***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Pulttis Kelaan riittää, kun hakemus on laitettu 2 kk ennen laskettua aikaa, liitteet kerkee myöhemminkin, näin sanoivat mulle kun hätäilin, että onko työnantaja ilmoittanut palkkatietoja. Ja vaikka hakemuskin menisi työnantajan kautta, niin täytyy olla joku porsaanreikä, varsinkin kun virhe ei ole oma!!! Tää on kuitenkin hyvinvointivaltio... mietin tässä että mikä voisi olla semmoinen taho jonka puoleen voisi kääntyä. Jos ne tajuaisi, kun teet sen selvityksen... vaikka aivoonhan se ottaa. Mun kaverilla oli jotain saikkinaa kans kelan kanssa, kun ne ei saanut jotain asiaa hoidettua. Kaverilla meni hermot ja oli "huutanut" että "tässä käy nyt niin, että minun täytyy ottaa ukko ja lapsi ja muuttaa teille asumaan, sillä meiltä menee kämppä alta!!!!" Oli kuulemma lähtenyt asiat menemään eteenpäin. Uskon, että asioilla on tapana järjestyä... tsemppiä sinulle paljon, kovasti sinua nyt koetellaan :hug:

Hysteerinen kyselit koirista. Meillä on kohta nelivuotias labradorinnoutaja-karhukoirasekoitus... painoa 30 kg. On todella kiltti tapaus, mutta virtaa löytyy kuin pienestä pitäjästä. Oon suosiolla jättänyt miehelle kaikki koiran ulkoilutukset... ei viitsi ottaa riskiä, että se jostain innostuu, varsinkin kun mun tasapaino ei muutenkaan paras mahdollinen ole. :whistle:

Mulla oli eilen neuvola. Verenpaineet oli hieman koholla 133/90... alapaine ei ikinä ole ollut yhtä korkealla. Toisella mittauksella alapaine oli laskenut 83. Yleensä paineet olleet hyvät. Vauvan syke oli 110 ja neuvolantäti laittoi minut äitipolille käyrään. Käyrä vaihteli siinä 105 ja 115 välillä, eli alhainen oli. Lääkäri halusi vielä ultralla katsoa vauvaa, ja kaikki näytti olevan ok, joudun kuitenkin käymään myös ensi viikolla käyrässä. Varmaan tässä on herkässä mielentilassa, mutta kyllä nuo laittaa miettimään. Mehän jouduttiin joulukuussa käymään OYS:ssa sykkeiden takia... siltä reissulta kaikki ok. Neuvolaa edeltävä päivänä puhuttiin miehen kanssa vauvan pienestä painoarviosta, mies otti puheeksi, että toivottavasti ei sydämessä ole mitään vikaa (mun pitää käydä viikon 39 täytyttyä uudelleen painoarviossa... 36+1 painoarvio oli 2400g). Varmasti tämä on ihan turhaa hermoilua, ja vaikuttaa se, että suvusta on kaksi vauvaa kuollut sydänvikaan... oon vain herkässä mielentilassa ja näin iltaisin asia tulee mieleen. :heart: Sori, tuli tilitettyä.

Meillä oli tänään "juhlapäivä", mies valmistui insinööriksi. Sille tuli aikanaan semmoinen kolmenkympin kriisi, että otti loparit raksahommista ja lähti koulunpenkille. Tässä on muutama vuosi eletty minun nuoriso-ohjaajan palkalla ... joka ei tunnetusti suuri ole. Mies ei halunnut mitään kekkereitä. Kävi vain kansliasta hakemassa todistuksen ja sen jälkeen käytiin syömässä. Mua rupesi närästään niin paljon, että loppupäivän oksentelin "juhla-ateriaa" :x

Mariaana 37+2
 
Huomenta!

Ihan vaan sitä, että täällä yhdessä kasassa oleilemme edelleen mekin. Ei silti, että ois mitään akuuttia oiretta ollutkaan. Jännä kun monet sanovat heräävänsä supistuksiin öisin, ei kyllä mulle juurikaan käy noin (toissayönä vissiin ekan kerran), vaan päin vastoin tuntuu vähäkin laantuvan yöksi... :|

Mariaanalle :hug: Varmaan kuitenkin kaikki ok ja hyvä kun seuraillaan, niin ollaan perillä tilanteesta, jos jotain pikkuhäikkää olisikin, mitä en usko. Nuo sykkeet kun ovat niin yksilöllisiä. Ymmärrettävää, että huolettaa, kun sulla on osunut lähipiiriin pari sydäntapausta. :hug:

Mepäs mennään käymään lähikaupungissa tänään, jotain asiaa miehellä oli sinne, ja sitten kirppiksiä kiertelemään, jee =) Ei mun pitäis kyllä mitään ostaa: äitiysvaatteita ei ole liikaa mut niitä ei kauan tarviikaan, omaa tulevaa kokoani en osaa satavarmasti ostaa ja sit risoo, jos vanha kokoni ei enää mahdukaan tästä palauduttuani ja olen ostanut sitä kokoa. Paapaulle ei taida tarvita muuta kuin hoitoalustan, jota voisi kyllä katsoa. Jotain järkevää kodinsisustuksellista voisi mukaan tarttua, mutta kun löytöni eivät tuppaa olemaan järkeviä... :D

Kaunista, kirkasta lauantaita,
toivottelevat Kalenteri ja Paapau 39 + 1
 
eikä mitään merkkejä mihinkään suuntaan :kieh: en kyllä joulukuussa ikinä uskonu tätä päivää kasassa näkevinäni,mut kuinkas kävikään :ashamed: Toi meidän neitikin yritti jo illalla vauhdittaa tota ulos tuloa,huuteli tost mahan läpi asukille et synny jo :D ehkä se toteski vaa et tääl masus on paljon rauhallisempaa :/

Joannalle :hug: toivottavasti ei noi supparit kovin pitkään kiusaa,käy varmasti hyvin hermojen päälle :|

Mariaana :hug: toivottavasti teillä kaikki kuitenkin kunnossa,tuleehan sitä tollasessa tilanteessa panikoitua varmasti,mut täällä pidetään peukkuja et turhaan :hug: ne on varmaa siel polil tietoisia et teil suvussa sydänvikaisia ollut ja jos siksi tutkivat tarkemmin :)

Anuuu ihana kuulla sultakin hyviä uutisia,hyvä lähtee synnyttämään kun on saanut pelot ajettua pois :hug:

Piitsi 40+0
 
Joanna älä masennu, ensisynnyttäjillä mun käsittääkseni kuitenki harvemmin viikko tolkulla supistaa.. Etköhän sä pian pääse tositoimiin!
....toisinku toissynnyttäjillä suppareitten suhteen. Supistukset tulee usein ja napakoitakin muttei ne muutu millään kipeiksi, siis niin kipeiksi että olis muuta ku treeniä. Korkeintaan menkkakipuihin voi verrata.

Mä tosiaan aloitin eilen illalla nyt sen homeopaattisen kuurin ja sit pitäis kuulemma viikko touhuta. Mä vaan en oo tässä viime aikoina mitää muuta tehnytkää ku touhannut... Ei enää jaksa innostaa niinku hetki sit vielä intona siivos. Nyt tuntuu ettei enää jaksais.

...niin joo ja se mun selkä meni eilen sit jotenki hassusti. Tossa toisen lonkan päällä/sisällä ilmeisesti joku hermo jäi jonnekin väliin ku nyt kävely sattuu pirusti. Se tuli ihan yhtäkkiä ku seisaalteen paketoin yhtä lahjaa, nojasin kai jotenki hassussa asennossa. Tää on niin syvältä - tähän saakka mä pääsin hyvin kävelylle ja viime viikolla tuli tehtyä miehen kanssa tunnin kävelylenkkejä iltaisin mutta ei vissiin sit enää tarvi haaveilla ulkoilusta. :headwall: Myötätuntoa tunnen teitä kohtaa ketä on jo kuukausia joutunut himmaamaan vauhtia. tuntuu vähä nololta ees valittaa ku tähän saakka olen ollut elämäni terässä.

No joo, nyt olis sit imurointi, lattian pesu, vessan siivous, nakkikeiton vääntäminen, täytekakun päällystäminen ja lopuksi keittiön siivous ohjelmassa ja sit olis kaikki kunnossa niin et vieraat saa tulla. Meille tulossa siis pojan 2-vuotisjuhlille näin 2 viikkoa etuajassa meidän molempien vanhemmat eli mumma, paappa, mummi ja vaari sekä serkkupojat 5- ja 2,5-v. Viipyvät kaikki koko päivän joten saattaa tulla raskasta ku on koko ajan hulinaa. Saa nähä miten saan pojan ees päiväunille ku rakkaat serkkupojatki tulee tänne...

Saa muuten nähä voinko mä ees tän selkäni kans imuroida tai pestä lattioita. Se oliski eka kerta sit 2-vuoteen ku pyydän miestä noissa hommissa apuun. Ne on niitä mitä mielellään teen itse. Muissa kotihommissa, kuten pyykin pesussa ja silityksessä mies on kunnostautunut ja hoitaa ne usein täysin itsenäisesti (mies tarvii töissä aina kauluspaitaa, joten pakkohan sen on :D). Ja sit se laittaa ruokaa usein, vaikka olis ollut töissä päivän sitä ennen. En voi siis moittia.

No joo, juttu riistäytyy käsistä taas. piti nopeeta vaan poiketa.
Ei jaksais alottaa siivoon.

Anu ja mauno 38+0 !!!
 
Mä kävin keskiviikkona lääkärissä. Sanoi vaan et parin viikon päästä pitäis mennä Hämeenlinnaan sairaalaan synnytystapa arviointia varten. Mä oon niin tyytyväinen ollu et kun on ollu et varmasti käynnistetään. Nyt kuitenkin lääkäri sano et kohdunkaula olis pehmeä, ja pituuskin pinentyny ½ centtiä. Voinkohan mä nyt heittää hyvästit käynnistykselle.. Esikoinen käynnistettiin ja sillon muutosta tapahtui vasta käynnistys päivänä. Sillon ei ollu mitään pehmentyny, saati sit pituus lyhentyny.

Mulla vaan on nyt ikuinen väsymys, tosiaan toivois että tää neiti tulis jo ulos, tulis vähän pirteempi olo, kun kaikki hommat ei olis ison mahan kans niin ylitsepääsemättömän vaikeita.

35+8
 
Tuli tässä mieleen, kun esikoisen kohdalla kaikki oli jo kuukautta varmaan puoltatoista kuukautta ennen jo valmiiksi laitettu. Vaatteet viikattu hoitopöydän laatikoihin, hoitopöytä siististi valmiina ym.. Missäs vaiheessa te olette jo kaikki valmiiks laittanu? Mä kun en ole vielä laittanu valmiiks mitään. Jokohan olis aika hoitopöytä koota makkariin ja vaatteet laittaa laatikkoon? Sänky on vielä ostamatta, mut esikoiselta tuo kunnon pinnasänky siirtyy sit vauvalle ja eskoiselle ostetaan matkasänky, kun kohta siirtyy kuitenkin tavalliseen sänkyyn, toivottavasti.
 
Limatulppa bongattu!! :D
Aamulla heräsin vessaan ja kipeään vatsaan. Sitten säikähdin kun tuli eka vähän verta paperiin. Sitten tulikin hirmuinen limaklöntti. Ihan niinku ois ollut liimaa. Eilen kyllä supisteli kuten sanoin. Luin kuitenkin netistä, että siä tavaraa saisi tulla aika paljon? Olihan sitä varmaan ruokalusikallisen verran. Kuinkahan pian tässä voisi päästä synnyttämään? Onko kokemuksia?

Haikara ja vesseli 39+0 (selkää polttelee...)
 
Moikka vielä,

Anulle kivoja kekkereitä ja yritähän selvitä niiden kremppojen kanssa! Mulla kans ollut selkä-lonkka-akseli melkein ok-kunnossa näihin päiviin asti, selässä nyt harvemmin muutenkaan ollut mitään, mutta viime yönä tuli äkkiä lonkka niin kipeäksi, että nukkuma-asennot rajoittuivat yhteen ainoaan, oikealla kyljellä :whistle: Tähän mennessä oon sentään voinut kyljen valita :LOL: Mullakin on touhukkuus vähentynyt viime päivinä: kun vielä jokin aika sitten kaaos rassasi ja jaksoin sille jotain tehdä, nyt se kaaos rassaa edelleen ja vielä enemmän mutta en jaksa tehdä sille paljon mitään. :D

Nyt kun on täällä ollut muutenkin vähän terveyshuolehdintaa, mun pitää oma osani tähän lisätä. Tuntuu älyttömän pieneltä, mutta sitten rupeaa päässä pyörimään, että mitä jos se kuitenkin on jotain vakavaa, ja mulle tyypillisesti en osaa päästää ajatuksesta irti... Mulla on ollut nenänvarressa jo vaikka kuinka kauan (puoli vuotta, vuoden?) sellainen tuskin erottuva näppylä, vähän niin kuin olisi jotain harmaata/tummaa siellä ihon alla. Jos lähtisi tuosta vain pois, olisi niin kuin joku tavallinen "ihon epäpuhtaus", mutta se vain on ja pysyy siellä alla. En tiedä, onko kasvanut vai ei. No näin pientä asiaa jäin illalla murehtimaan ja miettimään, että mitä jos vaikka olisi joku vakavampi, vaikka en tiedä mikä, täytynee neuvolassa kysäistä keskiviikkona - epäilemättä sinne kuitenkin vielä joutuu menemään. Ikuinen optimisti minäkin. Netin lääkärioppaat on multa täysin kiellettyä aluetta, paitsi jos etsinnän kohteena on joku suonikohju tai muu vaaraton... :ashamed:

Ukkelit siirtyivät jo tuonne auringonpaisteeseen, jospa menisin kohta perässä, niin päästään lähtemään sinne kirppikselle.
 
Oo, Haikarallahan alkaa siellä olla tosi kyseessä! Kait on kamalan yksilöllistä, miten paljon sitä limaa tulee ja kuinka paljon ennen synnytystä. Itse huomasin hiukan tavallista enemmän limaa sinä iltana, jota seuraavana yönä meni lapsivedet, siis ehkä jotain 12-15 tuntia ennen Anton syntymän hetkeä. Siis voi olla hyvin huomaamatonta ja tapahtua juuri ennen synnytyksen käynnistymistä tai olla hyvin huomattavaa ja tapahtua monta viikkoa ennen - tai mitä vaan :D Mutta selvästi siellä alkaa tapahtua ja kehottaisin jo valmistautumaan =)
 
HaikaraVoi mennä jonkin aikaa ennekuin mitään tapahtuu. Toivottavasti pian kuitenkin. Itsellä esikoisesta mulla löyty limatulppaaamulla ja vasta ilalla alkoi kunnolla supistelemaan, nekin supparit sitten loppui yöksi. Seuraavana päivänä vasta alkoi tapahtumaan. Ilalla sitten oli tyttö sylissä. Joten sanosin päivästä kahteen toivon mukaan sulla voisi mennä :D Tsemppiä.


Täälläkin puuttuu viel vauvan tavaroista Sairaala kassikin on pakkaamtta. Pitäs vissiin ruveta pikku hiljaa pakaamaan. :kieh:

Muavaa päivää kaikille
-Taika ja masukki-
 
Haikara yleensä limatulppa irtoaa 1-10 päivää ennen synnytystä, mutta ei se mitään varmaksi sano. mulla irtosi viikko sitten selkeästi tulppa eikä mitään ole tapahtunut. tosin yöllä tuli jo kipeitäkin supistuksia mutta ne laantui sitten.
esikoisesta taasen tulppa irtosi sunnuntaina, synnytys käynnistyi maanantaina illalla ja tiistaina iltapäivällä oli nyytti sylissä.

anulle hauskoja pippaloita :) niin ja onnea, eikös sulla tänään ole synttärit?

mä lähden tästä kaupungille, jos jaksaisi vähän shoppailla synttärirahoja... :hug:
 
Huomenta!

Täällä huonosti nukuttu yö takana, joten olo pökkyräinen... Muutamia juttuja piti kuitenkin kommentoida

Haikaralle lisää lupaavia poltteluita..

Pulttikselle tsemppiä, että äippäraha-asiat selviää.

Kauratyynyistä joku kyseli. Itse ostin sellaisen vehnätyynyn ihan Prismasta ja hyvin on palvellut. Kun noi liitokset olivat kipeimmillään niin nukuin sen kanssa ja ihanalta tuntui.

Lähden nyt kokkaamaan ja sit siirryn sohvaan pörräämään tämän oman pääni kanssa. Illalla Katinkultaan, ihanaa!

Viikonloppuja!

Laylah ja :heart: Onni 36+2
 
Nyt alkoi jännittämään tämä homma!!
Ei ole ollut nyt aamusta ainakaan mitään kummempia supistuksia. Alapää on kyllä tosi herkkä ja kävely hankalaa. Jospa tämä tästä lähtis käyntiin. Oli kyllä aika ihme juttu se limatulppa. Ihan niinku ois geeliä. En voi kyllä erehtyä siitä.
Täytyypä lähtä Kalenterin komentamana laitteleen sitä kassia vihdoin ja viimein. Kämppääkin vois vähän järjestellä..
 
Oi ihanaa AURINKO PAISTAA oikein lämpimästi B)
Jospa se kevät tulis sittenkin ennen vauvaa.

Mä ostin Kauratyynyn laitokselta
Täällä on myynnissä 10e sellainen melko iso missä on irroitettava päällinen. Liekko joidenkin ahkerien kätilöiden tekemiä mitä sitten myyvät.
Rahat menee osastolle. Olen jokaisen aikaan ostanut.
Meidän perheessä jokaisella on oma kauratyyny.
On käytetty kylmänä ja lämpimänä. Käyttötarkoituksia on monia.
Nyt täytyykin ostaa muutama uusi :)

 
"huomenta" :D
Täällä ollaan edelleen, eli kyllä muikkunen on nyt päättänyt pysytellä sisätiloissa. No ainakin meillä on nyt hohtavan puhdas koti ja hyvin yönsä nukkunut emäntä, kun rättiväsyneenä illalla kaaduin sänkyyn ja aamulla suunnilleen samasta asennosta heräsin :LOL:

Fiilikset on silti tosi hyvät. Nyt tuntuu, että kyllähän tässä vielä vaikka sen kaks viikkoa pärjää. Ihme mitä kunnon yöunet tekee. Toisaalta limatulpan irtoamisesta on nyt se kolme päivää, joten en usko et hirmu kauaa menee. Valtsun aikaan lähdettiin just toi kolme päivää tulpan irtoamisesta.

Sainpa silti eilen valmiiksi neulesetin vauvalle ja nyt voin laittaa sen kotiintulovaatteeksi meidän poikakasaan (meillä on poikavaatteet ja tyttövaatteet hoitotasolla, saa mies sit tuoda sopivan setin). =)

Joannalle tsemppiä - samassa veneessä ollaan. Toivottavasti nyt molemmat päästään pian tositoimiin.

Ai juu huomenna sais ne lotto -potkarit :LOL:

mussu ja muikkunen 39+6
 
mussu mä mietin just kans niitä lottopotkareita :LOL:

Tänään HämeenSanomissa oli juttu siitä kuinka synnäri ja osasto on lisäpaikkojamyöden täynnä. Osa joutunut synnyttämään jopa toimenpidehuoneessa :eek: Ja osastolla on jouduttu laittamaan 3äitiä ja vauvaa kahdenhengen huoneisiin. Joten mä aion nyt pitää jalat ristissä :LOL: Ja odottaa jos vaikka parin viikon päästä olis jo rauhallisempaa =) Tällähetkellä taitaa olla turha edes haaveilla perhehuoneestä :/

Joanna ja tiltiäinen 39+1
 
oho...en oo vähään aikaan käynykkään täällä.onpas täällä jo jakauduttu :) aika poikavoittonen ...onnittelut kaikille jo nyyttinsä saaneille :flower: .meillä täällä on jännätty viikon verran että joko,joko...viikon verran supisteluja iltaisin-tosi kivuliaitakin ja kestäny pitkään,mutta aina hiipunu kuitenkin. neuvoa lääkärillä tutkis ja olin jo 1,5 cm auki ja kohdunkaulaa ei ollut paljon mitään....ihmetteli itsekkin-kirjoitti korttiin että erittäin kypsä tilanne :) noh sunnuntaihin tähdätään ni jos sit saisi sen lottopotkupuvunkin hih. aika jänskää aikaa....hyviä vointeja kaikille....
 
Täällä minäkin vielä...ei enää jaksaisi olla raskaana, eikä tämä voisi antaa eds jotain pientä merkkiä tulostaan...? :(

turhautunut ootus 40+3

päivät menee NIIIIN hitaasti. Onnea Piitsi la:sta, nyt ne päivät alkaakin vasta pitenemään...voimia!
 
Parempia uutisia pitkän yön jälkeen! Yö oli aivan kamala. Jäppinen ei suostunut nukkumaan kuin vasta neljän tienoilla saatuaan ravitsevan annoksen korviketta. Se mesosi siihen asti akvaariossaan, kun ei päässyt katselemaan maailmaa kuulasiensa vuoksi. Otin varmaan sen sata kertaa pojan pois kaapista ja annoin rintaa, mutta huutamisesta johtuvasta väsymyksestä hän nukahti heti viiden minuutin jälkeen. Kun taas laitoin hänet mahd. varovasti kaappiin, niin huuto alkoi viim. 15 min. päästä. Kohta täytyy käydä pumppailemassa hieman rintoja, sillä kaveri oli tosiaan niin huono imemään yöllä, että näyttää, että heti maidon tulo on vähentynyt. Olenkin miettinyt, että pitäisikö sitä kotiinkin jonkunlainen rintapumppu hankkia... Mikäs merkki olisi hyvä? Tai onhan siitä ollut varmasti puhetta, mutta en nyt jaksa lähteä lyhyellä ajalla niitä juttuja etsimään. Sähköinen kyllä olisi mieluinen, hintapolitiikka voi tosin estää sen.

Nyt katselemaan vauvaa akvaariossaan! =)
 
Päiviä

Ihana ilma ulkona, aurinko paistaa et eiköhän se kevät sieltä pikku hiljaa tule B)
Täällähän rupee taas tapahtumaan elikkä oliko se Joanna ja Haikara Lisää lähetän teille suppareita ;)
Pitäs ruveta makkarakeiton tekoon |O
Kävin aamulla kaupungilla enkä löytänyt mistään sitä kauratyynyä :( Ei ollut sokkarilla pitää kattoa jos käy vielä prismassa et jos sieltä löytys ;)
Mut jos nyt menis kuorimaan niitä pottuja siihen keittoon :whistle:
Maville :hug: ja voimia pikkasen kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" 36+5
 
Heijaa, pinnasängyn patja ostettuna! Kiitos kaikille, jotka vinkkejä antoivat. Jyskistähän tuo nyt löytyi. Yllättävän kalliita kyllä olivat.. 50 e (ja sängystä maksettiin vain 65e). Nyt taitaa puuttua enää vain kylpyamme. Mistäköhän saisi muita kuin vaaleanpunaisia tai -sinisiä..?

:LOL: :LOL: Kävi hassu juttu äsken kun kävin kaupassa. Ostin nimittäin yhden lonkeropullon (mieto = 2,6%) näin viikonlopun kunniaksi. Ja multa kysyttiin kassalla paperit. Ja ikäähän on jo yli 10 vuotta sen sallitun rajan yli! :LOL: pitäisköhän tehdä tälle nuorekkaalle ulkonäölle jotain. :LOL:
 
Moikka!

Eipä löytynyt kunnon hoitoalustaa kirppiksiltä, höh. No käy se vaipanvaihto lattiallakin tarpeen vaatiessa.

Juuri, lähetä vähän nuorekkuutta tännekin, peilistä katsoo aika ryytynyt eukko nykyään... :LOL:

Supistuksia lähettelen sen sijaan kaikille halukkaille ja itsekin niitä kaipaisin. Synnytyssellaisia tietysti eritoten. Tosin siskoni on tulossa tänään käymään, ehkä hyvä jos en sitä ennen jakaudu. :D Sisko tekee psykologisia testejä ja käyttää kummipoikaansa Anttoa koekaniinina tutkimuksessa, jos tämä suostuu, oon kyllä innostunut kuulemaan, miten meni.

Maville tsemppiä sinne sairaalaan, toivottavasti tämä koetus on pian takana päin ja pääsette kotiutumaan. :hug: Noita pumppuja on aika monenlaisia, itse sain käytettynä sellaisen mäntämallisen, mutta varmaan kahvalla pumpattavan tai sähkökäyttöisen ostaisin, jos ostaisin. Esikoisen kanssa oli paljon käytössä tuo pumppu, vaikkakin jäi paljon käyttämättä siitä pumpatusta maidosta kuitenkin.

Kauratyynyistä tuli mieleen, että jos ei edulliseen löydy, ostakaa vaikka kokonaisia ohrasuurimoita ja niitä sitten niksipirkkamaisesti johonkin sopivaan sukanvarteen (ei kylläkään sukkahousuun :D ) - johonkin mikä mikron kestää. Tai jos käytössä ompelukone ja vähän kangasta, sopivan kokoisen ja -muotoisen hurauttaa hetkessä tumpelompikin. Tein tuollaisia joululahjaksi, ja innostunut oli vastaanotto.

Tuo alavartalo on kyllä älyttömän arka ja hiukan kivuliaasti myös supistaa mutta ei mitenkään voimakkaasti todellakaan. Liikkuminen tuntuu kyllä aika mukavasti :kieh: Jaksaispa kävelylle lähteä, mutta kun mies vaan lukee riippukeinussa terassilla Aku Ankkaa ja poika touhuaa siinä ympärillä - en mä yksin lähde mihkään. =)

Kotimittarin mukaan verenpaine on ollut hiukan noususuhdanteinen, yläpaine nimenomaan, vieläkin kyllä alle 120 - kertoisko tuo jostakin? Toiveikkaana täällä! :)

T. Kalenteri & Paapau 39 + 1
 

Yhteistyössä