***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Poikalinja jatkuu!

Perheeseemme syntyi 24.3. viikoilla 37+5 poika, 3 740 g ja 49 cm. Lapsivedet meni aamulla klo 5.10, lapsonen oli maailmassa tasan klo 18.

Huomenna pitäisi päästä kotia, jos kaikki hyvin. Kirjoittelen myöhemmin synnytyskertomuksia, jos jotain sattuisi kiinnostamaan ;)
 
onnea MAVI ihan hirmuisesti :flower: :flower: :flower: :flower:
ja tottakai halutaan kulla synnytystarinaa- minä ainakin. ja jos vielä vauvan kuvan kanssa sen saisi niin kiva ;) *viheltelee*

poikia tulee niin ettei perässä pysy. pian heili ja delfiini jatkavat poika- uutisilla. ihanaa. :D
 
Mavi Paljon onnea pikku pojasta! :flower:

Ja synnytyskertomuksia minäkin aina mielelläni lueskelen. Tulihan niitä pääsiäisvauvoja. Mukavaa kun alkaa jatkuvasti tulla noita vauvauutisia, joka kerta kun tulee koneelle niin jännittää!

Puella ja Kompiainen 36+1 yhä
 
Maville onnea pienestä pojasta :flower: :hug:

Ja Heilille virtuaali tsempit sinne laitokselle.
Toivottavasti "muruset" alkaa pian tepsiä. Täällä odotellaan ihan jännityksessä :D

Tsempit myös muillekkin.. tsemppiä kaikille.. tsemppiä tsemppiä .. tsemppiä mulle, tsemppiä sulle. HUH et jänskää! :whistle: :xmas:
 
Maville onnea poikavauvan johdosta! :flower:

malttamaton, noi synnytysvastaanoton jonot on kyl mielettömiä tähän aikaan vuodesta. muistan 2v sitten kun odotin esikoisen syntymää (syntyi 12.4.) ja piti tsekata se et onko lapsivettä niin meillä meni oikeesti koko ilta viidestä eteenpäin siellä käytävillä istuessa.. turhauttavaa. niin ja piti tosta kokoarviosta sanoa että mulle 4Dssä rv 29 sanoi lääkäri että vasta rv 36+ voi antaa luotettavan arvion syntymäpainosta ja mulle esikoisesta veikattiin 3200g kun oli rv 36+2 noin 2,6kg ja sehän syntyessään 40+4 oli 3100g että tosi hyvin piti paikkansa! Ihme homma että ne on aiemmin ees antanut sulle syntymäpainosta arvausta. ...niin ja kyllähän ne monesti veikkaa väärinki vaikka arvio tehtäis päivä ennen ku muksu syntyy.

.....nyt takavasemmalle.

ei ku niin, oonko mä ainut uudelleen synnyttäjistä kenellä on toi istukkaongelma? olis kiva jutella jonku kanssa kenellä samaa.. vaikka on kai aika harvinainen vaiva. ilkee sellainen. ei sitä kukaan joka ei oo sitä kokenut voi ymmärtää miten se yksi istukan tuleminen voi ottaa kipeempää ku koko 16 tunnin synnytys yhteensä. synnytys ei siis pelota mua yhtää vaan se istukka!
 
Maville onnentoivotus pikku pojasta! :heart:

Anu, :hug: tuosta istukkapelkojutusta. :( Mäkin luulen, että eikö sun nyt vielä pitäis siihen voida apua pyytää, synnytys kuitenkin edelleen edessä! Kun tulee joku ennalta-arvaamaton pelko päälle, ei voi olettaa että ois siihen jotenkin etukäteen voinut varautua. Nyt oon tyhmä, mutta mikä tuo istukkahomma oikein on? Mulla jäi itse asiassa istukan "repimisestä" vähän kipeät muistikuvat, joten kun ilmeisesti sulla ollut ihan oikeasti vaikea homma, ymmärrän pelkosi (jos nyt oikein ymmärrän, siis ettei istukka meinannut irrota). Mulla oli kuitenkin ilmeisesti melko standarditapaus mutta kuitenkaan ei ollut ihan varmuutta siitä, tuliko se kokonaisena, joten jouduin syömään supistuksia aiheuttavia lääkkeitä + Buranaa pari päivää. :|

Onko muuten kukaan täällä luovuttamassa tai luovuttanut istukkaverta? Mua harmittaa, ettei Hyvinkäällä voi, kun olisi todella täysin vaivaton tapa mahdollisesti auttaa joitain lapsisyöpäpotilaita.

