Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Ai meillä oli Babiesin kans viestit just ristissä :LOL:

Kyllä me ahkerasti juhlistettiin pääsiäistä ja yrittämisestä ei jää kiinni, nyt otetaan kylläkin rennommin... tai mä sanoin miehelle, et paree nyt vaan ottaa ihan lunkisti ettei pumppu petä, kun kuumeessa on :D

Varmaan hyvä juttu anopille kertoakkin, niin ei turhia sitten kysele. Meillä anoppi tietää et olen ollu raskaana jossain vaiheessa ja kysely loppu siihen, kun ei raskaus jatkunu. Mun äiti on vaan se, joka muistaa aina kysellä..
 
Nyppy Ihan viisaasti ajateltu ettei kipeenä olevaa väkisin raiskaa :D Vaikka oishan siinä tarina kerrottavaksi kun lasta siitettäessä isi lähti ambulanssilla sairaalaan.. Meillähän alkaa kohta se pakkopaneminen :D Meinattiin tällä kertaa sen viikon sijaan harrastella kaks viikkoa putkeen.. Huoh. Jänskättää kyllä se kontrolliultra taas, toivotaan että olis enemmän ku yks munis sitte valmiina irtoamaan..
 
Olen itseasiassa saanut jo joistain verikokeista tulokset ja oon niiden suhteen vähän huolissani: S-PROG luteaalivaiheessa 21, S-PRL 568 ja S-TSH 3.8. S-PRL on hiukan yli maksimin, S-TSH ei vissiin ole yli maksimin, mutta kuitenkin yläpäässä ja sitten taas S-PROG on aika alhaalla. Yritin netistä hakea tietoa, että miten suuri vaikutus noilla arvoilla on, mutta tuntuu vaihtelevan aika paljon, että missä vaiheessa on aloitettu lääkitys. Noi tulokset tuli vaan kirjeessä kotiin, koska kävin ottamassa ne kotipaikkakunnalla enkä siellä klinikalla, jossa ollaan muuten asioitu. Sperma-analyysin tulokset tulevat pääsiäisen jälkeen ja silloin sitten jutellaan lääkärin kanssa verikokeiden ja sperma-analyysin tuloksista. Sitten mietitään miehen kanssa, että jatketaanko yksityisellä vai aletaanko jonottaa julkiselle. Lähete tietenkin laitetaan joka tapauksessa myös julkiselle, mutta haluttiin ainakin aloittaa ensin yksityisellä. Nämä tutkimukset on tehty kahden viikon sisällä ja mun käsittääkseni julkisella voi vaan haaveilla sellaisesta tahdista. Mutta voi olla, että taloudelliset reaaliteetit pakottaa jatkossa julkiselle.
Meillä on periaatteessa ihan ok taloudellinen tilanne. Miehellä vakituinen työpaikka ja insinöörin keskivertotulot. Itse olen luokanopettaja ja tällä hetkellä töissä, mutta kesän olen työtön. Syksylläkin on töitä tiedossa, mutta toi kesä ilma palkkaa verottaa aika paljon. Meillä on juuri valmistunut omakotitalo ja suuri asuntolaina siitä, joten lainaa ei pystytä enää ottamaan. Myös luottokorttien limitit paukkuu vieläkin raksaprojektin vuoksi, joten niistäkään ei ole hyötyä. Säästämäänkään ei pystytä, koska taloprojektin jäljiltä tulee vielä paljon laskuja ja kesä pitää tulla toimeen vain miehen palkalla.

Teillä ilmeisesti monella on jo tutkimukset pitkällä ja hoidotkin aloitettu? Ja jollain tuottanut jo tulostakin ne hoidot. Kiva kuulla ja tsemppaa varmasti muitakin :)
 
No kyllä Babies pitäis jo tuolla coctailsekoituksella tuloksia tulla, pidetään täällä kovasti teille peukkuja :)
Joo, "isi antoi kirjaimellisesti kaikkensa ja siitä sinä sait alkusi, sitten piipaa-auto vei isin sairaalaan" :rolleyes: vähäkö mustaa huumoria :D "isi" vois murista tuolla peiton alla jos tietäis mitä puhun, on meinaan aika kiukkusen olonen mies tuolla...
 
Idylli onneksi kuitenkin suht pian teillä tuo lääkäriaika, niin siellä ne asiat sit selkiytyy. Hopeainenhan oli mestari tuossa arvojen tulkinnassa ja Viola? Mä en noista niin osaa sanoa, mut sen tiedän, et kyllähän pienilläkin heitoilla tässä asiassa saattaa olla just se ratkaiseva vaikutus.

Mitä muuten kuuluu Hopeaiselle??
 
Idylli Nyppy puhuu totta ja lääkärikin meille sanoi että nämä asiat on niin pienestä kiinni.. Meissähän ei periaatteessa ole mitään vikaa, paitsi mulla on lievä pco. Arvot suhtkoht kohillaan ja mieski priimakunnossa.. Silti ei lasta kuulu. Meidän kaikkien onneksi on kaikenmaailman hoitoja ja apuja :) Meilläki on taloudellisesti aika tiukkaa vaikka molemmat vakkaritöissä ollaanki. On asuntolainaa, kämppää pitäs rempata eikä tämä omakotitalon pitäminenkään mitään halpaa ole. Yksityisellä pääsee "suht halvalla" tutkimuksiin ja kevyemmät hoidotkaan ei ole niin hintavia loppupeleissä. Varsinkin kun sitä summaa ei tartte köntässä maksaa. Tuuhan sitte kertomaan lääkärin kuulumisia heti :)

Nyppy Sun pitää nyt hoivata ja helliä kultaa :)
 
Niin Babies pitää, kyllä mä sille äskenkin lämpimän kaakaon petiin vein.. ja nenäliinoja. Harmittaa murun puolesta, kun loppuvapaat menee näin, mut minkäs teet. Nyt mä kyllä jätän sen lepäileen hyvän kirjan seurassa ja itse painun pihalle touhuaan :)

Harmittaa taas missattu ovis, olikohan tammi- vai helmikuu, kun tän vuoden ainoan rehellisen ovisplussan sain (hymynaaman siis).. höh. Jos ei nyt tärppää, niin ehkäpä sit taas ens kierrossa ;)
 
Idylli: tervetuloa! :wave: me ollaan käyty hoidoissa yksityisellä, nopeempaahan on tietysti, mutta kyllä maksaakin. Ollaan säästetty ja mä oon vinguttanu visaa.. mies onneksi tienaa paremmin ku ite (mä oon kans opettaja :)) ja on sitten maksanut suurimman osan lääkkeistä. Tosta tsh-arvosta, mulla on kilpparin vajaatoiminta ja ennen hoitojen aloitusta arvo oli 2,5 ja lääkitystä nostettiin. Lääkäri oli sitä mieltä, että arvo saisi olla 1-2 niin raskaus alkaisi helpommin.. Tästä on kyllä niin monta mielipidettä, että en sitten tiedä.. :confused:

Babies: huh, sulla siis clomeja kaks tabua päivässä, eiköhän tolla määrällä pitäis sit tulla tuloksiakin! toivottavasti ei mee liikatuotannon puolelle vaan toimis just sopivasti. =) koska meet ultraan tsekkaamaan tilanteen? nauratti toi sun kommentti pakkopanemisesta, eipä sitä kyllä olis muutama vuosi sitten ajatellu, että elämässä voi sellaistakin olla.. :D mulla vaan jotenkin niin hyvin mielessä kun meille clomien käytön aikaan lääkäri määräsi aina tiettynä päivänä aamuseksiä. ja mä oon NIIIIN aamu-uninen.. olihan se aikamoista kun yhtenäkin iltana käytiin keskustelu, että riittääkö jos laittaa kellon soittamaan vartti normaalia aikaisemmin.. :LOL: onneksi kuitenkin se on kivaa hommaa.. ja tiedätte taas ainakin miten kuluttaa seuraavat pari viikkoa.. ;)

Nyppy: paranemista sun rakkaalle, miehet voi olla aika äreitä kipeinä.. :D toivottavasti sä säästyt taudilta. Tosin jälleen kerran otsikolla "loputon huuhaatiedon varasto" , jossain on siis sanottu, että pieni flunssa/kuume auttaisi kiinnittymisessä, joten ehkä toi on sit hyvä niin teidän talletukset tärppäis nyt. ;)
itellä flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, ihan rättiväsynyt on edelleen ja nenä vuotaa. toisaalta oon niin tylsiintyny tähän kotona oleiluun, että toivottavasti menis nyt ohi ja jaksais tehdäkin jotain. Aikaisemmin kirjoittelinkin jo, että vähän huolestuttaa kun tuntuu, että kaikki aikaisemmat raskausoireet on hävinny.. ei juurikaan pahoinvointia ja tänään aamulla kun nukuin vatsallani totesin, että edes tissit ei oo enää niin kipeet. Huolestuttaa, että vieläkö kaikki mahtaa olla hyvin. Perjantaina sen sitten näkee..
:hug: kaikille! :)
 
isla79 Kiitti tiedosta! Aika monella keskustelupalstalla oli samanlainen maininta, että sen arvon pitäisi olla 1-2 tai 1-2,5, jos yrittää lasta. No, mielenkiinnolla nyt sitten odottelemaan mitä mieltä lääkäri on. Lapsen saaminen tuntuu olevan jonkilaista salatiedettä ja tosiaan, kuten Babies sanoit, pienestä kiinni.

Ja kiitos Nyppy kärsivällisyyden toivotteluista. Sitä tässä tosiaan taitaa tarvita itse kukin :flower: Se kyllä ärsyttää, kun flunssa (tai vatsatauti tai tai...) osuu just ovulaatiopäivälle. Jos muutenkin se peiton heiluttaminen on muodostunut pakkopullaksi, niin sitä se on ainakin jos kipeänä ja väsyneenä yrittää :(

Haaveileeko moni teistä suurperheestä? Tai haaveiliko joskus vuosia sitten? Meillä on aiemmin ollut haave useammasta lapsesta, mutta nyt ei enää uskalla toivoa kuin edes sitä yhtä tuhisevaa kääröä tähänkin kotiin.
 
Arvatkaa mitä! Myö harrastettiin seksiä eikä ollu ees ovulaatio :LOL: (Kaikkia varmaan kiinnostaa ihan kybällä)..

Nyppy Tätähän tää on.."Jos vaikka ens kierrossa".. Sun pitää nyt harrastaa sitä että kuvittelet kun se munasolu hedelmöittyy ja alkaa jakautumaan ---> Kaikki keinot käyttöön :D On se murulla kiva kun on noin kiva emäntä että hoitaa ;)

Isla Hyvä että sulla jo olo paranee.. :) Muistat vaan lepäillä, niin hirveetä kun se onki näillä säillä. Arvaa vaa oonko ite ihan pimeenä kun en pääse pihahommiin(selkä vihottelee).. Pakko varmaan alkaa sitä aamuseksiä harrastamaan..|O Varasin netin kautta ajan ja laitoin siihen että 2.5 tai 3.5 :)
Kaikki on hyvin siellä sun masussa :heart:

Idylli Niinpä, henkimaailman asioita nää lapsentekohommat.. :D Mulla on aina ollu haaveena saada kaks lasta, haluisin ehdottomasti sisaruksen lapselle.. Mutta kun sais edes sen yhen, mulle riittää sekin :) Ei oo vissiinkään paljoa pyydetty? Mulla oli TSH 2,4 eikä kumpakaan lääkäri siihen mitään kommentoinu, ilmeisesti ok.
 
Viimeksi muokattu:
babies: itse asiassa, kyllä meitä kiinnostaa.. :popcorn: :LOL: ei hyvähän se on, että ei mene väkisin vain oviksen aikaan puurtamiseksi.
Kiitokset tsemppauksesta :hug:

mulla on aina ollu toiveissa saada useampi lapsi, kolme tai enemmänkin.. mutta niin sitä vaan nää omat haaveet muuttuu.. ja todellakaan mitään ei enää pidä itsestään selvyytenä. Se on hassua kun välillä kuulee kommentteja tyyliin, "no, kolmas tyttöhän meille nyt syntyi vaikka niin toivottiin poikaa" niin tuntuu, että ei hermo kestä.. Sitä sitten vaan nyökyttelee ja hymyilee typeränä..
 
Isla79 varmasti kaikki on masussa pienellä hyvin :heart: Thaikattihan sanoi samaa jossain samoissa vaiheissa, kun oireet oli vähentyneet.. jaksat nyt vaan luottaa, edes yrittää, jookos? Vauva voi paremmin kun ei erity stressihormonia hillittömästi, tai niin mua viisaammat on sanoneet :) Mulla oli sama mielessä ton kiinnittymisen suhteen, että ei kai se pikku nuha pahitteeks sitten ole ;) Se vaan tuli mieleen tuossa pihalla meuhkatessa, että onkohan ihan hyväks... mutta ehkä rajansa kaikella, pakko kai se on elääkin välillä ja tehdä muutakin, juimasi vaan yhdessä välissä pikkusen.
:hug: sinulle ja pikkusellekkin :heart:

Idylli totta, sillon kyllä kaikkein viimeks olis seksi mielessä... mutta ei kyllä vapaaehtoisesti jätetä yhtään kiertoa väliin :D Kyllä tää on sellasta että kärsivällisyyttä vaatii jos joku; päivät, viikot, kuukaudet ja vuodet vaan vierii... mut kyllä sitä näinkin ihanan ison ja tärkeän päämäärän eteen ihminen on valmis tekeen mitä vain.
Vastaus sun kysymykseen on Kyllä. Tosin nyt olisin tyytyväinen edes siihen yhteen, mut en toki ihan ole toivosta luopunut isommankaan perheen suhteen.

Babies mielikuvaharjoituksia siis... tosin mun mielikuvissa pikkuisen pitäis olla jo kovasti tuolla pihalla juoksemassa ja sotkemassa itseään :D eivaan, ihan totta, olen lukenu jostain et pitäis noita tehdä... miks ei?! Ei maksa mitään, eikä takuulla ainakaan mitään menetä ;)
Ja kyllä onkin ollut hyvä "hoito" pääsiäisen :saint: melkein alkaa jo tuntuun et muru osaa hyödyntää liian hyvin tän ovisajan :LOL: Se on niin seksikäs, nenä punaisena vuotaen :D
Kivahan se on kuulla, että teilläkin parisuhteessa kevättä rinnoissa muutenkin, eikä vaan ns. pakkoseksiä :whistle: että samaa mieltä Islan kans :popcorn: :LOL:
 
Huomenta!

