***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Nyt on sit keitto keitettynä.

Joo kyl sellasen vois itsekkin tehdä, meinaan sen kauratyynyn. Mut toi mun ompelukone on sota-ajalta :LOL: Se kun heittää langat välillä oikein olan yli ja sit menee hermot ku pitää niitä laitella uudelleen :headwall:
Mut ajattelin et menisin kattomaan prismasta.
Mua kun ärsyttää ku ihmiset kattoo oikein suu auki mun mahaa. Eihän se nyt niin iso ole :ashamed: Tekis mieli mennä sanomaan et en ole vielä mennyt synnyttämään enkä menekkään vielä pariin viikkoon :whistle:
Et sellasta tänne tänään. Vein pyykit äsken ulos kuivumaan, eka koneellinen olikin jo kuivunut ja ihana tuoksu tulee pyykkeihin B)

Baby dream ja "Topi" 36+5
 
Juuri :LOL: Aika huvittava tilanne,jos se meinaski kysellä siltä teidän tulokkaalta jo niitä papereita :LOL:
Hyvä kun patja löytyi,oli sillä kyllä hintaa :whistle:

Ootus thanks ;) mä oon jo alkanu asennoituu siihen et ku mul ois kaheksas päivä kontrolli Koksis et sinne mennää silloin,mut sit en kyl enää sielt meinaa yhes koos takas tulla,joten ei ois enää ku kymmenen päivää ooteltavaa :) se on loppujen lopuks kuitenki tosi lyhyt aika vaikka tiedänkin et varmaa koko ens viikon oon ihan kiehumispistees täällä :/

Maville voimia ja :hug:

Haikaralle tsemppiä sinne
 
Niin joo, piti niistä lottopuvuista vielä jotain sanoa. Olispa kiva, jos sellaisen sais. :p Meinais tietysti, että huomenna jo pitäisi pojan syntymän, mutta ehkä voisin uhrautua. =) Tai sit viikon päästä sunnuntaina, mutta no, ehkä siinä tapauksessa jäisin mieluummin ilman. :p
 
Joo! Lottopukua havitellaan täälläkin :LOL:
Katsoin jo kalenterista milloinkas olis mahikset. Päivää ennen laskettua olis sunnuntai.
Eipä silti, en pistä pahakseni jos vaikka huomenna jo alkais tapahtuu.

Aijuu.. Jos joku sattuu tylsystyneenä siellä ruudun takana haukottelemaan niin TV2 tulee dokumentti missä just äsken oltiin synnytysvalmennuksessa.
Ja alkoi tosi toimet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piitsi82:
Täälläkin yks lottopuvun havittelija :LOL: sunnuntaisin ollaan jalat levällään ja viikot pidetään jalat tiukasti ristissä :LOL:
Voi tulla lottopuvuille hintaa myöhemmin jos joku raaskii myydä omansa :whistle:
Sen verran mitä olen noita retro kuoseja seurannut huutonetissä niin voi hyvää päivää
 
Limatulpasta vielä.. Pitääkö sen olla nyrkin kokoinen? Mulla on nyt aina vessassakäynnin yhteydessä tullut pyyhittäessä pienen pieniä veripisaroita paperiin. On tuo alapää kyllä muutenkin ollut koetuksella sen hiivan vuoksi, mutta eipä ole koskaan verta tihkunut. Voisiko se johtua aukenemisesta vai voisikohan olla tekemistä aamuisen liman kanssa? Hitsi kun on niin tietämätön. Olisi pitänyt opiskella lääkäriksi :headwall:
Kaupassa kävin eikä pahempia kipuja ole. Selkä on kipeä. Jospa ne tästä voimistuisi iltaan mennessä. On jotenkin laiska olo...

Lottopuku haaveissa ruokaa laittamaan.... B)
 
Neljä lasta saaneena olen kerran ehtinyt nähdä limatulpan :whistle:
Eikä se todellakaan ollut nyrkin kokoinen. Sanotaanko että luumun kokoinen klöntti.Se tuli nuorimmaisesta aamutuimaan vessassa.
Illalla tuli vielä sitkeää limansekaista veriviirua.
Supistukset alkoi sitten 22 aikaan ja säännöllistyi laitoksella 23
kun tehtiin sisätutkimus. Poika syntyi siitä reilu tunti, 00.10 :)

Haikaralla kuulostaa kyll nyt lotto vauvalta B)
 
Haikara mulla esikoiseta tulppa irtosi kokonaisena ja nyt tuli palasina muutaman päivän aikana. ja kaikkihan sitä ei edes huomaa - tai se irtoaa vasta laitoksella, kun voipi tulla ihan minkälaisessa muodossa vaan. ja verta voi tosiaan tulla kun tulppa irtoaa, näin mulle TAYSista sanottiin.

mä olen ihan poikki kun kävelin taas pitkän matkan. selkää jomottaa mutta ei muuta, kävellessä kyllä supisteli napakasti. hermo vaan tuppaa olemaan kireällä kun kaikki tuntuu kaatavan pjaskansa mun niskaan, mitä en nyt yhtään jaksaisi :kieh:

ja baby dream mua myöskin ärsyttää suuresti kun kaikki tuijottaa mahaa - ja jopa tuntemattomat kommentoi sitä. ihan kuin tässä oltaisiin jotenkin yleistä omaisuutta mitä saa päivitellä oikein luvan kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuNöpönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Piitsi82:
Täälläkin yks lottopuvun havittelija :LOL: sunnuntaisin ollaan jalat levällään ja viikot pidetään jalat tiukasti ristissä :LOL:
Voi tulla lottopuvuille hintaa myöhemmin jos joku raaskii myydä omansa :whistle:
Sen verran mitä olen noita retro kuoseja seurannut huutonetissä niin voi hyvää päivää
Kyllä varmaan tulee puvulle hintaa,niitä ku kuitenkin vähän on tehty,mä en kyl ikinä raaskis myydä,kehystäisin varmaan sen loppujen lopuks
:D
 
Mulla esikoisen kohdalla käynnistettiin ja limatulppa irtos sairaalassa. Säikähdin vähän, kun ei kukaan mulle siitä sillei mitään kertonu ja mulla sen mukana tuli paljon verta. Sit vuosinkin kunnolla sen irtoamisen jälkeen.
 
Ajattelin vain ilmottautua. Onneksi muiden teksteissä ei ainakaan näy läpi tylsistynyt olo ja ahdistus, mikä mulla itsellä tällä hetkellä on. Anteeksi etten ehkä jaksa kauheasti kommentoida. Itkettää kaikki ja tuntuu ettei mikään kiinnosta, mieskin on ihan ihmeissään mun kanssa. Mutta kai se tästä taas joskus lähtee elämä nousuu päin....

Pulttikselle tsemiä kelan kanssa, eihän ne VOI evätä sulta rahoja, tietysti voi pitkittää, mutta vikahan ei varsinaisesti edes ollut sun.

Ja Piitsillä tais olla tänään THE PÄIVÄ :heart: toivotaan että pikkuinen ymmärtäisi tulla maailmaan piakkoin :D

Hysteerinen rv 38+5
 
Mulla taitaa olla tosi tylsää kun lauantaina täällä roikun.. :ashamed:

Hysteerinen Voi sua. Mustakin tuntuu etten saa mitään aikaseksi.
Tosi tylsistynyt ja vetämätön olo |O
Harmin paikka että sua ahdistaa ja itkettää. Se kuulunee asiaan, vaikkei nyt helpottakaan sun oloa yhtään. Rassaava loppu raskaus.
:hug:
 
:flower: Kiitos onnitteluista kaikille! :flower: Ja onnea muillekin, jotka olette vauvanne saaneet sillä välin kun olen ollut nettipimennossa..

Elikäs. Tänään kotiuduttiin pienen Äijän kanssa. Kuten tuolla jo Mymmymyy kävi informoimassa, niin poika syntyi torstaina 27.3 ja aika oli klo 11.39. Sairaalan laskuopin mukaan rv 38+0 ja neuvolan 38+2, jostain syystä noissa tuo heitto.. Käynnisteltiin siis keskiviikkona tableteilla, ne eivät tuottaneet juurikaan tulosta ja torstaina sit aloitettiin kunnolla "vauvaa häätämään" pois kohdusta ja puhkaistiin kalvot ja laitettiin samalla oksitosiinitippa. Ja sehän siitä lähti ryminällä käyntiin, tilaamaani spinaalipuudutusta en koskaan ennättänyt saada, enkä kivun lievityksiä muutenkaan, kun avauduin 5 sentistä 10 senttiin vartissa, huutaen, riehuen ja käyttäytyen kuin kaistapäinen. Oli kyllä kovin synnytys näistä miun kolmesta.. Mutta, onneksi myös lyhyin. Synnytyksen kestoksi laitettiin 2 h 20 minuuttia, josta 3 minuuttia ponnistusvaihetta ja 11 minuuttia jälkeisvaihetta. Istukka kun ei ihan meinannut heti irrota, vaan lähti se sitten pienen irrottelun jälkeen.. Oli muuten iso istukka... 840 grammaa.. Aiemmilla kerroilla kun ovat olleet kolmisen sataa grammaa pienempiä.. Mitäs mie vielä kertoisin. Niin, siis äiti voi hyvin.. Ei tullut tikkejä, ei repeämiä tai nirhaumia eikä mitään ongelmaa..Paitsi, että alapään luusto on "irrallaan", joka taas johtunee edellisestä synnytyksessä tulleesta traumasta. Mut siis kävely onnistuu, istuminen jne.. Ei ongelmaa. Vauvakin voi hyvin, sokeriseurannan takia jouduttiin sairaalassa viipymään 2 vuorokautta synnytyksen jälkeen (haaveissa aina vaan polikliininen synnytys..)..Mutta vauvan sokereissa ei tosiaan ollut mitään ongelmaa missään vaiheessa. Vauva on aivan "ÄIJÄN" näköinen. Myöhemmin voin tulla laittamaan kuvaa, nyt just en ennätä kun lupasin pojan päästää ennen unille menoa miun koneelle pelaamaan. =)

Heili ja "Äijä" 2 vrk:tta (3780g, 49cm ja pipo 36,5cm)
 
onnea Heilille vielä uudestaan :flower:
Onpas ollut raju avautuminen, mutta ilmeisesti kuitenkin kaikki sujui hyvin, kun sitä juuttumistakin silloin mietit.
Mä haluun kanssa jo oman vauvan syliin!!!!

Joanna edelleen 39+1
 
Heilille vielä onnea,nopeaa oli avautuminen :/ :heart: :flower: :heart:

PikkuNöpösen tavoin täälläkin hiukka tylsä päivä takana,ku täällä vaan roikkunu ja kironnu,ku hiljaksee taas tullu tekstiä :/ Kertokaa nyt hyvät ihmiset kuulumisia :D etten mä vallan tylsisty

Hysteerinen toivotaan :D huomenna ois hyvä päivä,mut oon ihan varma et säkin ehit ennen mua :whistle:
 
Onnea, onnea Heili! Voin vain kuvitella, että on ihanaa, kun olet saanut Äijän kainaloosi!! :flower: Hienoa, että kaikki meni hyvin ja molemmat olette kunnossa. :heart:

Mä näin viime yönä ekaa kertaa unta meidän hepusta. Näin hiukset ja nenännöpönkänkin. Hauskaa nähdä pian pitikö uni paikkansa! B) Unessa yritin imettää ja ensimmäiseksi pidin heppua niin huonossa asennossa, että raukan niska oli ihan kasassa... :ashamed: Sitten sain vasta asennon kohdilleen, että heppu pääsi tissiin kiinni. Ihme unia, mutta kertoo varmaan siitä, että jotain uutta ja ihmeellistä on edessä, jotain, mistä minä en vielä tiedä mitään, enkä osaa mitään....

Onpa täällä kovin tylsistynyttä porukkaa! :LOL: Niin minäkin olen...Tylsistyminen on mennyt jo siihen pisteeseen, että en enää meinaa jaksaa kirjottaa tännekään, vaikka kyllä käyn päivittäin lukemassa josko on tullut lisää vauvauutisia. Minä annan vain päivien madella...yritän käydä kävelyllä, mutta se on niin hankalaa, siivoilen, LEIVON,,,tänäänkin paistoin munkkeja ja voitte arvata, että on tullu sitten vedettyäkin niitä kupuun ajan kuluksi... :ashamed: :ashamed:

Huomenna laitetaan miehen kanssa aamusauna, juodaan se pikkupullo shamppanjaa ja jopa aateltiin sekstailla. Sen lottopotkarin takia!! :LOL: No ei vaiskaan!!! :LOL:

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille, kyllä se meidänkin aika tulee vielä....vaikka odottavan aika on joskus tooooosi pitkä....

Marika ja heppu rv 37+5 tai 6...
 
hengissä selvisin tästä päivästä, olipa hulinaa ku oli porukkaa kylässä.. nyt bongailen täs sit vauvan liikkeitä ku en päivän aikana ehtinyt niitä tunnusteleen. tiedän et on kai se liikkunut mutta en muista että olisin huomannut ainuttakaan liikettä.. mut siis pistän sen kiireen piikkiin, eikä pelota. mulla vaan tulee noita harjoitussuppareita siihen tahtiin etten tunne niitten läpi liikkeitä.