Öitä sitten! :wave:

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 5
 
Maville ja Amalialle suuret onnittelut pojista.. Lisää vauvoja tulee.. On se ihanaa..

Mulla oli tänään se kokoarvio polilla.. N.3,5 kg eli liian suuri.. Nythän mulla viikkoja 36+1.. 7.4 on sitten uusi aika, jossa tarkastettaan tilanne eli onko kasvu tasaantunut vai vieläkös liidellään yläkäyrällä koon suhteen.. Jos liidellään niin synnytys käynnistetään.. Niin ja se siis käynnistettään sinä päivänä.. En oikein ole vielä tajunnut tuota.. Siis meillähän saattaa olla jo vauveli parin viikon päästä kainalossa.. :eek:

Että sellaista.. Sisätutkimuksenkin teki kiinteä ja täysin kiinni vielä oli, mutta lyhentynyt sentään hiukan eli n. 2 cm oli pituutta..

On jotenkin niin epätodellinen ja hassu olo nyt etten muuta osaa kommentoida..

Sofku + 36+1
 
onnea Mavi :flower:

Anu vaadit päästä pelkopolille juttelemaan, vaikka sijainen mitä vänkäisi vastaan. tai sitten TAYSiin kätilön juttusille muuten. koska muuten siinä pian käy niin että sulle iskee paniikki siinä synnytystilanteessa pahasti päälle. lähipiirissä on pari tapausta missä on edellisestä synnytyksestä jäänyt pieni pelko joka onkin iskenyt salissa valtavana paniikkina ja pelkona. eli nyrkkiä pöytään ja juttelemaan :hug:

meillä tyttö tuli kotiin vasta seiskalta. ja mun äiti kysyi että ottaisko viikonloppuna taas yöhoitoon. kyllä mä oikeasti meinasin itkeä, niin paljon apua nyt saan ja sitä tarjotaan :heart:
 
Anuuu Itsekin eniten pelkään sitä istukan painelua :'(
Se tekee niin kipeää. Just lääkärille sanoin äippäpolilla et minä sitten tahon jotain droppia ennen kun istukkaa aletaan synnyttää. Mustakin sen painelu ja "vetely" on kaikista pahin vaihe. Aina se on irronnu, mut kahdesti siitä on jääny "jälkeisiä" vielä vuotamaan.
Nuorimmaisen jälkeen jouduin leikkurille ja veritankkaukseen. Esikoisesta tuli kohtutulehdus.
Vaadi sinäkin jotain mömmöjä siihen paineluun et saavat "rauhassa" tehdä työnsä istukan irtoamiseksi.
Minä kun viimekskin päästin synnytyksen ainoat äänähdykset (lue: kirosanat,kiljunnat) kun paineltiin ja irrotettiin istukkaa.

:hug: Ota asia puheeksi jo neuvolassa.
Esitietolomakkeeseen merkintä kans :hug:
Mulle luvattiin ainakin nyt ettei tarvii kärsiä.
Vaikka muuten luomuna vedänkin.
 
No piti nyt vielä kuitenkin tulla tänne viime kuulumiset tarkistamaan, kun odottelen pojan sammahtamista. :ashamed:

PikkuNöpönen, hyvä idea tuo, että pyytää etukäteen troppia istukkavaiheeseen. Mä en esikoisesta ollut ollenkaan varautunut siihen, että sekin voisi sattua. Nyt voisi tosiaan soittaa neuvolaan ja pyytää heitä vielä täyttämään siihen esitietolomakkeeseen, että kunnon lääkitys tarvittaessa tuohonkin vaiheeseen. Mulla ainakin ensi hetket pojan kanssa olivat kivun varjostamia, ja kivempi olisi ollut voida nauttia tutustumisesta ilman tuskia.
 
