***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Onnea Kellukka pikku prinssistä :hug:

Jo-hannalle onnittelut siviliisäädyn muutoksesta :flower:


Miehellä on 5 päivän vapaa, jippii! :)
Täällä on kans siivoiltu ja pyykätty oikein urakalla. Kaappeja on raivattu ja kamaa saatu heitettyä pari säkillistä roskiin :whistle: Ai miten niin ollaan hamstereita..? :D
Kirppiksellekin olis tavaraa vaikka kuinka paljon, kun vain sais joskus aikaiseksi vietyä.
Huutikseen meinasin laittaa noita tyttöjen siistempiä vaatteita. Kuvasinkin jo kertaalleen, mutta ketuilleen meni lähes kaikki kuvat. Nyt en oo saanu inspistä kuvata uudestaan.
Niitä kun on iso laatikollinen.
Lupasin tytöille, että leivotaan pääsiäiseksi ja esikko sit halus kermakakun. Jotain sellaista siis väsäillään varmaan huomenna :p



Faerie ja poika 37+4
 
Onnea Kellukka pikku pojan johdosta!
Ihanaa että vihdoin alkaa vauvoja tähänkin pinoon tulemaan :heart:

Täällä käytiin siellä Ultrassa!
Oli vauva ihan oikein päin, huh helpotti kovasti =)
Ei ollut vielä kiinnitynyt pää joten saapa nähdä meneekö yliajalle...
Sen verran sanoi että jos nyt mensi lapsi vedet niin paras oisi mennä ambulanssilla sairaalaan kun ei vielä kiinnittynyt. Jotenkin en usko että tää syntyy viel pitkään aikaan. On varmaan viimenen kasassa olija :whistle:

Huomenna lähdetään reisuun joten toivottelen kaikille Hyvää pääsiäistä!

-Taika ja masukki 35+3-
 
Paljon onnea Kellukalle ja koko perheelle pikku prinssistä =) :hug: :flower: :flower:

Taas olisi neuvolassa käyty. Mitään kummempaa ei ollut. Paino ei ollut noussut yhtään viime viikosta. Verenpaine oli hieman koholla (ja mulla ei koskaan), Th epäili sen enteilevän synnytystä. Toivottavasti =) . Sf mitta sama kuin viime viikolla ja vauvan pää TOSI alhaalla lähtökuopissaan. =)

Hyvää pääsiäistä kaikille

Dacapo ja pääsiäisvauva(????) 38+1 :whistle:
 
Onnea Jo-hannalle :flower:

Eilen oli neuvolareissu ja vauva on sittenkin oikein päin tuloillaan :heart:
Muuten kaikki ok! Paitsi hemppa oli taas tippunu 112 (viimeksi 127) Nyt vaan taas täytyy tsempata noiden rautojen kanssa.Ei aina oikein muista niitä ottaa!
Lääkäri sanoi vauvan olevan alhaalla muttei kuitenkaan ilmeisesti kiinnittinyt.Alakerran tilanne oli entisellään. Joten nyt ei enää tarvi lääkärillä juosta vaan riittää pelkkä th käynti.
Kokoarviota koitin kysellä mutta eihän se nyt osannut arvioida olleskaan. Ihmetyttää kun sillä kuitenkin ultra-vehkeet siinä vieressä ja sillä kattoi kuitenkin et on oikein päin ja lapsivettä riitävästi. :/ Niin ei voi sitten mittailla sen enempää...
No sen näkee sitten kun poikanen päättää syntyä et minkä kokoinen sieltä tulee!!

Oikein hyvää pääsisäistä kaikille ja toivotaan että joku pääsiäisvauvakin saatais meidän huhtihippusiin :heart:

Aippa3 ja poikanen 36+4
 
Nonnii.

Tässä neuvola kuulumisia.

Eli viikot 35+3
Painoa tullut viikkoa kohden 723g.
Turvotus +
Paineet 128/74
Hemppa 129
Pissa puhdas
Kohdunpohjan korkeus 33
Tarjonta rt
Syke 132-140
Liikkeet ++

Ja vielä joudun yhden kerran sokeritestiin, eli käyn antamassa paastoarvon ja sit syön aamupalan ja siitä 1,5h. ni uus näyte.
Joo no eipä sit muuta pitää mennä laittamaan ruokaa. Ajattelin laittaa valkkariperunoita ja kanaa :p

Pulttikselle vielä hyvää äippälomaa :wave:

Baby dream ja "Topi" 35+3
 
Janessa minulla alkoi eilen kova kutina ympäri kehoa, ensin oli kutinaa enemmän käsissä ja jaloissa mutta nyt kaikkialla, tänään oli neuvola niin heti laittoi verikokeisiin ja huomenna pitää niistä soitella päivystykseen. Onhan se hyvä varmistaa nuo verikokeet jos kutina vaan jatkuu.

Kukas se kirjoitti, että jos vauvan pää ei ole kiinnittynyt ja lapsivedet menee niin pitäis ambulanssilla mennä synnärille, onko se tosiaan noin? Mulle ei ole missään niin sanottu ja vauvan pää ei ilmeisesti ole vielä kiinnittynyt, tosi alhaalla kuulemma on.

