***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Heippa!

Eilen käytiin 6kk-neuvolassa, ihan nätisti käyrillä mennään:
Pituus 71,5cm (69,5cm)
Paino 9735g (9105g)
Pää 45,2cm (44,5cm)

Poika ei näyttänyt pahinta vierastustaan vaan käyttäytyi ihan kivasti ja leikki neuvolatädin kanssa kun pyydettiin =)

Joku kyseli imetyskertojen määrää vuorokaudessa: meillä syödään edelleen 8-10 kertaa tissiä... soseita menee vain muutama teelusikallinen 2xpäivässä. Periaatteessa poju ihan tykkää maistella niitä, mutta kyllästyy tosi nopeasti. Ei sitten olla kovin tarmokkaasti yritetty kasvattaa sosemääriä, harjoitellaan rauhassa.

Joululahjoista: ajateltiin ostaa Brion kävelyvaunu, sehän on klassikko ja näyttää kivalta. Mua kiinnostaisi myös konttauskypärä, mutta mies on enemmän silä kannalla että kolhut kuuluvat kehitykseen... pitääpä nyt katsella.

Käytiin tänään hakemassa turvaistuin, ostettiin Britaxin hi-way. Sen saa sopivasti kallelleen pitkiksi matkoiksi ja on melko pieni ja kevyt - sopii siis meille autottomille, kun sitä pitää kanniskella aina vuokra-autosta toiseen. Ostetaan sitten uusi kun pitää päästä naama menosuuntaan.

Nyt taas lämmittämään illallissoseita pakkasesta, mukavaa lauantaita kaikille,

Viljaliina ja poju 6kk
 
Joukulahjoista: Meillä ei ostella mitään ihmeempiä. Esikoinen saa leikkikeittiön, joka ostettiin aikoja sitten alesta, yhteiseksi saavat muoviastioita, alesta nekin, ja nuoremmalle varmaan hankitaan leikkipuhelin. Sellaista pöytäpuhelinta ei vielä ole. Hankala miettiä mitä ja mikä olisi pitkäikäistä, kun kaikkea löytyy. Taaperokärryn jarrua tänään kiristelin ja esikoinen oli sitä mieltä että häntä pitäisi siinä työnnellä :LOL:

Konttauskypärä: Esikoiselle aikoinaan hankittiin, mutta ei uskallettu narujen kanssa pitää päässä kun oli sellainen menijä. Ilman naruja ei antanut olla, kuuma oli. Nuoremmalle ollaan pari kertaa laitettu, ei pysy kauaa päässä. Kolhuja tulee kyllä. Meilläkin on pikkupiian kypärä.
 
Heippa täältäkin jälleen;-)

Kävin justiin siivoamassa kirpparipöytää, josko pitäisi ensi viikon puoliväliin asti, ja kaupaksi menemättömistä vaatteista voisi tehdä paketin uffin laatikkoon. Ihan hyvin on määrä onneksi vähentynyt =)

Ostin eilen kuomurattaat Väinölle ja ajattelin laittaa vaunut myyntiin. Väinö kun ei nuku päikkäreitä vaunuissa, ja koiran kanssa lenkillä oltaessa täytyy istuin pitää istuma-asennossa, kun herra haluaa katsella maisemia, joten ajattelin, että mitä edes noilla vaunuilla enää tehdään. Ostin VauvaPopista nuo Crescentin kuomurattaat, ja aivan ihanilta tuntuvat, menevät kuin unelma näillä maalaisteilläkin, ja ovat kevyet työntää. Ostin taannoin jo tuon lämpöpussin vaunuihin, laitoin senkin äsken jo rattaisiin, eihän sitä lämpimämmillä keleillä tarvitse kiinni pitää; vihdoin olen tyytyväinen kulkupeliin :LOL:

Joululahjoista ollut jo juttua;
Ostin jokusen soittopelin, ajattelin ne paketoida, ja sukulaisille olen sanonut, että isoja legoja tai brion junaradan palasia, kiitos :LOL: Muuta roinaa ei tarvita, noita leluja on nyt jo hirveä kasa :whistle:

Toppahaalareista:
Ajattelin ostaa tuon Travallen Remu-haalarin Väinölle. Osaako kukaan neuvoa kokojen suhteen, eli kannattaako ostaa 80 vai 86 senttinen, herra kun kuukausi sitten oli 75 cm pitkä? Joku kun sanoi, että tuo haalari on melkoisen isoa kokoa, ettei vallan huku siihen?

Mutta nyt hetkeksi vielä laiskottelemaan, ennen kun Väinö herää päikkäreiltään ;) Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö
 
Doorikselle pikaseen remun koosta: Meillä on remun 74 cm toppis ja Aleksi on nyt 69 cm, ja se puku on ihan passeli. Reilujahan ne remut on, mut oisko se 86 cm kuitenkin teille sopiva, menis sit ainakin koko talven vaikka nyt vois olla vähän iso. Vaikka toi koko 86 kuulostaakin aika hurjalle tän ikäselle :D
 
Anu-78
:wave:

Täällähän hiljaista ollut...

Tänne Joensuuhun tuli ensilumi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä :) Keskimmäinen oli niin innoissaan että teki jopa lumiukon ja lumikoiran tonne pihalle :) nyt on pari astetta pakkasta ja hieman satelee sillon tällön lunta :)

Konttauskypärästä ei oo hirveesti kokemusta, nuorimmaisella sillon oli se mutta ei me sitä ikinä käytetty... ja eikä meinattu nyt edes semmosta hankkia, kolhuthan kuuluu asiaan ja ikään :)

Toppapuvuista sen verran että sain kaverilta 68cm Lassie puvun jota ainakin alkutalvesta aijon Sakulla käyttää, sit jos ei se enää mahdu niin otetaan käyttöön toi äp puku :) ja on tuol kaapissa sit isompikin puku vaan en muista sitä kokoa nyt, se sit varmaan menee ens talvena, mut sinnehän on vielä aikaa...

Mut nyt kahvin keittoon kun poikakin unten mailla :) :wave:

Anu ja Saku huomenna 7kk :)
 
Täälläkin sateli eilen vähän lunta! Heti on iloisempi mieli ku on valosampaa. :) Vietiin eilen lapset joulukortti-kuvaan, ihan kivoja kuvia tuli. Poika vaan oli aika vakavana esikoisen sylissä, ihmetteli valoja ja lopulta tuli itku. 2vee pisti parastaan ja poseerasi kuin malli konsanaan! Eiköhän niistä ihan kivat kortit tule.
Pojalla on ollu nyt pari päivää hirveä rähjäysvaihde päällä. :( On oppinu oikein ruman kuulosen karjunnan ja heti jos tulee tylsää niin alkaa kauhea huuto. Sylissä pitäis kantaa, manduca ei oikein kelpaa vaan siinäkin natistaan. Eroahdistusta on selvästi ilmassa, jos äiti katoaa näkyvistä tulee itku ja jos on ollut hoidossa niin jälkeenpäin ilmaisee pahaamieltään. Hoidossa on ihan nätisti mut ku äiti tulee niin sit itketään ja sylissä ollaan kainalossa piilossa. :/
Annoin lauantaina pojalle riisikakun ja sitä syötiin heti ku miehet ja sit jäikin kurkkuun kiinni aika iso pala. :whistle: Äiti sai harjotella suun tyhjennys taitoja ja poika oli aivan järkyttynyt! Tänään annoin taas riisikakun ja nyt söi varovasti pieniä murusia! Ruoka menee alas aika vaihtelevasti, välillä loppuu kesken ja välillä menee 2tl alas. Poika testasi muuten hampaitaan äitiin yksi aamu... :x Meillä tuli kommunikaatiokatkos, tuputin rintaa vaikka poika halus höpötellä (5.00 aikaan...). Pikkasen kerkes napata hampailla, nostin heti omaan sänkyyn ja sit tuli hänellä itku ku oliskin halunnu maitoa. :headwall: Sen jälkeen syötiin sovinnolla ja jatkettiin nukkumista! :LOL:

Kauppalistan tekoon! Minkäs kokoisia liberoita teillä käytetään? Meillä on nyt käytössä maxi plus mut tuntuu imukyky loppuvan öisin. :eek: Pamperseista meillä menee samat vaipat 2veellä ja pojalla... :D Ostin pampersin housuvaippoja ettei painais masua niin paljo ku teippivaipat.

RouvaPannunen ja HerraKarjula 6,5kk :heart:
 
Anu-78
Vaippa koosta et meillä käytetään liberoa kokoa 5 eli 10-16kg max plus, ihan sillä että ei oo niin tukala olla pojalla ja on parempi imukyky, varsinkin yön jäljiltä vaippa on aina märkä kun meillä ei öisin vaihdeta vaippaa enää ollenkaan kun ei poika herää yöllä ni mitä sitä sit edes herättämään vaipan vaihtoonkaan, ja se 4 koko alkoi olla jo aika pieni.
 
Täällä tuli lunta eilen illalla ja viime yönä. Nyt on maat valkeena :D

Vaipoista ollu juttua. Meillä menee liberon 4 eli 7-14kg. max.

Mut nyt pitää mennä ottaa Topilta kakka pöksyistä :x

baby dream ja ja Topi huomenna 7kk.
 
Meillä menee vielä koko 3 vaipoista. Meidän poika on sen verran pieni, 6kk neuvolassa 65cm ja painoa oli vähän päälle 6 kg. Meillä esikoisella on vaipoissa koko 5, ja ikää on 2v 4kk.

Toppapukuna meillä on koko 74 ja siitä ylöspäin löytyy kyllä kaapista pukuja, esikoisen peruja. Esikoisella on nyt käytössä koko 86. Vaikea sanoa mikä on sopiva koko kun on isompi kokoisia lapsia. Meidän pojat on sellaisia tirppanoita. Esikoisella oli viime syksynä koon 80 puku ja keväällä se oli jo pieni. Kannattaa ottaa reilumpi niin ei tarvitse montaa pukua ostaa. Me on kyllä soviteltukin kaupassa pukuja niin näkee varmemmin mitenkä iso on.
 
Heissan :wave:

Terkkuja neuvolasta. Käytiin tänään ylimääräisellä käynnillä rokotteiden takia. Tuli piikit molempiin reisiin, eikä juuri edes itkettänyt.
Painoa 9570g (9355)
pituutta 75cm (72)

Painoa ei ollut tullut kuukaudessa kuin tuo 200g, mutta arveli, että kaikki mennyt pituuteen ja hyvinhän tuo Onni syö, joten eipä ollut täti huolissaan. Miten teillä on ollut lääkärineuvoloita? Täällä oli silloin 3kk iässä ja nyt 8kk pitäs olla, mutta aikoja ei saa ja huono lääkäritilanne. Jos kehuin tilannetta lääkärineuvolaan raskausaikana, niin nyt on vähän toinen tilanne. Surkeelta tuntuu. Onneksi nyt ei ole mitään isompaa, joten kerkeehän tuota odottaakin.

Vaipoista. Meillä käytössä Liberon 4, ollut jo pitkään ja hyvin menee vielä.

Dooris. Meillä on odottamassa, Remu 86 välikausihaalari tuolla kaapissa. Saatiin mun kummipojalta. Isohan se vielä on, mutta en mä varmaan pienempääkään enää ostaisi.

Ruoasta. Siis kuulostaa uskomattomalta, että te uskallatte antaa riisikakkuja ja muita sormiruokaa. Mulla on ihan hirvee tukehtumisenpelko. En uskalla antaa mitään muuta kuin maissinaksuja ja jälkiuunileipää (kuten kuvasta näkyy :LOL: ). Siis antakaa jotain vinkkejä, mitä mä uskallan antaa, niin ettei tartte ite olla hengittämättä koko ruokailuaikaa! Mä sanoin jo miehelle, että vuoden ikäisenä viedään Onni viikoksi mummolle ja haetaan pois, kun syö jo kunnon paloja, saa sössöjä siihen asti :LOL: . Mut siis mitä tuolle pelolle voi tehdä ja mitä mä uskallan antaa?

Täällä on kunnon talvi. Lunta ei tällä hetkellä niinkään, mutta ihana pakkasilma. Onni nukkuu ulkona ja minäkin taidan lähtee happihypylle. Palaamisiin :wave:

Laylah ja :heart: Onni 7kk (ulkona)
 
Doorikselle ensin jaksu :hug: voin vaan kuvitella miten rankkaa sulla on. Kun musta jo tuntuu välillä, että seinät kaatuu päälle, kun mies lähtee töihin klo 7 ja tulee sitten klo 17-18 välillä ja poika kuitenkin herää jo viideltä ja käy nukkumaan klo 19...joten hirmuinen päivä kaksistaan :'( mut ei sille minkään vaan voi, ja on mun mies tietty ihana kun antaa mun harrastaa :heart: aivan mahtavaa kun pääsen oman rakkaan lajin pariin välillä.

Vaipoista ootte jutelleet, meillä vielä käytössä Liberon 4 koko, mut yövaipoiks voisin ottaa jo isompia, kun on niin julmetun märkä vaippa kun jätkä herää, koska yöllä ei vaihdeta vaippaa (ei kai kukaan enää tässä vaiheessa muutenkaan vaihda, ellei oo jotain härdelliä??)

Joululahjat mä en jaksais yhtään miettiä mitään lahjoja, meidän tää taloprojekti on vienyt kaikki rahat, ja en raaskis mitään ylimäärästä ostaa, suoraan sanottuna ahdistaa koko joulu :'( ehkä en osta pojalle mitään, ostaahan nuo sukulaiset kuitenkin :D

Hysteerinen ja poitsu 7,5kk

 
Pikaisesti vähän...
Viime viikolla oli Annilla 6kk neuvola;
7450g
65,4cm
43,5cm

Vaipoista, meillä käyttää molemmat tytöt 7kg--->
Meillä vietettiin eilen miehen kolmekymppisiä, ihan vaan miehen sukulaisia oli muutama, ei kummosempaa. Mukavaa oli, vähän harmittaa, kun olis ollu kiva miehen kans lähtee yhdessä baariin juhlimaan, mut ei ehditty, eikä olis tyttöjä saatu hoitoon.
Hippo + Nella 1v 10kk ja Anni 6kk
 
Saanko tulla vanhasta pinosta neuvoa kysymään? Täällä kun on eniten saman ikäisiä lapsia niin taitaa olla paras paikka saada vastauksia.

Alustusta eli pelkällä rintamaidolla mentiin 4kk (8270g,70.5cm) ikään, sitten mukaan kasvissoseet 1 krt/pvä, 5kk (8505g,71.5cm) mukaan puuro aamuin illoin, 6kk (9130g,72cm) mukaan liha kasviksen mukaan ja hedelmäsose 1krt/pvä. Rytmimme on säännöllinen ja mukaan pitäisi varmaan alkaa ympätä 5s ruoka, mutta ongelma että mihin ihmeen väliin? klo 8.30 herää, 9.30 puuro, 11 päikkäreille, 13.30 herää ja saa hedelmäsoseen, klo 17 päikkäreille, klo 18 herää ja saa päivällisen eli liha-kasvis, klo 21.30 puuro ja klo 22 nukkumaan. Rintaa saa ennen ja jälkeen päikkäreiden, ja syö yleensä kerran yöllä klo 6. Näyttää, että konttausharjoitukset polttaa sen verran energiaa et pakko lisätä tuo 1 ruoka vielä tai sitten on taas venähtänyt pituutta, mutta meidän silmiin näyttää laihtuneen reilusti.