Palailtiin illalla reissusta. Täällähän on rupateltu ihan ansiokkaasti pässinpyhistä huolimatta. :)

Idylli, tervetuloa! :wave: Jeps, me ollaan julkisella hoidossa ja meillä on aikataulu menny suht nopeesti kun alkuun päästiin. Eli siis ensikäynti oli tammikuun lopussa, ja nyt on 3 inseminaatiota tehty. Neljänteenkin päästäisiin ennen kesää, jos välttämättä haluttaisiin, mutta todennäköisyys% raskautumiseen meille on sillä tavalla niin pieni (5 %, tämä kuultiin viime viikolla siis 3. inssissä), että henkisiä voimavaroja ja rahaa (hormonit) säästääksemme skippaamme sen ja jäämme odottelemaan syksyä ja ivf-hoitoa. Se tässä julkisella on huono puoli, kun on niin pitkä kesätauko ja isoja hoitoja tehdään ainakin meidän polilla silleen kahteen otteeseen/vuosi, keväällä ja syksyllä. Toisaalta tuo taukokin tulee tarpeeseen, on tää kevät ollu sen verran raskas. Meillä samantyyppinen tilanne, reilu vuosi sitten otettu asuntolaina eikä säästöön jää oikeestaan mitään. Mulla loppui just työt, ei oo jatkostakaan tietoa. Ei siis puhettakaan yksityiselle menosta. Meillä toisaalta siinä ei olis juurikaan järkeä, kun oman kaupungin sairaalassa on tuo fertipoli, mutta lähin yksityinen joka tekee ivf-hoitoja on naapurikaupungissa 130 km päässä. Hyvin ootte päässeet alkuun, eikun vaan tsemppiä ja kär-si-väl-li-syyt-tä! Sitä tää vaatii ja siinä mie oon aina ollu aika huono! :p

Babiesille pahoittelut kun nyt ei tärpännykään... Mutta oot kuitenkin tainnut jo selvitä pahimman pettymyksen yli..? Jospa tuo clomien annostuksen isontaminen nyt auttais tilannetta, kun nyt sitten et innostuis munimaan liikoja kerralla ;). Hyvä, kun saitte anopillekin kerrottua tilanteesta. On se molemminpuolin ihan hyvä juttu, kun tietää tilanteen, niin helpommin välttyy aiheuttamasta pahaa mieltä sanomisilla ja kyselyillä.

Isla, joo tuo on jotenkin niin karseen kuuloista nykyään, että voivotellaan sukupuolta. Onhan toki itselläkin (ollut) tietyt toiveet lasten määrästä ja sukupuolista (<- heh, ihanku niitä ois useempikin vaihtoehto kuin kaksi :D), mutta nyt ois niiiin superonnellinen siitä yhdestä pienestä nyytistä... Sie olet onneksi nyt hyvää matkaa menossa siihen suuntaan :heart: Toinen mikä ärsyttää ihmisten puheissa, että "aletaan tekemään pikkukakkosta". Kertokaa mullekin, miten niitä tehdään! Tai no, onhan mulla tämän puolen biologia jo hallussa aika pikkutarkastikin (kuten varmasti meillä kaikilla), mutta ihanku se ois tosiaan niin itsestäänselvää. Joo, mie ärsyynnyn välillä varmaan liian pienistäkin, mutta se vaan menee joskus niin. Mutta hirveesti hyviä vointeja teille sinne ja leppoisaa masunkasvattelua! :)

Nyppy joko on mies hoidettu kuntoon? Jospa se siun ovis kuitenkin tapahtui. Kuule kun miulla oli aika samantyyppinen tilanne just tässä kierrossa. Ja lääkärissähän nähtiin maanantaina, että siellä se munasolu pallottaa. Ja sitten illalla CB näytti negaa, mutta viivat oli siinä kyllä vahvat. Munis irtosi kuitenkin seuraavana päivänä juilinnoista päätellen (ja samantien limat loppui), keskiviikkona inssissä se oli jo siis irronnut, eli ovulaatio tapahtunut. Mie alan olla oikeesti vahvasti sitä mieltä, ettei ovistestit toimi miulla ainakaan aina niinku yleensä naisilla. Lääkäri taisikin mainita, että ne toimii n. 80-90% varmuudella oikein, eli "pikkusen" liioiteltu sitä varmuutta niissä ohjeissa. Mie kans vähän luulen, että miun vasen puoli ei ihan kunnolla jaksa tuottaa loppuun asti noita munasoluja kun oikee on aktiivisempi. JA just sen oikeen puolen aukiolostahan ei ollu 100% varmuutta. Mutta, eipä sillä liene niin väliä, kun ivf edessä joka tapauksessa. :)

ON: Reissu ystävien luo teki hyvää. Se pikkuinen 8kk tyttö oli niin valloittava ja suloinen, että sai väkisinkin hyvälle mielelle. Ristiriitaista olikin, kun toisaalta välillä tunsin ihan sietämätöntä tuskaa, kun katselin heidän touhujaan ja kun pikkuinen mönki miunkin syliin niin luottavaisena. Hyvä oli silti olla siellä, kun hekin tietävät tilanteemme ja ymmärsivät että miulla oli välillä paha olla. Eilen illalla sitten olikin kunnon parkuminen kotona. Mulla taas taitaa nuo luget tehdä temppujaan, kun on taas semmonen alavire päällä.

Täällä olikin tuolla aiemmin puhetta ivf:ään joutumisesta vs. pääsemisestä. Mie olen vain niin pettynyt siihen, ettei tulosta tullutkaan kevyemmillä hoidoilla. Heh, mikä sit on kevyttä ku miettii tämän kierron cocktailia (femar + menopur + pregnyl + luget :LOL:)? Mut siis, tottakai oisin halunnut raskaaksi mahdollisimman pian ja "helposti". Miun pitää nyt käsitellä tää asia loppuun asti, mutta kyllä alkaa mieli jo kääntyä niin päin, että sinne ivf:ään päästään. Siksi toivonkin kesän menevän nopeesti tänä vuonna :rolleyes:. Ehkä siinä on kuitenkin mukana se lopullisuus, että sit jos ne hoidot ei tepsi, niin mikäs sitten eteen. Mie aion varata taas ajan meidän polin terapeutille. Miun vaan nyt pitää saada käsitellä tää vaihe kunnolla loppuun ja sit pääsis ehkä viettämään kesääkin kevyemmin mielin ja keräilemään voimia syksyyn. Eilisen parkumisen jälkeen mie päätin, että kesän ajan mie keskityn ensi sijassa itsestäni huolehtimiseen, niin fyysisesti kuin psyykkisesti ja parisuhdettakin pitää hoitaa. Laihduttaminenkin on ihan hyvässä vauhdissa, nyt on vuoden alusta lähtenyt 10 kg (BMI on silti vielä 28) ja asetin tavoitteeksi just Kalorilaskuriin, että 31.8. mennessä vielä n. 7 kg pois. Saa nähdä, onnistuuko grillailuineen ja jätskeineen. :popcorn: Auts mikä romaani tästä taas tuli!
 
Rowan79 Jep, pahimmasta pettymyksestä on päästy yli.. Se on aina ihan pakko ottaa itteään niskasta kiinni ja nostaa nokka kohti uusia pettymyksiä..Peruspessimisti. En kyllä vieläkään ymmärrä miten sitä vieläki jaksaa toivoa näin pitkän ajan jälkeen..
Hienoa että sulla on tavotteita, ja vielä semmosia mitkä on tavoitettavissa :) Tuo onki hyvä suunnitelma että kesän keskittyy kaikkeen ihan muuhun. On ne hoidot syksyllä varmasti mielelle helpompia :)

Mie tässä kans vähän suunnittelen tulevaisuutta hoitojen suhteen.. Viedään miehen simpat kunhan raaskitaan uudestaan syynnättäväksi. Jos siellä ei vieläkään mitää ongelmaa ole, inssi ei ole suunnitelmissa. Jos sitä kesän söis clomeja ja metuja. Nyt kun sais sen lähetteen eteenpäin niin ehkä loppuvuodesta jo pääsee julkisella asiassa eteenpäin.. Sit kun clomeja on syöty mitä saa syödä,jatkan metuilla.. Voihan ne yksistäänkin auttaa :) Tämä suunnitelma voi kyllä aina muuttua, mutta jos näillä mentäis :)
 
Rowan79 kiitos kysymästä, miehellä selkeästi parempi päivä tänään... muka töissä käymistä jo suunnitteli, sarjassamme "Elämää työnarkomaanin kanssa" :p Pyysin kyllä, että jättäis väliin. Olen samoilla linjoilla oman ovulaationi suhteen, ihminen on kuitenkin aina yksilö ja testien ohjeistushan on aina vain linjanveto johonkin suuntaan.. poikkeus vahvistaa säännön.
Teillä sitten mennään vähän samoin aikatauluin kuin meillä hoitojen suhteen, kiva =) mutta toki toivon teillekkin plussaa jo kesän aikana.
Mä mietin tuossa sun viestin luettuani, että kun tilastojen valossa ajatellaan tätä ketjua, osan pitäisi oikeasti plussata lievemmillä hoidoilla ja osa menee ivfän kautta.. luulenpa, että joukkoon mahtunee myös joku luomuplussakin.
Tää kevät vaan näyttää liian hiljaiselta plussien suhteen, että toivottavasti ne tuleekin sitten myöhemmin yhtenä ryppäänä.
Voimia sulle kamalasti asioiden työstämiseen :hug:

Babies kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, josko se plussa sieltä tulis jo vaikka kesän aikana, ettei suunnitelmaa tarvis edes pidemmälle viedä.

Mahtava ilma taas, taitaa päivä mennä ulkona ja muita asioita pohtien... hyvä niin. Ajattelin kyllä hieman hillitä ihan varuiksi, kun mahdolliset kiinnittymispäivät olis tässä käsillä, niin vois ainakin varoa nostelemasta mitää itseä painavampia :p sitten varmaan harmittaa, kun täti kurvaa paikalle, että suotta taas varonut.. mutta toisaalta..........
Aurinkoista ja lämmintä kevätpäivää kaikille :heart:

Ai niin vielä, täällä yks anonyymiainalaihduttaja ilmoittautuu :wave:
Pari kiloa aina onnistuu tiputtaan ja ne tulee pian takas (eipä ennen ollu tällasia ongelmia, ikävää vanheta : / ). Metut auttais, mut reseptiä nyt ei vielä ainakaa ole. Pienikin pudotus olis hyväksi hedelmöittymisessä ja tavoitteena onkin oikeasti onnistua ennen syksyn hoitoja.
Eikö olis kiva tehdä tää yhdessä, jos muitakin halukkaita ilmoittautuu?? Rowan? Voisin kuvitella, et mua ainakin kummasti tsemppais, kun kuulisin toisten onnistumisesta, mahdollisesta liikunnan lisäämisestä tms.
Onko tää nyt ihan typerä ajatus? Saako tuulta siipien alle?
 
Nyppy Loistava idea!! Mie haluan kans mukaan!! Tehtäiskö tää projekti tässä omassa pinossa vai pitäskö perustaa uus? Vois jakaa hyviä ruokaohjeita ja muita tsemppauksia..
Alan olemaa kyllä vahvasti sitä mieltä että noi metut auttaa tossa alun laihtumisessa sillä että on niin huono olo ja ruokahaluttomuuskin on yks sivuoire.. Mulla on nimittäin ollu hirvee sokerinhimo tässä lähiaikoina ja oon jotenki oikeuttanu itteni mässäilemään enemmän, koska metuthan tasaa sitä verensokeria.. dippadai. Pakko taas päästä ruotuun..

On kyllä hurjan kuuma ulkona! Meillä näyttää mittari 20 astetta ja oon ihan paahtumassa tuolla pihahommissa :D
 
Hei joo! Mie oon ainakin messissä! Vois vaikka ihan oman pinon perustaa tälle painonpudotusjutskalle. Siinäpä meille ois kesäks sit muutakin juteltavaa ja tsempitettävää täälläkin kuin nää hoitohommelit. Ja sais lisäpotkua, kun vois vaikka aina raportoida etenemisestä. :D
 
Tervetuloa Idyllille! Ja hyvää pääsiäistä / tsemppiä kaikille!

Rowan (sukupuolista): "(<- heh, ihanku niitä ois useempikin vaihtoehto kuin kaksi )"

On toki. :) Intersukupuoliset nyt ainakin, jos fyysisistä vehkeistä / kromosomeista jne. puhutaan. Ja sitten on ihmisiä, jotka eivät psyykkisesti koe olevansa kumpaakaan sukupuolta / kokevat, ettei oma sukupuoli ole mies tai nainen (esim. genderqueer on yksi nimitys tälle, mutta sana voi tarkoittaa todella monenlaisia erilaisia sukupuoli-identifikaatioita tai niiden puutetta).

Sori saivartelu, pääasiasta olen toki samaa mieltä: sukupuoli saa (mahdolliselle) lapselle tulla juuri sellainen, kun tulee. ;)

Hoitojen rahoittamisesta: Me olemme vasta tutkimuksissa, eli mikään ei ole vielä maksanut mitään, mutta tarkoituksena on mennä yksityiselle puolelle (kunhan siihen vaiheeseen päästään muun elämäntilanteen puolesta) ja ehkä vielä skipata inseminaatiohoidot kokonaan (jos tätä meillekin suositellaan).

Me olemme kumpikin tällä hetkellä jatko-opiskelijoita / apurahatutkijoita, joten taloudellinen tilanne ei ole siinä mielessä huikea, mutta miehellä on duunia tiedossa ainakin pariksi-kolmeksi vuodeksi. Omasta tulevaisuuden rahatilanteesta en osaa sanoa oikein mitään. Rahat kuitenkin riittänevät yksityisellä käyntiin hyvinkin, koska menot ovat pienet. Meillä ei ole autoa, ei omistusasuntoa, ostan käytännöllisesti katsoen KAIKKI vaatteet / tavarat / huonekalut / kirjat käytettynä (aivan joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, esim. alusvaatteet + sukat ostan uusina, samoin joskus jonkun ulkoiluvaatteen tms). Matkailemme aika paljon, mutta tuolloinkin halvalla (yövymme retkeilymajoissa hotellien sijaan jne). Tämä on ollut elämäntyyli jo aika pitkään, joten rahaa on säästössä ihan mukavasti. Toisaalta on huono omatunto, kun voi suoraan mennä yksityiselle, eikä kaikilla ole siihen varaa...
 
kapybara yritä päästä tuosta omantunnon soimaamisesta yksityisten hoitojen suhteen :) Jokainen sinne kai menis jos olis mahdollisuus ja teillä on, eikä se ole mitenkää teidän "syy". Minussa se ei ainakaa herätä kateudentunteita tai muuta, kovasti toivotan vaan tsemppiä ja pikaisia tuloksia =)


Mä en kuulkaa flikat niin pitkälle vielä asiaa ajatellu, et uuden ketjunki vois perustaa, mut Joo, ei hullu idea, kunhan vain hyvän nimen keksisi?? Tai sitten omanapailun yhteydessä kommentois myös tätä "kesäremonttia"?... ehkä asialle omistautuneeseen ketjuun vaan haluis muitakin mukaan, kun kesätauot klinikoilla alkaa ja ilmat lämpenee :rolleyes:
 
Muuten, mulla aristaa molempia munasarjoja kevyesti niiden päältä painaessa.. enempi oikea ja vähempi vasen, mitä mieltä olette? Keltarauhanen vaiko kystia? tietysti sitä ei ilman ultraa voi faktaa tietää, mut jos pitäis arvailla tai joku huomannut joskus itsellään samaa..
 
Kabybara Oon jälleen samoilla linjoilla Nypyn kanssa(tuntuu aina nappaavan mun ajatukset ja kirjottamaan ne tänne ennen minuu :D ) Mie oon suorastaan kateellinen niille ketkä on julkisella ja saanu siellä hyvää palvelua :)

Jos joku keksii hyvän nimen pinolle ja haluaa semmosen perustaa niin olen mukana. Olen myös mukana jos pidetään tää vaan meidän pinon juttuna :)

Nyppy Sun kroppa kyllä elää ihan omaa elämää.. Mut en valitettavasti osaa sanoa mitään tohon : / Josko joku viisaampi :)

Mun ihana aarre vaihto tänään meille kesärenkaat. Kovin se koitti että mie oisin toiseen autoon vaihtanu miehen auttaessa, mutta oliki sitten ihana ja vaihto kaikki ite :heart: Ehkä vähän aisti minusta sen että nyt just ei jaksa..
 
Kabybara Kiitti vastauksesta. Äläkä missään nimessä pode huonoa omatuntoa siitä, että voitte mennä suoraan julkiselle! Toki itsestäkin olis kiva vaan marssia klinikalle ja todeta, että tehdään se ja se hoito samantien maksoi mitä maksoi. Mutta niin olis myös kiva vaan harrastaa seksiä ja saada yhdeksän kuukauden päästä oma vaavi kotiin. Mutta ei tää elämä aina ole reilua, joten ottakaa nyt hyöty irti siitä, että olette eläneet säästeliäästi =)

Nyppy Enpä osaa sanoa mitään... Ettet vaan kuvittelisi oireita? En siis tarkoita pahalla, mutta itse oon huomannut, että vauvahaaveiden myötä kuvittelen vaikka mitä oireita ja kipuja itselleni kuukautiskierron mukaan : / Mutta jos tosissaan aristaa, niin sitten vaan ultraamaan.

Aivan ihana ilma ollut tänään! Kiva touhuta ulkona ja tuulettaa ajatuksia :cool:
 
Heippa pitkästä aikaa!
Tehän olette olleet innokkaita ja hienoa aktiivisuutta jos laitatte pystyyn painonpudotusketjun. Jos siellä tsemppausketjussanne tulee olemaan hivenkin tästä ilmapiiristä kuin tässä ketjussa, ei epäilystäkään etteikö ihannemitat ole saavutettu jo ennenkuin kesäaurinko muuttuu syysilmaksi! :heart:

Mulla on vähän takapakkia tässä projektissa. Tyroksiini alkoi toimia kuten toivottu, joten lääkärin käskystä lopetin Parlodel. Eikös sen johdosta rinnat turvonneet, sehän oli vielä vain mukavaa, mutta pääasiäislomilla alkoi herua maitoa, voi prkl sanon minä. Maitoa kyllä sopisi heruvan mutta toisesta syystä jos ymmärrätte :D Soitto lääkärille huomenna, saa nähdä koska hormonimyrsky tässä kropassa ottaisi tasoittuakseen.

Viime yönä näin unta, että meille tuli vauva. Se enneuni menikin nyt toisen hyväksi, aamulla sain kuulla että miehen serkku on raskaana. Kyllä vi*uttaa.

Hyvää ja aurinkoista viikonjatkoa silti kaikille teille sinnikkäille ja ihanille naisille!

Nyppy, äläpä hätäänny, voihan ovulaation tai kuukautisten edellä munasarjoja aristaa.
 
kapybara, juu tokihan mie olen tietoinen, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat syntyneet väärään sukupuoleen jne., mutta noin niinkuin yleensä ottaen ajatellaan, että on ne kaksi sukupuolta. Mutta kyllä sie varmasti tajusit, mitä siinä tarkoitin =). Ja kuten toisetkin on sanoneet, niin älä missään nimessä pode syyllisyyttä yksityiselle menosta! En mie ainakaan ole millään tavalla kateellinen yksityisellä kävijöille, eikös se oo jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa eikä lapsettomuushoidot ole varmasti ainakaan sieltä turhimmasta päästä. Vaikka meillä ois varaa mennä yksityiselle (ei siis ole kuitenkaan), niin ei ois kovin järkeä, kun omassa kaupungissa ei edes tehdä inseminaatiota isompia hoitoja yksityisellä. Oonkin tosi onnellinen siitä, että meillä on sairaalassa fertipoli! =)

Nyppy, vieläkö siellä munasarjat aristaa? :hug: Sanon samaa kuin muut, että voihan noita aristeluja välillä olla. Mutta jos oikein alkaa vaivata eikä mene ohi, niin sitten toki pitää mennä lääkäriin.

