Helmikuusta-07 plussaa odottaneet :)

Tuizu: Onnea paljon sykkeestä :heart: ! Joko olet neuvolassa käyny? Menetkö np-ultraan?

Meillä oli eilen neuvola, ja kaikki on hyvin, verensokeritki oli tällä kertaa hyvät. Sf-mitta otettiin ekaa kertaa ja se oli n 22cm.

Nanna +poju 23+6

Tuizulle iiiso onnittelu :hug: sydämen sykkeestä, nyt se on taas pikkasen todellisempaa! :heart: :)
Mulla huomenna se sokeritesti, tulenpa sitten kertoilemaan tuloksia...hieman jännittääpi...
Sullakin Nanna ihan suht saman kokonen masu kun mulla. Mulla tuo Sf-mitta oli se reilu 26, jonka vuoksi sinne sokeritestiin nyt sitten passitettiin. :p

Annie ja tytteli 26+6

Heipsis pitkästä aikaa!
Meillä on ollu muuttohärdelli käynnissä, ni en oo kerenny/jaksanu tännekään kirjotella... :ashamed: Ollaan kotiuduttu hyvin uuteen kotiin vaikka pikkasen tää epäjärjestys ahistaa. |O Vauvalle ei oo pinnasänkyä vielä saatu haettua, mutta kai sitä kerkee. Onhan täs melkeen kolme viikkoa laskettuun aikaan. :D
Neuvola ois taas huomenna. Viime viikolla oli vika lääkärineuvola eli synnytystapa-arvio. Vauvan pitäis mahtua tulemaan ihan hyvin ja veikkas ettei mikään älyttömän iso ois. Esikoinen paino 3124g ja sano, et ehkä vähän isompi ois tää tai saman kokonen. No, senhän näkee sitte.
Sokeria on ollu pissassa pari kertaa ja samoin ne proteiinit on ollu plussalla parina kertana. Muuten kaikki ok.
Tuun huomenna kertomaan tuoreimmat kuulumiset.
Tänään on ollu menkkamaista jomotusta mahassa ja selässä. Supistuksia tulee kans päivittäin, kivuttomia ainakin verrattuna synnytyssupistuksiin. :D

Tuizulle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Annie mitäs sokerirasituksen tulokset näytti?

rinkinki ja poitsu 37+2

No ei oo enää paljoa jäljellä Rinkinki! Jänskää :)

Mä tosiaan soittelin niitä sokeritestin tuloksia tänään neuvolaan ja kaikki arvot oli ok, eli ei ole raskausajan diabetestä. Se vaan jostain syystä se Sf-mitta mulla pyörii yläkäyrillä, täytyypi kysellä neuvolasta, onko mahdollisesti joku jässikkä tuolla kasvamassa... :whistle:

Ei luulisi, kun äiskäkin suht pientä tekoa, mutta jospa tulee sitten isäänsä... :D

:heart: Annie ja tytsy rv 27+1

Annie hyvä homma, et sokruarvot on kunnossa. Eikä se iso sf-mitta välttämättä tarkota, et ois mitenkään älyttömän iso vauva tulossa. :)

Mulla oli sokerit taas kahella plussalla pissassa, mut ei johda mihinkään toimenpiteisiin, ku rasituksessa oon käyny ja kaikki siel ok. Otti terkka sormesta sen sokruarvon ja sekin oli hyvä, 5.4, ku sais olla 7.9.
Hemppa 120.
Paineet 122/77.
Painoa 1018g/vko, yhteensä jo 20kg... Täytyy toivoa, et lähtee yhtä helposti pois, ku esikoisestakin.
Sf 32.
Vauva on laskeutunu, mutta ei kiinnittyny. Pää vielä liikku, mut kyllä sattu, ku terkka kokeili. :$
Varattiin aikoja rv41+1 saakka ja sen jälkeen ei oo kuulema asiaa enää neuvolaan yksin. :D Rv41+5 on eka yliaikaiskontrolli, jos ei sitä ennen synny.
Ja meijän sairaalassa on kuulema remontti synnärillä vielä kesken, joten sinne pitää soittaa ennen ku menee, et onko tilaa... :/

rinkinki ja poitsu 37+3

Se on taas keskikesän juhla ovella, toivokaamme että säät suosisi meitä! =) Mitään hirmu helteitä en kaipaa, mutta olisi se mukava että olisi lämmintä ja poutaista.

