Helmivauvat 2009 ~lokakuussa~

Lukemassa ja merkkiä, kun isukki nukuttaa. sit jatketaan leffattelua.

Tuiskunen, ei Kaapsu oo ssanu ilmaa massuun vispipuurost. Tosin ei oo muutenkaan herkkävatsainen....

Palaan paremmal ajal.

Paljon olis asiaa :)
 
Tatukalle unohdin kanssa sanoa, että tosi kurja juttu miehen lomautus, mutta varmasti pärjää mainiosti Islan kanssa (kylläpä täällä onkin ihania nimiä teidän vauvoilla :heart: )

Matma: onpa ihanaa, että se säikähdys meni ohitse. Mä oon kanssa joskus kauhistellut, että mitä jos pitäis siirtyä korvikkeeseen? Siis mä en kertakaikkiaan pystyis ruveta mitään sekoitteleen/lämmitteleen yöllä, kun kärsin unettomuudesta muutenkin helposti.
Tuosta refluksin syystä ei ole vielä tietoa, Torinossa hakeudutaan varmasti jatkotutkimuksiin, lääkäri epäilee rakenteellista, ainakin ollut ihan pienestä saakka, hiukan parani kiinteiden alkamisen myötä, kunnes taas joku aika isitten yhtäkkiä paheni. Mutta noissa allergioissa on ongelmana, että voi olla mahoton tietää, mille on allerginen, koska vaikkapa pölyallergiakin voi aiheuttaa refluksia. Eli tropit on periaatteessa samat. Tuo Gaviscon on nyt alkanut vissiin tehota, yökkäilykin on vähentynyt, pulauttaa vain het syötyään, ei enää oksenna 1-3 tunnin päästä ruokailusta ja ennen kaikkea se outo itku vaakatasossa on loppunut. Siis välillä ei pystynyt ees vaippaa vaihtaan, kun tyttö itki vaakatasoon joutuessaan, sit kun pääsi pystyasentoon, itku loppui heti.

Almaa: ai teilläkin on anoppi "imetysvastainen"... anoppi ei aikoinaan pystynyt imettämään kuin pari kuukautta, ja vaikka mies kasvoi korvikkeella loistavasti, niin jotenkin se anoppia kuitenkin rassaa, kun siitä esim. julki-imetys on ällöttävää jne. Mä olen jo sanonut, että imetän Gretaa 18-vuotiaaksi saakka, niin että jos imetänkin vain 18 kuukautta, niin hän varmaan suorastaan huokaisee helpotuksesta. Kyllä munkin mielestä taaperoimetys oli vielä vähän aikaa sitten suunnilleen perverssiä, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Mutta sanotaan, että jos sitten yli vuoden imetän, niin varmaan musta tulee "kaappi-imettäjä", kun ei tuo taaperoimetys oikein muodikasta taida olla :ashamed:

Siis meillä näihin levottomiin öihin taitaa olla peräti kolme syytä: seisomaan nousu, hampaat ja eroahdistus. Että hyvää yötä vaan meille :LOL: Mies kehotti jo ottaan sänkyyn viereen, että saan ees vähän nukuttua. Neljäs uneton yö peräjälkeen alkaa olla jo liikaa mulle, äsken mulla syttyi leipäpussi palamaan, kun olin laittanut sen liian lähelle kaasuhellaa. :whistle:

Eli nukkumaan :wave:
 
Glow
Yskä vaivaa Onniakin :/ Yö meni suht hyvin, mut ekat päikkärit ihan pipariks kun toinen vaan yski, yski ja yski ja mikään ei auta. Nyt uus yritiys, vicksveden kera... Imuroitiin ja tuuletettiin makkari kunnolla tossa välissä. Josko sinne pistäis kohta pyykit kuivuu niin tulis kosteutta, jos se yhtään auttaisi.
En tiiä pitäiskö tuo jo lääkäriin viedä vai kuinka...