Kiitos jos joku viitsii neuvoa!

malttamaton&prinsessa kohta 7kk
 
Anu-78
Meillä pojalla on tämmönen rytmi nyt:

Aamulla herää siinä 6-7 ja silloin saa maitovellisekoituksen, siitä noin tunti niin annan puuroa. Heräillä on semmoset 2-3 tuntia ja ekoille päikkäreille menee maidon joudessa ja nukkuu noin 1½-2 tuntia. Ja kello on sillon jotain 10.30-11.00. Lämpimän ruuan saa 12 aikaan ja siihen päälle joko vettä tai maitoa. Toisille unille menee 13-14 aikaan ja nukkuu sillon sen 2-3 tuntia. Hedelmäsoseen saa siinä 16-17 aikaan ja maitoa pienen määrän. Puuron aika sitten onkin meillä siinä 19-19.30. Ja ennen kun rupeaa nukkumaan siinä 20.30-21 välillä niin saa sitten maitovellisekoituksen. Poika sitten nukkuukin läpi yön kertaakaan heräämättä että sillä on sitten aamusta ja illasta noi maitovellisekoitukset. Ja tämä rytmi sopii meillä vallan mainiosti :) ja minä en ainakaan lähde tota meidän rytmiä vielä muuttamaan yhtään mihinkään päin :) meillä siis passaa näin ja just oon tota miettinyt että mihin väliin muka pistäisin sen yhen aterian lisää kun eihän tohon rytmiin nyt mahdu enempää...tai mahtushan se mut en tosiaan ala rytmiä muuttamaan, sit menis kaikki päin seiniä :p
Että näin meillä :)

Anu ja Saku

muoks. ja imetys meillä loppui 5kk ikäisenä

muoks. muoks. ja enhän mä poikaa voi koko aikaa olla syöttämässä, sillehän tulis kauhee ähky ja se ei oo mukavaa ja paha olokin siitä tulee ja sit oksut päälle...
 
:wave:
Meidän neitillä nyt tämmöinen päivän rytmi :D
Herätään 6 aikoihin joskus viideltä, saa maitoa ja sit 7.30-8 puuro nukkuu 9-10.30 joskus enemmän nykyään hyvä jos tunnin, sit 11-12 liha kasvis ruoka. 13.30-14 hedelmä sose tai jugurtti, kaikki riippuu aina miten nukkuu, sitten iltapäivä unet venyy joskus niin et 15-17 välillä nukkuu tunnin joskus kaksi ja kun herää sit syödään kasvis ruoka ja iltapuuro meillä syödään jo 18.30-19 ja yleensä neiti nukkuu jo 19.30 ihan täysillä, niin ja maitoa juo pullosta aina nukkumaan mennessä ja nokkiksesta ruan päälle vettä :p

Meillä menee näin et mahtuu se 5 ruokaa päivässä ehkä siksikin kun neiti aloittaa päivänsä niin aikaisin ja tosin kyl nukahtaa aikaisin mut tää on ollut hyvä nyt jonkun aikaa :D saa nähä milloin taas rytmi muuttuu.
meilläkään ei enää syödä tissiä sen neiti päätti lopettaa heti kun tuli 7kk täyteen eli noin pari viikkoo sitten :/

vilijonka ja kasandra
 
Kiitoksia esimerkeistä! Onko muita ehdotuksia mihin väliin? Ajattelin, että yritän ympätä päikkäreiden väliin sen 1n ruuan eli heti kun herää 1. päikkäreiltä saa kasviksen ja ennen kuin menee 2. päikkäreille niin saa hedelmäsoseen. Tuntuu vaan hassulta antaa ns. sokeripitoista ennen päikkäreitä eli tuleeko niin energiseksi ettei saa nukuttua kunnolla, mutta ei myöskään voi oikein antaa 2 ns. kunnon ruokaa perätysten. On tämä hankalaa?!? Ja sitten vielä kun on neiti vielä rintaruokinnalla, niin koko ajan stressaan, että saakohan tarpeeksi maitoa päivässä. Siksi en ole yösyöttöäkään lopettanut vaikka kyllä varmaan nukahtaisi pelkkään tuttiin. Voi kun tuossa lapsessa olisi ruoka, uni ja maitomittari!

