***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Ai juu, mä vähän innostuin. Pesin sit kaikki ovet ja osan ikkunoistakin tuosa siivousintoisena :LOL: Nyt enää matot lattiaan ja meillä on hohtavan puhdasta :D

Niin ja juuren ohjeiden mukaan olen vetänyt kohta pussillisen salmiakkia. Onneksi ei ole verenpaineet koholla B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Pulttis ei todellakaan voi mennä noin!

Mulla lähti työpaikalta paperit (otin kans viimesen 6kk palkan mukaan) viikko sen jälkeen kun jäin äippälomalle. Mulla kans työnantaja maksaa kolme ekaa kuukautta. Ja ei kyllä ollut mitään ongelmia kelan puolelta! Eli päätökset tuli sit ajallaan ja ihan oikein laskettuna. Mulle sanoivat kelalta vain, että tekevät päätöksen jahka kaikki paperit tulleet, mutta ei kyllä mistään eväämisestä puhuneet! Ei mitenkään voi olla mahdollista, että tuon takia evättäis koko päiväraha!!!

Ainoa missä törmäsin tuohon 2kk rajaan oli, että työnantajalle piti tehdä virkavapausilmoitus 2kk ennen pois jääntiä että saa tuon 3kk palkallisena. No mulla meni sekin reilusti yli työnantajan virheen vuoksi, mut sivistystoimenjohtaja on sen verran ihana ihminen, että laittoi silti päätöksen palkallisena :D
kiitos mussu!!!!

tein aikoinaan samalla tavalla esikon kanssa eikä mitään sanomista tullut.
ja nyt sitten tuli paperi jossa meinaavat evätä koko rahan tai osan siitä.
ei vit.tu mun rahoja viedä mihinkään, tein perse limassa ylitöitäkin sen takia että saan parempaa rahaa ja nyt tämä--

tää on ihan pimeetä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Pulttis jos ei ala selvitä muuten, niin soittele jonkin muun paikkakunnan Kelaan. Mulle päätös tuli Pyhäjärven Kelasta ja siellä kaikki oli tosiaan ihan OK. Voit sit käyttää "aseena" omaa toimistoa vastaan. Eihän ole mahdollista että samassa suomenmaassa sama asia ratkaistaan henkilöstä riippuen ihan eri tavoin!!!

Mullakin ihan käyrät nousee sun puolesta :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Pulttis jos ei ala selvitä muuten, niin soittele jonkin muun paikkakunnan Kelaan. Mulle päätös tuli Pyhäjärven Kelasta ja siellä kaikki oli tosiaan ihan OK. Voit sit käyttää "aseena" omaa toimistoa vastaan. Eihän ole mahdollista että samassa suomenmaassa sama asia ratkaistaan henkilöstä riippuen ihan eri tavoin!!!

Mullakin ihan käyrät nousee sun puolesta :kieh:
niinpä.
helsingin puolella tämä samanlainen asia oli kohdallani ok 2003, jolloin hain saman työpaikan/työnantajan kautta 6kk tuloilla rahaa.
mutta nyt VANTAA kusee!!!!!!!! :kieh:
 
Pulttis tuskinpa voi tuon takia evätä.Mulle ainakin sanoivat ku vein henk.koht ne paperit kelaa sillo aikoinaan et toimittakoot työnantaja tiedot palkasta sit ku ne on selvillä,eli meni kolme viikkoo yli sen "takarajan" mut näin mulle siel sanottii,no eipä oo vielä kuulunu tietoo kelalta et mitä tuun saamaan,mut kävin sit eilen siel ku olin ihan varma ettei työnantaja oo toimittanu niit tietoi sinne,mut se kelan täti sanoi et oli just edellisenä päivänä soittanu meiän palkanlaskijalle ku sielt oli puuttunu viel parilt viikonlt tulot,mut sanoi et kyl sen päätöksen pitäis tulla pikapuoliin :/ oishan se jo ihan kiva tietää mitä sit tulee saamaan.

Mua muuten närästi vaihteeks taas eilen aika kamalasti ja aattelin sit et täytyy kokeilla sitä ruokasoodaa,tepsi kyllä,mutta voi taivas ku oli kamalan makuista :x

Mä en oo saanu sit taaskaan t'änään mitää aikaseks vaikka yksin oonki kotona ollu,tai no ompelin pari lisäimua,mut niis nyt ei aikaa menny varmaa puolta tuntii enempää,oon vaa katellu hiihdon sm-kisoja ja siinä samalla kyllä kovasti suunnitellut keittiön verhojen ompelua :D et jos hyvin suunniteltu on puoliks tehty ;) ni nehän on jo melkein valmiit

Piitsi 39+6
 
Pulttis hermoja sulle asian selvittelyyn, eihän toi nyt kyl noin voi mennä.. Ite vein hakemuksen muuten ajoissa kelaan ja siihen laitettiin maininta et palkkatiedot tulee sit perässä..

Koirista on ollu puhetta, meil mä kyl hoidan pääsääntösesti edelleenkin ton elukan lenkitykset.. oiskohan toi joku 20-30 kg otus... mut sen verran koulutettu et pysyy sormia napsauttamalla sivulla eikä välitä muista koirista.. pääsee sit kyl mettäs ja pellol irti juokseen kun ei musta enää juoksijaks oo :LOL: enkä kyllä ikinä oo sen vauhdissa mukana pysyny..
 
Taustailen tässä teidän pinossa, kun itselläkin on laskettuaika 6.4 ja synnäri Hyvinkää. Eli 38+5 menossa ja tämä on toinen lapsi. Esikoinen (poika) syntyi 30.3.2007 :D

Niin...Minun työnantaja laittoi hakemuksen ja se myöhästyi päivän ja sain myös selvityspaperin. Laitoin siihen, että paperini menivät työnantajan kautta ja sinne olin toimittanut ajoissa kaiken. Laitoin työnantajan palkanlaskennan tiedot sinne myös.
Sitten sain uuden päätöksen, joka oli hyväksytty. Ei ne evää sinulta rahoja, mutta selvityksen joudut lähettämään. Ikäväähän se aina on, kun itse ei ole mokannut :eek:

Onnittelut vauvan saaneille! :flower: Kovin on poikavoittoisesti alkanut =)

t. Harriet81+ jättimaha rv 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Harriet81:
Taustailen tässä teidän pinossa, kun itselläkin on laskettuaika 6.4 ja synnäri Hyvinkää. Eli 38+5 menossa ja tämä on toinen lapsi. Esikoinen (poika) syntyi 30.3.2007 :D ja poika on nytkin luvassa. Selvisi viime viikolla, kun jouduin käymään kipujen vuoksi sairaalassa.

Niin...Minun työnantaja laittoi hakemuksen ja se myöhästyi päivän ja sain myös selvityspaperin. Laitoin siihen, että paperini menivät työnantajan kautta ja sinne olin toimittanut ajoissa kaiken. Laitoin työnantajan palkanlaskennan tiedot sinne myös.
Sitten sain uuden päätöksen, joka oli hyväksytty. Ei ne evää sinulta rahoja, mutta selvityksen joudut lähettämään. Ikäväähän se aina on, kun itse ei ole mokannut :eek:

Onnittelut vauvan saaneille! :flower: Kovin on poikavoittoisesti alkanut =)

t. Harriet81+ jättimaha rv 38+5

kiitos myös sinulle.
meillä tapana että työnantajan/palkanlaskennan kautta laitetaan kaikki paperit eteenpäin samalla kertaa.
joten vika ei voi olla minun mitenkään..
 
Pulttis!
Myös mulle kävi noin. Työnantaja vaan unohti mun paperit johonkin pinoon ja ne myöhästyi. Sinne ne olis jäänytkin, ellen olisi ite tarkistellut. Kelalta tuli sitten lisäselvityspyyntö ja siihen kerroin tilanteen ja pistin palkanlaskijan ja pomon nimet ja yhteystiedot. Homma selkis sillä. Tosin äitiyspakkauksenkin sain vasta kun vauva oli jo syntynyt.

Ei ne sitä voi millään evätä, mutta ylimääräistä työtä ja v.itutusta tuollanen kyllä aiheuttaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu mamma:
Pulttis!
Myös mulle kävi noin. Työnantaja vaan unohti mun paperit johonkin pinoon ja ne myöhästyi. Sinne ne olis jäänytkin, ellen olisi ite tarkistellut. Kelalta tuli sitten lisäselvityspyyntö ja siihen kerroin tilanteen ja pistin palkanlaskijan ja pomon nimet ja yhteystiedot. Homma selkis sillä. Tosin äitiyspakkauksenkin sain vasta kun vauva oli jo syntynyt.

Ei ne sitä voi millään evätä, mutta ylimääräistä työtä ja v.itutusta tuollanen kyllä aiheuttaa!
kiitos.
kiva (tai ei siis kiva mutta) että jollain ihan kokemusta.
jotenkin helpottaa kuulla että kaikki menee varmaan (toivon niin) ihan hyvin vielä asian kanssa..
soitan vielä ma palkanlaskentaa ja pyydän heitä lähettämään kelaan lisäselvityksenpapereistani.
 
Pulttis eiköhän se kela sulle rahat myönnä kun selvityksen annat!

Kaura(tai vehnä )tyynyjä myydään ainakin kaikissa Prismoissa ja Cittareissa siellä saunatuotteiden eli laudeliinojen sun muiden seassa. Sit luontaistuotekaupoista oon ostanut joululahjaksi Frantsilan yrttitilan kauratyynyjä eikä hintakaan ollut paha -- 13 euroa kipales. Niin ja itseasiassa varmaan jokainen kauppa jossa on saunatuotteita myy myös kauratyynyjä.

Mulla tuli lantio/häntäluun seutu sikakipeeksi tänään iltapäivällä ihan yhtäkkiä, oli taas vehnätyynystä korvaamattoman iso apu. Suosittelen!

ja sit pitää mennä peitteleen poika yöunille, huutaa jo sängyssä "äitii". Palaan koneelle jos ehdin. vielä olis suolainen piirakka leipomatta huomisille juhlille. :whistle:
 
Onpa mukava kuulla, että Anu sait apua asiaasi.. Kyllä se vaan on nykyään välillä niin, että mitään ei saa jollei ole valmis maksamaan siitä, vaikka kuinka eletään hyvinvointi valtiossa.. :/

Pulttikselle tsemppiä ja jaksamista Kelan suhteen.. On se jännä että ne vois edes muka evätä äitiysrahan sen takia, ettei palauta lappuja aikataulun mukaan.. Ei tajua.. :eek:

Mie oon ollut tänään heti niin reipas, että.. Pari koneellista pyykkiä oon pyörittänyt, imuroinnut, luutunnut, matot oli pihalla, tiskasin, tein ruokaa ja kävin n. 8 kilsan kävelyllä.. Nyt kyllä väsyttää... Vois mennä jo kohta nukkumaan..

Mua on niin ruvennut ärsyttämään tuo mun miehen työnteko.. Se on vaan koko ajan töissä, tänään meni 10.00 eikä vieläkään ole päässyt pois.. V...U.. Ehkä sitä vaan ei oo kiinnittänyt asiaan huomiota sillon ku iteki niitä töitä teki, mutta nyt olisi tosi kiva kun sekin olis joskus kotona.. Muutenkaan ole kuin pari hullua kaveria mulla tässä kaupungissa ja ne tietty käy töissä ja onhan niillä muutakin elämää kuin minä niin välillä on aika "yksinäinen" fiilis.. Kyllähän mie sen tiiän, että pitäähän sitä töitäkin tehdä, mutta mun mielestä ei haittais vaikka välillä edes yrittäis tehdä niitä niin kuin muutkin ihmiset eli sen n. 8 tuntia päivässä.. Mutta eipäs siitä sen enempää.. Vali vali.. :kieh: :|

