***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Heili Onnittelut pojasta! :flower:

Anuu Hyvä, että pääset jo huomenna sinne gynelle. Lähtee asiat etenemään. :hug:

Mavi :hug:

Mussu Sinullahan on jo hyvät merkit, ei mene enää kauan, usko pois!

Sopan keittoon --->

Puella ja Kompiainen 36+2
 
Heippa jälleen;-)

Kyllä anuuu tuntuu melkoiselta tuo touhu... Koititko suoraan tuosta Taysin synnytysvastaanoton numerosta (03) 311 65942, siellä pitäisi olla ainakin päivystys 24h ja osaavat ainakin ohjata oikeaan paikkaan? Pakkohan siun on tuohon apua saada muualtakin kuin yksityiseltä!

Mä oon koko päivän luuhannut kylässä, kiva, että edes yhtenä päivänä on ollut jotain ohjelmaakin muutakin kuin kotona haahuilu =)

Hitsi, että keli muuttui tuollaiseksi :/ Ei enää isommin tee mieli raahustaan tuonne koiran kanssa, ei ihan eiliselle vertoja vedä, muttei paljon puutukaan :ashamed:

Ai niin, Heilille extrahalit ja onnittelut täältäkin

Mukavaa päivää kaikille toivotelle :hug: :flower:

Dooris ja Väinö 39+1
 
Dooris kyllä mä nyt tyydyn kohtalooni.
En jaksa kaiken tän kiireen (pitää alkaa lauantaisia esikoisen 2-vuotisjuhlia järkkäämään= siivousta ja leivontaa) keskellä alkaa enää taistelemaan... Ja ku kyllähän mä ton synnytysvastaanoton numeron tiedän juu mut tuntuu että se on väärä paikka kuormittaa niitä..
 
Kirjoitin just pitkän sepustuksen ja sit sivu ei latautunutkaan. Otetaan pikaversio uusiksi :kieh:

Heilille isot onnittelut :flower: Meidän poikaputki sen kun jatkuu. Jokohan kohta saatais tyttötilikin auki.

Joannalle kiitos supistuksista. Mä laitan sit sun piikkiin jos päästään täältä piakkoin lähtemään :LOL:

Neuvolassa keskesin sit käymään tänään ja terveydenhoitaja uteliaisuuttaan kurkkasi tilannetta. Sanoi ettei kovin hyvin osaa sanoa, mutta ilmeisesti paikat jossain määrin auenneet. Eli kyllä niistä kuudesta tunnista viime yönä taisi jotain hyötyä olla. Lilja mä yhdyn tuohon painonnouuun, eli nollat tuli! Ihan uskomatonta tuon pääsiäismässäilyn jälkeen.

Vuotis mulla supparit tuntuu ensinnäkin tosi kovana mahana, mut sit nää kunnon suparit myös heijastaa sellaisen aaltoilevan poltteen sisäreisiin, alaselkään ja alapäähän. Lisäksi aina ennen supistusta tulee pahoinvoinnin aalto. Kellottamisen mukaan olisin saanut viime yönä jo kovasti lähteä, mutta itellä ei ollut vielä "riittävän" tuskainen olo. Sain esikoisen aikaan terveydenhoitajalta sellaisen ohjeen, että kun tuskanhiki tulee pintaan niin silloin on sopiva aika yleensä lähteä :D

mussu ja muikkunen 39+4
 
Heilille onnittelut pojasta! :flower:

Täällä on aamupäivä/päivä mennyt ihan uusien suunnitelmien mukaan. Lähdin aamulla neuvolaan, jossa mulla oli jo toista kertaa sijainen peräkkäin. Oma ei ole tulossa pariin viikkoonkaan takaisin niin saan sitten käydä viimeiset viikot aina joillain ylläritädeillä :kieh:

Noh, ei siinä mitään: painoa oli tullut melk. 2kg/vko, verenpaine oli 140/100 ja proteiinit yhdellä plussalla. Päänsärkyäkin ollut monta päivää eli eikun lähete Kätilöopistolle ja käski menemään suoraan sinne. Hain sitten miehen mukaan ja tänään on oltu käyrillä siellä ja otettu pissa- ja verikokeita, ultrattu ja tehty sisätutkimus. Tuli sitten joku ihmeparantuminen kun kokeissa ei ollut mitään hälyyttävää ja proteiinikin katosi(?) pissasta.

Pojulla oli kaikki hyvin ja painoarvio oli 3,3kg ja tänään viikkoja 37+6. Kohdunkaulaa oli jäljellä vielä normaalisti ja paikat kiinni. Olin kyllä pettynyt kun kun on tässä päiviä jo supistellut entistä kovemmin ja vihloo hulluna alakertaa ja painaa niin perkuleesti peräsuolta. Mutta ei siis mitään... Alkais vaan ne oikeat synnytyssupistukset!!! Oon ihan poikki jo! Mutta myrkytystä ei siis onneksi ollut ja vointia pitää vaan tarkkailla jatkossa.

Tilsu ja poju (huomenna!) 38+0 =)
 
:wave: Hei pitkästäaikaa.
Tulin kurkkaamaan tänne taas teidän kuulumisia, ja olettekin ollut ahkeria kirjoittelijoita! huh, meni pitkätovi, jotta suurinpiirtein pääsin kärryille kuulumisistanne.

Lämpimänsuloiset onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: :heart:

Meillä on sinnikäs kaveri ja ei halua vielä yksiötään jättää, vaikkakin tänään tuntuu että tuo pää ei enää sisällä kestä, kun on nuo alakerran kivut niin kovat. Jollain toisellakin täällä oli samankaltaista kipua, olikohan v.raaputtimella?
Mutta ei ole supistellut, joten tuskin ihan heti syntyy...ellei ota äkkilähtöä =)

Taitaa aikamoni huhtikuinen kiilata ohi, ennenkuin on mun vuoro. alkaa tuolta maalismasuista juttukaveritkin loppua, mutta onneksi te olette täällä!

Mutta kaiken tämän muun kivun lisäksi mä olen saamassa jonkun flunssan, olo on tukkoinen ja kurkku kipeä :snotty: ..ei ole todellakaan mukavaa lähteä puolikuntoisena synnyttämään, joten toivotaan nyt ettei olo sen suhteen ainakaan pahene. :'(

Tilsu
, onneksi ei ole myrkytystä..!Mussu, tsemppiä matkaan, jos lähtö tulee piankin!

täytyy vetäytyä takaisin vällyjen väliin..

:snotty:


ootus + masukaveri 40+1 :heart:
 
Hei!
Katsotaan saanko nyt tämän toimimaan, taas katos kaikki kesken "lähetyksen" |O

Täälä kans tuntuu kokoajan painontunnetta tuola peräpäässä. En muista muissa raskauksissa tällaista olleen, suoli toimiikin vähän väliä :x
Laskeutumista tietenkin puoltaa se että kääntöyrityksessä ei saanut peppua hievahtamaankaan, joten taitaa olla jo hyvin "nalkis" Pukamat kanssa alkanut vaivaamaan |O
Supistelut alkaa tuntuu välillä hurjilt, kun tulee sen lisääntyvän painon tunteen kanssa.. Muistelin tuossa, että perätilasynnytyksessä viimeksi mua "nauratti" ainakin sinne 6 cm asti ja nukuinkin salissa :LOL: No ne viimeset sentit sitten ei niin naurattanutkaan... :whistle:
Olot enteilee synnytystä kyllä, jotain osin aavistuksen punertavaa kirkasta limaa tulee eritoten supistusten jälkeen, jotta saas nähdä... Mun tuurilla kuitenkin odotuttaa itseään tappiin saakka :LOL:
Saas nähdä kenelle ensimmäinen tyttöhippu syntyy..

