***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Täytynee itsekin alkaa miettimään niitä multitabseja,kun neuvolasta suosittelivat jälleen vaan sitä pelkkää D-vitamiinia Jos se piristäisi vähän lisää sitten.
Nyt olen 5pv syönyt kaupanpäälle B6-vitamiinia jotta oksuilu loppuis ja pari iltaa on mennyt aivan mahtavasti,jippii :D

Mun ei kyllä kannata mitään masukuvia vielä ottaa kun ei sitä tuosta läskin ympäriltä näe edes vielä.
Vertailin huvikseni esikoisen mahaan niin nyt on pienempi maha kuin silloin samoilla viikoilla,jopa omasta mielestänikin.

Huvikseni tein taas sen kiinalaisen raskauskalenterin tutkinnan ja povasi poikaa. Tyttö on sillä ollut oikein,mutta voihan se olla ihan sattumaakin vain :D
Sitä poikaahan minä niin tahtoisin :)

Nyt aamuhommiin takaisin!

Huomenta!

Täällähän porukka alkaa ihan tosissaan lähenteleen jo puolta väliä! :heart:

Mä saan tiistaina possupiikin, pojan kanssa saadaan se yhtäaikaa. Mutta tämä siis sen vuoksi, että poika kuuluu riskiryhmään. Yhtäaikaa saa se myös sen kausi-influenssa rokotteen. Päästään samalla pelolla molemmat piikit. Tai poitsu pääsee. Mut tosiaan tiistaina sit piikille =)

Marjutilla on jo kyllä ihana masu! :heart:

Täällä ehkä ne supparit on väistyneet, mut selkäkipu ei. Eilen kyllä tuntu jos minkälaista kolotusta ja nipistystä masussa ja muutama sukkapuikkokin tuntu. Että sinänsä on kolotuksia, mut ei ehkä niin et ne sattuis kamalasti. Sit huomasin ku sängyssä makoilin illalla, ni kohtu on kyllä jo aika korkeella ja tuntee sen pötsin selinmakuullakin.
Se mikä mulla vahvistaa tässä, et tää ois tyttö, on tää mun karkin himo. Aivan järkyttävä....Poitsulta en voinu syyä karkkia koko raskausaikana....
Pitäis rajottaa tuota, ettei kilot ala nouseen liikaa. Sitä on kuitenkin ihan tarpeeksi jo nyt. Mut 3 viikkoa vielä, sit seuraava neuvola ja siit sit kk:n päästä on se rakenneultra. Laskeskelin et mulla tais olla viikkoja tasan 21 tuolloin.
Mut nyt meen lueskeleen vielä muut jutut ja sit poitsu tarhaan...

buam 14+2

Pahoinvointi on lisääntymässä, hoh hoijaa. Olen sisimmässäni tehnyt satavarman päätöksen että tämä raskaus on se viimeinen. Kun kolmen vuoden aikana on ollut 4 kertaa raskaana (joista yksi km) ja kärsinyt yhteensä 11kk jatkuvaa pahoinvointia ja oksentelua niin on ehkä tullut tiensä päähän tässä asiassa.

Sapfo Voi itku jos pahoinvointi lisääntyy. :hug: Mullakin olo ailahtelee pahoinvoinnin osalta koko ajan, tuntuu ettei se taida kokonaan mennäkkään enää ohitse. :(

Marjutilla
on kyllä hieno masukumpu jo. :heart:

Marjutin kuvan innoittamana tässä on mun kumpu parin päivän takaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=5167593.jpg
Kuva on kyllä vähän vääristävä koska istun kuvassa, ei se maha ehkä noin iso ole kun nousen seisomaan. Huom. EHKÄ. :D (Taustalla näkyykin mun rinkelipussi, hätäeväät töissä ;) )

Täällä tosiaan pahoinvointi ailahtelee. Eilen oli taas huonompi olo. En oikein osaa sanoa mikä tuota oloa pahentaa, ei sille ehkä ole mitään yksittäistä syytä. Pöh. :(

Ja väsymys. Ei ole tosi oikeasti kuinka voi nukuttaa. Onneksi on perjantai ja saa taas pari päivää levätä. Unta kyllä tuntuu riittävän. Olen muutenkin syksyisin aina väsyneempi ja nyt ehkä kaksinverroin enemmän vielä. Zzzzz...

Mukavaa perjantaita kaikille ja ennenkaikkea rentouttavaa viikonloppua!

- Hapsiainen & Herne 18+2

Huomenta :wave:

Täällä alkoi sitten viikonloppu ja heti perään viimeinen lomautusviikko. Se onkin sitten tälle vuodelle viimeinen. Ens vuodelle on tulossa lisää, mutt se ei kamalan paljon ehdi minua hetkauttaa, kun jään pois töistä ;)

Sain siis eilen työnjohtajalle kerrottua. Sano sit vaan, että "onneksi olkoon" ja hetken päästä "niin sitä pitää". Voitte kuulkaa uskoa miten koomiselta toi jälkimmäinen kuulosti, mutt eipähä ainakaan pahana pitäny ilmotusta. Minun työnjohtaja on siis miespuolinen henkilö...perheellinen sellanen. iso kivi vierähti sydämeltä, kun asia on nyt kerrottu!

Mulla on nyt parina aamuna ollu pahaolo, kun on noussu sängystä ylös. Näinköhän se äklö olo on tullu takas. Mulla oliki monen monta viikkoa ettei ollu yhtään huono olo tms. Samoin taas jälleen kerran on muutaman kerran yökkäyttäny esim. joku haju tai joku muu syy. No mutta en valita, oon päässy todella helpolla teihin moneen muuhun verrattuna :hug: Tämä ei siis ole mitään!

Täällä ei kyllä kans viitti tästä läskistä ottaa mitään masukuvaa. Käskin kyllä ukkelin ottaa kuvan kun tulee tasan 17 viikkoa täyteen, mutt unohin. Tolla minun kameralla on vaikee ottaa itestään kuvaa, kun käsien pituus loppuu kesken ;) Mutt vertailun vuoks vois tästäki läskipömpöstä kuvan ottaa, nii näkis miten aina etenee toi mahan kasvu.

Juup, eipä tänne muuta kummallista, pitää alkaa siivota. Viedä sohvatyynyt, matot yms. pihalle, on niin ihanan kirpakka ilma -5 pakkasta. pakko nyt vähän paremmin puunata tää kämppä. Seuraavan kerran sitten joulun tienoilla. Niin ja pitää vissiin lähtee Tampereelle metästää jotain vähän "parempia" housuja. Tässä tuntuu nyt olevan sellaisa menoja, ettei pahitteeks ole ja jouluki tulossa. Mutt nyt hommiin...

JääKyynel ja Tuittu

Arskan äippä, mukavaa vuosipäivää :heart: ja onnea poksuista.
Toivotaan, mukavaa muuttopuuhaa!
Sapfo voi ei =( ymmärrän kyllä jos ei yhtään pahaa oloa enää jaksaisi. toivon todella että sinulla se jo helpottaisi. Onnea poksuista!
(.) Eilen oli lääkärineuvola, syke kivasti 140-150. Lääkärikin sanoi että voisi luulla että minulla on viikkoja enemmänkin takana =) Eli hyvänkokoinen kumpu täälläki. Muutenki kaikki ok. Kävin myös hammaslääkärissä jossa paikattiin yksi, hinta kyllä yllätti kun yksityisellä selvisi 30? laskulla B)
Hapsiainen, ihana masu sinulla myös =)

-Chiq POKS 15+0 ja peukaloputti jonka pitäisi olla tänään n.12cm :heart:

Jääkyynel, ihana suhtautuminen pomolla

Ihania masukuvia täällä kiva katsella

vitamiineista, mä syön multiitaa ja neuvolassa viimeksi käskettin syödä siihen lisäksi vielä d-vitamiinia nappi kaveriksi joten sillä koktaililla mennään ja rautaa kans.

täällä odotellaan lääkäriin lähtöä jos se keksis miten pääsis taas parempaan jamaan ja jaksais hengittää ( se kunon turhan olennaista tässä elämässä huoh ) Mut jotain positiivista tässä päivässä on kumminkin, ei oo tullu vielä oksu ylös :D pakko hehkuttaa heti vaikka iltapäivästä ei tiiä vielä :D

Unico ja toukka 14+0

Huomenta!Mä söin alkuun foolihappoa,mutta nyt olen vaihtanut ne multitabsiin joita suomen reissulta ostin apteekista.Mulla vain niin vaikeuksia muistaa ottaa joka päivä :ashamed:
Tyttö/poika-oloista kysyisin...onko teillä joilla kokemuksi aiemmista raskauksista niin ollu ihan selkee tunne,että tulossa on selvästi jompi kumpi(hehe,siis tietenki jompi kumpi,mut tiiätte varmaan mitä tarkoitan).Ku mulla on jotenki niin selkee tunne et tuolla masussa on tyttö,en jotenki osaa edes sitä ajatella poikana.Voi olla sitte melkonen yllätys ultrassa jos siellä selviää että poika on :LOL: Mites teillä muilla?
Taas kuulin uuden vauva uutisen lähipiiristä,IHANAA :heart:
Huomenna taas poksutaan...kyllä menee aika nopeeta!

Hemmi ja Papu 17+6

Tyttö-/poikaolosta Mulla ei ole vielä lapsia, mutta nyt tuntuu, että on tyttö tulossa (km-raskaudessa tuntui että tulee poika). Mun siskoilla on yhteensä viisi tyttöä. :) Mahdollisuudet ovat kuitenkin noin 49/51, niin ei sitä tiedä. Sisko oli nähnyt unta, jossa meillä oli vaaleatukkainen, sinisilmäinen, hieman ujo 1½-vuotias poika, ja mä näin kans viime yönä unta poikalapsesta. :heart:

Voi hitsi marjutti86 ja hapsiainen80 onpa teillä ihanat massut. MÄKIN HALUAAAAN!!!!
Miksi mulla ei näy paljo mitään??? Tosi tylsä, katson töissä kateellisena kuin muut isomasuiset kävelee ohi:(.
Empuuu sinähän asut myös Vantaalla. Onko se niin että meillä saa possupiikin ensi viikolla? Mulla on sitten vielä aika miettiä tätä asia.
Painosta. Olen nyt 13+3 ja lähtöpainosta oli lähtenyt 1,5 kg. Ei ole vieläkään lisääntynyt se paino, miten teillä muilla. Paljonko on tullut lisää? ( tässä yksi huolestunut äiti)
Dagger ja papu

dagger.. mulla oli tokassa neuvolassa lähtenyt painoa 3kg ja nyt kolmannessa oli tullut 1kg 300g.. eli kuulemma ihan normaali määrä.. masukin on kasvanut normaalisti joten vauva saa kyllä ravintonsa meidän varastoista.. :)

Dagger Mä ainakin sain semmoisen tiedon neuvolasta, että ei-viimeisillään-olevat saavat rokotteen 12-13. tai 17-18. marraskuuta. VASTA!

Aloin miettimään, muistinko oikein, niin tässä on virallinen tieto:

"Rokotusajat ovat tiistaista torstaihin 10.-12.11. sekä tiistaista keskiviikkoon 17.-18.11. kello 8-18 välisenä aikana. "

Onko muilla näillä viikoilla (17+4) vielä ollu semmosta menkkamaista jomottelua? (kohdun kasvukipuja?) Mulla oli oikeestaan koko eilis päivän sellasta. Muistan et sitä oli alussa paljonki (varmaan 6-12 viikoilla), mut ei mul oo pitkään aikaan ollu.. Uskon et ihan normaalia, mut onko muilla vastaavaa?

Sain juteltua ja vihdoin kerrottua hevosen hoitajalle/vuokraajalleki raskausuutiset ja suunniteltiin ja keskusteltiin vähän jatkosta (ajasta jolloin ite en pysty ratsastaan), asiat näyttää silläki mallilla loppupeleissä ratkeavan ihan kivasti.. :) Oon ollu niin huolissaan et miten hevosen sit käy (joutuuko seisomaan ja joudunko maksamaan ns."turhasta") ku en ite pysty ratsaille, mut nyt ainaki näyttää siltä että saan tuon tän hetkisen vuokraajan (käy parisen kertaa viikossa) vuokraamaan sit hevosta enemmänki.. viuh! :)

Rintojen kasvusta Mä oon joutunu vaihtaan kans jo rintsikat kuppikoon isompiin. Esikoisen aikaan rinnat kasvoi B:stä E:hen ja imetyksen jälkeen jäi C:hen, nyt taas D:t.. :whistle: Rinnat on muutenki oudon näköset, suonet on pinnemmassa, nännit tummuneet ja ehkä vähän kasvaneet. Aristus on hellittänyt alusta aika paljon, mut ei noi ns. normaaleilta vieläkää tunnu.

Ihania masukuvia oli ilmestyny! :heart: Pitäs melkein iteki räpsästä jo joku kuva ku masu on selkeesti parin viikon sisään alkanu pullistuun esiin.. :)

Tyttö/poikaoloista
Mä uskon vahvasti että tämä kyytiläinen on tyttö, sillä testasin tuolloin millon oli ovulaatio ja hommat ajoittui sattumanvaraisesti pari-kolme päivää sitä ennen, joten poikasiittiöt tuskin ois sillon ollu enää hengissä, mut varmakshan noista ei voi sanoo.. Mut esikon kans kävi kyl samallai et peittoja heiluteltiin reilusti ennen ovista ja tyttöhän sieltä tuli. Mulle on ihan yks ja sama kumpi sieltä tulee, erittäin toivottu ja tervetullut on, oli kumpaa sukupuolta tahansa.. :heart: Mut kyl varmaan rakenneuässä kysytään sukupuolta, jos vaan suostuu näyttämään.. :)

Vitamiineista Mä oon syöny alusta asti Raskaus Multitabseja 1tabl/pv ja nyt viime neukussa hb oli laskenu 106, joten rauta nyt ton lisänä (Obsidan). Oon kans miettiny ton D-vitamiinin kans, et oisko aiheellista ottaa sitä viel lisäks ku nyt alkaa toi pimee kausi.. Onko muille suositeltu?

Painosta Mulla paino heitelly 1-1,5kg vähä joka neukkukerralla, suuntaan ja toiseen, joten ajattelen niin et lisäkiloja ei viel oo tullu.

Hemmi Täällä poikaolo ollu alusta lähtien. Tuulimunassa oli tyttöolo, vaikka sitä elämää ei ollutkaa.

kellopeliappelsiini Mulle ekalla neuvolakäynnillä puhuttiin siitä D-vitamiinin ottamisesta jossain vaiheessa, mutt ei mulle nyt oo sanottu, ett pitäs alkaa syömään. Tosin mulla onkin se täti vaihtunu joka kerta. Aattelin tosin tänään käydä ostamassa sen D-vitamiinin lisäks, kun siitä ei haittaa kuitenkaan ole. Päinvastoin nyt sitä varmaan saa liian vähän, joten ihan hyvä ois ottaa.

Mutta nyt nokka suuntaa Tampereelle ja sitä pitää tehdä loppu siivous eli pölyt ja matot takas sisälle.

JääKyynel ja Tuittu

Mulla on myös melko vahva tyttöolo, salaa ehkä kuitenkin toivoo poikaa ihan vaas sen vuoksi että sitten olisi 2 poikaa ja 2 tyttöä.
Kuulun siihen kuppikuntaan joka toivoo tervettä lasta, vaikka ei haittaa vaikka "sairas" olisikin yhtä rakas kaikesta huolimatta.
Mutta ehkä toisaan elämä kolhii tuon esikoisen kanssa tällä hetkellä (vähän) että ei kuitenkaan haluaisi samaa toisille lapsille.
Tosin jos siltä haluaisi välttää olisi pitänyt pidättäytyä eikä saada lisää lapsia.

Torstaina tiedossa kontrolli magneettikuvaus ja taas tiedetään missä mennään.

Oma olo on loistava, välillä väsyttä mutta eiköhän se kuulu asiaankin tässä vaiheessa. Nyt pitäisi jaksaa siivota ja pakkailla. Huomenna lähdetään viettämään lasten serkun 1v synttäreitä toisellepuolen Suomea.

KiiajaVille 18+0 =)

Heisps!

Neuvolassa tänään: hb tullut hurjasti alas, mutta vielä 129 on, joten hyvä niin. Parempihan se istukan verenkierrollekin on, ettei ihan 150 ole, kuten alussa. Pissa oli puhdas ja rr 140/71, p 80, himpun verran sitä "valkotakki-painetta"siis. Sydämensykkeet sitä 150 luokkaa, oikeen vahvat olivat, ja tosi korkeelta kuuluivat, navan tietämiltä. Paino mulla on edelleen prikulleen sama, kuin ekassa neuvolassakin.Massu on kasvanut, saisinkohan tänään kuvan tänne liitettyä. Sain myös esitietolomakkeet synnäriä varten, ja ens kerralla sit KELA:n paperit. Seuraavaksi on rakenneultra vuorossa, 3 viikon päästä.

