Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Uusi odottaja ilmoittautuu! :) Tämän viikon ekan ultra-neuvolan jälkeen laskettuaika hyppäsi huimat kuusi viikko eteen päin ollen nyt 9.4. Ekaa odotellaan siipan kanssa, ja tähän mennessä olen selvinnyt ilman mitään yökköoireita. Rinnat vain on alkaneet kipeytyä aivan tajuttomasti...
 
Nyt on siis eka neuvola takana. Siksi näin aikaisin, koska lähden Turkkiin kolmeksi viikoksi huomenna. Kaikki ok. La vähän heittelee. Taas laski erin: 5.4. Nooh, eipä se haittaa. Kuultiin jopa sydänäänet dopplerilla =) Se oli hieno kokemus taas kuulla ne. Viikkoja siis neuvola-tädin mukaan 8+5.
Täällä synnäri OYS ja esikoista odotan siis. Ikää on minulla 23. Oulussa muuten vain yksi ultra: rakenneultra. Aika omituista, että sillä pitäisi muka pärjätä. :eek: Aion kyllä mennä np-ultraan yksityiselle. Onko muualla näin pihi kaupunki kuin Oulu on?
Lähdenpäs tästä vielä pakkaamaan laukkuja. Selkää särkee taas kun on koko päivän hyppinyt paikasta toiseen.
Tulipa omaa napaa vaan...
 
Tervehdys huhtikuulaiset !! olen itse seuraillut ja kirjoitellut maalismasujen kanssa jo muutaman viikon ja tulin tänne kurkkaileen et joko täällä alkaa porukkaa olla, ja onhan täällä =) onnittelut vaan kaikille odottajille ja iso osaanottoni kesken menneille =(( Itsellä laskettu aika 30.3 eli mennään nyt vko 9+4. eka ultra takana, viikolla 7 ja eilen oltiin neuvolassa. kaikki hyvin ja olokin ollut ihan hyvä, jos pois sulkee ummetuksen ja alhaisen hemoglobiinin. ihmettelin haikara et teillä kuuluivat jo sydänäänet neuvolassa? meinaa meillä etsittii hullun tavalla eilen eikä kuuluneet. kuulemma hyvin epätodennäköistä et kuuluvatkaan ennen raskausviikkoa 12 ellei vaavi kellu suoraa kohdunpeitteiden alapuolella. meikäläisellä ku kohtu on vielä taaksepäin hyvin kallistuneena. En ainakaan ajatellut huolestuu, vai?
Niskaturvotus ultra on 3vkon päästä ja silloin voi laskettu aika hyvin siirtyy huhtikuulle, eli minua saattaa täällä näkyä jatkossa useamminkin. Saanko siis itseni listalle? ikää 26v, esikoista odotetaan ja Tyksissä aiotaan synnyttää.
Hyviä öitä kaikille!
 
Me synnytetäänkin Jo-hannan kanssa samassa paikassa, elikäs EKKS minullekin sinne listaan. Ja ikää 27v. Ja "polikliininen synnytys" on joka synnytyksen yhteydessä tähtäimessä, tosin oman kunnon takia ei ole onnistunut täysin.. B)

Olo on aika kamala. Kokopäiväväsymys ja pahaolo vaivaavat, eilen oksensin kolme kertaa..Sen lisäksi vatsa on ollut koko alkuraskauden ajan sekaisin. Niinkuin edellisessäkin raskaudessa..(joka on minusta outoa?!).

Heili
 
Pulttis kyseli näitä tietoja, hyvä juttu minustakin. Kiva tietää. Elikkäs synnärinä tulee olemaan OYS, ikää minulla 40v. ja miehellä 42v. Vanhoilla päivillä vielä innostuttu uuteen yritykseen. Maanantain ultra jännittää niin ettei osaa muuta ajatellakaan!

Uusille tervetuloa ja onnea matkaan!

Pelokas Puella 6+3
 
Heili, mulla on kanssa pakki ihan sekaisin. oli edellisessäkin raskaudessa. tosi ihana vaiva :/

eilen ja tänään tuntunut nivusissa/alamahassa tietyssä kohtaa kuin joku tökkisi sukkapuikolla. ei isoa kipua, mutta lähes jatkuvaa. kaipa se normaalia on...

aurinkoista perjantaita kaikille!
 
Minulla synnärinä KOKS ja ikää varmaan vaikea arvata on 25,jos menee laskettuunaikaan ennen ku syntyy ni ehin just täyttää 26 :)

Voi vitsi,viikon sairasloman/vapaiden jälkeen tänään pitäis mennä töihin,tylsää,tähän ku ehti jo tottua,siis kotona olemiseen,ni ois voinu olla vaik toisen viikonki vielä ;) mulla vielä kiva kuuden päivän putki,joista viis viimistä aamuvuoroja ja kun tunnetusti olen aamu-uninen
|O

Piitsi ja Iisakki 9+2,17pv np-ultraan
 
No mitä kummaa, viestini katosi... :eek:

Mutta tervetuloa uudet!

Mulla ruokahimoja ollut miehen mielestä enemmän kuin esikoisesta: eilen kävelin illalla vielä kauppaan, kun oli saatava lihapullia ja perunamuusia. Päivemmällä harkitsin jo tarkkaan etukäteen, miten menen ostamaan kotimaisia omenoita torilta, kun teki mieli eikä meidän puista - mokomista :( - saanut tänä vuonna mitään. On näitä muitakin, joskus aika ex tempore.

Mitähän muuta kirjoittelin, no ainakin piti laittaa iät ja synnärit... Itse olen 31 v ja mies 33, synnärinä Hyvinkää eli terkkarin mukaan HySa (kukahan tuonkin lyhenteen tuntee, kuulostaa joltain pesisjoukkueelta).

Päivän touhuihin sitten,
t. Kalenteri ja matkaaja tasan 9
 
juu
Heips kaikki mammat, olen jo pari viikkoa (+-testin jälkeen..) käyny lueskelemassa teidän juttuja vapaamatkustajana mutta nyt meinasin kirjottautua joukkoon mukaan, eli toista odotan, asutaan miehen ja tytön 1v6kk sekä koiralauman kanssa kaukana pohjoisessa. Laskettu aika laskurin mukaan olis 22.4. eli onko se nyt sitten menossa rv6+3. Synnäri tulee olemaan LKS, Rovaniemi. Niin ja ikää mulla jo ihan nokko eli 37v. Eka neuvolakäynti tiedossa kahden viikon päästä. Lapsille tulee sitten ikäeroa vähän yli 2v eli ihan niinkuin toivoinkin!

Haikara, eilen just lueskelin netistä osoitteesta: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=142&Itemid=2
että seulontoja kunnan pitäis järjestää kolme, tämän vuoden alusta alkaen tämä asetus? Sinuna ottaisin asiasta selkoa tarkemmin ja kovistelisin vähän Oulun äitiysneuvolajärjestelmää. Mä kävin esikkoa odottaessa jopa 4krt ultrassa, ja se oli kyllä mukavaa. Siis kaikki oli näitä kunnallisia käyntejä, ei yksityisellä.

Odotusajan vaivoista, mulla edellinen raskaus meni ainakin näin jälkikäteen muistellen loistavasti, mutta miten nyt tuntuu että väsyttää kokoajan, ja kuvottaa ja ällöttää... No tietenkin oli paljon helpompi viimeks kun jos sattui väsyttämään niin senkun köllähti pitkälleen mutta nyt on tuo pikkunen täystyöllistäjä...

Heipat kaikille ja mahdollisimman hyviä vointeja olosuhteet huomioiden!
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Esikoista kun odotin niin mies sai parin päivän välein käydä ostamassa ison kasan hedelmiä (lähinnä mandariineja), saatoin syödä päivän aikana melkein kymmenen mandariinia. Nyt taitaa taas olla sama homma edessä.. Eilen söin pari banaania, neljä omenaa ja neljä mandariinia. Mutta onneks hedelmät on terveellisiä niin ei tartte ottaa paniikkia niiden syömisestä. Eri asia ois jos koko ajan tekis mieli esim. munkkeja tai suklaata.


Lasten ikäeroista on ollu puhetta. Meillä tulee esikoisen ja tän pikku kakkosen ikäeroksi n.1v8kk. Mun mielestä se on hyvä, halusin lapset pienellä ikäerolla.

Mulla synnärinä TYKS. Ikää nyt 25v. Mutta ehdin täyttämään 26v. ennen kuin pikku kakkonen syntyy.

Nyt meen lepäilemään. Mies on tänään kotosalla niin mun ei tarvii meidän ihanan pienen riiviön perässä juosta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

-Liinos ja söpö öttis rv7+1
 
Tulihan se sieltä, se vanha tuttu ällötys. No, vielä ei ole aivan viemäri-olo kuitenkaan ja ruokakin maistuu pääsääntöisesti hyvältä.

JUU - meillähän on sama tuleva synnytyssairaala eli LKS. Oletko synnyttänyt esikoisesi myös siellä? Mulle se on tuttu paikka eikä ole muuta kuin hyvää sanottavaa.

Perjantaiset terkut kaikille huhtiksille. Toivottavasti syysflunssa ei ota selkävoittoa niin kuin meillä...

 
minä 27v ja mies 24v (tälläinen nuorempi malli :LOL: ) ja Seinäjoella tulen synnyttämään.
ilmoittauduin juuri raskaana olevien liikuntaryhmään, vaikka näin alussa mennäänkin. olenpahan sitten tikissä kun h-hetki koittaa, kun on reenannut koko raskausajan
:)
eilen oli ensimmäinen päivä kolmeen viikkoon kun en oksentanut, ällötti kyl kovaa varsinkin illasta. eikö tämä tästä... vatsaa nippailee aina välillä ja kun flunssa vaivaa ja aivastus tulee niin kyllä krampaa vatsaa. voi tietty johtua tosta oksentamisestakin.
 
juu
Kuukatri, siellä LKS:ssa synnytin viimeksikin ja ei mitään negatiivista sanottavaa, synnytys meni hyvin, kätilö oli mukava ja synnyttäneiden osaston väki myös. Tyttö syntyi kohtuullisen nopeasti, kolme ja puoli tuntia siitä kun kaarrettiin ambulanssilla sairaalan eteen - toivottavasti nytkin ehditään sairaalaan :eek:
 
Päijät-Hämeen suunnasta ilmoittaudun joukon jatkoksi. Meille siis tulossa pikku-kakkonen tulevan iso-veikan 10/02 seuraksi
Laskureiden mukaan La olisi 4.4. Ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen neuvola käynti ja toivottavasti siellä saadaan vaikka nuo sydänäänet kuuluviin niin saadaan tähän odotukseen jotakin varmuutta.
 
tulen lykemaan loput teidän jutut myöhemmin, nyt kerkesin vain siihen kohtaan missä kyseltiin ikää ja muita....

eli minä olen 25v, mieheni 28. toista lastamme odotetaan, esikoinen 2,5 v, syntyi 05 tammisaaressa. nyt olisi tarkoitus päästä synnyttämään hyvinkäälle.
 
ilmottaudun minäkin mukaan.. ikää on 30v, mieheni 28v ja esikoinen täyttää lokakuussa 2v. Ensimmäinen neuvola siirtyi ensi viikkoon, arvioitu laskettu aika tällä hetkellä on 2.4... tai siiinä main. Ja Hyvinkäälle tarkoitus mennä synnyttämään.
 
Heips!

Vuodan yhä(jo 2,5vk), mutta onneksi eto olo on voimakas. Muuten oisin repinyt pelihousuni jo ajat sitten. Muuta oireita ei väsymyksen ja tunneherkkyyden lisäksi juuri olekkaan.Tiistain ultraa odotellaan kovasti.

Mandariiniaddikti löytyy täältäkin. Muistan esikoista oottaessani, kun sain hepulin kun lähikaupasta oli mandariinit loppu kahtena päivänä peräkkäin. Melkein itkua tuhrustin, että tilatkaa niitä nyt niin paljon, että ihmisille riittää. Jälkeenpäin on kyllä huvittanut, mutta silloin mandariiniton ilta tuntui suunnilleen maailmanlopulta:D

Omia tietoja kyseltiin: Minä oon 31 ja mies 30. Esikoinen 6/2006, eli reilu 1v9kk tulee ikäeroa. Synnärinä yhä KYS, johon olin tyytyväinen. Nyt kyllä tekisin muutaman asian toisin, mitä en silloin tajunnut "vaatia".

Ruoka kutsuu, joten mukavaa viikonloppua. Voikaahan hyvin,
tyttis ja Viljanteri (kääk, mulla on jo viikot sekasin, kai se oli 9+5)
 
Mä pikaisesti väännin jotain... Muotoilut on vielä päin piippiä mut asia tulee selväksi. Mä yritän ehtiä sunnuntaina parantelemaan, mut tuo kohdakkain laitto on aika syvältä näissä keskustelupalstoissa, joten varmaan fiksaan sitten vasta ihan lopulliseen muotoon jahka suurin osa on ilmoittanut tietonsa.

Nyt ruokaa laittamaan ja sit taas maalaamaan... Tätä taitaa riittää sit seuraavan kuukauden ajan joka ilta... :kieh: Ei sillä mun mielestä maalaaminen on ihan ok, mut mä en vaan yhtään tykkää siitä kaasusuodattimesta ja ilman sitä en nyt uskalla maalata B)

Hauskaa viikonlopun alkua... joskin meillä huominen työpäivä onneksi lyhennetty versio :D
 
Jospa vihdoinkin kerkeisi/jaksaisi tänne muutaman rivin kirjoittaa.

Kovasti voimia ikäviä uutisia saaneille! :hug:

Väsyttää ihan hirmusti. Olen tehnyt vaan välttämättömät jutut kotona esikoisen hoitamisen lisäksi. Hemppari on kuitenkin 146, joten siitä ei ainakaan johdu. Muut oireet ovat aika vähäiset. Alamahaa välillä juilii ja ruokahalu on kasvanut.

Meillä lapsukaisten ikäero tulee olemaan 1 v 8 kk. Mulla on ikää 27v. ja synnärinä ennestään tuttu PHKS (Lahti).

Nyt vaan odotellaan kutsua ultraan. Kai se 2-3 viikon päästä pitäisi olla, kun nyt viikkoja kasassa 9+1. Olisi niin kiva saada varmistusta asiaan.

 
mavi ja stiinatar tervetuloa mukaan tänne :wave:

haikara ihanaa että sydänäänet kuuluivat :D ja mukavaa turkin matkaa teille. me juuri viime su kotiuduttiin sieltä ja lämmintä oli. B)

juu tervetuloa myös sinulle. eipä tuo 37 ole vielä ikä ei mikään ;)

ja jo-an ja kosmos tervetuloa myös sinne päin oikein kovasti :wave:

mussu ei kiirettä listan päivityksen kanssa, ajattelin vaan että olisi kiva saada vähän muutosta siihen. :flower: kiitos kun jaksat hoitaa sitä :hug:

tänään kerroin sitten yhdelle työkaverilleni raskaudesta, halasi niin lujaa että varmasti muistan sen aina :D oli helpottavaa kertoa yhdelle missä mennään.
mies töissä hela v-lopun joten vapaat vietän lasten kanssa ja ma taas töihin sitten "kovin levänneenä" :ashamed:
etovaolo jatkuu ja vaivat mutta ei se auta kun odotella vaan ekaa ultraa jne..
vointeja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä