Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

kn071, no hitto. Eikun positiivisin mielin kohti uutta kiertoa. Pakkohan se on.

isla79, ihanaa, pääset ultraan. Siellä se pienokainen on :) Ultrat oli musta parasta raskaudessa.

.) Dpo 0, eilen sain kuin sainkin plussan ovistestiin (kp 14). Eli ei voi aukkaria syyttää et kierto ois mennyt hukkaan. Kunpa vaan oisin tiennyt tän sillon viikko sitten, kun stressasin et meenkö siihen aukkariin vai en. No, peitot on heiluneet eilen ja toissapäivänä, huomenna vielä ainakin, katotaan jääkö tää päivä väliin, mies vähän stressaa.

Keuhkiskin alkaa vähitellen hellittämään!
 
Hei!
Lueskelin tätä palstaa ja ajattelin, että nyt kirjoitan tänne vaikka olenkin yritellyt välttää... :D Mieli on niin maassa, mutta näitä lukiessa mieli taas piristyy :)

Lapsi on ollut toiveissa jo useamman vuoden ajan, mutta virallista yritystä on nyt 1v3kk. Mitään ei ole tapahtunut. Naimisissa ollaan oltu tulevana kesänä kaksi vuotta. Terv.keskuksessa on käyty, naistenpolilla käyty, hormonikokeet otettu, ultaäänitutkimus tehty ja siemenneste tutkittu. Nämä kaikki ok. Nyt olen syönyt Terolutteja toista kuukautta ja nyt piti mennä aukiolotutkimukseen, mutta kuinkas ollakaan ensi viikko on pääsiäisviikko ja aikaa ei saa. Olin odottanut sitä viis viikkoa kuin kuuta nousevaa ja nyt joudun odottamaan sen saman uudestaan. Kyllä harmittaa! :headwall: Yksityiselle vois mennä, mut 150e on mun mielestä aika paljon, jos kuukauden päästä pääsis julkisellekin. Oma mielenterveys vaan ei meinaa välillä kestää. Odottelua odottelun perään. Ja nytkin jo tämän kuukauden sisällä kuulin kaksi raskausuutista ystäväpariskunnilta. Molemmat onnistuivat likimain ensimmäisillä kerroilla. En voi mitään, mutta itkeskelen noille uutisille vaikka iloisia asioitahan ne ovat. Eristäydyn kohta liikaa kun ärsyttää niin paljon....

Omasta tilanteesta emme ole monillekaan kertoneet, vain muutamille ystävillemme, jotka sitä ovat kyselleet. Onneksi on nämä palstat, joissa samoissa tilanteissa olevia ihmisiä :)
 
tunturihillalle ihanaa kevään jatkoa! Käyhän kuitenkin välillä kertomassa kuulumisia. :hug:

).( Soittelin eilen polille, hyvällä tuurilla meidän aika on jo juhannuksen tienoilla, huonolla tuurilla elokuussa, mutta molemmat kuulostaa mun mielestä siltä että on tosi nopeasti! :)
 
kapybara, hitsit kun tuo siun kirjoitus oli vähän kuin minun näppiksestä :O! Lähinnä noista kertomisista ja menneisyydestä, sekä myös tuosta spermahommelista. Aika lailla samoilla linjoilla just kertomisen suhteen, kyllä on itellä helpompi olla, kun ihmiset, joiden kassa on tekemisissä, tietävät missä mennään. Kun itselläkin tuota masennustaustaa. Mutta hei, hienoa, että ootte nyt saaneet päätettyä nuo asumiskuviot! Kyllähän aina päätökset suuntaan tai toiseen lieventävät stressiä, kun on yksi asia vähemmän pähkäiltävänä. :)

tunturihilla, hyvää kevään jatkoa ja onnea autokoulunpenkille!

Babies, niin, siehän oot nyt raskaana! Jooko! Vieläkö siivotuttaa? Jos, niin meille voit tulla ihan vapaasti imurin kanssa heilumaan, meinaan taas muutama villakoira päässy riehaantumaan nurkkiin. :D

kn071, pahoittelut :(! Mutta seuraavasta kierrosta sitten oot siis PAS:iin menossa, sitten olkoon parempi tuuri!

Almanen, tervetuloa! :wave: Tuttuja tunteita nuo, sehän tässä onkin niin turhauttavaa, kun tuntuu, että koko ajan vaan odottaa ja odottaa ja odottaa. Sit vielä tulee tuommoiset helkkarin juhlapyhät ja sotkee kuvioita. Jaskuja teille! Kannattaa käydä lukemassa sarjakuvablogia Meinasin kaatua . Nyt se on tullut sarjakuvakirjanakin, sain omani postilaatikkoon eilen. Aivan mahtava kyllä, minä ainakin olen saanut tuota lukiessa itkeä ja nauraa, niin lähellä omia tunteita!

Imoen, toivotaan, että tuossa kesäkuussa jo pääsisitte, mutta sulla on kyllä ihailtava asenne, kun elokuukin kuulostaa nopealta. =)

Miten Nypyllä menee?

ON: ultrassa käyty ja siellä näkyi molemmilla puolilla 11-12 mm follit. Eli vihdoin ja viimein näyttää siltä, että ajoitus osuisi tällä kertaa hyvin. Nyt siis kp 7. Sain käskyn piikittää neljänä iltana nyt Menopuria 75 IU (tänään eka) ja aloittaa ovistestailut. Maanantaina on kontrolliultra. Jos saan jo plussan viikonloppuna, niin maanantaina tehdään jo inssi. Nyt on vihdoin positiivisempi mieli, että josko tästä nyt jotain tulisi, kun kerrankin näyttää menevän oikein ajoitus. Sit, jos se ovisplussa tulee jo huomenna, niin on kyllä joku vialla kun nuuo follit on kuitenkin vasta tuon kokoiset. Eli inssi nro 3 ensi viikolla. =)
 
isla79 Ultrakuulumisia???? :)

Almanen Tervetuloa joukkoon :) Onhan se julkinen parempi noin niinku hinnan puolesta :) Ja jos tähän mennessä ei ole vikaa löytyny ni ainahan voi se luomuplussa tulla odotellessa :)

Rowan79 Meinasin kaatua on älyttömän hyvä :) Oon lukenu sen koko blogin kerralla :) Heh, siivousinto kerkes kuihtumaan, ehkä ens kerralla sitte :D

Täällä on pari päivää ollu koko päivän kestävää pahoinvointia. Ihan sama mitä syö, syökö ollenkaan. Eilen oli pakko saada "jotain hyvää", mutta kun sain eteeni kaks karkkipussia en enää halunnukkaa :D Väsymystä myös ilmassa. Tuplasin metu annoksen sunnuntaina ja ikävä jos se vielä vaikuttaa pahoinvointina, ei kiva. Mie taian nyt mennä nukkumaan, silmät lurpsaa :)
 
kn071 negapahoittelut :( onneks pääset pian PASsiin..

Isla79 mitä kuuluuuuu nyt?

Almanen Tervetuloa :flower: Tsemppiä matkalle..

Imoen no toivottavasti olis jo viimeistään kesäkuulla, oot sää urhea ja kärsivällinen, kun noin vaan ton totesit :O ihailtavaa.

Miten menee nasulla??

Viola30 tsemppiä piinailuun ja plussatuulia sinne päin, ainakin on ollu ahkeraa yritystä ++++:whistle: kerro sit tilannetietoja.

Babies Joo, metut kuulemma tekee pahoinvointia, mut ei sulle, kun sä olet raskaana ja se johtuu siitä :D Kauniita vauvaunia ja jaksuja :hug:

Täällä kp8. Tänään töissä kramppas vatsaa niin et teki mieli heittäytyä lattialle kaksinkerroin, meni pian ohi eikä sen jälkeen mitään :confused: epäilin vatsatautia, mut oudosti meni noin vaan ohi... sitä kai se silti vaan oli. Taas on tuntemukset ollu pelkästään oikealla puolen, et sieltä se ovis sitten kai "yllättäen" on taas tulossa. Lämpöjä tulee seurattua, luulen et sillä mennään tää kuukaus ja ehkä tikku tai pari sillon pääsiäisen aikaan.
 
Ai niin, Rowan79 kuulostaa hienolta, onnea =) ihanaa päästä jännäileen sunkin puolesta d:)b Nyt tosiaan tuntuu ajoitus olevan kohdillaan ja saattais jopa tuplat olla tuloillaan :D kerro säkin tilannetietoja... kiva elää edes teidän kautta tätä jännäilyä, kun omalta kohdalta toivon jo menettäny..
 
