***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Doorikselle :hug:

Meille ei tullut ainakaan vielä kutsua leluparaatiin, saa nähdä onko täällä edes sellaista.

Hopsolopissa vai miten se oli niin ei olle käyty kun ei täällä ole sellaista. Tulla kyllä pitäisi ja sitten käydään varmaan joskus.

Tänään oltiin taas vaihteeksi poikien kanssa kolmestaan ja tämä äiti on väsynyt. Kun pienempi oli rauhallinen niin isoveli meni sitten ratsastamaan, tönimään tms. että sai toisen huutamaan. Illalla kaiken huipuksi esikoinen päätti ettei jää nukkumaan vaan tuli leikkimään olohuoneeseen kun imetin toista. En virkkanut mitään vaan kun olin saanut toisen imetettyä ja sänkyyn, vein esikoisen takaisin petiin ja sinne jäi. Jospa huomenna jäisi heti nukkumaan.
 
Anu-78
Niin joo, tosta hoplopista jäi kommentti antamatta, että ei olla vielä käyty mutta tarkoitus olisi käydä jossain vaiheessa, varmaan menee kyl ens vuoden puolelle se käynti...varmaankin kiva paikka:)
 
Huomenta!

Ensin Doorikselle iso voima :hug: !

Meillä oli loistava yö! Poika heräsi kerran ja pikatassuttelulla nukahti uudelleen. Ja aamulla heräsi vasta 7.30! Jaksoi jopa hienosti odottaa puuron valmistumista. Meillä ei ole vieläkään ollut kokonaista yötä, mutta parempaan mennään. Toissa yö oli vähän takapakkia, kun heräsi kolme kertaa. Viime yönäkin poika itkeskeli kyllä useammin, mutta kun en mennyt heti luokse, nukahti itse uudelleen. Mun unien kannalta ois varmaan parempi, jos poika nukkuisi omassa huoneessa, mutta jotenkin ei vaan vielä tee mieli laittaa poikaa ihan yksin nukkumaan. Meillä olisi kyllä oma huone pojalle odottamassa (asutaan 5h + k eli isommillakin on omat huoneet), mutta tällä hetkellä huone toimii enimmäkseen varastona. En kyllä tiedä, mihin mä ne kamat sieltä työnnän sitten kun poika sinne tosissaan muuttaa.

Hmm... mitähän mun piti kommentoida...
Hoplopissa ollaan käyty, lapset tykkäs tosi paljon. Käytiin kuukausi sitten myös Espoon Huimalassa ja se oli vielä kivempi paikka mun mielestä (ja lastenkin). Ainoo mistä en siellä tykännyt, oli se että siellä oli kauhea meteli. Ihan päässä humisi sen jälkeen.

Ihan ihmeellistä, poika on nukkunut jo 35 min. ekoja päikkäreitä. Yleensä nukkuu korkeintaan 15 min. tähän aikaan. Ihanaa saa vähän itekin relata. Tuntuu välillä tosi raskaalta niinä päivinä, kun pojan kaikki päikkärit on sen 15 min.

Taidan heittää hetkeksi pitkälleen, joten :wave:

Lilja + poju (7kk+4pv)

muoks. kananmuna ja pasta meillä olis seuraavana maisteltavien listalla, ei siis vielä olla ehditty maistaa.

muoks.muoks. Tervetuloa mukaan Selkkis! Mut nyt mä meen...
 
Huomenta täältäkin,

ja kaikille tuhannesti kiitos haleista ja empatiasta, tänään onkin vähän mukavampi päivä =)

Aamulla käytiin hammaslääkärissä, tai suuhygienisti se taisi virallisesti olla. Väinö sai hammasharjan, mistä tuntui olevan kovasti polleeta poikaa :LOL: Ehdittiin vielä hieman myöhästyen vauvamuskariinkin =)

Vähän kirkkaampi keli, ja ihanaa, ettei juuri nyt edes sada; kyllä tuo mieli on paljon tuosta valostakin kiinni =)

Nyt voisi tehdä pikasiivouksen, nuohooja tulee puolen päivän jälkeen, ettei saa slaagia
:LOL:

Dooris ja Väinö, tänään tasan 7kk :wave:
 
Heippa :wave:

Talo siivottu tai siis imuroitu ja lattiat pesty ja koneellinen pyykkiä pesty :D

Nyt kahvin juontiin ja tuoretta pullaa (tein eilen) ;)

Meillä nukutaan enää kahdet päiväunet. Eli illalla käy nukkuu n.21.00- ja eka kerran herää n. 6.30-7.00 otetaan pullo maitoa ja jatketaan unia tonne 9-9.30.
Nyt on sit ekoilla päikkäreillään :heart:

Mut mukavaa päivän jatkoa ja mukavaa kun ei sada :D

baby dream ja Topi 6kk+
 
Ai niin hoplopista, me ollaan käyty (Kangasalan - se on niin lähellä täs) ja tykätty. Ihania paikkoja ku saa mammat sen 2 tuntia syödä, juoda ja juoruta ku välillä vilahtaa vaan muksu ohi että "hei äiti" ja menee taas. Huudon kanssa on pitänyt kotiin kantaa. Mut ei Roope ole ikinä sellasissa paikoissa ollut mihin jätetään hoitoon ilman vanhempia (niinku PiiPoo, sinne saa yli 3-v:t jätää ).

Meillä en oo isommallekaan kananmunaa maistattanut sellaisenaan vasta ku isompana, näin vauvana on saanut kananmunansa ihan kaupan soseiden seassa. Niissä 8kk+ soseissahan monissa on kananmunaa seassa. Tai ainaki 2-vuotta sitten oli. Ei mulla mitää syytä ole miksi ei vois antaa, enempi laiskuus ku en jaksa keittää kananmunaa ku en itse keitettyjä syö ja toisaalta ei sitä nyt pelkkää kananmunaa viitsi syöttää..

nyt työt kutsuu

Anu ja Arttu 7kk
 
Meillä ollaan kanssa siirtymässä kaksiin päiväuniin. Välistä jää pois ne pikkutirsat, nyt nukkuu ekat puolilta päivin ja tokat tässä iltasella. Seitsemältä ku herää niin menee sopivasti nukkumaan yhdeksän jälkeen. Iltapuuro on maistunu ihan kivasti, muut soseet aika vaihtelevasti. Imetyskertoja ei oo hävinny yhtäkään, päinvastoin mun mielestä syö yöllä tiheämmin ku ennen soseita. Vaikea tietty sanoa ku on ollu kipeä ja sai sen rokotuksen, vielä hampaiden teko päälle niin hulinaa riittää... :whistle:

Nyt tulee monimutkainen kysymys, yritän ilmaista itseni tarpeeksi selvästi eli jos teillä on vauva itkenyt esim. unikoulun yhteydessä vaikka tunnin verran ihan kunnon huutoa, niin vaikuttaako se teidän vauvan loppuyön unen laatuun? Kun meillä poika saattaa saada hervarin (syystä tai toisesta) ja huutaa/kirkuu eikä enää rauhoitu syliinkään. Jos nukutetaan "väkisin", itkeskelee koko loppuyön, pahimmillaan 15min välein. Aivan ku pahamieli yhtäkkiä muistuis mieleen ja sit parutaan silmät kiinni. Jos taas rauhotetaan tilanne (kuten eilen), otetaan poika hetkeksi pois (vaikka sitä vastustan...), vaihdetaan vaippaa ja syötetään niin loppuyö menee ihan rauhallisesti. Unikoulua ei täs vaihees oo tarkotus tehdä vaan huuto alkaa yleensä aivan tyhjästä, eikä näin käy joka ilta. Panadolia ollaan kans annettu sit varuiksi, en tiedä auttaako. Olipas sekavaa... :D

Poika höpisee aivan liikuttavasti omiaan, pitkään ja hartaasti! Tätätätä kuuluu kun hän selittää vakavana! Jonkunverran pyörii napansa ympäri. Fysioterapeutti totesi pojan kehitystason normaaliksi, lonkkien jäykkyys johtuu ilmeisesti siitä et poika on "hivenen" pläski reisistä... :LOL: Ruumiinrakenteeltaan poju on myös persjalkainen, kuten siskonsa.

Nyt pyykkien kimppuun!

RouvaP ja HerraMies 6,5kk
 
RouvaPannunen: meillä on käyny just tollai kun ollaan illalla ennen nukkumaanmenoo annettu itkee. Eli koko loppuyö on pilalla, meillä heräiltiin tunnin välein parkumaan. Jotenkin se pahamieli jää päälle.

Tänään käytiin mitoilla samalla kun eli esikoisen neuvola, painoa oli tullut 200 g ja pituutta 1 cm. Käyrät tasottu eikä enää jatkaneet laskuaan. Hyvä, olisipa pysyvä tila :)
Influenssarokotteen toinen annos pistettiin ja poika on ollut ihan mahdoton nyt illan. itkenyt vaan enkä saanut iltapuuria menemään ja nukkumaanmeno oli tuskaa.
Nyt kuulostaa hiljaiselta, taitaa siis molemmat lapset nukkua.

Täytyy lähtee siivomaan keittiöö, se on kun pommin jäljiltä. Oonkin ihan yksin illan kotona kun mies on Helsingissä ja tulee vasta joskus yöllä.
 
RouvaPannunen meillä oli tollee kans sillon joskus 3-4kk:n iässä ku koetin opettaa omaan sänkyyn nukkumaan sillee hellästi että saatoin imettää vielä uudestaan jos itki ja muutenki otettiin heti syliin... Sillon tuntui tosiaan et jos kauan meni siinä nukutuksessa ja itkuakin tuli niin yö oli risainen ja itkuinen kans.
Mut nyt kun toi unikoulu suoritettiin kunnolla niin ei se oo koskaan itkenyt minuuttia kahta kauempaa ja siinäki ajassa olen käynyt silittämässä.. (ja nyt ei itke oikeestaa koskaan, sinne se jää juttelemaan kunnes nukahtaa)
Että enpä mä osaa sanoa..
Tai voisko olla että jos saa ristiriitaista tietoa siitä miten pitää nukahtaa - välillä tissille (yöllä ainaki), välillä ilman - et jos se hermostuttaa lasta ku ei tiedä millon mitenki pitäis nukahtaa? En nyt tietenkää tiedä onko se niin mutta kunhan tuli ajatus mieleen..

Meillä muuten nukutaan kevyesti vieläkin ne kolmet päiväunet, yleensä ekat puol 10, tokat puol 2 ja sit vielä 17 aikaan tirsat. Yöunille 20-20.30 ja aamuherätykseksi on muodostunut aika kellontarkkaan 07. Saas nähdä millon Artullekin riittäis kahdet päikyt. Vaikka ei siitä nukuttamisesta päivällä meillä enää vaivaa ole, tuntuu että unikoulu paransi päikkäreille menoakin. Nykyään mä puen sen ja heitän ulos vaunuihin ja tulen sisälle. Harvemmin tarvii enää heiluttaa vaunuja, sinne se jää tyytyväisenä ja nukahtaa ku nukahtaa. :D (katotaan nyt ku mä menin kehumaan niin kuitenki tulee heti takapakkia... )

...pitäis pakata, lähetään Pohjanmaalle huomenna päivällä. Kääks ku on paljon tavaraa ku on 2 lasta ja säät voi olla mitä sattuu.

Anu ja Arttu 7kk (+isoveli 2v7kk)
 
anuuu, meillä ei oo ongelmana se nukahtaminen, poika osaa nukahtaa siivosti omaan sänkyyn ilman apuja. Yleensä tapahtumaketju on se et havahtuu vähän kesken unen, käydään antamassa tutti/käännetään toiselle kyljelle, alkaa hermostua ja hikeentyy lopulta totaalisesti. Kapalointi ja tassuttelu on nykyään jotain ihan kammottavaa, huuto vaan yltyy. Nää havahtumat tapahtuu aina alkuillasta, oon päätelly niiden johtuvan myös osaksi siitä ku ne kolmannet unet on jäämässä pois niin jotenki "luulee" nukkuneensa ne puuttuvat unet eikä meinaisi enää jatkaa nukkumista. Onneksi tätä ei tapahdu usein. Tissille tuo ei oikein osaa nukahtaa, yölläkin taputtelee mua samalla ku syö, sit kippaan sänkyyn takas ja sinne hiljenee. :)

RouvaP ja Poika 6,5kk (status:hereillä)
 
Huomenta päivää =)

Ja terveiset välimeren maisemista! Käytiin viikko ihmettelemässä uusia maisemia ja ihanaa lämpöä. Pikkumies pärjäsi reissulla hyvin, lentokoneessa ei ollut hälystä moksiskaan ja muutenkin matka meni kivasti. Ainoa miinus oli matkalla iskenyt korvatulehdus, mutta se saatiin hoidettua lääkärin ja lääkkeiden avulla.

Puuroista olette täällä jutelleet... Meillä syödään kaurapuuroa aamuin illoin. Toisinaan tehdään riisipuuroa nalle- hiutaleista, mutta yleensä kaurapuuroa. Sitä sitten höystetään milloin milläkin soseella ja toisinaan ihan vaan maidolla. Maitoa olen koittanut tunkea vähän joka paikkaan nykyjään, kun sitä ei muuten tunnu menevän. Tissilakko jatkuu siis edelleen ja pulloakaan ei huolita... No, ei tää ikuisuuksia voi jatkua...

Paistoin tuossa äsken pipareita ja nyt on ihana jouluinen tuoksu kämpässä :xmas: ...odottelen kaveria muksujensa kanssa kylään, enhän mä muuten... =)

Aurinkoista päivää itsekullekin

paddington ja puuromaisteri kuus ja puol kookoo
 
huhhei, eipä ole täällä vähään aikaan tullut käytyä! :hug: kaikille!!

me tosiaan pyörähdettiin 10 päivän matkalla Italiassa. Matka meni tytön kanssa tosi hyvin. Pikkasen piti lentokoneessa parkua, kun ei oikein olisi halunnut syliin nukahtaa. Italiassa oli ihanat ilmat ja tyttö tykkäsi kovasti nukkua ulkona kärryissä vähissä vaatteissa.

Neitokainen liikkuu ryömimällä jo kovasti. Olohuone alkaa olla jo liian tuttua maastoa, joten nyt on siirrytty myös jo keittiön puolelle. Koiraa yrittää jahdata, joten kohta varmaan siirrytään jo eteiseenkin. Konttausasentoon ja jopa 'silta-asentoon' neiti nousee hienosti, mutta ei vielä oikein tajua konttaamisen liikemahdollisuutta. Mutta minusta tuntuu, että tuo ryömiminen on jo aivan yhtä nopeaa kuin konttaaminenkin olisi, joten ei varmaan niin kovasti väliä miten liikkuu. Pitää jo alkaa nostella matalimpia tavaroita turvaan, kun kaikki kiinnostaa niin kovasti. Etenkin kannettavat tietokoneet, jos ne lattialle unohtaa, neiti menee ihan hihkuen niitä kohden (mistäköhän opittu.. ) :LOL:

Tuosta syömisestä ja etenkin puuroista on täällä ollut juttua. Meillä mennään vasta oikeastaan hedelmäsoseilla ja riisipuurolla. Perunat ja bataatit eivät ole saaneet niin suurta suosiota. Sekoitin sitten perunasosetta mangososeen kanssa ja :eek: alkoihan se jo maistua. :x Mango on toistaiseksi suurin suosikki. Nuo puurot kyllä saa pään ihan pyörälle, kun kaupassa näyttää olevan ties mitä valmispuuroja. Mutta sitten kun tarkemmin niitä tutkin, huomasin että lähes kaikissa näyttää olevan maitoa. Eli en haluaisi vielä maitotuotteita tarjota neidille. Löysin Muksu riisipuuroa, jossa ei ole maitoa, mutta eipä siinä sitten ole paljon mitään muutakaan. :LOL: Ihan kuin tapettiliisteriä tulee siitä, eikä se kyllä maistukaan millekään. Mietin, että onko tuollaista järkeä syöttää, kun täyttää mahaa, mutta ravintoarvo on varmaan aikalailla mitätön? Ja on tosiaan sellaista velliä, että ei sitä syödessään opi edes paakkuisempaan ruokaan.
Tänä aamuna yritin sitten tarjota ihan tavallista kaurapuuroa. Mutta eipä se oikein kelvannut. Kylläkin olosuhteetkin olivat hieman huonot, huonosti nukutun yön jälkeen. Eli tässä siis kysymys puuroista oletteko löytäneet kaupasta hienojakoista, maidotonta ja ravitsevaa puuroa?

Ja vuotikselle oli kysymys tuosta soijan antamisesta. Joko teillä sitä maistellaan? Olen ajatellut, että johonkin 1v ikään pitäisi odotella. Itse kun siis olen kasvissyöjä ja vielä kovasti mietin, että mitä tuolle lapselle tulevaisuudessa syötän. Meille on varattuna aika ravitsemusterapeutille, mutta saa nyt nähdä, osaako sekään mitään sanoa. Milloin esim herneitä uskaltaisi tarjota. Täällä muutamat ainakin mainitsivat he-ma-pa -seoksia käyttävänsä.

Ja sit tuosta rasvalisästä on ollut juttua. Meille kanssa terkka käski sitä sekoittaa ruoan sekaan. Mutta mietin, että voisiko sitä antaa ihan lusikalla, kun tuo ruoan menekki on aina vähän mitä on, eli vaikea arvioida alas menneen rasvan määrää. Käsitin, että osittain tuon rasvan merkitys on energiatarpeen tyydyttäminen, mutta myös se, että aivot tarvivat rasvahappoja. Rypsiöljy on omegasuhteiltaan parasta, kun sitä täällä joku pähkäili, että mitä öljyä antaa. Mutta on se kyllä vähän keljun makuistakin. :x

Ja sitten tämä varmasti monia koskettava aihe eli nukkuminen. Meillä on homma alkanut mennä melko hankalaksi. Neitiä on melko vaikea saada nukkumaan (yöunille) ja tissin apuahan siinä kovasti tarvitaan. Lisäksi yöheräilyjä on useita ja niihin tarvii aina sitä tissiä. Minusta tuntuu, ettei niinkään nälästä ole kyse vaan lähinnä siitä turvasta. Yhden kerran tyttö nimittäin oli tyytyväinen, kun sai pitää kiinni tissistä :LOL: . Mutta eipä se silloin minua paljon naurattanut, kun oli itsellä niin vaikea asento, että nukkumisesta ei tullut mitään. Eli jonkinlaiseen unikouluun mekin täällä pian joudutaan. Mutta olen ehdottomasti huudattamista vastaan, joten keinot on vielä hakusessa. Ostin Pantleyn kirjan pehmeä matka höyhensaarille. Vielä kun sen ehtisi lukemaan, ja oppeja kokeilemaan niin avot. =) Päikkäreitä tyttö nukkuu hienosti parvekkeella vaunuissa. Yleensä 3 h, mutta jopa 4h menee helposti. *kopkop*

Miten muuten voisi erottaa korvatulehduksesta ja hampaiden tulosta johtuvan korvien haromisen. Meillä tyttö ei ole aiemmin ollut kiinnostunut korvistaan, mutta nyt yhtäkkiä tuntuu nyhtävän niitä usein. Hampaita on alhaalla jo neljä. Yläkertaa en ole tutkinut pariin päivään. Ja oletteko huomanneet eroa ylä- ja alahampaiden puhkeamisessa, onko erilaista vaikeudeltaan?

Huh, oisko tässä vähäksi aikaa riittävästi asiaa. Pelottaa, että viesti kohta häviää bittiavaruuteen, joten yritän lähettää tämän äkkiä.