anu 78: mulle kanssa tulee sellainen olo, että koko ajan saa olla syöttämässä, kun neiti on hereillä. Johan luulisi hänelläkin menevät hermot kun koko ajan joutuu istua syöttötuolissa tai olla rinnalla. Muutenkin on aika menevää sorttia eli koko ajan vaan haluaisi leikkiä lattialla ja itsekseen. Monesti mulkoilee pahasti, jos menen mukaan leikkiin...
 
malttamaton, en myöskään lähtis herättämään kesken unien. Mä tekisin ehkä niin et vaihtaisin ton hedelmäsoseen kasvissoseeksi, vaikka puolet kasviksia ja puolet hedelmää. Yleensä se välipala on "hankalin" ympätä mukaan, varsinki jos syö vielä rintaa niin sekin on vähän niinku välipala. :)
Laylah, kyllä muaki aina hirvittää antaa noille ekaa kertaa jotain pureskeltavaa. :hug: Tärkeintä on seurata minkä kokoisia paloja sinne suuhun menee. Yleensä se yökkäys-refleksi tulee siitä et nielu ei vielä oo tottunu niihin paloihin, ei siitä et vauva olis tukehtumassa. Vauvat saa tosi hienosti puljattua ne ruoan palat takas suuhun jos ne on liian isoja. Oon antanu riisikakkuja, porkkanaa (keitettynä ja raakana), bataattia(keitettynä), omenaa, päärynää, banaania jne. Kunhan vaan seuraa koko ajan niiden palojen kokoa niin ei meillä ainakaan oo ykskään niihin tukehtunu. :D
MB, mun mielestä suositus on et alle vuoden ikäsille ei annettais paistettuja ruokia, siis pannulla paistettuja, uuniruokia oon kyllä antanu.
Joululahjoista, me ostetaan ite tosi vähän lahjoja lapsille ku sukulaiset ostaa sit senki edestä... Meidän lapset on miehen puolelta ainoat lapsenlapset niin niitä lahjojahan tulee urakalla.
Meillä herättiin taas aamulla 6.00 huutamaan ja riehumaan. Kun yritin syöttää niin puri taas eikä suostunu syömään. :eek: Kapaloon nukahti hirveällä tappelulla. Hampaita on taas tulossa, en tiedä sekö kiusaa. Musta tuntuu et herää yöllä useammin nyt ku on soseet aloitettu. :/ Vähän vaan alkaa väsyttämään ku esikoinen nukahti eilenki vasta 23.00 jälkeen ja sit poika alkaa huutamaan 6.00. Täs välis herää ainaki kerran syömään ja sit vielä päälle tyttöjen painajaiset tms. niin kyllä on virkeys kaukana aamusta. Täällä kun on isompiakin sisaruksia niin kysyn neuvoa, eli mitä tehdä 4vuotiaalle joka ei nukahda illalla? On aina ollu huono nukahtamaan, nyt vaan menee koko ajan lähemmäs puolta yötä et nukkuu. Vinkkejä vastaanotetaan!

Mukavaa päivää kaikille!

RouvaP ja SuuriPoika 6,5kk
 
RouvaPannunen: Meillä Aleksi on muutaman kerran purru kans kun oon yrittäny imettää. Ja just tollai aamulla kun oon yrittäny syöttää ja saada vielä nukkumaan. Eli kun meillä Aleksi herää n. klo 6 ja oon yrittäny tissillä tainnuttaa vielä, niin suuttuu ja puree. Vähän niinkun tyyliin " että etkö sä tajua ettan halua maitoo ja nukkua vaan halua herätä puurolle...."
Eli kun meillä herätään aamusta tohon aikaan niin se tosiaan tarkottaa että sillon herätään.
 
Meillä noustaan noin klo 7-7.30 ja ensimmäisenä imetän. Puuron saa sen jälkeen ja imetän vielä ennen ekoille päikkäreille menoa. Menee nukkumaan yleensä klo 9-9.30. Heräilee niiltä yleensä klo 11-12 ja saa sitten lounaa. Rintaa saa noin klo 13 ja välipala klo 14. Rintaa taas ennen toisille päiväunille menoa, nukkumaan noin klo 15. Heräilee noin klo 16.30-17 ja syö sitten päivällisen, rintaa perään. Noin klo 18.30 saa rintaa taas ja iltapuuro noin klo 20. Rintaa saa tuossa välissä yleensä tuohon aikaan niin saan esikoisen iltahommat tehtyä rauhassa jos olen yksin. Rintaa vielä noin klo 21 ja käy nukkumaan.

Meillä tuo esikoinen on vasta 2v 4kk niin en osaa neuvoa miten isompi lapsi saada nukkumaan. Meillä auttanut jos ei pääse sängystä pois eli vieressä pitää aloillaan, niin nukahtaa.
 
Malttamaton Meidän tytöllä menee päivärytmi suunnilleen tälleen: Aamulla ylös klo 8-8.30 ja tissiä. Aamupuuro sitten klo 9.30. Ekat lyhyet päikkärit n. klo 11 ja lihakasvisruoka sitten n. 12-12.30. Hedelmäsosetta/ vauvajogurttia tarjoan ennen pitkiä päikkäreitä eli noin kello 13.30-14.00. Jos syö, niin syö ja jos ei,niin ei sitten :LOL: Stressiä siitä en ota. Toisen kerran annan lihakasvisruokaa n. klo 17-18 riippuen päikkäreiden pituudesta. Iltapuuro syödään sitten noin kello 20-20.30. Tissiä tarjoan aina ruoan jälkeen ja pitkien päikkäreiden jälkeen ennen sosetta. Jaksaa siitä huolimatta syödä soseen hyvin. Meillä ainakin tämä rytmi on toiminut hyvin ja syödään se viisi ateriaa päivässä. Tietysti välillä tulee päiviä, jolloin päikkärit eivät mene näin, mutta silloin olen suosiolla jättänyt välipalan eli hedelmäsoseen/jogurtin pois.

Ehdottaisin samaa kuin RouvaPannunen että jos vaihtaisit sen 13.30-14 hedelmäsoseen lihakasvisruokaan. Tarjoaisit sitten vaikka sen hedelmäsoseen ennen toisia päikkäreitä 16.30-17. Voithan myös kokeilla niitä ns. vauvajogurtteja, jotka eivät mielestäni ole ihan niin makeita kuin hedelmäsoseet. Itse tarjoilen tytölleni hedelmäsosetta lihakasvisruoan jälkkärinä, jos hän saa jogurttia välipalana tai jos välipala jää väliin.

Näin miettien,

Myttö ja piiperö 7 kk
 
Kiitos kaikille vinkeistä. Annoin tänään nyt sitten 5 ruokaa (tai siis puuro tietty antamatta tähän aikaan) ja ihan hyvin meni noin, et puuro, kasvis, hedelmä, liha-kasvis ja nyt sitten vielä tulee puuro tänä iltana. Välipalana annan usein juuri tuota jogurttia kun ei ole niin makeaa tai sitten itse tekemääni omenasosetta jota on pakkanen pullollaan. Ja laihtuminen taitaa olla mun kuvittelua, oltiin perhekerhossa neuvolassa niin kävin nopeasti punnaa: vaatteet päällä 9730g eli todellisuudessa varmaan 9500g.

malttamaton&prinsessa
 

Yhteistyössä