Helmikuusta-07 plussaa odottaneet :)

Nellille ja koko perheelle onnentoivotus uudesta perheenjäsenestä! :flower: :heart: Ja pikkuiselle lämpimästi tervetuloa tähän maailmaan :)

Olisi mukava kuulla miten teillä muilla on raskaus lähtenyt etenemään? Mulla oli ultrassa tosiaan kaikki ok silloin rv 7+1 mutta nyt haluaisin taas päästä kurkkaamaan onko siellä pikkuisella kuinka vilkasta elämää kun äitiliinille ei aiheuta minkäänmaailman oloja... :/ En valita, jos ihan vaan on vaan kyse oireettomasta raskaudesta mun kohdalla mutta kun aina taka-ajatuksena peikko että onko se hiljaiselo ihan normaalia...
Eka neuvola mulla viikon päästä maanantaina, josko silloin saisi jotakin vinkkiä tähän...

Mutta mukavia odottelupäiviä kaikille teille, toivottavasti meijän joukko tästä pian kasvaa! :wave:

On täällä :wave: ... Vielä ei vain ole itelle saanu tolkutettua että nyt olis edes tärpänny :D . Tänään on sitte se eka ultra jossa pitäs nähdä että onko pieni oikeessa paikassa. Huh, jännittää kyllä aivan hirveesti...

Heips! Täällä ollaan.
Esikko ollu kipeenä perjantaista lähtien, joten ei oo jaksanu itekään oikeen mitään.. Eilen käytiin sit lääkärissä ja todettiin korvatulehdus kummassakin korvassa. Ensimmäinen laatuaan ja eka lääkekuuri. Aika hyvin on säästynyt noilta, ku ikää on jo 1v9kk. Lääkäri sano, et ei tartte pelätä et alkas kierteeks, ku tosiaan eka vasta tän ikäsellä.
nannalle tsemppiä ultraan! On se kiva käydä kurkkaamas et kaikki on ok! =) Uutisia odotellaan! :heart:
Annie oon jo varmaan aikasemmin sanonu, mut sanonpa taas, et mulla ei oo ollu juuri mitään oireita kummassakaan raskaudessa ja hyvin on mennyt. Kyllähän se varmasti mietityttää, ku ei niitä klassisia oireita itelle tuukkaan.
Mä kävin sillon rv7+ ultrassa ja siel näky elävä vauva. Sit oliki lääkärineuvola rv10+ ja sielläkin kurkattiin ultralla (harmi ettei läheskään kaikissa neuvoloissa oo ultraa) ja sit taas siitä viikon päästä oli np-ultra. Sit rv17 oli vasta seuraava neuvola, jossa kuunneltiin sydänäänet. :heart:
Liikkeet alko tuntumaan hirveen aikasin, joskus rv15+ tuntu jo. Varmaan johtuu siitä, että nyt on istukka takaseinässä ja tietty et on toinen raskaus. Esikosta tunsin vasta rv19-20.
Tänään tulee eka kiinteistövälittäjä arvioimaan tätä kämpän hintaa ja kolme muuta tulee viel myöhemmin täl viikol ja ens viikolla. Jänskää päästä muuttamaan!!! :D

rinkinki ja vaavi rv19+1 :heart:

Nannalle onnittelut että pieni löytyi ihan oikeasta paikasta. Nyt vielä jännäillänn ensi viikkon, eiköhän se sikiökin sieltä löydy! Millä viikolla olet nyt, alkuunhan ultrassa ei välttämättä näy mitään sikiöksi hamotettavaa kun niin alussa ollaan?
Mullakin näkyi ekassa ultrassa ihan pienen pieni sikiökaiku, mistä lääkäri päätteli että on siellä joku. Vasta puolentoista viikon päästä näkyi syke. Nyt mennään rv 9+1, eka neuvola olisi maanantaina ja mua jännittää niiiiiin kovin, kun mulla ei pahemmin tää raskaus vieläkään tunnu, että onhan kaikki ok?

Iloa tähän päivään kaikille!
:heart:

Omien lskujen mukaan nyt olis menossa 6+1, eli sillon uä päivänä olis ollu 5+6. Huh vielä viikko odotusta seuraavaan ultraan...

Onnea matkaan Annielle neuvolaan! Aivan varmasti sielä on kaikki hyvin :heart: ...

Heipsis!
Tyttö alkaa oleen kunnossa, mutta itellä kurkku kipeenäja yskittää... :headwall: En kyllä voi sairastaa ens viikolla. En kehtaa olla pois töistä... |O
nanna hyvä, että ultrassa jotain löyty ja eiköhän sit viikon päästä näy jo sydämen sykekin. :heart:
Annie kuunnellaanko teidän neuvolassa ekalla käynnillä jo sykettä? Meillä ei meinaan kuunnella, koska se ei välttämättä kuulu vielä niin aikasin. Joten ite en saanu ekalla käynnillä mitään tietoa masukin hyvin voinnista... :( Vasta lääkärineuvolassa katottiin, et kaikki vaavilla hyvin. Toivottavasti sun neukkatäti yrittäs löytää sykkeet.

Missäs ootte? Käyn sitten yksin puhelua täällä.. :D
Toivotaan, että Katjuska saa siirtyä tänään tänne meijän kanssa! :heart:
Tytöllä flunssa on hellittäny, mut ite oon ihan deed! Nenä tukossa, mut silti saa koko ajan niistää. Yöllä ei pysty nukkumaan, ku kurkkua kutittaa ja yskittää...
Huomenna sit sinne ultraan ja sen jälkeen raahautuminen töihin. Pitää kattoo tartteeko sitä lääkärissä käydä.
Voikaahan hyvin! :wave:

rinkinki ja vaavi rv19+5

Heipparallaa, täällä ollaan, sitruunamuffinseja just leivoin ja ai että nyt tuoksuu hyvälle :) Kävin myös kurkkaamassa tuota Katjuskan tilannetta, joko olisi tullut uutisia...Toivotaan että on positiivia sellaisia!

Itteäni vaan jännittää se huominen; toivon että niitä sydänääniä edes yritettäisiin kuunnella, koska viimeultrasta jo komisen viikkoo ja elän melkosessa hermopaineessa tään suhteen... :ashamed:

Miten teillä oli Rinkinki, millonka sydänäänet kuului sulla eka kertaa? Kun sulla jo 20.viikko lähenee, niin onko ollu mitä vaivoja/oireita?

:heart: hermoileva Annie&kullanmurunen

Minä myös käyn tuolla katjuskaa vilkuilemassa =) ... Onnea Annielle neuvolaan matkaan! Tulehan kertomaan sitte mitä sielä tapahtu. Mitä muuten yleensä tuolla eka neuvola kerralla tehdään? Mietin, että otanko tuon miehen matkaan vai en. Kovasti se ois kyllä joka paikkaan tulossa :D . Onhan tässä kyllä aikaa vielä miettiä kun on vasta tämän kuun lopussa itellä se aika.

Harmi, että Katjuska ei päässytkään tänne.. :'( On se niin helvetin väärin!!! :headwall:

Annie eka neuvola oli rv8+2 eikä siellä kuunneltu sydänääniä. rv10+6 oli lääkärineuvola ja siellä katottiin ultralla, mut jos ei ois ultralaitetta niin ois kuunnellu doplerilla äänet. Doplerilla neuvolatäti kuunteli sit vasta rv17+1 ja sillonki varotteli, et saattaa joutua hetken niitä ääniä ettimään. Mut kyllä ne heti alko kuulumaan, ku anturi mahaan osu. :heart:
Vaivoina on alusta asti ollu tää närästys mihin lääkäri sillon määräskin Zolt:ia. Se on helpottanu kyllä, mut jos jotain väärää erehtyy syömään niin tulee kyllä tukala olo. Muita vaivoja tai oireita ei juurikaan ole. Väsymyskin pikkusen helpottanu sen jälkeen ku alotin rautakuurin.
nanna meillä ekalla neuvolakäynnillä otettiin 4tunnin pissanäyte ja verikokeet. Paino ja verenpaine. Ja täytettiin lappuja. Kannattaa selvittää lähisuvun sairaudet, koska niitä kysellään. Ja sit siellä vaan jutellaan.
Ota ihmeessä mies mukaan, jos on innokas tulemaan.

Juu kävin kans kattomassa, tuli kyllä suru olo katjuskan puolesta kun tietää niin hyvin mikä tunne se aina on :'( . Toivottavasti pääsevät kuitenki kaikki nopeesti tänne.
Näköjään oli jo papana tulossa takas jännäileen =) . Niin se kai se menee, että kun viimoset on vasta pääsemässä alta pois niin toiset on jo alottamassa alusta :D .

Heipsis, mäkin kävin kurkkaamassa tuolla nuo Katjuskan uutiset, on se niiiin syvältä tuo ainainen pettymys!! :( Nyt laitetaan kaikki yhdessä toivomus tuonne yläkerran suuntaan, että nuo loputkin kuumeiluystävämme pääsevät tänne kanssamme! :saint:

Itse tulin juuri ekalta neuvolareissulta ja jopas oli puhelias neuvolatäti, tosi mukava. Ja mikä parasta, ne sydänäänet kuultiin!! =) Voi että oli jännän kuulosta, ihan kuin höyryveturi siellä olisi puksutellu etiäpäin.Syke oli peräti 167.
Nyt saa taas hengähtää kun tuo suurin kivi putosi sydämeltä, on siellä siis elämää edelleen vaikka omassa olossa ei tunnukaan! :heart: :wave:

Onnea Annie neuvola kuulumisista :flower: !
Voi kun vielä itse pääsis samaan... Tuntuu, että huoli kasvaa vain päivä päivältä vaikka kuin yrittää järkeillä. Nyt on jo itellä semmonen tunne, että ei sielä kuitenkaan mitään ole ja turhaan tässä roikkuu ja toivoo. Ja sitte välillä tuntuu, että totta kai on, yritän vain suojella omaa mielenterveyttä päättämällä jo nyt ettei ole. *Huoh* vielä monta päivää!

Annie ihanaa että kuulit sydänäänet. :heart:
nanna toi on kaikista kamalinta aikaa, kun on niin epätietonen olo. Mutta parasta vaan luottaa siihen, että vaavi siellä asustaa! =) Perjantainako sulla se uus ultra on?

Rakenneultrassa kaikki oli kunnossa. Vaavi ei vaan halunnut, että naamasta ois otettu kuvaa, joten pysyi paikalaan naama alaspäin. :D Potkiskeli jaloilla ja rapsutteli käsillään. :heart:

Nyt en jaksa kirjottaa enempää, ku flunssa painaa niin pahasti päälle. Saikkua huominen vielä ja viikon lääkekuuri poskiontelontulehdukseen... :snotty:

rinkinki ja vaavi rv20!!!

Nanna, millonka sulla on se ultra? Tuuthan heti kertoilee mitä siellä sanottiin! Kyllä siellä varmasti elämää löytyy, mä uskon siihen. :heart:

Se on vaan niin kamala tunne tämä jatkuva epävarmuus ja pelko, mikä tässä kokoajan on takaraivossa. :ashamed: Ootan vaan että milloin tulee se aika jolloin tästä saa ihan alkaa nauttimaan???
Rinkinki, onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista! :heart: Varmasti mukavaa nähdä miltä oma vauveli näyttää.
Mun pitäs tilata se np-ultra nyt varmaan jo huomenna, neuvolasta laittoivat jo lähetteenkin menemään. On tässä kaikenlaista hommaa;jouduin myös kilpirauhasarvojen seurantaan, kun mulla on todettu siinä pientä liikakasvua aiemmin...Mutta ei kai siitä seurannasta haittaakaan ole.

Hyviä öitä teille |O

Annie & kullanmurunen rv 10+0

Rinkinki onnea hyvistä uutisista! Hui kun aika menee nopeeta kun jo rv 20 paukahti rikki!

Minulla on huomenna iltapäivällä se ultra. Yritin jo soitella eilen josko olis ollu peruutuspaikkoja, mutta noi naistentautien ajat on aika haluttuja tietenki ja peruutukset täyttyy päivystyksillä samoin tein joten eipä sitte onnistanu. No jos vielä huomiseen jaksais odotella...
Nanna rv 7+0??

Huomenia, sain viimein tilattua sen np-ultran, jka on nyt sitten 25.2.Pikkasen jännittää onko siellä arvot kohillaan vai joutuuko sitä jäännäilemään vielä sitten sitäkin tulosta.... :/ On tässä niin paljon kaikenlaista miettimistä että voiton puolella ollaan varmaan vasta kun lapsi on saatu terveenä tähän maailmaan. :)

Kävitkö sinä Rinkinki tuossa np:ssä? vapaaehtoistahan se on mutta halusin nyt silti siihen osallistua....

Oma olo jatkuu edelleen suht oireitta, saa nähdä meneekö näin koko 9 kuukautta???

:heart: Annie & Kullanmurunen rv 10+2

Joo, aika menee ihan hirveen nopeesti. Tosiaan puol väli jo menny! :eek:
Annie oon käyny kummassakin raskaudessa noissa seulonnoissa. Esikolta löyty pikkusen (alle 3mm kuitenkin) turvotusta jostain kulmasta mitattuna, joten sillon otettiin seerumiseula verestä. Siinä oli kuuitenkin arvot ihan ok! Tällä tokalla oli alle 1mm turvotusta, mutta silti kävin verikokeessa. Tälläkin kertaa kaikki ihan ok. =)
Kiva juttu Annie ettei inhottavia oireita oo tullut sullekaan. Ja kyl tää raskausaika on sellasta "panikoimista" millon mistäkin että... :kieh: Ekaks jännää onko mitään vauvaa masussa, sit jännää onko se hengissä ku ei viel liikkeet tunnu. Sit ku liikkeet tuntuu, ni jos on lepo päivä vauvalla, ni johan taas paniikki iskee, et onks kaikki ok. Ja lapsen syntymän jälkeen taas saa jännittää kaikkea mahollista ja olla huolissaan. Mut sitä kai tää äitiys on. :heart: Ihanaa joka tapauksessa! =)

Täällä onkin kova pakkanen. Tässä mietin, että viittiikö pihalle mennä ollenkaan.. :ashamed:

rinkinki ja vaavi rv20+4

Huomenta! Perjantaina tosiaan kävin ultrassa ja sielä se pieni oli, ja sydän läpätti :heart: ! Aivan uskomaton tunne tuli sen jälkeen ja alkaa itsekki uskomaan tähän päivä päivältä enemmän. (Nyt on todella helppo uskoa kun on niin huono olo :D ...)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

nannalle suuren suuret onnittelut hyvistä ultrauutisista! :heart: Ootko joutunu ihan oksentelemaan jo huonoa oloa? Toivottavasti et. :hug:

Vaavi potkiskelee jo mukavasti tonne alavatsalle. Oikeen napakoita monotuksia tulee, varsinki näin istuessa. Ja vatsanahkaa kiristää välillä... :/ Ei kivan tuntusta!
Koko selkä on ollu jumissa pari päivää. En tiiä johtuuko masusta vai oonko vaan ollu jotenki huonossa asennossa.

Meillä kävi tänään asuntovälittäjä ja tehtiin sopimus. Maanantaina tulee ottamaan kuvat kämpästä ja päästään myynti hommiin. Jippiiii!!!!!!
Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! :D

rinkinki ja vaavi rv21+0

Rinkinki: ei ihan vielä ole tarvinnu oksentaa, mutta ei se kyllä kaukana ole ollu, pari kertaa joutunu yökkimään vessassa. Toivottavasti ei tästä enää kovin pahene, että voi kuitenki töissä käydä kunnolla.
Onnea asuntokauppoihin! Jokos teillä on kiikarissa uusi?

Annie: Mitä ulrassa näky?? Olihan kaikki ok? Täytykö sinun ottaa se veriseulakin että pääsit tuohon ultraan? Meillä täällä ilmeisesti täytyy ja se verikoe otettais nyt jo ensimmäisessä neuvolassa. Kylläpä meki siihen varmasti lähdetään niin päästään kurkkimaan pikkusta taas!

Nanna rv8+6

Yhteistyössä