***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Huomenta täältäkin;-)

Vaihteeksi taas ihana ja aurinkoinen aamu;-) Kävin koiran kanssa lenkillä ja tein vähän lumitöitäkin;-)

Istukkaongelmista ollut puhetta;
Tuolla kesäkuun lapsettomuushoitojen plussaajissa nimimerkki jiksu oli saanut vaavin 15.3. Heilläkin oli istukkaongelma, istukka jäi jumiin eikä meinannut irrota ja käsinirroitusleikkauksessa alkoi vuotamaan verta niin, että oli äidillä hengenlähtökin lähellä, juuri eilen lueskelin. Näin kun ei ole kokemusta mistään synnytykseen liittyvästä, ei oikein osaa kuvitellakaan, mitä tuo istukka voikin saada aikaiseksi, toivotaan, ettei aiheuta isompia ongelmia kenellekään meistä :hug:

Mutta nyt aamupalalle ja sitten taas neuvolaan haukuttavaksi.. Koitan urkkia, josko täti uskaltaisi jonkinlaisen kokoarvion antaa miullekin, mutta ans kahtoo nyt sitten, ainoatakaan en ole vielä saanut... No, onhan sekin jo jotain, että miun painoani uskaltaa sentään kritisoida :LOL:

Aurinkoista aamua kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 39+1
 
angel käy valittamassa polilla pääkipua. ne ultraa sitten samalla vauvelin varmasti eikä tartte olla epätietoisuudessa. etkä varmasti ole ainoa joka näin tekee.

juuri mun kaverilla tiputteli ties kuinka kauan lapsivettä eikä hän ainakaan sitä erottanut valkovuodosta. yleensähän taitavat polilta neuvoa että laita pikkuhousunsuoja ja siihen päälle paperia, jos paperi kastuu niin näytille. ja meille ainakin sanottiin pari vuotta sitten että pikkuhousunsuoja (kastunut) muovipussiin ja sen kanssa näytille niin ottavat siitä sen näytteen.

mä heräsin ennen kuutta jotenkin outoon tunteeseen. kauhean vaikea selittää. maha tyhjeni yhdellä ponnistuksella ja jotenkin on tosi levoton mutta niin levollinen olo. outoa. ja outoa olla yksin hereillä, tyttö kun kömpi äsken viereen, antoi unissaan pusun ja mutisi "Äiti kunta" eli "äiti kulta" ja jatkoi unia kainalossa :heart:

toivottavasti mussun supparit palaa pian :hug:

ai niin, mulla on ollut viime päivinä polttavaa tunnetta kurkussa. mahtaako se olla närästystä? muualla kun ei polttele yhtään.
 
Vähiin ne jäi tän mamman unet |O viime yöltä,oishan se pitänyt arvata,ku meni nukkumaanki niin myöhään,ei pitäs poiketa normaali rytmistä :|
Eilen supisteli kaiken päivää suht tiheesti,en niitä mitenkään kellotellu ku ei tee mitenkää kipeetä,mut kuitenki sen verta selvästi et erottaa supistuksiksi :) yöllä varmaan jatkunu samaan malliin,koska en saanu enää unta ku heräsin puol kuuden aikaan ja taas nää jatkuu,mut ei virallisesti vaikuttanut ees uniin,no kai tää jotai edistystä on viikonloppuun ku silloin kone piirsi niit supistuksia viiden minsan välein,mut en niit ite tuntenu,et kait ne täst pikkuhiljaa voimistuu =) pääsen jakautumaan joskus kuukauden päästä :/
Tänään ois neuvola eessä ja terkka sielt taas eilen soitteli et ois taas mahollisuus päästä ultrattavaksi ku sinne on tulos joku kouluttaja,pakkohan se on mennä :D jos sais vaikka taas jonkunäkösen koko arvion ;)
Jotain toiveita mullakin ettei toi paino ois noussu niin paljoa ku oli se oksutauti,mut sen jälkee on kyl tullu syötyä ku pieni sika :D

Piitsi 39+5
 
Niin Juuri mulla ja valahteli tollai ja tässä tapauksessa se ainakin oli sitä kuuluisaa valkovuotoa,mut kannattaa seurailla ja käydä näytillä kun sille tuntuu,ite sain ainakin mielenrauhan vaikka "turhaan" kävinkin niitä kätilöitä kiusaamassa :whistle:

Vuotaraaputin mulla tota polttavaa tunnetta ollut kurkussa pitkän aikaa ja närästykses mä sen oon ainakin luokitellu ja kärsiny vaan siitä ku en oo mitää rennietä jaksanu hommata :ashamed: Tyhmyydestä kärsii koko ruumis :kieh:
 
v.raaputin, mulla on onneksi neuvolaan lähdössä kaveri tyttönsä kanssa kuskiin ja kattovat poikaa sen aikaa käytävässä ku käyn terkalla joten uskon että saan rauhassa puhua JA vaadin sinne pelkopolille. mä tiedän että muuten oon ihan paniikissa ku synnytys lähenee loppuaan ja pelkään vaan sitä istukan jumittumista. toki se ei 100% uusiudu, mutta riski on iso ja ei tiedä selviääkö seuraavalla kertaa ilman nukuttamista.
Kalenteri, (älkää lukeko jos on taipumusta alkaa murehtimaan - tää tosin on semmonen vaiva ettei jokaiselle tule) se istukka ei siis vaan lähde kohdusta liikkeelle ja mulla ainaki oli sen 50min ajan sietämättömät kivut. Koko vatsan alue oli kosketusarka ja siinä oli varmaan 5 ihmistä, kätilöitä ja lääkäri irrottamassa sitä istukkaa... Samaan aikaan sain tipassa oksitosiinia vai mikä se supistuslääke on ja kipulääkkeeksi sain jonku piikin (voimakkaampi ku mitä olis voinut antaa kun vauva vielä mahassa) ja ilokaasut oli täysillä. Tunti on Taysissa raja jolloin nukutetaan joten mua valmisteltiin nukutukseen siinä samalla mutta kiitos semmosen ison tukevan vanhan teurastajan näköisen kätilön joka sai sen istukan ulos ilman nukutusta ja kaavintaa. Toi tilanne oli vaan niin kaoottinen että olin ihan hysteerinen, itkin ja luulin varmaan että kuolen. Samaan aikaan mies seurasi vastasyntynyt sylissä mun tuskia sivummalla. Että pikkunöpönen sain kyllä troppia mutta nyt haluan jonku spinaalin tai vastaavan ku silti se oli mun elämäni kivulian vajaa tunti. .....niin ja ku siitä selvisin niin olin veritiputuksessa ku vertahan siinä menettää kans enemmän ku normaalisti. Istukan palasia mullei onneksi sisään kuitenkaan jäänyt ja toipuminen oli nopeaa.

hyi yök... joo pitää mun päästä jonnekin puhumaan. toivottavasti se sijainen neuvolassa ymmärtää sen kans.

no joo poika vaatii palvelua, palaan jatkamaan
 
Mavi onnea pienestä pojasta :heart: :heart: :heart: :heart:

Itse olin niin uskomattoman väsy, etten jaksanut paljon kirjotella. Soittivat sairaalastakin ja kohta pitäisi sinne lähteä, yllättävän nopeasti käsky kävi, yö meni vähän huonosti kun jännittää että mitä tekevät. Mutta vaikkaan että kotia sieltä vielä passitetaan. Mutta ainakin saa oman mielen kevyeksi kun lääkäri katsoo, että mikä on tilanteeni, pääasia ettei vauvalla ole hätää. No tästä hyvästä sain kuitenkin sairaalakassin pakattua, tai noh...täytyy tunnustaa että vielä sinne pitää jotain laittaa, mutta mukaan se pitää ottaa JOS sattuu että joutuukin jäämää (mutta epäilen 100% että kotiin tullaan).

Ihanaa kun Mymmy kävi päivittämässä heilin tilanteen. Tsemppiä heilille vaan täältäkin kovasti :hug:

Mussulla kuulosti myös lupaavalta, ja johan sulla on noita viikkojakin, joten ei muuta kun menoksi vaan, toivottavasti supparit palasivat :D

Nyt on mentävä pakkaamaan loput ja lähdettävä näytille.

Hysteerinen rv 38+3
 
vuotaraaputin ja piitsi82 kiitos kommenteista. Pitää huomenna neuvolassa kysäistä tuosta valkovuodosta/lapsivedestä. En nyt mitenkään huolissani vielä ole, kun sen verran vähän kuitenkin tulee kerralla, ja lapsivettähän tulee koko ajan lisää kuitenkin.

Viime yönä tuli muutaman kerran aika tujakat monotukset tuonne kylkiluiden alle. En tiedä, mikä peipin teki noin liikkuvaiseksi.. vai oliko se se salmiakki, jota kiskoin illalla. Pitää taas piilottaa tuo salmaripussi tuonne kaapin perukoille.
:LOL:
 
Täälähän on nyt aivan "plop, plop" meininki...oon niin kateellinen :ashamed: vaikka toivonkin että pikkuinen vielä masussa pysyy kun viikkoja on niin vähän niin silti haluaisin jo niin sen ikioman sykeröni syliin.
Monenlaista stressiä on myös alkanu pukkaamaan...liittyen oikeastaan synnytykseen, esikoisen hoito synnärin aikana, itse synnytys, voi voi ja paljon muuta :ashamed: Tiedän että noi on olemattomia asioita jotka ei parane murehtimalla mutta minkäs sitä itselleen voi.. :ashamed:
Mustakin ois tosi kiva että raskausviikot laitettaisiin tonne etusivulle...

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja AIVAN HIRMUISESTI ONNEA JOKAISELLE VAUVAUTUNEELLE :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: voih sitä onnea...... :snotty:
 
Huomenta, mennään kohta kerhoilemaan, mutta pikapikaa vain, että kiitos Anu tiedoista... Varmasti pääset juttelemaan jonkun kanssa, jos pyydät. Ehkä hyvä puoli vois olla se, että tällainen riski on nyt tiedossa ja siihen on varmaan helpompi varautua etukäteen :hug:

Kaikille tsemppiä päivälle!

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 6
 
Huomenta.

Mä olen oikeesti jo ihan sekaisin siitä mitä teille kaikille kuuluu, vaikka pitkin päivää luen. Tekstiä tulee niin paljon, mikä on kyllä ihan kiva =) Mut yhtään en muista miks kukin on menossa synnärillä käymään jne. sorry :ashamed:

Anuu: Toivottavasti se neuvolan täti ottaa ton sun pelon tosissaan. Kuulosti niin hurjalta tarinalta, etten todellakaan toivo että tota joutuisi kukaan kärsimään. Toivotaan että tällä kertaa istukka vaan hulahtaa sulta pois, etkä toiste joudu tollaiseen rääkkiin. Apua!!

Täällä mies lähti ihan töihin töihin Tampereelle. On nyt pari viikkoa tehnyt töitä kotoa käsin, mut nyt oli mentävä paikanpäälle kun sillä on puoli kolme joku tapaaminen toisessa firmassa. Vähän jäntskättää et ei vaan nyt synnytys alkaisi kun toinen on niin kaukana ja tiedän ettei se osais ajaa sieltä rauhassa kotiin jos soittaisin et alas tulla. Mut ei tässä kyllä ole mitään merkkejäkään siihen suuntaan et pitäis minnekään lähteä. Puhh!!
Tai joo.. pitäis lähteä imuroimaan :|

Joanna ja tiltiäinen 38+6
 
Heippa jälleen;-)

Anuuu:
Kyllä mie tuon kokemuksen jälkeen vaatisin varmasti pelkopolille pääsyä, minua kun pelottaa koko synnytyskin, saati sitten tuollaisen kokemuksen jälkeen en varmasti suostuisi enää muuhun kuin sektioon :hug: Jaksamisia ja pidä pintasi :hug:

Neuvolassa tuli käytyä. Kaikki hyvin, sf 34 ja painokin pudonnut huimat -100g viikossa, taisi ollakin eka miikka tässä painonvartijakortissani :LOL: Kokoarviota kun tinkasin, täti sanoi, että se on jossain 3,3 - 3,5kg, joka on hänen mielestään kohtuullinen, itse kun olisin kuullut mielummin jotain alle 3kg.. Ja kun kyselin tuosta kontrolliajasta, meinasi mennä hermot lopullisesti; lähete taysiin kirjoitetaan kuulemma vasta viikolla 41, jolloin kontrolliaika olisi viikolla 42, eikä käynnistettäisi sittenkään vielä, mikäli kaikki on hyvin, että jos oikein paska flaksi käy, tässä kökitään vielä ylikin tuon 3 viikkoa... Sen jälkeen on kyllä hermot hyvin huonossa kunnossa :/

Semmotteita taas tällä erin, josko nyt aamupalalle, josko vaikka pääsisi kyläänkin vielä tänään, kun tuli luvattua :whistle:

Dooris ja Väinö 39+1
 
Huomenta!

