***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Onnea Heilille! :flower:

Huh, mikä yö itsellä takana. Laittoivat pojan valohoitoon klo yksi yöllä, kun bilirubiiniarvo olii 301. Silloin vaihdettiin eka maitokakkavaippa =) Nämä kakkavaipan vaihtelut jatkuivatkin sitten tunnin välein viiteen asti, jolloin vasta pojan maha rauhoittui ja päästiin molemmat kokeilemaan nukkumista - sain siis kokea ekan oikean yön äitinä :whistle: Tuntui vaikealta, kun sanottiin, että valohoitopöydältä ei saa poikaa poistaa kuin vaipan vaihtoa ja imetystä varten ja sitten jouduin repimään sitä pois pöydältä tunnin välein. Aamulla seiskalta otetuissa keltaisuusarvoissa ei ollut tapahtunut kuitenkaan nousua kuin 2 pykälää (303), joten tilanne ei ole kovinkaan paljon huonontunut. Poika on nyt helpompi herättää (ei herää vielä määrätyn kolmen tunnin jälkeen syömään), kun esim. eilen sitä ei saanut millään hereille. Yhden rinnan se malttaa syödä sen 15 min., kunnes nukahtaa. Joka toisella syöttökerralla olen hakenut korvike-lisämaitoseosta, jotta varmasti ei olisi arvojen lasku kiinni ravinnonpuutteesta. Yöllä meinasi tulla itku, kun kuulin, että korkeintaan maanantaina päästään ehkä kotia, mutta sitten, kun asennoiduin tilanteeseen, niin mikäs tässä on ollessa :p Eipähän tartte kärvistellä kotona, kun mies käyttää yksinäisen viikonlopun hyväkseen lähtemällä varpajaisiin!

Synnytyksestä jonkin verran, kun jotain muistaakseni lupailin kertoa: Lapsivedet meni klo 5.10 ja poika syntyi klo 18 varttitunnin aktiivisen ponnistamisen jälkeen. Sairaalaan tullessa olin 1,5 cm auki ja klo 13.30 vasta 3 cm, joten hidasta oli. Siihen mennessä olin kokeillut kivunlievitykseen kauratyynyä, suihkua ja ilokaasua. Suihku auttoi jonkin aikaa, ilokaasu ei lainkaan. Sitten pääsin ammeeseen, joka oli kuin taivas, sen 15 min., sitten alkoi julmetusti ponnistuttaa supistusten aikana. Kun nousin ylös, kohdunsuu oli avautunut humahduksessa liki kahdeksaan senttiin! Sitten sain kohdunkaulan puudutteen ja olin taivaassa B) Supistukset tuntui peräsuolessa, mutta ei kivuliaasti. Kohta kuitenkin supistukset ponnistuttivat niin paljon, ettei voinut oikein olla missään.

Synnytin suurelta osin kyljellään, loput selällään. Synnytys oli aika kivulias, kun mitään puudutetta ei ollut enää siinä vaiheessa vaikuttamassa. Kipu oli polttavaa tuskaa, huudettua tuli ponnistusten aikana niin paljon kuin kitusista lähti... Pöydälle tulivat jo aiemmin puhutut pissa ja kakka, mietinkin, että mistä sitä tavaraa riittää. Kun lapsi syntyi, mies leikkasi yllätyksekseni napanuoran ja olimme tuoreita vanhempia. Istukan synnytys kesti, sillä se oli iso ja normaalia laajemmin kiinni. Salissa oltiin kolme tuntia, ennen kuin päästiin osastolle. Jälkimainingeista sen verran, että jälkivuotoa ei ole tullut niin runsaasti kuin luulin. Ke:na laitoin jo normaalin siteen pöksyyn. Jälkisupistukset muuttuivat kuitenkin sen verran kivuliaiksi vasta viime yönä, että otin lääkettä. Muutoin olo normaali, mitä nyt itkettää kaikki näissä hormonimyrskyissä :p

Mut nyt oottelemaan ruokaa. Jos se sitten nukuttaisi maha täynnä. Poika on syöttövuorossa vasta yhdeltä...

Kivaa päivää kaikille.
 
:snotty: flunssaa pukkaa...voi kurjuuden kurjuus!

Nyt on kyllä vitsit aika vähissä. Kamala olo, kurkku tulessa...kuumaa hunajateetä koitan tässä ryystää ja tappaa tämän taudin.
Kaikenpäälle olin sitten eilen illalla ihan varma, että lähtö synnärille tulee, sillä kun mä kävin saunassa, tuntui, että jotain ikäänkuin olisi "lorahtanut" lauteille. Asiaa siinä tuumin ja tutkailin, ja mietin olisiko se voinut olla lapsivettä. Seurailin tilannetta siinä sitten illan mittaan, ja enempää ei mitään pöksyihinkään tullut, ja jos olisi saunassa vedet mennyt, niin olisi kyllä sitten mennyt paljon enemmän. Koko yön odotin myös supistuksia, ja eihän niitä tullut kuin pari kevyttä kokoyönä, joten ei...taas väärä hälytys ja mitään ei tapahtunut.

Noh, asiaa kun mietin, niin mieleen on tullut, että pitäisikö kuitenkin soittaa äippäpolille..?
Mietin myös, että voikohan tämä "flunssaisuus" enteillä synnytystä. Ja entä jos en vain tajuakkaa, että olisi syytä jo lähteä synnyttämään...kun eihän kaikille tule niitä kipeitä suppareita jne...? Jotenkin olen ajatellut, että kyllä sen sitten tuntee kun on tosikyseessä?

noh, jos olisin tosissani huolissaan, olisin toki jo synnärille lähtenyt. mutta kaikkea sitä tulee pohdittua sataan kertaan.

anteeksi oma napa...palaan lukemaan teidän juttujanne ja sitten kommentoimaan...

ootus 40+2
 
Pulttis: Mä uskoisin myös, että kyhmysi johtuu maitorauhasesta...laita mies hieromaan, ja hauduttele kauratyynyllä, mutta jos asia kovasti vaivaa, niin voithan sä käydä sitä näyttämässäkin lääkärissä.

Nimistä
, meilä on nimet mietitty, ja annettu sairaalaan hätäkastetta varten, mutta ennen ristiäisiä voi tulla vielä muuttumaan, ja monesti. On vaikea antaa nimeä, kun ei vielä ole nähnyt edes koko vauvaa..

Mavi, mukavaa, että pääset "nauttimaan äitiydestä", vaikkakin se on varmasti rankkaa sairaalaolosuhteissa. Mutta sielä ainakin on kaikki apu ja ammattitaito lähellä. Jaksamis :hug:
,ja vielä te kotiinkin pääsette. =)

nyt lepäilemään vällyjen väliin.

ootus taas

ps. edellisellä sivulla olikin puhetta tuosta lapsivedestä...mulla side pysyi ihan kuivana (ja paperi sen päällä) saunan jälkeen, niin siksi en olekaa kauhean huolissani... :whistle:
 
Tosi monella on jo lupaavia oireita, ihan kateellisena luen. Ite nukuin viime yönä kuin tukki eikä edes supistellut.

Kiitos synnytyskertomuksesta Mavi!

Mussun kuulumisia kanssa odottelen. Onko supparit lähteneet viime yönä uudelleen käyntiin?

 
Täällä kans viime yö meni pyöriskellessä.Puolen yön aikaan piti käydä vessassa jopa isommallakin asialla eikä sen jälkeen oikeen saanu nukuttua |O Illalla oli muutenki vähä semmonen olo et joko tässä tulee lähtö kun supisteli ja painetta oli tuolla jalkojen välissä.Niitä merkkrjä kait sitä yölläkin mietti ja odotti mut eipä tullut.Aamulla ylös noustessa jonkun aikaa oli samat tuntemukset mut sit ne on hävinneet.Otin tuossa parin tunnin päikkäritkin.
Mutta viime yönä tuli uusi vaiva...toinen lonkka ja polvi oli kamalan kipee ja samalla puolen selkäkin.Muillakin tuntuu olevan vastaavantyyppistä oiretta!Nyt kun tuossa päikyiltä heräsin niin huomasin et kun vasemmalta kyljeltä heräsin niin oikeen puolen paikat kipeet :/
Mietinkin tässä nyt et mistä vois johtua?Painaako vauva jotain hermoa tai verisuonta vai mistä vois olla kyse?Ja nyt ei vauvakaan ole ollut kovin aktiivinen...et voiko vaikuttaa siihenkin?Täytyy kuulostella noita liikkeitä nyt :eek:

Nimistä ollut puhetta Meillä on kutakuinkin nimi pojalle valmiina :heart: Pari vaihtoehtoa on jos ei poju sitten olekaan juuri tuon nimen näköinen.

Täällä myös ajoittaista huonoa oloa havaittavissa :x Ei kyllä kiva ollenkaan.

Juuri Luulisin että kärkkäisellä on noita pinniksen patjoja.Itse ostin sieltä tosin ylivieskasta.

Aippa3 ja poikanen 37+5
 
Hei! :wave:

Nimistä oli puhetta... meillä olisi pojalle kutakuinkin nimi valmiina, mutta tytön nimestä ei ole vielä tietoakaan. Sellaisia ihan kivoja nimiä on paljon, mutta ei ole oikein mikään vielä kunnolla kolahtanut. Saa nyt nähdä että kumman sukupuolen omaava henkilö meille tulee.. :) Pojan nimessäkin on sellainen ongelma, että en oikein tiedä onko kolme nimeä vähän liikaa. Periaatteessa haluaisin antaa lapselle kaksi nimeä, mutta kun mulla on niin nätti kolmen nimen rimpsu mielessä, että harmittaa jättää yksi niistä pois.. heh.. onpas mulla ongelmat.. :LOL:

Tänään aamulla Nöttönen touhuili taas sukkapuikkojen kanssa aika lailla, mutta nyt onneksi tilanne on rauhoittunut. :whistle:

Minkälaisia ne liitoskivut on? Tuntuuko se samalta, kun ois ajanut liikaa polkupyörällä missä on huono satula? :LOL: ...elikkä sellasta kipua alakerrassa, että on vähän hankalaa istua...
 
Heipä-hei, pikainen päivitys, just nyt ei jaksa lukea muitten kirjoituksia :ashamed:

Olin toissapäivänä tulossa mäkkäristä ja hörpin limua mukista kun jalka lähti luisuun ja lensin komeasti tälle xl-kokoiselle perseelleni. Muki lensi kaaressa ja kiroilin kuin merimies :LOL: Nousin välittömästi ylös ja kävelin kotiin. Mua ei sattunut mihinkään ja olo oli ihan ok. Kotona sitten tuli mieleen et voisin ihan varmuuden vuoksi soittaa nkl:lle ja kysyä tarviiko olla huolissaan. Pyysivät sitten ihan vain käymään että katsottais vauvan sydänkäyrää ja supistuksia. No eihän sieltä pois päässyt!!! :/
Sain luvan lähteä kotiin vasta tänään ja tuntui et sekin lupa heltisi vähän pitkin hampain. Ennen on kuulemma pidetty osastolla jopa viisi päivää tarkkailussa kaatumisen jälkeen.
Otti ihan hulluna päähän olla näinkin pitkään sairaalassa ilman miestäni. Jurotin turpa kiinni lähes koko ajan kun ärsytti niin suunnattomasti olla vuodepotilaana, normaalisti olen tosi sosiaalinen tapaus :)
Sairaalassa kuuli kyllä ihan kivoja uutisia, olen jo ainakin 1cm verran auki ja supistuksiakin piirtyi paperille ihan kunnolla, vaikka itse en tuntenut juurikaan mitään. Tai noh, sellaista ihan pientä kipua vain. Myös vauvan sukupuoli selvisi, mutta en uskalla sitä tänne paljastaa, sillä pelkään jonkun tutun tunnistavan kirjoitukseni ;)

Onneksi pääsin tänään pois, sillä huomenna on synttärini ja mies on tohkeillut koko viikon sitä että menemme silloin Haikon kartanoon pienelle virkistyslomalle & syömään kuulemma Porvoon hienoimpaan ravintolaan (tulee pieniä paineita pukeutumisesta kun ei mun päälle mahdu enää mitkään fiksut vaatteet ja en haluaisi ostaa enää yhtään ylikokoista rytkyä)...

Täytyy illalla lueskella muitten kuulumisia, onpas ihana sää päästä sairaalasta ulos! =)

T:Katarina & Papu 37 + 0
 
taas vaan omaa napaa - gynellä käyty siis.

Gyne oli maailman ihanin! :D Siellä terveystalossa toimii yksityinen äitiysneuvola kätilöineen, joten sain kunnon käynnin pissatesteineen ihan niinku neuvolassakin. Puntarillekin passitettiin. Sit tehtiin sisätutkimus ja käsikopelolla kokoarvio. Veikkas ettei kauaa mene että syntyy, kohdunsuu TOSI pehmeä ja parille sormelle auki. Sanoi koosta että noin 3,5kiloinen olis tulossa. Niin ja oli vahvasti sitä mieltä että ei mene ainakaa yli lasketun ajan...
Keskusteltiin pitkään tosta istukka-asiasta ja hän sanoi sitä kans että vaikka netissä usein lukee kaikkea potaskaa niin kyllä mä ihan oikein olin ymmärtänyt että se riski että uusii on iso. Toisilla on kohdun rakenne jotenkin sellainen että istukka ottaa siihen kiinni kovempaa.
Teki tosi hyvää jutella asiasta ammattilaisen kanssa ja hän sanoikin että kun mulla ei kerta itse synnytykseen pelkoa ole vaan ainoastaan istukka-asiaan niin ei suositellut pelkopolilähetettä koska veikkas että tää muksu on ulkona ennen ku ehtisin aikaa edes saamaan. MUTTA turha käynti ei ollut, sain mielenrauhan, erinomaisen neuvolakäynnin ja sit gyne kirjoitti neuvolakortin väliin synnytyssairaalan kätilöille a-nelosen jossa maininta istukkajutusta ja siitä että ottavat sen huomioon jo kun kirjaudun sairaalaan sisään synnyttämään. Siinä sit on kuulemma tulossa todennäköisesti tipassa jotain aineita heti kun muksu on syntynyt jotta saadaan istukka nopeampaa ulos ja samalla kivunlievitykseen kiinnitetään enemmän huomiota.

Voi kivi tipahti mun sydämmeltä!
 
ihana Anu että nyt on parempi olla! mä kieltämättä joka aamu tarkistan että onko sulta tullut viestiä että oot jakautunut :whistle:

elzibelzi mulla ne liitoskivut tuntui esikoista odottaessa siltä kuin olisi puukolla viillelty alakertaa. ja nyt tuntui sitten aiemmin siltä kuin koko alakerta ois ollut turvoksissa ja hajalla, siis tositositosi kipeenä. justiinsa kuin oisi ajanut pitkästä aikaa pyörällä jossa on huono satula. mutta se vaan kertoo että paikat alkaa siellä pehmenemään ;)

ja Katarinan ketutuksen ymmärrän täysin. mutta hyvä ettei mitään pahempaa sattunut. ite oonkin tässä miettinyt että mitenkähän jos kaatuisi niin mitä siitä voisi seurata.

ja PAKKO HEHKUTTAA - meidän taapero oli tänään ekaa kertaa seisomalaudalla kun käytiin Prismassa! se oli tytön mielestä huisin jännää vaikkakin tosi kivaa. ja tosi nätisti seisoikin :heart:

mun pitäisi tästä soitella anopille kiitoksia, oli laittanut mulle synttärirahaa ja talsia sinne postiin..
 
piitsi82 ja aippa3, joo löytyy Oulusta Jysk, Sotka ja Kärkkäinen. Kiitti vinkeistä! Pitääkin mennä heti huomenna noista katsastamaan, että saa laitettua sängyn valmiiksi. :) Onko muuten kukaan ostanut vauvan pussilakanoita Ikeasta. Minulla on kaksi, ja ne on aivan kummallisen muotoisia, tosi leveitä. Pitää varmaan kaivaa ompelukone esiin ja hieman muotoilla sopivammaksi. :headwall:
 
Heippa!

Anu, olipa hyvä homma, että gynekäynti sujui noin hienosti. :) Mä en nyt sitten jaksakaan vissiin soittaa neuvolaan, vaikka aattelin että soittaisin ja pyytäisin lisäämään siihen esitietolomakkeeseen sen, että koin istukan irrotuksen kivuliaaksi ja haluaisin, että tuo asia otettaisiin tällä kertaa huomioon. Mutta kerron sitten sairaalassa vasta. Kiitos Anu kun kerroit tuosta pelostasi, en olisi tullut miettineeksi istukkajuttuja ollenkaan ja sitten ehkä olisi taas ollut turhaa kärvistelyä sen suhteen edessä. Sulla alkaa muutenkin olla lupaava tilanne siellä :)

Maville kiitos synnytyskertomuksesta, olipa sitä kiva lukea. =) Kyllä se poika siitä pian saadaan pois valohoidosta. Kertomus sai mut miettimään, miten ihana onkaan saada se pikkuinen lopulta lähelleen, kun tähän mennessä olen keskittynyt lähinnä tulevan synnytyksen odottamiseen.