Nyt sitten vielä sellainen kysymys, oon kyllä ihan varma että tästä on jo juteltu jossain vaiheessa, mutta.. Eli kun sinne käynnistykseen mennään nyt jo 7 päivä niin mitä ihmettä kannattaa vauvelille pakata mukaan jotta se sitten tarkenee ? Riittääkö ihan body ja siihen sitten päällysvaatteet ja vaikka se makuupussi siitä äitiyspakkauksesta.. ? Tiettyhän se tarvii sitten töppöset ja lapaset sekä pipon, vai ? Ja kuinka paksu tulee pipon olla ? Ei siis oo hajuakaan.. Pitää varmaan äitille soittaa ja yrittää siltäkin kysellä.. :ashamed: :whistle:

Sofku 36+3
 
Sofku:
Mulla on vauvalle valmiiksi pakattuna kassi jonka sisältö seuraavan lainen:
-pitkähihainen body
-sukkahousut
-ohut gollege puku (siis pusakka ja housut)
-ohuet töppöset käsiin
-villasukat
-kypärälakki
-ohkanen pipo siihen päälle
-ohkainen toppapuku kokoa 56 jossa kädet ja jalat ns pussissa. (ei pääse kylmä jalkoihin jne)
Näistä siis puen päälle kaiken tai jos tuntuu, että tarkenis esim bodylla ja sukkiksilla ja siihen vaan puku päälle niin sitten teen niin. Sairaalasta saa varmaan sitten tarkemmat päiväkohtaiset ohjeet..
Sitten vauva pakataan turvakaukaloon ja on mulla vielä varattuna siihen päälle ohkainen viltti. Eli autolla matkataan niin ei pitäis kyl kovasti kylmää saada, matkaakin n.15km.

Toivottavasti tuosta jotain apuu pähkäilyysi =)

Mä meen jatkaan nyt ilta puuhii...

Minä + Voice 39+5
 
Äitipolikuulumisia:

Painoarvio oli tällä hetkellä 2.6-2.8kg eli tasasesti kasvaa keskikäyrän tuntumassa. Lääkäri meinas että jos menee 2 viikkoa yli on sitte 3.7kg ja laskettuun aikaan noin 3.5kg. Sydänäänikäyrässä sykkeet vaihteli, huiteli välillä 180 kun jumppa oli kesken. Kätilö vähän heilutti mun mahaa, niin vauvalle tuli hikka ja mulle supistuksia. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että kaulaa on jäljellä mutta sormi menee jo pitkälle. Sanoi että voi supistella tutkimuksen jälkeen ja pari tuntia supisteliki. Sain sovittua ettei enää kontrolleja sairaalaan vaan tuun vasta seuraavan kerran synnyttämään. Muuta uutta käynti ei tuonu.

sh07 rv36+1
 
taas pitkästä aikaa, olen lueskellut kovasti juttujanne mutta koska itse mieluummin luen juttuja kuin kirjoitan niin sujuvasti olen taustalla ollut :wave:
ONNEA VAUVANSA JO SAANEILLE :flower: :flower:
Koirista ollut puhetta, meillä kanssa remmiräyhä |O 35kg narttu. Tai se on räyhä jos itse en kerkeä huomata ajoissa ja ottaa "komennon alle" :ashamed: mutta tämän viikon lääkärikäynnin jälkeen en pahemmin ole uskaltanut lähteä mihinkään pidemmälle sen kanssa, koska lääkäri totesi että lapsi voi syntyä ihan millon vain... =) kohdunkaula oli lyhentynyt olemattomaksi ja pehmentynyt lyhyessä ajassa!! :) =)
Niin ja tuossa juuri sofku kyseli noista kotiintulovaatteista, meillä LA siis 17pvä, niin olemme varanneet
-sukkahousut
-pitkähihainen body
-"kolitsi" housut
-paita
-ruskovillan silkkimyssy
 
taas pitkästä aikaa, olen lueskellut kovasti juttujanne mutta koska itse mieluummin luen juttuja kuin kirjoitan niin sujuvasti olen taustalla ollut :wave:
ONNEA VAUVANSA JO SAANEILLE :flower: :flower:
Koirista ollut puhetta, meillä kanssa remmiräyhä |O 35kg narttu. Tai se on räyhä jos itse en kerkeä huomata ajoissa ja ottaa "komennon alle" :ashamed: mutta tämän viikon lääkärikäynnin jälkeen en pahemmin ole uskaltanut lähteä mihinkään pidemmälle sen kanssa, koska lääkäri totesi että lapsi voi syntyä ihan millon vain... =) kohdunkaula oli lyhentynyt olemattomaksi ja pehmentynyt lyhyessä ajassa!! :) =)
Niin ja tuossa juuri sofku kyseli noista kotiintulovaatteista, meillä LA siis 17pvä, niin olemme varanneet
-sukkahousut
-pitkähihainen body
-"kolitsi" housut
-paita
-ruskovillan silkkimyssy
 
Höh ei sen kyllä vielä pitänyt lähteä.. :(
siis jatkuu
-tumput ja tossut
-haalari joka on kevyesti topattu ja jossa huppu
-tarvittaessa viltti

Meillä siis mennään sairaalan ovelta kotiovelle joten ei ulkona jouduta juurikaan olemaan! ;)

Jospa saisi itsestään nyt irti enemmän ja kirjoittelisi myös omia kuulumisia tänne palstalle ;)


pikkumyy ja maha 37+1 (hui kun sen kirjoittaa) :LOL:
 
moi taas,
mä en ole vieläkään pakannut sairaalakassia. nyt vois olla jo sen aika..
mutta, sen verran sain aikaiseksi että otin hoitolaukun esille (sinne siis aion omat sairaalakamani pakata) ja laitoin sinne vauvalle ruskovillan silkkimyssyn ja mun homeopaattisen synnytys"kitin". haluan nimittäin taas laittaa jo salissa vauvalle päähän sen oman silkkimyssyn ja noi homeopaattiset oli viime synnytyksessäkin tukena ja uskon että saan niistä nyt vielä enemmän irti ku on kokemusta jo synnyttämisestä. niin joo ja äitini, joka siis ammatiltaan homeopaatti, pisti mut tästä päivästä semmoselle kuurille mikä pehmittää paikkoja ja jos vauva on vaan valmis tulemaan niin se vois nopeuttaa synnyttään pääsyä. TOSIn jos vauva ei ole valmis ei ole mitään konstia homeopaatillakaan saada sitä ulos.

täällä on kaikki (mieheni äitini ja koko suku + minä ) päättänyt että vauva syntyy ensi viikonloppuna. ajatus on lähtenyt jo aikaa sitten siitä ku näin alkuraskaudessa unen että vauva syntyy joko 5. tai 6. päivä. ja se olis niin kiva ku ei menis laskettuun aikaan ku olis kiva et veljesten synttäreitten välissä olis ees viikko.. la siis saman päivänä ku esikko syntyi.

no joo mä taas häviän tonne touhaamaan ja kai sitä pitäis sohvallekin kellistää välillä ku kello huitelee jo yli 10.
 
Moikka!

Pulttis, kyllä kohtuuden nimissä ja muiden kirjoittajienkin kokemuksen mukaan pakko sun on äitiysrahasi saada! Elä huoli, oishan se nyt varsinaista lööppiainesta, jos toisin kävis, mutta ei käy. :hug:

Meillä on noin neljän kilometrin ajomatka sairaalalta kotiovelle, joten en tosiaankaan ole paljon ottamassa Paapaulle vaatetusta mukaan. Pakattuna erilliseen kassiin miehen tuotavaksi:
* pitkähihainen body
* puolipotkuhousut
* myssy: leuan alle sidottavat nauhat, ei siis kypärämyssy eikä pipokaan
* fleece-haalari, joka peittää myös kädet ja jalat
* virkattu vauvanpeitto, jonka äitini on aikanaan tehnyt mulle :heart: Tämä hienosäätöä varten, mutta tosiaan tuollaisella vaatekerralla on tarkoitus yrittää pärjätä kymmenisen minuuttia autossa ;)

Oon tänään ollut fyysisesti niin vaivainen, etten ole mitään järkevää saanut pojan kanssa tehtyä, yhtään ei ulkoiltu tms. Niinpä miehen kotiuduttua pyysin, että menisivät yhdessä uimaan, minä odottaisin siellä kahviossa =) Olin aivan onnessani, että se passasi. Poika oli nimittäin ehtinyt jo päivän mittaan kertoilla, että joku päivä mennään uimaan (hienovarainen vihjaus). Kaupassa käytiin yhdessä myös, vaikkakin autolla, mutta siis teki tosi hyvää päästä kuitenkin pois kotoa, vaikka kovin liikunnallinen retki ei mulla ollutkaan.

Taas näin illan koittaessa käy mielessä, että mitäs jos jo ensi yönä mennään synnyttämään. Vaan epäilenpä. Aina vaan on raihnaisemmat olot, mutta kun sekään ei mitään välttämättä kerro. Mulla on joku fiksaatio tuosta yöllä synnyttämään lähtemisestä: vaikea ajatella, että synnytys päivälläkään alkaisi.

Joo jospa sitten töllön ääreen, poika tuntuu nukahtaneen (ihanaa!) =)

Viikonlopputoivotuksin
Kalenteri ja Paapau-pikkuveli vieläkin sen 39 viikkoa =)
 
Paljon onnea Heilille ja Maville!! :flower: :flower:
Täällähän on aika monilla supistukset hyvässä vauhdissa. Itse olen ollut taas huonommassa kunnossa. Mullahan oli se poskiontelontulehdus ja söin sen antibiootin. No tänään kävin sitten tarkistuttamassa tilanteen kun tuntui, ettei se mihinkään ole hävinnyt ja siellähän sitä vielä oli. :kieh: En halunnut toista antibioottia perään, koska jouduin kärsimään sen hiivan, josta vielä yritän toipua. Ruokahalut on vähissä ja päätä särkee!! Vali vali... Yritetään nyt kotikonstein päästä siitä eroon.
Supistuksia (tai niiksi niitä luulen) on ollut tänään jonkin verran. Enimmäkseen kun touhuaa jotain. Alaselkä on tulessa ja pistelee alapäässä. En oikein tiedä, miltä "oikeiden" supistuksien pitäisi tuntua.. :ashamed:
Pulttistahan nyt koetellaan. On kyllä aika ihmeellinen juttu. Kyllä juopot saa rahaa joka suunnasta. Siellä on ollut varmasti joku tietämätön töissä. Kyllähän niitä rahoja saa takautuvastikin.
Taidan lähtä vähän kaunistautumaan. kulmien siistimistä, kynsien lakkausta ja muuta mukavaa...

Haikara ja vesseli 38 + 6 (huomenna viikko laskettuun ja kassi osaksi pakkaamatta!!)
 
jos mä nyt kerron teille et täällä olis vähän sen suuntaisia tuntemuksia et jotain vois tapahtuakin, niin loppuukohan ne siihen? jos mä ihan hiljaa vaan kuiskaan? Supistuksia tulee n. 10min. välein ja tuntuvat jo ihan erilaisilta kuin tähän asti. Ihan jo sattuu tuonne kohdunsuulle, mut mä en siltikään vielä oikein usko et näillä synnyttämään pääsis.
 

Yhteistyössä