***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Hei vaan kaikille :wave:

Huonosti on täälläkin nukuttu :( Päätin sitten hyödyntää tuota lumimyräkkää ja linnoittautua keittiöön täksi päiväksi. Olen ehtinyt jo pyöräyttää jauhelihapihvejä pakkaseen, minttusuklaakeksejä vieraiden varalta (ainakin näin mä itselleni uskottelen :p ) , seuraavaksi uuniin menee aurajuusto-herkkusieni täytteiset lehtipihvikääryleet (joiden tarkoitus päätyä pakkaseen ) ja kun mies tulee töistä niin lupasin paistaa meille mojovat pippuripihvit :D Hulluko? :D Mä oon jo muutenkin tehnyt kauheasti ruokaa valmiiksi meille pakkaseen, lähinnä makkara-, jauhelihakastikeosastoa kylläkin :)

Tykkään kauheasti kokkailusta ja näin saa tylsät päivät kulumaan mukavasti. Vielä kun sais jostakin inspiraatiota kodin puunaamiseen :D

Jännityksellä täällä odotellaan uusia vauvauutisia ja olen kyllä kaikkien kanssa samaa mieltä, että olisi ihan mukavaa nähdä viikot milloin pikkuiset ovat syntyneet :)

Jaksamisia kaikille!

T:Katarina81 & Papu 36 + 5

ps: Turvehoito helpotti jalkojen turvotusta, eikä vieläkään supistuksia, joten mulle se ainakin tuntuu sopivan :)
 
Amalialle paljon onnea poikavauvasta :flower:
Ihanaa kun alkaa näitä vauvoja tupsahdella! Itse kanssa ottaisin jo mieluusti vauvan masun tälle puolelle! Tähän asti olen toivonut että mitä pidemmälle masussa pysyy niin sen parempi mutta nyt sais alkaa tulemaan jo. Mulla on tää raskaus ollu taas yhtä huolta, ensin olen saanut jännätä viikosta 24 eteenpäin mahdollisen raskausmyrkytyksen puhkeamista valkuaiset tulee ja menee pissassa ja verenpaineet heittelee välillä ja sitten on ollu niiden sokereiden seuraamista sekä kummia mahakipu kohtauksia ja nyt sitten vielä tähän loppuun hepatoosiepäily :'( viikko sitten alkoi kutista kovasti kauttaaltaan ja torstaina kävin verikokeissa ja oli kun olikin sappiarvot noususuunnassa, huomenna uusiin verikokeisiin sitten. Huolettaa vaan vauvan puolesta kun olen nyt menny lueskelemaan netistä tuosta hepatoosista ja se voi olla vaaraksi vauvalle loppuajasta, ja monilla on käynnistetty jo pari-kolme viikkoa ennen laskettua aikaa synnytys, no mullahan tää vasta todettiin mutta kun huolettaa niin huolettaa. Tällainen valitus tällä kertaa, aina pitää olla joku huolen aihe mutta ei tässä nyt enää oikeesti montaa viikkoa mene kun vauva on sylissä :heart:

Tiitsu ja vauveli 38+5
 
hellurei, terkut sokeripolilta. pojalla nyt kokoa noin 3,3-3,5kg ja seuraava käynti ois 3.4. kovasti kyllä toivon että sitä ennen jo jakautuisin... mutta samaa käyrää näyttäisi kasvavan kuin siskona, lääkäri meinasi että ei kerkiä kasvaa ainakaan PALJOA yli nelikiloiseksi ennen laskettua kun käynnistetään viimeistään.
sisätutkimusta ei tehnyt, kun se ei mihinkään mitenkään vaikuta. ja mullahan oli tosiaan tytöstäkin maanantaina kaikki paikat kiinni ja siistit ja siltikin emäntä pamahti ulos tiistaina..
verenpaineetkin oli loistavat mulle, 140/8 :eek:

selkää on nyt vähän särkenyt, mutta johtunee tuosta kotiin kävelemisestä. neljä kilsaa lumimyrskyssä on aika suoritus...
 
Terve!

Tiitsu, onneksi tosiaan vasta näin lopussa tuo hepatoosiepäily. Hyvä kun se on tiedossa ja seuraillaan, niin ei varmasti mitään hämminkiä siitä tule :hug:

Doorikselle myös :hug: auton prakaamisesta (vai mitä kävikään, huono muisti, mutta siis ettet pääse suklaapuotiin). Anteeksi nyt kun kiusaan sua, mutta itse kiusasit mua eka sillä tuplalla, joten arvaa vaan mitä kotimatkalla neuvolasta tarttui kaupasta mukaan? No mutta se näkyy sitten puntarin lukemissa :p Mut jos sen huomisen neuvolan jälkeen sitten on sun vuoro päästä herkuttelemaan!

Ja siitä neuvolasta sitten lyhennelmä:
* painoa 400 g edellisestä käynnistä
* proteiinit yhdellä plussalla ja samoin ketoaineet (huonosti taas oon juonut siis)
* turvotusta myös plussan verran
* verenpaine 112/76 (eli ei siitäkään voi lukea merkkejä kohta koittavasta synnytyksestä kai)
* pää jopa hankalasti löydettävän alhaalla ja kiinnittynyt, siis "lähtökuopissa" ja
* sf 34 cm.

Sijainen oli vanha tuttu, vaikkakin itsessään nuori, oikein mukava ihminen. Meidän varsinainen terkkari onkin sairaslomalla 2, 4 tai 6 viikkoa, jossain operaatiossa ollut eikä vielä tarkkaa tietoa loman mitasta, joten hyvin mahdollisesti en sitten hänen kanssaan tule tavanneeksi ennen Paapaun syntymää. :/ Olisi kiva, jos hän tulisi kuitenkin tekemään kotikäynnin sitten, mutta saapa nähdä. Tähän mennessä ei ole yhtään ikävää terkkaria ollut, mutta tuo meidän "normaali" tätimme on kyllä silti ihan parhaasta päästä! =)

Kääk kun olikin muuten puskemista kärryjen kanssa tuolla lumessa. Täälläkin satanut lunta ihan tuhottomasti (se siitä keväästä ) ja tuiskuttaa yhä. Tuolla vaan kaikki hälytysajoneuvot tuntuivat olevan käytössä, ja ajattelin siinä puskiessani, että selviydyn sankarillisesti alkamatta synnyttää siinä keskellä kaupunkia - kuormittaisin yhden ambulanssin lisää! :LOL: Jos tulis lähtö sairaalaan, en miettisi niinkään tuota noin neljän kilometrin automatkaa kuin anopin matkaa tänne hoitamaan palleroistamme. :/

Mäkin muuten innostuin sitten leipomaan pullaa pakastimeen. =) Niin moni täällä on vastaavaa tehnyt. Aattelin eka, että tuokoot sitten vieraat tullessaan, jos mä en jaksa mitään laittaa vauvan kanssa, mutta sitten iski innostus. Täytyypä myöntää, että lisäksi voisin sittenkin tehdä valmiiksi helppoja ruokia pakkaseen, jotta varmasti selvitään sitten arjesta, vaikka siitä nyt varsinkin ensin ajattelin, että siksi mulla on MIES - laittakoon hän! :LOL: Näin sitä mieli muuttuu ja pesää vauhdilla rakennetaan...

Meniskö tekemään ruisleipää? On vähän ollut sellaista mielessä. Toisaalta verhot pitäisi ommella... ja viimeistellä isyys/isovelipakkaus. Mistä aloittais?
 
Heips
Neuvolakuulumisia:
rr 132/82
hb138
paino -385g/viikko edellinen neuvola kerta ollut n.3viikkoa sitten
syke +120
sf mitta 30,5 --> 3viikkoa sitten 30

Maksakokeet otetaan huomenna kun ihoa kutittaa, eikä oo varmuutta johtuuko ihon kuivumisesta vai mistä....

Mut kaikki kuiteski ok :D

SähköhellaElla 36+4
 
Mä liityn huonosti nukkuneitten listaan - ja isäntä myös. En saanu nukuttua kunnolla koko yönä ja mies säpsyi hereille joka kyljen käännöstä. Alkaa sekin jo odotella lähtökäskyä :D Supisteli niin ihanan kipeästi, mutta ei sit kuitenkaan riittävästi :kieh: Nyt alkaa jo ottaa pannuun. Olo on muuten hyvä, mutta jotenkin turhautunut. Ja tässä voi vielä mennä parikin viikkoa - ARG :ashamed:

Mä kannatan Dooris sun ajatusta "päivämääräjärjestyksestä :LOL: Tässä tulee ihan kateelliseksi, kun toiset vain pyöräyttelee muksuja maailmaan ja itellä alkaa olla muutamaa päivää vailla yksiön vuokrasopimuksen loppuminen. No onhan siinä se parin viikon häätöaika :p

Taidan lähteä laittaan pyykit koneeseen ja vetäisemään tanssitreenit yläkertaan, kun ei ton ilman takia pääse tänäänkään lenkille. Sekin varmaan hajottaa, kun oon tottunu käymään lenkillä joka päivä B)

Mullakin olis huomenna "painonvartijat", kuka sen muuten keksi? Oli tosi hauskasti sanottu. Mua ainakin ahdistaa joka kerta se vaa'alle meno vaikka painoa on tullut nyt kymmenkunta kiloa vähemmän kuin viimeksi :ashamed:

mussu ja muikkunen 39+3
 
moi.
oltiin aamupäivällä sit kaverin kanssa sokoksen 3+1 päivillä. kamala keli nii ei uskallettu lähtee motaria ideaparkkiin niinku piti vaan tyydyttiin keskustaan ajamiseen.. illalla meidän piti miehen kanssa mennä yhtä taloa (yhden talofirman näyttö, ei siis myytävä ) mennä kattoon noin 30kilometrin päähän mut mies soitti et taitaa olla liian arvokas lasti lähtee autolla ehdoin tahdoin tonne ajelemaan pienempiä teitä missä ei pakosti aura-autot ole kulkenut. no, ei me kyllä ihan sen mallista oltais ees rakennettu, mut saman firman yksi talomalli kyllä kiinnostais. no, onneks se on näytillä vaasan asuntomessuilla kesällä. että joo ku vauvakuumeesta alkaa pikkuhiljaa päästä tulee talokuume ja kattotaan ku saadaan tontti ja perustukset kuntoon niin alkaa taas vauvakuume! :whistle:

joo... en oo teille viittiny sanookaan mut nytpä sanon. mä sain kauheen synnytyspelon ku luin siitä mun ensimmäisessä synnytyksessä vaivanneesta istukan irtoamattomuudesta että se voi hyvinkin uusiutua. mulle terkka ekassa neuvolassa sanoikin et pääsen pelkopolille jos haluan ja nyt mä haluan ja en tiä onko se liian myöhäistä!? ihan kauhulla pelkään nimittäin sitä et se uusiutuu. vauvalehden keskusteluissa synnytysosiossa oli siitä parin kirjoittajan kokemuksia jotka ei ainakaa mitenkää helpottanut mun oloa. :headwall: voi miksi voi miksi menin lukeen niitä!? ja miksi mulle ei ole puhuttu neuvolassa synnyttämisestä? viime neuvola oli 2 viikkoa sitten ja se oli lääkärineuvola jossa EI ole aikaa puhua mistään ja sitä ennen oli 3 viikon väli käynneissä.. joten tää synnytyksen ajankohtaisuus tuli vähä niinku puskista enkä ole aiemmin ees muistanut miettiä koko synnytystä, istukkaa tai sitä pelkopolia minne haluan.. ja ku koitin eilen aamulla soittaa neuvolaan niin vastaaja vaan päällä et oma terkka sairaslomalla, eli sijainen tän viikon.. mutta ei mitää mahista soittaa tässä asiassa mihinkää. pitää vaan oottaa huomista aikaa ja toivoa et se sijainen ottaa mut tosissaan ja jos en pääse enää pelkopolille (voi olla jonoa uskoisin) niin sit vaadin päästä äitiyspolille jonku synnytyskätilön/-lääkärin kanssa puhumaan asiasta.

anu ja mauno 37+4
 
Huomenta jälleen, heräsin nimittäin hetki sitten päiväunilta :LOL:

Kalenteri:
Kiitos!! :p Ukon on kyllä pakko heittää mut kauppaan kun tulee, mun on ihan pakko saada suklaata! Tuo keli vielä lisää tätä mässäilymotivaatiota, kun ei oikein ole (olevinaan) mitään tekemistä, tosin kai tuon koiran kanssa on kohta lähdettävä. Kiire ei silläkään tosin tunnu vielä olevan, kun pääsi poikkeuksellisesti sänkyyn nukkumaan päiväunet, eikä ole sieltä vieläkään raaskinut pois kömpiä :LOL:

Mussu:
Hyvä että ehdotukseni sai kannatusta ;) Joten sovittaneen niin, että tästä eteenpäin sitten vain listan mukaisessa järjestykssä :p

Anuuu:
Luulisi tuonne pelkopolille pääsevän vähän lyhyemmälläkin varoajalla, ja näinhän ne pelot enempi alkavat vaivaamaankin, kun H-hetki lähenee kaiken aikaa, mie pidän peukkuja;-)

Ei vais, ei kai tässä auta muu kun lähteä tarpomaan, tosin tuosta saattaa tulla enempikin lenkin irvikuva, näyttää tuo myteri siltä, ettei siellä kauaa viitsi vanheta. Lumityötkin täytyisi tehdä, mutta katotaan kohta, josko jätän nekin sitten ukolle
:whistle:

Dooris ja Väinö 39+0
 
IHANAA kun vauvoja alkaa tulla lisää!! :heart:
amalia ONNEA POIKAVAUVASTA!!! :flower:
veera onnea sektioajasta!!
b]heili[/b] onnea käynnistykseen!! :hug: (vähän myöhässä kylläkin kun oot mennyt jo)
delfiinionnea matkaan!! :hug:
jo-hanna onnea naimisiin menosta ja sektioajasta
malttamaton sulla varmaan lähtö pian edessä! mulla alkanu kummaltaki tapahtua niin et on tullu veristä vuotoo ja sit pian alkanu supisteleen ja toiselta tuli lapsivettäkin. nytki muka ootan et tää synnytys alkas samallalailla et joku aamu tulee vähän veristä vuotoa ja sen jälkeen tai samaan aikaan alkaa synnytyssupistukset :D
mut jos tää tekee erilailla ku on poika :D
tosi paljon tullut nuita poikia nyt.
mulla ollut taas outo olo ja supistelujakin mutta ei yhtään kipeitä.päätin lähteä kävelylle heti ku mies tulee jos vaikka supistelut kovenis.väsyneempiki oon nyt ja pahoinvointinen.ulkona vaan palelee ja välillä sisälläkin.oon luullu et on kuumetta mut onki ollu parina päivänä reilusti alilämpöä.mistä lie johtuu.
en muista kerroinko jo eilen eilisestä neuvolakäynnistä,mut kaikki oli ok.vauvan pää kuulemma takana lantiossa eikä saanu oikein heiluteltua joten jospa ois alempana ja siitäki pääteltiin ku maha oli taas pienentynnyt,nyt 31 ja viimeks 32.sitäennen oli 33.painokin oli vähän tippunut.kiva kun lopussa vaan paino laskee ja masukin pienenee :LOL:
varmaan tuo masu tosta taas hurahtaa jos ei toi vaavi tuolta muutamaan viikkoon tuu.nyt ois enään viikko laskettuun ja toivon kovasti et syntys ennemmin tai korkeintaan pari päivää yli lasketun.neuvolantädille ku kerroin sairaasta olosta,menkkamaisesta kipuilusta,huonosta olosta yms. se meinas ettei mua varmaan ensi viikon neuvolassa näy.joku äiti valittanu samanlaisia oireita ja seuraavana päivänä synnyttänyt tytön.tahtoo jo vauvan kainaloon ...vaikka sitten on syli aika täynnä jos 2v ja 4vuotiaskin tahtovat :heart: :heart: :heart:
IHANAA PIAN MULLA ON 2PRINSESSAA JA 1PRINSSI!!
mietin tänään et eihän sitä tiedä vaik tää vauva ois jo huomenna kainalossa ja nyt sitä vaan malttamattomana oottaa ja tuntuu ettei se tuu ikinä.ihan hullua ajtella et vaikka jo huomenna,mut nioinhän se nyt on ettei voi tietää millon vauveli tuolta tulee,JÄNNÄÄ =)
 