Sellasta tänne. Ihania masukuvia jo joku onkin liittänyt:)

Kellopeliappelsiini Mulla nyt viikkoja 15+6 ja noita menkkamaisia mahakipuja, ilmeisesti sitten kohdun kasvukipuja on ollut päivittäin siitä asti kun positiivisen raskaustestin tein. Koko aikana on ollut vain muutama sellainen päivä että kipuja on ollut vähemmän mutta muuten kyllä lähes koko ajan maha kipeä tavalla tai toisella. Eli tuskin sullakaan mitään vakavaa :)

Nyt on sitten mun vanhemmille kerrottu raskaudesta :) <3 hyvin ottivat asiat, vaikka vahvasti sitä mieltä olivat että koulun olisi voinut käydä ensin loppuun. Ja tuota kyllä osasin odottaa, selitin sitten kyllä heille että kyllä mä olen äitiysloman jälkeen käymässä koulun loppuun että ei mulla ole aikomusta jäädä vain kotiin.
Puoliso meinasi kertoa eilen vanhemmilleen ja veljelleen kun käytiin hänen veljen synttärikahvilla muttei sitten kertonut vielä :) Sain jopa lasin kuoharia käteeni ja siitä pari siemausta otin kunnes sitten sopivan tilanteen tullen puolisoni kippasi lasin omaan suuhunsa! :LOL:
Minulla näyttää paino nyt nousseen sitten sen pari kiloa lähtöpainosta, ajattelin tuossa että olisiko ollut vain turvotusta tms. mutta ei taida..
Mä olen niin pihalla noista että kuinka nuo raskauskuukaudet lasketaan että olen tullut siihen tulokseen että kun laskettuaika on 17.4 niin lasken aina joka kuun 17.päivä että kuukausi vaihtuu..

Dagger Mä en ole tuosta mahan koosta huolimatta vieläkään lähtöpainossa. Multa lähti alussa 6 kiloa pois ja edelleen lähtöpainosta olen miinuksella 1,5 kiloa. Edellisten neuvolakäyntien välillä oli paino noussut huikeat 400 grammaa.

En kyllä tajua että miten en vieläkään voi olla lähtöpainossa, kun maha on tuollainen. Ennen ei ollut mahaa ollenkaan. :LOL:

Tyttö/poikaolosta Esikoista kun odotan niin kokemuksia ei ole, mutta jostain syystä mulla on vaan aika vahva tyttöolo. Saa nähdä sitten mikä sieltä tulee, sukupuolta ei aiota selvittää etukäteen.

Heips!

Täällä siis poikaolo johtuen kai eniten tästä oireettomuudesta... Vähän välillä toivoisin toista tyttöä, mutta.. Pääasia on että syntyisi lähellä laskettua ja saisi aloittaa elämän terveenä, ja myös jatkaa.. :)

Uikkarista oli aiemmin juttua, en muista kuka kyseli... :ashamed:
Itsekin sitä aiemmin kyselin, mutta sitten satuin löytämään tarjoustalosta kaksiosaisen jossa yläosa on "tunika"-mallinen, eli sellainen väljä alhaalta ja ylhäältä bikinimallinen.
Kiva kuosi ja ainaki tällähetkellä uskon että mahtuu isommankin masun kanssa.. Toki kun olkanauhat on solmittavat olis voinut kai ottaa kokoa isommankin..

Vitamiinesta, mulla satunnaisessa käytössä multitabs. Satunnaisessa siksi etten aina muista sitä ottaa.. :whistle:
Rautaa pitäisi alkaa ottamaan, tai siis viimeksi sanoi että voit alkaa ottamaan jos silti tuntuu..
Vielä kun keksis taas mikä on hyvä vatsalle ja maistuis hyvälle.. Viime raskaudessa join sitä Ferronolia, ehkä nytkin pitäis.. Ehtis vaan luontaistuotekauppaan..

Meillä minä ja kolme nuorinta oltu viikko räkätaudin kourissa.. Onneksi alkaa vähitellen jo helpottaa. Itsellä ei onneksi edes kovin tukkoisaksi mennyt,aamuisin vain on ihan kurkkut tukossa.. Pikkupojilla sen sijaan nukkuminenkin työn ja tuskan takana kun nenut ihan täynnä ja yskittää.. :( Kuumetta ei silti ole kellään päivää pidempään ollut..
Toivottavasti nyt menis ohi.

Väsymys vaan itsellä on jotain ihan uskomatonta.. Viikon verran kun on puoli huolimattomasti nukkunut olohuoneen vuodesohvalla kahden kähisevän reppanan kanssa..

Nyt pitäis lähteä siivoilemaan taas, jos ehtis "viikkosiivouksen" vielä näille päiväunille.. :D

Yhteistyössä