***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Moikka vaan kaikille.
Mä en ole vieläkään päättänyt että otanko sen rokotteen vai ei. Koska eihän sitä ole kunnolla testattu ja mitäs sitten jos vuosien kuluttua mun lapsella onkin rokotteesta johtuvia ongelmia( esim lapsettomuus..)?
Voi että olisi niin paljon helpompaa jos joku tekisi sen päätöksen mun puolesta.
Vakuutus on meillä kaikilla ifissä ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Rintsikat menee vielä, niin ei ole ollut tarvetta osta uusia. Mutta mies kyllä sanoi että ei ole enää niin pehmeitä kuin ennen;).( rinnat tiedenkin;))
Selkäkivut vaivaa edelleen :( ikävä olla töissä kun sattuu. Mutta mitäs teet.
Muutenkin tuntuu että ei jaksa enää olla töissä. Olisin vain kotona ja leipisin pipareita pojan kanssa=)!
buam, mukava kuulla että teillä kaikki hyvin :flower:
 
Huomenta huhtiksille ja lokakauun loppuja vaan!

Mulla on ollu parin kuukauden tauko kirjoittelussa ja lukemisessakin väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Olin ihan "poissa pelistä" kaikessa, niin kuin ystäväni osuvasti sanoi. Nyt väsymys loppui ja kaikki syömiset maistuvat (paitsi riisi), huomausta eikä pyörrytystäkään enää ole :)

Olen tässä muutamana päivänä yrittänyt kuulumisianne lukea, mutta vaikeaahan se on kaikkiin juttuihin enää päästä mukaan. Mutta yritetään..

Ensinnäkin la on päivän aikaisemmin kuin listassa (eli 7.4. ) . Kenelle laitan yv:tä vai meneekö tässä?

Possupiikin saan ensiviikolla, kun menen pojalle ottamaan rokotteen. Luulin, että olisin eilen neuvolakäynnillä sen saanut, muttei neuvolaan ollut vielä tullut rokotteita.
Otatteko itsellenne myös kausirokotteen?? Siis ketkä ottavat possupiikin? Entä te joilla jo lapsia, laitatteko lapsille possupiikin, entä kausirokotteen?

Täällä on myös yksi joka ei tunne liikkeitä. Mulla on istukka edessä, joten se syynä. Sykkeitäkin piti eilen neuvolassa etsiä istukan takia. Meinasi jo hätä tulla, ettei niitä kuulu.. Esikoisesta tunsin tämän raskausviikon lopulla liikkeet niin, että olin varma niistä. En malta odottaa.

Hermot menee tuon esikoisen kanssa, jolla on jo toistamiseen eroahdistus. En saa kadota ja sylissä pitää olla hyvin paljon.. No tietty parempi nyt tuo vaihe kuin sitten vauvan kanssa.. Poika on siis rapiat 1v2kk. Ei ole vielä lähtenyt kävelemään. Osaisi kyllä, mutta ei taida olla henkisesti vielä valmis lähtemään..

Olen siirtynyt jo aikaa sitten imetysliiveihin, koska normaalit painoi kipeitä nännejä. Vieläkin monta kertaa päivässä täytyy tissejä lämmittää viljapussilla ja ottaa "imetysluukut" auki, koska tissit kipuilevat. Tämä kipuilu tuli vasta myöhemmin, ensimmäisessä raskaudessv se oli taas ensimmäinen oire.

Minäkin syön raskausmultitabseja.

Muita juttujanne en nyt muista..

Voimia toivon parisuhdekiemuroissa eläville, pahoinvoiville ja suppailijoille :hug:

Niin tosiaan nyt on painoa tullut 1,3kg lisää (luulin että enemmän, koska herkut on maistunut). Painan nyt täsmälleen saman verran kun viime raskaudessa näillä viikoilla.

Greddy ja Piksu 17+1
 
Huomenta!

buam Hienoa et kaikki hyvin pienellä!

maleha Tervetuloa takas! :)

Multitabseja
Söin aluks kahta, nyt vaan yhtä. Neuvolassa kehotti nostaan lopussa määrän taas kahteen.

Rokotteen meen hakeen maanantaina. Jospa se ehtis ruveta vaikuttaan ennenku tauti iskee. Täällä niin hirveesti tuota tautia liikenteessä että ihmettelen jos se ei mulle tuu jossain vaiheessa. Mut toivotaan, ettei se sit kuitenkaa tulis.

| .) Maha kasvaa ja kipuilee. Siis ihan normaaleja kasvukipuja, näitä oli esikoista odottaessakin just tässä vaiheessa paljon. Vauva liikkuu aina vaan enemmän ja tunnen välillä selvästi pienen, liikkuvan möykyn. :heart:

Ja tänään poksuu taas, :heart: rv 18+0! :heart:
 
greddy: mainitsi tuosta kausi rokotteesta ni en taida kun se meillä tulee omalle kustannukselle jos ei kuuluriski ryhmään eli on jokin perussairaus yms..luultavasti en ota kausirokotetta.

viimeyö oli ihan kamala 1,5h hereillä ennenkuin unen päästä sain kii ku mein 4kk koira 3x ripuloinut ja toissayönä oli sama homma |O en tiie mikähä siihen on iskenyt :ashamed:

se on taas viikko kulunut et nyt ollaan torstaissa menossa ;)

arskaäippä + pikkuinen 14+6
 
Huomenta!

En sit saanu eilen vielä työnjohtajalle kerrottua. Siinä oli jatkuvasti joku ja ei ollu tilaisuutta kertoa. En mene muiden kuullen kuitenkaan sitä asiaa kailottamaan. Työnjohtaja on tällä viikolla siis aamussa ja kun kello on kaks, niin tasan tarkkaan häntä ei enää sen jälkeen näy :kieh: Tänään paremmalla onnella. Tänään ne neuvottelutki alkaa/on alkanu.

Onnittelut kaikille hyvistä kuulumisista :)

Minäki tahtosin tuntea jo liikkeitä, mutt turha toivo. Varmaan joutuu vielä sata vuotta oottamaan. Nyt ei oo tainnu pariin päivään olla edes kipuja kohdun kasvuun viitaten...vaan eipä niitä taida joka päivä ollakkaa? Pitäs taas kokeilla tuolla dopplerilla saisko ne sydänäänet kuulumaan. Ainakaan ei huoleta jos ei kuulu, kun tietää maanantaina niiden neuvolassa kuuluneen.

Rintsikoista Pitäs ostaa uusia, mutt ei oo vielä tullu ostaneeks. Oon kyllä yksiä imetysliivejä kokeillu, mutt en uskaltanu ostaa jos nää tissit vielä turpoo tästä. Turha ostoshan ne olis sillon. Mulla ei oo kamalasti nää kasvanu, vaan eipä kyllä yhtää haittaakkaa. Nännit on täälläki ollu arat alusta alkaen, ärsyttävää. Sillon tietää jos vähän joku pyyhe tai vaate hipasee niihin nii tuntuu inhottavalle.

Pistokohta on vieläki arka ja eilen se kohta oli turvoksissa. Nyt se turvotus on vähän laskenu.

Täällä syödään kans multitabseja yks kappale. Alkuun söin kaks, mutt vähensin yhteen jossain vaiheessa. Kukaan ei oo erikseen sanonu paljonko niitä pitäs syödä. Noiden lisäksi syön noita obsidan- merkkisiä rautatabletteja. Mietin just, ett pitäsköhä vielä erikseen ostaa d-vitamiinia...

Eipä tänne vissiin muuta ihmeelistä. Viimenen iltahuki ja sit alkaa viikonloppu!

JääKyynel ja Tuittu :heart:

 
Jääkyynel, onko teillä mahollista laittaa sähköpostia? tai lukeeko se sähköpostia se vuoromestari. Sit olis todistettavasti kertonut ainakin. Mut toivottavasti saat sen kahden kesken juttusille tänään nii ei tartte miettiä. Voko sille sanoa et on asiaa et haluaa puhua kahdenkesken?

Tää heräs tänä aamuna ton pistetyn käden päältä, eli taitaa alkaa helpottamaan toi piikkiarkuus, no hyvä et jos näin vähällä pääs :)

Ei ole vielä päättänyt ottaako sen kausiinfluenssa rokotteen. Tarvis sekin miettiä ennen kun niitä lakkaa saamasta... Hankala homma.

Täällä jännä kun myös maha kipuillut nipistellyt, mut jos käy vessassa tai juomassa niin se helpottaa. Eli tavallaan normaali signaali puuttuu ajoittain ja sitten kipuilee. Kaippa sekin joskus taas tasaantuu.

Tommoset kellonympäri unet on hyvät ja virkistävät :) tosin ne ei näköjään aamu oksua poista. No josko aika... Tänään pääsee teatteriin, kiva päästä katteleen jotain pitkästä aikaa, tovottavasti ei oo paha olo, täytyy ihan miettimälä mietttiä syömiset jos onnistus pitään sen poissa ja olon virkeänä :D

Unico 13+6
 
Kausi-influenssa meillä neuvolalääkäri on ottanut sen kannan asiaan ettei suosittele sitä raskaanaoleville, sinänsä tässä tilanteessa hyvinkin ristiriitainen kannanotto.

Lapset on kausi-influenssaan rokotettu, silloin maanantaina. Eipä tuo omakustanteisenakaan ole kallis, alle 10euroa/piikki.
Puistossa yksi äiti oli eilen käynyt neuvolassa, heillä ei enää ollut rokotetta joten selvisi miksi sain sen maanantaina. Nuo rokotteet on yhdessä "isossa" pullossa mistä tulee kerralla kymmenkunta rokotetta. Avattuna ei säily pitkään joten kun olivat neuvolan henkilökunnan rokottanut jakoivat loput niille ketkä kerkes saamaan, olin yksi niiden joukossa.

Meillä on myös aikaistettu rokoteaikataulua. Tällä viikolla kaikki raskaana olevat saa rokotteen. Lehdessä luki että olivat saaneet lisää rokotetta ja tästä syystä aikaistivat aikataulua.
Myös siten että kun perusterveitten lasten rokotus vanhan tiedon mukaan alkaisi 16.11. niin eilen oli TK:n seinällä ollut lappu että ne aloitetaankin 3.11. neuvoloissa.
Nyt pitäisi siis viikonlopun ainaka tehdä tuo päätös, rokottaako lapset vai ei.

Sinänsä kyllä koska itsekin sen rokotteen otin, siksi että naapurikunnassa on tällä hetkellä sairaana ainakin 60 päiväkoti-ikäistä lasta (tosin ei täyttä varmuutta onko sikainfluenssaa vai muuten vaan kipeenä ).
Mutta mutta... päätös olisi ehkä ollut kielteinen jos lapset saisi sen vasta 16.11. koska silloin saattaa olla jo liian myöhäistä.
Nyt kun olisi se kristallipallo mistä vilkaista vähän tulevaisuutta, molemmista kun rokotteen ottaa tai kun ei ota.

Pähäilyä..

Rokotekohta ei ole enää kipeä, käden liikeratakin on jo normaali. Yhdellä tutulla oli noussut kuume rokotteen jälkeen.

KiiajaVille 17+6 (huomenna poksutaan jee!)
 
Unico Käyn sanoo sen henk.kohtaisesti ja kyllä pystyn sanomaan sille, ett on kahdenkesistä asiaa. Eilen vaa oli sula mahottomuus, kun siinä tosiaan pyöri sitä porukkaa kuin pipoo. Tänään pitää mennä notkumaan siihen viereen, ett saa henkästyä oman asiansa väliin. Pähkäilen vaa kuinka asian ilmasen. Töksäytänkö suoraan vaa, ett nii muute jään äitiyslomalle ens vuonna ja että ajoissa vähän tän asian kans oon. No joo, kai sen jotenki saa sanottua.

Mutt nyt suihkuun yms..

JääKyynel ja Tuittu
 
Mä olen tehnyt päätöksen, vihdoinkin! Otan rokotteen!

Eilen lueskeltiin miehen kans niitä alkuperäisiä WHO:n englanninkielisiä juttuja possutaudista ja sitten tänään soitin vielä teratologiseen tietopalveluun. Ajattelin, että sieltä pitäisi ainakin saada rehellistä, puolueetonta tietoa. No, siellä puhelimeen vastasi joku lääkäri ja hän suositteli rokotetta. Hän sanoi, että rokotteen aineilla ei ole todettuja sikiövaikutuksia. Kun vielä erikseen kyselin tiomersaalista hän sanoi, että jos syö viikossa sen suositellun annoksen kalaa, saa siitä enemmmän elohopeaa kuin tuosta rokotteesta. Hän sanoi myös, että koska olen jo näin pitkällä, ovat sikiön rakenteet jo kehittyneet ja siitäkin syystä rokotukselle ei ole estettä.

Hän sanoi, että teratologinen tietopalvelu kerää kuitenkin tietoa rokotetuista raskaana olevista. Eli rokotteen ottamisen jälkeen voi soittaa palveluun ja kertoa, onko tullut sivuoireita, missä vaiheessa raskautta on jne. Jossain vaiheessa tämä palvelu tulee kuulemma myös nettiin. Sitten lasketun ajan jälkeen kotiin tulee vielä erikseen kysely, jossa kysellään jotain asiasta.

Sinänsä jännää, että jos rokotteella ei 100% varmasti olisi mitään vaikutuksia, niin miksi he tuollaisia tietoja keräisivät. Mutta toisaalta, parempi varmasti näin, että keräävät.

Tytön päikkäreitten jälkeen siis piikille... Olen helpottunut tästä päätöksestä, mutta täytyy myöntää, että pikku riikkisen pelottaa silti..

Piipa rv 16+3
 
Kauheasrti tullut tekstiä kun en oo parin pääivään kauheesti käynyt.. :)
Mä menen huomenna ottamaan sen piikin.. täytyy vaan luottaa että pienelle ei käy mitään ja että syntyis ihan terveenä.. ma on rakenneultra!! :):) sitä niin ootellaan.. :)

tiitu ja kultakimpale rv18+6 Huomenna taas vaihtuu viikko.. :):)
 
Piipa - jo vuosikausiakin käytössä olleista lääkkeistä ym. kerätään edelleen tietoa sivuvaikutuksista jne. joten ei tuo tetran pyyntö silleen kerro mitään "pahaa" rokotteesta.

Mulla on hirveä hedari. Tuntuu että tuo piikki on aiheuttanut mulle olon kuin olisin jäänyt jyrän alle. Olen lukenut että näin voi käydä. Harmittaahan tämä varsinkin kun on vielä sitten pahoinvointiakin sen verran että kaupassa laatta meinasi lentää. Surkeaa |O
 
Ite pääsin näemmä helpolla ton rokotteen kans. Mulla ei kai ollu lämpö kuin eilen aamulla tai no illasta saatto olla, mutt en mitannu. Käsi on tosin pistokohdasta vieläki kipee ja turvonnu, mutt ei sen kummempia sivuoireita oo ollu. Tai no en tiedä onko se vähäinen päänsärky sit parina päivänä ollu siitä johtuvaa. Tota päänsärkyä ei oo enää tänään ollu. Onneks ei tullu mitää pahempaa.

Jännä, et kaikki olettaa heti jotain pahaa jos jotain tutkimustietoa kerätään :) Varsinkin jos lääkkeistä on kyse...

Mutt nyt laittaan hiukset ja naama sit töihin ja henkisesti valmistautumaan raskauden kertomisesta. Ei vieläkää tiiä miten asian töksäyttäs :/ :ashamed:
 
Possurokotuksesta vieläkin käsi hieman kipeä ja mua kanssa ärsyttää kun ei oo voinut nukkua sillä kyljellä kun yleensä. Eilen oli koko päivän vähän kipee olo, eikä jaksanut tehdä mitään, mutta lämpöö ei ollut. Nyt olo jo ihan great!

Empuu Mä käytän raskausmultitabseja ja oon ottanut heti alusta asti kaksi kerralla, mutta mä olenkin kasvissyöjä, joten sen takia otan koko raskausajan ton kaks.

Rintsikoista En oo joutunu vaihtaan isompiin vielä. Muistaakseni esikoisestakin jouduin vasta synnytyksen jälkeen siirtyyn isompiin. Muistan kuinka synnytyksen jälkeen huusin miehelle suihkussa ollessani, että "ei h*lvetti, tuu kattoon mun tissejä!". Ne oli siis niin järkyttävän isot ja oli tullu niinkun yks kaks! :LOL:

Mäkään en tunne vielä liikkeitä, mutta eipä se mua vielä huolestuta. Ehkä jos parin viikon sisällä ei ala tuntuun, niin sit voisin vähän huolestua.. Riippuuhan se istukan paikastakin, et tuntuuko liikkeet kuinka hyvin. Itse en vielä tiedä missä päin istukka sijaitsee. Viime raskaudessa se oli takana, ja liikkeet tuntuikin jo rv 17. Tosin ei silloinkaan joka päivä eikä aina vaikka olisi kohtua vähän tökkinytkin.
Eiköhän ne liikkeet sieltä joskus tuu =)

Poksista vaan, 14+0! :heart:
 
Jääkyynel, kyllä ne sanat sit löytyy :)

Plääh tylsää, nyt kun vointi alkaa olla muuten himppasen parempi et intoa riittäs tehä muutakin kun pakollinen homma, niin nyt tuo ahdistus estää sen :( toivon jo et olis loppunut, mut pöh. toivossa on hyvä elää ja tehdä se minkä kerallaan pystyy vaiks onkin vähäistä. No täytyy käyä huomenna lääkärissä näyttämässä jos se keksis jotain et se loppus.
 