Viimeksi muokattu:
Babies, joo se blogi on kyllä semmonen, mitä lukiessa on niin monesti aatellut, että ihan ku mie. Sit kun joitain postauksien kommentteja lukee, niin niistä käy niin selkeesti ilmi, ettei näitä tuntemuksia oikeesti voi tajuta kukaan sellainen, joka ei itse kärsi/ole kärsinyt lapsettomuudesta. Aika rankasti siellä joissain kommenteissa syyllistetään lapsettomia negatiivisista tunteista :|. Mikäs on tänään olotila? Milloin ois siun testailujen aika? ;)

Nyppy sie se jaksat niin kannustaa muita ja elää mukana toisten tuntemuksissa :heart:. Mites vatsa jakselee?

Mulla on nyt yhtä vuoristorataa jälleen tää elämä. Eilen oli niin positiivinen mieli ja nyt taas ollaan suossa. Syy: jatkuva kipuilu enempi oikeella puolella ja välillä vasemmallakin. Mie niin pelkään sitä muniksien ennen aikojaan lähtemistä ettei oo tosikaan. Hei ihanat kanssasisaret: tiiättekö voiko tämä kipuilu johtua vain Menopurista (eka piikki siis oli eilen) ja sen myötä jotain kasvukipuja? Mut jos ne nyt kasvaa liian nopeesti ja tippuu taas. Aamulla testasin liuskalla ja vain haalea testiviiva oli. Illalla jatkan CB:lla ja sillä testaan aamuin illoin. Jotenkin kauheen ristiriitaista pelätä sitä plussan ilmestymistä, kun yleensähän se menee just toisinpäin. :confused: Ärsyttävää, kun pitäisi lukea esseetä varten tässä paria kirjaa, vielä englanninkielistä (tieteellistä) tekstiä, niin arvatkaapa vaan, tuleeko siitä yhtään mitään? Ajatukset karkailee ihan koko ajan muualle.
 
Almanen: Tervetuloa!

Rowan: Kiitos minunkin puolestani linkistä! Oli tosi hyvä sarjis. En kehdannut nauraa enkä itkeä, kun olin työpöydän ääressä, mutta kyllä moni juttu kolahti. Siis aivan täysin kuin minun elämästäni, ja varmasti moni täällä tunsi samoin! :D Mutta noita lukiessa tuli myös koko ajan mieleen se, että eihän se plussa vielä lasta lupaa, entä jos raskautuu ja sitten tuleekin keskenmeno. :O No, sitten pitää selvitä siitäkin. Siis toki olen tätä ennekin miettinyt ja monen kokemuksia näillä palstoilla lukenut, mutta nuo sarjis kyllä konkretisoi itsellekin monta asiaa ihan eri tavalla kuin ennen, niin osuva se oli.

En osaa vielä kommentoida mitään viisasta teidän kaikkien hoitoihin, kun en vielä ymmärrä kovin paljoa erilaisista hoitojen vaiheista jne (alkutaipaleella kun ollaan), mutta toivon onnea matkaan jokaiselle! Ja toivottavasti oireilevien tuntemukset osoittautuvat raskaudeksi.

ON: Mulla on menossa kp 20 (suunnilleen 10 dpo) ja "normaaleja" oireita täällä: tissit kipeät jne. Lisäksi on kyllä kurkku kipeänä ja vähän sellainen olo, kuin olisi flunssa alkamassa. Eli todennäköisesti mulla _on_ flunssa alkamassa. Muuhun en jaksa uskoa. Mutta onpas ihan helvetin ärsyttävää, että näitä oireita piti taas alkaa kytätä. Pari kuukautta meni jos sillä lailla, että kun en raskautumisen mahdollisuuksiin uskonut, niin en sitten stressannutkaan. Nyt se näemmä taas alkaa.

