Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Babies, mä uskon kans et teillä on tärpännyt!!! Tsemppiä!! Ja älä huoli, kun yks päivä jäi väliin, mulle on sanottu et ovisplussan jälkeinen päivä on tärkein tärppipäivä.

Nyppy, et oo ainoa jota aukkari koski, täällä toinen ilmoittautuu. Kuten kirjoittelinkin jo tuonne Vauvahaave puolelle, kävin siellä tänään ja kyllä mua ainakin koski ja tuntui inhottavalta. Piti kääntyillä kyljeltä toiselle ne instrumentit sisuksissa, ei mikään miellyttävä kokemus. Varjoaineella siis tekivät. Päätin etten halua mitään tutkimuksia vähään aikaan, koska aina koskee. Niin, ja oikea tuuba oli tukossa toisesta päästä. Aika yllätys, koska meillä on yksi lapsi, joka saatiin yk 1:llä.. Omalle gynelle pitää mennä juttelemaan jatkosta, katotaan mitä se sanoo.

Keuhkoputkentulehdus ei ota parantuakseen, sain lisää saikkua ja käskyn mennä keuhkokuviin. Jee..

Kurja olo ja keuhkoihin koskee..
 
Viola30 onneks nyt sitten sekin tehty ja ohi. Toinen tuuba on kuitenkin siis auki? eihän luomupeliä sitten ole täysin menetetty ja nehän voi kuulemma auetakki itsekseen, joillain käyny niinki. Pikaista paranemista ja tsemiä jatkoon, asiat kuitenkin etenee ja sehän on positiivista :hug:
 
Babies, sovitaan, että oot raskaana! =) Kun se vaan oiskin niin helppoa, että kun sovitaan, niin se menee niin. No, joillekinhan se on. Mut oot oikeessa tuosta loppukierron tylsyydestä, sitä se on, kun vaan odottaa, että jotain tapahtuisi.

LoveStreet, jee vihdoin täällä joku, jolle myös määrätty Femarit! Mullakaan ei ole ollut clomeja tai mitään muutakaan aiemmin. Oma systeemi toimii (ainakin jotenkuten, liian kiire on muniksilla ollut tässä kevään aikana irrota), nyt kolmanteen inssiin sitten otettiin femarit mukaan. Minun pitää syödä niitä kp 2-6, nyt on kp 4 menossa. Väsymystä on ollut jonkin verran, mutta se voi olla ihan oikeetakin väsymystä. Tänään on ollut muutaman kerran sellainen pahoinvoinnin aalto ja salilla nousi kyllä pulssi tavallista korkeammalle.

Nyppy mulla kanssa sattui se aukkari ja se kestikin sitten jonkun aikaa kun piti välillä sitä nestettä lisätä kun oikeelle puolelle ei näkynyt kunnolla. Lisäksi mulla illalla silloin tuli hartiapisto ja jotenkin koko hartioiden/rintarangan seutua ahisti. Mutta ei se mitään ylitsepääsemätöntä ollut, punktiokipua pelkään kyllä enemmän. Meidän munasarjat sit näköjään sukulaissieluilee taas :whistle: Mullakin tuntunut nyt illalla vähän juilintaa, tosin vain oikealla puolella, kp 4. Nyt pelkäänkin, että se/ne kasvaa taas hurjaa vauhtia ja koko inssi taas epäonnistuu. Hope not!

Viola, höh, kun nyt paranisit! Mutta ihan hyvä kun keuhkokuvaan passittivat ja tarkistaavat!

kn071, en minäkään osaa neuvoa sen kummemmin, toivottavasti tuo loppuu ja ei mikään kunnon vuoto alkaiskaan!
 
Rowan79 :) mä taas pelkään missaavani oviksen, kun kierron alku samanlainen ku viimekin.. epäilen, et mun kroppa kasvattaa munia liian kiireellä ja/tai liian monta, ettei saa mitää kunnollista/kypsää aikaseks.
Mullakin pistettiin sitä nestettä normaalia enempi, siks kai hölskyikin illan mahassa... se sun hartiapistos varmaan johtui kans nesteestä, ite en muista olisko sellasta oiretta ollu. Mä pelkään kans tulevaa punktiota, hui, pitää yrittää olla miettimättä.. sullahan ei siihen tarvi mennä, kun inssistä tärppää ;)
Toivottavasti sulla nyt kuitenkin välikierron jälkeen kaikki onnistuis just nappiin, voiko sen inssin tehdä vaikka ovis oliskin aikaseen? kunhan sen vaan pongaa tietty.
Pidän peukkuja d:)b

Kauniita unia kaikille :wave: puoliunessa jo kirjoittelen täällä |O
 
Lovestreet Ihmettelinkin jo että missäs olet ollu :) Kiva kumminkin kuulla kuulumisia ja hienoa ettei ao-tutkimus sattunu.. :)

Nyppy Otitko tähän kiertoon niitä clomeja? Raaskitko mennä tsekkaamaan yksityiselle tilanteen ultralla? Kiva kuulla sun sinustaki :hug: Meinaatko yrittää pongailla ovista tässä kierrossa?

Viola30 Miks sun piti kääntyillä siellä? :O varmasti epämukavaa. Mie vaan makailin ja yritin olla rennosti, mutta tuntuhan se epämiellyttävältä. Ja sen jälkeen oli sellanen olo kun ois ollu navasta alaspäin täynnä vettä :D Tosi ikävää että oot vielä kipeä, lähetän sulle oikein paljon terveyttä :D

Rowan79 Loppukierto, alkukierto tylsää. Kaikki tylsää. Mun elämä on hävinny jonneki.

Voi jee, tänään on semmonen itku-iita päivä. Melkein itkin aamulla kun mulla on niin ihana mies(varmaan illalla sit ei ookkaan niin ihana). Itketti toi hyvä sää ja se että että te ootte kirjotellu tänne :D Meen sit varmaan töihin itkemään miten ihanaa on kun oma osasto on kaaoksessa :D Kalenteria kun katsoi, niin just ennen pääsiäistä olis oletettu tädin vierailu päivä. Pistän kyllä ovet säppiin! :) Se onkin kolme viikonloppua tohinaa. Ensin pääsiäinen, sitte vappu ja sitte äitienpäivä.
Ootte ihania :heart: (Älkää välittäkö näistä mun tunteenpurkauksia, oon tosiaan hieman herkällä päällä :LOL: )
 
Tää sai tänään lähetteen!!! 2,5 vuotta yritystä ja lopultakin on edes jotain toivoa päästä eteenpäin tässä asiassa. Vaikka jonottaa tietty pitää vielä.

Kertokaa viisaammat, millainen käytäntö tuolla TYKS:ssa mahtaa olla, tuleeko sieltä joku info että lähete on tullut perille vai pitääkö odottaa että tulee vasta varsinainen aikavaraus?
 
Kn071: Vieläkö liman tuli jatkuu?? Mulla nimittäin myös limaa tullut vähän, jossa ei ole ollut veriviiruja. Joku joskus on sanonut että kiinnittymisen yhteydessä voi sellaista tulla ja voi olla hieman verisyyttä. Mene ja tiedä! Toivotaan kuitenkin:)

Minä kuulun kyllä kanssa niihin joille aukiolotutkimus oli kaikkea muuta kuin miellyttävä kokemus. Sitä kipua en ihan heti unohda, vaikka röörit auki olivatkin.

Täällä kp 27/26... tai siis luultavasti tästä tulee pidempi kierto kun pregnylin pistin vasta kp 14 (aiemmin kp 11...muistaakseni). Oikealla alavatsalla tuntuu välillä sellaisia koliikkimaista kipua ja tosiaan hieman limaa tulee aina välillä. Viimeviikolla olikohan ke iltana oli oikein kramppimaisia vatsakipua, enpä tiiä mistä johtuivat.

Täällä siis odotellaan...
 
Mulla sen aukkarin teki Elina Pellas, joka oli todella hyvä lääkäri ja mukava joten sekin varmaan vaikutti siihen ettei sattunu ku pysty rentoutuun enemmän kun sen edellisen lääkärin kanssa. Ja koska mulla se papa oli viimeks niin vaikee ja kivulias ja se luki siä papereissa, niin mulle oli valittu semmonen huone jossa on parempi ultra kun sen Pellaksen omassa huoneessa+mulle haettiin jostain normaalia pienempi spekula. Lääkäri selitti koko ajan mitä tapahtuu ja näytti näytöltä missä se tuubi menee. Pientä olkapistosta tuli mullekin illalla, mutta ite tutkimus tuntu vähemmän ku normaalit kuukautiset ja sen katetrin asentaminen vähemmän kun papa. Ja mulla tosiaan saatiin heti hyvin näkyyn munasarjat, että ei tarvinnu mitään kääntyillä. Etukäteen pelkäsin ku netti on täynnä kaikkia kauhujuttuja tai sit ne kauhujutut vaan jää mieleen :D
 
-nasu- Joo, tänään jatkui "vuoto"! Ihan MINIMAALISESTI tulee rusehtavaa vuotoa ja pyyhkiessä limaa, jossa tosiaan vaan "viiru" verta, samalta kuulostaa kun sulla! Voi, että kun enteiliskin jotain hyvää koska minä oon jo toivoni menettäny :( Mietin myös josko kuukautiset yrittää puskea lugesteronien läpi?

Tänään töissä mulla sattu vasemmalle puolelle alamahaan TOSI lujaa! Saman tien nappasin grammasen para-tabsin ja kävin vessassa ihmettelemässä. En tosiaan tiiä mitä tämä tarkottaa mutta epäilen kylläki kuukautisia koska mulla menkat TOSI kipeet endon vuoksi.
 
Nyppy tuotahan miekin oon omallakin kohdalla miettiny, että jos se munasolu irtoo ennen aikojaan ennenku ois ees kunnolla valmis. Joo kyllähän sen inssin voi tehdä aiemmin, mutta kun mulla on se ultra torstaina (tuskin nyt silloin kuitenkaan vielä tehdään kun vasta kp 7) ja kuulemma perjantaina on poli kiinni. Ja sit se viikonloppu. Eli aikasintaan onnistuu maanantaina, kp 11. Kun nyt sinnittelis ees sinne asti. No, torstaina varmaan sitten selviää mitä siellä tapahtuu. Kiitos peukuista ja samoja sinne, toivottavasti nyt siellä olis malttia kypsyä rauhassa valmiiks asti ja sitten vasta matkaan! :D

Babies, juu mie ainakin myönnän, että ihan liikaa nyt elämää dominoi tää homma, mutta minkäs teet. Kesätauko voi kyllä tehdä ihan hyvääkin, että jos sitä malttais sit ajatella vähän muutakin. :hug: Mie tietysti aattelen, että siun itkuherkkyys ois nyt vauvahormonien tuotosta! Toivotaan! Ja ovet tädille säppiin ja lujasti, pysyköön poissa!
 
Tervetuloa mukaan jakamaan iloa ja surua vauvakuumesta, tutkimuksista (ja tuloksista!?) ja toivosta saada oma pikkuinen käärö avuin tai ilman :heart:



***Kuumeilijat***

Nyppy 34v...........Esikoinen haaveissa.....Yritysaikaa kulunut n.2 vuotta
- 1.ivf viikko 34, käytössä clomit

Miipeli................................. ................Yritystä 12/08 asti
- Ei vielä hoitoihin/tutkimuksiin.

Melargia 25v..................................... ....Yritystä 1,5 vuotta.
- Inssi tulossa

Tunturihilla 23v...Esikoinen haaveissa.....Yritysvuosi 2/yk 10 -
- Lapsettomuuspolille kesäkuun alussa eka aika

Kapybara................................ .............yk12

Babies 26v..........Esikoinen haaveissa.....Yritystä takana n.1,5v -
- Tutkimukset, Clomit

t84 27v..................................... .........Reilu 2v "kunnon" yritystä.
-Tutkimuksiin menossa

A-ML 24v............Esikoinen toiveissa.....Yritysaika 3v
- Tutkimukset

Helinä*** 27v..................................... Yritysaika 1,5v
- Tutkimukset

83yrittäjä 27v..................................... .Yritys aloitettu 4/2009
- Clomit, 2. inssi tulossa.

Hopeainen............................... ............Yritystä noin 2,5v - Tutkimukset, terolut, kilpirauhasen vajaatoiminta

Viola30...........Toinen haaveissa (esikoinen10/09) kakkosta on yritetty 06/10 asti

tyty86 24v.......... Toinen haaveissa (tyttö 08/09)
- Tutkimukset menossa

Imoen 33v..........Toinen haaveissa (poika -97) Yritys aloitettu 9/2008 KM 10/09 ja 1/10.

h.o.p.e.............Tutkimukset menossa

Rowan79, 31 v...........esikoinen haaveissa........yritystä 9/09 - suunnitelmissa 3. inssi, Femar-tabletit

Pinkku-84, 27v..........esikoinen haaveissa.......yritystä 08/09 - tutkimukset

-nasu- ..........................

LoveStreet ..................


:heart:***Plussanneet***:heart:

Thaikatti 1.icsi

Isla79 1.ivf
 
Imoen Hienoa =) Meillä Oysissa tuli suunnitteluaika vaan ekana. Hoitotakuun mukaan ensimmäinen käynti pitää olla 3kkn sisällä ja hoitojen pitää erikoisairaanhoidossa alkaa puolen vuoden sisällä.

kn071 sä ootkin paljon rohkeampi ja reippaampi ku minä, joka heti panikoi kun traumoja kohdun ulkoisesta. Jospa silti olisivat raskausoireita eikä tätin tekosia.... kerro huomenna sitten mitä testi näytti? +++:whistle:

Babies aika löysin rantein täällä mennään nyt. En tiedä vielä tikutuksesta tai ens kuun clomeistakaan, tässä kuussa tein yllättäen päätöksen ainakin jättää clomit pois (oli purkki jo kädessä kp3, mut laitoin takas kaappiin). Jotenkin on niin menny kaikki mehut ja turnausväsymys päällänsä. Oireet on kyllä silti ihan samanlaisia ku clomien kans, ehkä asteen lievempiä vain.
Kyllä sä oot niin murunen :heart: mullakin väliin tulee noita hellyyspuuskia :) Plussatuulia sinne vain...hyvältä vaikuttaa...

-nasu- sä taidat sitte olla seuraavien plussaavien joukossa :D

Rowan79 kyllä se ovis saa nyt luvan vaan tulla just ajallaan, eikä yhtää ottaa varaslähtöä... minäki haluan jännittämään sun puolesta :D

ON: Biologinen kello pärisee ja huutaa, mut ah, kun on jotenkin helpompi hengittää, kun ottaa vähän rennommin :) Eipä se vauvakuume silti mihinkään ole kadonnu. Pääsiäiseen sattuu ovispäivät ja mikäs sen mukavempaa viettää vapaat ;) Onhan se pääsiäinen munimisen aikaa, vai miten se meni :LOL:
 
Kn071: Mulla myös limaista "vuotoa" tuli taas äsken. Aivan kirkasta sellaista. Mulla on useampana päivänä "juilinut" oikealta alavatsalta ja maha on turvoksissa kuin pallo. Saas nähdä mitä tää tarkoittaa... jännitetään yhdessä. Jotenkin nyt on hieman toiveikas olo, mutta samalla pelottaa herätä aamulla ja huomata tädin saapumisen.
Sullako on huomenna virallinen testipäivä? ONNEA matkaan :)
 
-nasu- joo, yhdessä jännätään!! :heart: Mulla ei kyllä oo YHTÄÄN toivon rippeitä jäljellä ja oonki valmistautunu huomiseen testiin siten et sit saan unohtaa tän homman ja jatkaa hetkeks normaalia elämää :) Uskon, et ne menkat tulee ku luget jää pois.
 
kp1 taas ja siirrynkin tästä sitten taustailemaan. elämä on mennyt tän vauvatoiveen pyörteisiin, eilen meillä oli kotona pitkä ja antoisa keskustelu jossa sovittiin että nyt rauhoitetaan tilanne. mietitään häitä, opiskelen, käyn autokoulussa, valmistaudutaan tulevaisuuden yrittäjyyteen itseopiskellen ja katsellaan taloja. Se on nyt pakko tehdä se. Kesäkuussahan meillä on polille eka aika, sinne toki mennään mutta senkin jälkeen odotetaan hoitoja/tutkimuksia muita juttuja miettien. Uskon että se onnistuukin nyt suht hyvin, kun on oikeesti motivaatiota olla ajattelematta oman mielenterveyden uhalla. Lueskelen kylä näitä, kommentoinkin varmaan mutta nyt pitää pitää breikkiä ja kunnolla asiasta ja parhaiten se onnistuu kun ei koko ajan oo päivittämässä kaksplus-sivua :)
 
Taas on paljon mielenkiintoista täällä kirjoitettu, "hauska" lukea teidän kokemuksista (tietysti vähemmän hauskaa, kun on turhautumista ilmassa itse kullakin, mutta ymmärrätte kyllä).

Tunturihillaa ymmärrän hyvin: jos saa taukoa stressaamiseen, niin se tekee tosi hyvää. Toivottavasti kaikki muu puuha pitää teilläkin mielen kiireisenä!

Mulla tuli ikään kuin luontainen tauko, kun mies kävi siinä ekassa spermatestissä ja tulos oli niin huono, ettei luomuraskauteen tuntunut olevan mahdollisuuksia kuitenkaan. Sitten kun seuraavan testin tulos olikin OK, niin nyt taas aivot pakostakin laskevat koko ajan päiviä ja rakastelusta on tullut enemmänkin pakkopullaa. Ja stressi hiipii pintaan. Outoa, että vaikka miehen parempi spermanäyte on toiveita antava asia ja siitä pitäisi olla kiitollinen, niin heti sitä stressaa enemmän ja oma mieli on tavallaan taas enemmän maassa. :confused: Vaikka luomutärppiin pitäisi olla ainakin sperman puolesta jonkinlaisia mahdollisuuksia, niin en siihen kuitenkaan jaksa uskoa.

Joku kyseli, onko lyhyt kierto hyvä juttu (sori, en jaksa tarkistaa kuka se oli). Minun kierto on keskimäärin 25 päivää, ja minusta on aika kiva, että se on niin lyhyt. Se on kuitenkin tarpeeksi pitkä, että hedelmöittymisen puolesta sen ei pitäisi sinänsä olla ongelma (toki muuta ongelmaa voi olla). Toisaalta raskautumista pääsee yrittämään aina suhteellisen nopeasti. Tietysti silloin ehtii pettyäkin useammin. :( Mulla mahtuu vuoteen 14 yrityskiertoa. Kohta on tosiaan vuosi täynnä yrittämistä meilläkin. Aika vähänhän se on verrattuna monen muun tilanteeseen.

Kavereille / perheelle kertomisestakin oli puhetta. Mä olen ottanut sen linjan, että kerron oikeastaan ihan kaikille kavereille, joille muutenkaan mitään omia asioitani juttelen. Tosi avoin olen siis ollut, moni työkaverikin tietää meidän yrittämisestä, perhe samoin. Olen ajatellut niin, että kestän itse henkisesti huonommin, jos joudun miettimään sanojani ja ikään kuin salaamaan tämän asian. En sinänsä odota mitään erityistä tukea, mutta jo sellainen avoimuuden ilmapiiri auttaa minua henkilökohtaisesti (jotakuta toista varmaan auttaa oman yksityisyytensä suojelu, kaikki olemme erilaisia). Olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä ja jotenkin se usko omaan vahvuuteen ei ole kovin suuri, ja sitten yritän minimoida sellaisia tekijöitä, jotka voisivat aiheuttaa lisää ahdistusta.

Jos tulisin raskaaksi, niin luulen, että yrittäisimme odottaa sen 3 kk ennen kuin kertoisimme ihmisille. Toisaalta jos saisin keskenmenon, niin sitten varmaankin kertoisin siitä. Ajattelisin, että olisi hyväksi saada tukea, jos niin surullisesti kävisi. Ja kerronhan muutkin murheeni ystäville, miksi en sitten tällaista. Vaikka kun keskenmenoa ei ole kokenut (ja toivon toki etten ikinä koekaan), niin eihän sitä voi varmasti tietää, miltä sitten tuntuisi.

Omasta navasta: Mulle voi laittaa jo yk 14. Edelleen olemme jonossa paikalliselle lapsettomuuspolille. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat selkiytyneet sen verran, että mies otti vastaan työpaikan Suomesta. Mies muuttaa syyskuussa Helsinkiin, ja jos minä nyt onnistuisin tulemaan raskaaksi vielä tässä kesän aikana, niin muutan samaan aikaan minäkin. Jos en tule raskaaksi, niin jään vielä 4-6 kk ajaksi tänne ulkomaille viemään opintoja loppuun. Siinä tulee sitten tietysti hirmuinen tauko yrittämiseen, jos niin käy. :( Mutta ei sekään ole hyvä, jos jätän opinnot kesken ja istun sitten yksinäni kämpillä lapsettomuutta stressaamassa.

Jos emme tule raskaaksi ennen kuin minäkin muutan Helsinkiin, niin sitten menemme Helsingissä yksityiselle klinikalle mahdollisimman pian. Se on nyt mietitty selväksi, että menköön siihen vaikka meidän kaikki rahat, emme me kuitenkaan mitään muutakaan halua rahalla tehdä. Vaikka jäisin työttömäksi, niin silti menemme yksityiselle hoitoihin. (Tai siis kyllä julkinen kelpaa, jos sinne vain _pääsee_, mutta arvaan, että jonottaminen kestää tuskaisen kauan.)
 
Voi elämän kevät. Kirjotin pitkät pätkät ja kaikki katos :headwall:

Nyppy Sulla tulee olee siis melkoisen munarikas pääsiäinen ;)

Kn071 Voi ei :hug: Tsemppiä! :heart:

Tunturihilla :hug: Tuu kertomaan kuulumisia välillä, vaikka kauhukertomuksia autokoulusta ;) Tulee kyllä ikävä kun oot meiän perustaja :heart:

kabybara Varmasti tuut raskaaksi kesän aikana, ehkä niitä kuuluisia juhannusvauvoja ;)

Imoen Hienoa että asiat on lähteny kulkemaan etiäpäin :)

Mun on pakko olla raskaana tai mielenvikanen. Aloin äsken imuroimaan ihan ex tempore, enkä tee KOSKAAN sitä. Voin helposti olla kkdenkin imuroimatta ilman mitään ongelmaa :ashamed: Silloinkin imuroin kun on pakko :D

Mites toi lähete julkiselle juttu toimii? Varmaan eri paikkakunnilla eri tavalla mutta kumminki. Voiko mun yksityinen lääkäri laittaa lähetteen esim. ivf:n ja jos voi, ni pitääkö mun käydä jollain kunnallisella lääkärillä ensin? Mietin vaan tosiaan sitä ivf:ää että jos sinne joutuu niin vois julkisia kokeilla eka..
 
Kn071: Pahoitteluni :(
Ei tääläkään kovin paljoa paremmalta näytä. Aamun testi oli nega. Vuotoo ei tosin vielä(kään) kuulu. Oikealla alavatsalla edelleen sellaisia kolliikkikipuja... vuotoa odotellessa.
 
Tervehdys kaikille, tänne onkin taas kertynyt tekstiä. :)
kno71 :hug:

on: pian pitäis lähteä ekaan ultraan, jännittää ihan hirveesti.. tai ei kait tää oo edes jännitystä, enemmänkin kauhua.. :| toisaalta hyvä, että ei tarvi enää odottaa, tää viikko on kulunu NIIN hitaasti.
 

Yhteistyössä