ONNEA MAVI PIKKU-PRINSSISTÄ!!!! :heart:
yritän tässä lähteä untenmaille.levoton olo vaan on.tänään vauva painunut niin alas että jalkojakin särki+puutuivat kävellessä ja välillä vihlas alapäähän aika makeasti niin että lyllersin kuin ankka.vessassa on mullakin pitänyt rampata myös sillä isommalla asialla monesti päivässä joten kai se on jo ihan tuloillaan(vauva siis :D )
maha kyllä supistellu tänäänki tosi herkästi.varsinki jos siihen yhtään nojailee.
mies veikkailikin että ensi yönä lähdetään.ite uskon vasta kun näen =) mutta olo ollut kieltämättä kummallinen.ei mulla tytöistä tullu edes tälläsiä suppareita etukäteen.sit ku supistelu alko niin kyseessä oli synnytys.toisaalta tympee jos nyt supistelee monta päivää tai viikkoa ennen h hetkeä niin tähänhän väsyy kun koko ajan on lähtövalmiudessa.
niin ja kalenteri mulla ei oo ollut närästystä koko raskausaikana,mut muuten ku on samoja oireita niin lähdetään me huomenna synnyttämään :D yön mielellään nukkusin ku niin väsyttää.on tää kyllä niin jännää,niin jännää.ei tiedä mikä hetki näkee oman kolmannen lapsensa.saa syliin nuuskuteltavaksi ja pussailtavaksi,oi en malttas odottaa! hyvät yöt nyt kuitenkin kaikille.
 
Iltaa :wave:
Tänään oli sit taas neuvola, jossa kaikki ok. Paino oli tippunut 100 g/vkossa. Vauva on jo lähes kiinnittynyt eli terkkari sanoi, että lähtö voi tulla koska vain. Suppareita ei ole vielä juurikaan ilmennyt, tosin eihän niitä multa tullut esikoltakaan kun 6 h ennen synnytystä. Terkkari oli vain kovin huolissaan, kun esikon synnytys kesti n. 6,5 h josta sairaalassa olin reilun 2 tuntia niin että koska osaan lähteä nyt matkaan kun sitäkin on sairaalaan n. 70 km. Mutta itse en suhteen panikoi. Lähdetään kun siltä tuntuu...

Hirveä keli ollut tänään!! 30 cm on tullut lunta ja koko ajan tulee lisää.

Onnea Amalialle ja Maville vauvoista!!! :heart:

Nyt lähden nukkumaan, viime yö meni taas vähän niin ja näin. 5 aikaan heräsin kauheeseen tuuleen ja sitä ennen lonkat puutui vuorotellen. Päikkäreitäkään en kerennyt ottaa.

Huvikummun vääpeli + masuasukki 38+6
 
Suppis: On se jännä. Minäkin oon alusta asti puhunu neuvolassa pelkääväni isoa vauvaa, mut ei mun puheita oteta kuuleviin korviinkaan. Mulla oli tänään ylimääräinen lääkärikäynti juuri siitä syystä et lääkäri tekee hiukan koko arvioo, mut paskat tuohon käsikopeloon nyt luottamista oo.. niin paljon oon kuullu niistä et menee mönkään ja pahasti..
Eli vauvan kokoarvio, voiki todellisuudessa olla oikeasti vaikka 5kg. mutta mitäs siinä inttämään vastaan jos kerta lääkäri sanoo että normaali on eikä hän lähetettä tyksiin kirjoita.
Mietinki tossa jo et täytyskö mennä ite tyksiin ja valitella jotain mitä ei oikeesti oo niin pääsis ultralla näkemään. Toisaalta nyt ku näin hullun ruuhkainen vuodenaika ni kuulemma tyksis ainaki saa olla tosi hyvät syyt et lähtevät tosta noin vaan käynnistämään.
Mun sokerirasitus oli ok, mut painoa tullut 20kg raskausaikana... eivätpä nuokaan paljoa kerro. Täytyy siis vaan toivoo ettei jättiläisvauvaa synny. Enkä välttämättä pelkää sitä synnytyksen takia vaan oon kuullu siitäkin et lihavat vauvat on laiskoja hengittämään usein...
plaah...
Vielä sen kysyisin sulta, et onko sulla vauva ihan tossa mahan pinnassa kiinni? itse tunnen joka ikisen vääntelynkin ja varpaista saa kiinni jos uskaltaa ottaa ;) vauva muutenkin majoittunut enemmän vasemmalle puolelle, toisella puolella mulla on jopa tyhjääkin tilaa vielä.. Voikohan tästä päätellä mitään?

