, pituus, tyttö/poika? Onkos muuta?

Maitoa ei ole pahemmin näkynyt, lähinnä kuivuneena tuohon nännin päähän. Aikaisemmissa raskauksissa olen puristellut että tuleeko, ja onhan sitä tullut, mutta nyt en ole sitä kokeillut, onhan se vähän hupsua :D

Neuvolassa käyty rv 36+3
Paino +318g/vko, yht tullut 8 kg - ihanteelliseksi sanoi painonnousua :D
Paineet samoja, pissa puhdas, hemppaa ei otettu (viimeksi 130)
Sf 34, menee siellä yläkäyrän alapuolella tasaisesti
Rt ja hyvät sykkeet, vauva liikkuvana yläaukeamassa

Kaikki siis hyvin, täti ihmetteli vaivatonta oloani ja olemusta :D Nyt mulle sitten ei löytynyt sopivaa lääkäriaikaa, oli vaan kuopuksen uniaikaan olevia, joten kohdunsuun tilanne jää arvoitukseksi :/ Toivottavasti siellä nyt jotenkin on paikat kypsyneet, olisi kyllä ollut kiva tietää... Noh, pitää antaa kohdunsuulle vähän sperma-kylpyä ensi viikolla (kun ollaan täysiaikaisia) ja kattoa miltä tuntuu :D Hyvähän se on vähän kypsytellä, mutta synnyttäisin mielelläni kuitenkin rv 39, että toivottavasti ei sitten mene yli ne kypsyttelyt :whistle:

Rv 38 eteenpäin saan ravata labrassa 2krt/vko niihin veriryhmä vasta-aineisiin liittyen.

Arvista huolestuneille :hug: Ei ole kokemusta, mutta eikö kuvittelisi, että kun on kertaalleen revennyt, niin ei seuraavalla kerralla menisi niin pahoin? Eikä noi arvet Empuu mun mielestä niin kamalan järkyttäviltä näytä, ihan tavallisilta :wave: :hug:

AnnaBuu eihän tossa sun mahassa mitään rumaa ole!!!

stoppis 36+3
 
Niin joo, siitä Plussan kerhosta piti sanomani, että muuten kyllä voisin itsekin sen perustaa, mutta luultavasti en kuitenkaan jouda koneella ihan edes päivittäin olemaan sitten neljän lapsen (joista 2 alle 2 v) arjen pyörityksessa, niin siinä mielessä se voisi olla parempi jonkun muun laittaa pystyyn... Esim. kuvat vaatii aina "omistajan" hyväksynnän ennen kuin tulevat esille. :wave:
 
tinttarillalle onnittelut pienestä tyttärestä! :flower: Perässä tullaan me kaikki ihan piakkoin!

Mulla alkaa olla maha myös laskeutunut, autolla ajaminen on jo vaikeaa, kun vatsalle ei jää tarpeeksi tilaa jalkojen väliin, siinä sitten koittaa vääntää selkänojaa taaksepäin ja nostaa rattia yläasentoon jne, ja sitten onkin tosi loistava ajoasento... Taidan jättää ajamisen nyt ihan vaan miehelle.

Vauvan asento on toivottavasti edelleen pää alaspäin, mutta hiukan mietityttää kun hikka on edellisöisen mylläilyn jäljiltä tuntunut taas ylhäällä, kuten silloin kun vauva oli ihan varmasti perätilassa... Muuten mun mielestäni tuntuisi kyllä että olisi kuitenkin oikein tuolla, eikä kääntynyt takaisin perätilaan. Tässä mietiskelen viikonlopun yli nyt vielä ja jos olo on vähänkään epävärma maanantaina, soittelen neuvolaan ja pyydän päästä näytille. Tuo mahan laskeutuminenkin kyllä viittaisi siihen, että vauva on edelleen nuppi alasuuntaan, perätilassa oleva kun ei samalla lailla pääse laskeutumaan oikeastaan missään vaiheessa.