Neuvolassa muuten kaikki ok, noi verinäytteet piti käydä jättämässä ja pissanäyte piti viedä labraan kun siinä oli veri parilla plussalla ja valkuaiset yhdellä plussalla.

Mukavaa pääsiäistä kaikille! Kyllä kai joku pääsiäisvauvan pyöräyttää :)
 
Tiitsu Mun tietojeni mukaan vain silloin tarvii mennä ambulanssilla ( vesien mennessä ), jos vauva on perätilassa taikka lapsivesi on vihreää.


Meiän auto meni katsastuksesta läpi ilman moitteita, jee!!! :D


Niin ja Iloista pääsiäistä kaikille hippusille :hug:
 
Tiitsu Meille sanoi tänään ultraaja niin että jos pää ei ole kiinnittynyt ja lapsivedet menee niin parepi mennä makuu asennossa sairaalaan ettei vauva esim kättä tarjoa. mutta en siis tiedä. Mulla kun ei kokemusta noista vesien menosta aikasemmista raskauksista ole.

-Taika ja masukki-
 
pikaisesti vaan - kiire ruokakauppaan

siitä ambulanssi-kyydistä ja kiinnittymisestä.. mun käsittääkseni jos vauva on korkealla niin sit voi olla vaara et napanuora luiskahtaa, mutta jos on jo alhaalla niin vaikkei olis kiinnittynyt niin se kyllä se vauvan pää on kohdunsuulla niin ettei napanuora pääse luiskahtamaan.. mut täs kuitenki linkki keskusteluun samasta aiheesta
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12618917&p=3&tmode=1&smode=1
 
onnea kellukka prinssin syntymästä :heart:

jo-hanna onnea rouviintumisesta!

eilen oli äippäpoli käynti. rv 34

verikokeet ok. rr 140/85 seuraillaan vielä, ei aloitettu lääkitystä. pissa puhdas .vauvan sydän käyrä hyvä. paino-arvio 2.6kg . kohdunkaulaa 3cm jäljellä,kiinteä ja kiinni... niinkuin vähän arvelinkin,ettei mitään siellä suunnalla ole tapahtunut..saikkua sain ens ke asti. sitten alkaakin äippäloma ihanaa!!

miehelläkin alkoi pitkät vapaat..jospa tässä saisi aikaiseksi laitella noita vaavin vaatteita ja siivoiltuakin vähän... huomen tai la viedään tyttö anoppilaan hoitoon,kun hän itse kyseli.siis anoppi,joka on kyllä tosi ihana ihminen :heart: kuin myös appiukkokin. mä ja typy ollaan niille kuin kukka kämmenellä..tota miestä ne joskus kovistelee (kun sillä on taipumusta vähän tohon kalja lotrailuun...tai siis baarireissut venyy siitä sovitusta parista tunnista aamuöihin...)ja seuraava päivä menee ihan piloille,kun vaan makoilee. mutta musta se on ihan hyvä,et pitävät sille jöötä. kyllähän toi ukko muuten on aivan kelpo mies ja hyvä isä. noi kalja kuviot vaan välillä mutkistaa asioita.ja tuntuu,etten enää jaksa sitä.

mutta näin täällä... mitähän sitten tekisi..jospa keittäisi kahvit ja lepäilisi,kun kaikki muutkin kuuluu nukkuvan :) alhaalta kuuluu isompi kuorsaus ja tuosta viereisestä pieni tytön tuhina
 
Hallootapa kaikille kanssasisarruksilleni!!!

Piti heti tänään päästä koneelle enkä ihan ole ehtinyt tuota toistakymmentä sivua lukea, vaan lueskelen sitten hiljalleen.

Meni hiukka pidemmäksi tuo laitosaika, kuin edes ajateltiin (7 päivää), mutta loppu hyvin kaikki hyvin!! Itseasiassa poitsu oli maailmassa jo 13.3. klo 4.29.... :D . Tuli nimittäin äkkilähtö sinä yönä, kun punktio oli tehty eli keskiviikon ja torstain välisenä yönä.

Keskiviikko päivä (12.3.) supisteli aikalailla, niinkuin lekurit meinasivatkin enkä siis niistä kovin huolehtinut. Mutta yöllä muuttui asianlaita, kun repaisi todella pahasti alavatsalla ja viilteli...silloin säikähdin ja niin ukko lähti samantien kuskaamaan mua synnyttäjien vastaanotolle. Sielläpä sitten jouduttiinkiin kiireelliseen sektioon, koska synnytys oli käynnistynyt (ja niinhän ei missään tapauksessa olisi saanut käydä, ilman että kohtuarpi olisi revennyt). Kaikki meni OK ja päästiin osastolle. Hoitaja leikkurissa naureskelikin, että harvoinpa tässä vaiheessa tiedetään, että vauvan keuhkot ovat kypsät. Hyvä niin, koska se merkitsi sitä, että poitsu pääsi vierihoitoon :D .

