Minä tulin kertomaan vauvauutisia.
Meidän pieni poika päätti ottaa varaslähdön ja syntyi 23.3 klo 3.35. Raskausviikkoja oli 37+2, että ihan täysiaikaisena syntyi kuitenkin. Pituutta pojalla oli 49cm ja painoa 3335g.
Kaikki alkoi aikalailla yllättäen, lauantain ja sunnuntain välisenä yönä heräsin klo 4 siihen, että housuun lorahti jotain. Kirkasta nestettä se oli ja sitä aina vähän tuli kun liikkui. Aamulla soitin Kättärille ja meinasivat, että on vetistä valkovuotoa. Päivän mittaan lorahtelu kuitenkin jatkui ja lähdin käymään siellä näytillä. Lapsivettä se neste kuitenkin oli ja jäin sisälle. Illalla oli puhetta, että jos ei synnytys itellään käynnisty niin su-aamuna aletaan käynnistämään. M
Mutta su iltana klo 23 heräsin ensimmäiseen kipeään supistukseen ja niitä tuli aika harvakseltaan 15min. välein. Pikkuhiljaa supistusten väli tiheni ja kävin niitä valittamassa yöhoitajalle. Hän tuli ottamaan sitä ktg-käyrää jolle piirtyi vain tosi lyhytkestoisia supistuksia. No aikani siinä ajattelin, että ei voi olla totta, koska omasta mielestä supistukset ottivat jo tosi kipeää. Hoitaja sitten uskoi mua viimein ja teki sisätutkimuksen ja olin sitten kuitenkin n.kahden aikaan 5cm auki. Siitä sitten pääsin aika pian synnytyssaliin ja siellä otin heti ilokaasua, oli muuten aika hyvä aine, kun otti oikeaan aikaan.
Pyysin puudutusta ja hetimiten sainkin epiduraalin. Kello oli silloin 15min yli 3 yöllä kun anestesialääkäri sanoi, että puudutus alkaa 10-15min kuluttua vaikuttamaan. Siinä sitten odottelin hetken ja alkoi tulla ihan kauhea ponnistamisen tarve, kätilö katsoi kohdunsuun ja se oli yllättäen tunnissa auennut 5cm-10cm:iin. siinä sitten 5min ponnistamisen jälkeen oli pieni poika rinnan päällä. :heart:
Ei tarvinnut yhtään tikkiä laittaa ja olotila hyvä heti synnytyksen jälkeen. Kakki meni niin hyvin ja nopeaan, että ihan itekin ihmetteli, kun olin esikoisen jäljiltä varautunut aikamoiseen urakkaan.
Tässä tämä pieni ihme on nyt rinnalla ja opetellaan uutta arkea.
Palailen huomenna lukemaan muiden kuulumisia. Jaksamista kaikille mahojen kanssa, kyllä tästä hommasta saa niin ihanan palkinnon, että kaikki on sen arvoista! :heart:
amalia ja "eino" 2vrk :heart: