***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Röh, röh. Mut on piikitetty ja olo on jotenkin helpottunut. Nyt ei tarvitse enää jauhaa tätä kun kerta tehty mikä tehty. Nykytiedon valossa mulle se paras ratkaisu.

Neuvolassa kaikki oli ok ja mikä ihaninta niin :heart: äänet kuului tosi hyvin. Ihan hirveä hevosen laukka :heart: :heart: :heart: Kovasti liikkui ja häilyi välillä pois. Viuh, viuh ääniä kuului myös ja terkka sanoi niiden olevan juuri liikumisen ääniä. Ja mähän en tuntenut mitään liikettä. Joten nyt on taas usko elämään ja jään oottamaan rakenneultraa joka kahden viikon päästä.

Seuraava neukku onkin 24.11 ja siellä sitten saan kelan paperit jo mukaan jotta voi hakea tuota äitiysrahaa ym. juttuja :)
 
Tapiolan vakuutuksesta. Meillä on esikoisella, muistaakseni sairaskuluvakuutuksen nimellä. maksaa noin kaksi sataa per vuosi. Korvaus-jutuista en tiedä, kun kertaakaan ei olla vielä vakuutusta tarvittu. Meillä on muutkin vakuutukset tapiolasta, ja otetaan tällekin tulokkaalle vakuutus sieltä.
 
hapsiainen, oukei. Ehkä nostan itsekin määrän kahteen. :)

Chiquita Kuulosti jotenkin hurjalta, kun lenkkeilyllä aiot painonnousua hillitä. Toki saahan odottaja likkua (ja pitääkin), mutta varsinkin jos suppareita alkaa tulemaan, niin mun mielestä ruokavalio olisi parempi tapa painon hillitsemiseen. Nooo, en ole asiantuntija.

Rintaliiveistä Mahtuu vielä normaalit. En mä paljon edes rintsikoita käytä, oon nyt pitänyt tällaista Sloggin urheilutoppia. :ashamed: Tuntuu jotenkin kivemmalle. Kotona oon yleensä ilman.

Sapfo Hienoa, että kaikki on hyvin, vaikka epävarmuus sinullakin nostaa päätään välillä. :)
 
Hattivatti, kiitti tuosta tiedosta. :)

Ja hienoa Sapfo että kaikki on hyvin. :)

Mä jouduin muuten ostaan aika alussa jo isommat rintsikat. Mutta nyt näyttäis sille että pitäis kohta lähteä taas liivikauppaan. Nännit ei meinaa pysyä piilossa. :D Mutta jotenkin se että mulla on B-kupin liivit ollu aiemmin ja nyt tosiaan C-kupin että en osaa edes ajatella ittelleni enää yhtään tuon isompia. :D
 
Vakuutuksista - meidän tytöillä on vakuutukset Aktiassa ja tyytyväisiä ollaan oltu. Hirveästi ei olla tarvittu mutta hieman on korvauksia maksettu varsinkin kun esikolla on atopia. Ja yksityislääkäriajat sopii meille paremmin kuin jonottamiset terveyskeskuksissa. Mutta siinähän noiden vakuutusten ydin onkin että ne otetaan varalle. Vähemmistö tarvitsee esimerkiksi kotivakuutustakaan koskaan mutta kaikilla se on pahan päivän varalle. Ja jos oikeasti jotain tapahtuu niin :x jos ei ole vakuutukset voimassa on sitten kyse auto, koti, tm. vakuutuksista.
 
Tulinpa moikkaamaan ja merkkaamaan. Täällä tuskaillaan nyt tuon sikaflunssan kanssa pahasti. Turussa kun asustellaan, ja täällä nyt on epidemia päällä. Rokotukset raskaana oleville alkaa vasta ensi viikolla, tarkemmasta päivästä ei ole informoitu. Olen siis päättänyt sen rokotteen ottaa, toivottavasti saan sen ennen kuin taudin...

Nyt on pakko taas aiheuttaa hämminkiä ja ihmetystä :whistle: , mutta onko kukaan tuntenut vauvan jo hikkaavan? Mä väitän nimittäin, että tällä masuvauvalla on ollut jo parina iltana hikkaa! Aiemmissa raskauksissa muistelisin hikan alkaneen vasta reilusti puolen välin jälkeen, mutta nyt ihan taatusti tuntuu jo samanlaista rytmikästä nytkähtelyä! :eek:

Rintaliiveistä, mä jouduin vaihtamaan suurempaan kuppikokoon jo ihan ensimmäisten viikkojen jälkeen... Ja mitä olen entisistä imetyksistä oppinut, ei tämä tässä vielä ollut... Imetysaikana rinnat on mulla todellakin valtavat. Huoh. :| Ilman liivejä en nykyisin kykene olemaan oikein ollenkaan, rinnat ovat myös niin kipeät lähes aina, että ilman tukea särkee jo kovin.

Multitabsista; olen syönyt tuota raskaus -valmistetta kaksi päivässä koko odotusajan, neuvolassa sanottiin silloin viikolla 9, että ota ihmeessä 2. Huomasin pahoinvoinnin pahimmillaan ollessa, että jos otin vain yhden, oli olo seuraavana päivänä huonompi. Otan siis aamulla yhden, ja toisen illalla.

Mulla on ihan kamala niskasärky tänään. Eilen vietin päivän ompelukoneen edessä pitkästä aikaa (väsymys ja pahoinvointi ovat mut pitäneet suosikkiharrastuksestani erossa), ja siitähän niska-hartiaseutu sitten innostui todella. Mutta lastenhuoneessa on nyt uudet verhot, ja sainpa ommeltua muutakin. =) Ehkä jo kohta voisin ryhtyä kestovaippojen ompeluunkin!

Bliss ja pikkuinen 15+5
 
Juu en tiedä mikä dementia on tullu vai mikä toi muistikatkos oli :D
Eiks kukaan osaa kertoo et mitä siel lääkäris tehdään? Se eka neuvolalääkäri on siis jo käytynä että tämä olisi nyt toinen.
Rintsikoista Siis mulla on tällä hetkellä kahdet rintsikat mitkä on sopivia :D Ja kun peilistä kattoo niin tissit näyttää ihan omituisilta kun on yhtäkkiä raskauden myötä isommat kun ennen.. et pitää ostaa isompia juu..
Mä syös myös tota raskausmultitabsia tosin yhtä tablettia.. en tiedä pitäisikö sitten nostaa kahteen.. En nyt muista kuka se oli kenellä sitä oli kehotettu nostamaan kahteen tablettiin niin millä perustein..?!
 
Sapfo onnea hyvistä neuvola kuulumisista :heart:
Rintaliiveistä,mä kans jouduin ihan jo alussa ostaan uudet kun vanhat jäi auttamatta liian pieniksi,ja nyt pari vk sitten ostin taas isommat,hirveet daisarit :D
Mun miehen siskolla epäiltiin kohdun ulkoista ja tänään se sit kävi ultrassa ja kaikki oli niinku pitää,että mua hymyilyttää nyt =) =) =) olen niin onnellinen heidän puolesta ja oma lehmäkin ojassa sen verran että ihana ku saan itselle "mamma"kaverin ku samalla kylällä asutaan,ihanaa =)

Hemmi ja Papu 17+4
 
jastu samanlainen on se toinenkin lääkärineuvolakäynti kuin ensimmäinenkin. Ainakin mulla ekassa raskaudessa tehtiin ihan samat temput. Sitten kolmannella käynnillä oli vissiin se synnytystapa-arviointi.