:hug:
 
Heippa taasen täältäkin;-)

Paddington ja Juuri;
Mä oon kade teille; olisi ihana lähteä kanssa jonnekin lämpimään ja valoisaan paikkaan hetkeksi :p Tai toisaalta; äsken paistoi kyllä ulkona aurinko, ei varmaan ihan minuuttia kestänyt tuo valoilmiö, mutta tuli ainakin todistus, että se möllikkä on vielä olemassa kuitenkin :LOL:

Mie tein eilen vispipuuroa, ja .. tuo meidän herra veti sitä ihan himoonsa :whistle: Ensin syötin hänelle melkoisen kasan, ja kun itse istuin pöytään, ukko karautti kävelyautolla viereen, puri minua jalkaan ja täytyi antaa vielä santsilastikin :LOL: Mitään muuta ei noin hanakasti ole kärttänyt, ja pistin vielä ihan ministi sokeriakin, kun ajattelin, että voin antaa sitten Väinönkin maistaa.. vai maistaa, herrahan on syönyt jo puolet :whistle:

Muuten puuroista;
Olen tehnyt mikrossa vain noita pikapuuroja, hiutaleet ovat vähän pienempiä ja hyvin on uponnut, väliin tosiaan vähän sosetta mausteeksi, väliin menee hyvin ilmankin. Joskus kun on olevinaan kiire, olen antanut noita tetrapuuroja.

Juuri;
Ihana kuva, onneksi meillä ei vielä ilman kävelyautoa liikuta, voisi kuolla nuo pari vielä hengissä olevaa kukkasta :LOL:

Mutta josko lueskelisi hetken, kirpparipöytä käytiin juuri siivoamassa, herra söi ja ähisee sängyssään, toivottavasti sammuisi edes pikku päikkäreille ;)

Dooris ja Väinö
 
Vaikka en enää ahkerasti palstaile niin käyn silti taustailemassa tätä vanhaa pinoa ;) Kiva katsoa, kun lapset on samanikäisiä, että missä mennään. Ei vaan aika riitä säännölliseen palstailuun. Kuumeileeko täällä kukaan jo uutta vauvaa? Meillä ihan kauhea vauvakuume, mutta ei ole edes menkat alkaneet edellisen jälkeen, joten mitään konkreettista ei asian eteen oikein voi tehdä, koska en kuitenkaan aio imetystä sen takia lopettaa kesken.

juuri: Koitapa vetää normaalit kaurahiutaleet sauvasekoittimen läpi ennen keittämistä. Näin minä tein aluksi, kun tuntui että puuro oli liian karkeaa. Saa terveellistä ja maistuvaa, mukaan valmiiseen puuroon olen laittanut pari lusikallista tutteli 2- maitojauhetta, niin samalla saa hieman extramaitoa, kun rintaruokinnassa on hankala arvioida onko tissiä tullut syötyä tarpeeksi päivän mittaan eikä tarvitse hedelmäsoseita tuomaan makeutta. Nykyisin menee jo ilman soseutusta! Ja kannattaa testata yösyömisen tarve pullolla, annoin yhtenä yönä maidon pullosta ihan siitä syystä että testasin, että onko oikeasti nälkä vai vaan tapa nukahtaa uudestaan. Pullosta kun näkee ja rinnasta ei, että paljon menee.

malttamaton&prinsessa 6,5 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
juuri: Koitapa vetää normaalit kaurahiutaleet sauvasekoittimen läpi ennen keittämistä. Näin minä tein aluksi, kun tuntui että puuro oli liian karkeaa. Saa terveellistä ja maistuvaa, mukaan valmiiseen puuroon olen laittanut pari lusikallista tutteli 2- maitojauhetta, niin samalla saa hieman extramaitoa, kun rintaruokinnassa on hankala arvioida onko tissiä tullut syötyä tarpeeksi päivän mittaan eikä tarvitse hedelmäsoseita tuomaan makeutta. Nykyisin menee jo ilman soseutusta! Ja kannattaa testata yösyömisen tarve pullolla, annoin yhtenä yönä maidon pullosta ihan siitä syystä että testasin, että onko oikeasti nälkä vai vaan tapa nukahtaa uudestaan. Pullosta kun näkee ja rinnasta ei, että paljon menee.

malttamaton&prinsessa 6,5 kk
Yritin niitä kaurahiutaleita kyllä vähän käsin rikkoa ennen keittämistä. Tuntui kyllä että paakkuntui sitten siinä kattilassa. Pitänee laittaa vähän enemmän vettä ensi
kerralla. Ja kiitti tuosta sauvasekoitinvinkistä, pitää kokeilla sitäkin.

Ongelma tuon syöttökokeilun kanssa on muutamassa jutussa. Nimittäin tyttö ei syö pullosta, en ole antanut korvikkeita ja mulla ei ole enää rintapumppua (oli lainassa ja piti antaa jo eteenpäin). En tosiaankaan jaksa uskoa, että tunnin välein voisi olla nälkä. Tai toivottavasti multa ei ole maito loppumassa.
:eek: Päivisin kyllä ainakin tuntuu ruoka riittävän.

Niin ja meilläkin 6,5 kk
 
RouvaPannunen, jos meidän poika on huutanut hysteerisesti ennen nukahtamista, on alkuyö sellaista onnetonta ulinaa. Silmät kiinni on koko ajan kuitenkin. Tuttikaan ei auta täydelliseen rauhoittumiseen.

Yösyömiset jätin kertaheitosta pois pari-kolme viikkoa sitten, kun näytti, ettei pojalle oikein aamupuurot maistu. Nyt puuro menee aamuisin hieman paremmin.

Kuinka monta kertaa te annatte rintamaitoa lapsellenne päivässä? Tulin nimittäin miettineeksi, että milloin imettämiskertoja tulisi vähentää? Itse imetän joka ruokailukerran jälkeen, ts. 5 kertaa päivässä. Nyt ei soseet ole aina maistuneet, niin pohdinnassa onkin, jättääkö poika tarkoituksella 'tilaa' maidolle.

Meidän pojalla tämä yläetuhampaiden tuleminen on ollut huomattavasti kivuliaampaa ja kestänyt pidempään verrattuna alahampaisiin. Nyt ylähampaat alkavat olla jo ikenestä läpi ja olokin jo luultavimmin kivuttomampi, sillä viime yön poika nukkui kuin enkeli, ja nukahti myös itsekseen sänkyynsä. Vauvojen välillä on varmasti eroja, miten he kivun kokevat. Meillä taitaa olla se kipuherkka vauva.

8-kuukautisen soseita annetaan täälläkin, vauvasoseet on heitetty jo unholaan. Mun mielestä nämä isompien soseet tuoksuukin hyvälle ja niitä antaa vauvalle mielellään. Aivan pikkuvauvojen soseet haisi mun meilestä aivan kamalalle! Kananmunaa voisi kyllä kohta kokeilla, mutta jos nyt saisi ensin sen kalan ja naudanlihan kehiin, niin sitten voisi olla munan vuoro.

Nyt kipaisen ruoan laittoon!

Mavi ja poika 7,5 kk:tta
 
Meillä esikoinen on ollut hoidossa kuntosalin lapsiparkissa sillä aikaa kun mies käy salilla. Näin saa äitikin hieman omaa aikaa, pienempi nukkuu yleensä siihen aikaan parvekkeella. Hyvin on viihtynyt eikä nykyisin meinaa poiskaan lähteä.

Minä imetän yleensä 6 kertaa päivässä, välillä jättää jonkun imetyksen välistä. Puuroon ollaan laitettu korvikejauhetta muutama lusikallinen. Ja vauvajogurttia annetaan välipalalla.

Meillä juodaan nokkamukista kun tuttipullo ei kelpaa. Ottaa nokkamukista vesihörpyt ruoan päälle ja silloin jos olen käymässä jossain niin tarvittaessa korviketta.
 
pikaisesti piipahdan :wave: mitä te meinaatte antaa vauvoillenne joululahjoiksi? mä kun oon lähdössä sunnuntaina ostoksille, jos jotain kivaa löytyisi. jos ei niin sitten en anna mitään, kyllä sukulaiset lahjoo :LOL:

Miska syö tissiä yleensä viisi, kuusi kertaa päivässä. yöllä syö yleensä kerran.
 
:wave: täältäkin vaihteeksi

Meillä neiti lopetti tissin syömisen ihan omasta aloitteesta noin viikko sitten :ashamed: ei vaan kelvannut ei päivällä eikä nyt sit enää yölläkään et ollaan sit siirrytty kokonaan tutteliin ja pullo kelpaa nyt jonkun kerran päivässä :/ ja korvikejauhetta yritän sit ujuttaa mukaan vähän joka paikkaan.

Neiti ryömii hullun lailla joka paikkaan ja kurkottelee tavaroita sieltä mistä yltää :/ kaukosäätimen sai televisio tasolta ja kelaili sit ohjelmaa kun poika katseli elokuvaa ja kuulu vain kun poika huutaa "äiti kasandra kelaa" ja kun menin katsomaan neiti näpytteli innoissaan pleikkarin ohjainta :LOL: kyllä äitiä vähän nauratti mut poika ei ollut innoissaan :p
puuron syönnistä ollut puhetta, neiti syö mielellään kaurapuuroa, kaupasta ostettua valmista vauvan kaurapuuroa mut ihan tavallinen hiutaleista tehty puurokin kelpaa :D neljän viljan puuro maistuu ja riisipuuro on herkkua :D
8kk kaupan ruat ei neitille uppoo kakoo ja yökkäilee on vähä sihti kurkku :LOL: ja kun ei ole yhtään hammasta suus ei oikein pureminen luonnistu :D

Jaahas se alkais BB kohta eli hyvät yöt kaikille

vilijonka ja kasandra
 
Iloista lauantaita!

Me annetaan pikkumiehelle joululahjaksi dubloja :xmas: Löysin Prismasta syksyllä halpoja dinosaurus ja poliisivene pakkauksia, ja joku niistä annetaan. Eihän tuo vielä niistä osaa mitään tehdä, mutta onpahan värikkäitä palikoita ihmeteltävänä =) Ja dinosauruksen pään saa varmaan hyvin suuhun... :)
Jannu vetelee vielä sikeitä ( no, olikin hereillä yöllä jonkin aikaa, kovasti oli asiaa...), joten täytyy käyttää tilaisuus hyväkseen ja syödä aamupala rauhassa =)

Päiväjatkoja!

paddington ja unikeko
 
Anu-78
Huomenta! :wave:

Täällä on rauhallinen viikonloppu meneillään :) , isommat pojat on mummolassa ja mies läks käymään kotipaikallaan 120 kilsan päähän. Minä en Sakun kanssa jaksanut lähteä..Nyt Saku onkin jo eikoilla päikkäreillään.

Just äsken tein netanttilaan tilauksen :) Tilattiin sieltä joululahjoja pojille ja Sakulle tilasin semmosen puhuvan satukirjan :) itte ku oon niin laiska satuja lukemaan :whistle: mutta muuten kyllä kirjoja katsellaan urakalla :) no tonne anttilaan sit menikin 104? ja sit mitä vielä muutakin ostetaan pojille lahjaks täällä olevista kaupoista, mut onneks on veronpalautuksia tulossa niin voi vähän enempi panostaa noihin joululahjoihin ;)

Saku konttaa jo aika mukavasti :) , mutta enempi se kyllä vielä ryömii mutta siitä se vaan lähtee mitä enempi konttaa :) toista hammasta ei oo vielä näkynyt vaikka siinä onkin semmonen kova kohta ikenessä, mut ajallaan sekin sieltä sitten tulee :)

Mutta nyt kahvin keittoon :)

Hyvää lauantai päivää kaikille! :wave:

Anu ja Saku ens tiistaina 7kk
 
niin mä tätä vähän mietin Miskalle http://www.lelukeisari.fi/product_info.php?products_id=584 MUTTA en tiiä onko ihan turhake kun jätkä jo nousee koko ajan muutenkin pystyyn, ottaa askelia tukea vasten jne :headwall: ja voi jestas sitä kolinan määrää kun koko ajan kaatuilee. ihmiset varmaan luulee että me pahoinpidellään lapsiamme kun pojalla on mustelmia naamassa ja esikoisella leuka auki (kaatui eilen pihalla, sain putsata naaman KUN laastari laitettiin jalkaan :LOL: ).

mites noi konttauskypärät, onko kellään kokemusta tästä mallista? http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=677&toimittajaid=18 esikoisella oli se Pikku-Piian peruskypärä eikä se pysynyt päässä lainkaan. ei ollut kyllä tarpeenkaan koska tyttö oli sen verran vanhempi JA järkevämpi ylös noustessaan kuin tämä veljensä :whistle:
 

Yhteistyössä