Joku kysyi et oliko hyvä lomasää. Kyllä, aurinkoa ja lämpöä riitti.

Soitin tänään neuvolaan possupiikistä ja sanoivat et tänään ja huomenna voi mennä rokotettavaksi. Ilmoitus kuulemma tämän päivän lehdessä. Enpä olis huomannu tuota ilmoitusta, onneks satuin soittamaan sinne. Nyt tässä venaan et isäntä saapuu töistä jotta pääsen piikille....

liikkeistä : En ole tuntenut vielä niitä. Totta odotan kovasti et niitä tuntisin mut edellisessä raskaudessa en tykänny yhtään siitä tunteesta kun siellä potkittiin ja möyryttiin.

Pahaolo jatkuu edelleen. Oksentaa ei tarvi mut muuten kokoajan tasainen ällötys päällä. Ihanaa kun nyt saa hyviä mandariineja. Niitä popsin pitkin päivää kilo kaupalla....



 
maleha Mä kysyin. :wave: Täällä onkin ollut aika harmaat kelit, tosin tänään oikein kaunis päivä.

Mä haluisin kans rokotteen vaikka heti, mutta ei, pari viikkoa pitää odottaa. :(

Mulla oli tänään ehkä niitä sukkapuikkotuntemuksia. Jännästi tuikki tuonne jonnekin ihan alas.

rv15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Sinänsä jännää, että jos rokotteella ei 100% varmasti olisi mitään vaikutuksia, niin miksi he tuollaisia tietoja keräisivät. Mutta toisaalta, parempi varmasti näin, että keräävät.
Piipa rv 16+3
Raskaanaolevia ei voi koskaan testata minkään lääkkeen kanssa. Kuten tuossa aikaisemminkin laitoin juurikin tästä että keräävät tietoa mainitsin asiasta.
Edellisessä raskaudessa siis jouduin syömään lääkkeitä alussa neuropaattiseen kipuun. Lääke ei ole suositeltava syödä raskauden aikana muutenkuin erittäin perustelluissa tilanteissa. Samaa lääkettä käytetään myös epilepsian hoitoon.
Tuon kyseisin lääkkeen vuoksi, vauvalle saattaa tulla selkärankahalkio, mikä pyritään estämään tuhdilla annoksella foolihappoa päivittäin.
Synnytyksen jälkeen lähettivät kyselylomakkeen missä kysyttiin raskauden kulusta, kestosta ja mitä muita lääkkeitä söi raskauden aikana. Sekä tietysti se tärkein oliko vauva terve.

Joten siitä ei tosiaan kannata miettiä johtopäätöksiä, miksi keräävät tietoa kun tutkittu rokote on.

Joitakin lääkkeitä on siis syötävä raskaudesta huolimatta, vaikka se ei olisi suositeltavaa. Mutta koska terratologisen palvelun täytyy viimekädessä olla se instanssi missä on se vihoviimeinen ja oikea tieto niin tietoja on kerättävä. Hehän tietävät lääkkeistä raskauden ja imetyksen aikana lääkäreitäkin enemmän.


 
Osaisko joku sanoa kauanko tää possurokotus on "voimassa"? Tai Entä jos saa sen possunuhan nyt tän kahen viikon sisällä ennen ku ne vasta-aine hommat on kunnolla tullu?

Hoksasin että en tajunnu kysyä mitää siellä neuvolassa ku olin rokotettavana...
Ainoat oireet pistosta on ollu tuo pistokohdan kipu joka on nyt kyllä jo melkein hävinny.

kuhan me tästä possuaiheesta päästään niin mistähän me sitte keskustellaan :D

14+1
 
Nyt olen minäkin sitten käynyt piikillä. Pari tuntia sitten sain rokotteen eikä toistaiseksi ole muita oireita kuin hieman käsi kipeä.

Samoin varasin äsken ajan rakenneultraan yksityiseen äitiysneuvolaan. Sen otin viikoille 20+1, että näkis sitten mahdollisimman hyvin jo kaikki rakenteet (ja sen sukupuolen, jos me päätetään se kysyä).

Piipa rv 16+3
 
Olen hyvin suurella todennäköisyydellä ottamassa possurokotteeen tiistaina. Harkitsen myös vakavasti esikoisen rokotuttamista, mutta aikataulusta ei ole vielä mitään tietoa. Hän on vasta alle 3-vuotias ja käsittääkseni rokotussuunnitelmassa edelle taitavat mennä koululaiset??? No kunhan aikataulu selviää, täytyy miettiä ehtiikö rokote vielä vai onko tauti kenties silloin jo ehditty sairastaa. Miehen vanhimmalle lapselle toivoisin rokotteen antamista, mutta luulen että lapsen äiti sanoo tässä viimeisen sanan, vaikka mies onkin rokotteen antamisen kannalla. Lapsi on eskari-ikäinen ja päiväkodeissa tuntuu nyt kyllä tosi hätäseen leviävän tuo possuflunssa...

Eiköhän me possujuttujen jälkeen keksitä lisää puheenaiheita! ;) Ties mitä maailmalla tapahtuu ja kyllä nämä raskaudetkin omat aiheensa tuovat mukanaan. Muutamien viikkojen päästä niitä liikkeitä alkaa tuntua kaikilla enemmän tai vähemmän, rakenneultrauutisia alkaa sadella (tiitu87:lla ainakin on jo ovella tuo rakenneultra) ja kenties saadaan kuulla sukupuolipaljastuksiakin, harjoitussupistukset ja muut vaivat alkavat kenties tulla ajankohtaiseksi (buam taisi jo aloittaa supistusten kanssa tuskailun ellen ihan väärin muista) ja kun puoliväli on piakkoin käsillä alkaa todennäköisesti uusi pohdintakierros vaunu- yms hankintojen suhteen...

Donu ja Pikkuinen 15+3
 
Tää ei onnistu millään tää mun kirjoittaminen, 2 kertaa oon onnistunut poistaa kaiken tekstin. Sitä se 2 yötä vaan 8 h yöunilla tekee... nyt tosi nopee kommentointi paremmin lukematta. Anteeksi jos unohdan jonkun

Rintsikat isompiin siirrytty aikaa sitte
Multitabsit Syöty alusta asti
Possupiikki Käyty ottaa

omanapa Väsynyt ja raihnainen. Eilen menin töissä nostelmaan ihan vähän vaan ja nyt on ihan joka paikka kipeenä. En saanut poikaa ylös lattialta tänä aamuna kun se rupesi kiukuttelemaan...
Hilipatuinen ja ainoväinö rv 17+6
 
Tuohan mua jäi vielä vaivaan kun ootte puhunu vitamiineista. Minä syön ainoastaan d vitamiinia, söin moni vitamiini (multi vita) tabletteja mutta lääkäri käski lopettaa ne. Ja kaikki tuntuu kuitenkin syövän jotain vitamiineja. Apua pitääköhän mun soittaa vielä neuvolaan ja kysästä pitääkö munki aloittaa noi raskaus multi tabsit....
 
mäkään en syö kauheen säännöllisesti vitamiineja, välillä otan 1 raskausmultitabsin, nyt ne on loppu pitäs ostaa uus purkki.. oon ottanu niitten tilalta välillä 1 b-vitamiini tabun. joskus otan iltasin kalcium+ d-vitamiini tabletin ( kun muistan ja ku en oo syöny maitotuotteita.. ) ja joskus viel omega 3, mut en läheskään päivittäin muista..


rintsikoista, minäki oon jo siirtyny useampi viikko takaperin isompiin, nyt on 2 mitä voi käyttää.. hirvittää jos nää tästä viel kovin kasvaa.. :$


innostuin ottaan kuvaa pömppiksestäni, ottakaa muutkin :D



tässä siis 13+3

ja itseasiassa vedän tossa masua sisäänpäin vähän, et en näyttäis niin paksulta :D normaali tilassa oon saanu mahan vedettyä jopa kuopalle, et on tässä ny jotain muutosta tapahtunu.. =)

 

Yhteistyössä