~ Helmivauvat 2015 ~

Heilanga
Olethan siis testannut aina samalla testillä? Kun nuo testit keskenään ei ole vertailukelpoisia!
Mä testasin toisen kerran pari päivää ekasta testistä, ja olin ihan pettynyt ettei olekkaan lähtenyt vahvistumaan. Onneksi olin ottanut kuvan edellisestä testistä ja huomasin että viiva oli lähes puolet tummempi vaikka aluksi tuntui ettei ollut vahvistunut.
ALussa jo kun sais hailakan mutta selkeän plussan, käytin digin pois joka sanoi että raskaana 1-2. Yksi apteeki oma vielä tuolla laatikossa kummittelee. Näillä siis olen alusta asti testannut. TUon ajattelin viikonloppuna testata pois jaloista.
 
Mähän kun oon testannut molemmilla. Nyt tosiaan se apteekinoma ei oo vahvistunut ainakaan hirveesti dpo12 jolloin testasin kans apteekinomalla. Voi tokkiinsa olla, että kun kuivana niitä vertaa tää aamu on asteen vahvempi. :)
 
Heippa tänne... Ei tartte vielä lisäillä mua listoille, oottelen vielä hetken, että mihin tämä tästä lähtee menemään. Muutama nimi näyttää tutulta tuolta himotestaajien ketjusta (hei vaan hei) :) Yhdessä on ihmetelty viivoja ja meille taisi eilen tulla plussa kanssa. Katsotaan nyt miten pysyy matkassa, mutta jotain on tapahtunut ja kahdessa päivässä lähes näkymätön haamu muuttui vaaleaksi mutta selkeäksi plussaksi. Menkkojen alusta laskien tänään olisi rv4+3, mutta luulisin, että 4+1 on lähempänä. Odotan kuitenkin edelleen, että vuoto voisi alkaa. Luonto kun hoitaa yleensä asiat niin, että elinkelvottomat yksilöt karsiutuvat jo alkuvaiheessa ja niin alussa tässä ollaan. Tämä olisi mulle kolmas ja miehen kanssa toinen yhteinen lapsi. Edellinen tapaus on vasta reilu 9kk eli äkkiä tämä plussa tuli, käytännössä yk1.

Mä oikeesti neuvoisin jättämään sen himotestailun nyt tässä vaiheessa, kun plussat on kerran saatu, koska se on niin nähty, kuin paljon viivojen vahvuudet voi vaihdella a) testimerkin, b) vuorokaudenajan, c) pidätysajan ja d) tiesminkämuunsyyn takia ;) Plussa on plussa, ja jos vuotoa ei näy niin se tarkoittaa raskautta, eikös niin! En ajatelut myöskään lähteä labraan virallisiin testeihin, ellei nyt tule jotain vuotoja. Jos menkat pysyy poissa ja kotitestit on kertaalleen näyttäneet plussaa niin sitten vaan odottelemaan ihan rauhassa, miten asiat kehittyy.

Sen sijaan olen omakustanteisen varhaisultran ehdoton kannattaja. Siihen asti nämä kaikki omat tarkkailut ja mittailut on kuitenkin vaan viitteitä siitä, että raskaus on alkanut, mutta kun syke on todistettavasti nähty, niin ollaan jo isosti voiton puolella sen suhteen, että se myös jatkuu. Varhaisultraa ei ole esim. Helsingissä tarjolla kaupungin puolesta, mutta tässä voi olla paljon paikkakuntakohtaisia eroja.

Hintaahan tuolle tutkimukselle tulee, mutta itsellä ei pokka riittäisi odottaa kuukausitolkulla sitä NP-seulontaa vain kuullakseni, että mitään elävää ei alakerran yksiössä asusta. Esim. Helsingin keskustan Femedassa tutkimuksen hinnaksi tulee n. 150e. En tiedä, kuinka kallis tai halpa se on verrattuna muihin alueen yksityisiin palveluntarjoajiin, veikkaan, että noissa summissa se joka tapauksessa liikkuu.

Varasin meille jo VU ajan 18.6., jolloin on omien laskujen mukaan lähes 7 viikkoa täynnä (7+1 menkoista laskien). Edellisessä raskaudessa syke näkyi 6+ viikoilla. Jos nyt kesken menee ennen sitä, niin sitten perutaan tuo aika. Ja mä todellakin tiedän mistä puhun, kun puhun raskausajan hermoilusta :D Nimim. just takana yks raskaus, jossa pelkäsin hysteerisesti koko raskauden läpi jotain kamalaa ja täysin terve tyttö ja normaali raskaus. Tällä kertaa en aio kärsiä ja pelätä kaikkea, kun näihin asioihin ei voi pelkäämällä tai pelkäämättömyydellä vaikuttaa yhtään mitenkään! Onneksi on nämä palstat, missä näkee kaiken sen kirjon, mitä nämä elämää mullistavat vaiheet voi naiselle (ja koko perheelle) tuoda ja voi sitten kirjoitella niitä ajatuksiaan jos/kun niitä tulee.

Onnea matkaa kaikille, sitä tässä tarvitaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Noniin, gynekologi soitti. Raskaustestin tulos on positiivinen, mutta hoitaja oli kirjoittanut että hyvin heikko sellainen, joten viikon päästä uudestaan. Gyne rauhoitteli että on täysin normaalia että viivat ovat heikkoja vielä näin alussa. Silti huolettaa, joten varasin ajan varhaisultraan yksityiseltä jo tälle päivälle! Haluan varmistua siitä että kyytiläinen todella on mukana, eikä ole kohdunulkoisia tms. Vatsakivut on tosi voimakkaat, tulee kohtauksittain montakertaa päivässä ja yöllä herään vatsakipuun kun virtarakko täyttyy, on pakko käydä vessassa että helpottaa. Toivon niin että siellä olisi se kyytiläinen ja kaikki kunnossa!
 
~SeaWind~ Täällä pidetään hurjasti peukkuja pystyssä, että ultrassa löydetään kyytiläinen!! :hug:

Pikaisesti kirjoittelen nyt kun esikoinen tuossa on täydessä touhussa, että en asu Tampereella vaan pikkukaupungissa. Tuntuu hassulta että täällä käpykylässä tehdään varhaisultra kaikille ja sitten isoimmissa kaupungeissa ei vissiin. Luulisi, että homma olisi toisin päin, koska cityissä nyt luulisi olevan kaikenmaailman laitteisto. Mutta mikä lie sitten syynä.

Täällä myös samanlaiset murheet kuin Heilanga sulla, viiva ei vaan tunnu tummenevan : / Vaikka digi sanoikin raskaana, niin silti ihmetyttää kun tikut ei tummene. Täytyykin laittaa kuvasaastetta illemmalla kun kerkiää. Vaikka kuinka yrittää ajatella, että ei se murehtiminen auta niin ei sitä silti voi olla murehtimatta.

Tsemppiä kovasti kaikille tähän jännäilyyn!! :flower:
 
Seawind: Hyviä tuloksia labrasta siis! Itse kävin esikoista odottaessa varhaisultrassa (vahingossa) jo 3+ viikoilla ja silloin siellä ei kyllä nähty kuin kohouma kohdunseinämässä, mutta tosiaan tuo kohdun ulkopuolinen pystyttiin poissulkemaan sillä. Vähän varovaisesti silloin lääkäri mitään kommentoi, "kun oli niin alussa", mutta ihan normaalisti kaikki sitten meni ja 8+ viikoilla näkyi reipas syke, kun menin uudestaan VU:hun. Viivat olivat mullakin silloin tosi heikot ja tosi heikkoja viivoja sain tuosta kakkosestakin, mutta loppu onkin historiaa eli ei varmastikaan ole syytä huoleen. Sitä sykettä voi sitten alkaa metsästää VU:ssa varmimmin rv7 eli kun viikot on 6+ vaiheessa, jos hedelmöitysajankohta on tiedossa/kierto on säännöllinen. Kerrohan sitten, mitä näkivät.

MUOKS: Kivuista - kummassakin aiemmassa raskaudessa, ja niin nytkin, alavatsakivut ovat ihan kuin menkat olisivat alkamassa, ja jopa menkkakipujen voimakkuudella. Kaikenlainen kipuilu, kovakin on ihan normaalia, jos ei ole vuotoa. Jos on vuotoa, niin sekin voi olla vielä ihan normaalia. :) Kannattaa Seawind varustautua siihen, että raskaudet aiheuttaa mitä ihmeellisempiä tuntemuksia kropassa ja kyllä - melkeinpä kaikki semmoinen kuuluu asiaan. Onneksi meillä on tosi hyvä neuvolapalvelu ja sitten vielä yksityisetkin, joihin voi turvautua pahan paikan tullen :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä soitin juuri neuvolaan ajan. 23.6 olisi. Täällä Tampereella kuulemma eka ultra on vasta viikolla 12! Ei mun hermo kyllä kestä sinne asti odottaa... varmaan pakko yksityisellä käydä sitä ennen. Meillä kun on ulkomaanmatkakin tulossa siinä rv 11 tienoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Sissinen Esikoisesta kävin silloin ekan varhaisultran 5+3, silloi ei näkynyt sykettä, mutta silloin voitiin todeta että siellä yksi tyyppi on ja oikeassa paikassa. 6+3 sitten näkyi jo sykekkin. Tosin myöhemmin rakenneultrassa todettiin, että sikiö oli 5 päivää vanhempi kuin mitä alussa luultiin, joten silloin toisen vun aikaan periaatteessa kai oltiin jo rv 7+2. Joten jos sinne 7 viikolla jaksaa odotella nii silloin ainakin pitäisi näkyä jo sydänkin aika varmasti! :)
 
Juu, täytyy varmsan sinne 7. viikolle varata se varhaisultra. :) Aiotteko muuten missä vaiheessa kertoa raskaudesta? Mä kerroin heti äidilleni ja yhdelle ystävälle, joka tiesi yrityksestä. Muille en varmaan kerro vähään aikaan... Olen kyllä tosi huono pitämään mitään asioita salassa, että saa nähdä miten käy. :-D
 
Erittäin varovasti mukaan ilmoittaudun. Minulla näillä näkymin LA 4.2. K-SKS, 28v, toinen lapsi. Taustalla yksi lapsi ja yksi keskenmeno. Keskenmenon koin viime syyskuuussa noin viikolla 7-9. Vuoto alkoi silloin muutamaa viikkoa aikaisemmin ja sen seurauksena sykkeenkin ehdin jo nähdä, mutta ikävästi kävi silti. Suru oli suuri, mutta kropan palauduttua oli meillä heti halu yrittää uudestaan.

Tästä huolimatta nyt on jotenkin ihanan rento fiilis tästä alkaneesta raskaudesta. Hieman meinasi jo iskeä tuska päälle, kun menkat toistensa jälkeen talvella alkoivat. Minulla on aina ollut todella epäsäännööllinen kierto, joten ovulaation aikaa oli todella vaikea hahmottaa (ja minun kroppa kun ei niin selkeitä merkkejä siitä antanut, että olisin osannut sen itsestäni tunnistaa). Aikaisemmat raskaudet ovat tärpänneet heti.

Viime raskaudessa kerroimme perheillemme jo aika aikaisessa vaiheessa ja muista syistä myös muutamat työkaverit saivat tietää. Nyt olemme päättäneet pitää tiedon visusti itsellämme, joten ajattelin, että tämä kanava voisi olla mukava lisä tähän alkuraskauteen. Saa turista huoletta :)

Toivotaan, että kaikilla kaikki menee hyvin. Ei stressailla liikoja :)
 
Heippa kaikki :). Josko minäkin uskaltautuisin ilmottaa itteni tänne. Eli ikä 33, 2.lapsi ja Oys. LA olisi laskurin mukaan 5.2.
Rv nyt 4+1. Oireina hieman etova olo ja mahakivut sekä hieman issiastyylistä selkäkipua :confused:. Viime raskaudessa tota oli loppuvaiheessa, mutta nyt sitten jo alussa. No toivottavasti menee ohi pian. Testailen vielä ensi viikonlopulla ja katon onko viikot noussu, koska edellinen luomuraskaus päättyi 5+3 viikolla, ja testit ( 3kpl) näytti kaikki 2-3 viikkoa koko ajan. Verikokeet kertoki sitten, että hormonimäärä liian matala. Tämä nykyinen raskaus sai siis alkunsa clomeilla, kuten ensimmäinenkin raskaus.
 
Viimeksi muokattu:
seawind peukkuja täällä sulle pitelen, että kaikki olis hyvin. :)
pippurihäntä Noh, heipä hei ja onnea tätäkin kautta! :)

Mä meinaan kyl kans sin varhaisultraan mennä. Mahtaakohan neuvola tehdä sen, kun kertoo olleen tuolla lapsettomuustutkimuksissa? mulla on tuttu siellä vastaavana...jos pääsis vaiks suhteil ;)
 
Hei, minäkin varovasti uskaltaudun mukaan :) tänä aamuna tehty testi jossa näkyi haamu, mutta kuitenkin niin selvä että mieskin sen näki tihrustamatta ja kaikissa valoisuuksissa :) ylihuomenna sitten uusi testi ellen malttamattomana tee jo huomen aamuna :) eli llinndda 20v, 2. lapsi ja K-hks ja la 6.2 :) lisää kirjoitan kun koneelle pääsen :)
 
22v/ 2. lapsi/ PHKS
Täällä tuli tänään plussa :) Toinen lapsi siis tulossa ja päivällä kun laskeskelin niin LA olis laskureiden mukaan 5.2.2015 <3
Vähän jännittää et onkohan kaikki varmasi hyvin. Huomenna uus testi ihan varmuuden vuoksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet! :flower:

Kävin siellä ultrassa, käytännössä se oli ihan turha reissu. Rv tänään 4+2, limakalvo paksuuntunut ja on nyt 10,4mm. Gynekologi etsi kauan, eikä ollut ihan varma itsekkään mitä näkyy. Sanoi ettei kohdunulkoista voida ihan vielä täysin sulkea pois, mutta "tuskin se kuitenkaan kohdunulkoinen on." Jonkin pikkiriikkisen kohdan gyne ympyröi mulle ultrakuvasta, siinä oli pieni valkoinen piste, ja gyne uskoi että se voisi olla kiinnittymiskohta, ei kuitenkaan ollut 100% varma. 2vk kuluttua uudelleen jolloin toivottavasti löytyy jo sikiö ja syke. Raskaana kuulemma kuitenkin olen. Silti jäi vähän epävarmat fiilikset, olisihan se alkio ollut ihanaa nähdä jo kunnolla. ):
 
Viimeksi muokattu:
Ihana et meitä alkaa kerääntyä tänne tällä vauhdilla! :heart: Toivotaan että kaikkien matkustajat pysyy kyydissä päätepysäkille asti! :)

~SeaWind~ Peukut pystyssä, että viiva siitä vahvistuu! Harmi, että tommoista lisähermoilua vielä tuli. :/

Pippurihäntä, Mukava että eksyit samaan pinkkaan. :D Toivottavasti saadaan tuolta kolmatta kuumeilevien pinkasta lisää porukkaa tänne myös. :)

Kivuista niin mulla kans on noita kipuja ollu koko ajan. Tänään oli todella kovaa repimistä keskeltä alavatsalta niin et mietin et meneekö kesken. Ohi meni onneksi kipu kun pääsin lepoasentoon. Yövuorot takana joten liekö sillä sitten nyt jo jotain vaikutusta?

Tervetuloa ja onnittelut uusille! :)

Heilanga
, Musta noi on kyllä selkeesti koko ajan vahvistunut. Ja muistaakseni toi testi on semmonen johon ei kovin helposti ees tummaa oo mulla koskaan tullut. Et kun muut näytti jo kunnon tummaa niin toi näytti edelleen haamua. Ja Digin tosiaan kuuluu näyttää sitä 1-2. :) Se viikko arvio on suuntaa antava. Mulla näytti samaa vielä 4+0.

Onks teillä muuten jo minkälaisia oireita? :D Mulla kipeyty noi rinnat vasta nyt. Aluks nännejä kutitti ihan hiivatisti ja huomasin et nännipihat suurentunut. Nyt kun se loppui niin rupes kipuilu. Alavatsa on turvoksissa ja tosiaan juilii melko kovasti. Väsyttää ja satunnaisesti lievää etovaa oloa jo maha ihan tyhjä. Pahin on ehkä jatkuva nälkä! Koko ajan tekisi mieli napostella jotain ja vatsa kurnii.
 
Viimeksi muokattu:
Rouva kampiakseli Mulla oireina tosi voimakkaat kohtausmaiset vatsakivut. Ihan niinkuin ois kuukautiskivut ja ummetuskivut yhtäaikaa. Niin kipeää käy että ei itku ole kaukana. Pikkuhiljaa rinnatkin menneet araksi.. Mutta kestän ihan mitä vaan jos saan siitä hyvästä helmikuussa terveen pikkuisen! :)
 
Viimeksi muokattu:
seawindille peukut pystyyn matkalaisen puolesta <3
oireita löytyy jonkun verran, on ollu huimausta niinkin pahasti ettei aina uskalla ottaa esikkoa heti syliin kun nousee ylös, vatsanjuimilista, pissalla saa ravata jatkuvasti, kiukkuilua ja itkuherkkyyttä.
meillä tämä kyytiläinen tuli osittain yllärinä niinkuin esikkokin :) elämätilanne sellanen että juuri palaan ensi kuun alussa työelämään ja opiskeluiden aloittamista harkitsen mutta niitä sitten siirretään jonkun verran tulevaisuuteen :)
esikko meillä on 9,5kk vanha oikea ilopilleri ja ikäeroa tulee 1,5vuotta. vu:hun yritän päästä kunnallisen kautta sanomalla ettei kuukautiset ole vielä säännöllistyneet edellisen jäljiltä :) ehkä pienoinen valkoienn valhe, mutta kiinnostaa tietää kasvaako siellä kyytiläistä ja kuinka monta :) ei malta odottaa nt-ultraan asti :)
 
