Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Kiitos, Babies! :heart: Juu pitää alkaa asennoitua tulevaan kesään niin, että yritetään elää rennosti ja tehdä kaikkia kivoja juttuja. Ovista kuitenkin miehen mielestä tikutellaan (kun ehdotin, josko senkin jättäis pois) ja tähtäillään, mutta ei oteta stressiä. Jaa, mites tuo yhtälö saadaan toimimaan? :LOL:
 
Ei oo plussaa odotettavissa tästä suunnasta :| Mutta kyllä se olis jo jonkun aika plussailla!

Babies Se täti on minulla täällä kellarissa, kun tartteen sen ite :LOL: Meinasitko vielä testata? Jos vaikka ehkä kuitenkin ;)
Auttaisko sitä selkää venytellä jumppapallon päällä? Tai sitte "viskata" jalat selällään ollessa pään yli?

Rowanille vielä täältäki :hug:

Mitäs Nypyllä? Oliko se nyt se puuhailukausi menossa? :p

Mitä muille kuuluu, huhuu?! :attn:

Tämä hautomo lisäsi munamääräänsä ja ylituotannon vuoksi piti kanala pistää kiinni. Pitkään mietti se lääkäri mitä tehä ja sanoi sitte että ei voi ottaa niin isoa riskiä että tulis monikkoraskaus. Siis se tyhjennyskään ei ois onnistunut, kun jos toiselta puolelta olis tyhjentäny niin toisellekin puolelle olis jääny liian paljo folleja. Ihan ok ratkasu, vaikka harmittaahan se kun kävi taas näin. Ens kierto vika yritys OI+inssi, jos ei onnistu niin sitte syksyllä suoraan IVF. Ei oo helppoa tämä OI meikäläisen innostuville munasarjoille : /
 
Voi Rowan murunen, jospa sieltä kuitenkin yksi sitkeä simppanen haakuroi perille, ei pidä täysin luopua toivosta ennen kuin täti kurvaa paikalle :hug:
Mitä? Syksyynkö onkin pitkä aika? Nyt kyllä vedät sanasi takaisin, syksyhän on ihan kesän perässä ja kesä on jo kynnyksellä, ellei jo porstuassa. Kuka mulle oli sanomassa että aika menee nopeaa kesällä? Nyt häntä pystyyn kun siirto on vasta tehty, niin kirvestä heti sinne kaivoon pidä silti nakata... ja jos käy ikävästi, niin sitten itketään ja nauretaan yhdessä syksyllä, jännätään ja tsempataan porukalla, oliskin ihana saada ihmisiä piinistelyseuraksi, siitäkin huolimatta että tietysti kaikille toivoo plussaa jo ennen sitä. Tsemppiä sinne kovasti :heart:

Babies Melargialla oliki hyviä venytysvinkkejä. Lisäks mitä mä ite mm. teen; kädet selän takana ristiin, kumarru eteen ja alaspäin, samalla nosta käsivarsia niin ylös kuin mahdollista./ Heiluta käsiä reippaasti niin kuin olisit hiihtämässä perinteistä. /Käsivarret suoraks eteenpäin kädet yhdessä, tee ns. pyöreä "kilpikonnan selkä". /Seiso käsivarret ojennettuina sivulle, kosketa sormenpäillä olkapäitä ja tee kiertoliikettä puolelta toiselle. jnejnejne.
Onpa ihan äärettömän vaikea selittää liikkeitä sanoin :O Melargia vinkki viskata jalat pää yli oli ihan huippu :heart::D oli ihan ymmärrettävässä muodossa kyllä, visiona vaan hauska =)

Melargia anteeksi maailman typerin kysymys, mut miksi sulle ei tehdä luomuinssiä? mistä lyhenne OI? jos kehittyis vain normimäärä folleja? Joka tapauksessa, olen pahoillani että taas sulla meni näin :(
Ei voi kuin toivoa ens kiertoon parempaa onnea :hug:

ON: ovisoireita ei yhtään, nada. Jos jotain pitäis hakemalla hakea, iltalämpö oli eilen 0,3 astetta korkeampi.. hah haa :headwall:


Muoks. Selvitin jo Ovulaation induktio - OI eli munarakkulan kypsytyshoito.. tää on just se sama sana jonka aina unohdan :p
 
Viimeksi muokattu:
Rowan79, voi sua. Ja teitä. Ei oo paljon sanottavaa. Palaan taas siihen kysymykseen et miks tän lapsen saamisen pitää olla niin vaikeaa meidän kohdalla?! Komppaan Nyppyä että ei sinne syksyyn nyt niiiin pitkä aika ole, mutta täytyy kyllä todeta että kyllä se lasta toivovalle tuntuu iäisyydeltä. Toisaalta asia on pakko niellä - huom. siis jos tästä ei nyt teillä tärppää, ei heitetä sitä kuuluisaa kirvestä vielä kaivoon- ja yrittää vaan olla niin kuin meinasin kirjoittaa että normaalit ihmiset, mutta tarkoitan että tunkea elämä muita asioita niin täyteen. En tiiä, ei mulla oo mitään viisasta sanottavaa sulle, virtuaalitukea vain voin tarjota.

Melargia, onpa harmillista. Miten paljon niitä muniksia sitten oli, kun lääkäri oli kahden vaiheilla? Onkohan ne tiukkoja jos ois esim. kaks vai pitääkö niitä olla kolme tai enemmän, niin hoito keskeytetään?

.) Kävin tänään progesteronitestissä kp 21 siis ja tulokset oli loistavat. Tai siis se arvo oli lähellä ylärajaa, joten tässä kierrossa ovis on ilmeisesti tapahtunut. Ihmetyttää vaan se ettei lämmöt oo nousseet, koska monesti mulla ne nousee oviksen jälkeen ja nyt ei. Eikä oo kyllä mitään muitakaan oireita, täytyy vaan asennoitua seuraavaa kiertoa varten. Ens viikolla lääkäri lupas soittaa, et mitä tehdään. Ootteko ikinä kuullut ettei clomeja vois saada jos toinen tuuba on tukossa? Toivottavasti näin ei ole.

Väsyttää..
 
tervehdys kaikille täältä flunssan kourista! Ihan hirvee olo ollu muutaman päivän ja tuntuu että vaan pahenee.. huomiseksi ajattelin kerätä voimia ja lähtee apteekkia kohden ostamaan kaikki mahdolliset, sallitut poppakonstit. Mm. nenäkannua ajattelin koittaa.. onko kellään kokemuksia?
Tästä tukkoisuudesta johtuen ei oo ehtiny yhtään panikoimaan tän raskauden kanssa, ens viikon perjantaina olis seuraava ultra. =) alkuviikosta soitin neuvolaan ja se tuntui aika pahalta kun neuvolan täti ei suostunut varaamaan aikaa, käski vaan odotella, ja soitella sitten myöhemmin (viikolla 11) jos kaikki nyt menee hyvin sinne asti. Toisaalta ymmärrän hänen logiikan, mutta pahalta tuntui. :(

Babies: mulla oli pari päivää ennen plussausta aivan järjetön selkäkipu!! ei meinannu päästä kävelemään ja seisominen tuntui ihan ylivoimaiselta. Toihan on siis sullakin ihan selkee raskausoire! MÄ NIIN TOIVON ETTÄ SÄ PLUSSAAT!! :hug:
Rowan ja Nyppy: ei sinne syksyyn tosiaankaan oo pitkä aika, kesillä on yleensä taipumus mennä ihan hujauksessa! ja älä Rowan vielä luovuta, ei sitä tiedä jos tää hoito kuitenkin onnistuis. Ja Nypylle oikein munarikasta pääsiäistä.. ;)
kaikille muillekin ihanille ketjulaisille toivon kovasti plussatuulta ja auringonpaistetta!
 
Viola30 mä olen just noiden lämpöjen kans ite tässä pähkäilly.. eiks se menekkin niin, että lämmöt alkaa pikku hiljaa nousta ovista kohti, just kun irtoaminen on käynnissä romahtaa lämmöt hetkellisellä piikillä alaspäin ja nousee sitten taas hieman koholle, laskee sitten pari päivää menkkojen alkua ennen ellei hedelmöitys tapahdu? näin siis pitäis mennä karkeasti yleistettynä normaali ihmisillä? Totta kaihan näissä vaihteluja on ihmisestä ja kierrosta riippuen.
Jos sulla hormonit on testien mukaan kohdillaan, mä luottaisin enemmän siihen kuin lämpöön.
En ole kuullut tai lukenu että clomit evätty jos toinen tukossa ja kuten jo aiemmin sanoinki sulle, et tuntuis maalaisjärjellä, että sitä suuremmalla syyllä määräisi clomit tai vastaavat. Tsemppiä nyt sinne.. oireita vaan odotellaan, tai plussaa ainakin testiin, vaikka ilman oireita =)

Isla79 Kiitos ja ihana kuulla sinusta :heart: vaikka ressukka flunssasta kärsitkin. Työkaveri on joskus sanonut tuosta nenäkannusta, kuulemma toimii ja toinen sanoi että vanhankansanneuvo on, että kanferitipoilla (en tiedä miten kirjoitetaan) kostutetaan joku rätti/paperi ja laitetaan hauteena poskionteloiden päälle... itse en ole kumpaakaan kokeillut, mutta väittävät toimivan.
Ihan varmasti tuntui pahalta, voin kuvitella että itse haluaisin varsinkin alkuvaiheessa mahdollisimman usein ultraan. Oletko ajatellut kotidoppleria? mä olen jo päättänyt ja miehellekkin sanonut, että se on sitten ensimmäisiä ostoksia :) Onneksi siihen perjantaihin ei kuitenkaan niin mahdoton aika ole, kärsivällisyyttähän se varmasti kysyy. Voimia ja pikaisia paranemisia sinulle :hug: lämpimiä ajatuksia myös pikku Muruselle :heart:
 
Huh, tää heräs taas klo 5 eikä unta näkyvissä.

Mutta kun tulin lukemaan tänne, niin voi kun tuli ihan tippa linssiin kun ootte kaikki niin ihania! :heart: Kiitos kaikille kovasti tsempistä, tuli paljon parempi mieli. Tosin eilen kirjoittelinkin aika tuoreeltaan polikäynnin jälkeen, niin olin kyllä ihan maani myynyt vielä siinä vaiheessa.

Melargia, niin miksei teille tosiaan kokeilla luomuinssiä vai oliko niin, ettet ovuloi? :hug: sullekin vielä tätäkin kautta!

Nyppy, joo mie tiiän että ihan pussiin itteni oon täällä puhunu! :LOL: Se vaan on niin, että on helppo tsempata toisia ja ajatella toisten puolesta positiivisesti, mutta kun on itsestä kyse, niin se onkin vaikeempaa. Mie oon tämmönen luontainen murehtija ja kaikki asiat pitää stressata etukäteen. Mie mietinkin viime torstain polikäynnin jälkeen, että meidän lääkäri varmaan pitää minua ihan hermoheikkona potilaana :O. Eilen näytin varmaan niin väsyneeltä ja pahoinvoivalta, ettei sen tarvinnu miettii, mitä meille ehdottaa. Joo kyllä se kesä meneekin nopeesti ja ihana tietää, että täällä on syksyllä sitten mahtava vertaistukiverkko valmiina, kun/jos hoidot alkaa. Tai siis tottakai toivon, että kaikki ois plussanneet siihen mennessä, mutta u know what I mean! :heart:

Viola, joo on se käsittämätöntä, kun voi olla niin vaikeeta. Mie eilen polilta kotimatkalla autossa miehelle mesosin, että miten kukaan voi ikinä tulla raskaaksi ekalla yrittämällä tai vielä tahtomattaan ku tää on meille niin vaikeeta. Kiitos virtuaalituesta, kyllä täältä saa oikeesti ihan parasta tukea, kun ihmiset todella ymmärtävät, miltä tämä tuntuu. :heart: Hienoa, että testi on osoittanut ovulaation tapahtuneen! Ei sitä kuule tiiä vielä, mitä tapahtuu. Kovasti tsemppiä!

Isla, kiitos tsemppailusta, yritetään nyt asennoitua kesään niinkuin yleensäkin! :) Ja niinkuin Melargia sanoi, muistaakseni toisessa ketjussa kylläkin, että parempi näinpäin, että on kesä välissä odotteluaikana kuin että pitäis talvella odotella. Paranemisia sinne! Mie ostin nenäkannun talvella, kun oli flunssa. Mulla on poikkeamaa nenäonteloissa (on joskus leikattukin) ja joskus on vaikee saada sieltä limoja irtoomaan. Mutta sitten se flunssa menikin ohi ja en vielä ehtinyt testata sitä. Mutta miekin oon kuullut yksinomaan positiivisia kommentteja siitä. Kannattaa kokeilla!

Babies, fiilikset? Ois tähän kyllä plussauutiset niin toivottuja!

Lugepallerot aloitettu. Toivottavasti niistä ei tuu nyt samanlaista väsymystä ja alakuloa kuin viimeks, ei tähän enää kyllä mitään extraa tartteis! :|Mulla on vieläkin vähän huono olo. Tänään on aikomus lähteä eteläiseen Suomeen ystäväpariskunnan luo ja sunnuntaina tulla takas. Vähän mietityttää tää olo kyllä. Lääkäri kyllä sanoi, että jos olo ei parane, pitää viikonloppuna mennä päivystykseen. Mietti myös noroviruksen tmv. mahdollisuutta. Mutta on kuitenki jo parempi olo kuin eilen. Siksi lähinnä mietityttää, kun jos on joku tarttuva mahatauti, ja siellä ystävillä on semmoinen 8kk ikäinen tyttö, niin en kyllä haluaisi olla tartuttamassa. Mutta kun tekis niin hyvää vaihtaa maisemaa pariksi päiväksi. Pitää nyt vielä vähän kuulostella oloja.

Jos en enää tässä tuu kirjoittelemaan ja reissuun lähdetään, niin oikein aurinkoista pääsiäistä (ja munarikasta!) teille kaikille ihanille naisille! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Rowan79 joo, tiedän mitä tarkoitat... noinhan se mullakin menee. Joskus tosiaan tulee mietittyä sitäkin lääkärissä, että noinkohan tuo edes sopivana vanhempana pitää, kun istuu siellä rikkonaisena sydän syrjällään. Parempaa oloa ja mieltä sinne kovasti yritän virtuaalisesti lähettää.. ja aurinkoista, rentoa pääsiäistä missä ikinä sen vietättekään :)

Omaa napaa sen verran, että kp15 menossa. Ei ovislimoja, ei juimintoja muniksissa ja lämmötkin normaalit :| Eilen oli kylläkin taas se kumma vääntö vatsassa (kuten aiemmin kierrossa), piti oikeen kippurassa kävellä nukkumaan mennessä, mut nyt ei sitäkään.
Ei pitänyt mitään stressiä ottaa, mutta kyllä se pistää kummastuttaan, kun ei taaskaan yhtään tietoa tuleeko ovis vaiko ei ja koska tulee jos tullakseen :ashamed: Taas kerran voi vaan arvailla että joko meni vaiko onko tulossa myöhässä, jos ollenkaa. Ärsyttävää.

No, jos tässä nyt aamukaffet nauttis ja alkais sitten touhuileen päivän askareita, yrittää olla noita miettimättä, kun ei niihin itse voi vaikuttaa kuitenkaa mitenkää.
Rakkaudella ja lämmöllä teitä ihania ajattelen ja aurinkoista pääsiäistä kaikille toivon... sekä mielenrauhaa ja plussia =)
 
Melargia Nyt on kyllä niin vahvat täti oireet etten viiti testailla. Jos ei se tänään sieltä sun kellarista karkaa, niin viimistää huomenna :D Kiitos vinkistä, vääntelin töissä itteäni vaikka mihin asentoihin mutta tuntu ettei mikään toimi..On tuo sun ylituotanto kyllä hurjaa :O Mut toisaalta, hyvähän se on jos(toivottavasti ette) joudutte IVF:n asti että varmasti on sitte saalista paljon :)

Nyppy Kiitos :heart: hienosti selitit, ymmärsin kaikki :D

:Rowan Violakin puhuu asiaa. Tässä kohtaa se aika saattaa tuntua pitkältä, mutta odotahan kun kesä alkaa :)

Viola Sanoisin kuten Nyppykin, luotetaan noihin testeihin. Onhan se lämmönmittailu muutenki aika epävarma tapa arvioida mitään.. :) Sanon minä jo mittailee lämpöjä ja pohtii samalla samoja asioita :D Mie kans luulen että sitä suuremmalla syyllä saat clomit jos on tukossa tuuba.

Isla Sulla on jo kohta toinen ultra, jänskää ja ihanaa :) Hö, hölmö neuvolan täti, mutta toisaalta hän varmaan tekee asiat ”sääntöjen” mukaan.. Kiitos ihana :heart. Mieki oisin toivonu että plussaan, mutta vahvasti tuntuu siltä että täti kurvaa paikalle hetkenä minä hyvänsä. Toi selkäkipuiluki on jännä, alunperin mulla oli niska ja hartiat niin jumissa että päätä särki. Sitte aloin sitä venyttelemään ja ryhtiä suoristamaan niin alaselkä tuli kipeeks. Nyt ne on kunnossa ja keskeltä selkää koskee. Ihanaa olla näin vaivanen :D Pelkään vaan kovin sitä loppuraskautta tän selän kanssa : / mutta, mie istun vaikka pyörätuolissa koko raskauden jos se sitä vaatii :) Paranemisia :hug:

Tosiaan, tätifiilikset vahvenee, mutta olen jo päiviä asennoitunu siihen. Tiedän kyllä että masentaahan se taas muutaman päivän ja sit alkaa se sekoilu kun clomia alan nappailemaan. Toisaalta odotan jännityksellä kontrolliultraa ja sitä että pääsee lääkärin kanssa juttelemaan ja kyselemään :)
Olin kyllä jo ehtiny kuvittelemaan itteni jouluna maha pystyssä ähkimässä odottamaan synnytystä.. Ja miettiny että mun tuurilla oisin just vuoden vaihteessa kiljumassa synnärillä :) Meille ei vauvaa tänä vuonna tule ja sillä siisti, pakko se on hyväksyä.Kiitos kun olette olemassa, ilman teitä ei tätäkään taas jaksais :heart:
 
Kiitokset kaikille lohdutuksesta:heart:

Viola ja Nyppy Toisella puolella oli neljä ja toisella viis follia, että ihan liikaa. Kaks on kait vielä ihan ok, siitä kolmesta en tiiä, epäilisin että vois olla jo rajoilla. Aukkarikierrossa oli tarkoitus tehdä inssi luomukiertoon, mutta en saanut ovista kiinni testeillä, niin ei sit onnistunu sekään. En oo koskaan saanu ovisplussaa testeihin : / Meinasin että pitäsköhän nyt ihan vaan kokeellisesti testailla että miltä se ovisplussa näyttää, jos tässä superovis on tulossa :LOL:

Toivotan kaikille oikein hyvää suklaista pääsiäistä!! Ja paranemista taudeista!! Ja pois tätifiilikset ja voikaa kaikki hyvin!!! Kyllä me tästä suosta joku päivä noustaan voittajina:heart:
 
Anteeksi tää on nyt taas tosi lapsellista ja typerää, kun täällä on tunteet vähän pinnassa ja kireällä, mutta edelleen miten nii Joutuu ivfään, jos ei lasta muuten saa, nii eikö sinne Pääse... tai minä ainakin pääsen sinne tai muuten olen ilman lasta :ashamed: Tietenkin ymmärrän että siinä vaiheessa kun muu ei toimikkaan eka ajatus on että sinne joutuu, muuta kun toivoa ei ole, sinne pääsee.. se miksi koen "joutumisen" ikävänä sanana, johtuu ehkä jollain tapaa siitä, että koen niin olevani viallinen muutenkin ja joka ikinen päivä joudun itselleni sanomaan, että ivf on hyvä juttu kun lasta ei muuten tule ja lapseni tulee olemaan ihan yhtä arvokas, kuin kaikki muutkin tällä planeetalla. Anteeksi :ashamed: tää on vaan mulle iso juttu koko ivfään meno henkisellä tasolla :ashamed:

Melargia en tiedä tekevätkö kolmella, mut kauhuskenaariossahan siitäkin voi lopputulos olla kuusi lasta ja oikein kunnon riskiriskiraskaus sitä myötä :p Voikohan pregnyliä käyttää luomukierrossa, jossa ovis hukassa :confused:
No anyway, ens inssi toivottavasti onnistuu niin ku pitää ja lopputulos plussaa :D :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voikohan tää tunneherkkyys johtua ovulaatiosta vaiko sen väliin jäämisestä, veikkaan jälkimmäistä, koska tuollasia oireita on vaihdevuosissa.. nolottaa, mut miettikää mitä mies joutuu kestään kaiken aikaa :confused:
Kun miettii tuota yllä olevaa "purkausta" järjellä, niin eihän siihen tilanteeseen muutakaan sanaa ole käyttää.. :ashamed: Välillä vaan miettii, että miksi ei ole jo syksy ja välillä taas, etten halua koko ivfään... eikähän sekään edes ole vielä varmaa, että edes toteutuu syksyllä, kun siihen on niin pitkä aika ettei tiedä mitä tapahtuu.

