Helmikuusta-07 plussaa odottaneet :)

Oi onnea pojusta rinkinki :flower: ! Miltä se 4D muuten näytti? Pystyitkö erottaan tuttuja kasvonpiirteitä yms?

Minulla olis kovasti alkanut nyt haluttaan mennä kans siihen, mutta onneksi tuo mies vielä toppuuttelee. Tottahan se on että sen rahan voi laittaa sitten vauvan tarvikkeisiinki... Saa nähdä kumpi tässä nyt sitte lopulta saa tahtonsa läpi =) ...

Nanna + Pippunen rv 16+2

nanna aika huonosti siitä 4D:stä tolkkua sai. Mutta se johtu siitä, ku viikkoja on jo näin paljo (29) ja vauva on jo niin iso. Ja kaiken kukkuraks meijän vaavi oli naama mun selkään päin, joten ei sitäkään vähää saanu näkyviin.
Suosittelen, et jos meet, ni mee ajoissa. Varmaan ennen rv25, ni sillon vauva ei oo viel niin iso. Kyllä sillon saa kasvonpiirteistäkin selvää. =)

rinkinki ja poitsu 29+3

Heipsis tyttäret ! Mulla on ollut pieni luova tauko tään mun palstailun suhteen, mutta täällä ollaan taas... :) Mitäs teille kuuluupi, en ehtinyt ihmeemmin lukasta noita juttuja läpi? Sen huomasin että Rinkinki poikaa oottelet, onnea tästä! :flower:

Meillä viimeeksi siellä neuvolassa sydänäänet kuulivat ja syke oli 144, siitä on nyt jotain parisen viikkoa aikaa...Tiistaina on sitten se rakenneultra vihdoin viimein, sitä tässä nyt jännityksellä ootellaan. Ne liikkeet on yhä aika minimissä, jos jotain on ollut niin hyvin hyvin vähän niitä olen tuntenut. Ei möyri vaikka kuinka yritän kuullostella....Mutta jospa siellä nyt kaikki olisi silti ok, mulla se istukka kaiketi edessä niin se kuulemma saattaa vaimentaa...Tiistainahan se selviää. :/ Jännää olisi saada tietää kumpi sieltä on tulossa, vaikka molemmat ovat toki ihan yhtä tervetulleita. =)

Annie&kullanmuru rv 20+0

Moikka Annie =) ! Pitkästä aikaa tosissaan! Ja jo yli puolen välin menossa!!!

Minä aloin tuntemaan semmosta pienen pientä jotain mitä en oikeastaan osaa edes kuvailla reilu viikko sitten. Nyt tuntuu jo selvemmin möyrinää kun maate laittaa =) .

Onnea Annielle matkaan rakenneultraan, toivottavasti asukki näyttää minkä väristä vaatetta saa alkaa varaamaan =) . Voi kun tulis äkkiä oma aikakin. Siihen on vielä melkein kuukausi :| . Oletko muuten tehnyt jo paljo hankintoja? Minä ajattelin vaunuja käydä kattelemassa parin viikon päästä kun olen menossa vanhempien luona käymään. Sielä on kuulemma tosi hyvä liike mistä sisko on myös vaununsa hommannut ja sielä huoltanu. En kyllä noista vielä mitään ymmärrä, mutta jos sitä kävis vähän renkaita potkimassa mietteleliään näkösenä vaikka :LOL: ...

Rinkinkillä on jo masulla kokoa =) !

Nanna +Pippunen rv 17+0

Klara Vappen tännekkin! Ihana ilma ulkona heti aamusta, voi jo tuntea kesän tuoksun ilmassa =)

Mä leijun ihan seitsemännessä taivaassa, sillä eilinen raknneultra nyt käyty ja kaikki siellä ok.Siellä se pikkuinen pyöri ja myörysi vaikka en itse niitä liikkeitä pahemmin tunnekaan. Johtunee kuulemma siitä, että mulla istukka aivan etuseinämässä kohtua.
Sieltä on siten tulossa TYTTÖ,ihana pieni rinsessa :heart: =) .

Jotenkin tämä odotus sai aivan uudet mittasuhteet, nythän tätä ei millään malttaisi odottaa, että hän syntyypi. Tuli paljon todellisemmaksi koko juttu.

T:Annie & kullanmurunen rv 21+o

Voi Annie onnea tytöstä :heart: :flower: ! Pienesti taitaa olla hormonit pinnassa kun tippa tuli linsiin kun luin tuon viestisi =) .

Nyt ei melkein enää millään malttais odottaa tuota rakenneultraa! Vauva on alkanu potkiskelemaan äippää jo tosissaan. Hassulta tuntuu kun tulee välillä semmosia tumahuksia tuolta mahasta =) . Taitaa olla melkonen vilperi tulossa vilkkauden perusteella :D .

Nanna +Pippunen rv 18+0

Onnea Annie tulevasta tytöstä! :heart: Ihanaa!!!
Ja tosiaan mustakin tuntuu tällä kertaa tosi malttamattomalta, kun tietää että poika ois tulossa (kiitos onnitteluista =) ). Sillon esikoisesta ei tiedetty, et tyttö tulee ja jotenki odotusaikana oli outo fiilis, ku ei tosiaan tienny kumpi tulee. Vaikee selittää mitä tarkotan, mut kuitenki.
Nanna täällä kans semmonen ikiliikkuja mahassa ettei paljo tartte miettiä "onkohan se tänään liikkunu". On tosin jo niin jättimäisiä noi liikkeet, et välillä tuntuu ku tulis nahasta läpi. :D Ja kivalta ei tunnu, ku ruuvailee päällänsä alaspäin. Vihloo kohdunsuulle ikävästi. Harjotus suppareita myös tosi paljo tulee.
Neuvolaan oon tossa tunnin päästä menossa. Vaari tulee siks aikaa tytön kans olemaan.
Tuun kertomaan sit neukka kuulumisia. :wave:

rinkinki ja poitsu 31+1

Juu, eli sokerirasitukseen joudun meneen maanantaina, koska pissassa oli sokerit plussalla. :kieh:
Poitsu raivotarjonnassa ja sykkeet 140-150. Venkslaa itteensä vissiin puolelta toiselle, tällä hetkellä oli vartalo oikeella puolella. =)
Hemppa oli noussu itestään 122 ja paineet hyvät.
Painoo tullu 370g/vko, yhteensä jo 15kg.
Sf 29 eli keskikäyrällä.

Siinäpä ne kuulumiset.
Onkos teillä paino lähteny nousemaan miten? Mulle tuli esikoisesta 17kg ja tästä on jo tullu se 15kg, ni hirvittää... Lähtöpaino tosin oli nyt 3kg vähemmän ku esikosta. No, ei maha mitään, ku oon niin huono kattomaan mitä syön... :ashamed:

Laitanpa tännekki tuon kuvan kun ittekseni täällä kännykällä leikin :D . Paino minulla pysy viime viikkoon asti tasan samana mutta nyt oli noussut reilun kilon. Saa nähdä mitä sitte neuvolan puntari näyttää reilun viikon päästä!
Toivottavasti rinkinki selviät säikähdyksellä tuon verensokerin kanssa!

Nanna +P 18+0

Ihana masu Nannalla :heart:
Kävin maanantaina siinä sokerirasituksessa ja tulokset oli vallan hyvät. =) Ei tartte sitä enää ressailla.
Tänään kävin sit lääkärillä ja sain loppu ajaksi (2,5vko) saikkua. Ihan vaan väsymyksen takia. Yöt on huonoja, ku vähän väliä heräilen. Eikä toi autossa ja töissä istuminen mitenkään hyvältä tunnu, ku maha painaa kovasti kylkiä.
Kohdunkanava oli nyt lyhentynyt vähän ja on 2,5cm.
Raivotarjonnassa poitsu edelleen on ja ei kuulema käännykään tod.näk. enää, ku tilaa on niin vähän.

Sellasta tänne! Mitäs teille?

rinkinki ja poitsu 32+1

Voi luoja! Rinkinkillä on ihan just lähellä jo la!!! Oikein hyppäs noi viikot tuosta esille :D .

Täällä kipuillaan taas. Tällä kertaa kivut vain vatsan puolella. Kävin just lekurilla tarkastuttamassa kohdunsuuntilanteen, mutta onneksi kaikki on ok. Ilmeisesti kovia liitoskipuja vain. Ja sitten saattaa tuo iskias vaikuttaa kun sitä jännitän liikkuessa niin voi ottaa vatsan puolelle. No joka tapauksessa loppu viikko on sitte saikkua. Johan tässä on ehditty kotona ollakki.

Hienoa että Rinkinkillä oli sokeriarvot ok. Ei tarvi niistä alkaa stressaamaan sitte...

Mites Anniella menee?

Nanna +Pippunen 19+0

Heippa heippa!
Tuolla törmäsin uutiseen, että Nannan masussa asustaa pikkunen poitsu! :heart: Onnea siitä! :flower:
Sais nää viikot kulua vieläkin nopeemmin, ku alkaa olee niin raskasta tää oleminen. :headwall:
Muuttoakin pitäs alkaa tekemään, ihanaa pakkaus hommaa. :kieh: Ei nappais yhtään, mut pakkohan se on.

Niin joo Nanna onko sulla ihan kipeitä suppareita jo?

rinkinki ja poitsu 33+1

Moikka! Juu niin siellä taitaa pieni pojunen asua :D . Oli kyllä ihana gyne kun tarkisteli myös ultralla tilannetta. Ja tosiaan vilautti sitä 3D kuvaaki (tai tais olla 4D kun siinä liike näky) kasvoista. Ens viikolla on vielä rakenne uä jossa sitte tarkemmin katotaan vauvaa. Nyt siis oli tarkotuksena lähinnä tuota kohdunsuun tilannetta katella supistusten takia.

En oikeen tiedä onko nuo nyt sitte kipeitä vai ei, todella epämiellyttävän tuntosia kyllä...

Minä voin tulla Rinkinkille pakkaamaan :D ! Oon aina pitäny siitä, purkaminen on sitte taas aivan toinen juttu...

Nanna + poju 20+0

Heippa teille!
Niin ne viikot vierii, siis Rinkinkillä jo 30 viikkoa rikki ja Nannallakin 20 viikkoa ylittynyt! :) Onnea juu Nanna munkin puolesta poikavauvauvasta, onpas ihana juttu. Mun täytyy sitten pitää tätä tyttöjen sukupuolta hyvin edustettuna, kun te kumpikin saatte poijaat. :D

Mulla ei ole ihmeempiä "vaivoja" vielä ollut. Maha kasvaa, viimeeksi sf-mitta oli 20,5 ja painoa tullut noin 5 kiloa lähtöpainosta. En kyllä juurikaan ole syöpötellyt mutta kaipa tiuo lapsonen ja maha jo jonnin verran painavat.

:heart: Annie ja tytöntyllerö rv 23+1

Jee, mä pääsin tänne puolelle!!!!!!!!!!!!

Mä oon nyt niin väsy että kirjoitan jioku muu päivä!! Kunnon raskausoire tää väsymys, voisi vaan nukkua.....mä palailen sunnuntaina, huomenna lähdetään mökille!! Mä olen hämilläni mutta valtavan onnellinen =)

Viikoista en osaa sanoa koska en tiedä laskeako tuhruvuotopäivästä vai kunnon vuotopäivästä? Tuhrua tuli n. 5 päivää ja sitten kunnon vuotoa! Mutta joko 5 tai 6 rv.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:

Tuizu, onnittelenpa vielä tälläkin puolella, aivan ihana juttu :flower: :heart: !!! Ja tervetuloa.
Oletko vielä ehtinyt ajatella menetkö ennen np ultraa käymään varhaisultrassa vai maltatko odottaa? Joko on oireita kehittyny väsymyksen lisäksi?

Annie tuolla viikolla 35 kaipailtiin sinun kuulumisia =) ...

Nanna +poju 20+2

Onnea onnea onnea Tuizu ihan mahottoman kamalasti!!! :flower: :heart: :D Aivan ihana juttu!!! Ja kunnon vuoto päivästä mä laskisin, mutta np-ultrassa (jos siihen meet) viikot varmistetaan.
Nanna kyllähän toi pakkaaminen muuten menis, mutta ku maha vaikeuttaa aika pahasti sitä hommaa. :whistle: Tuntuu olevan niin hidasta puuhaa siks. :kieh:

Profiiliin päivitin eilen otetun kuvan.

rinkinki ja poitsu 33+4

Kiitos paljon, kyllä tää on niin ihanna, mutta huokaisen vasta varhaisultran jälkeen, joo tosiaan menen sinne, koska viime kesä meni tuulimunan kanssa....mä odotan niin kuin toista kesää :LOL:

Mä palelen aivan sairaasti väsymyksen lisäksi!!sitten vatsaan sattuu ihan kuin menkat alkaisi, ja nää rinnat...tooosi kipeet, niitä jomottaa ihan itsestääkin, ei tarvi pahemmin rutistella, ja testata onko kipeät, niin kuin aina kun yritti etsiä ennen raskausoireita :LOL: . Sitten mulla huippasee päästä, mutta ihan kuin se olisi vähentynyt, töissä sen huomasi hyvin, katotaan tuleeko se taas huomenna! Jos mä lasken kunnon vuotopäivästä, niin mun laskettu olisi 19.1 ja mun synttärit on 16.1, hih....saankohan synttärilahjan!! Mun viikot on visiin 5 hujakoilla.

Mä lähden tästä etsimään tietoa enemmän raskaudesta, paitsi kyllä ne on vielä muistissa viime kesästä...

heippa!! :wave:

Heippa taas!
No nyt on rakenne uä takana ja kaikki oli siinä ok. Vauva kooltaan vastas viikkoja ja paino arvio oli 405g. Hieman jäi harmittamaan ettei kuvia saatu matkaan. Lääkäri teki tuon ultran sen kasvaimen takia, niin varmaan siksi jäi saamatta. Muuten kyllä olin tyytyväinen. Oli ilm. se 3D käytössä koska ainaki kasvoista näkyi oli niin selkeä kuva, nenäsieraimia myöten. Lisäks siinä näky virtaukset eri väreillä kun katsoi sydäntä ja napanuoraa. En kyllä tiiä näkyykö ne samoin normaalissa 2D:ssa...

Varmistui vielä että poika sielä on, sen verran auliisti jalkoväliään esitteli :D ...

Tuizulle tulee paras synttärilahja :D !

Nanna +poju 21+0

Tulin tään meijän pinon nostelemaan, kun ei meinnannu löytyä enää lainkaan. :wave:
Mites teillä menee? Viikot vierii ja maha kasvaa... Mulla keskiviikkona toinen neuvolalääkäri, saa nähdä kuuluuko siellä mitä uutta? Nyt oon vaan suht kovassa flunssassa kotosalla, joten näinköhän vaikutusta siellä sitten esim.verenpainelukemiin.

Josko tämä olo tästä nyt hiukkasen paranisi; harmi ettei oikeen muuta flunnsalääkettä kai voi ottaa kuin tuota Panadolia?? :/ Finrexiin en oo uskaltanut koskea.

Annie ja tytöntylleröinen rv 25+5

Moikka Annie!
Juu elä ota Finrexiniä siinä on vaikuttavana aineena asetyylisalisyylihappo, eli siis sama kuin Disperinissä ja Asperinissa. Vieläkös sitä Panadol Hottia on olemassa? Kannattaa varmaan apteekista kysyä josko sitä voisi käyttää...

Täällä kanssa vatsaa kasvatellaan ja supistusten kanssa pelätään. Lääkäri on muutamaan otteeseen tarkistanu tilanteen ja onneksi on kohdunsuu pysyny kuitenki kiinteänä.
Ensi viikon neuvolaa odottelen kun aletaan niitä Kelan papruja täyttelemään =) .

Mites Rinkinki jaksaa? La lähestyy koko aika =) ...

Nanna +poju 22+5

Heippa, mitäs tänne? Neuvolalääkäristä just palailin ja yllätyin kun joudun sokerirasituskokeeseen. :eek:
Pissatesti oli iahn puhdas eikä mitään muitakaan oireita ole, mutta kun lääkäritäti sai sf-mitaksi tuloksen 26,7, niin passitti sen vuoksi sokerikokeisiin. Voi himputti sentäs, että hieman harmittaa, jos semmonen todetaan... :( Juuri kun oon ihmetelly että mulla tää raskaus sujunu niin vaivatta. No täytynee toivoa ettei sitä diabetesta nyt kuitenkaan olisi...

Muuten oli kaikki ok, verenpaine hieman koholla, johtuisikohan tästä järkystä flunssasta mikä mulla päällä.
Lapsosella syke 138 ja kovasti tömistelee jo.

nyt sitten varailen aikaa tuonne labraan sitä sokerikoetta varten, voi höhhelihöö... :/

Mitenkäs teillä Nanna ja Rinkinki raskaus etenee? Rinkinkillä ei tosiaan enää paljoa jäljellä...

:heart: Annie ja tytönpalleroinen rv 26+0

Täällä menee kaikki hyvin. Ens maanantain neuvolaa odottelen tosissani, kivaa kun mieski pääsee kerranki mukaan. Täytellään siellä niitä kelan papereita ainaki varmaan.

Annie: Laittovat varmaan varan vuoksi sinut tuohon sokerirasitukseen. Ilm. aika pienilläkin perusteilla laittavat. Elä turhaan huolestu siitä, toivottavasti siellä ei mitään ilmene. Itse epäilen kans joutuvani siihen jossain vaiheessa kun sokeriarvot oli rajamailla viime neuvolakäynnillä. Maanantaina taas testaillaan.

Joko Tuizu on käyny ultrassa??

Nanna +poju 23+1

Pikaisesti tulin kertomaan että ultrassa näkyi sydämen syke :heart: ollaan niin onnellisia,mutta kirjoitan muu päivä, nyt mun on pakko mennä nukkumaan!! Niin laskettu mun synttäripäivänä 16.1!! :heart:

Tuizu 8+2

Yhteistyössä