Rintsikat on pitänyt vaihtaa tosiaan taas isompaan. Imetyksen jälkeen tipuin C:stä B:hen ja nyt mennään jo D:ssä, että siihen malliin.

manteli ja Sulo 16+6
 
lääkärissä mun muistin mukaan oli ihan samanlaista ku ekalla käynnillä, on tuo muisti vähän hakusessa kun alkaa 6 vuotta olemaan ku esikoista odotin :)

Ärsyttää tämä pahaolo,kun tosiaan esikoisella loppui vkolla 14 ja nyt tämä vain tuntuu jatkuvan ja jatkuvan..Tänään ollut suht hyvä päivä,mutta mulla se pahoinvointi onkin iltaisin alkanut,jännää taas tulevaa iltaa.. :|
 
heips, täälläkään en ole tuntenut liikkeitä vielä :( kovasti odotan että alkaisin tuntemaan ne. esikon aikaan tunsin n. rv 20 aikoihin. neukkuun vielä tasan 2 vk kun en tätä päivää laskenut enään.

mä olen touhunnut tänään,siivonnut koko huushollin ja pakkasteen sulattanut ja siivonnut. tehnyt ruokaa ja vielä pitäis leipoo tänää sämpylöitä :) :heart: Olen mä käynyt päivällä 14 aikaan lenkillä tytön ja koiran kera.Mies ilahtuu kun tulee piakkoin kotiin että tää äiti ollu vähä touhukas :) hyvä et nyt siivoo ettei vloppuna tai perjantaina tarvii enään siivota. toivottavasti ei tarvii.

arska äippä & pikkuinen 14+5
 
Onnea kaikille, jotka hyvistä neuvola kuulumisista! Mukavaa lukea, kun enimmäkseen on ihmisillä hyviä uutisia!

Sain possurokotteen. Ihanaa! Enkä joutunut neuvolassa jonottamaan, kun tänään annettiin myös työpaikalla. Eli hirveän kiihkeä odotus, ja lopuksi olisin samana päivänä kahdesta paikasta saanut.
Nyt kun pari viikkoa menee ja itselläni rupeaa vastaaineita olemaan, rupean varmaankin pikkuhilja lasten ja miehen puolesta hysteeriseksi muuttumaan. Heistä kukaan ei ole varsinainen riskiryhmä, mutta onhan niitä vakavia tauteja suhteellisen paljon juuri nuorilla ja perusterveillä. Aina sitä pitää olla joku aihe mitä miettii ja murehtii!

Mirabel ja pikkupoika 18+5
 
No niin, nyt on käyty lääkärissä ja ronkittavana oikein urakalla.

Näimpä myyn sitten kuitenkin uudelleen ja siellähän se potkiskeli ja heilu. Virkeä ja liikkuvainen sikiö, sanoi lääkäri. Sairaslomaa 3 viikkoa ja jatkuu senkin jälkeen kun alkaa se harjottelu.
Meen sitten sille samalle lääkärille joka mut tonne ouluunki laitto. Hääki oli sitä paitti raskaana =)
No, enivei nyt saikulla ja seksikielto on päällä. :(
Mut pääasia et kaikki oli ok ja vauva vastas aikaa ja kasvu tasaista ollu. Pikkusen alakanttiin oli nyt, mut ehkä n. päivällä, eli siitä ei mitään haittaa ole.
Mut oli jännä nähdä kun tuo ultra tehtiin alakautta, ni ihan eriltä näytti se sikiö entä aiemmin. Mut siellä se heilui ja kaikki ok.

Nyt on pakko mennä syömään...
 
Vakuutuksista. Meillä on esikoiselle vauvavakuutus Nordean vahinkovakuutuksesta. Otettiin se jo ennen vauvan syntymää ja meillä on (valitettavasti) ollut sille käyttöäkin. Vakuutus on mielestäni hyvä ja siinä voi kerätä vuoden verran kuluja ja sitten menee yksi omavastuu. Ja tapaturmista ei mene tietenkään omavastuuta.

Vitamiineista. Mä otan yhden raskausmultivitan päivittäin siitä syystä, että otan päivittäin myös yhden e-epa omega3-kapselin: siinäkin on d-vitamiinia, niin noiden kahden yhdistelmästä tulee jo päiväannos, enkä siis siksi voi ottaa kahta multivitaa.

Oma napa: ei muutosta. Päätä särkee, kohtu kasvaa, jotain tuntuu masussa joskus. Ja ne rinnat on tosiaan kasvaneet - pitäis käydä ostamassa uusia rintsikoita, mut vielä en ole saanut aikaiseksi.

