Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Ihana kuulla thaikatin kuulumisia :) Tuli taas semmonen olo että ehkä mekin joskus... Nyt on kierron päivä 26 menossa mulla ja menkkoja saan luultavasti odotella ainakin 10 päivää vielä. Viime aikoina en ole oikeastaan juurikaan ajatellut lapsettomuuttani.Luultavasti psyyke kaivannut hieman taukoa ja nyt kun tiedän että ekat hoidot alkaa ens kierrosta olen ikään kuin antanut itselleni luvan hengähtää sinne asti. Muuta ajateltavaa on myös tuonut uusi perheenjäsenemme, tiibetinspanieli Inka :heart: Inka on aivan ihana ja koiran kanssa lenkkeily on parantanut mielialaanikin mukavasti, varsinkin kun sää on ollut niin ihana ja keväinen. Myös pääsykokeita odottelen kovasti.

Äsken oli pakko käydä kattoon uus äitiyspakkaus. Ihan kiva joskin hieman poikamainen. Jokohan tää olis se joka meille tulee :)
 
Kiitos kaikille tsempistä ihanaiset :) En todellakaan Idylli ottanut pahalla, tiedän kyllä mitä tarkoitat.
Enempi ehkä olen tiedonhaluinen kuin huolissani. Keltarauhanenhan mulla useinki kipuilee lievästi ja juimii oviksen jälkeen, mutta jos munasolu ei irronnut ja muuttui kystaksi, onko samalla lailla aristava ennen surkastumista tai puhkeamista kuin keltarauhanen. Käytännössä siis yritän tällä tavoin selvittää irtosiko koko munasolua, vai muuttuiko kystaksi, kun en taaskaan sitä ovista pongannut. En mä olis koko asiaa huomannut ellei koira olis tassullaan painanut vatsan päältä ja aloin tunnusteleen. Mullahan sillain vielä helposti erottaa tähystysarpien takia missä munasarjat on. Tietysti se lopullinen varmuus arvoitukseksi jääkin, koska en mä ultraan mene tän takia (ellei pahene/jatku). Odotan kiltisti ivfää ja metsästän kadonnutta ovista :)

Rowanille kiitos hienon, uuden ketjun perustamisesta :flower: aion kyllä liittyä, kun paremmin aikaa keskittyä kirjoitteluun :)

Kiitos Hopeainen ja kiva kuulla sustakin :) Kummallisesti se näköjään toimii sunkin kroppasi, toivottavasti lääkärillä neuvot hormonien kuriin saamiseksi. Nyt vaan pidät ittes lämpimänä ja vältät vetoa, tulehdus maitorauhasissa ei hyväksi, nimim. kokemusta on : /
Jospa se enneuni olis siltikin teille ja totetuis :) Kerro miten kävi ton vaivan kans, jaksuja :hug:

Thaikatti ja Nyyti :heart: ihana kuulla että teillä menee noin hyvin. Piristää aina sun kuulumiset :) Me yritetään urheasti tulla täältä perästä, sähän olet meidän suunnannäyttäjä ja eka plussaaja.
Aurinkoista kevättä koko teidän perheelle, nauttikaa tästä ajasta :heart::heart::heart:

LoveStreet Onnea uudesta perheenjäsenestä :flower::D Nauti keväisestä ulkoilusta pikkuisen kans ja anna mielen levätä ennen hoitoja. Ellei tästä kierrosta plussaa ole tiedossa?? Mullakin on ollu tarkoitus käydä kattoon toi uus pakkaus, mut olen unohtanut... pitääkin käydä.
 
Hopeainen Ihanaa kuulla sinusta :hug: Hui, tuleeko sitä maitoa ihan tulvimalla vai tipotttain? Mullaki on joskus tullu maitoa pikkasen, tiiä sitte miksi : /

Rowan79 Nuo on niitä pieniä arjen osotuksia siitä että toinen välittää :) Toisille ehkä itsestäänselvyys mutta oon alkanu oppimaan arvostamaan pieniä eleitä :heart:
Mie niiiin tule sinne ketjuun kunhan ehdin kirjottelemaan :)

Thaikatti Ihanaa kun odotus on sujunu hyvin :) Tuuhan kertomaan kun tiedät kumpi tulee ;)

Lovestreet Onnea uudesta perheenjäsenestä :) Mieki tykkäsin äityspakkauksesta ja minusta on ihanaa että Suomessa on mahdollista tommonen saada.. Ja me KAIKKI saadaan just toi äitiyspakkaus(ketkä sen nyt sitte edes haluaa :D )

Täällä ois kp7 ja viimenen clomipäivä. Piti ihan kalenterista tarkistaa toi kiertopäivä, jotenki menny aika kohtalaisen nopeesti :) Ens tiistaina ois taas lääkäri, jänskää.. Toivokaa mulle sinne ainaki muutama johtofolli(mut ei liikaa :D) Meinasin kohtapuoliin kammeta itteni tonne pihalle, pitäs tuohon ruusupenkkiin laittaa kate ja nurmikko kalkita..

Aurinkoista päivänjatkoa ja loppuviikkoa :heart:
 
Kiitos thaikatti kuulumisistasi.

Välilllä Babies päivät vaan hurahtaa ohi, loppukierrossa sit matelee! Tuliko enemmän/vähemmän oireita tästä toisesta clomikierrosta?

LoveStreet, koiranpennut on ihania!!! Mussukoita!

Kävin kans kattoo tuon uuden äitiyspakkauksen, kyllä otettas se, vaikka esikoisellekin otettiin. Musta näyttää ihan kivalta.

Nyppy, mulla on (raskauden aikana ja sen jälkeen) juillinut usein oikeaa munasarjaa ja nythän sen todettiin olevan tukossa. Kysyin lääkäriltä et voiko kivulla ja tukoksella olla syy-yhteyttä, niin se sanoi et mahdollisesti. En siis tarkoita et sulla mitään ois (eikös sulle olla aukkari jo tehty?), tuosta kipuilusta tuli vaan mieleen.

Tänään on kp 28/27 eli jos tänään alkaa menkat niin tulee normimittainen kierto. Toisaalta uskon että ne alkaa vasta huomenna, kun sillon tulee oviksesta 14 päivää. Lääkärikin soitti, meen käymään sen luona huomenna jos menkat alkaa, se haluaa tehdä tarkastuksen ennen kun antaa clomit. Ekaks se sanoi että hänen mielestä ei tarvita vielä clomeja, koska ollaan yritetty VASTA vuosi, mutta sanoin etten henkisesti enää jaksa näitä pettymyksiä ja se sanoi sit et ok. Tietty oon jo kaks negaa testannut, vaikkei mitään oireita ookkaan, järki sanoo et menkat alkaa huomenna kuten aina ennenkin (kierrot heittelee 24-29), mutta sydän tietty toivoo. Ja olevinaan valkovuoto on lisääntynyt ja väsyttää ja posket helottaa, mutta.. Niin, ja kuulin et yhdet tutut saa viidennen lapsen. Niillä kaikki lapset tosi pienillä ikäeroilla. Sanoin vaan miehelle et toiset saa, toiset ei.
 
Kesäremonttiketju, kiva idea. :) Mä aloitin oman "remonttini" jo viime kesänä kun entinen liikunnanvihaaja ryhtyi juoksemaan. Parhaimmillaan tein kolme juoksulenkkiä ja yhden 2 tunnin kävelyn viikossa, kunnes alkoi talvi ja lenkit jäi. Nyt olen yrittänyt taas aloitella mutta se alkuun pääseminen on kyllä aina ihan sairaan vaikeaa. Lisäksi aloitin reilu kuukausi sitten kahvakuulan, jota suosittelen lämpimästi ihan kaikille.

).( Polilta tuli lopulta kirje, että meidän ensimmäinen käyntiaika on elokuun puolivälin jälkeen. Sitä ennen pitää toimittaa simppanäyte ja otattaa verikoe. Ja täyttää mielenkiintoisia kysymyksiä täynnä olevia lappusia. :D No, tässä on nyt sitten vielä neljä kiertoa aikaa, toivottavasti ei koskaan tarvittaisi tuota käyntiaikaa sitten kuitenkaan.
 
Babies muutama? meinasitko triplat heti alkuun vetästä? ;) Ihan varmasti pidän peukut ja varpaat pystyssä ja kovasti täältä yritän puhaltaa onnistuneita ovisplussia +++:whistle:

Viola30 Kiitos muru, kun selvästi säkin olet mietittiny mun asiaa. Oikea puoli tuntuilee, mut syynä ei ole tukossa oleva johdin, kun sitä mulla ei ole ollenkaa :p ehkäpä juuri siksi sitten oviksetkin sillä puolella tuntuu. Ja mullakin johonkin lääkäri vastannu "mahdollisesti" tai "en osaa sanoa"... se on ilmeisesti naisen kroppa(kin) niin vaikea tulkita ja ihmeellinen :rolleyes:
Toivotaan sulle nyt sitä plussaa vielä? ja jos pahaTäti silti kurvaa paikalle niin kovasti toivon onnea clomikierrolle ja plussaa :hug:

Imoen eli se aika sittenkin meni niin myöhäiseen, teillä taitaa olla pitkä kesätauko klinikalla? Se pitää sit miehen teilläkin antaa oma panoksensa hoitoihin :D
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä odotukseen, kesä menee aina liian nopeaa ;) ja toivottavasti testi näyttää luomuplussaa jo ennen poliaikaa :)

Olen tuosta kahvakuulasta kuullut, mutta täysin pimentoon on jääny miten se toimii tai mitä sillä tehdään... pitää kai perehtyä, kun noin hyvät suositukset saa =)
 
IHANAA VIOLA =)
Varovaiset onnittelut selkeästä plussasta ja kamalasti peukutuksia... aivan mahtava juttu, nyt kerrot kyllä tiuhaan kuulumisia tänne =) Toivottavasti huomenna jo vahvempi :heart::hug: :D

... sain itsekkin lisä virtaa ja hyvän mielen, viimeinkin joku plussasi... ihanaa
 
Ihan mahtavaa, Viola! Tosi paljon onnea! :flower: Toivottavasti pysyy kyydissä, nyt vaikuttaisi ainakin siltä että saat tuon äitiyspakkauksen jota toivoitkin. :)

Nyppy: Mä en mistään mitään tiedä, kun itseäni ei ole vielä kovin paljoa tutkittu (hormoniarvot vain), mutta mulla liittyy _aina_ nimenomaan oikean munasarjan kohdan pientä kipuilua vähän kaikkeen hormonitoimintaan (ts. ovulaation aikana tuntuu, menkkojen aikana tuntuu). En tiedä, miksi se on aina oikea puoli. Menkat ovat mulla niin säännölliset, että kuulemma ei pitäisi olla ihmeempiä ongelmia kummankaan munasarjan toiminnassa, mutta tämä on vain alustava arvio ja aukiolotutkimusta ei ole vielä mulle tehty. Mutta olen itsekin ihmetellyt, että miksi se on aina se oikea puoli ja miksi se tuntuu vähän jokaisessa kierron vaiheessa, paitsi ihan menkkojen jälkeen.

Onnea Imoenille ekasta käyntiajasta! Meillä se on edessä 16.5. (siis "viralliselle" lapsettomuuspolille, omalla lääkärillä on käyty jo monta kertaa tekemässä tutkimuksia niin mulle kuin miehellekin).

Kiitoksia kaikille tsempistä tämän yksityiselle hakeutumisen / hoidon kustannusten suhteen. Täällä on kyllä tosi hienoa ja kannustavaa porukkaa, Rowan ja Babies ja kaikki muutkin...!

Tsemppiä painonpudottajille! (Mäkin yritän urheilla enemmän tämän vauvaprojektin vuoksi, vaikken painoa pudotakaan.)
 
Iltaa ja anteeksi tunkeutuminen tänne! Olen seuraillut tätä teidän palstaa koska olemme itse nyt tänä keväänä aloittaneet 3. icsin tahkoamisen, ja siis haluaisin vain kuiskata takavasemmalta että aikoinani luomuyritysvaiheessa ja itse samaa ihmetellessä satuin lukemaan netistä(?) jostain ihan pätevästä lähteestä että useimmilla naisilla toimii oikea munasarja aktiivisemmin kuin vasen, eli ovikset tulee useammin oikealta kuin vasemmalta... Syytä tähän ei kai ole, en ainakaan muista että olisin siitä lukenut. Mut selittääpä ainakin miksi ne tuntemukset niin usein tulee oikealta..
Tsemppiä teille kaikille todella paljon (ja onnea jo plussanneille), kivinen on tämä tie kulkea mutta onneksi niitä plussia on tältäkin tieltä mahdollisuus saada! T: Vausti, jolla takana 3 icsin tuoresiirto-negaa mutta 2 loppuun saakka mennyttä pas-plussaa...
 
Kiitos vausti äläkä suotta pyytele anteeksi, kiva kun tulit kertomaan :)
Liekköhän vähän samankaltainen juttu kuin oikea/vasen kätisyys :D Mutta vakavasti, kyllähän tuo on tässäkin ketjussa todettavissa tuntemuksista päätellen :rolleyes:
Onnistumisten kuuleminen tuo itsellekkin aina uutta toivoa, sullakin molemmat plussat passista, vaikka tuoresiirron pitäis tilastojen valossa olla parempia tärppejä :)

Onnea ja tsemppiä sinulle, toivottavasti tämäkin hoito teille plussan tuo :)
 
Viola Ihanaa, onnea ihan hurjasti!! :hug: :heart: Tulihan se yks plussa lisää meidänki pinoon.. Ihan tuli kyyneleet silmiin kun luin äsken että oot plussannu :)
Taitaa tästä kierrosta tulla enemmän clomioireita, ei kyllä jomottele niinkään, mutta mulla on alkanu olee yöllä ihan älyttömän kuuma. Jopa ilman peittoa pelkällä pussilakanalla. Tiedä sitte johtuuko clomeista vai mistä :)
Pidän peukut ja varpaat ja kaikki pystyssä että pieni pysyy kyydissä, ja kyllähän se pysyy :)

Imoen Varmasti saatte skipata koko klinikalla käynnin :)

Nyppy Noku mie aattelin että jos siellä on vaikka kaks tai kolme jotka irtoais ni on suurempi mahollisuus että edes yks hedelmöittyy :ashamed:
On se jännä miten tää naisen kroppa on edelleen suuri mysteeri vaikka iät ja ajat tutkittu..Ja mielipiteitä on yhtä monta kun on lääkäriäkin..

Täällä kp8. Saattaa olla että clomit on aiheuttanu mulle öisin kuumat oltavat, en ole varma. Juilintoja ei oo ihmeellisemmin ollu. Metutkaan ei aiheuta enää pahoinvointia :) Alotin vasta eilen muuten syömään greippiä kun muistin että suuremmat clomimäärät saattaa ohentaa limakalvoa.. Onko siitä tässä kohtaa enää mitään hyötyä?
 
Voi Viola, PALJON ONNEA! :flower: Ihania uutisia! Nyt otat vaan rennosti ja vietät ihanan kesän, kaikki menee varmasti hienosti! :heart:

Nyppy ja kapybara tää liittyy kans "oikeistolaisiin". Heh, ei ny vais, mut siis miulla myös tää oikea munasarja oireilee ihan eri tavalla kuin vasen. Nyt on itse asiassa eilisestä lähtien ollu tuntemuksia. Mietinki, että mitenniin, kun on kuitenkin pp 8 menossa eikä siis mistään lähenevästä oviksesta todellakaan kysymys. Ja joka kierrossa just vähintään sieltä tuntuu irtoovan. Sehän tässä mietityttää, että jos se onkin tukossa kun ei täyttä varmuutta oo. Mutta ei kai sillä enää niin väliä oo ku ivf:ään menossa anyway (?) Oishan se silti kiva tietää...

Babies, mie oon yleensä kauhee vilukissa. Femarien aikaan kyllä pikkusen lämpötila taisi kehossa nousta, kun kuumotti siihen malliin. Ehkä nuo clomit sit tekee sulle saman. Ja toivotaan siulle johtofolli tai pari, semmonen kumminkin, joka sit nappaa sen pikkuisen siimahännän! :)

Onkos muuten niin, että noissa koeputkihommeleissa käytetään pelkästään pistos/sumuhoitoja? Eli käytetäänkä clomeja/femareita ollenkaan? Kun lukee noita juttuja, niin puhutaan vain pistoksista. Sitä vaan mietin, että kun mie ostin sen femar-paketin, jossa oli 30 tbl ja vaan yhdessä kierrossa käytetty, eli ois 25 jäljellä. Että aika hukkaan menee iso raha, jos niitä ei käytetä enää. Ajattelinkin, että voiskohan noita käyttää kesän ajan itekseen ilman seurantaa. En mie enää usko, että raskautta tulee perinteisin keinoin, mutta ei nyt menis kalliit lääkkeet ihan vessanpöntöstä alas. Tottakai miun pitää varmistaa tuo vielä polilta, ei pidä ominpäin alkaa napsimaan. Varmaan tuossa isoin este on se, että jos niitä folleja kehittyy monta ja on se monikkoraskausriski. Mutku miulla ei kehittyny viimekskään kuin se 2, joista toinen jäi pieneksi. Olikos sulla Nyppy ne clomit käytössä ilman ultraseurantoja oman mielen mukaan vai käsitinkö väärin?
 
