Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

Diadia :ashamed: Voimia sulle.

Mä soittelin tänään ultra- aikaa ja oisin jo heti päässy, mut jänistin kuitenkin vielä, kun viikkoja vasta 6+5, turhaa huolta jos syke ei näykkään vielä, viimeeksi kun kävin vko 9, olikin viikkoja vasta 8+. Täytyy varata aikaa viikon päähän uudestaan.
Väsymystä edelleen ilmassa ja ajoittain pahaa oloa ja välillä ei mitään, toivotaan et kaikki kuitenkin ok.
 
Moi!
Udafina, 1. oma lapsi, RV 6+3 ja LA 12.1.15. Ikä 29.

Tänään oli eka neuvolakäynti, oli oikein lepposa tunnelma. Plussasin jo vapunaattona, kun oli outo tunne, turvotti ja väsytti. Nyt on lähinnä väsymystä, iltapahoinvointia ja itkuisuutta :) mutta se ei nyt hirveästi poikkea normaalista, se itkuisuus aina sopivaan aikaan kuukaudesta.
FB-ryhmään uskaltaudun vasta myöhemmin, joten olis kiva, jos täälläkin puolella olis keskustelua tms. :)
 
Oioi,eilen tuli neuvolasta esitietopaperit. Tuntuu vaan niin paljon todellisemmalta koko asia. Itse olen kovin tyytyväinen,että neuvolantädiksi valikoitui reilu kolmekymppinen nainen,eikä erästä vähän vanhempaa,kaavoihin kangistunutta rouvaa. Km-raskaudessa hän oli hoitajana ja syyllisti hieman,että mitä olin tehnyt muka väärin.

Onko teillä tulossa lapsen isä neuvolaan ekalle käynnille?
 
En sitten tiedä onko hyvä vai huono uutinen; raskaushormoni on "hienoisessa" nousussa ja viikkoja pitäisi olla viisi. Sairastettu kohtutulehdus kuulemma altistaa keskenmenolle ja oireettomuus voisi olla viite kohdun ulkoisesta. Yritän sitten täällä kerätä itseeni siihen asti, että pääsen duunista kotio. Ultraan en pääse kuin silloin 12.6. eka sairaalaan ja sitten neuvolaan. Silloin sairaalassa katsovat, että on sijainniltaan oikeassa paikassa.
 
Meillä tuskin tulee neuvolaan. Esikoiselta kävi kerran, todettiin molemmat jälkikäteen että ihan turhaa oli mukana, eikä sen jälkeen ottanut töistä vapaata päästäkseen mukaan. Saman asian ajoi kun mä sit kerroin mitä siellä tapahtu :) ultrissa kyllä oli mukana. Varmaan on nytkin. Ja pyrin tälläkin kertaa saamaan sellaiset ajat ettei miehen tarvitse lähteä kesken kaiken töistä :LOL:
 
Meille tuli ainakin jotkut alkoholinkäyttö-lomakkeetkin ihan erikseen isälle ja äidille. Meillä taitaa olla mies myös töissä siihen aikaan, että tuskin pääsee. Onko teillä siis ultra-aika vielä erikseen? Meillä ainakin hoitaja sanoi, että ultrataan samalla vaikka siinä raskauden seulonta esitteessä luki, että viikolla 10 olisi vasta ekoja ultria. Meillä viikkoja on tuolloin noin kahdeksan.
 
Moi,

Täällä jatkuu melko oireeton olo. Ei siis vielä suuria tuntemuksia. Välillä lievää etomista ja tissit törröttää, mutta esim. vatsa on paljon vähemmän kipeä kuin viimeksi. Valkovuotoa on reilummin ja hiivakin iski ja sitä nyt hoitelen canestenilla. Juttelin tutun lääkärin kanssa tänään ja oireettomuus ei tarkoita sitä, että olisi mikään pielessä. Kohdunulkoinen tai tuulimuna voi siis antaa myös todella rajut raskausoireet tai ei juuri mitään, mutta niin on myös ihan tavallisessa, oikein etenevässä raskaudessa: oireita voi olla paljon tai ei ollenkaan (onhan niitä synnyttäjiä, joille selviää hyvin myöhään, että edes odottavat). Ei siis kannata liikaa kiinnittää oireisiin huomiota. :) Mulla on eka ultra 11.6. terveyskeskuksessa ja neuvola sitten 17.6. Ultran sain vain tuon edellisen keskenmenon takia. Jos tulee painosta napinaa neuvolassa, vaihdan tätiä :) En todellakaan kuuntele turhia jupinoita. Ja ei tarvitse kuunnella kenenkään, meillä on oikeus valita se neuvolan täti! Kukaan ei kaipaa lisästressiä odotusaikaan.

Meille pitäisi perustaa uusi ketju, koska vain diadia voi päivittää tätä ja en usko, että jaksaa nyt jatkaa meidän kanssa surun kohdanneena. Itse en voi tätä roolia ottaa, koska käytän palstaa tabletilla ja sillä on toivotonta päivittää. FB:hen toivon, että pääsee mukaan vielä ultran jälkeenkin. On sellainen olo, että haluan hiukan odottaa, kun viimeksi tuli murheita vastaan.

Aurinkoista viikonloppua!
 
Mulla ei ole oikeastaan enään etovaa oloa (odotan vaan koska palaa), mutta rinnat aivan älyttömän herkät eikä ilman liivejä voi kuvitellakkaan olevansa. Piti ottaa urheiluliivit käyttöön yöksi koska kyljen käätäminenkin teki tuskaa. Yhden yön olin ilman kun ajattelin, että jo rupeis helpottaa, mutta ei. Vielä menee vanhat liivit päälle, mutta huomaa noista jotka on ollut aavistuksen isoja pinemmälle puolelle, että nyt rupee ottaa kiinni. Tietty turvotustakin löytyy.

Kipuilua on ollut jonkin verran. Sellaista menkkamaista ja ohimenevää, mutta mitään valkovuotoa kummallisempaa vuotoa ei ole ollut. Joskus sitäkin lorahtaa housuihin vähän enemmän (anteeksi mielikuva :D ) jolloin pakko juosta katsomaan nytkö meni kesken, mutta vielä pysyy tiukasti :)

Meillä mies tulee ainakin ekaan neuvolaan kun on sopivasti lomalla ja ultriin sanoi ainakin haluavansa mukaan, mutta voi olla ettei joka neuvola käynnille ole tulossa.

Oisko se paha jos tota listaa vaan laittaa uuteen vastaukseen viimeisimmäksi päivitettynä? Se olisi mun mielestä helpompaa seurata kun katsoa tuota ensimmäistä sivua aina. Tietysti sen kuvan vois laittaa vähän pienemmäksi?

5+6 menossa :)
 
Mulla on täällä oikein kyselytunti menossa, kun ensimmäistä odotan.

Miten hei te olette sopineet neuvolakäynnit työnantajan kanssa, varsinkin näin alkuraskaudessa? Meillä töissä tietää vain yksi esimies(ei edes oma), koska ko. tyyppi on aikaisemmin tuttu ja hänelle on jotenkin luontevampi puhua. Hän kehotti vielä ilmoittamaan menosta vain lääkäriin eikä neuvolaan, jos ei halua enempää kohua täällä(puhui ilmeisesti omasta kokemuksesta). Sain kyllä neuvolan onneksi työajan ulkopuolelle ja kun teen pääsääntöisesti päätetyötä, tuskin ihan hirveästi raskaus vaikuttaa itse työhön.
 
Minä en ainakaan vielä ajatellut töissä kertoa. Punnitsen tässä, että kertoako ennen kesälomia (n. juhannus) vai sitten vasta lomien jälkeen elokuussa. Silloin voi jo olla, ettei varsinaista kertomista enää tarvita. :) Toki, pystyn tekemään niin paljon etätöitä itse kotona, että saan melko varmasti neuvolat sumplittua niin, ettei niiden puolesta tarvitse työnantajaa vaivata. Mutta jos siihen joutuisin, niin käyttäisin kyllä varmaan myös lääkäriä poissaolon syynä, kunnes ollaan pidemmällä.

Kaiken lisäksi mulla on loppumassa määräaikainen työsuhde vuoden loppuun ja vuoden lopussa olisi tarkoitus olla yksi tosi iso projekti valmiina. Näillä näkymin kuitenkin olen jäämässä äitiyslomalle marraskuussa ja senkin takia olisi hyvä varoittaa töissä mahdollisimman hyvissä ajoin.. No, aina ei mene suunnitelmat ihan niin kuin on suunniteltu, mielummin tietysti jäisin vakkariduunista pois.
 
Mä sain ekan neuvolan varattua vapaapäivälle kun teen vuorotyötä. Ja varmaan seuraavatkin saan sumplittua vapaiksi jos ei muuten vapaat osu yhteen.

Kerroin tuossa muutama päivä sitten meidän päällikölle, että tietää jos joutuu jäämään pois. Muut työkaverit ei vielä tiedä, mutta varmaan kerron ekan ultran jälkeen. :) Meillä on myös semmoinen paikka, että vessaan on vaikeampi lähteä jos on yksin paikalla ja kiipeilyä pöydillä ja tikkailla on päivittäin niin ei voi kovin pitkään ottaa riskiä tippumisesta kun ei ole mitään kauhean turvallista tapaa kiipeillä kun olen vielä suht pätkä. Kaiken lisäksi meidän varasto ja "avaus- ja sulkutilanne" on hyvin ahdas, että mahdun sinne liikakiloineni (n.5 kg) just ja just nyt, että sitten kun vatsa kasvaa niin meidän pitää jotenkin hoitaa varmaan vaihto kokonaan toiseen kauppakeskukseen tai sitten erikoisäitiysvapaa :I
 
Meillä mies oli neuvolassa mukana esikoisen odotus aikaan, turhaan.. Eipä tuolla siellä mitää tehty. Tokan kohdalla tais olla parikertaa. Nyt tuskin tulee kun jää hoitamaan näitä villiviikareita kotiin. Np ja rakenne ultraan tulee mukaan toki. Ekassa ultrassa/alatutkimuksessa oon käyny edellisten kohdalla yksin.
 
Moikka moi! Täällä ilmottatus yksi odottelija vielä mukaan :)

Eli Piianappula, 2. lapsi, rv 5+2, LA 22.1, synnäri ei vielä tiedossa

Mitään kummempia oloja ei ole ollut, kuten ei esikoisestakaan koko raskausaikana. Eli avan satavarmasti poika tulossa kuten esikoinenkin :heart:
 

Yhteistyössä