Rokotteesta en tiedä vieläkään. Huomenna olis rokote. :(

Piipa rv 16+2
 
Empuuu musta se näytti sillain kokonaiselta, ku aiemmin on ollu sivuprofiili. Emmä tiiä, se vaan näytti erilaiselta. Tai sit ku se on isompi...Emmä tiiä ja sillain tuntu et lähempääkin tuli....Mut eiköhän se oo laitteesta ja ultraajasta kiinni, ni siks tuntu vain eriltä....
 
Täällähän on jo paljon possurokotteen saaneita!

Empuu, mietin ihan samaa, että miks ihmeessä Vantaalle se rokote tulee vasta 9.11 alkaen kun muualla jo kovaa vauhtia niitä jaetaan! Itsekkin olen nyt päättänyt että sen haluan ottaa, niin toivottavasti sen pikaisesti saisi.

buam, ihanaa kuulla että teidän pikkuisella on kaikki hyvin :heart: Mulla ultrattiin sillon np-ultrassa sekä mahan päältä että alakautta ja ne kuvat oli kyllä eri näköisiä =)

Itseäni huolettaa välillä kovatkin alavatsakivut :/ tänään taas huomasin että kun olin koulusta kotiin kävelemässä niin vasemmalle puolelle ihan tuonne alavatsalle sattui hieman koko ajan. Myös alaselkä kipua on ollu enemmän ja vähemmän lähiaikoina koko ajan, ja lisäks oon huomannu että mulla tulee välillä tosi paljon semmosta kirkkaan olosta (valko)vuotoa (sori kuvailu!). Ajattelin huomenna varmuuden vuoks soittaa neuvolaan ja kysellä onko ihan normaalia tai voisinko käydä siellä tarkastuksessa.

Nyt koulutehtävien kimppuun |O
 
Noista liikkeistä vielä
Esikoiselta tunsin 15-16 vkon tienoilla ja tältä möyrijältä jo vkolla 12.
Ensin mietin kun on sectiolla syntynyt esikoinen et tunteekohan niitä sitten kovin helposti vaan hyvin on tuntunut.
Muistan joskus lääkärin sanoneen et ihan vauvan asennosta kiinni tunteeko niitä kovinkaan aikaisin.

Ruvennut huomaamaan jo että meillä möyritään melko tarkkaan kellon kanssa. Niitä alkaa jo oikein odottamaan tiettyihin aikoihin :)

Kyllä uskon että ne jotka ei vielä liikkeitä tunne,niin kyllä ne sieltä varmasti vielä tulevat! :heart:

:attn: Ei vielä tälle illalle ole ollut huono olo :attn:
Ei passaa nuolaista ennenkuin tipahtaa...

Minniii ja möyrijä 15+4
 
Rintsikoista, tursuaa, mut kun ei oo muka päässy kauppaan asti niin kestettävä jakatteltava kulahtaneimpia mitkä on löysempiä.

Piikki käsi vielä arka muuten ei ongelmaa.

Tosin ei oo kiva akun vähän liikkuu niin henkeä alkaa ahdistamaan, pitänee soittaa neuvolaa ja kysyä kuuluuko se tähän touhuun.
Väsyttää ihan hirmuisesti

Unico 13+5
 
No niin, kok oyö meni tuskaillessa tuon rokotekäden kanssa. Ei auttanut panadol. Ja nyt hirveä hedari kun unet oli mitä oli. Ehkäpä tämä alkaa jo helpottamaan tästä. Parempi tämä kipu kuin itse tauti.

Mulla on pari iltaa alamahalla tuntunut mekkakipua, ihan kiva että on jotain oireita tuosta kohdun kasvusta. Tai ehkä en toivokaan itselleni oireen oiretta :x Onhan tässä vielä phoinvointia päällä ja hirveä väsymys |O
 
Sapfo Mulla on kans iiihan vähän ollut menkkamaista kipua, jospa se kohtu kasvaisi. :) Väsymys on hieman helpottanut.

Huomenna ajattelin käydä töiden jälkeen ostoksilla. Jos löytyis vaikka äitiysfarkut tms.

rv15+1
 

Yhteistyössä