Nimistä, ei mitään havaintoa :whistle: Janne on muutamaa nimeä ehdottanut, nimittäin Aaro ja Aaron. Mun mielestä ei voi olla Aaron, koska esikoinen on nimeltään Antto (ei Anton, saattais hassusti mennä sekaisin), ja vaikka tuo nyt ei niin olennaista olisikaan, haluaisin mieluummin päättyvän vokaaliin. Lisäksi tiedän täältä päin pari Aaro-nimistä pikkupoikaa, joten ei oikein nappaa - mä en haluaisi sellaista nimeä, joka on välillä muodissa ja välillä ei, vaan sellaisen, jota on kautta aikain annettu yksi silloin, toinen tällöin. Kyllä nyt on taas hankalaa! Kävisköhän ihan Paapau :LOL:

Katarina, onpa sullakin ollut tylsä reissu sitten. Hyvä että jotain positiivistakin - sait mukavaa tietoa sieltä. =)

Ootus, kurja kun flunssan lykkäsi. Parantelehan, samoin muut sairaat ja vaivaiset... :hug:

Mulla ollut tänään jotenkin tosi arka alavatsa, kaikki liikkuminen tuntuu tosi paljon. Oisko kiinnittymisestä johtuvaa sitten. Vähän kun kävelee kotona, tuntuu kuin pää kohta putoaisi lattialle :eek: Vähän supistelee mutta ei kauheasti, ja eilisiltaisen myllerryksen jälkeen tänään on pikkuisella ollut rauhallisempi päivä. Alavatsassa sellainen tätiä enteilevä tunne. Kuitenkin tänään on vähän pessimistisempi olo sen suhteen, että tuo tuolta kovin pian tulisi, koska näin paikallani ollessa ei tunnu paljon mitään. Kun se synnytys käynnistyy vasta sitten kun käynnistyy, vaikka minkälaisia ennakoivia oloja olisi ollut viikko- tai kuukausitolkulla. :/

Onneksi on viikonloppu ihan käsillä jo, ja ollaan Anton ja sen isin kanssa täällä kolmistaan selviytymässä - illatkin valoisampia, niin voisi jo tänään miehen töiden jälkeen lähteä kävelylle, kun en ole jaksanut liikkua mihinkään ilman toista aikuista (lue: haalarirumba ja pojan riuhtominen eivät innosta). =)

Jakseluja toivotellen Kalenteri ja pikku Paapau, yhä tasan 39 :heart:
 
Täällä edelleen :wave:

Nyt tuli muikkuselle häätö... Viime yönä sain vähän paremmin nukuttua, mutta ei kehumista. Alkoi niin sieppaamaan, että aamulla kävin 5km lenkillä, sit puuhasteltiin sänkykamarissa kun isäntä tuli halkopinolta syömään ja Valtsu oli sopivasti mummolassa. Äsken imuroin koko 172 neliötä oikein pitkän kaavan mukaan ja nyt pitäis vielä mopata, pestä vessat ja pyyhkiä pölyt. Illaksi kutsuin pikkusiskon saunomaan ja osatatin miehellä yhden siiderin :D Pikkuveli aikoi tulla yöksi pelaamaan meidän tietsikalla, joten olis sit helppo lähteä kun ei tartte ku ilmoittaa :LOL:

Ja lopputulos... mitä luultavimmin rättiväsynyt emäntä illalla, eikä supistuksista tietoakaan :LOL:

Nimistä olitte jutelleet; meillä on nimet valmiiksi mietittynä. Ollaan miellytty V-alkuisiin nimiin, joten on ollut aika helppoa keksiä. Itse asiassa meillä on nimet valmiina viidelle muksulle (kolme poikaa, kaksi tyttöä ) :D