Tästä piti vielä kommentoida Rowanille (menee taas kyllä omanapaisuudeksi aika pahasti):

"Ärsyttävää, kun pitäisi lukea esseetä varten tässä paria kirjaa, vielä englanninkielistä (tieteellistä) tekstiä, niin arvatkaapa vaan, tuleeko siitä yhtään mitään? Ajatukset karkailee ihan koko ajan muualle. "

Siis tää on musta ehkä toiseksi pahin fiilis toistaiseksi tässä lapsen yrittämisessä (pahin on se, kun kierron lopussa jo luulee olevansa raskaana eikä sitten olekaan). Tuntuu ehkä tyhmältä sanoa näin, mutta en ole mikään super-perhekeskeinen ihminen, eikä mulla ole varsinaisesti sellaista tyhjän sylin syndroomaa vielä (mutta vasta on menossa yk14, joten ehkä se vielä iskee). Ja jos totta puhun niin ainakaan vielä musta ei ole alkanut tuntua mitenkään superikävältä kuulla toisten vauvauutisista jne (edelleen, voi olla, että tämäkin "lysti" on edessä tulevaisuudessa). Oikeastaan olen tällä hetkellä ihan hirmu onnellinen: parisuhde on mitä parhain, on ystäviä, kiva asuinpaikka, olen mukavalla alalla jne. Ja luulen, että jos meille ei ikinä lasta siunaannu, niin ehkä se ei lopulta olisi mulle ja miehelle sitten kuitenkaan tragedia (tää voi olla harhaista toiveajattelua, mutta tässä uskossa nyt elän).

Mutta siis: mun arkea hankaloittaa toistaiseksi kaikkein eniten se, että tämä vauvabisnes vie kaiken _keskittymiskyvyn_. Vaikka mulla ei ole edes hoidot käynnissä vielä, tutkimukset vasta, niin niiden miettiminen ja päivien laskeminen jne. saa aikaan sen, ettei mun väitöskirjan kirjoittamisesta meinaa tulla mitään. Ajatus vain harhailee. Ja nimenomaan työtä ja tutkimusta olisi nyt kiva tehdä, sillä jos nyt käy niin ettei lapsia koskaan tule, niin olisi sitten ainakin väitöskirja ja voisi joskus saada mielekkään työn. Mutta nyt tuntuu siltä, että kun lapsia ei kuulu ja keskittymiskyky on mennyt ja työtkään eivät suju, niin mitä mulle sitten jää, kun kohta ei ole lapsia _eikä_ työtä.

Tiedän, että tämä on TOSI pieni murhe monen muun murheen rinnalla täällä. Kuten sanottua, olemme vielä aika alussa tässä hommassa: emme ole kokeneet keskenmenoa, parisuhde ei ole lähtenyt rakoilemaan, olemme olleet monessa suhteessa vielä toistaiseksi onnekkaita. Joten ehkä mun kannattaisi olla onnellinen siitä, että suurin arjen probleemi on tällä hetkellä keskittymiskyvyttömyys. Tuntuu vain niin hölmöltä, että kun nyt ehkä kannattaisi panostaa uraan(kin) (siis ei uraan ylitse perheen, mutta ihan vain siihen, että saisi tehdä myös mielekkäitä työhommia) niin sekään ei sitten suju kun mieli harhailee vain näissä vauvakuvioissa.

Tutkimustyö on lisäksi mulle sikäli paha, että en tosiaankaan voi keskittyä tieteellisen tekstin lukemiseen saati sitten kirjoittamiseen, jos on tällaisia asioita mielessä. Kun olen ollut töissä ihmisten parissa, mulle on ollut paljon helpompaa panna omat ajatukset sivuun ja keskittyä hommiin. (Tiedän, että joilllekuille se menee toisin päin: esimerkiksi mun mies nimenomaan uppoutuu tutkimustyöhön ja pakenee sillä lailla murheitaan.) Ehkä pitäisi vaihtaa asiakaspalvelualalle joksikin aikaa...?

Sori taas kamala vuodatus, kirjoitan aina vähän liikaa kun ryhdyn kirjoittamaan...
 
Joku jo aiemmin laittoi meinasinkaatua-linkin, luin silloin ja hyvä oli, kosketti niin läheltä..

Ihan pikaseen nyt jotain vaan, Babies koska tosiaan aiot testata??

Rowan79 koko päivänä ei mitään ja kun olin töistä lähdössä taas sama homma ku eilen... aika outoa vatsataudiksikin, mut mitäpä tää muuta olis.. ei ovis voi tällasta tehdä, eikä vielä pitäiskää olla sen aika :confused:
Kyllähän noi palstojen naiset sanoo osa, et menopur pistää nippaileen ja jomottaan, mut ei kaikilla niissä jutuissa mitä oon lukenu. Kyllä ne on jotai kasvukipuja, uskotaan ja luotetaan siihen. Älä stressaa liikaa, ei sekään hyväks, yritä jotenkin, jollain kumman konstilla edes vähän rentoutua..
Ja muniahan oli kaks, jos toinen irtoaa ja testi plussaa, toinen voi vielä olla kiinni... ja muutenkin jos testi plussaa näyttää, se on sitten vaan mentävä ja yritettävä perinteisellä tyylillä sivakoida..

Tiedän Kapybara ja Rowan tunteen, pitäis viikonloppuna lukea nivaska papereita.
Mä jätin "urani" parhaimmassa nousukiidossa, kun se alko tän asian takia kärsiin (en koko työtä, vaan kieltäydyin haasteellisimmista tehtävistä ja mahdollisuuksista edetä). En kadu ja tiedän kunnianhimoisena ihmisenä, että ura lapsen/lasten kasvaessa alkaa ihan eri tavalla taas kiinnostaan (alan vaihto). Vetoan kuitenkin Taas tässä kohtaan ikääni, mun on pakko katsoa tää nyt loppuun tai se juna jättää mut asemalle.
 
Nyppy Joo, uskotaan siihen ettei pahoinvointi ole metuista johtuvaa :) Mulla on tänään vasta dpo 7 joten testailu joutaa odottelemaan ens viikolle. Jos ovis olis tullu normaalisti, odottaisin tätiä kylään jo tiistaina tai keskiviikkona. Mutta myöhäsen oviksen takia se sitten varmaan siirtyy..
Mikähän ihme sun masua vaivaa :O

Rowan79 Olotila ollu pahoinvoiva ja väsymys painaa. Nukkunu aika kiitettäviä yöunia mut tänään tuli silti nukuttua kevyet kolmen tunnin päikkärit :) Toivon kovasti ettei sulla tuu aikanen ovis.. Noissa ei niin herkissä liuskaovistesteissä on kyllä se hyvä puoli että siinä huomaa kun viiva alkaa vahvenemaan h-hetkeä kohden..(tai ainaki mulla) Mutta varminhan se digi on :)

Mie oon kyllä niin kuuppa jumissa kun vaan ihminen voi olla.. Testailua tosiaan tiedossa ens viikon loppupuolella :) Ihana kulta kyllä ehdotti jo toissapäivänä että pitäskö testata :) Jouduin sitte sanomaan että on vielä piiikkasen aikasta.. Tuli muuten ne kymmenen Davidin halpaa r-testiä mitä tilasin, on ainakin millä testata :D
Tää lähtis nyt saunaan ja ottamaan muutaman kulauksen siideriä(miehelle juotan loput).. Jännä juttu kyllä, mutta lähiaikoina kun olen sen saunasiiderin avannu, niin tosiaan juon sen desin eikä sen jälkeen enää maistu, ei sitte millään ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille :heart: Muistakaahan sunnuntaina niitä pieniä virpojia :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :)

Oireita listailemassa jälleen :) Aamulla,tai siis nythän on aamu, mut heräsin seittemältä ni mulle ei oo enää aamu :LOL: Tuli semmosia menkkajuilintoja kuin olis täti tulossa hetkenä minä hyvänsä :O Perkele jos se nyt tupsahtaa lähipäivinä! Ja on p a h a olo. Mietinkin että pitäskö jatkaa vielä viikko tällä 1g annostuksella, eikä nostaa sitä huomenna. Tiiä minkälainen olo muuten tulee. Lääkärikin sanoi että oman voinnin mukaan nostelee annostusta :) Finnejäki pukkaa julmetusti jostain syystä. Sain sellasen mielikuvan(minä ja mun mielikuvat)että metut auttais niihin? Kun pco:n oireita voi olla akne.
Nyt tulee taas sarjassamme tyhmiä kysymyksiä vol. 526 :D Jos on kontrolliultrassa esim. kaks eri kokoista follia kasvamassa, toinen pienempi, toinen isompi. Niin voiko ne irrota eri aikaan? Vai tekeekö se keltarauhanen sille toiselle irtoamattomalle jotain?
 
Pikaisesti omanapa... tänään kp 31, eilen raskaustesti nega. Eikä tätiä kylään kuulu. Ei myöskään oireita puoleen eikä toiseen... MITÄ TÄÄ ON????? inhoan tälläistä epätietoisuutta :( ei siis kohden koskaan... hullu minä! Ainoastaan edelleen sitä limaista vuotoa tulee hieman edelleen, aina välillä.
 
kapybara, just tuo lukemiseen keskitytminen on nyt niin hankalaa. Mie siis teen opintoja Moodlen kautta. Verkkokurssit sinänsä on olleet tänäkin keväänä ihan suht helppoja tehdä, kun niissä on ollut viikkotehtäviä, joita on pitänyt tehdä. Paremmin on pystynyt keskittymään tehtävien tekoon. Mutta nyt tää essee ja siihen kirjojen lukeminen. Just se keskittyminen siihen pelkkään lukemiseen ei oikein onnaa. Mulle taas tää lapsensaaminen on SE juttu. Oon koko ikäni halunnut äidiksi ja oottanut niin kauan, että päästään yrittämään. Ja sit kävi näin. :( En yhtään osaa edes kuvitella, mitä miulle käy, jos sitä vauvaa ei ikinä tule. En uskalla ajatella. Tämän takia just ne helposti alkaneet raskaudet, varsinkin suunnittelemattomat ja ei-toivotut, tekevätkin niin kipeetä. Toivottavasti nyt molemmat pystytään kaikesta huolimatta keskittymään, niin saataisiin edes jotain aikaiseksi! :)

Nyppy joo mullekin eräs työkaveri sanoi vuosia sitten, kun mietin opiskelu- ja työkuvioita suhteessa perheenperustamiseen, että töitä voi aina lykätä ja tehdä myöhemminkin, mutta lapsentekoa ei kannata jättää liian myöhäiseksi (paljon myöhemmin kuulin, että heidän kaksi vanhempaa lastaan ovat adoptoituja ja nuorin on pitkällisten hoitojen päätteeksi viimein onistunut tulos). Tuo jäi muhimaan mieleeni ja niinhän siinä kävi, että joo...Mulla ei oo edelleenkään vakituista työtä, nyt on maanantaina viimeinen työpäivä vuoden määräaikaisesta sopimuksesta. Mutta oon saanut tuossa työpaikassa viime vuosina aika usein noita sijaisuuksia ja nyt samalla teen opintoja, että saan alan pätevyyden. Ja sit tää vauva-asia kaikkein päällimmäisenä. Kaikki asiat on vähän niinku vaiheessa miun elämässä, vaikka oon jo 31. Onneks on sentään mies, jolla vakituinen työ, ja koti. Näitä stressinaiheita kun on, niin on niin vaikeaa olla stressaamatta. Varsinkin tällä luonteella :D. Hienon päätöksen Nyppy oot tehnyt, parempi se on nyt olla ottamatta liikaa kontolleen, kun kuitenkin tärkeintä on oma jaksaminen ja tietysti se, että se pikkuinen sieltä vielä tulee. Ja sehän tulee teille! :)

Babies, ehkä siun ei tosiaan kannata nostaa sitä annostusta, jos on tuommoiset olot. Jos kerran lääkäri on sanonut, että oman olon mukaan eikä siis ole pakko nostaa. Mie mietin kanssa tuota, että voiko yleensä se ovis tapahtua eri aikaan, jos on kaksi tai useampi munasolu? Voiko ne lähteä vaikka eri päivinäkin? Ja miten testi siihen sit reagoi? Vai mahtaako ne aina irrota yhtä aikaa ja jos toinen ei kerkii mukaan, niin se ei sit irtookaan..? Monimutkaista.

En oo vielä onneks sitä plussaa saanut. Stressata kun pitää, niin nyt mietin, että jos ne eiliset kivut sit oli jo ovulaatio ja plussa ois ollu jo to-iltana (en testannu silloin). Tiiän, että ihan turhaa tämmönen, mutta kun ei oo ne kivut nyt samanlaiset enää kuin eilen, niin siksi mietin. : /
 
-nasu- onpas mystinen tilanne. Tässä netin uumenista löytynyt hcg- taulukko

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

lähde: Perhesuunnittelun kotisivut

eli joissain tapauksissa voi olla hormonin määrä pitkään niin matala, ettei testit näytä (eikä kai silloin raskausoireitakaan).. tämä taulukko koskee onnistuneita raskauksia, eikä km-raskauksia mukana. Pidän peukkuja ettei jostain syystä vaan venynyt kierto... olis ihana kun plussaisit lopulta kuitenkin.

muoks. ja täälläkin joillain (harvoilla) kirjoittajilla plussa näkynyt vasta kp40+, yllä olevat tietysti viitearvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Aurinkoista lauantaita kaikille! :)
Rowan79: kiitos tuosta meinasinkaatua -linkistä, ihan uskomattoman hyvin kuvattu tunteita. tsemppiä lukuhommien pariin! :wave:

Babies: onpa inhottavaa kun sulla on huono olo, toivotaan kovasti, että se on tulevan plussauksen aiheuttamaa! :hug: onko vielä ollu muita selkeitä oireita, paitsi tietenkin se imurointi? :LOL:
Nyppy: onks vielä ollut vatsakramppeja/kipua? mikä olo muuten?
Tunturihilla: täysin ymmärrettävä toi sun päätös vetää välillä vähän henkeä, älä kuitenkaan ihan kokonaan unohda meitä, meille tulee kauhee ikävä sua. =)

ja sitten vähän omia kuulumisia, (viola30 ja muut ihanat kiitokset ultratsemppauksista) oltiin tosiaan torstaina varhaisultrassa. Kaikki ok, murmeli oli ihan oikean kokoinen (tänään 7+4), oikeassa paikassa ja syke näkyi. :heart: lääkäri totesi tosin, että pientä hematoomaa ("verikasaumaa.." tai jotain) näkyi myös, joten sen takia nyt täytyy olla tosi rauhassa ja kahden viikon päästä uus ultra, jossa tsekataan onko pienentynyt vai kasvanut. nyt vaan edelleen toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin!

Ihanaa viikonloppua ja kevättä kaikille!
 
Babies finnit voi olla myös raskauden aiheuttamasta hormonimuutoksesta ;)
Mä muuten joskus kuulin radiosta sellasen ihotautilääkärin teorian, että finnit olis kropan tapa "ilmoittaa" vastakkaisen sukupuolen edustajalle, että tämä yksilö ei juuri nyt ole hedelmöityskykyinen... minusta oli kauhean mielenkiintonen juttu. Ja miettiny sitä usein, musta siinä on kyllä järkeä... tiedä sitten, niin ku meidän lapsettomuuslääkäri viime ultrassa totesi, että naisen kroppa ja sen toiminnat ovat nykymaailmassakin aika mysteerejä vaikka lääketiede onkin pitkällä :) Sun tapauksessa Babies, se tietenkin tarkoittaa ettet voi tulla raskaaks kun olet jo :D

Rowan79 niin totta. Sitä paitsi en koe luopuvani mistään, ajattelen sen niin että jos tästä tulosta nyt tulee, niin se on mulle ja meille kuitenkin maailman tärkein asia ja päinvastoin saan tilalle jotain paljon hienompaa ja suurempaa :heart:
Toki olen kyllä ehdottomasti hyvän koulutuksen ja urakehityksen puolestapuhuja, sitähän toivoisin tietysti myös tulevalle lapselleni. Se on mun mielestä tärkeä juttu, en todellakaan haluis kannustaa jotai 17v jäämään suoraan peruskoulusta kotiin ja hoitamaan lapsikatrasta.
Mutta nuo on sellasia asioita, et jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee omat valintansa omista lähtökohdistaan.
Omalta kohdaltani en usko että olis edes mahdollista alkaa esikoista yrittämää vasta 40+ vaikka jotkut tekeekin niin, mut kun nyt jo todettu ettei kaikki toimi niin kuin pitää, ei ne mahdollisuudet todellakaan voi tästä iän myötä enää parantua.

Tuosta munasolun irtoamisesta sen verran viel, lh-huippu mitä todennäköisemmin irrottaa molemmat munasolut Jos ovat suurinpiirtein molemmat kypsiä sen aikaan. Yritin netistä etsiä faktatietoa pöytään, mut en sitä nyt tähän hätään löytänyt. On harvainaista, mut ei mahdotonta, että erimunaiset kaksoset ovat hedelmöittyneet eri aikoina... tuohon nojautuen, munasolut voisi irrota eri aikaan jos toinen kypsyy pienellä viiveellä toiseen nähden. Tosin yleisempää lienee kuitenkin, että toinen irtoaa kypsänä lh-huipun aikaan ja mikäli toinen ei ole kypsä muuttuu ajan kans kystaksi. Meillä pcolaisilla ei pidetä harvinaisena sitäkään, että solu irtoaisi alkukuusta ja loppukuusta, silloin teoriassa molempien hedelmöittyminen olisi mahdollista.... mut kyllähän nämä on aika ääritapauksia ja melkoista spekulaatiota. Silti ihmeitä joskus aina jonkun kohdalle tapahtuu :D

Isla79 :hug: :heart: Onnea =) :heart: Ihana kuulla että kaikki hyvin... kivi tipahti sydämeltä =)
Siitä hematoomasta johtui pieni vuotelu? Voi nyt kyllä otat rauhassa ja rennosti ja nautit keväästä ja ja ja.... oon niin onnellinen sun puolesta =) :heart:
Tänään ei vatsakramppeja ole vielä ollu, eikä toivottavasti tulekkaan. Muniksia nippailee ihan hetkittäin.. lämmöt silti normit tähän vaiheeseen kiertoa, ettei vielä ovista se ainakaa näytä. Olis vaan vasta pääsiäisenä, sais miehen kans viettää laatuvapaat ;) toki tietty ilman ovistakin, mut se on aina kiva plussa..

Anteeks pitkät sepustukset ja Aurinkoista viikonloppua kaikille teille ihanille =) :flower:
 
Nyppy: Kiitos taulukosta ja muutenkin tiedoista. Olenhan sitä myös kuullut, että joskus plussa tulee testiin vasta myöhemmin, mutta jotenkin sitä aattelee et se olis tullut jos on tullakseen. Täytyy kai testailla kuitenkin vielä... Tuntuu, että kohta olen yhden omaisuuden tuhlannut testeihin. Olen aina ostanut testit vaan apteekista, mutta kai kohta tarvii miettiä et tilais ne netistä, eikös niin saisi vähän halvemmalla? No katsellaan, ja kuunnellaan... Ollaan pääsiäiseksi lähdössä pienelle reissulle, ja olisi kovin mukavaa että jos täti meinaa vierailla vierailisi ennen sitä ja toki toki se plussakin olis kiva nähdä ennen jos on tullakseen. Minulle malttamattomalle tämä odottaminen on kaikista kamalinta....
 
Ainakaan tosta Nypyn laittamasta taulukosta päätellen mun ei olis mitään hyötyä testata vielä. Noin herkkää raskaustestiä olekaan. Dpo8 kumminki vasta. Ja pakkohan mun on nostaa sitä metujen annostusta, kun reseptissä ei ollu 500mg tabuja ku kolkyt. Noh, kun muistaa syödä, ei se huono olo tule niin voimakkaana :)

Isla Oireitahan on aina :D Mutta ei silleen mitään sellasta mikä vois olla muuta ku metujen aikaansaannosta :) Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia, nyt sitte lepäät! :hug:

Nyppy Aika mielenkiintonen teoria. Sitähän tukee sekin että usein finnejä tulee menkkojen yhteydessä, jolloin teoriassa ei pitäs voida raskautua. Joo, jotkut kyllä onnistuu siinäki. Mie niiiiin toivon että saatais nyt se vuodenvaihteen vauva :heart: Ja sie oot edelleen niin ihana kun jaksat olla positiivinen.. :)

-nasu- Toivotaan että saat sen plussan vielä testiin. Sitä pitäs vaan jaksaa odotella pidemmille kiertopäiville ennenku testaa. Hemmetin vaikeetahan se on, tiedän.. : /
 
-nasu- joo, se tietämättömyys ja odotus on tosiaan kamalaa : / josko se kuitenkin selviäis pian, toivottavasti ja tietenkin vielä niin, et testi näyttäis plussaa.
Kannattaa tilata netistä testit, apteekin testi on niihin verrattuna tosi kalliita. Tuo Babiesin laittama paikka on kai halvin, en vielä sieltä ole itse tilannu, muistaakseni mun käyttämät paikat on ollu raskauskeiju.fi ja mammaksi.fi.. joku oli vielä, mut en muista sitä.. dementia? :rolleyes:

Babies minäkin toivon että saisitte sen vaavin nyt tästä kierrosta ja malttamattomana odottelen sun testausta :D
 

Yhteistyössä