Babies Anteeksi, huonoa huumoria, toki minä asian noin arvelin olevankin ja täydestä sydämestä toivonkin, et nyt isommalla annostuksella tulis se kauan kaivattu plussa.

Ei kai se greippi pahitteeks ainakaa ole? anna mennä vaan jos saatat :D

Rowan79 keltarauhanen juimistelee siellä oikealla? olet raskaana?
Mä en ainakaan ole kuullu/lukenu, et noita lievempiä käytettäis ivfssä. Syynä lienee se, että siinä yritetään kasvattaa punktioon mahd monta follia, niin käyttöön otetaan järeämmät aseet... tai sitten toinen ääripää, jos hormonit ei sovi, mennään täysin ilman. Ehkä joku muu on kuullut/tietää?
Oikein käsitit, mulla oli/on clomit ilman seurantaa....mutta pienimmällä mahdollisella annostuksella ja toinen tuuba poistettuna, että tuolla yhdistelmällä todennäköisyys monikkoraskauteen lähes olematon.

Viola30 Kävitkö lääkärissä? testasitko uuden?
Mä voi kuvitella sun pelon, itsekkin kemiallisen kokeneena, mut kyllä noin vahvalla viivalla näin aikaisessa vaiheessa kaikki on hyvin :)

Mulla ilmeisesti on jossain vaiheessa ollut ovis, koskapa lämmöt on ainakin sen mukaiset.
Mulle saa muuten pidellä peukkuja kiertojen pituuden puolesta, nimittäin ei yhdenkään kierron ennen syksyä kärsi venyä tai hoidot on vaarassa...
 
Joo sulle Nyppy peukkuja, ettei kierrot veny! Ja kyllä mie ainakin uskon, että siulla se ovis on ollut =). Onkos sulla yleensä ennen ovista/sen aikana niitä ovislimoja ollu? Niistäkin kun voi jotain päätellä, mutta kaikillehan niitä ei tuu. Kiitos vastauksesta, näin vähän arvelinkin, että femarit joutaa romukoppaan. Hitto, oikeesti 97 euroa! Siinä tuli yhdelle pillerille hintaa, kun vain 5 syöty. Ellen sit sais jostain syystä lupaa käyttää omin päin kesällä. Meillä kuitenkin ne miehen simpat ollu huonoja, mutta kun sekin tietty voi vaihdella lyhyelläkin aikavälillä. Katotaan mitä polilla sanotaan asiasta kun ensi viikolla sinne kumminkin pitää soitella testipäivänä.
 
Rowan Kiitos =)
On mulla limoja tullut, mutta nyt niitä ei ollut.. saattoihan sekin hämätä, kun edellinen oli clomikierto ja limat oli aikas huikeet :p
Onhan se liian paljon euroja hukkaan heitettäväksi... kysy ihmeessä ja sano, että tarvittaessa vaikka pienellä annoksella. Jospa se asia järjestyis..

Meinaatteko huomenna häävieraaksi? =) Mä en varmaankaan pysty katsoon ku koosteen illalla, ihanaa hattaraunelmaa ;)
 
Nyppy Elä sie hömppä mitää anteeks pyytele :D Mulla on vaan ollu parina päivänä luetun ymmärtämisongelmia..Ja näköjään kirjotuksenki :D Peukuttelen sun kierron puolesta :)

Rowan Kysyppä tosiaan että saisko niitä käyttää kesän pienemmällä annostuksella? Tai jos alkaa nyt käyttää pienemmällä annostuksella ja käy yhdessä seurannassa?

Mitä huomisiin häihin tulee, mie olen töissä 13-20 ja puoliltapäivin pitäs mennä kehityskeskusteluun.. Eli jää häät ja koosteet kaik näkemättä..
 