Supisteluja niitä tarvitseville!!!
Pian6 ja hiirihamuli 36+4
 
ootus voi hurja kun tuo sun rv-lukema on ISO :eek: mulla ei nyt viime aikoina ole ollut kipuiluja, rv 20-30 oli aika pahasti liitoskipuja pienenkin liikkumisen jälkeen mutta nyt oon päässyt liikkumaan suht hyvin. sulla varmaan vauva painaa siellä jo sen verran paikkoja pehmeämmäksi että se tuntuu.

ja Hysteeriselle mulla tosiaankin oli kohdunkaulaa täydet jäljellä ja paikat kiinni samana päivänä kun synnytys käynnistyi. vauva ei laskeutunutkaan "kunnolla" ennen synnytystä, toki vähän valutti itseään alemmas mutta ei sinne lähtöpaikoille asti. eli ei se sitä suinkaan tarkoita että yli menisi vaan synnytys voi käynnistyä ihan millon vaan.
mullekin kätilö sanoi eilen ettei tee sisätutkimusta, kun se ei vaikuta mihinkään mitenkään. vaikka oisi kuinka "valmiit" paikat, voi kestää ja kestää ja synnytys taas voi alkaa vaikka kuinka olisi paikat siistit ja kiinni.

vähän selkää jomottaa mutta ei pahasti, saa nähdä oliko reippailusta hyötyä. tuskin muuta kuin että pä vähän kirkastui :saint:

ja siitä kakkahädästä joku aiemmin kyseli. mulla on nyt ollut jo jonkun aikaa sitä että pari kertaa kouraisee mahaa ja sitten tietää että on päästävä vessaan ja heti.
 
vuotaraaputin: onhan noita viikkoja jo kertynyt, ja ei kyllä ole merkkiäkään synnytyksestä... :LOL: välillä itkettää, välillä naurattaa...olo on sen mukainen, et oksat pois...että voisi alkaa olemaan jo meikäläisen vuoro, viimeistään VIIKON PÄÄSTÄ, ok? ;)

mutta lähtekää vain kiireisimmät alta pois, kyllä me täältä perästä tullaan, hitaasti, mutta varmasti...pian6: sullakin taitaa olla lähtö jo lähellä... :hug:

ootus 40+1
 
Onnittelut Maville ja Heilille pojasta! :heart:

AnuuToivottavsi pääset johkin puhumaan pelostasi. Tosi tympäsevää tummonen. Täällä Oulussa ainakin käydään joka viikko neuvolassa. Ainut mitä ei ole niin lääkäriä ei kuulema ole mulla enää. Just eilen kysyin.

Kelläs oli meinannut olla raskausmyrkyts .. Anteeksi kun en muista. Minä sain onneksi ne tikut kotiin ja omakin mitarin löytyy niin en joudu onneksi käymään neuvolassa. Käskettiin vain ottaan yhetys jos arvot heittelee. Ja se on ihan hyvä. Lepoa kanssa suositeltiin. No helpommin sanottu kun tehty :kieh:

Mutta mukavaa Tostai iltaa. Pitää viedä esikoinen muskariin!
-Taika ja masukki 36+3-
 
ootus mulla alkaa kohta seota pää kun mukamas tarkkailee merkkejä synnytyksestä. esikoisesta kun alkoi synnytys niin mitään muuta ei ollut kuin että tulppa irtosi vähän aiemmin.

että mua muuten ärsytti kun jostakin sattui taas silmään jonkun ylistys risiiniöljystä synnytyksen käynnistäjänä. eikös se ole myrkky joka voi aiheuttaa vaikka mitä siinä synnytyksessä?
 
Apua hirveesti tullut tekstiä eilisen illan jälkeen. Jäiköhän mitään mieleen ku luvin :/
No se ainakin et onnea pojista Maville ja Heilille :flower: :heart:
Vuotaraaputin mä se siitä kakahädästä kyselin. Joo täällä ihan samalla tavalla, et mahaa kourasee ja sit onkin mentävä :whistle:
Mä en tiedä enää et mikä auttaa tähän mun selkä särkyyn |O Ei pysty enää kävelemään ees parii sataa metriä, ku selkä tekee temput :kieh: Äsken imuroin ni eihän siitä mitään tule, ku heti rupee koskemaan. Eikä toi tukivyökään auta vaikka on kokoajan käytössä. Ja lattialle jos jotain tippuu ni se on sit siellä, ku ei taivu nostamaan. Et vali vali taas!
Mut jos nyt menis sohvalle pitkälleen. Mieskin läks töihin.

Baby dream ja "Topi" 36+3
 
Heilille ja koko perheelle suuret onnittelut pojasta..

Kävin kävelemässä n. 7 kilsaa.. Ja kyllä tuo vauvan laskeutuminen tuntuu aina välillä niin kipeältä tuolla alapäässä.. Eilenhän tosiaan se lääkäri sanoi, että vauva olisi laskeutunut ja kiinnittynyt.. Ja mullakin ihan kolmisen päivää sitten kans kesken kävelylenkin niin alkoi sattumaan alapäähän niin hirveesti ettei koskaan ja sen jälkeen sitten onkin ollut jatkuva painon tunne ja välillä heti niin kauhea kipu että taitaa tosiaan vauveli olla ihan alhaalla nykyään.. Sais vaan tosiaan näiden kahden viikon aikana paikat aueta jo valmiiksi edes jotenkin niin ei se käynnistys sitten veisi niin kauheita aikoja..

Mutta lähtis tekemään jotain järkevää.. Hobby Hallin kuvasto tuli, siis vois vaikka lukea sitä.. Uudet verhot olisi kivat olohuoneeseen ja keittiöön..

Sofku + 36+2
 
Risiiniöljy käynnistäs synnytyksen???Enpä ole moista ennen kuullutkaan...
Heh, ei voi olla noin kiire saada vauvaa ulos kaikesta vaivasta ja tuskasta huolimatta...no huh huh!ja etenkin jos se on vielä vaarallistakin.

Tulee sitten kun on siihen valmis.

Mä en nyt pysy tältä palstalta pois, on aika tylsää, tuntuu että kuume nousee, ei pääse edes ulos happihyppelylle. Tää läppärin kanssa sohvan nurkassa makoilu on ihan jees, mutta alkaa vain jutut loppumaan kun ei niin mitään muuta tapahdu kuin oman olotilan heikkenemistä. voi tsiisus jos se nyt sen kuumeen pukkaa päälle...pitänee kaivaa mittari esiin. :'(

Baby dream:
Mä olen kuullut että lämmitetty kauratyyny auttaisi noihin selkäsärkyihin...Itselläni ei tuota ole, mutta kovasti on muut sen perään vannoneet. Voimia sulle. :hug:

jos menis saunaan "höyryhengittelemään"...muita vinkkejä tappaa tämä tauti?? :/

tuskastunut ootus 40+1 taas
 
Tilsu voin juurikin todella hyvin kuvitella sun fiiliksiä, koska itse tänään saman kokenut. Tosin eilen kävin neuvolassa, ja tänään synnärillä ei mitään merkkiä mistään. Paineetkin yhtäkkiä ihan ok ja plussat pissasta hävinnet.. :eek: :eek: mutta parempi tietenkin niin ettei mitään ole, mutta ihmetytti että mitä hittoa. Ja tosiaan sama juttu mulla, kaikki paikat kiinni, vaikka ajattelin jo että jotain olis tapahtunut. Mutta Tilsu ei vaivuta synkkyyteen, kuten vuotaraaputin mulle kommentoi, se synnytys voi kuitenkin lähteä käyntiin milloin vaan. Joten ollaan kuitenkin toiveikkaita :heart: (tiedän vaikeaa...)

Voi ootus :hug: toivottavasti ei puske tautia päälle. Sua varmaan naurattaa meidän kitinät, kun viikkoja on "vasta" 38 ja sä meet jo pitkällä yli aikaa, uskon kyllä että tuskattuttaa. Mä olen itsekkin vaan niin täynnä tätä odotusta ja yksin oloa, kun täällä paikkakunnalla ei mulla ole ystäviä :'( enkä oikein jaksa 100km matkustaa ystäviä tapaamaan.... ja mies tekee pitkää päivää töissä, yleensä klo 17-18 vasta kotona ja lähtee jo klo 7-7.30.