Pitkästä aikaa..

istuminen on hankalaa kun vauvan pää on toosi alhaalla jotta aiheuttaa ihan kipua..

täällä on jo ihanasti päästy laitokselle ja vauvat kainalossa koti koitoksiin.
ja voi mie oikeesti myös haluaisin tuoksuttelemaan sitä vauvan tuoksua..

eilen oli jälleen koon seuranta käynti polilla nyt (39+4) arvio on 4,2 kg tälle hetkelle joten eipä mikään kirppunen ole tuolla masussa ja masukin näyttää kyllä oikeesti siltä..
pää on iso vastaa viikkoja 41 jotain ja vartalon ymp. 38 viikkoa joten eipä jää ainakaan mahastaan kiinni :LOL:
eli pitkä vauva ja isopäinen niin kuin esikoinenkin oli on tiedossa.
kohdun suu ihan pehmennyt ja auki ja kanavaa ehkä sentti jäljellä mutta sanoi että kaula on ihan löysän tuntoinen. sekin on viissiin positiivista tässä vaiheessa..

mutta missään ei mitään oikeita suppeita tai muuta sellaista ainoastaan hankalaa liikkumista ja olotilaa..

Suppis ja Ilta 39+5
 
Täällä selkä ihan pas.kana :headwall: Mies sit joutukin menemään töihin :( Kyllä on tota lunta tullut ja lisää tulee koko ajan :kieh: Mies teki aamulla kolme tuntia lumitöitä, ennenku päästiin autolla lähtemään mihinkään pihalta. Ja mä äsken kävin vähän työntelemässä noita lumia, ni siitähä se selkä tykkäskin kyttyrää :ashamed: Nyt meen kyl ja laitan saunan lämmite ja sit istun löylyssä ku tatti :D
Vaivaaks muita närästys??? Mua vaivaa ja tosi pahasti :kieh: Ei auta enää noi raskaudenajan närästys tabletitkaan, oliko ne nyt noita multivitan. Ennen autto ihan heti.

Mut palaillan taas ja kaikki kellä vaavi jo täysaikanen, ni eiku synnyttämään :wave:

Baby dream ja "Topi" 36+2
 
Hep.. toi närästys on kyllä oikeesti alkanut vaivaamaan täälläkin..
toissa vuorokaudessa taisi mennä oikeesti se 12 rennietä..
yölläkin piti ottaa 4 ja ihan vesi tilkan jälkeen alkoi närästys..

hei entäs muilla kakkahätä?? :ashamed:
täällä ei sellasta hädän tunnetta enää tule vaan jumalaton polte alavatsaan ja silloin on JUOSTAVA vessaan jotta ei housuun tule .. tätä on jatkunut jo viikon verran.. suoli taitaapi tyhjentyä 1-3 krt päivässä..
jospa tääkin enteilis pikaista synnytyksen käynnistystä.. :LOL:

sorry.. tää oli ihan alapään juttuja.. :snotty:

 
Sainpas suklaata =) =)

Baby dream:
Närästys vaivaa täälläkin, koita tuota ruokasoodaa, se auttaa hetkessä, ja tosiaan lääkäri sanoi, kun kysyin, ettei siitä mitään haittaakaan ole, kun tämä käyttöaika on kuitenkin jo lyhyt. Soodan avulla on täällä saatu yöt ainakin nukuttua;-)
 
Amalialle perheneen paljon onnea pojasta! :flower:

pojat vaan ottaa vallan ihan tosisaan =)

mä en oikkeen vieläkään tie mitä ajattelisin tosta sektiosta.... tais äkkiä tulla liian konkreettinen vauvan saannista tai jotain ja olin kyllä ajatellut et koittaisin alakautta mut lääkäri ei ollut mua innokos lähettämään edes röntgeniin niin parempi näin.

tylsä ilma. äsken hain hevot sisälle, tulivat mieluusti :)
 
AmalialleOnnea pikku pojan johsosta!

Olipas taas neuvola tänään. Ekahan mulla piti olla vain "veren luovutus" kun viime viikolla ei voitu pääsiäisen takia ottaa verinäytettä kun olisi näyte joutunut liian kauan odottamaan ennekuin ne oisi ehtinyt tutkia sitä. No mun oma neuvolatäti ei ollutkaan paikalla vaan lomalla ja oli sitten sijainen ja ihan kiva täti olikin. Teki sitten normaalit jutut ja ihan hyvä että tekikin. Ennen lähtöä jo mittasin omalla laitteella verenpaineen oli hiukan koholla muttei paljoa. Neuvolassa sitten jo huiteli 130-140/95-97 paikkeilla. Lisäksi pissassa oli 1 plussa proteenia. Sain sitten tikut että kotona saan testata joka päivä. Heti pitää ottaa sitten yhetys neuvolaan jos pisassa proteeni 2 plussalla ja verenpaine korkea ja päähän koskee. Mullahn on välillä ollut päässä sellasta outoa tunnetta pitkin tätä raskautta mutta onneksi tosi harvooin. Painoakin oli tullut viikossa peräti 1200g Aivan järkkyä. Aamulla kävin kuitenkin puntarissa ja näytti vain 200g enemmän. laitettiin sitten turvotuksen piikkiin. En tiedä kuinka paljon ostuutta on sillä että ennen lähtöä söin ja join aika paljon. Mutta ei sillä varmaan kiloa saa aikaseksi.
Ensiviikolla on sitten taas uusi aika, ja oma normaali täti paikalla. Saa sen kanssa sitten porista näistä asioista.
Muutenkin olen ollut tänään tosi herkkänä ja itkeä tihruttanut monta kertaa. Ja onhan tuolla Juhalla ollut osuutta tuohon mun mieli pahaan. Ei vain voi ymmärtää toista kun on tuommonen. Toivottavasti se tuosta pian tokenee kun ei tuo ole kauhen tervettä että toinen nukkuu vain koko ajan ja valittaa oloaan. Kuitenkaan ei kipeä ole päällisen puolin.

No sen verran hyvitin itselleni tuota pahaa oloa ja kävin kaupassa ostamassa Aino jäätelöä. Sitä sitten aijon herkutella illalla kun katson Unelmien poikamiestä =)
Mukavaa iltaa kaikille!

-Taika ja masukki 36+2-
 
En ole lähtenyt mihinkään :( Tai oltiin kyllä naisten klinikalla eilen päivystyksessä 5,5 tuntia! Lopulta päästiin lääkäriin, joka sitten teki sisätutkimuksen ja ultran. Mitään muuta syytä vuodolle ei löytynyt, kun että kohdun kaula olisi kypsynyt vähän supistuksista ja siten aiheuttanut vuotoa. Kohdunkaula oli lyhentynyt 5cm:stä 3cm:n ja sisäsuusta raollaan?!?! Oli niin omituinen lääkäri etten saanut siitä yhtään mitään irti suuntaan tai toiseen. Ultrassa siis teki koko arvion jonka mukaan vauva olisi eilen ollut 2650g? Jota suunnattomasti ihmettelin ääneen, että miten mahdollista kun aikaisempien ultrien perusteella tulossa oli noin 3900g kokoinen vauva. Hän sitten tunnusti ettei oikein saanut mittoja päästä eikä reisiluusta kun liikkui niin kovasti eli voi vähän heittää... Huomenna neuvolalääkäri eli josko siltä saisi paremmin salvää mitä tuolla alapäässä on tapahtunut ja milloin osaan odottaa jotain....

Käytiin tänään myös tutustuu naistenklinikan perheosastoon ja oli kyllä ihan täynnä eli toivotaan ettei lähtö tule pariin viikkoon vaikka muuten olisin kyllä ihan valmis jo luopumaan masusta!

amalia: Oikein paljon onnea vauvasta!!!

malttamaton&prinsessa rv 36+0
 
Heips vaan täältäkin!!

Amalialle onnittelut pojasta!! :flower:

Täällä on podettu jo viikon verran kauheaa flunssaa!! Ei tuo rään tuleminen niin kamalaa ole kuin tämä yskä!! Välillä tuntuu että sisuskalut repeävät kun yskii!! Ja kaikkein kamalinta on se kun lirahtelee pissaa housuun yskiessä, ei kivaa!! :headwall:

Tuima ja masu 36+4 :snotty:
 
Tervehdys kaikille! neuvolassa käytiin aamusta ja kaikki oli niinkuin arvelinkin, mitään synnytykseen viittavaa ei ole alakerras näköpiirissä. Voice oli erittäin aktiivinen ja potkiskeli lääkärii :p

Elikkäs paikat kiinni, kanavaa jäljellä 2,5cm mut hyvin pehmentynyt. vauvan koko arvio nyt n. 3,4kg. On laskeutunut ja epäili jopa jo kiinnittymistäkin.
Kuulemma kuitenkin ihanteellinen tilanne, sillä kun synnytys käynnistyy niin se avaa paikat sit kerralla automaattisesti. Eipä oo mitään tulehdusriskii tai lapsivesimenoja tiedossa.
Huhtikuun puolella syntyy, sanoo mun intuitioni !!!

Paino/turvotuskin oli hiukan laantunut, enää viikkonousuu oli 300g, ku kahdella edellisellä kerralla 1,5kg. pissa puhdas ja sf-mitta nyt 36.

Noh, minä en ajatellut lannistuu. Lääkäri kehotti saunomaan ja sekstailemaan =)

Kyllä minäkin pienokaisen vielä syliini saan :heart:

Suppis: Miten sulle tehtiin painoarvio? Mikä sun sf-mitta on tällä hetkellä?
Mietin vaan ku mun mitta on huidellu yläkäyrillä koko ajan ja ovat povanneet isoa vauvaa niin mitenköhän on tuon koon laita.. nimittäin multa tuo painoarvio tehtii ainoastaan käsituntumalla ja kuinka paljonhan siihen on luottaminen?
Onko sulla joku syy miksi sitä tuollai tarkkaillaan? ku mulla seuraava neuvola ens viikon maanantai ja seuraavaksi vauvan kokoarvioo tehdään vasta tyksissä yliaikaiskontrollissa 41+5 viikolla. ihmettelen !!!

Nyt lumitöihin, mitähän Voice siihen tuumaa? =)

Minä + Voice 39+3
 
Angel
siksi seurataan kun mua pelottaa tuo koko juuri kun esikko jäi nupistaan jumiin synnytyksessä..
tosin se vissiin oli tarjonta virhe, näin jälkikäteen selvinnä.
sf tais olla viime viikolla nauvolassa 36,5
ja minulla seuraava yliaikais kontrolli on 41+3.
ja kokoa arvioidaan ultralla. ottavat mitat päästä, vartalosta ja reiden mitasta.
 
Moikka!

Kiva kuulla Suppiksesta ja Malttamattomasta, joiden arvelin jo olevan synnyttämässä. Vaan sekin aika koittaa vielä! Kiitos Mymmy myylle Heilin tilanteen raportoimisesta! Toivotaan, että siellä menis kuitenkin kaikki hyvin ja riittävän ripeästi eteenpäin.

Rakastava äiti, mulla aika täsmälleen samanlaisia oireita: väsymystä, huonovointisuutta, menkkamaista tuntemusta, jopa lieviä kipeäksi tulemisen tuntemuksia eli vilua jne. Tosin on kyllä närästystäkin, joka taisi puuttua sun listasta. :/ Jospa tämä nyt enteilisi sitä, ettei enää kovin kauan menisi. Huomenna tosin olisi ihan kiva käydä kerhoilemassa ja sen jälkeen Anton ja mun ystävien luona kylässä, ei ole nähty vähään aikaan ja olisi kiva nähdä, mutta jos tulee synnytys eteen, niin eiköhän ehditä hiukan myöhemminkin näkemään :p

Oho, rupesin touhuamaan jotain muuta ja meinasin unohtaa tän lähettämisen kokonaan... No jos nyt sit, katsotaan, mitä kaikkea tässä uinaillessani on ehtinyt tapahtua.
 
Nonnii nyt on saunottu ja kyl ehkä vähän helpotti toho selkä särkyyn.
Dooris kiitti vinkistä ;) pitää ottaa soodat kehiin ;)
Toivottavasti Heili pääsis tosi toimiin terkut vaan Heilille sinne sairaalaan :wave:

Baby dream ja "Topi" 36+2
 

Yhteistyössä