Llinndda: Oliko sullakin elovauva :)? Meidän typy synty 21.8.13

Seawind: Eiköhän tuo löydös ollut ihan viikkoja vastaava. Parin viikon päästä sitten syke <3

Oireita: menkkakivut, painon ja kuumotuksen tunne alavatsalla, ummetus ja kivistys, vatsan turvotus iltaa kohden, kuumat aallot ja palelu vuorotellen (siistii). Järkyttävä väsymys viimeset 3 päivää ja nälkä. Ennen plussaa nenä meni tukkoon ja alkoi verestää, ja huuleen iski yskänrokko. Rinnat ei tunnu oikeen miltään nyt, vähän ehkä arat. Ehkä hiljattain loppunut imetys vaikuttaa, en tiedä.

Rouva Kampiakseli: Yllättävää mutta totta, täällä ollaan :D

Neuvola-ajankin varasin, vkolla 8 olis sitten se, jos sinne asti päästään. Kyllä tää toistaseks ihan oikealta tuntuu :)
Jos tää menee saman kaavan mukaan kuin viimeksi, niin viikon päästä voidaan jo pahoin. En odota innolla sitä... Oon kyllä vielä niin sulatteluvaiheessa, etten tiä mitä ajatella. Kerrotaan muille varmaan vasta myöhemmin, VU:n jälkeen jos siellä saadaan hyviä uutisia. Sen jälkeen voin sitten liittyä listallekim :)
 
Heissan! Enköhän minäkin nyt uskalla tuolta plussahaaveilijoista siirtyä tänne odotuksen puolelle :) Eli siis 26v, 1.lapsi, K-SKS LA 3.2.2015

Mulla oireina olleet ihan järjettömän kovat vatsakivut, just niinkuin menkat ja ummetus samaan aikaan. Lääkärissä kävin ja totesi, että ovat voimakkaita kiinnittymiskipuja. Vuotoa ei ole ollut niin kuulemma huoli pois, kaveri pysyy matkassa jos on pysyäkseen. Kun osaisikin lakata huolehtimasta..Muita oireita ainoastaan ihan järjetön väsymys, voisin vaan nukkua ja nukkua :D

Tein 26.5 roskishaamuplussan, positiivisen testin sitten 27.5 jolloin sain digiin raskaana 1-2. Tänään oli pakko testata vielä jollain apteekin testillä että onhan viiva pysynyt, ja onhan se onneksi :heart: digin tein siis rv 4+0. Vielä aion vikan digin tehdä joskus viikon päästä. Sitten jos näyttää viikot nousseen niin alan jo ehkä luottamaan kunnolla vauvan tuloon :)

Me aiotaan ihan ehdottomasti varata varhaisultra. Mä tahtoisin jo kovasti omalle äidilleni kertoa, mutta ajattelin odotella sinne vu:hun asti niin näkee onko kaveri oikeassa paikassa ja kaikki kunnossa :)
 
Heips kaikille!
Minäkin liittyisin mukaan.

31v, 3.lapsi, KOS, LA on ilmeisesti 1.2.2015

Kovasti on ollut menkkakipuja ja jatkuvasti juoksen vessassa katsomassa onko vuoto alkanut. Toisaalta muistan edellisissä raiskauksista tehneeni samaa. Tämä on meille viimeinen, joten aion nauttia joka hetkestä täysillä!

Kirjoittelen lisää kunhan pääsen koneelle! :)
 
Mä oon ihan vainoharhasena näistä kivuista. Jatkuvasti vessassa kattomassa, että joko tulee verta. Enemmänkin nää kivut kyl kohdistuu molemmillapuolilla selkään ja nivusten kohille.
Vissiin ihan normaalia.
Miehen kanssa eilen puhuttiin, että kyllä sinne varhaisultraan mennään, että nähdään kaiken olevan kunnossa.
Reppana on ihan tohkeissa. Mä meinasin kompastua rappusissa ja hän totes, et älä ny ala kaatuileen, ettei vauval käy mittään. :heart: en viittiny sanoa, että kulta se on vasta sellanen herne, ettei oo vauvaa vielä nähnykkään. :D
 

Yhteistyössä