mussu ja muikkunen 39+5
 
Heilille PALJON ONNEA POJASTA!! :heart:
mavi jaksuja täältäkin :hug: tosi hyvä kun huomasivat keltasuuden.sehän on tosi tärkeetä hoitaa.ite oon miettiny et ois sen normaalin 3yön jälkeen siinämielessä järkytys jos joutus vielä jäämään sairaalaan esim keltasuuden takia ku on nuo 2-ja 4-vuotiaat kotona ja jo yhdenkin yön ero tuntuu valmiiks ajateltunakin kamalalle.vauvan hyvinvointi tietty sit tärkeintä,mut tiedän että tollanen ottas mulle tosi koville.ja luulen et lapsille myös.varsinki 2v on niin mun perään et tuntuu että petän sen sit ku lähen synnyttään.en oo hirveesti edes selittäny et äiti on sit jonku aikaa pois kotoa ku tuntuu ettei se välttämättä ymmärtäs tai sit stressais jo valmiiks.toivon että isosiskosta on turvaa sit ku oon sairaalassa.ja isosiskolle pikkusiskosta.kyllähän silläkin on pakko äitiä ikävöidä :)
anuuu uskomatonta et neuvolassa tollaset välit vielä nuilla viikoilla!! :hug:
mussu pääset varmaan pian lähteen synnytyspuuhiin.merkit ainaki lupaavia :hug:
ootus paranemisia ja toivotaan et pääset pian hakeen pikkuisen kotia.nuo yliaikaispäivät on pitkiä :hug:
hysteerinen meilläkin on koira mutta ei oo ollut ongelmaa käyttämisessä ku kävelee kiltisti vierellä ja vaan vilkasee jos toinen koira kävelee vierestä.sellanen lössykkä iso koira se on.mut yhden kerran kaaduin ku oli tosi liukasta ja se alamäessä nykäs vähän ku meni reunaan nuuskimaan.nyt oonki ollu varovaisempi ja jos ois riehaantuvaa sorttia niin mies sais lenkityttää.lenkit saa varmasti vauvan synnyttyä jonkin aikaa hoitaakkin mut nyt oon melkein koiran kans ovella vastassa lähössä lenkille kun mies tulee töistä.
pulttis minäki veikkaisin että kyhmy on joku maitorauhasten tukos tai muu sellanen... jos se maito on jo alkanu nousta niin voikai tulla tukoksia raskausaikanakin.kannattaa kuitenki mainita neuvolassa.
marika mulla on ainakin nyt loppuvaiheessa alkanu kuvotusta esiintyä.ei joka ruokailulla mut varsinki tietyt ruuat saa ällön olon.
nimistä meillä on pojalle etunimi ja kolmas nimi päätettynä.toisesta nimestä ei oo vielä varmuutta.tytölle ei oo enään nimiä mietitty ku pitäs olla poika tulossa.
tylsää,tylsää ja tylsää nää loppupäivät!! kiva että kaikki on hyvin mutta tää oottaminen vaan niin väsyttää ja ottaa hermoille!! yritän keksiä tekemistä että päivät sais kulumaan.nyt oisin valmis synnyttämään ja sairaalakassikin ollut jonkun päivää pakattuna joten tahtoo jo synnyttämään.en varmaan sitte enään ookkaan niin valmis jos ja kun (oon aika varma et niin käy)yli menee ku alkaa jo sitten pelottaa vauvan koko.supisteluja on onneksi nyt alkanu joka päivä ilmaantua mutta ei ne oo kipeitä.alapäässäkin on ollut tuntemuksia.painontunnetta mut ei kokoajan.kävelyllä vaan välillä tuntuu painetta.nyt siivoilemaan ku pienempi neiti vielä nukkuu ja isompi kattoo muumeja. rakastava äiti +vaavi 39+2
 
mussu81 :LOL: jos ei nuo konstit auta niin voit tulla jatkamaan siivousta tänne. Itsellä on niin vetämätön olo, ettei mistään tule mitään. Koitahan vielä salmiakkia, sen pitäisi lisätä supistelua.
 
Mä en päässyt vähään aikaan tälle sivulle ollenkaan, meinas jo hermo mennä, koska tää on mun tärkein ajanviete tällä hetkellä. Kuten rakastava äitikin kirjoitti on niin TYLSÄÄ. Tänään taas ollut sellainen "ei huvita mikään päivä" vaikka yö tulikin nukuttua hyvin, ja aamulla vielä parin tunin valveilla olon jälkeen jatkoin unia, mutta silti tökkii tämä kotona kykkiminen.

Ihanan paljon koirakomentteja, meillä tosiaan tuolla jääräpäällä ollut vähän liian rento pentukasvatus, josta kärsimme nyt, äijä ei yhtään osaa kävellä hihnassa, vaan meno on tempomista jatkuvasti. On kokeiltu kaikkia mahdollisia pantoja,kuristava, puolikuristava, kuonopanta, sitten erilaisia valjaita ja tekniikoita. Mutta mikään ei tunnu auttavan. No "onneksi" tuo on nivelrikkoinen joten pitkiä lenkkejä raukan polvet eivät edes kestä. Mutta vetämistä jaksaa harrastaa silti :D ihme remmikäyttäytymistä, kun vapaana ollessa tottelee todella hyvin. Seistä toljottaa vaan paikallaan jos näkee ihmisiä tai koiria, ei rähise ja yritä mennä kohti yhtään.