Pitkään aikaan eka tosi hyvin nukuttu yö takana ja siihen vielä eiliset parin tunnin tirsat päälle. Olo kuin uudesti syntyneellä. Supistuksia ei sit enää illalla kuulunut, joten selvisin säikähdyksellä.

Anulle tsemppiä, toivottavasti pääset juttelemaan pelostasi jonkun kanssa. Joka tapauksessa asiasta kannattaa puhua kätilölle heti synnyttämään mennessä. Näitä voi ennaltaehkäistä, kun ne ovat tiedossa. :hug:

Angel jos koko kovasti mietityttää, niin mene tosiaan synnärille huonon olon tms. varjolla. Lri ultraa sinut tuolloin varmasti. Itse tosin uskon aika lailla tuohon "käsikopeloon". Mikäli on kokenut kätilö, niin arviot heittävät yleensä todella vähän.

Heilille kovasti jaksuja täältäkin suunnalta.

Jotakuta mietitytti tuo käynnistys ajankohta. Itselle sanottiin viimeksi polilla, että jos kasvu jatkuu näin suurena, niin kun 38 tulee täyteen niin yritetään käyntiin. Kuulemma uusimpien tutkimusten mukaan sit lasketunajan tienoilla se ei enää kannattais, ilmeisesti tuon lopun kasvuhidastuman takia. Luulisin kyllä, että sinullakin tuolla painoarviolla käynnistettäisi seuraavalla kerralla, jos kohdusuulla on tapahtunut mitään muutosta. Ainakin täällä suunnalla se, että kovin epäkypsästä tilanteesta eivät mielellään käynnistä. Toivotaan siis supistuksia...

Mukavaa päivää! Ihana kun sade on yöllä lakannut.


Laylah ja :heart: Onni 36+0 (jee)
 
angel08
vauva on mullakin tossa vasemmalla puolella siis hänen selkä ja jalat ja kädet toisella puolella.
kun katsoo niin selän ääri viivat näkyy tosta vatsan lävitse :D ja jalat pököttää tossa toisella puolella..

miten sain ajan .. sain ajan pelkopolille kun esikon synnytyksessä oli vaikka mitä kommellusta..
puolivälissä raskautta pelko alkoi hiipiä takaraivoon ja kerroin siitä neuvolassa ja minut ainakin otettiin tosissaan.
tosin kun kerroin näistä neuvolassa niin taisin vollottaa kun asian kertominen oli aika hankalaa myönnettävää ja verenpaineetkin tais olla tuohon aikaan aika tapissa :ashamed:

Painoa on minullakin tullut tuo 20kiloa ja sokeri rasituskin on tehty "varulta" kaks kertaa loisto tuloksin :saint:

ja lihavasta vauvasta.. ei välttämättä ole lihava... ainakin meillä ultran mukaan juuri pää on iso ja vartaloa ilm pitkä kun pää oli kolmea viikkoa lähes suurempaa mallia..
mikä on normaalia..
esikon ympärys oli syntyessään 36,5 ja pituutta 53
samanmoinen on varmaan tiedossa nyttenkin isopäinen ja pitkä poika ja onneksi niin pahin vaihtoehto on se että pää on pienempi kuin vartalo joka voi johtaa siihen että jää kiinni vielä vatsastaan ja pää on jo melkein ulkona :(

Mutta tympeetä se on kun ei kuunnella itse äidin ajatuksia, kun sen vatsassahan vauva on ..
meillä ei muuten tk lääkäri ollut sitä mieltä että tarvitsen mitään tutkimuksia mutta se onkin vähän ja syvältä.. (anteeksi)
onneksi neuvolan täti lähetti sitten itse omin luvin eteenpäin.
samainen lääkäri sanoi edellisen raskauden jälkeen kun polveni oli ihan sika kipeä että se on TÄYSIN Normaalia synnytyksen jälkeen että on nivelet kipeenä vielä puoli vuotta synnytyksen jälkeen..
yksityinen ortopedi lähetti heti tutkimusiin ja siitä tähystysleikkaukseen ja selvisi että kierukka oli ihan säpäleinä toisesta laidasta..
Että silleen..

ja onnea Poijista!! :flower: tosi ihanaa..

varasin huomen aamuksi jalkahoidon jossa hierotaan just noita kohtia mitä ei saa hieroa raskauden aikana jos vaikka sais vauhtia käynnistykseen.. kaikki muutpa temput on keretty testata jo erinäisiä kertoja :LOL:
ei auta ässät eikä kahdet teet

Suppis 39+6
 
Huomenta!
Juuri- Mua on vaivannut tuo sama, tai ainakin samantyylinen ongelma. Olen tullut siihen tulokseen, että rakko ei vaan tyhjene jostain syystä täydellisesti. Sen vuoksi istun yleensä pissillä vielä vähän sen jälkeen kun ei enää pissata. Sitten sieltä yleensä lorahtaa vielä kuitenkin jonkin verran... tajusitkohan yhtään.. :LOL: ... jep, eipä tässä muita juttuja tällä kertaa..

elzibelzi & Nöttönen 36+2
 
Huomenta!
valtavan hienosti nukuttu yö takana, 2 pissareissullakin selvisin =)

Suppis: kiitos vastauksista. niin epäilinkin ettei vauvan asennosta voi mitään kokoa niin vaan omatoimisesti päätellä. Tää meidän tk lääkäri on kyllä ammattilainen ja 25v kokemuksella tutkimuksia tekee eli pitäis olla luotto kyllä.
Olis se vaan hirveää mennä sitte yliaikais kontrolliin 41+5 jossa todetaan ultralla et aivan liian iso vauva synnytettäväksi alateitse =( En minäkään välttis lihavaa vauvaa ajattele, lähinnä myös pituutta. itse olen 168kg ja mieheni 193cm.
täytyy nyt asiaa miettii ja jos tässä vielä ens viikkoon odotetaan niin saatanpi tyksissä kävästä.. Pakkohan niiden on äidin huolet vakavissaan ottaa. MInähän se tässä synnytän *prkl*

Täällä on upea talvinen sää.. Olisipa ollut ihana päästä tähän aamuun vähän kärryttelemään ;) No Voice mahassa laahustin koiran kans kuitenkin pikkasen lenkin, kai se ajaa saman asian ;)

Nyt kaupungille shopin shopin ja huomenna tulee ensimmäiset äippä rahat, tuleeko muillekin?

Kuulemisiin, voikaapa hyvin!

Minä + Voice 39+4
 
angel; mulle tulee ekat äippärahat viikolla 39+6 eli viikon päästä. Taitaa mennä aina niin että viimeinen arkipäivä ennen laskettua. Laskeskelin muuten eilen verohallinnon sivuilla et kannattaako hakea muutoskortti. Sain tulokseksi 21,5 prosenttia loppuvuodeks, joten jätän sen toistaiseksi hakematta, kun mulla menee nyt se 20% äippärahasta. Täytyy hakea se sitten kun en saa enään töistä palkkaa eli kesäkuussa, kun en ole varma laskinko ihan oikein ne tulevat rahat vielä sieltä.

Jokokohan Heilillä on pieni sylissä?

Joanna 38+6
 
Huomenta!

Ja oikein paljon ONNEA Maville pienestä pojasta :flower: :heart:

anuuu Minulla oli kans istukka viimeksi tiukassa ja johtui siitä kun napanuora oli kalvokiinnitteinen.Mutta en muista että olis tehny ylivoimaisen kipeää sen ulos saanti. Normaalia kauemmin kuitenkin sitä houkutteli. Ja kätilö sanoi loppukeskustelussa että istukka ollut repaleinen että on voinut riekaleita jäädä kohtuun. Ja jos kipuja kotona tulee niin heti takas, mutta ei onneksi tullut kipuja.
Mutta viime viikolla nlassa tästä kysyin kun alkoi vähän pelottaan että mitkä mahdollisuudet uusia. Niin sanoivat että tosi pienet mahdollisuudet uusia seuraavassa raskaudessa toi kalvokiinnitteinen napanuora. Tässä toivossa siis mennään. Tästä siis reilu viis vuotta aikaa.

Toivotaan että pääset sinne pelkopolille tai ainakin puhumaan jonkun kätilön kanssa. :hug:

Juuri Minulla kanssa joskus tuota lorahtelua kun nousen pytyltä. Olen arvellut sen olevan vetisempää valkovuotoa tai sitten rakko ei tyhjene kunnolla ja sit vielä lirahtaa kun nousee ylös.

Tässä neuvolaa ootellessa...pitäis varmaan lähtee auto kaivamaan nietoksista kun ei ole tullu muutamaan päivään ajettua :whistle:

aippa3 ja poikanen 37+4
 
Laylah : Onko sulla ollut jotain häikkää sokereitten jne.. kanssa nyt raskauden aikana ? Mulla ei ole ollut.. Olen niitä kyllä koko raskauden mittaillut mutta kaikki olleet kunnossa.. Jotenkin on vaan nyt sitten vaivannut, että mitä olen ns. tehnyt väärin, että vauva on kasvanut liian isoksi.. Ruokavaliota olen muokannut todella paljon parempaan suuntaan, liikkunut enemmän ja siis todellakin yrittänyt.. Omaa painoa ei ole tullut lisää kuin n. 3 kiloa koko homman aikana.. En tajua.. Noh, ehkäpä vain jotkut vauvat kasvavat enemmän kuin toiset...

Onkohan Heilillä ja Delfiinillä jo pienokaiset kainalossa ? Ja mitenköhän mussun tilanne ? On tämä vaan niin jännää aikaa..

Sofku + 36+2
 
elzibelzi ja aippa3 en kyllä usko, että on pisua tuo lirahtelu, kun mulla on pissa koko ajan tosi keltaista (tarkoittaakohan se, että en juo riittävästi) ja tuo mikä lorahtaa vessakäynnin jälkeen pöksyyn on ihan kirkasta.

Aah, tulin käymään yliopistolla, joka siis sijaitsee ihan meidän lähellä, mutta piti autolla tulla, kun pistää tuonne mahaan oikealle. Mulla on aiemminkin ollut vastaavaa. Peipi kai painaa jotain suolenmutkaa tai elintä. Joskus menee ohi kun käy selälleen hetkeksi makaamaan (ihan kuin jokin muljahtaisi paikalleen), mutta ei esim. koiraa ulkoiluttaessa oikein viitsi tuonne kinokseen mennä pötköttelemään. :) Koiraparka on muuten päässyt lihomaan, kun lenkit on vähän mitä sattuu. Täytyy sitten vauvan synnyttyä ottaa hieman takaisin ja käydä kärryjen kanssa pitkillä lenkeillä. =)
 
Kylläpäs on tullut vajaassa kahdessa päivässä paljon luettavaa! :D

Onnittelut Maville pojasta! :heart: :flower:

Juuri kannattaa kyllä tuo lapsivesi/valkovuotojuttu selvittää. Mutta sähän olitkin neuvolaan piakkoin menossa. Mulla alkoi tämä pojan synnytys yöllä nesteen lorahtelulla pikkuhousuun. Kättäriltä sanottiin, että todennäköisesti on runsasta valkovuotoa ja ohjattiin laittamaan talouspaperia siteen päälle. Ja jos se paperi kastuu ihan vetiseksi, että ei ole limaa yhtään mukana niin neste olisi lapsivettä. Ja mulla se oli lapsivettä, tekivät sen ph-testin siitä nesteestä. Mulle sanottiin, että synnytys käynnistetään vuorokausi lapsiveden tihkumisen alkamisesta infektiovaaran vuoksi. Lapsivettä muodostuu koko ajan lisää eli se ei ole ongelma, mutta tuo infektioriski on se paha juttu. Mutta varmasti asia sulla selviää. =)

Täällä on niin jännä käydä lukemassa juttuja, kun aina odottaa, että olisko jo uusia vauvoja ilmaantunut. Ja aika poikavoittoista on vielä ollut, mutta yksi lääkäri esikoisen aikaan sanoi, että tytöt antavat useammin odotuttaa itseään, että eiköhän ne neiditkin vielä ehdi mukaan. :D
 

Yhteistyössä