Huhtikuiset 2023

Sain myös 5+0 sen 2-3, mutta odotin 5+5 päivään niin sitten näytti 3+. Kaikillahan tuo ei näytä välttämättä ollenkaan kaikkia tulosvaihtoehtoja, vaikka raskaus etenisi normaalisti
Sain kun sainkin tänään tulokseksi 3+, viikkomittarissa 5+4. 😍 Ehkä uskallan nyt hetken hengähtää, ja odotella sinne ensimmäiseen neuvolakäyntiin. Tietty edelleen kuumottaa että onko tuola mahassa edes mitään elävää, mutta jos nyt koittaisi vain elää päivä kerrallaan ja nauttia tästähetkestä. 😊
 
Mä tein 6+0.

Oli muuten aiheellinen pelko. On taas vuotanut vanhaa verta. Oon myös itse flunssassa, joten varhaisultra saa odottaa ensi viikkoa. Stressaa saatanan paljon. Oon oikeastaan jo asennoitunut, etten kanna enää mitään elävää.
Äh, tsemppiä odotteluun! Toivottavasti ultra onnistuu pian. Ilmeisesti nyt jotain flunssanruttoa enemmänki liikkeellä
 
Sain tänään vihdoin sen neuvola-ajan varattua 😄 Sekin on jo reilun parin viikon päästä, ehdin sopivasti sitä ennen käydä siellä varhaisultrassa.

Tällä viikolla oon saanut huomata, että oireet tosiaan vaihtelee aivan älyttömästi. Maanantaina itkeskelin pitkin päivää kun kaikki oireet oli yhtäkkiä poissa, että ei siellä varmaan enää mitään ole elossa. Eilen sitten olikin koko päivän melkoista pahoinvointia ja sama jatkunut tänään. Pahin ällötys on tällä hetkellä vesi, mikä sopii hyvin yhteen tämän helteen kanssa... 😫 Vielä menee jotenkin alas mutta vain jääkaappikylmänä. Lämmin ruoka myös ollut vähän hankalaa syödä nyt.

Paranemisia sairastelijoille ja tsemppiä kaikille muillekin 🥰
 
Moikka!

Liityn keskusteluun. kuukautisista laskettuna mulla olis viikot 8+1 ja laskettu aika 29.3. Kävin varhaisultrassa viime viikolla ja siellä alkio vastasi viikkoja 7+1 ja laskettu aika täten 4.4. Pieni katkarapu oli oikeassa paikassa ja sydän pamppaili lujaa. Liityn nyt tähän ryhmää ja uskon olevani huhtikuisen odottaja ultran perusteella 🤭

ultrassa sydän hyppäsi kurkkuun, kun jostain kuvakulmasta näytti, että kohdussa olisikin ollut kaksi vauvaa. Ultraajan lopputulos oli kuitenkin, että yksi siellä vaan on. Odotan esikoista joten kaikki on uutta🙈

Vauva ei ollut suunniteltu, alkujärkytyksen jälkeen ollaan miehen kanssa kuitenkin innoissaan tulevasta perheen jäsenestä. Raskauspahoinvointia on aamuisin, rinnat kasvaa hirveää vauhtia kipujen kera ja väsymys on valtavaa. Maanantaina kävimme ensimmäisellä neuvola käynnillä ja sain varata jo nt-ultran. Viikot tuntuu niin pitkiltä plussasin 28.7. Lähes kolme viikkoa sitten ja nyt jo tuntuu tämä odotus rankalta ja paljon ehtinyt tapahtua lyhyen ajan sisällä. Enää ei suunnitella juhlia kaveriporukalle vaan googletellaan sallittuja ruoka-aineita ja muuta tietoa raskaudesta 😂
 
Tervetuloa uusille, ihanaa saada lisää populaa ❤

Mulla on niin hirviät olotilat 24/7, että ei jaksa mitään ylimääräistä.. väsymys on kova ja oksettaa/paha olo koko ajan. Kun ei syö niin tekkee pahhaa ja sit kun syö niin taas tekkee pahhaa... ihan syvältä tämä olo.
Kaikenlisäksi vuotoa tuli taas tänään ja oli kirkasta. Tosin osa syy varmaan se, et maha kovana ja joutu ponnistelleen, et oiskos vaan joku revenny ja vuotanut. Saa nyt nähdä.

Maanantaina eka neuvola, sit saa varata nt-ultraan ajan. Jos menee hirmu kauas aika, niin voi olla että käyn omakustanne hintaan uudelleen ultrassa. En halua olla siinä luulossa, että masusa joku kasvaa ja sit todeta rv 12 et pieni ei jaksanutkaan.. 😓 Katotaan nyt miten mennee..
 