Nyt taidan eka kertaa valittaa aiheesta ANOPPI. Ainahan se on päivitelly kun Onni on niin iso, sen mielestä kamalan iso. Oon antanu mennä ohi korvien, mut eilen rupes jo ärsyttää kun tää tokasee että "eikai se enää syö niin usein/paljon?" siis :eek: Onni ei ikinä ole syöny liian usein tai liian paljon!! Pituus ja paino on ihan sovussa keskenään eikä se ole mikään pullukka. Varsinki nyt kun on vähän välii flunssanen, ei oo syöny ollenkaan paljon. Sitäpaitsi se liikkuu ihan kokoajan... että juuh :whistle:

Se ostamani hellan/liesisuojus ei käykään meidän uuniin :headwall:
Koko on ihan oikee, mutta kiinnikkeet ei mahdu niinku pitäis. Sopii toivoo et sen saa palauttaa.

 
Heipsuli

GLOW mä kans ostin tuon Emma liesisuojan ja sama homma, ne kiinnikkeet ei skulaa mitenkään päin!!?? Ukko sanos että tekee jonkun kikka viitosen et saisi sen pelittää... No meillä edelleen ollaan ilman porttia yläkerrassa, niin saas nähdä millon kerkee noiden liesiasioiden kanssa :eek: Sillä noit kouluhommii ja töissäkin pitäis käydä, enkä mä ilahdu jos hoidan Kaapsua yksin 24/7 ja nuo autot renaa kokoajan... Ihme ettei ole stressist hurjana...

Ärsyttävää tuollainen koosta sanominen GLOW olisin kans et |O |O
Me ei olla ny otettu anopin kanssa yhteen, sen pakastinepisodin jälkeen ja välit on ihan okei. Edelleen ärsyynnyn siitä... Nyt mua ärsyttää, kun laittoi kateilleen kissanhiekan talvelsi ja tietty sitä puupellettiä joka kulkeutuu myös meidän puolelle :eek: Ollaan sanottu varmaan sata kertaa, että ostaa sitä kristallikidettä kun ei tarvi olla vaihtamassa kokoajan, eilleviä tassuissa, eikä haise... Mut ei niin ei sanoin jo et kivaa kun vauva konttaa kissankusessa, kun eihän se meidän puolella siivoa (vaikka yhteinen sisäänkäynti onkin ja kulkee huusholliinsa meidän puolelta) Sanoo vaan että täytyy kokeilla sitä. Meillä ollu jo vuosia käytössä mut ei se nää nenäneessä olevaa toimivaa systeemiä. |O Ha no tulihan valitettua anopista sit kuitenki.... :D

HM hienoa kun mies tajusi! :heart: Mun piti sulle sanoo, et meil vois ampuu hirvii keittiönikkunast, kun kulkevat tuost ohitte :)

Hienoa et tissilakko ja pelästys menee ohitte. Tosi hienoo et jaksatte tissitellä!!! Vaik joo kai se onkin helpompaa kun korvikkeen kanssa, jos homma sujuu... Meil kun ei sujunu milloinkaan oikeen :ashamed: :ashamed:

Meilläkin yskää aina vaan....

Sikalentsun rokotus!!!???? Mä en tiedä vieläkään mitä teen sen kanssa, ukost ei oo apua, kun sanoo et päätä sä hän ei osaa asias auttaa....

Fiiu mukaan vaan tapaamiseen! =) Ilmoittaudu Toukalle tuohon mammeteetting(at)gmail.com (siel on vahingos gom... edellisis viesteissä ;) )

LENTIS toivottavasti löydätte kivan asunnon uudelt kotipaikkakunnalt. Ja joo vuokratkaa meille sitä teidän nykyist asuntoa. :D Pidetäänki seuraava mammatapaaminen Italiassa :D

Mun pitäis taas tehdä sämpyjä.... Meillä tota leipää menee. Mut ei yhtää hotsita :( Jos sit kuitennii ottais itteään niskast kiinni. Helpompi ny kun sit viikolla ku ukko töis ja tenteissä.