Mä lähen nyt pääsiäisen viettoon ja yritän tasoitta näitä ajatuksia ja tunnetiloja, etten tahtomattani täällä kenenkään tunteita loukkaa, kun itsellä tällanen olo. Olette mulle niin tärkeitä ja rakkaita :heart:
 
Nii, mulle itselle se on joutumista. Haluan ihan mielettömästi onnistua näillä kevyemmillä hoidoilla. Tietenkii sitä tekee ihan mitä vaan että saa sen lapsen, mutta en vaan halua mennä niin pitkälle. Jos vaan on mitenkään mahollista onnistua muuten. Mieli varmaankii muuttuu siinä vaiheessa kun mikään muu ei ole auttanu. Haluisin kovasti pysyä näissä hoidoissa yksityisellä mutta jos mennään niin pitkälle ku IVF:n mun on ihan pakko mennä julkiselle. Siellä taas pelottaa että saa samaa paskaa palvelua mitä oon aina saanu julkisella puolella(paitsi hammaslääkärissä viime vuosina).
Kaikesta huolimatta oon sitä mieltä että ihan yhtä arvokkaita ne lapset on, oli ne tehty perinteisillä menetelmillä tai hoidoilla. Ja meillä jos kellä on oikeus tehdä kaikki mahdollinen sen pienen nyytin saamikseksi.. Ja Nyppy, koska teillä ei muuta mahdollisuutta, TOTTAKAI menette ivf:n :) Mutta kai sunkin on myönnettävä että kivampi ois se lapsi ollu saada helpommalla keinolla?

Nyt se sitte alkaa, tuli vessassa käydessä tuhrua paperiin. Nyt sitte odotellaan milloin tulvahtaa :(
 
Babies negapahoittelut :( Voimia..

Olen tuon joskus sanonutkin, enkä toki kiellä sitä edelleenkään... sitähän vähän niin ku yritin sanoa tuolla, et joudun joka päivä sanomaan itselleni, että ivf on hyvä juttu. Ja tällä hetkellä on sellanen fiilis, etten siihen haluakkaan.. toki varmaan ohi menevää.
 
kyllä mun oli ainakin tosi vaikea hyväksyä hoitojen aloitus. Siinä mielessä samoilla linjoilla ku Nyppy, että kyllä me päästiin ivf:n, mutta sitten niitten hoitojen aikana oli ihan hirveetä kun jokainen piikki oli taistelua ja ajatus siitä, että miksi tän pitää olla NÄIN helkutin vaikeeta. Kävin psykologin kanssa juttelemassa syksyn ja talvenkin aikana ja hän sanoi mulle kun itkin sitä, että miksi mä en voi saada lapsia, että jospa et ajattelisikaan, että et voi saada lapsia, vaan että voit saada lapsia hoitojen avulla. Tuon ajatuksen hyväksyminen oli vaikeaa. Siltikin se jotenkin helpotti kun rupesi ajattelemaan, että minähän voin saada lapsia. Avustettuna mutta kuitenkin!
En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän sanoa.. :) palailen varmasti illemmalla kirjoittelemaan lisää, nyt sinne apteekkireissulle.
 
isla, tajua kyllä sun ajatuksen. Se vaan on jotenkin niin hankala hyväksyä ettei lasta kuulu. Musta tuntuu et tähän asti oon mennyt kuin sumussa tutkimuksesta toiseen. Ja onhan se vaikea hyväksyä ettei meille luonnollisesti lasta kuulu ja paatunein mielin ootan hoitoja, jos ja kun ne aloitetaan. Onhan mulla vielä ne clomit kokeilematta, jospa se niillä. Ja on varmasti Nyppy IVF:ään meno henkisesti tosi iso juttu! Epäilemättä! Niin se on muillekin. Mutta muista, että ei se sun vika ole, vaikka fysiologisesti vika oiskin sussa. Sille kun ei mahda mitään. Oon paljon miettinyt sitä mun tuuban tukkoisuutta ja miettinyt menneisyyden valintoja ja leikkauksia et mistä se vois johtua, mutta jotenkin oon niin väsynyt tähän lapsettomuuteen, etten jaksa edes analysoida sitä (muuten, aina kun kirjoitan analysoida, mulle tulee mieleen mun lukion äikän ope joka kerran huomautti kun lipsautin "analisoida" :D, every time :D ). Nytkin vaan ootan jo uutta kiertoa ja niitä himputin clomeja et oikeesti ois mahiksia. Lisääntynyt auringonvalo auttaa mua tosi paljon ja se et kesä on tulossa (tai meillä täällä oikeestaan jo on)!

Ihanaa kun on pääsiäinen, on pitkä viikonloppu!!

Voi Babies.. Mikä tilanne?

Alkaakohan mulla menkat jo nyt, kun tosi paljon menkkajuillintoja mahassa?! Ja ihmeellistä valkovuotoakin on ollut. Tissejäkin puristelin (töissä!!), mutta eipä tunnu kummemmalta. En ala jos kierto jää taas tosi lyhyeksi, koska mulla ei edelleenkään oo sitä clomireseptiä enkä saa sitä kun ens ti aikaisintaan. Tänään siis kp 22. Väsyttää.
 