Nyt ompelukoneen äärelle, huomenna on siis tiedossa miehen mummon hautajaiset, ja havaitsin, että ainoat tilaisuuteen sopivat mammahousut ovat jääneet pieniksi mahan kohdalta, siispä kiiloja kehiin, muuten kun housut ovat oikein sopivat edelleen. Hameen olisin oikeastaan halunnut päälleni laittaa, mutta paita, jonka ostin tilaisuutta varten, ei sopinut kummankaan mammahameen kanssa yhteen sitten mitenkään, ja housujen kanssa mulla on olemassa sopivat kengätkin, hameen kanssa olisi nekin täytynyt ostaa, korkkareita kun en tosiaankaan halua nyt turvonneisiin ja särkeviin jalkoihini laittaa. Kyllä osaa olla vaikeaa. ;) Tämä päivä menee nyt siis ompeluhommiin, ajattelin samalla rysäyksellä ommella kaikkea muutakin, kun kerran ompelukoneen nyt pöydälle joka tapauksessa nostan.

Tulipa muuten noista mahakuvista mieleeni kakkosen odotusajalta hauska juttu... Yhtenä aamuna, ihan raskauden loppuvaiheessa, suihkussa nimittäin säikähdin alaspäin katsoessa mahaani! :D Ja ihan vaan siksi, että olin jotenkin siinä unenpöpperöisenä suihkussa rentoutuessani unohtanut koko mahan. Heh. Ihan siis kiljahdin ja pomppasin järkytyksestä, ennen kuin mieleen palasi, että tää on kuule ihan normaalia nyt, siellä on vauva. :LOL:

Ja sitten olisikin jo lounasaika...

Bliss ja pikkuinen 34+3
 
Tinttarillalle onnittelut tytöstä! :flower:

Se olis taas viikonloppu edessä, eskarilaisen eka hiihtoloma on mennyt kuin siivillä ja oikein mitään ei olla edes tehty :/
Vauvanjutut alkaa olla pikkuhiljaa kasassa, vaatteet on kaapissaan, sisko toi eilen Oulusta hoitotason jonka voi laittaa pinnasängyn tai jonkin lipaston päälle....tänään tuodaan vihdoin ja viimein se sänkykin vauvalle =)
Oma sairaalakassi on vaan edelleenki vaan ajatus asteella, lista on mitä sinne tulee mut laukku ammottaa tyhjyyttä :D

Maitoa ei mulla ole herunut kyllä yhtään, ei aiemmissakaan raskauksissa sitä ole ennen synnytystä tullut. Valkovuoto on vaan tooooosi runsasta, tänään oli jääny pikkareihin oikein kamalan iso valkea klöntti jollaisia ei ennen ole ollut :x :x

Viimeyön sain nukuttua harvinaisen hyvin, vain yhdesti yöllä piti vessassa käydä ja sit aamulla seiskalta. Normaalisti käyn veskissä n.3 kertaa yössä ja unet on katkonaisia.... |O

Mut nyt vois vähän käydä makuulla vatsa täynnä hernekeittoa :D

:heart: Lanfear 35+2 :heart:
 
Tinttarilla: onnea! :flower:

KiiaJaVille: Mitä nuo Liberon tuplapisteet tarkoittaa? Voiko ne koodit siis rekisteröidä kahteen kertaan esim. sitä pussilakanasettiä varten?

Stoppis: Onko sulla siis todettu niitä veriryhmävasta-aineita vai miksi pitää käydä noin usein? Itseltäni otettiin ne just viime ma.

Täällä alkaa olla käveleminen todella hidasta ja vaivalloista. Tuntuu oikeasti, ettei saa enää jalkoja yhteen eli kaipa se vauva alkaa laskeutua.

Piipa rv 35+4
 
Heippas kaikille! :)
Tässä listaan ja mietin mitä vielä tarvitsee ostaa vauvalle ym.. Niin eikös tuo Ainun PureLan-voide ole ihan samaa kun apteekissa myytävä lansinoh..? Onko kokemuksia? :)


jastu ja vilperi 34+6
 
Tintarilla :flower: ONNEA!