....joo meille sais kans tulla vauva sunnuntaina nii sais sen lottopotkarin. itsekin olen sunnuntailapsi- en oo kyl vielä huomannut olevani mitenkää erityisen onnekas. :whistle:
mies kielsi synnyttämästä vielä huomenna, on kuulemma töissä niin paha toi kuun vaihde että vasta ens viikonloppuna kävis. no, kävis se mullekin. kattotaan niin menee vielä ainaki 3 viikkoa.

anu ja mauno 38+0
 
Mulla tossa äsken välähti,et hitto niit kellojakin käännetään ens yönä eteenpäin :whistle: siis tunnilla lyhenee potkarin saanti mahiksetkin :/

Anuu hyvä et kunnialla juhlista selvisit,kyllä varmasti liikkeitäkin alkaa tuntumaa,ite oon ainaki huomannu et jos kiirettä pitää nii ei niit liikkeit ehi ees miettii ja sit saa illal miettii et onkohan toinen liikkunu ollenkaa :ashamed: mut kyllä tääl ainakin on.

Kohta saunaan ja jos sitä parastakin ässää sais tänää kokeiltuu,edellisest kerrast onkin aikaa ;)
 
Kohta vaihtuis sunnuntaille ja meikällä olis 40+0... :D - potkarit edelleen mielessä...

Just nyt supistelee jossain määrin, mut taidan pötkiä sänkyyn ja vetää unta kaaliin. Jos sit vaikka sais kivan ylläriherätyksen jossain vaiheessa yötä :whistle: Tai ainakin hyvät yöunet :LOL:
 
Saunassa käyty :D

Onnea vielä kerran Heilille ja koko perreelle :flower:

Joo käytiin sit tänään prismassa miehen kanssa, ku en oikein ite viitsi enää yksin kauppaan lähteä jos ei ole ihan pakko :ashamed: Ku en jaksa kantaa kasseja :ashamed:
No sit ku palattiin kaupasta autolle, ni ajattelin et jäiköhän jotain ostamatta :/ No arvatkaa mikä??? No se vehnätyyny :/ |O No ei muuta ku kassit autoon ja ja takas kauppaan. Mentiin sit sittarin puolelle ja sieltä löysin vehnätyynyn :D Siinä tuli sellanen hieromarulla mukana ja maksoi 12,90e. Ei kyl ollut pahan hintainen B)

Sit testasin sitä heti kotiin tultuamme ja voi pojat miten tuntu hyvältä :D Kävin nojatuoliin istumaan ja nostin rahilla jalat ylös ja tyyny selän taakse ja siihe nukahdin tunniks ;)
Pitää kokeilla et auttasko se toho mun käteen, ku oikea käsi puutuu ihan kokoajan. Viime yönkin taistelin ton käden kanssa :kieh: Neuvolassa sanovat et on rannekanavan ahtauma, mikä on yleistä raskausaikana. Mun äitillä on leikattu samasta syystä molemmat kädet, ku ne puutuvat kokoajan (ei kyllä ollut raskaana silloin)

Joo mut jos nyt menisin tonne sohvalle, jos sais vaikka jalkahieronnan :whistle:

Illan jatkoja ja muistakaa siirtää kelloja tunti eteenpäin :attn:

Baby dream ja "Topi" 36+5
 
Vauvauutisia!
Meille syntyi suloinen poika lumipyryisenä torstaina 26.3. klo 15.06. Pituutta pojalla oli 50 cm, painoa 3890 g ja päänympärys 36,5 cm. Tänään päivällä tulimme kotiin.

Palaan myöhemmin kertomaan lisää.
Onnea muillekin vauvan saaneille!!! :flower: :heart:
Jaksamisia muille loppuodotukseen! :hug:

Delfiini ja vauva 3 vrk
 
delfiinille ja koko perheelle suuret onnittelut pojasta... On se varmasti aivan ihanaa saada oma nyytti kainaloon..

Tänään ollut aivan hirveä keli täällä.. Lunta tullut ja ollut niin pilvistä.. Ei ole jotenkin koko päivänä ollut mitenkään ihmeellinen fiilis, siis henkisesti.. Mies ollut taas koko päivän töissä ja oon sit yrittänyt siivoilla keittiötä tarkemmin, jotta sais ajan kulumaan, kun ei viittinyt pihalle lähteä lumisateeseen ja tuuleen..

Tein kasvissosekeittoa ja leivoin sellaisia suolaisia juttuja.. Ei niistä tainut tulla ihan sellaisia kuin piti, mutta hyvältä maistuu, sehän se pääasia on... :LOL:

Onhan se päivä siis mennyt näinkin.. Huomenna taitaa vaan olla pakko päästä ulos kävelylle.. Heti tuntuu päässä jotenkin tukkosemmalta kun koko päivän vaan sisällä kökkiny..

Hyviä öitä ja suppareita kaikille..

Sofku + 36+4 :D
 

Yhteistyössä