Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Nyppy, Joo voin vaan kuvitella, miten inhottavia nuo kuumat aallot sun muut on. Ja sit jos on vielä semmoset helteet kuin viime kesänä, niin aikamoista kärsimystä varmaan... Ja toisaalta se ois hyvä olla levänneenä ja mahdollisimman hyvävointisena sit syksyllä kun hoidot alkaa. Mie en oo kauheesti saanut tietoa noista Femareista, googlaamalla tietty jonkin verran. Oikeestaan vaan positiivisia kommentteja oon löytänyt keskustelupalstoilta, useimmat kertovat, ettei oo mitään sivuoireita tullut, vaikka aiemmin clomeista ois tullut pahempiakin. Lisäksi yleensä ei noita folleja kypsy monia kappaleita eikä vaikuta limakalvoon ohentavasti niinkuin clomit. Mutta ei siis omakohtaista kokemusta vielä, niin saa nähdä miten minuun vaikuttaa. Aikamoinen sivuoirelitania kyllä löytyy lääkkeen omista tiedoista netistä, mutta on se varmasti ihan eri asia niillä, jotka syövät lääkettä päivittäin kuukausi- tai jopa vuositolkulla (lääke siis alunperin rintasyöpäpotilaisen hoitoon tarkoitettu) kuin meillä, jotka vain muutamana päivänä nappaillaan.

babies tuo siun tilanne muistuttaa vähän samaa ku miulla oli tässä kierrossa. En siis ihan selvää plussaa saanut, mutta kun kuitenkin liuskatestissä oli selvä ero yhtenä päivänä (siis se testiviiva oli selkeesti tummempi vaikkakaan ei yhtä tumma kuin kontrolli) ja sit seuraavana päivänä iski kamala oviskipu, niin siinä kai se sit oli. Ja testit näytti sen jälkeen negaa. Mutta mene ja tiedä näistä, on tää niin turhauttavaa! :headwall: Ja sit ku tosiaan jos on vielä hormonit siinä mukana, niin tiedä miten ne tuntemuksiin vaikuttaa. Huh, sie oot kyllä ainakin kaikkes yrittäny, kun kolme eri testiä oot kokeillu samalla kertaa.

Violalle pikaista paranemista!

Mie tässä mietin, että onko miulla jo PMS-oireet nostamassa päätään. Jotenkin ihan selittämätön ärsytys ollut päällä koko aamun. Ja ehkä mahassakin vähän semmosia tuntemuksia. Ei sen tädin nyt kumminkaan ennen sitä viikonloppuu tartteis tulla, vasta kp 20 menossa...
 
Mulla kyllä tuntuu ku ovuloin siis ihan hirveesti nipistää ja jomottaa alavatsa, niin ku tyksissä käydessä se lääkäri tokas et oon ovuloinu ku oikeassa munasarjassa näky munarakkulan puhkeaminen :)

Mistä ootte ostanu ovistikkuja/raskaustestejä?

Tilasin äsken netistä raskaaksi.fi herkän raskaustestin (10mIU\ml) ja varmuudeksi 10 kpl ovistikkuja. Myös Apteeksita kävin eilen ostamassa raskaustestejä 2kpl (apteekin omia)
Mies kysy heti et ootko raskaana, sanoin etten tiiä.
En kyllä tee testiä ennen 11.4 päivää.
Ainoa mitä mä oon oireillu alaselkäkipua, jomotus alavatsassa, normaalia keltasempi pissa (ei haise) ja valkovuotoa. yleensä ennen menkkoja mun tisulit särkee....vielä ei tunnu missään vaika kuinka hiplailen niitä (kuulostipa tökerölle) :)
 
Hopeainen Onnea :D Kyllä se tietää huomattavasti parempaa ku kp45... kunhan ei sitten jatka enää lyhenemistä kovin paljoa ainakaa :O Maalaisjärjellä ajateltuna se on korjannu sun ovista, hormoneja ja kroppa alkaa pikku hiljaa toimiin ku pitäiski?

Rowan79 kuulostaa ainaki, et nuo sun lääkkeet on hyvät, sittenhän se näkee/tuntee tuleeko sivuoireita, hope not.
Mulle ei kyllä sovi ollenkaa nuo clomit, mut ei aikoinaan sopineet kyllä e-pilsutkaan kun kokeilin.... mietinki, et onko jotain yhteyttä ehkä :confused: siis että hormonipilleri on hormonipilleri, vaikka eri käyttötarkoitukseen, mut kun ei sovi niin ei sovi.
Jospa silti sun jomotus oliskin iloinen luomuylläri, etkä tarvis enää mitään pillereitä :D

Babies kuulostaa kyllä oireet täsmälleen samalta kun mun kadonneen oviksen metsästyksen aikoihin :confused: Jospa silti olis tärpännyt, toivottavasti d:)b (muoks*eikä mitää toivottavasti, kun sehän on jo selvä et on tärpännyt!)
Sillä teidän hauvelihoidokilla on ikävä perhettä ja kotia... voi pientä :( se ressukka ei saa unta ja siksi kulkee ku vaeltava aave öisin ja miettii ikäväänsä. Yleensä ne eka päivät vaikeimmat... Rapsutusterkut hauvelille :heart:

Viola30 käyn etsiin ja kopsaan tuolta aiemmin listatut clomioireeni, laiska jaksa uudestaan kirjoittaa :p
Varsinaiset hoidot alkais meillä elokuulla, mut se oman hormonitoiminnan jarrutus; sumut, alkaa jo heinäkuussa. Tosin jos mun kroppa yhtään nyt sekoittaa tai pitkittää kiertoja, voi kaikki mennä persiilleen.
Älä murehdi etukäteen, pian se selviää mitä tapahtuu... sanot sille lääkärille, ettet jaksa enää vaan odottaa, teet selväksi että nyt ois paree jotain konkreettista tapahtua :D
Tsemppiä kauheasti lääkäriin ja parane pian :hug: Kerro miten meni.

ON: Tätiä ei näy... vielä. Sais jo tulla jos on tullakseen, haluan sen sit äkkiä poiski jos kerran tänne eksyy.
Kyllä se on pconaiset niin, että ovis voi tuntua mut ei sit irtoa millään, voi olla tuntumatta ja irtoaa, voi tuntua ja irrota, voi irrota millon haluaa ja niin monta kertaa ku haluaa tai sitten päättää ettei haluakkaan, pissit tikkuun tai et mitään takeita ei ole, kun voi olla viiva vaik ei irtoa tai olla ilman viivaa vaikka irtoaa... Babiesin sanoja lainatakseni "arg" ;)
 
Viimeksi muokattu:
Clomioireista kopsu: "Eka tabun jälkeen alkoi jo päänsärkykohtaukset ja oikeaa munasarjaa vihloi. Sitten oli hetken aikaa ilman mitään oireita, kunnes kolmannen tabun jälkeen ne iskikin tohinalla. Naamaan ilmestyi muutamat hillittömät hormonipaiseet, joita ei niin vaan piilotellakkaan (onneks nyt kadonneet jo) päänsärky paheni, paha olo ja joka paikkaa kolotti. Tulehdusherkkyys oli sitä luokkaa,että kaikki olkaniveliä myöten yritti tulehtua. Mieliala oli jotenkin tasaseen kaikkeen tympääntyny. Oikeastaan yhdellä lauseella, olo oli koko alkukierron epämukava. Join paljon vettä ja jossain vaiheessa huomasin sen auttavan oireisiinkin, eli kannattaa juoda normaalia enemmän.. esim.pääkipu helpotti vähän sillä. Nää oireet on kuulemma yksilöllisiä ja sit vielä kiertokohtasia, et ei kannata niitä etukäteen jännittää. "

Pahimmat oireet pillereiden syönnin aikaan, seuraava viikko vielä oireita mut lievempinä, loppukierrossa "vain" nippailua kohdussa ja munasarjoissa normaalia enempi, muuten pms-oireita. (Kyläilypaikassa oli mittari, niin hokasin et verenpaineet korkeammat ku ikinä aiemmin. )
 
Nyppy, no huhhuh! Aikamoisia oireita. Onkohan nuo clomitkaan ihan terveellisiä syödä..? Mulle ei kans nimittäin e-pillerit sopinut, kokeilin vaikka mitä vaihtoehtoja (kukas se ton mainitsikaan..), niin mielenkiintoista vaikuttaako clomitkin sitten yhtä voimakkaasti.

Armoton väsymys jatkuu ja keuhkoihin koskee. Ja paha olo koko ajan, ei tee mieli syödä mitään. Aamulla lääkäri, kirjoittelen sit mitä siellä sanottiin.
 
Viola30 nii'in... mitä lie pitkäaikaisvaikutukset noilla lisähormoneilla ja niiden lisäaineilla, toivottavasti kenenkää meistä ei silti tarvii niitä niin paljon napsia, et kauheasti ehtis haittavaikutuksia kroppaan tulla. Älä silti noita mun oireita säikähdä, kun mullakin saattaa jo ens kierto olla helpompi alkushokin jälkeen ja jotku on sanonu, ettei juuri mitää sivuoireita ole tullu.

Jaksuja :heart:
 
OVIS on löytynyt :D Lääkäri arvioi ihan päin sanonko mitä :D Tänään kp16 ja jos se kasvaa 1,5mm päivässä niin on ihan jättimonsterimunis. Sofi one steppiin tuli ihan selkeän tumma viiva, David ei näyttäny juuri mitään. Koskaan en ole noin tummaa viivaa saanu liuskaan :) no, okei, tää oli kolmas kierto kun ovistikkuja käytin :D

Hopeainen Onnea kierron lyhenemisestä! :heart: Säännöllinen kiertohan on siinäki mielessä hyvä asia, että useimmiten se kertoo siitä että ovulaatio tapahtuu :) Eikö niin? Korjatkaa jos oon taas ihan hakoteillä :D

Pinkku-84 Mie oon tilannu raskauskeijusta ja halpa-testi.fi on toinen paikka. Tosiaan noihin Davidin tikkuihin en enää luota(ne pinkit), Sofi one step on paaaaljon parempi. Ja noita jälkimmäisiä saa puolitettuakin kun ovat niin paksuja :)

Nyppy Tofu on onneksi nyt vähän rauhottunut, paitsi että kaheksan jälkeen ei enää nukuta :D Se nukkuu muutenki vuorotellen jommankumman puolella lattialla yöt, ja aamulla sitte alkaa se ralli :D Mut tykkään kovasti tuosta otuksesta :heart:
Sie sen sanoit tosta oviksesta : / Kotona ois kätevä semmonen ultrauslaite muuteksee, sais katottua miten niit muniksia kasvaa jne. Hitto ton mun hirviön on paree irrota! Mulla on ihan sellanen kutina että se lääkäri määrää ens kiertoon sen irrotuspiikin. Oli puhetta jotain viimeks.. hui.

Viola30 Voi sua. :hug: Muista lepäillä paljon :) Mie en todellakaan usko että noi clomit on terveellisiä syödä. Mutta niitä syödään niin vähän aikaa.Luulen kyllä että e-pillereiden vaikutukset on paljon pidempiaikaset. Niitähän usein syödään vuosia. Itse en niihin meinaa enää koskea, eihän tässä näköjään ehkäisyäkään tarvita :D Muista vaan clomeja syödessä – Eyes on the prize ;)
 
Babies ja muutkin :) ajattelin e-pilsuista ihan samaa! En tosin niitä olekaan syöny ku alle puol vuotta elämästäni, sillon tarvis vielä tosi korkeehormoniset koska muuten oli välitiputtelua kokoajan (3kkputkeen,ei kiva..)
Miehelle just sanoin, että jos tässä vaikka saataski 2 lasta hoidoin (hieno suunnitella ku ekastakaa ei oo merkkiäkään eikä viel olla ees hoidoissa :D ) niin olis tooosi omituista alkaa käyttää ehkäsyä. joten vaiks se mei "lapsiluku" olis "päätetty" niin jos sieltä joku hoitorumbien jälkeen tulis luomuna ja ton "lapsiluvun" täytyttyä vielä, saa hän tulla aivan varmasti. (pakko käyttää lainiksia,tuntuu niin v..tun typerältä alkaa puhua niinku olis jumala ja vois päättää näitä juttuja,todellisuus on ihan toinen)
Ymmärsköhän kukaan taas yhtään mitään :D
Tääl on TAAS hirvee orelista, kirjotin ne tänään päiväkirjaan otsikolla:
Näitä voin kerrata kun seuraavan kerran haihattelen turhia,kunhan tästä kierrosta se nega pärähtää ja menkat,ja selviää että nää oli kuviteltuja/pms:ää/jotain ihan muuta
...Pessimisti ei pety ;)

Vettä sataa, piha sulaa, yrttipenkkiä ja kasvimaata suunnitellen!! :heart:
 
Tunturihilla Oon niin samaa mieltä sun kanssa :) Etenkin jos joutuu rankempiin hoitoihin, en enää aio rasittaa kroppaani millään lisähormoneilla. Mun mielipide on se, että jos sen ns. lapsiluvun täytyttyä tulee ykskin lapsi luomuna, niin se se vasta lahja onkin :) Ei sillä ettei ne hoidoillakin tulleet lapset olis mut.. ymmärrättekö? :LOL:

Voihan sitä kyllä mieli aina muuttua ja tilanteet muutenkin, mutta näillä ajatuksilla mennään tällä hetkellä :)
 
Miepä listailen taas oireita ajan kuluksi :) Tänään alkanu tosi ikävä kipu kyljessä. Tuntuu ikävältä kävellä ja olla muutenkin. Mulla on ollu aikasemminki tällästä kipua. En muista oisko ollu ovisaikaan vai ei, mutta luulin sen olevan vaan joku lihaspistos tms. Tuntuu pikkasen samalta kun kylkeä pistää liikaa urheillessa :D Turvottaa ja alavatsaa juimii. Huoh, sais kyllä tärpätä tästä kierrosta. Tiedä sitte mitä korkeammalla annostuksella tapahtuu :O
 
Huoh. Mitä minä teen?

Tänään siis kp 7. Kävin aamulla lääkärissä ja kuten arvasinkin, clomeja on liian myöhäistä aloittaa tähän kiertoon. Munarakkula oli 17 mm eli ovis on parin päivän päästä. Noh, lääkäri sanoi et mun pitäs mennä aukiolotutkimukseen tässä kierrossa ja sainkin tääks päiväks ajan, mutta kun menin sairaalaan, niin vuosinkin vielä vähän eikä sitä voitu tehdä. Nyt mulla on uus aika maanantaille kp 12. Tämä tarkoittaa siis sitä, että tää kierto menee TAAS hukkaan (kuten viime kierto, kun mies oli muualla ja edellinen kun tarvittiin pakkoseksistä taukoa). Siksi siis menee tää kierto hukkaan, koska ovis on todnäk ennen maanantaina ja jos jotain tapahtuisikin, niin huuhtelu huuhtelee tasan munanjohtimet tyhjäksi. Mietin että entä jos en menekään sinne vielä tässä kierrossa, vaan yritetään tää kierto ja sit menen. Mutta onko siitäkään mitään hyötyä? Varsinkin kun on nyt ne antibiootit, joiden pelkään negatiivisesti vaikuttavan alkioon, jos hedelmöittyminen tapahtuu. Mutta nyt oli hyvän kokoinen munasolu kypsymässä eli ovis vois luonnostaan tapahtuakin. Alan olla ihan poikki näihin kuvioihin, tänään mietin entä jos laitetaan koko homma jäihin. Pelottaa se aukiolotutkimuskin, netistä lueskelen aikamoisin kipukertomuksia. Oonko oikeesti valmis tähän kaikkeen? Ennen aukiolotutkimusta siis clomejakaan ei tipu. Sit on muutenkin tosi kipeä olo vieläkin ja oksettava olo huonosti nukkumisen ja tän paska keuhkiksen seurauksena.

Huoh. Mitä minä teen? Meenkö sinne aukkariin maanantaina ja tää kierto unohdetaan vai yritetäänkö tää kierto ja menisinkin vasta ens kierrossa vai jätetäänkö kaikki tutkimukset kesken, koska oon tosi väsynyt tähän kaikkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy En tiiä yhtään.. En uskalla! :D Ei onneks menkkaoloa oo VIELÄ ollu.. Varmaankin viimestään vkoloppuna kuitenkin täytyy testata. Mulla on yks CB-testi ja loput niitä david-testejä. Niitä David-testejä haukuttu, mut jospa ne näyttäs iha oikeen jos on jotain näytettävää :) Ajattelin 13.4 tehä CB-testin ja noita halppiksia siihe saakka :)
Jokohan tuota uskaltais?
 
Viola30 :hug: onpa hankala tilanne sulla, voi että ku oisit tänää sinne päässy...mut eipä sitä nyt auta murehtia. En kyllä osaa sanoa muuta kuin että sä teet niin ku sydän nyt oikeasti sanoo :heart: Folli oli tosi hyvä kokoinen, todennäköisesti nyt irtoaakin, mut ao-tutkimuskin tärkeä asioiden etenemisen suhteen. Se flunssakin varmaan nyt vetää mielen matalaks, eikähän tää todellakaan mitään helppoa muutenkaan ole. Sun tarvii miettiä noita vaihtoehtoja ja sitä mikä tuntuu houkuttelevimmalta/parhaimmalta/järkevimmältä. Kauanko sulla oli lääkekuuria jäljellä? Ei kai ehtis ainakaan alkioon vaikuttaa, kiinnittyminenhän tapahtuis vasta n.1-1,5 vkon päästä. Lähetän täältä oikein paljon voimia ja :hug: a

kn071 eiköhän noi davidin raskaustestit ihan luotettavia luulis olevan, eipä ite ole tullu niillä plussattua. Kerro sit miten kävi... vaikka plussahan se tietty on d;)b Tsemppiä.
 
kn071 Kyllä mun mielestä Davidin r-testit on ihan luotettavia, ovistestit ei niinkään :) Kai sie testailet viimestää viikonvaihteessa? :) Minuukii jännittää sun puolesta ihan suunnattomasti :heart:

Viola30 Voi kun osais auttaa tohon pulmaan : / Kuten Nyppykin sanoi, mietit ihan rauhassa vaihtoehdot ja teet niinku oma sydän sanoo. Voima:hug: Mie oon itsestäni alkanu oppimaan että teen niinkuin vaisto sanoo. On nyt niin monta kertaa käyny niin että oma vaisto on ollu oikeessa ja oon liialla miettimisellä pilannu asioita. Paljon voimia sulle :heart:

Voi video! Se ovisviiva on tänään vielä vahvempi! Mie en jaksa enää :D Tänää kp17, eli mun kirjoissa aika myöhänen ovis :O Ei vois vähempää kiinnostaa mikään peittojen heiluttelu, kumpaakaan. Sanoinkin miehelle että Be careful what you wish for, kun se toivoi että olis enemmän sänkykammarihommia meillä :D

Mietiskelin tossa että pieni kesätauko tässä yrittämisessä tekis varmaan hyvää. Kesä on aina ollu mun lempparivuodenaika, olenhan myös syntynyt kesällä :) Olis kiva viettää hieman edes stressitöntä aikaa. Mies ei kylläkään halua mitään taukoja pidellä. Pitää katsella ja miettiä, vielähän siihen on aikaa :)
 
isla Piikeillä koitetaan saaha hallittu ovis ja sitte inssi siihen. Me täällä kaikki toivotaan onnea siihen ultraan ja tsempataan!

Viola Onpas kurja tauti iskeny, toivon pikaista paranemista!
Voisko sen aukkarin kanssa ajatella siten, että se olis nyt tähän samaan kurjaan oloon tehty, niin sitten ens kierrossa on suurempi tsänssi onnistua, kun putket puhtaat? Tai sitten jos siellä jotain ilmenee, ettei ookaan auki niin jo nyt pääsisi sitten suunnittelemaan hoitoja? Tai jonoon jos joutuu koeputkeen.. Ja sit silleen, jos siihen aukkariin nyt menee, niin se olis ohi ja sitte vois pitää taukoa, eikä olis siitä asiasta enää epätietoisuutta? Mutta toivottavasti löydät jonkun ratkaisun, ei oo mukava elää epätoivossa. Halit sinulle :hug:

kn01 Jännä paikka sinulla!! Onko se 13. päivä virallinen testipäivä?

Babies Voishan sen kesätauon pitää sillai että ei tikuttele ja ottaa vaan rennosti, silleen tulee jos on tullakseen meiningillä? Vähän niinkuin tauko, mutta sellasta rentoa yrittämistä? Joo, ei varmaan oo olemassa sellasta ku rento yritys :D
 
Täällä taas joku ihme pelko nostaa päätään. Luotto tähän ekaan kevyiden hoitojen kiertoon on suuri ja putoaminen on taas pahempi ihan varmasti :( Ja sitte taas toisaalta parin päivän aikana pulpahtelee mieleen : haluanko tätä oikeasti, haluanko lapsen? Voihan se olla että mietityttää tommoset kun on kerrankin mahdollisuus raskautua. Kuuluuko tommosten miettiminen asiaan? Jotenki nyt taas tosi paha mieli.. :'( Eikä kaverin laittamat vauvakuvat facebookkiin auta yhtään.. :(
 
Babies Höh :hug: Samaa minäkin olen tässä viime aikoina miettiny, oonko nyt ihan varma että haluan lapsen.. Samalla miettinyt että pystyisin elämään kahdestaankin jos ei lasta tule, mutta haluaisin kuitenkin sittenkin sen lapsen, vaikka välillä nouseekin juuri näitä hirvitysjuttuja mieleen. Kun rupeaa ajattelemaan että kavereillakin on lapsia tai tulossa, niin sitten se iskee tajuntaan että minullekin yksi kiitos! Hyvä se on pohtia tässä vaiheessa näitä, joten minusta kuuluu asiaan :) Itsekin olen kyllä välillä epävarma asian suhteen..
 
Plussatuulia täältäkin Kn071 ++++:whistle:

Mulla noi Davidin ovistestit ainakin toimii. Oon joskus onnistunut saamaan ihan luomuoviksen ja nyt kun piikitin pregnylillä ja testasin tuloksen, niin samalta näytti. Mut kai noi on aika yksilöllisiä.

Viola30 Mullakin olis ens kierrossa ssg edessä. Siis jos nyt ei tärppää, silloin kyl täytyy jossain muussakin olla vika kun vain munasolun irtoamisessa, peitto meinaan heilunut siihen malliin :heart: Mut niin, mulle sanottiin et aukiolotutkimusta ei tehdä kun kierron 8-10 päivä, ehkä vähän aikaisemmin jos on lyhyt vuoto. Mutta että ei tehtäis enää kierron puolivälin paikkeilla. Näin siis Avalla. Mua kans jännittää se vähän, kuulemma joillakin ollut aika kipuisa. Kaikkeen sitä joutuukin....

Mua ei niinkään epäilytä haluanko lapsen, olen siitä täysin varma. Mutta poden aivan kamalaa synnytyskammoa!! Sekin on ristiriitaista, sillä jos onnistumme vihdoin saamaan vauvan alulle, tuntuisi todella kiittämättömältä ja typerältä puhua tuosta kammosta. Mutta eihän se sitä kammoa mihinkään katoa.... Siskoni on ollut synnnärillä sihteerinä ja kertonut kaiken maailman kauhutarinoita ja pelotellut vaikka millä. Lisäksi olin itse todella iso syntyessäni, ja eikö lapset ole yleensä samaa maata kuin itseki. Ups.. Mutta tosiaan on aivan liian aikaista edes tällaisia murehtia, kun nyt vaan saataisiin uusi elämä alulle :heart:
 
Iltalämmöt romahti eilen ja osasinkin odottaa, et täti pyyhältää pian paikalle -> kp1. Tulikin aika tohinalla, enpä muista koska viimeks ollu tällaset jomotukset.

Mä olen noi "onkotämäsitämitähaluan"- ajatukset käyny monesti läpi ja täysin varma asiasta ollut jo kauan. Ne on sellasia kysymyksiä, ettei ne kai tän lapsettomuuden tiimoilta kenellekkään ihan täysin vieraita ole, luulisin. Vaikka itse päädyin toiseen vastaukseen, tiedän myös ihmisiä, jotka päätyneet päinvastaiseen ollessaan hoitojen kynnyksellä ja tehneet elämässään muuta.

Joku sanoi, et joutuu ivfään... mä ajattelen, et joudun elämään tän lapsettomuuden kans ja pääsen ivfään, toivoisin vaan pääseväni sinne jo nopeammin :)

Mä vetäydyn nyt sairastamaan ja kipuilemaan, keräämään voimia.
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :wave:
 

Yhteistyössä