Oi, voi harmi ettei ole tullut plussia kenellekään muullekaan! Ei tullut tännekään, yk 15 lähti käyntiin ihan normaaleissa merkeissä.

Mä ajattelin ihan aluksi, että kunpa saataisiin lapsi alulle vaikka sitten inseminaatiolla eikä "jouduttaisi" IVF:n. Nyt alkaa oma mieli muuttua sillä lailla, että kunpa "päästäisiin" sittenkin suoraan IVF:ään, eikä tarvitsisi käydä yhtään inseminaatiota. Joutumisesta on tulossa siis ainakin omalla kohdallani pääseminen, tai siltä ainakin tuntuu nyt. Tai siis kyllä luomuplussa olisi tietenkin itselle ja miehelle ja kukkarolle jne. helpointa, mutta eipä sellaista tunnu alulle saavan.

Tuossa Utan-kirjassa oli minusta hyvää se, että siinä nimenomaan käytiin läpi tosi monia näkökulmia koko lapsettomuusasiaan. Toisille hedelmöityshoidot olivat OK, toisille liian rankkoja, toisista ne tuntuivat luonnottomilta jne. Kaikilla on omat tuntonsa asiasta ja saa ollakin, ei lapsettomienkaan tarvitse ajatella ja tuntea tästä samalla lailla. Ne, joilla on vahvana se tunne että hoitoihin sentään _pääsee_ ja se on hieno asia, niin pitäkää siitä kiinni! :) Ja jos on sellainen tunne, että voi ei hoitoihin _joutuu_, niin kyllähän se harmittaa ja sitä on lupa sekä harmitella että surra. :( Samallekin palstalle mahtuu kumpaakin fiilistä.

Tähän hiukan liittyen minua joskus ärsyttää sellainen mentaliteetti, että lapsettomuudesta kärsivät ovat sellainen joukko, jossa jokainen tuntee näistä tärkeistä lapsettomuuteen liittyvistä kysymyksistä suunnilleen samoin ja siksi kaikki ymmärtävät automaattisesti toisiaan. Ja tällehän on vastakkainasetteluna yleensä se, että kukaan lapsettomuutta kokematon ei voi näitä fiiliksiä käsittää.

Siinä olen samaa mieltä, ettei kukaan varmaankaan voi tietää, miltä lapsettomuus _omalla kohdalla_ tuntuisi, ellei ole sitä itse kokenut. Ja kuitenkin jokainen lapsettomuudesta kärsivä on erilainen, eikä toinen automaattisesti ymmärrä toista tai jaksa olla hienotunteinen. Minä esimerkiksi en ole vielä saanut kovinkaan ärsyttäviä kommentteja omilta "lapsellisilta" ystäviltä, mutta eräs lapsettomuudesta itsekin kärsivä kaveri sanoi minulle juuri tosi oudon kommentin (minun ja mieheni lapsettomuuteen liittyen), joka loukkasi itseäni jonkin verran, jälkikäteen miettien aika paljonkin.

No, ei tämä oikeastaan liittynyt muuhun kuin siihen, että hoidotkin tuntuvat meistä erilaisilta, eikä sille mitään voi. Tässä ketjussa on kuitenkin tosi kivasti otettu toisten tunteet huomioon, eikä varmaankaan kukaan ole kommenteillaan tarkoittanut talloa toisten varpaille, vaikka omat fiilikset erilaisia olisivatkin. Siispä halauksia kaikille!
 
^ Samaa mieltä monessa kohtaa. Ja jos tuota Kapybaran mietintää vie hiukan pidemmälle, niin pahan mielen tuleminen toisten puheistahan on kuulijan "vika", kun asioita tuppaa miettiin omista lähtökohdistaan.. (tietenkin tahallaan syydetyt loukkaukset on eri asia, eivätkä edes kuulu tähän keskusteluun ollenkaan). Ihan vain esimerkkinä vois heittää vaikka tapauksia, kun toinen hehkuttaa mahtavan ihanaa miestään, kun oma ollut just täys kpää, tai kun yksi puhuu raskaudestaan, kun itse ei saa lapsia... niillä ei loppujen lopuksi ole mitään tekemistä sanojan kanssa, että kuulijasta tuntuu ikävälle, you know?
Sitä paitsi meikeläinen ainaki on välillä sellanen hormonihäkkyrä, että jo pelkästään joskus miehen väärällä sävyllä lausuttu hyvä huomen, saa tunteet pintaan... ei silläkään ole mitään tekemistä sen kans, et mun mies olis tehny jotain väärää.
Minusta tuntuu pahalle että joudun ivfään, kun ei lapsia muuten kuulu tai kun mietin, että jotain voi vielä mennä vikaan, ajattelen että mitä jos en pääsekkään ivfään... nuo on musta sellasia tunteita, joista pitää täällä jos jossain pystyä puhumaan, niin minun kuin muidenkin, jokainen jakaa omia tuntojaan ja mielipiteitään, toisiaan kunnioittaen.

Negapahoittelut Kapybarallekkin :( Toivottavasti täti pysyy poissa edes Violan luota..
 
Huomentapäivää vaan :) Kaikki taitaa olla kyllä pääsiäisen vietossa.. Oon yrittäny kirjottaa tässä tovin, mutta ajatukset sumppaa niin paljon etten osaa nyt kommentoida mitenkään noihin edellisiin teksteihin.. Vuoto alkoi kunnolla niinku ennustinkin, kera kipujen tietty..(mites muutenkaan). Huoli alkaa kasvamaan josko clomit ei tuokaan sitä kovin toivottua lasta :( Yks kiertohan tässä on vasta takana mutta kumminki..Johtuu varmaan taas tästä tädin tulon aiheuttamasta hormonimyrskystä, että mietin luovuttamista. Kesällä tulee kaks vuotta täyteen siitä kun lopetin pillerit ja alotettiin enemmän ja vähemmän yrittämään lasta. Jos sitä miettii nyt jo luovuttamista ni mites sitte muiden hoitojen kanssa? :( En tiiä, ajatukset seilaa taas niin laidasta laitaan etten itekään ota mitään tolkkua..
Taisin eilenkin olla aika kiree kun kävin naapurissa iltakaljalla. Naapurin täti taas ihmetteli ja ehdotteli että miks me ei voitais ryhtyä sijaisperheeksi. Ja mites se adoptointi? :headwall: Etenki tuosta sijaisperhe jutusta se jaksaa jankuttaa kun ilmeisesti tällä hetkellä semmosille ois tilausta. En edes jaksa yrittää selittää miks en halua sitä. Kunnioitan ja ihailen kyllä suuresti ihmisiä jotka siihen ryhtyy ja oishan se ihana auttaa... Mutta tässä on nyt kyse siitä että haluan OMAN perheen, meidän pieneen yksikköön yhden ihmisen lisää. Tiuskasin sitte jotain tosi mukavaa tohon sitte ja onneks tajus jättää asian siihen..

Mutta.. Oikein aurinkoista pääsiäistä kaikille :heart: (sori omanapailu)
 
Toivottavasti Babiesin luovutusfiilis ohimenevää... odotin teille tuloksia jo nyt, kun niin varma olen että teitä vielä onnistaa... se nyt ei vaan ollu tää kierto, ehkä jo seuraava tai sitä seuraava. Tsemppiä ja häntä pystyyn, ehkä sun kroppa nyt vaan totuttelee uusiin muutoksiin ja on iskussa sitten tilanteen tasapainottuessa.

ON: taas missattu ovis tässä kuussa, lopetan testauksen. Tänäänkin cb näytti vahvaa viivaa, mut ei hymyilly... eipä ole ollu limoja tai muutakaan kyllä, hentoista juimistelua vain. Pitää vain luottaa et pco kummittelee ettei testit näytä, mut ovis silti tapahtuis. Tosin mietin, kun se limatulppa ei tullu pois, eihän simpat voi päästä edes perille... noh, pääsiäispupuilua jatketaan silti ihan varuiksi ja onpahan ainakin kivaa yhdessäoloa jos ei muuta. (Muoks. Epäilenpä, et nyt olis just vasemman puolen aika tositoimiin ja oikea pitää pääsiäislomaa... kuten olen sanonutki, taitaa toi vasen olla pelistä ulkona. Siellä kyllä ultrassa aina näkyy folleja, mut ne ei valmistu tai irtoa )

Aurinkoista ja rentouttavaa pääsiäistä kaikille :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Babies: lämpimät halaukset sinne! voi itku, mä olin jotenkin NIIN varma, että sulla on nyt tärpänny ja tuntuu tosi pahalta sun puolesta. :( ja onhan siinä aina tekemistä, että saa itsensä kasattua uuteen yritykseen. jaksamista ja toivottavasti tätikivut helpottaa!
Nyppy: toivottavasti ovis olis kuitenkin tapahtunu ja testit ei vaan toimi sun kohdalla. Ja onhan toi pupuilu tällai pääsiäisenä joka tapauksessa ihan mukavaa.. :)
mä makailen edelleen flunssan kourissa.. ja toissapäivänä totesin, että raskausoireet on melkeinpä hävinny ja huolestuin tietenkin taas.. noh, eilen olikin sitten taas niin paha olo ja kaikki yökötti, että huh. Mitään kunnon ruokaa ei tee yhtään mieli, mutta vähintään parin tunnin välein täytyy syödä, koska on niin hirvee nälkä. Oon viimeisen viikon aikana syöny ainaki pari kertaa pitsaa ja jotain grilliruokaa.. :rolleyes: mutta oon ajatellu, että pääasia kun jotain menee alas.. toisaalta sit taas kaikki hedelmät, maito ja jugurtti uppoaa kans hyvin. ja jäätelö! :)
mukavaa pääsiäistä kaikille, nauttikaa ihanasta auringonpaisteesta ja ottakaa rennosti! :)
 
Lueskelin teidän ketjuanne. Täällä myöskin ensikertalaisia. Minä 25v. ja mies 27v. Yritystä takana n.1,5 vuotta eli siis ei vielä älyttömän pitkään, vaikka itsestä se siltä tuntuukin. Kerran raskauduttu luomusti, mutta meni samantien kesken. Nyt ollaan aloitettu tutkimukset. Mitään "näkyvää" vikaa ei ole eli munanjohtimet ok, ei endimetrioosaa jne. Nyt odotellaan verikokeiden ja siemennesteanalyysin tulosta. Toistaiseksi ollaan asioitu yksityisellä, mutta jos (ja kun) tiedossa on kalliita hoitoja, niin emme vielä tiedä miten rahat riittävät ja siirrymmekö julkiselle puolelle. Miten muut olette rahoittaneet hoidot? Toisaalta on sellainen fiilis, että haluan mahdollisimman nopeasti vastauksia ja toivottavasti myös positiivisia tuloksia, vaikka sitten myytäisiin talo ym., jotta voidaan rahoittaa tutkimukset ja hoidot yksityisellä. Toisaalta taas yritän hillitä itseä ja ajatella, että pitäiskö vaan järkevästi hakeutua julkiselle puolelle. Tällä hetkellä mielessä on kuukautiset, joiden pitäisi alkaa näinä päivinä. Vaikka nyt jo osaa aavistella, että se yksi tärppi oli jonkinlainen ihme, joka tuskin enää toistuu, niin silti tässä jännitetään taas kerran alkaako menkat vai ei. Ystävät, naapurit ym. saavat lapsia tuosta vaan ja vähän väliä kuulee vauvauutisia. Eniten ärsyttävät teinit, jotka pamahtavat paksusti pelkästään housut riisumalla, ja yhden yön ihmeet, joita humalaiset äidit ja isät lykkää vaunuissa kylillä. Tällaisilla fiiliksillä siis täällä :( Teidän viestin lukeminen nosti kyllä hiukan tunnelmia; ihanaa miten jaksatte tsempata toisianne ja heittää huumoria kipeistä asioista =)
 
Nyppy Ohi mänt. Olin vaan tuona aamuna kiukkunen, kipeä ja tädin riivaama. Kyllähän työ tiiätte :) Ja sulla se ovis vaan leikkii piilosta.. :( Miten pääsiäisen munajuhlat menny? :LOL:

Isla Miten sun olotilat? Joko on flunssa ja pahoinvointi alkanu helpottamaan? Ehkä sit tässä kierrossa jo tärppäis kun on annoksia kovennettu kaikinpuolin :)

Idylli Tervetuloa :) Meillähän ei vielä muita hoitoja ole ollut kun tää clomit+metut. Mutta meillä on silleen käyny hyvä tuuri että saadaan jouluna, synttäreillä yms. aina rahaa lahjaksi...Niillä on hyvin pitkälti rahotettu tutkimuksia ja hoitoja... Sitte myytiin pappa tunturi, toinen auto on myynnissä ja yleensäkki mies keksii koko aika uusia keinoja tehdä rahaa. Ivf:ää ei kyllä pystytä kustantamaan, jos se pelkkä hoito on pari tonnia plus lääkkeet :( Me pistetään ylimääräset aina säästöön, tosin eihän ne kauan siellä ikinä pysy.. Onko teillä minkälainen tilanne töiden/opiskelun suhteen? Tuleeko milloin tulokset noista testeistä? Mulla on vissiin joku kyselyikä :)

Täällä ois sitte eilen alotettu clomit taas annostuksella 2tbl/vrk. Tänään alko jo muniksien jomottelu, varasin aikaa kiertopäiville 12-13, viikonloppuna kun ei raaskis mennä, eikä liian aikaseen :) Oon nyt metuissaki päässy siihen lopulliseen annostukseen, eli pitäs varmaan alkaa pikkuhiljaa toimia nekin.. Kerrottiin sitte eilen anopille meidän tilanne. Hän on aika ylisuojeleva ja höyry ton ainoan poikansa kanssa, mutta otti aika rauhallisesti tän asian.. On kyllä niin kauan aina meille hehkuttanu muitten vauvoja ja raskauksia että taitaa iteki odotella lapsenlapsia :D

Seuraavaksi ois sitte suunta kohti isännän mummia syömään ittensä ähkyyn :)
 
Tervetuloa Idylli :flower::flower:
Me ollaan julkisella puolella hoidoissa, mutta niin paljon mieluummin olisin yksityisellä, ihan just siitä syystä, että asiat tapahtuisi nopeampaa. Taloudellisista syistä mennään kuitenkin näin ja joutuu aina itseään muistuttaan, että sitä rahaa tarvii sittenkin kun lapsi on saatu alulle. Me ollaan syksyllä menossa ivfään ja onhan noita hintoja tullu siitäkin yksityiseltä katsottua... ivf olis esim. väestöliitolla vaju 2t, pieni hinta toki lapsesta, mutta iso raha nykäistäväksi tyhjästä :p
Teillä on jo kivalla mallilla noi alkututkimukset, toivotan onnea matkaan ja ison kopallisen kärsivällisyyttä :wave:

Täällä mies on sängyn pohjalla, eikä valitettavasti väsyneenä pääsiäispupuilusta, vaan armottomasta flunssasta... itselläkin nenä vuotaa, mut jospa säästyis pahimmalta silti :snotty: Ovis saattoi tapahtua, ehkä, koska nyt lämmöt normisti koholla. Finniteoriakin täsmäis, kun eilen pari sinnikästä naamaan nousi :p Tiedä siitä sitten, ei voi ku taas odottaa ja katsoa. No yritetty on ja talletukset tehty..

Ilma on kyllä ollut aivan mahtava ja tänään olikin tarkoitus yhdessä olla pihahommissa... näyttäis nyt vaan, että saan huhkia ihan keskenäni. Joko Islan flunssa on selätetty? Toivottavasti. Miten muilla menee?? nasu, joko täti tuli tai plussa? Onko Babiesilla parempi fiilis? Viola?

Aurinkoa päiväänne muruset :wave:
 

Yhteistyössä