Strategiset mitat olivat 48cm pitkä ja painoakin hienot 2,5 kg...että paremmin ei olisi voinut käydä. Arvio painostahan oli juuri ja juuri ehkä se 2kg. Hyvä kun meni niin paljon metsään tuo arvio :D .

Nyt meidän viimeisin urakka tässä elämässä makaa tuossa tuhisemassa omassa kopassaan. Niin ihanan viattomana ja pikkuisena sinttinä...ihan sydänalusesta ottaa kun katselee ihanaa saavutusta =) .

Nyt alan ihailla vauvelia, ennen kuin elämää tähän huusholliin tulee, kun mies ja tyttäret tulee kotiin!! Ootte ihania kaikki ja onnea kaikille teille viime metreille!!! :D .

Palailen vielä kuitenkin lueskelemaan teidän pikkuisten tuloa tähän maailmaan :wave: .

T: Onnellinen Hämy!!!!
 
Moikka!

Joo enpä ollut kuullut minäkään tuosta ambulanssikyydistä siinä tapauksessa, että ei ole kiinnittynyt ja vedet menee :eek: Kiitos Anu tuosta ketjusta. Mullahan esikoisen synnytys käynnistyi vesien menolla, silloin oli kiinnittynyt, nyt ei vielä... Luulin, että ambulanssikyyti oli tarpeen nimenomaan perätilatapauksessa. Hyvä tietää, voinpa sitten tuota kysyä sairaalaan soittaessani, jos tilanne sellainen.

Joanna, kyllä vaan, sellaiset 35 kilsaa taitaa sinne olla :wave: :LOL:

Palleroinen nukkuu, joten pidemmittä puheitta Hyvää Pääsiäistä toivottelen kaikille (vaikka toistaiseksi ainakin kotona vaikutammekin eikä palstailu ehkä jää tauolle) ja painun hakemaan vähän lisää jäätelöä ja sitten askartelemaan vähän pääsiäisjuttuja. =)

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 6 eikä oikein tuntemuksia (aamusella rupesin jo epäilemään lapsiveden tihkumista, mutta niin vähäinen määrä oli aivan varmasti jotain muuta)
 
onnea hämy pojan pallerosta
onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja voitte hyvin molemmat.. :heart:
ihanaa, lisää vauvauutisia kehiin..
B)

mä veikkaan että ainakin 1 saa vauvan pääsiäisen aikaan. ellei kaksi :p :xmas:
mitäs muut veikkaa???
 
Voi Hämy :heart: =) Onnea valtavasti! Hyvän kokoisen pojan sait ja menipä jännäksi, että se synnytys sitten kuitenkin uhkasi siinä käynnistyä. Loistavaa, kun oli kaikki valmiina. Kertoilethan täällä pojan kuulumisia, kun vaan joudat!
 
Hurjasti onnea teidän koko perheelle! :flower: Noinkin rankan kokemuksen jälkeen on hienoa, kun kaikki selviää aina parhain päin.

Huomasin, että teidän poitsu oli syntynyt 15. päivä...eli ollaan oltu yhtäaikaa OYS:ssa. Me oltiin os13 I-puolella, huoneeessa 1.

Vielä ihanat onnittelut poitsun johdosta =) .

 
Paljon onnea Hämy pienestä pojasta :flower: !
Ja kiitos anulle tuosta linkistä jossa oli juttua ambulanssi kyydistä ja muillekin asiaan vastanneille kiitokset, tietääpä kysäistä asiaa synnäriltä jos synnytys alkaa vesien menolla.
 
Hämylle onnea!!

ja Kalenteri, jos vielä vuotaa niin mee nyt ihmees tarkistuttaan et onko vettä. Mä meinaan esikoista odottaessa itse oli ihan varma et valkovuotoa se vaan on... Alkoi sunnuntaina valuun TOSI vähän jotain.. mainitsin asiasta maanantaina neuvolasta ja terveydenhoitaja pisti lähetteen ä-polille sen ja kohonneen verenpaineen takia (oli kuitenki alle 90 alapaine). No, siellä synnytysvastaanotossa missä mä sit maanantai-illan jonotin lääkärille oli kätilötkin sitä mieltä ettei se mitää lapsivettä ole.. Mutta kuinkas ollakaan se oli sitä ja sain käynnistysajan tiistaille. Johtuen aikaisesta lapsiveden menosta mulle tuli joku infektio ja synnytin korkeassa kuumeessa ja nyt tästä viisastuneena aioin vastaavassa tilanteessa ennemmin mennä ajoissa tarkistuttaan ite tilanteen ettei vaan sama kuumehomma uusiudu ja siitä syystä neuvoisin kaikkia muitaki meneen ennemmin "turhaan" tsekkaan tilanne.. Ei meinaan edes neljän eri antibiootin tiputtaminen suoraan suoneen saanut mun kuumetta laskemaan ja olin ei niin hyvässä kunnossa ku piti synnyttää.. siitä syystä en saanut loppusynnytykseen ees niitä kivunlievityksiä et jaksaisin ponnistaa. ei kiva, ei.

tulipa stoori :whistle:

Anu
 

Yhteistyössä