Mun pitäis ma ja ti mennä labraan ja lekuriin ultraan, kierukan asioissa.... MITÄ IHMETTÄ mä teen tolle ukkoselle??? Saati sit kierukan asennuksessa??? Kai se on vaan köytettävä rattaisiin.... :kieh:

Joo ny liikkeelle...
 
Mae
tuosta painoasiasta myös.... Mua ärsyttää kanssa, kun kaikki hokee kuinka "pullukka", "läski" Joona on... No onhan se iso, mut tarviiko sitä koko ajan toitottaa??

matma ihanaa, että Vilja vielä huolii tissin :D

anopeista :kieh:
 
Seranzu: arvaa mietinkö just eilen, että eikös yhden mammatapaamisen vois järjestää Italiassa ;) Mähän olin jo tulos Suomeen just marras-joulukuun vaihteessa, mutta nyt kun tuli toi muutto, niin tuskinpa pääsen.
Ois niin ihana tavata teitä ja teidän vauvoja livenä :heart:

Anoppi: apua, me siis muutetaan tunnin ajomatkan päähän appivanhemmista. Siis toisaalta upeaa, että Greta saa viettää aikaa isovanhempiensa kanssa ja varmasti upeaa, jos ja kun anoppi hoitaa Gretaa vaikka kerran viikossa, niin saan omaa aikaa. Mutta mutta... niin kuin kaikki varmaan olemme huomanneet, anopit ovat välillä hiukan erikoisia otuksia... Mulla menee kyllä säännöllisesti hermot anopin kanssa jo vaikka näin harvemmin on nähty, jos saan sit purkaa ärtymystä miehelle vapaasti, niin menee ohi, mutta mitäs nyt, kun nähdään useammin :eek:
Italialaisilla on jo muutenkin joskus erikoisia ajatuksia lastenkasvatuksesta, ja anopilla välillä vielä erikoisempia. Syyskuussa alkoi mulle sanoa, että hän ainakin aikoinaan kuunteli isovanhempien neuvoja jne |O Siihen vastasin, että synnärin lastenlääkäri, joka oli päälle 6-kymppinen ja hoitanut n. 30 000 lasta (tuhat lasta vuodessa omien sanojensa mukaan) antoi mulle arvokkaan neuvon. No, appivanhemmat oli kanssa samaa mieltä, että noin vanhalta ja kokeneelta lääkäriltä varmaan sainkin arvokkaita neuvoja. Vastasin, että joo, hänen neuvonsa oli, ettei kannata kuunnella kenenkään neuvoja :LOL: Siis ihan oikeasti lääkäri sanoi sen meille loppukaneetiksi, ja niinhän se on, että parempi tehdä lapsen kanssa omat virheensä kuin muiden virheet ;)

meillä on nyt kiinnostuttu portaiden nousemisesta. Yritys on kova, mutta eihän typy vielä sinne askelmalle pääse.

Hauskaa sunnuntaita kaikille, nyt varmaan terrorisoin palstaa vähän vähemmän, kun mies palaa vihdoin kotiin :D
 
Mae: kauheeta, onko Joonaa oikeasti kutsuttu läskiksi? :eek: Siis vauvathan on vain suloisia, kun posket pullottaa ja reisimakkaroita kadehtii Michelinmieskin! Kyllä Gretaakin on aina pullukaksi ja komean kokoiseksi sanottu, mutta se on myönnettävä, että Italiassa se on vain kohteliaisuus, kun täällä on niin laihoja luikkuja monet vauvat ja sitten kaikki huolehtii niiden syömisestä.
 
Imetyksestä kanssa olen ajatellut, että sen suhteen olen kyllä vähällä päässyt, koska ihan varmasti korvikkeen valmistaminen jne. vaatii enemmän aikaa ja tosiaan itsellä se veisi nää vähätkin yöunet, jos joutuisin sitä yöllä valmistaan, kun mulle vaipanvaihtokin saattaa aiheuttaa 2 tunnin unettomuuden, jos joudun keskellä yötä vaihtamaan.

Mutta mulla on tosiaan ollut onnea, koska kyllä se taitaa olla aika paljon vauvasta kiinni, että miltä se imetys tuntuu, Gretalla oli suht hyvä imuote het alkuun, ja ennen kaikkea tyttö on ollut aina ahne imijä, eli mulla nousi maito heti ja sitten imetys on aina ollut nopeaa, kun Greta on hoitanut homman parissa minuutissa. Eli enpä tiedä oisinko jaksanut imettää kovin kauan, jos vauva olisi asunut jatkuvasti rinnalla tai jos olisi ollut hirveän kipeää se imettäminen, ainahan se vähän sattuu, mutta mulla paljon vähemmän kuin etukäteen pelkäsin.
 
Mae
lentis kyllä vain, ihan suoraan läskiksi on kutsuttu... Ja voivoteltu, kuinka siitä tulee isona lihava/ylipainoinen.... Ok, voi olla vitsiäkin, mutta mun mielestä aika huonoa.
Ja ärsyttävintä on se kun kaverit vertaa omiin lapsiin, että kuinka ne on ollu laihoja ja pitkiä. Öö, no voi voi. Meidän esikoinen oli myös pitkä ja laiha, sitäkin kauhisteltiin. Nyt kun toinen on vielä vähän pidempi, mutta pyöreämpi, niin sekin on paha. Tulee itelleen vaan kauhea harmi, kun omasta mielestä omat lapset on (tietenkin) todella suloisia eikä edes läskejä.
Tiedän, että suotta harmistun. Mutta mitäs sitten kun Joonakin alkaa ymmärtämään puheita. Se se on kauheata itsetunnon lyttäämistä :(
 
Sunnuntaita

Nyt pikaseen taas käymässä, neiti vähän kärttyisellä tuulella et ei varmaan kovin kauaa viihdy nyt tuossa sitterissä lelujen kanssa.. Olin aamupäivän myymässä siskon kanssa lastentarvikekirppiksellä Saran pieneks jäänyttä vaatetta mut kävi kauppa vähän kehnosti, muutama vaate vaan meni kaupaks :/ siskolla oli luistimia, suksia ja muuta harrastetavaraa niin ne meni tosi hyvin kaupaks melkein heti. Täytyy ottaa kirpparipöytä sit ja kokeilla siellä sitten meneekö paremmin kaupaks.

Imetyksestä tosiaan vielä piti sanoa kun kirjoittelin että hattua nostan niille joilla imetys vielä onnistuu, kun olisin itsekin halunnut imettää mahdollisimman pitkään mutta kun koko homma ei ottanut onnistuakseen ja maitoa ei yksinkertaisesti tullut. Taloudellistahan se on myös ja aina eväät mukana :) no mut ihan kivasti on mennyt korvikkeellakin meillä.

Mae, toi on mun mielestä kans niin törkeetä kun kommentoidaan lapsen kokoa/painoa ja vertaillaan vielä muihin :eek: todella asiatonta puhetta! Jokainen lapsi on omanlaisensa ja kokoisensa ja that's it.

Anoppiasiaan en voi muuta sanoa kuin että mulla oli todella ihana anoppi, hän menehtyi tänä keväänä :'( tultiin aina hyvin juttuun ja olis ollut todella ihana mummu Saralle, elämä on niin julmaa.. :(

Meillä tuntuu nyt olevan joku yöheräilyjen kausi meneillään :whistle: taas viime yönä heräs puoli neljän aikaan kitiseen ja möyhään sängyssään, jatkuvasti siirtyi sängyn toiseen päähän kun sain peiteltyä ja vähän rauhoittuun :headwall: :headwall: lopulta nukahti viiden aikaan uudestaan. En kyllä tajua mistä toi huhkiminen johtuu mut ittee alkaa vähän puuduttaan noi yöheräilyt |O

Joku tais kirjoitella, olisko ollut Jospi, noista uusista taidoista. Meillä tiedetään missä lamppu on kun kysyy ja sitten etsii aina katseellaan koiraa kun kysyy missä Tessa on? =) Kyllä nuo pikkuiset vaan kehittyy vauhdilla ja aina tulee jotain uusia juttuja :)

Nyt tarvii mennä kakkapyllyn pesulle :wave:

Kareliini ja Sara 7kk1vko :heart:
 
Kiitokset arvon naiset vicks-vinkistä, täällä takana kaksi hyvin nukuttua yötä ja Veerallakin kulkee henki aamuisin!! :flower:

Mae, tosi törkeää sanoa edes piloillaan jonkun vauvaa läskiksi! Jokainen lapsi kasvaa omaa vauhtiaan ja kaikki ne ovat täydellisiä sellaisina kuin ovat!! :heart:

Matma, olipa kiva lukea että teillä imetys taas toimii. Meillähän imettäminen loppui juuri siihen että Veera alkoi purra eikä enää suostunut imemään millään.. Vähän haikein mielin lopetin silloin, iltaimetyksiä olisin mielelläni jatkanut vielä pidempään..

Anopeista sen verran että meillä menee suurimman osan aikaa todella hyvin, nykyään vaan ärsyttää kun koko ajan pitää mulle mainostaa kuinka toinen lapsi pitäisi nyt tehdä tähän samaan syssyyn, että niistä olis sitte seuraa toisilleen.. Sitten kun yritän selittää etten pysty vielä ajattelemaankaan toista synnytystä niin tokaisee vaan että "et sä ole mikään erikoistapaus, on ne muutkin synnyttäneet!". Siinä vaiheessa aina pitää laskea mielessään kymmeneen ja yrittää vaan antaa mennä noitten juttujen ihan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Sikaflunssarokotuksia minäkin oon miettinyt ja nyt tällä hetkellä oon sitä mieltä että me otetaan se. Katsotaan nyt mihin mielipide muuttuu tässä lähiaikoina

Meillä noustiin eilen eka kertaa seisomaan pinnasängyssä ja nyt sitten ei maltetakaan enää nukkua! Hirveä mökääminen kuuluu ja muutamaan kertaan saa käydä laittamassa toisen makuuasentoon jos se ei ole todella väsyny..

Nyt lähden tästä lukemaan hetkeksi jos vaikka neiti vielä malttais vähän aikaa nukkua..

Mytty ja Touhu-Veera

 
mae :kieh: niille,jotka lasten kokoa arvostelee!! Meillä esikko (nyt 11v) oli vauvana isokokoinen,ja on vieläkin,isäänsä tullut,ja kyllä sapetti kun ihmiset aina kommentoi sitä kokoa! On muuten myös Joona nimeltänsä :D :heart: ...
Ja Islasta anoppi taannoin sanoi että "kun isla on tuollainen pullukka" :eek: ,ja ei kyllä ees oo (6600g ja 64cm),vaan pieni kirppunen,mutta toki vauvamaisen pehmeä niinkun pitääkin! Anopin kanssa tullaan ihan hyvin toimeen,mulla on hyvä kyky kuunnella "yhestä sisään-toisesta ulos" ne lennokkaimmat neuvot ja ehdotukset :LOL: :D .
Ja noista vauva"makkaroista" vielä:eek:llaan sitä naurettu,että kyllä naiset on naisia pienestä pitäen,kun vaikka Isla pikkuinen onkin,eikä muutoin "makkaroita" löydy,niin reisissä on sellaset ihanat naiselliset poimut :D :LOL: :heart: ei vois erehtyä sukupuolesta vaikka näkis vauvasta vaan pelkät jalat :whistle:

Tuosta miehen lomautuksesta vielä,että hän oli jo tammikuusta heinäkuuhun lomautettuna(7kk),että ei tullut yllätyksenä tämäkään pätkä,toivottavasti olis vaan siihen vuodenvaihteeseen asti,ettei jatku sitten,mutta jää nähtäväksi... Ja jos lomautksen voi sanoi osuvan hyvään kohtaan,niin toi eka kyllä siinämielessä osui,että oli isukkikin paljon kotona kun Isla syntyi =) . Lisäksi kun tehtiin talokaupat ja remonttia piti tehdä,nii olipahan aikaa siihenkin hyvin =) .
Ja nyt kun tätä tulevaa lomautusta mietin,niin taitaa tehdä vaan hyvää kaikille osapuolille,että mä pääsen vähäksi aikaa töihin,ja pois pelkistä kotiympyröistä,ja toisaalta mies saa olla Islan kanssa enemmän ja näkee ettei kaikki aina mee kun elokuvissa,kun välillä ihmettelee kun mä hypin seinille tätä pelkkää kotielämää... :saint: . Ja vallankin,jos sitten kuukauden-parin jälkeen taas vaihdetaan,että mies töihin ja mä hetkeksi kotiin,niin ehkä tää on vaan hyvä juttu :whistle


imetystä mietin kans tän töihinpaluun kannalta,mutta ei pitäis olla ongelma,kun ei tänäänkään oo neiti aamun jälkeen tissiä ottanut,eli pärjää kyllä työpäivän ajankin ilman... Jos nyt menis tarjoon sitä sitten,kun alkaa jo kiristellä :p

tatuka ja isla-hani :heart:
 
sitä piti vielä sanoo,että olin eilen ihan masis,kun aina kun joku muu perheenjäsen(isä,sisko,veli) tulee huoneesee,nii neiti on innoissaan kuin pieni orava,kiljuu,huitoo ja sätkii onnessaan,ja sit kun mä tuun,nii hyvä kun pää kääntyy kattoon että kuka tulee :/ ... Ollaankohan me liikaa vaan kahdestaan viikolla,kun viikonloppusin äiti ei oo mitään,kun on muita kotona... :eek:
 
Italian mammameetingiä kannatetaan! :wave: :LOL:

Lasten koon (tai minkään muunkaan piirteen) päivittelyä en kans voi ymmärtää. Kaikkien pitäis vaan kasvaa nätisti keskikäyrällä, niin olis neuvola ja kanssaihmiset tyytyväisiä. Aika pienenä nuo jo ymmärtävätkin, jos niistä puhutaan negatiiviseen sävyyn (ei kai nämä vielä?). Sitten se vasta harmittaakin, jos pieni itse luulee, että hänessä on jotain vikaa. Kamalaa itsetunnon lyttäämistä, niinku Mae sanoi.

Meillä taas toissayönä valvottiin pari tuntia, syynä taas kakkahätä, niin ku monesti ennenkin. Aina tietää noina ähinäöinä, että aamulla luvassa iso läjä... :D Pientä vikinää välillä, paljon möyrimistä ja unen hakemista. Huoh. Ja kun muilla jo noustaan pystyyn ja temmelletään sängyssä, niin meillä reenataan sen lampun sanomista. Pitää kai niitä kaikkia uusia taitoja työstää yöaikaan... Viime yönä olinkin pitkästä aikaa niin väsynyt, että olin jotenkin tokkurassa napannu Viljan viereen, ja eka muistikuva on klo 4.45, kun piti nousta laittamaan esikoiselle peittoa päälle. Harvinaisen sikeesti oon nukkunut, ja sen kyllä huomaa. Mutta niin ku Lentiksellä, mäkin oon yrittäny pitää periaatteen, että omassa sängyssä sais neiti pysyä.
 
Mae
matma musta vielä hauskinta tässä on se, että Joona menee painon ja pituuden suhteen tasan 0 käyrällä..... :LOL: Eli siinä on sitten "läskiä" kerrakseen. Eli Joonahan oli 6,5kk sen 10kg70g ja 73cm pitkä, veljensä oli saman ikäisenä 1cm lyhyempi ja 1,5kg kevyempi ja sekään ei ollu hyvä |O

italiaa minäkin kannatan, koskas mennään ? :D
 
Voi ihanaa, ens kesänä (tai keväällä/syksyllä, niin on leppeämmät säät ;)) mammameetinki Saapasmaassa! :wave: Ihan oikeasti täällä Tolfassa olisi vielä sellainen tyhjä luostari, jota mm. norjalaiset vuokraa isoille porukoille, siellon hiukan ankeat kammarit (kun oli luostari), mutta mehän mentäiskin aina 20km päähän rantsuun päivisin, eikös juu?

Torinosta en kauheasti tykkää, vaikka sielläkin ympäröivät seudut on kivoja, mutta täällä Rooman seudulla on ihanaa. :heart: Mutta jos joku sattuisi olemaan tulossa Torinon seudulle tai Valle d'Aostaan Alpeille (ne on siinä kivenheiton päässä, mies siis sieltä kotoisin), niin otatte kyllä muhun yhteyttä!!!! :attn:

Tänään kuului sängystä ekaa kertaa heti herättyä, että mamma :heart: . Nyt kun oltiin kahestaan, niin ei sanonut kertaakaan mammaa, mutta kun eilen mies tuli kotiin, niin pari kertaa miehen sylissä halusi mun syliin ja sanoi sitten mammaa...
 
Heis

Mieletöntä, että jotkut vauvoist jo sanoo sanoja! :heart: Meil vaan päristään, jodlataan (osaa itekin, kun mölisee niin suun edes heiluttaa lelua tai kättä) ja kuulostas siltä, että Ranskaa tuo on mitä suusta kuuluu. :LOL:

Ihmiset voi olla tosi ajattelamettomia, kun kommentoi toisen painoja! Helvetti, eihän sitä aikuisellekaan sano, että "ootpa lihava!" Sama on tuo lääppimisjuttu, mitä en voi vierailt sietää.

Haa. Mä päätin viedä Kaapsun tällä viikolla Hop loppiin :LOL: Mun kaveri on menossa tyttöjensä kanssa ja pyysi Isosiskoa mukaan ni meki sit mennään. Saas nähdä mitä pikkumies tuumaa!

TATUKA tuo kuulostaa tosi hyvält. Voiski mennä vähäksi aikaa töihi ja sit kun on todennu et on se rankkaa, ni vois jäädä uudelleen kotiin :) Varmast tekee hyvää isännällekin "huilaa" himas. En tosiaan usko et miehet ymmärtää tätä kotona olemista ollenkaan. Meillä ei ainakaan ole edes koskaan ollu muutamaa tuntia kauempaa, ilman mua vauvan kanssa. Pitäiski poistua vuorokaudeksi jonnee edes ni tietäis. :D En vaan taida raaskia vielä. Tosin risteily olis ihan hauska juttu. Pääsis vetää mätiä seisovaan pöytään.

Heräs palaan...
 
Meillä kans törmätty muutaman kerran puolileikillisiin lausahduksiin tyyliin "onpas poika ollut ruoka-aikana kotona ja eipähän oo mikään Mikki Hiiri"... Pallomahaksi pappa joskus hyväntahtoisesti nimittelee. En mä niistä oo itteeni ottanut, onhan tuo iso kaveri. Mut neuvolantäti on meitä jo ohjeistanut, että jos joku sanoo lihavaksi niin ei pidä ottaa kuuleviin korviinsa. Kaikki ollaan yksilöitä.

Soittelin tänään neuvolaan kun ei poika suostu vieläkään juomaan maitoa. 5dl pitäis kuulema tän ikäisellä mennä, mut ei tarvii asian kanssa vielä hermostua. Jos jatkuu pari viikkoa ni sitten yhteys neuvolaan ja aloitetaan kalsiumlisän antaminen. Nyt menee tosiaan vaan semmonen 2,5dl puuroissa ja yks jugurttivälipala.

Me ollaan vaihdettu toi pinniskehto matkasänkyyn. Kehdossa oli sen verran matalat laidat etten uskalla nukuttaa siinä enää kun alkaa nousemaan pystyyn. Poika onkin sitten eilen ja tänään protestoinut aika mallikkaasti tuota sänkyvaihdosta (tai voi olla että ehkä hampaitakin). Nukahtaminen on ihan helvettiä, eilen illalla huusi tunnin ennenkuin nukahti. Käytiin ukon kanssa vuoroteleen illalla saunassa ja kuulin sinne saunaan asti kun poika huusi sängyssä ihan selkeesti "ääääääääitiiiiiii".... :ashamed: Raukka parka, supolla sitte lopulta rauhoittui. Tänään sama homma päikkäreille mennessä, nyt ei vaan auttanut sitte suppokaan. En tiedä voiko tommonen sängyn vaihtaminen tehä tollasta vai onko vaan sit jotain muuta... No, toivottavasti menis äkkiä ohi.

Nyt itekkin pikku tirsat kun jäppinen vihdoin nukkuu...
 
Mae ai sellainen "läski" teillä. :LOL: Voi kamala. Meidän poika on ollu nollakäyrällä "ai kamala ku se on laiha!"(taivasteli meillä myös ANOPPI pojan kuullen, vaikka se oli jo isompi) Että niin... Viljan paino onki sit ollu aina sen 10% plussalla pituuteen nähden, ja rouva on tyytyväinen...

Hop Loppin menoa mäkin oon miettiny. Että olisko siellä jotain tekemistä näin pienille. Isoveli kun tykkäis kovasti. Ei oo käyty ku kerran, Viljan la:n aikaan, ja minä siellä mahoineni kiipeilin ja menin liukumäet ja muut. :whistle: Vilja ei vielä seiso, eikä istukaan kauaa, tais siellä joku mönkimispaikkakin olla? Pitää varmaan mennä ottamaan selvää, vois olla ihan hauska juttu.
 
Glow
Matma mä oon keskiviikkona menossa HOPLOPPIIN poikienkaa. On siellä se pienempien puoli missä mun käsittääkseni Onnikin voi jo mönkiä olla, jos ei kovaa hulinaa ole... 3e tais maksaa Onnin ikäseltä.

rakenneULTRA Oli aamulla =) kaikki oikeen hyvin, poika "veikkaus" saatiin :heart: :D ei muuta kun nimee keksimään... pää ihan tyhjä taas nimien suhteen.
Olin huolissani kun ei kovasti liikettä oo tuntunut, joskus tuolla ihan tosi tosi alhaalla joku tönäsy. Syyhän selvisi, istukka on edessä ja vauva oli ultrauksen alussa ainakin tosi alhaalla. Ei ollu kovin kuvauksellisella tuulella vaan istukan taakse meni piiloon...kaikki tarvittava saatiin katsottua ja hyvin on kaikki niinku pitääkin. Huoh =)

Glow (20+6 ) ja poikaset B)
 
Ihanaa Glow että kaikki ultrassa ok :heart:

Mulla on taas sellanen päivä, et ei sit huvita mikään. Tuntuu, et tulee aina menkkojen jälkeen tällanne fiilis pariks päiväks :headwall: Ja siis nukuttukkin ollaan ihan suht ok, ei siis väsytä, ei vaan hotsita...

Ja tuo sähköjänis ei nuku :headwall: Puol ysistä valvonut, puoli tuntia nukkui puolen päivän aikaan. Väsyä känkkää, mut ei anna periks. Pakko kai mun lähtee rattailla pihalle, et nukkuis ees hetken. Ei vaan siis yhtään kiinnostas, vaikka hyvää tekis ittellekkin.

Nyt välipalat nassuun ja pihalle mars!
Tuiskunen ja känkkis Axu 8,5kk+
 

Yhteistyössä