Nyt saunomaan...
 
Semmosta piti kysyä.. Kun tosiaan mun tilanne eli käynnistetäänkö vai ei silloin 7.4 on ihan riippuvainen siitä kuinka paljon vauveli vielä tässä näiden parin viikon aikana kasvaa.. Onko siis mahdollista että tuo kasvu jotenkin pysähtyisi niin ettei tuota käynnistystä vielä silloin tehtäis ? Vauveli kumminkin nyt on jo tuon 3.5 kiloa, joten suoraan sanottuna toivon, että se käynnistys tehtäis.. Ymmärräsiköhän kukaan tuota kysymystä.. ?!? :eek: :whistle:

 
Maville onnea prinssistä :heart: :flower: :heart: synnytystarinaa vaan kehiin :p

Sofku täällä ainakin niin lääkäristä kiinni mitä tekevät,mulle ekan arvion tekijä sanoi et jos kasvaa paljonkin kahden viikon aikana niin käynnistetään ja kasvoi 500g (arvio siis) mut tää toinen lääkäri oli sitä mieltä et saa tulla ihan itekseen pihalle tai sit viimeistää 41+ ruvetaa suunnittelee käynnistystä,mut sulla oli kyl jo koko arvio nyt sama ku mul viikol 38+,eiköhän sulla toivoa oo :hug:

Mulla oliki vaa pikanen käynti nyt,ku alko kone temppuilee päiväl ja ukko sai tän äsken kuntoon,ni tulin vaan nopsaa lukee kuulumiset ja nyt täytyy lähtee unten maille et jaksaa taas aamulla =)

Piitsi 39+5
 
Huhhuh, minä en saa koskaan mitään tänne raapustettua, kun aina kun tulen tänne sivulle, menee hullun kauan, että lukee aiemmat viestit. Sitten ei enää olekaan aikaa alkaa omaa viestiä raapustaa tai on unohtanut jo kaiken, mihin olisi halunnut kommentoida. Pitää kai alkaa käydä useammin täällä. :LOL:

Mutta HURJASTI ONNEA Maville ja muillekin, joita en ole vielä onnitellut. Nyt en tietenkään muista nimiä. :flower:

Joku täällä kyseli, että eikö ole ketään loppukuun synnyttäjiä paikalla. No, täällä on nyt yksi. Älkää jättäkö minua yksin tänne!! =)

Tänään on koko päivän ollut hirveä myllerrys mahassa. Toivottavasti se ei tarkoita mitään, sillä mies on just sopivasti työmatkalla. Saa kyllä tämän reissun jälkeen jättää nuo työmatkailut vähäksi aikaa. Kiskaisin vielä kaiken päälle lohdukkeeksi salmiakkia ja sitten luin netistä, että se voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen ja supisteluja. Onneksi mies palaa jo huomenna.

Tuosta lapsivedestä ja valkovuodosta on ollut täällä paljon puhetta. Voiko niitä mitenkään erottaa kotikonstein toisistaan. Ja voiko lapsivettä tihkua jo etukäteen. Kun minulla on sellainen inha vaiva, että vessakäynnin jälkeen just kun saa housut ylös ja on pesemässä käsiään niin housuun lorahtaa jotain, joka on paljon vetisempää kuin tavallinen valkovuoto. :eek: Ei tuota kyllä kovin paljon kerralla tule, mutta sen verran kuitenkin, että pitää kiskoa pöksyt uudelleen alas ja kuivailla paikkoja. :) On tämä vain niin mystistä.

Mutta pitää kai lähteä nukkuman, että huomenna jaksaa taas touhuta. Mahassa alkoi just kova hikka. :heart:
 
Onnittelut Maville :flower: :flower: :flower:

Minä täällä kukun ja kuulostelen, josko vaikka lähtö tulisi. Pari tuntia supisteli melko napakasti melkein 5 min välein, mut nyt hiipui 10 minuuttiin. Toisaalta aika tehokkaasti polttelee, joten seurailen tilannetta. Tietty aamuyöstä homma hiipuu ja sit ei ole nukkunut koko yönä... aamulla olis 8.00 nla :D
 

Yhteistyössä