Nimistä meillä taitaa tytön nimi olla valmiina, pojan nimi on vielä hakusessa....muutamia vaihtoehtoja on toki mietitty. Taitaa jäädä nimen varsinainen päätös siihen kunnes näemme kumpaa sukupuolta masuasukki on.

pulttis toivotaan että on vain joku maitorauhanen joku sua kiusaa :hug:

Ainakin mussulle ja ootukselle lähetän suppareita teillä on viikkojakin jo sen verran, että voisitte lähteä nyyttiä hakemaan :heart:

Mavi koita sinnitellä, varmaan tuon hormoonimyrskyn keskellä itse itkisin vain jos joutuisi jäämään sairaalaan, mutta toivotaan nyt että kaikki menee hyvin ja siellä on onneksi osaava henkilökunta kokoajan saatavilla :hug:

Anu hyvä että käynti oli onnistunut ja sait juteltua pelostasi. Ja lupaavalta kuulostaa jo sinullakin =)

Apua muisti pätkii, mitähän muuta piti viel kommentoida...
:whistle: anteeksi, en muista..... :ashamed:

Palaan vielä asiaa.....

Jaa niin tuosta piti kirjottaa, että hauskaa kun kaikki tarkkailee (itse etunenässä) hulluna itseään ja etsii merkkejä lähenevästä synnytyksestä, naureskelin tuossa itsekseni, että olo sama kuin silloin kun odotin raskautumista ja etsin joka kuukausi merkkejä siitä että olisin raskaana :D ja joka kerta kun väännän naamaani jostain kivusta, yleensä sukkapuikkotuntemukset saa silmät menemään kiinni, niin mies kysyy heti että "Joko supistaa" ihanaa kun sekin odottaa jo kovasti pikkuisen syntymää :heart: :heart:

Hysteerinen rv 38+4
 
Heilille paljon onnea pikku pojasta Ihanaa!!! :hug: :flower:
Prinssien määrä sai jälleen vahvistusta. Kuka avaa prinsessojen tilin ? ;)

Anuuu Hyvä että sait asiaa selvitettyä. Kuulostaa helpottavalta.



Mavi Itselläkin esikoisen kanssa kotiutuminen pitkittyi kun neiti oli valohoidossa.
Muistan kyllä miten pitkältä se aika tuntui. Ei ole kultautunut muistoissakaan.
Itku ja koti ikävä kuuluu asiaan. Kotiutuminen on niin lähelle mutta niin kaukana.
Hyvä että vauva saa hoitoa. Pian pääsette kotiin. Teidän on hyvä olla siellä vielä.

Mussullahan kuulostaa jo äksöniltä. Hyvä hyvä !!!

Nimistä tällä viikolla on saatu tytölle nimi vaihtoehdot päätökseen.
Pojalle on vielä etunimi päättämättä... Vaatii lisää maistelua :D :p

Ootukselle ja muille sairastaville pikaista paranemista
Toivottavasti ehtii toipua tässä tolpilleen :hug:
 
tää ei voi olla totta- sanokaa ettei.... :attn: :attn:

voiko KELA EVÄTÄ mun koko äitiysrahan sillä että hakemus ollut myöhässä??

:eek: |O :eek:

tää on vaan mun tuuria. eikä edes mun syy.
mä laitoin työpaikan palkanlaskentaan paperit hyvissä ajoin, mutta kun lasketutin äitiysrahan 6kk tulojen mukaan niin työpaikka pisti kauden poikki viimeinen päivä helmikuuta ja laski siitä 6kk taaksepäin.

hakemus olisi pitänyt toimittaa 2kk ennen laskettua-aikaa kelaan.
palkanlaskijani ei näin tehnyt, sillä saan 3 ekaa kuukautta työpaikan kautta ja näin ollen ei pitänyt kiirettä asian kanssa.

|O
nyt ne pyytää selvistystä MIKSI HYLKÄÄMINEN olisi kohtuutonta!!!
onko ne oikeasti niin vi.tun tyhmiä että kyselevät vielä että onko kohtuutonta ellen saisi senttiäkään äitiysrahaa? :LOL: :LOL: :LOL:

tää voi vaan tapahtua SUOMEN MAASSA :LOL: :LOL:

mihin me rahaa tarvitaan kun miehen lähes koko liksa menee lainan maksuun ja vastikkeeseen..
asunto myyntiin vaan ja mä muutan perheeni kanssa kelan ovien eteen.. |O :kieh:

onko kellään kokemusta tälläisestä?
mä olen aivan sanaton, niin pettynyt tähän koko showhun että en tiedä itkisinkö vai nauraisinko!!!!!!!!!!!!

*lähtee mutisemaan jääkaapille* |O |O
 
Iltoja

Voi han v.... pulttis kyl on touhua tuolla kelalla, mut toivottavasti asiat järjestyy :hug:

Mä imuroin ja vaihdoin petivaatteet ja pyyhin pölyt vielä pitäs pestä lattiat |O Pitäsköhä jättää se homma miehelle ku tulee töistä tai siis se meni työkaverin kanssa kattomaan jonkun uuden savotan, ni ei ole kuulemma ku jonkun tunnin.

Aamun olin kaverin kanssa kaupungilla shoppailemassa ja arvatkaa muistinko sitä kauratyynyä ettiä, no en tietenkään :headwall: Kyl se nyt tuli mieleen ku selkä on kipeenä. Onko niitä esim. luontaistuotekaupassa myytävänä???

Nimistä Meillä on ollut jo pitkään sekä tytölle että pojalle nimet valmiina. Tulee saamaan kolme nimeä.

Mut jos nyt menis keittämään kahvit ja ottas äiskän tekemää rahkapiirakkaa :p

PS: Mun on saatava tänä iltana kebabbia ja valkkariperunoita :p :p

Baby dream ja "Topi" 36+4
 
Pulttis ei todellakaan voi mennä noin!

Mulla lähti työpaikalta paperit (otin kans viimesen 6kk palkan mukaan) viikko sen jälkeen kun jäin äippälomalle. Mulla kans työnantaja maksaa kolme ekaa kuukautta. Ja ei kyllä ollut mitään ongelmia kelan puolelta! Eli päätökset tuli sit ajallaan ja ihan oikein laskettuna. Mulle sanoivat kelalta vain, että tekevät päätöksen jahka kaikki paperit tulleet, mutta ei kyllä mistään eväämisestä puhuneet! Ei mitenkään voi olla mahdollista, että tuon takia evättäis koko päiväraha!!!

Ainoa missä törmäsin tuohon 2kk rajaan oli, että työnantajalle piti tehdä virkavapausilmoitus 2kk ennen pois jääntiä että saa tuon 3kk palkallisena. No mulla meni sekin reilusti yli työnantajan virheen vuoksi, mut sivistystoimenjohtaja on sen verran ihana ihminen, että laittoi silti päätöksen palkallisena :D
 
Heili on varmaan vielä onnittelematta, eli suuret onnittelut sinne! :flower:

Mavi tosi kiva kun jaksat kertoilla kuulumisia, toivottavasti pääsette pian kotiin ja kaikki menee hyvin :hug:

Katarina kuulostaa hurjalta, onneksi ei kuitenkaan tapahtunut mitään pahempaa siinä kaatuessa! Itsekin olen vähän sydän syrjällä kuljeskellut tuolla ulkona, pitääpä olla ekstravarovainen.

anuuu onpa hyvä, että lääkärikäynti auttoi - tuo istukkajuttu kuulostaa aivan kamalalta, muakin pelottaa nyt :/

PulttiBois onpa huonosti hoidettu juttu työpaikalta! Kai palkkakonttori auttaa myös selvityksen kanssa?

Täällä heräsin just 3 ja puolen tunnin päiväunilta, ihanaa. Aamupäivä meni vauvan vaatteita pestessä, sekin oli ihanaa :D Vielä kun jaksaisi silittää ne! Silitys ei koskaan ole ollut oikein mun juttu...

Viljaliina 36+1
 
baby dream en muista missä kaupungissa asut, mutta Sokoksen 3+1 päivillä on usein kauratyynyjä alessa, itse ostin sieltä tyynyn viimeksi. En ole vielä kokeillutkaan sitä ollenkaan, pitää ehkä harjoitella ennen synnytystä.

KELA:sta vielä: palkkiksen pitäisi siis älytä lähettää se hakemus sinne 2kk ennen loman alkua ja sitten palkkatiedot perässä myöhemmin, mutta ovat ilmeisesti jättäneet sen hakemuksen jostain syystä lähettämättä, hölmö juttu.
 

Yhteistyössä