Mulla viikot vaihtui taas eilen ja kovin lapsonen tuolla potkiskeleepi. Mitään ihmeempiä ei ole tällä välin ollut, seuraava neuvola sitten heinäkuun alussa, jolloin pääsee taas kyselemään neuvolatädiltä "tyhmiä"... :D
Pikkasen hiipii jo tuo syyskuun alku mieleen ja oon huomannut että ajatukset on enemmän pyöriny siinä synnytyksessä.Tähän asti olen yrittänyt olla miettimättä sitä. Rinkinkihän se on ekana meistä "tulessa", joten tulethan sitten kertoilemaan ihania yksityiskohtia tapahtumasta, kun se sulla onnellisesti ohi. Me vielä sitten Nannan ja Tuizun kanssa saadaan jännäillä omaa vuoroamme. Toki turhaa hermoilla etukäteen, mutta ihmismieli kun on mikä on...

Aurinkoista Jussia! B)

Annie ja tytteli rv 28+1

:wave: kaikille!!!

Mikäs muuten on Rinkinkin vointi nyt?

Niin se vain tosiaan lähestyy eräpäivä meilläkin Annien kanssa =) . Vähän jo alkanu täälläki mietityttämään, mutta vielä olen yrittäny olla sen kummemmin ajattelematta ja stressaamatta. Elokuussa alkais meillä perhevalmennus, jossa käydään noita asioita läpi.

Minä jäin nyt sitte kotiin kokonaan. Lääkäri kirjotti sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka. Alapaassä on alkanu paikat löystymään turhan aikaste. Kävely onki ollu yhtä tuskaa jo.

Päätetiin miehen kans ny sitte kuitenki mennä siihen 4D ultraan. Onhan se kallis tikki, mutta kun on ollu näitä ongelmia tässä niin ompahan ainaki vähän varmistusta että kaikki on kunnossa. (Niin ja sitte se oikee syy, halutaan molemmat nähdä vielä vauva, mutta sitähän ei tietenkään ainoaksi syyksi myönnetä :D )

Mikäs on Tuizun vointi? Oletko saanut pahoinvoinnin seuralaiseksi :D ?

Jokohan muuten Eevarouva on päässy tositoimiin. Hällähän oli muistaakseni ihan näinä päivinä LA...

Nanna +poju 25+1

Heips ja hauskaa jussia!
Vointi on täällä ihan jees. Suppailee päivittäin, mut ei silleen kipeesti. Saas nähä koska lähtö tulee ja miten. Esikosta alko supistuksilla, tai edellispäivänä alko verenvuoto ja sit seuraavana aamuna alko suppaileen.
Meillä on vaan sairaalan remppa kesken ja muutenki hirveesti laskettuja aikoja nyt, joten ei oo ollenkaan varmaa et pääsis tohon synnyttämään. Sehän se nyt viel puuttuu, et joutuu lähteen Hesaan synnyttämään. Synnytys ei oikeen jännitä, kai siitä hengissä selvii ku viimekski selvis. :D Otetaan mitä vastaan tulee. =)

nanna hyvä, et sait saikkua loppuajaks, ni saat keskittyä ihan vaan ittees ja vauvaan. Koska meette 4D:hen? Kannattaa mennä pian, et saa viel vauvasta jotain tolkkua. Mullahan oli viikkoja 29+, ku kävin ja ei saanu kunnon näkymää, ku oli sitä tilaa tosiaan niin vähän. :( Mut onneks se oli se ilmanen juttu.
Annie kyllä tuun sit kertomaan synnytystarinaa, kuhan joskus jotain tapahtuu.

Eevarouvalle synty 16.6 poitsu. Tais tulla pari päivää ennen laskettua. :heart: =)

rinkinki ja poitsu 38+2

Heippa!
Eipä tänne taas mitään erikoista. Juhannus menny ihan kotosalla ja nyt oottelen et pizza valmistuu. :p
Tiistaina on taas neuvola. Eipä kai siellä mitään erikoista taaskaan ole.
Olo alkaa ahistamaan ihan tosissaan. Illat ihan sieltä ja syvältä. Suppailee ja on hankalaa. Valivali vaan... :snotty:
Miten teijän juhannus on menny?

rinkinki ja poitsu 38+4

Masukuva päivitetty profiiliin.

Huomenta!

Rinkinki: Ensi maanantaina on se ultra eli silloin on 26+5, toivottavasti vielä sillon on hyvät näkymät =) . Muistinkin sen kun kerroit että oli jo melkein liian myöhään se teidän uä tuon tilanpuutteen takia. Melkonen massu sulla jo on, mutta eipä tässä enää montaa päivää ole jäljelläkään :D !
Juhannus meni vierraillessa vanhemmilla ja siskon perheen luona... Melkosta vipinää ja vilskettä oli välillä mökillä kun oli meidän elukat 2 koiraa ja 2 kissaa sekä siskon kolme touhuajaa :D .

Mitäs Annie ja Tuizu??

Nanna + poju 25+5

nanna eiköhän sieltä masusta ihan hyvät näkymät oo vielä. Toivotaan, et vauva on yhteistyöhaluinen. :D

Mä valvon närästyksen kanssa. Renniee ja Gavisconia oon kumpaakin vetäny koko yön, mut eipä noi auta. :( Alan oleen aika loppu tähän raskauteen... :/ No, enää viikko laskettuunaikaan. Ja toivotaan ettei mee kauheesti yli.

Aamulla neuvolaan. Tuun kertomaan taas kuulumisia sieltä.

rinkinki ja poitsu 39+0

Neuvolakuulumiset eiliseltä
paineet ok
painoa 1200g/vko
pissassa sokerit kolmella plussalla
vauva laskeutunu, ei kiinnittyny
sf33

Lääkäri kirjotti reseptin vahvempaan Zoltiin, joten viime yönä sain nukuttua. =)
Aamulla kävi kaveri muksujen kanssa kattomassa meijän uutta kotia. Olipa kiva saada seuraa. Mä en oo kehannu oikeen ketään pyytää käymään, ku noita laatikoita on vielä nurkissa pyörimässä.

rinkinki ja poitsu 39+1 (esikoinen synty rv39+2, tää ei taida olla syntymässä... )

Moikka, täällähän minä ja tytteli kasvetaan tasaiseen tahtiin. :) Tuntuu, että nyt tuo maha alkaa suurentua ja suurentua...mutta ei vielä mitenkään niin, että se tiellä olisi. Onhan tässä vielä kymmenisen viikkoa sinniteltävä.
Meillä taas neuvola ensi viikolla, jospa saisin kuulla jotakin noin-arviota edes tästä vauvan koosta, vielä ei ole kukaan siitä mitään missään välissä maininnut. Onko teille infottu kuinka usein vauvan koosta/painosta mitn?
Tuo sukupuolikin nyt sitten alkoi jännittämään, kun kätilö silloin rakenneultrassa kovasti vakuutteli että tyttö se on, mutta nyt yksi jos toinenkin puhuu, että mun mahan muoto on ihan poika-vatsa. Mene ja tiedä sitten mitä ja ketä uskoa.... :/
Kumoikin on jokatapauksessa yhtä tervetullut.
Mitään ihmeempiä vaivoja ei ole vielä ollut (koputtaa puuta) mutta viime päivinä on ollut sellaista pientä poltetta kurkussa, jota epäilen närästyksen poikaseksi. sen nyt kestää, jos suuremmilta ongelmilta välttyisi.

Rinkinki oot vielä yhdessä kasassa, tsemppiä nyt näihin vikoihin päiviin.

Meillä muuten tilatut vaunut saapuivat; niitä on nyt koeajettu tuossa olohuoneessa ja hyvin tuntuvat pelittävän.
:wave:

Tulehan Nanna kertoilemaan ultrauutisia!

Annie ja tytöntylleröinen rv 29+0

Vieläkö Rinkinki on täällä =) ? Pitää käydä laittaan joka aamu Hep niin tiietään millon olet lähteny tositoimiin sitte :D .

Annie minkä merkkiset vaunut tilasit? Meidän pitäis mennä parin viikon päästä niitä valkkaamaan, mutta kun niitä on niin paljo erilaisilla ominaisuuksilla... Kaippa sen sitte tietää mikä on hyvä kun vähän kokeilee lykkäillä niitä.

Vieläkö Tuizu on maisemissa??

Nanna + poju 26+2

Hep! :D
Täällä vieläkin, mutta tänään on sentään aamusta tullu veren sekasta vuotoa, joten kohdunsuulla jotain tapahtuu. Esikosta synnytys alko seuraavana aamuna. Joten toivoa on, et tää syntyykin joskus. Äsken tuli sellanen supistus mikä tuntu jo vähän selässäkin. :whistle:
Meinaa ihan alkaa jänskättämään. :D
Mut mä ilmottelen mitä tuleman pitää.

Annie mulla on tosta sukupuolesta vähän samat ajatukset pyöriny, et mitä jos tää onki tyttö?! Ei siis silleen mitään väliä, mut toisaalta on niin jo tottunu ajatukseen et se on poika, ni kyllä yllätys ois aikamoinen. No, ehkä se selvii täs piakkoin.

rinkinki ja poitsu 39+3

Pikaseen ilmottelen, et poika syntyi 28.6 lauantaina klo2.00. Pituutta löytyy 52cm, painoa 3310g ja päänympärys 34,5cm. Täydet 10 pistettä sai. :heart: Aivan ihana pakkaus. =)
Sairaalassa oltiin kaks tuntia ennen poitsun syntymää. Ponnistus kesti vaan 4min.
Maitoa tulee jo hyvin ja pojan paino oli jo lähtny takas nousuun. =)
Mutta palaan paremmalla ajalla, tänään siis kotiuduttu.
Esikoinen ihailee veikkaa.

rinkinki ja poitsu, melkeen 3vrk

tervehdys tytöt!!minäkin pääsin jopa tänne asti!!!!!! te ootte jo kaikki niin pitkällä..... mutta voittehan kertoo vinkkejä tulevaan!!!!mukava olla vihdoinki tällä puolella..

kryss ja vaavi rv5+0

Rinkinkille hurjan paljon onnea ihanasta poikavauvasta, jopa sulla oli nopsa toimitus... :D Samanmoisesta haaveilen itekii...

Ja Kryss, ei riitä sanat kertomaan miten onnellinen oon sun puolesta! Tervetuloa vaan tänne meijän kanssa, vielä me täällä Nanna kanssa ainaslkii pari kuukautta pyöritään. =) Ja pitempääkin, vaikka vauvat ois jo syntyneetkin... Tuizu tulee sitten pikkasen perässä, mitähän hälle kuuluupikaan?

:heart: Annie ja tytteli rv 29+5

Rinkinki: Onnea täyden 10 pojasta :heart: :flower: :flower: :flower: !!!

Ja tosiaan Kryss aivan upeaa, että vihdoin oot myös tällä puolella! Kysy ihan mitä vain päähän sattuu tulemaan jos mietityttää joku, mietitään sitä sitte yhdessä :D ! Alussa ainaki itestä tuntu pelottavalta joka ikinen kipuilu yms, mutta monella muullaki sitä oli eli ihan normaalia. Samoin se tuhruilu kuulostaa olevan hyvinki yleistä kun täällä näitä juttuja lukee!

Vieläkö Napsu ja Katjuska tuolta saatais kammettua myös tänne...

Nanna + poju 26+6

Kiitokset onnitteluista! Ja Kryssille supersuuret onnittelut! :flower: :hug: Aivan mahtava juttu.
Meillä menee kivasti, maito on noussu hyvin ja poitsu on tyytyväinen. Jos synnytyskertomus kiinnostaa, niin käykää lukemassa Heinäkuisten pinosta mun edellinen kirjotus. =)

rinkinki ja poitsu 7vrk

no iltaa! on jotenki semmonen epätodellinen olo, aina välillä tulee mieleen että entäs jos siellä ei oo enää mitään tai entäs jos se on jo kuollut ja tulee vähän myöhemmin pois....pelottaa..... mutta onneks kaikki muut merkit kyllä näyttää että jotain on tapahtumassa koko ajan, kauhee väsymys, rinnat kovat ja kipeet, poklottavat koko ajan =) niinku ukko kuvaili.

millon teillä alko näkymään vatsa??? ja mihin kohtaan se nyt tarkalleen ensimmäiseks tulee? onko se kovan tuntuinen ku koskettaa?? kuvailkaa hieman ku en yhtään tiiä... ootan kovasti että vauva masu poksahtais pinnalle :D

viikonloppuna kerrottiin ukon perheelle ja olivat kyllä niin onnesta soikeina. muusta ei olla puhuttukaa koko vkoloppuna... ja huomenna pitäis yllättää sitten meidän perhe :)

tulevan tädin kanssa tuossa mietittiin että jos se la ois sillon 2.3 ni myky ois sillon kalat horoskoopiltaan ja niitä ei vielä kummankaa suvusta juuri löydy....(katoin ton lasketunajan sieltä perhesuunnittelu sivujen kautta laskurilla...)

tämä tuleva täti oli joku aika sitten nähny unen että minä saan vauvan viikolla 10 (sillon edes me ei vielä tietty koko vauva hommasta mitään) ja kuinkas ollakkaa, nyt ku laskettiin ni arvioitu laskettu aika eli2.3 on viikolla 10!!!!! aika hurjaa!!!!!

tässä heti povailivat että kumpiko tulossa, sanovat että äidistä on "helppo" etsiä merkkejä, poika kuulema kaunistaa äitiä (hiukset kiiltää, iho hehkuu, kynnet kasvaa)ja tyttö rumentaa (tulee finnejä, hiukset rasvottuu herkästi...) ja näitten mukaan tämä ois tyttö, koska nyt on ihan vähän ajan sisään tullu muutamia finnejä sekä tukka on tosi äkkiä likainen, sekä verrattuna entiseen nyt hikoon ihan märäks liikkuessa!!! ja on kuulema myös sanonta että kun kahden naisen hormoonit on samassa paketissa ni äidin elämä menee sekasi ( pahoinvointi, mielialanvaihtelut jne.) mutta pojan hormonit ei vaikutua niinkään ja sillon on ns. helppo raskaus.
ja kuulema vauva mahastahansen viimestään tietää, poika maha on pitkulainen ja ei välttämättä edes erotu jos katsoo naista takaapäin, mutta tyttö maha on pyöree ja levinny vähä joka suuntaa....

nämä on näitä vanhanajan ennustuksia jotka voi pitää paikkansa tai sitten ei, 50/50. mutta mukava se on aina niitä mietiskellä....

mutta kohta pitää mennä nukkumaan ku nousu on jo neljän jälestä....

hyvät yöt,
Kryss & Myky 5+6

Kryss: Aika alussa se alko minulla pömpöttään. Tosin ensin oli vain turvotusta, mutta vauvasta johtuvaahan seki on. Viikolla 16 tais olla jo aivan selvä vatsa. Joillaki se ei taas näy vielä pitkiin aikoihin tuosta.
Tuo kynsien kasvu pitää muuten minun kohdalla paikkansa. Kasvaa aivan huimaa kyytiä, eikä lohkeile. Mutta naama kyllä kukki ihan viime viikoille saakka myös. Nyt pari viikkkoa oon saanu nauttia puhtaasta naamasta pitkiin aikoihin. Vatsa on myös selvä poikavatsa ja linea negra ilmesty jo ajoissa =) . Hauskoja nuo vanhan kansan ennusmerkit, mutta yllättävän hyvin jotku pitää paikkansakki =) .

Tänään on 4D:n uusinta yritys. Jospa mein poika tällä kertaa haluis vaikka näyttäytyä :D .

Mitäs Annielle ja Tuizulle kuuluu?

Nanna + poju 27+5

Yhteistyössä