:attn: Tietääkö kukaan Champixin vaikutuksesta miehen spermaan?? Meilä mies sai 5kk kuurin ja meinas alottaa sen. Apteekin täti sanoi että noin yhdellä tuhannesta se vaikuttaa ja mietittiin että taitaa toi kuuri olla ns. pienempi paha ku tupakointi. Meinaan kyllä kysyä lääkäriltä tiistaina mutta jos jollakulla on jo tietoa asiasta :)

Kiitos Nyppy :hug: Minuu on kyllä käyny jo tympimään noi häähöyryämiset, ihan sama minkä lehden avaa ni aina ekana on Kate & William..
 
tervehdys kaikille! =) ultrareissulta on kotiuduttu ja kaikki hyvin. Siellä pikkuinen viuhtoi ihan hirveesti ja syke näkyi. Oli oikeesti aika hellyttävän näköinen pieni tyyppi kun kädet ja jalat erottui jo melko hyvin ja kauheasti niitä heilutteli. :heart: parin viikon päästä jälleen tsekkaus.
Ultraan meno jännitti kyllä niin vietävästi, myös mies oli tällä kertaa ihan hermona. Yleensä se on ollu meillä se coolimpi osapuoli, mutta pelkäsi tietysti kans kun mulla on ollu kuitenkin jonkun verran kipuja yms hässäkkää.
Häähumu on toistaiseksi mennyt ohi, täytyy ehkä illalla katsoa kooste kuitenkin. :) ja kuten Nyppy totesi, varmasti sitä tulee monelta kanavalta vielä useana päivänä, että hyvin ehtii mukaan jos haluaa.. :)
Rowan79: koskas sulla onkaan testipäivä, olikos jo ens viikon alkupuolella?

Aurinkoista vappuviikonloppua kaikille! :hug:
 
Hei!
Sopisinko mukaan porukkaan?
Täällä yritystä takana kohta 3 vuotta ja tuloksena ollut 3 keskenmenoa. Kaikki on tutkittu ja missään ei vikaa pitäisi olla. Nyt viimeisestä plussasta mennyt 1,5v ja lapsettomuusklinikan asiakkaina ollaan. 3 kiertoa on ollut käytössä clomifen ja lugesteron.
Tänään oli taas käynti lääkärillä ja päätettiin jättää clomit pois ja aloitetaan nyt suoraan pistishoidoilla. Huomenna siis alkaa menopur pistokset ja pregnylillä irrotellaan. Sit kp 17 alkaen lugesteronit mukaan. JOS nyt ei siis liikaa niitä folleja kasva. Lääkäri sanoi, et 3 saa enimmillään olla.
 
Isla, voi että on se varmasti ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä viuhtomassa :heart: Se on varmaan kaikilla lapsettomuudesta kärsineillä, että huoli pienestä on suurempi kuin jos raskaus olisi alkanut ns. normisti. Ite jo aattelen, että jos joskus plussan saan, osaankohan edes iloita siitä ainakaan heti :confused:. Mulla on keskiviikkona pp 14 ja tuskinpa testailen ennen sitä, kun olen ihan varma ettei tästäkään mitään oo tullut. Ei oo tuntemuksia minkäänlaisia (paitsi mahassa menkkatuntemuksia ollu eilisestä lähtien) ja kun se arvio onnistumisestakin oli se hurjat 5 %. Saa nähdä alkaako vuoto lugeista huolimatta kun tosiaan tuntemukset on. Paitsi tissit ei oo vielä arkana, ne yleensä kipeytyy paria päivää ennen menkkoja.

Tillu tervetuloa! :wave: Teillä on jo raskas taival takana :hug:. Toivottavasti nyt kuitenkin kun apua saatte, saisitte sen pikkuisen syliin asti. Siis pelkällä lääkitykselläkö teillä mennään eikä inseminaatiota kokeilla?

Mulla on taas ihan käsittämätön alakulo päällä ja tuntuu etten jaksa mitään. Kauhee stressi kun ei saa keskityttyä kunnolla lukemaan ja essee pitäis valmistua 2 viikon sisällä. Ainut mitä nyt haluan tehdä on pihahommat: haravointi ja kukkapenkissä myllääminen, se on ollu nyt semmosta tekemistä, josta oon saanu edes jotain tyytyväisyyden tunnetta. Oon edelleenkin aika varma, että luget aiheuttaa mulle näitä oireita. Vaikka piiloudu kokonaan niiden taaksekaan, on tässä muutakin. Sinne polin terapeutille meinaan mennä. Aattelin vaan, että jos sais ensin sen esseen väännettyä loppuun. Saattaa nimittäin se terapiakäynti olla semmonen, että annan kunnolla tulla kaiken ulos ja sit voipi käydä niin, etten jaksa pariin päivään tehdä mitään. Jos nyt jaksan oottaa tuonne asti.

Mukavaa vappua kaikille, anyway! :hug: :heart:
 

Yhteistyössä