Hei te muut joilla on koiria, miten ihmeessä te pystytte lenkittämään niitä, vai olenko mä ainut remmirähisijän omistaja :D Mä en jaksa pitää tuota paukapäätä kiinni jos tulee toinen koira vastaa, tai siis varmasti pystyisin, mutta en uskalla lähteä kokeilemaan....tuo vetää ja hilluu niin hulluna, että varmasti liukastuisin tai tapahtuis jotain muuta kauheaa, että parempi etten ulkoile tuon kanssa nyt näin isolla mahalla. Joskus ollaan käyty ulkona sillai että katsotaan ettei varmasti tule ketään ja sit jos tulee niin äkkiä toiselle puolelle tietä, mut joka paikassa ei ole mahdollisuus vaihtaa puolta....ja siinä lähitilanteessa olisin kyllä helisemässä koiruuden kanssa.

Hysteerinen edelleen 38+3
 
Ootus Mun aavistukset oman synnytyksen kohdalla on useimmiten mennyt pieleen... varaslähtöjä on tehty ja sitten muuten monta :LOL: :headwall:
Nyt hirvittääkin, kun kynnys lähteä näytille on niin korkea ja matka on pitkä, että syntyy lähimmän liikenneympyrän kohdalla :p
Lähetän sulle ootus persuspainetta, täältä joutaa :LOL:
 
Heilille onnea pojasta! :heart:

Sofku Eipä ole ollut sokereissa täälläkään suunnalla mitään. Rasitus oli normaali ja kaikki kotimittaukset hyviä. Painokin noussut alle 2kg, joten en usko, että olisin asiaan kamalasti voinut vaikuttaa. Mulle sanottiin viimeksi polilla, että kaikki mitat ovat isoja, joten vauva ei ole sokerilla kasvanut. Lääkäri lohduttikin, että osa vauvoista on geneettisesti isoja, eikä asiaan voi itse vaikuttaa. Olen tosin kookas itsekin ja lantiostani tulee lääkäriä lainatakseni vaikka 6 kiloinen, joten annan pienen siis kasvaa =) Tee sinäkin samoin :hug: Tosin toivois näin ensikertalaisena, että aivan tuota 6 kiloa ei saavutettaisi :LOL:
 
Hysteerinen täällä kans koiran omistaja :wave: Mä tuumasin tänä aamuna, et mun lenkkeilyt on lenkkeilty ton koiran kanssa |O Ekana se vetää onneks ei paljoa kiitos valjaitten. Tokana mun selkä ei kestä enää kävellä metriäkään |O Onneks meillä on iso aidattu piha et koira voi olla siellä vapaana :D
 
Hysteerinen, en mä teidän "valituksille" naura, itse mä olin ihan samanlainen, valitusvirret alkoi jo hyvissä ajoin, ja olisin ollut ihan valmis saamaan nyytin syliin jo paljon paljon aikaisemmin, sit sitä vain eilen huomasi, että la saavutettu, ja että yli mennään...ja tässähän voi mennä vielä pari viikkoa ennenkuin lähden nyytin kotiin hakemaan tai sit ei, ja päättääkin syntyä ensi yönä. Joten kivaa vaan, kun voin teidän seurassa "valittaa"...ei toi ukkokaan jaksa kaikkea kuunnella.
Mun mies on myös koko päivän töissä...aika käy välillä yksinäiseksi, TOSIN...mä tapaan mun ystäviä useasti, mutta viimeaikoina olen ihan tarkoituksella "erakoitunut" tänne neljän seinän sisälle yksikseni, kun jotenkin kaipaan omaa rauhaa ja lepoa. Ei välistä jaksa vastata edes "joko-joko?"-puheluihin. :ashamed:

pian6...Musta tuntuu että kun alkaa tapahtua niin sitten myös tapahtuu :LOL:

Hui kamala,jos pitäisi 6 kiloinen muksu synnyttää....toivottavasti ei kukaan meistä nyt ihan Niin suurta jässikkää... :whistle:

ootus
 
Lyy
Hysteerinen Minä olen vielä onnistunut käyttämään meidän koiruutta ihan mukavasti. Pentuna tein sille hyvinkin selväksi miten remmissä käyttäydytään. Toisten koirien ohitukset pyydän tällä hetkellä kulkemaan "seuraa" käskyn alla vierellä, koska en varmaan kestäisi pystyssä, jos tempaisisi :x Kannattaa kyllä tosiaan olla varovainen, jos koiruli on innokasta sorttia, pelkkä kova riuhtaisu voi aiheuttaa näin pinkeän mahan omaaville mammoille ongelmia ilman kaatumistakin :D Olisiko teidän lähellä koirapuistoa, jossa koirasi voisi juoksennella vapaana?

(.) Mulla olisi ensi tiistaina neuvola(lue painonvartija) ja perjantaina 4.4. painoarvio äitipolilla B) Saas nähdä millainen möhkäle siellä on tulossa, omat fiilikset alkaa olla jo aika kyllästyneet tähän masuun...

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:

Palataan taas astialle :)

T. Lyy ja Poitsu 36+1
 
Heilille paljon ONNEA pienen pojan johdosta :flower: :heart:

Minäkin olen jo monta kertaa kirjottanu eikä suostu lähettämään :headwall:
Yritetään taas...

Kävin nlassa tänään ja kaikki oli ok!
Hemppa oli vaihteeksi noussu ja paino laskenu et ihan jees :)

Pari päivää on supistellu enempi ja jo kovempiakin muutama. Ja paineen tunnetta tuolla alakerrassa. Saas nähä miten pitkään menee ennenkuin alkaa oikeesti supisteleen. Terkka kyllä sanoi että noikin voi jo tehdä jotain. Toivotaan vaikka ei mulla vielä mikään kiirus ole!

Täytyy salkkareita lähtee ootteleen :wave:

Aippa3 ja poikanen 37+4

P.S.toivottavasti tää nyt suostuu pelittää...
 
Hysteerinen Minä olen suosiolla jättänyt tuon koiran lenkityksen isännälle =)
Meillä koira on 70kg ja se vetää ihan hulluna hihnassa. Tosin sitä vetämistä ei ole kuin lenkin 10 ensimmäistä minsaa ja sit rauhottuu, mutta koen että se 10 minuuttiakin on liikaa!!

Olen tässä mietiskellyt että mistä erottaa lapsiveden ja pissan (olenko tyhmä ) ?? Itselläni kun lorahtelee housuihin vähän väliä, kun on hirveä yskä...

Tuima ja masu 36+5
 
Hysteerinen: Mulla koirien lenkitys onnistuu loistavasti, kiitos siitä koirien pienelle koolle (2kg&3kg), joten eivät mua kumoon saa vaikka yrittäisivätkin ja toinen kiitos kuuluu edelleen täysin vaivattomalle raskaudelle eli ei ole liitoskipuja eikä pää paina minnekään. Eikä noiden chihujen kanssa tarvitse onneksi käydä kauhean pitkiä lenkkejä. Eilen kyllä pyllähdin pepulle lenkillä, kun aura oli mennyt ja jättänyt sellaisen peilisileän kohdan joka oli mielettämän liukas.

Tänään oli neuvolalääkäri ja paikat oli pehmenneet ja kohdunkanava lyhentynyt. Ei silti kuulemma pysty yhtään arvioida milloin lähtö tulee kun kypsyminen voi aivan hyvin kuulemma pysähtyäkin. Paineet oli loistavat ja hb 138, mutta....tein oman painoennätyksen eli 840g/vko ;) Taisi eilinen Pizz Hutin lunch puffetin tyhjentäminen näkyä+päälle sen pehmiskoneen tyhjentämisyritys :whistle: Painoa nyt tullut raskausaikana 12,5kg eli ei kauhean paha, mutta silti päätin alkaa kiinnittää mitä suuhunsa laittaa, koska olen antanut nyt raskausaikana itselleni luvan herkutella päivittäin ja se nyt sitten näkyy. Lisäksi kun joka päivä nyt äitiyslomalla vierailee kavereilla yms. niin tulee kahvipöydässä oikeasti syötyä järkyttävä määrä rasvaa ja sokeria, mutta nyt siis sille tuli piste.

Onnea Heili ja Mavi
pojista :flower: ja toivottavasti muutkin "kärsivät" mm. mussu pääsevät pian tosi toimiin. Minulla menee varmaan toukokuulle :(
 

Yhteistyössä