Babies, kivasti tehty siun aarteelta! Osaa ne joskus olla niin kultaisia :heart:

hopeainen, joo varmasti kaikki meistä odottelee innolla sitä maidon virtaamista tisseistä, mutta hiukka eri syystä kuin sulla nyt... Olikos sulla sit prolaktiiniarvoissa jotain häikkää? Nuo raskaus- ja vauvaunet on kyllä jotenki niin tuskallisia :hug:. Mie oon nähnyt viime aikoina useammankin kerran, paitsi ettei siitä oo valmista tullut. Viimeksi uni oli sellainen, että olin jo ihan isomahainen ja niin saletisti raskaana kuin olla voi, kun mentiin ultraan ja lääkäri sanoi, ettei täällä mitään oo. Nuuh.

Mie aattelin sitä painonpudotusketjun perustamista just siltä kantilta, että siihen vois sit tulla muutakin porukkaa kuin ketkä täällä kirjoittelee. Vois jonkun hyvän nimen vaan tosiaan keksiä sille. Tai jos haluutte mieluummin pitää sen tässä ketjussa, niin käypi se sekin! :)

Aloitin kuitenkin jo ihan omavaltaisesti uuden ketjun, toivottavasti oli ok... Nappasin Nypyltä tuon "kesäremontin", se on miusta hauska ja kuvaava :D. Sinnepä siis sitten painonpudottajat!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa kevättä teille kaikille palstailijoille:flower: :hug:

Ahkerasti olen käynyt edelleen juttujanne lukemassa ja pitänyt teille kaikille kovasti peukkuja ja toivonut monia plussatuulia!Ehkäpä minunkin peukutuksesta on myös jotakin hyötyä ollut, kun Isla79 on saanut komean plussan, ihanaa ja onnea siitä kovasti sinulle:heart:

Täällä meillä on yhdessä miehen kanssa opeteltu elämään odottavan pariskunnan elämää:heart: Onhan se jotenkin niin ihmeellistä, ja varmasti hyvin yksilöllistä jokaisella. Me kävimme viime viikolla rakenneultrassa ja nyt näimme ensimmäisen kerran pikkuisen oikein kunnolla:) Siellä Nyyti suihki kohdussa menemään kovaa vauhtia, kuin tuleva äitinsä konsanaan talvella hiihtoladulla:D Mies oli melkoisen myytyä miestä ultran jälkeen!

Meidän ensimmäinen kolmannes on mennyt hyvin, kaikki raskausoireet loppuivat jo viikolla kahdeksan ja sen jälkeen elämä omassa kehossa on tasoittunut mukavasti.Nyt jaksaa taas valvoa kymppiuutisiin saakka ja etova olokin on hävinnyt ja hormoninäppylöiden tulo myös=) Muita oireitahan minulla ei juurikaan ole ollut. Kehossa on ulkoisesti tapahtunut muutoksia lähinnä rinnoissa, jotka paisuvat jopa mielestäni luvattoman paljon, mutta mies on taas ihan myytyä;) Maha on alkanut jo hieman pyöristyä ja siitä on tullut jännällä tavalla kimmoisampi.Eilen oli aika lutuista, kun mies laittoi ensimmäisen kerran kädet mahan molemmin puolin ja kyseli Nyytin kuulumisia:heart:

Tämän odotuksen ohella elämme tietysti ihan normi arkea, käymme töissä, mökkeilemme ja nautimme luonnosta ja tapaamme ystäviä.Mitään hankintoja emme ole vielä Nyytille tehneet, ehkä sitten hieman myöhemmin jo uskaltautuu.Ystäville ja sukulaisille aloitimme kertomaan pääsiäisenä, kun ohitimme kriittisen ajan.Voitte vain kuvitella sitä ihmisten hullaantumista uutisen kuultuaan, he ovat odottaneet tätä yhtä kauan kuin me!

Tässä meidän kuulumisia näin pääpiirteittän:) Tulen taas joskus kertomaan kuinka meillä odotus sujuu ja viimeistään sitten, kun Nyyti on päässyt maailmaan!

Ajatukseni ovat teitä jokaista kohtaan kauniita ja rohkaisevia, olkaatte urheita sillä jonain päivänä urheutesi palkitaan:heart: Paljon plussatuulia teille jokaiselle ja lämpöisen kaunista kevättä:hug:

Thaikatti :heart:& Nyyti
 

Yhteistyössä