Enää vaan 2vko laskettuun aikaan - mutta epäilen, että ensi viikolla käynnistettään. Tuskin ainakaan yli sen 39 päästetään, tai labroistahan se riippuu, mutta todennäköisesti niin se menee. Voisin muuten kyllä pitempäänkin odottaa, hetkellä remontin osalta vähän vaikea vaihe.

Mirabel 38+0 POKS!
 
Piipa75 valitettavasti ei käsittänyt sitä keräsytä nuo Liberon tuplapisteet, vaan kerhonpuolella. Kun normaalisti yhdestä säästöpakkauksesta saa 100pistettä niin nyt sitten saa 200pistettä. Joilla voi sitten pistekaupassa ostella tavaroita, tarpeellista ja vähän vähmmän tarpeellista.

jastu en tiedä onko ihan täysin samaa tuo PureLan kuin Lanisnoh, mutta ainakin vastaavaa, PureLania olen myös ostanut.

Ihania masukuvia oli tullut lisää.. mun mielestä mikään masu ei ole ruma..
 
Mä oikeestaan poksun 37+0 ja meen jatkaa siivousta, pojan kanssa tänään jumbossa tuli käytyä :) Löysin pojalle 25 eurolla reiman (viime syksyn mallia tosin) kurahousut ja sadetakin, olisivat maksaneet muutoin jonkun 50 euroa... että ihan hyvä:) harsoja ostin vauvalle kanssa ja käytiin syömässä.

Toinen vauvakin ollaan saatu :D Ihanaa :heart:
 
Onnea vauvojen johdosta!

Aargh! Alkaa jo pikkuhiljaa minuakin puuduttaa tämä raskaana olo, varsinkin kun olo alkaa olemaan jo niin tukala ettei sohvalta pääse ylös... Ei sillä etteikö maha olisi jo iso muttakun vuoroin on selkä ja vuoroin on lantio niin kipee että hyvä kun eteenpäin pääsee.

Siitä painon laskusta/noususta, ei oo tullu kiloja yhtään lisää. mutta alun perin jo hieman tukevana sanottiin ettei ole tarpeenkaan. Kyllä se vauva omansa ottaa...

Onko teiltä mittailtu Hemoglobiinia? Mun arvo oli humpsahtanu kuukaudessa 25 pykälää alaspäin satasen pintaan olen aivan vakuuttunut että sen on täytynyt olla mittavirhe, kun ei missään tunnu... Eikös sen olisi pitänyt laskea jo aikoja sitten siinä rv26 paikkeilla?

Vois nää lumet jo pikkuhiljaa sulaa pois...

Poks 34+0

Tinka
 
KiiajaVille huomasin kans et sai tuplapisteet kaupassa juu..kiva :) ostin heti sukkia sieltä tulemaan..on nääs niin hyviä että kantsii.

lansinoh tai sen tyyppistä rasvaa pitäs ostaa munkin...täytyypi katella seuraavan kerran ku meen kaupoille...

(.) kävin sitte äippäpolikeikan päänsäryn ja turvotuksen takia...
aamun koitin neuvolaan saada yhetyttä ja lopulta 13:30 soitin polille niin käskivät sinne tulemaan ja ihmettelivät neuvolan toimintaa...
mun pää on siis jatkuvasti kipeä :/ ja panadol 1g ei tunnu auttavan enää ollenkaan...eilisestä illasta asti oon kärsiny ja kippuroinu ton kivun takia niin aattelin soitella ja kysellä et mitä tehään...paineet oli ihan ok ja nyt saakin sitten seurailla niitä kotosalla ja jos heittää korkeelle niin sitten sairaalaan. Supistuksia piirty käyrälle taas mut ei onneks kovin isoja :) ja vauva on edelleen tyttö ja painoarvio nyt 2,5kg :eek: eli nelikilosta lykkää jos loppuun asti mennään...
onneks päästivät kuitenkin kotiin lähtemään ja nyt pitäs koitella taas ottaa rauhallisesti ... juu-u!
29.3. on uusi aika kontrolliin ja silloin myöskin koitetaan kääntää neitiä joka on perätilassa edelleen... lääkäri tosin ehdotti mulle et synnytyän pt:ssä jos ei käänny, mut sanoin etten tee sitä missään nimessä!!

serkku sai tänään tyttövauvan :heart: :heart: :heart:

nyt mentävä pötkölleen sohvalle ku selkääki jomottaa niin...
oon mä niin vaivanen

:ashamed: :snotty: :| |O |O

nasum ja neiti 33+5 tai 34+6 :heart:
 
Tuli tässä sit seuraava asia mieleen.. Että mitä evästä olette ajatelleet ottaa mukaan sairaalaan? Lähinnä nyt tosiaan varmaan sille puolisolle/tukihenkilölle kun näin mä täältä olen ymmärtänyt että itse ei syödä saisi..?
 
jastu meillä ei oo muistaakseni ollu mitään evästä mukana...ukko on hakenu synnärin jääkaapista tai sit ruoka-aikaan tarjolla olevan ruuan meille sinne saliin... mua ei oo ainakaan koskaan kielletty syömästä...

tulipahan mieleen että söin sitten heti synnytyksen jälkeen viimeks kauhean annoksen jauhelihakeittoa :p ja ruisleipää...ukko toi siihen synnytyssalin sänkyyn :LOL: :LOL: lautanen oli ihan piripinnassa kun ties että mä tykkään keitoista ;D hih...

kaippa muute tuota tiikerisalvaa saa laittaa selkään ja hartoihin? ja onko muuta ns. kipugeeliä mitä sais käyttää? apteekin nuori myyjä sanoi ettei mitään saa käyttää ja unohin kysyä lekurilta...

 
Piipa joo, alussa jo löytyi anti-c vasta-ainetta verestä, ja sitä on sitten seurailtu. Hyvin matalat arvot on olleet eikä mitään ongelmia, mutta hyvähän se on seurata ettei vaan pääse vauvalle kehittymään mitään anemiaa tms.

nasumasunen jaksuja pääkivun kanssa :hug:

jastu eipä meillä yleensä ole ollut hirveitä eväitä mukana, miehelle lähinnä jotain karkkia tms. On sitten käynyt kahvilassa jossain vaiheessa nauttimassa jotain jos on tarvinnut. Synnytyksen jälkeenhän ne tarjoaa jotain fuudia/leipää tms ja maljat isillekin. Ja ei mua ole kielletty syömästä synnytyksen aikana.

Tänään on supistellut aika paljon, silleen kivuttomasti tosin, mutta huomaa vaan, että maha kiristelee aika usein. Jospa siellä paikat kypsyis näilläkin (oon siis ollut näillä viikoilla kakkosesta ja kolmosesta jo pari senttiä auki ilman kipeitä suppareita) :)
 
Elossa ollaan.. Eipä vaan oo tullu kirjoteltua.. :kieh:

Oloissa ei mitään muutoksia..
Viimeisimmät neukkukuulumiset (lääkärineuvola) lyhyesti:
Rv 35+3 (tänään 36+4)
Painonmuutos +840g/vko (lähtöpainosta 9kg)
Rr 106/56
Pissa puhdas
Hb 131 (viimeks vielä 113, eli noussu ihan kivasti! :) )
Sf-mitta 30cm (edellisellä kerralla rv 32+4 29cm)
Cx sulj.
Vauski raivotarjonnassa
Sykkeet 165 ( :) viuhtaskin melkoisesti!)
Liikkeet ++

Seuraava käynti oiski sit jo maanantaina.. Masu tuntuu kovasti laskeneen ja vauva painaa lantioo vasten aikalailla, joka vaikeuttaa mm.kumartelua, sellanen keilapallo haarovälissä - olo jatkuvasti.. :p Muuten olo ja vointi on hyvä. Ei suppaile, eikä mitään muitakaan vaivoja oikeestaan ole. Selkähän tuo juilii tapansa mukaisesti, mut siihen on (jos mahdollista) tottunuki jo jonku verran.. Pahemminki vois olla, joten olen tyytyväinen näihin oloihin.. :)

Maanantaina tuleeki viikot täyteen ja sit ois vauskilla vaik lupa mun puolesta jo tulla.. :) :heart: Esikko syntyi 37+5 ihan ilman mitään "ennakkovaroituksia". :)

Kellis ja Aarre 36+4 :heart:
 
Vau, toinen vauva! Paljon onnea Tinttarilla! :flower: :flower:

AnnaBuu ei musta sulla ole ollenkaan ruma maha, oikein nätti raskausmasu. :heart:

Empuuu ei noi arvet musta pahalta näytä. Mutta toivottavasti vaalenee pian, jos ne tuntuvat häiritseviltä. :hug:

Mahan laskeutuminen on täällä nyt varmistettu. Tai sitten mun maha on kasvanut ihan hirveästi kahden viimeisen viikon aikana. Oltiin uimahallissa ja bikinit jotka on olleet vielä 2 vkoa sitten ihan jees rullasi nyt alaosastaan alas koko ajan ja jouduin kiskomaan niitä vähän väliä. :D Uimahallin pukuhuoneessa kaksi naista päätti sitten keskustella kuuluvasti mun mahan koosta. Vertaili ilmeisesti johonkin tuttuunsa. Merkillistä käytöstä mun mielestä, vaikka eivät suorastaan mitään inhottavaa sanoneetkaan. :eek:

Maitoa mulla tihkui jostain alle 20 viikolta jonnekin 30 viikolle ja nyt ei sitten ole ollut pariin kuukauteen mitään. Toivottavasti ei tarkoita mitään maidon nousun kannalta huonoa kun viimeksikin mulla nousi maito vasta viidentenä päivänä. Nyt olenkin ostanut valmiiksi varastoon Nania, jos maitoa taas saa odotella. :|

Tinka320 mulle sanoi täti neuvolassa, että 30 viikon paikkeilla/jälkeen voi tulla taas joku uusi hemoglobiinin lasku, mutta mulla on kyllä sen jälkeen vaan noussut, vaikka vaatimattomasti.

Filuuri 37+5
 
Tinttarilla, ihanaa että voitte hyvin! Paljon onnea rinsenssasta :flower:

Unico, no tällaisiin onnistuin törmäämään yöllisillä surffausmatkoillani, ihan höhlää :D
http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=446
Nyt tietenkin pidän kaikkia muita vaunuja myrkyllisinä :ashamed: Tiedän kuitenkin, että ympäristömyrkkyjä on joka puolella, ei vähiten täällä Helsingissä. Mutta tämmönen rasittava tapaus mie oon...
 
Onnea Tinttarilla :heart: :heart: Niin niitä vauvoja alkaa pikkuhiljaa tulla, jokainen ihana ja jokainen vauvamasu on myös ihana, eihän sitä voi rumaksi kukaan sanoa kun sisällä niin ihana pieni. Ja jos jää jäljet siitä, niin ne on arvokkaat jäljet ne.

Nyt on vaan niin huono olo ja supistelee että on pakko mennä vaikka sohvalle. Kunpa en olisi kipeäksi tulossa..

-Chiq ja Taneli rv 34

 
jastu meillä on miehelle vain muutama suklaapatukka ja karkkipussi(se molemmille). Mies hakee sitten kanttiinista tai vaikka mc:stä jos haluu/kerkee ruokaa. Kahvia toivat nyt maanantaina miehelle sairaalassa..

Mulla hb oli laskenut yllättäen viikko sitten. Nyt siis vasta rautakuuriilla.

Nyt herkkujen kimppuun :p

Greddy ja Piksu 36+2
 
:attn: Ihan vahingossa etsien tietoa kätkythälyttimistä löysin tällaisen sivun. Esim. se sama hälytin jonka meidän piti tilata Suomesta ( hinta 160 euroa + toimituskulut) maksaa siellä vain 75 euroa + toimituskulut. Minusta aikamoinen hintaero. Niin kuitenkin ajattelin laitta sen sivun tänne, jos joku muu halua tilata sieltä jotain (esim. itkuhälytin) :whistle:
http://www.anawiz.com/acatalog/Breathing_Monitors.html
 

Yhteistyössä