Tsempit @Maicy Ja toivotaan että on harmitonta vuotoa!

Mulla kans kauheet 1,5 viikkoa takana.. phv lähes kokoajan ja rinnat niin kipeet että huhhuh!
Epäilyttävästi tiistai ilta ja eilinen päivä oli aika jees eikä ollut phv kun vaan tosi lievänä.. nyt pari h sit alkoi uudelleen kunnon pahoinvoinnit 😅 turvotus tekee sen että maha näyttää isommalta kun oikeesti on...
Ei onneksi vielä vuotoja täällä, toivotaan että ne pysyy pois kokonaan 🤞🏻

Varhaisultra varattiin eilen ens viikon keskiviikolle, jolloin omien laskujen mukaan 7+6.. kauhea odotella sinne asti että kuka siellä on, onko ketään vai onko kaksi 🙊
 
Täälläkin nyt ollut vuotoa 😳 Eilen iiihan vähän valkovuodon seassa, nyt tänään jokunen aika sitten about ruokalusikallisen verran ihan kirkasta punaista, ja vähän ennen tuota vuotoa oli suht kovaa alavatsakipua. Nyt taas ihan pienesti valkovuodon seassa (vaaleanpunaista valkovuotoa). Toivottavasti ihan harmitonta, mutta pelottaa kovasti.. neuvolaankin vielä aikaa melkein 2vk (ja ilmeisesti ultrataan sielä)😣
 
vierailija
Liityn keskusteluun! Viikko sitten lauantaina tein positiivisen testin, joka oli iloinen yllätys melkein 2v yrittämisen jälkeen ❤ Nyt elokuussa olisi alkanut taas lapsettomuushoidot, toukokuussa kokeiltiin ensimmäistä kertaa hormonihoitoja ja kesä oli taukoa hoidoista ja heinäkuussa meillä olikin tärpännyt. 6+1 meneillään. Viikon päästä varhaisultra, joka jännittää kovasti. Tätä on niin toivottu ❤ Tsemppiä kaikille tärpänneille! 😊
 
Hyvin varovaisesti tulin tänne kurkkimaan…
Tein viime viikolla testin, kun menkkoja ei kuulunut ja plussa sieltä napsahti. Tein vielä toisen testin muutaman päivän päästä ja taas selkeä vahva plussa. Olen kuitenkin vielä varovaisen innokas, koska olen menossa alkuraskauden ultraan ja jos siellä kaikki kunnossa, niin sitten annan itselleni luvan innostua kunnolla :) kuukautisista laskettuna LA 19.4., mutta itse epäilen, että ovulaatio tapahtui muutamaa päivää myöhemmin. Lisätään listalle vasta, jos ultrassa tulee hyviä uutisia :) Meillä on -17 ja -19 syntyneet pojat jo.
 
vierailija
Hei kaikki!

Pitkään seurasin taustalla vauvahaaveryhmää, ja tarkoitus oli osallistua keskusteluihin, kunhan saan käytyä kaikki postaukset läpi. Se oli/on ihana ryhmä ja jopa taustalla tuntui, kun olisi ja eläisi mukana yhteistä yritystä. Kiitos kaikille siellä olleille ihan näin puskistakin huudellen.

Vaan kuinkas sitten kävikään.

Olen 40 v, yhden ekaluokkalaisen äiti ja nyt uuden puolison kanssa päädyimme yrittämään yhteistä lasta. Hänellä ei ole aiempia lapsia.

Tänään tein raskaustestin ja plussa oli selkeä. Tietysti homma niin aluillaan, ettei vielä tiedä kuin käy, varsin häkeltyneitä ollaan tässä kohtaa molemmat. Ja se ehkä johti siihen, että kirjoitan tänne, kun en muutakaan keksinyt, vielä kun ei haluta tästä lähteä tiedottamaan eteenpäin. Joten salaisuus on minun, mieheni ja teidän :D

Koko homma tapahtui jotenkin hiipien. Ehkäisy oltiin jätetty touko-kesäkuun vaihteessa pois, ja aiemmin kesällä seurasin intohimoisesti oireita, mutta tässä kuussa oli muuta keskittymistä vaativaa, ja olin varma, etten edes voisi tulla tässä kierrossa raskaaksi. Mitään ei tosiaan tuntunut missään vaiheessa kiertoa, raskaus ei yhtään vinkkaillut itsestään ennen testiä.

Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi varhain ja jatkui loppuun asti, saa nähdä tapahtuuko niin tässäkin, mikäli etenee.

Odottelen toukokuisten ryhmän perustamista (laskettu aika minulla ilmeisesti 3.5.)

Onko täällä muita nelikymppisiä odottajia tai jo äitejä, joiden laskettu aika lähentelee toukokuuta?

- mala
 
vierailija
Moikka!

Mäkin liityn tänne mukaan nyt viikonloppuna plussanneena. :) Laskurien mukaan menee just ja just huhtikuun loppupuolelle laskettu aika.

Plussasin nyt siis viikonloppuna eli täällä mennään 4+0. Meidän kummankin ensimmäinen lapsi ja melkein itkua tihrustan sillä tää oli meidän ensimmäinen yrityskuukausi. Mun mielestä noi piinapäivät oli pitkiä ja pistivät kyllä mielialat heittelemään oikein urakalla. Noh, tämä se nyt kyllä on vielä piinaavampaa kun joka päivä mielessä on pieni pelko ja odottaa innokkaana varhaisultaa (varattu 6+3). <3

Täällä tuntemuksia alavatsassa pitkin päivää ja paha olo iskee varsinkin jos ruoka-ajoista on yli 3 tuntia. Rinnat myös vähän turvonneet ja arat.

Mulle voi tietoihin lisätä: @liebling / 30.4. / 1. / TAYS
 
Olen nyt rampannut testeissä ja tänään kävin myös ultrassa:
Hcg määrä veressä tänään (6+2) 5379 U/L ja ultrassa näkyi tänään ruskuais/raskauspussi ja jotain, mutta itse en ainakaan huomannut mitään sen kummempaa alkiota.
Onkohan nämä nyt ihan normaaleja juttuja vielä tässäkohtaa raskautta, vai pitääkö pelätä tuulimunaraskautta? 😣
 
Moikka!

Mäkin liityn tänne mukaan nyt viikonloppuna plussanneena. Laskurien mukaan menee just ja just huhtikuun loppupuolelle laskettu aika.

Plussasin nyt siis viikonloppuna eli täällä mennään 4+0. Meidän kummankin ensimmäinen lapsi ja melkein itkua tihrustan sillä tää oli meidän ensimmäinen yrityskuukausi. Mun mielestä noi piinapäivät oli pitkiä ja pistivät kyllä mielialat heittelemään oikein urakalla. Noh, tämä se nyt kyllä on vielä piinaavampaa kun joka päivä mielessä on pieni pelko ja odottaa innokkaana varhaisultaa (varattu 6+3). <3

Täällä tuntemuksia alavatsassa pitkin päivää ja paha olo iskee varsinkin jos ruoka-ajoista on yli 3 tuntia. Rinnat myös vähän turvonneet ja arat.

Mulle voi tietoihin lisätä: @liebling / 30.4. / 1. / TAYS
näköään meni vierailijana jostain syystä😅
 
vierailija
Moi! Mäkin voisin nyt hetken sivusta seuranneena liittyä keskusteluun. Täällä mennään rv7+1, viime viikolla ultrassa käyty ja kaikki oli kohdillaan! Oli oikeassa paikassa, sykekin kuului ja tyyppi vastasi hienosti silloista rv:tä 6+3 :)
LA on 10.4. ja ensimmäinen lapsi kyseessä!
 
Kiva kun on tullut paljon uutta porukkaa mukaan, tervetuloa ❤ Täällä pahoinvointi/etova olo on vetänyt mielen aika matalaksi, kun tuntuu etten oikein mitään saa tehtyä tai kaikki vähintäänkin vaatii suuria ponnisteluja 😫 viime viikolla nukuin myös useamman yön huonosti, joten se varmaan pahentaa tilannetta. Torstaina on varhaisultra ja odotan sitä sekä malttamattomana että kauhuissani. Silloin taitaa olla vasta 6+4, mutta en malttanut venyttää yhtään pidemmälle, kun ensi viikolla en olisi ehtinyt oikein missään välissä..
 
  • Tykkää
Reactions: hjl ja Tiutau13
Enpäs ookkaan tainnut kirjoittaa tänne vielä mitään 😁

Listoille voisin kans @Maicy hypätä:

@Tiutau13 , LA 29.4 (2.5) , 3.lapsi ja HUS

Ei oo isompia oireita suuntaan tai toiseen, repäisykipuja lähinnä. Nyt viikot 4+3 ja laitoin hätähousuilijoihin testikuvan tasavahvoista viivoista ❤🙌

Jos on joku salattu/yksityinen ryhmä niin mielellään liittyisin! ( faceen joskus ainakin tehty näitä)
 
Tuleeko tähän mitään lääkärin analyysia tai pääsetkö varhaisultraan? Piinaava tilanne mutta hcg määrä kyllä suuri!
Soitti neuvolasta ja sanoi että pitäisi tosiaan hcg olla jo enemmän, kun sillon viime viikolla oli 1700. Mulla on neuvolan puolesta ollu kokoajan varattuna varhaisultra 29.8 jonne neuvolatäti kehotti edelleen menemään. Ns tarkistamaan onko kohtu tyhjentynyt jne. Mulla on siis nyt 11 päivää ollut vuotoa, jonka takia oonkin noissa hcg-mittauksissa ravannut
 
vierailija
Epävarmuutta taitaa olla kaikilla enemmän tai vähemmän, isot empatiaa teille joilla on huonoja merkkejä ilmassa!

Täällä raskaus on vallannut kehon, saa jo telttoja etsiä kaapista päälle. On kyllä muhkea olo, mutta mulla on aina pienikokoisena ja matalalla rasvaprosentilla taipumus kerätä jotain "talvivarastoa" pian plussan jälkeen. Hieman helpottavaa, kun viime keskenmenoaika on ohitettu ja pahoinvointia ja muita raskauden merkkejä on aina vain lisää. Toisaalta ei vielä yhtään uskalla luottaa elämän jatkumiseen, terkkarikin huomautti etteivät raskausoireet kerro mitään raskaudesta (?) Mullakin raskausoireet hiipui viimeksi vasta 10+6 km jälkeen, vaikka oli keskeytynyt jo 8.rv Tosin nyt on voimakkaammat olot kuin sillon, onneksi!
-Erin 8+1
 
Heloo kaikki! ✨

Löysin tämän ryhmän tänään, kun mietin liittymistä ensin faceryhmään. Vielä en kuitenkaan uskaltanut omalla naamalla sinne kun ollaan niin alussa.

Plussasin tosiaan viime viikolla ja nyt mennään viikko 4+5. La olisi 28.4 näillä
näkymin. ☺ Mulla oli viime kierrossa kemiallinen raskaus, joten nyt ollut tosi jännät paikat miten tämä kestää. Vuoto alkoi tuolloin vk 4+1. Esikoinen tulossa joten kaikki uutta ja ihmeellistä. ❤
Oireina ollut saamarin kipeet tissit ja menkkamaista jomottelua. Mielialat heitellyt päin peetä ja hormonit turvottaa niin että voisin olla 3kk. Samaa turvotusta mulla on aina menkoissa, mutta kestää 1-2pvää. Vinkkejä turvotuksen pelttelyyn otetaan vastaan. 😅
 
Moikka!

Oon nyt kolmatta kertaa mukana tän sivuston odottajien ketjussa, koska kolmas lapsi ilmoitteli tulostaan kolmisen päivää sitten! En ole ollut aikaisemmissa jännittelyketjuissa mukana, mutta tätä ketjua ehdin tuossa lueskella 😊

Oon 32v TAYSin alueella asusteleva 7v pojan ja 1v 8kk tytön äiti. Tämä olisi nyt sitten mun ja nykyisen miehen toinen yhteinen (ja kaiken kaikkiaan minulle viimeinen 🤭) pienokainen.

Oloja ei ole juurikaan ollut tai muuta ihmeellistä vielä. Viikot nyt omien laskujen mukaan 4+4 ja laskettu huhti-toukokuun vaihteessa. Aijemmat on syntynyt rv 39+0 ja 39+2, niin luulisi et tämäkin jäisi huhtikuiseksi 😅

Toivottavasti mukaan mahtuu? 😊
 
Moikka!

Oon nyt kolmatta kertaa mukana tän sivuston odottajien ketjussa, koska kolmas lapsi ilmoitteli tulostaan kolmisen päivää sitten! En ole ollut aikaisemmissa jännittelyketjuissa mukana, mutta tätä ketjua ehdin tuossa lueskella

Oon 32v TAYSin alueella asusteleva 7v pojan ja 1v 8kk tytön äiti. Tämä olisi nyt sitten mun ja nykyisen miehen toinen yhteinen (ja kaiken kaikkiaan minulle viimeinen ) pienokainen.

Oloja ei ole juurikaan ollut tai muuta ihmeellistä vielä. Viikot nyt omien laskujen mukaan 4+4 ja laskettu huhti-toukokuun vaihteessa. Aijemmat on syntynyt rv 39+0 ja 39+2, niin luulisi et tämäkin jäisi huhtikuiseksi

Toivottavasti mukaan mahtuu?
Kyllä vaan mahtuu!🤩 kiva saada lisää populaa tänne! 😍
 

Yhteistyössä