Helmikuusta-07 plussaa odottaneet :)

Pitkästä aikaa täällä taas =) Meillä oli yli viikon nettipimento niin en päässyt kirjoittelemaan kuulumisia. Mitenkäs teillä on mennyt?
Itse kävin tosiaan tuossa maanantaina siinä niskapoimu-ultrassa ja siellä oli kaikki ok. Pikkukaveri moikkaili jopa ja kaikki viisi sormea näkyi ruudulta, oli se aika uskomaton näky! =) Kätilötäti ennusti että tulossa kiltti lapsi, kun ei kaikista tönimisistä huolimatta kovinkaan näyttänyt hermostuvan... =)
Niskaturvotus hällä oli vain 0.7mm, joten sen suhteen ei tarvitse huolestua. Se riskirajahan on jos turvotus ylittää yli 3mm. Samalla otettiin veriseula, jonka tulokset tulevat viikon päästä. Kätilö sanoi, että jos ei mitn kuulu niin kaikki on ok. Toivotaan ettei sieltä nyt mitään kuuluisi. :/ Meillä tosiaan täällä neuvola tarjoaa tuon vapaaehtoisen niskapoimu-ultran ja siinä samalla otetaan veriseula. Toinenkin ultra tarjotaan, eli se rakenneultra ja se mulla on sitten viikolla 21.

että tämmöstä...

:heart: Annie & kullanmuru rv 12-1

Uppista!

Nostellaanpa vähän pinoa... Mitäs rinkinkille kuuluu??
Onko muuten Annielle tullut nyt oireita? Sinullahan oli oireeton alkuraskaus? Onko sinulla tietoa millon sieltä labrasta pitäis kuulua jotain jos kuuluis? Eli siis millon pystyy huokasta?

Ens viikolla on neuvola ja otetaan myös tuo verikoe. Ilmeisesti se on pakko täällä antaa ennen kuin pääsee tuohon np-ultraan.

Nanna +pippunen rv 9+4

Täällähän minä! =) Kiirettä muka taas pitäny. Päivät töissä ja illat esikon kanssa.
Kävin keskiviikkona neuvolassa ja vaavi innostu oikeen meuhkaamaan, kun sydänääniä kuunneltiin. Käväs 190 sykkeet parhaimmillaan, mut keskiarvoks tuli 150. :heart:
Painoa mulle on tullu jo 10kg yhteensä!!! :eek: Mut eipä neukkatäti siitä mitään ihmeellistä sanonu. Käski juoda enemmän, ku maha ei toimi niin hyvin ku ennen raskautta.
Hemppa oli myös noussu ja lopetin raudan syönnin.
Sf-mitta oli 19cm.

Annie onnea ihanista ultra kuulumisista! :hug: Esikon aikaan otettiin seerumiseula ja sieltä ei sillon kuulunu mitään, joten kaikki oli ok. Nyt otettiin myös ja kerkesin jo säikähtää, kun tuli kirje sairaalalta... Mutta siinä vaan kerrottiin, että kaikki oli hyvin. Että oli käytäntö näköjään muuttunut.
nanna tuuhan kertomaan neuvolakuulumisia sitten. Varmaan kuuntelette jo sydänääniäkin, ku viikkoja noin paljo. =)

Meillä oli tänään eka näyttö tästä kämpästä, kaks kiinnostunutta pariskuntaa oli käyny ja luultavasti huomenna saadaan virallinen tarjous tästä. Voi kunpa käviskin näin helposti tää homma! Pitäkäähän peukkuja! =)

rinkinki ja vaavi rv22+5

Uppista!!

Ne neuvola kuulumiset jäi :D . Eli täyteltiin lippuja ja lappuja ja otettiin kokeita. Kävin jo ite kattoos noi pissanäytteiden vastaukset ja puhtaita olivat. Lopuksi kuuneltiin sydän ännet kun lupasin etten huolstu jos ei vielä kuulu. Sielä se pieni jumpsutti!

Sain pikkusiskolta lainaan semmoisen kotidoplerin viimeksi kun sielä kävin ja tiettyhän sitä piti sitte eilen testata tarkemmin kun vähän näki kohtaa mistä kannattaa kuunnella, ja sain kuulumaan silläki!

Tässä onki nyt joka viikolle jotain kun ens viikolla on neuvolalääkäri ja sitte seuraavalla jo np-ultra. Toivottavasti aika menee kiitäen =) ! Tänään jäin viikon sairaslomalle selän takia. Sain lähetteen fysikaaliseen hoitolaan jospa se helpottais hoidoilla.

Onko rinkinkillä kaupat edessä =) ??

Nanna + pippunen rv10+2

Heips!
Joo, kaupat synty! =) Eilen kävi se perhe vielä uudestaan kattomassa tätä kämppää ja tekivät hyvän tarjouksen mikä hyväksyttiin. Huhtikuussa mennään kauppakirjat tekeen ja toukokuun vika päivä pitäs olla kämppä sit tyhjä! Eipä kämppä kerenny oleen myynnissä ku viikon, aika nopeeta toimintaa. =) Ihan mahtava fiilis!

Nanna voi ku ihanaa, et sydänäänet kuulu jo! :heart:

Meijän pikku "Iitu" on alkanu tekeen niin isoja liikkeitä, mitä lie kuperkeikkoja heittelee, et koko maha menee miten sattuu. Aivan ihanan näköstä ja tuntusta! :heart:

Kävin tänään vähän shoppailemassa ja pizzalla. On meinaan vapaapäivä ja likka on hoidossa. Niin saan ihan rauhassa puuhailla! =)

rinkinki ja Iitu rv23+3

Onnea kaupoista Rinkinki :flower: !! Nyt en muista oletko kertonu täällä, mutta olitteko vaihtamassa isompaan? Joko teillä on uusi koti valmiina? Kylläpä te tosissaan saitte nopeesti myytyä!

Minulla olis hiukan omakotitalo kuumetta, mutta pitää varmaan tyytyä vielä tähän asuntoon muutama vuosi. Eipä tässäkään tila heti lopu kun on 104 neliötä käytettävissä =) .

Kiitos! =) Joo, ollaan vaihtamassa isompaan. Nyt asutaan rivari kolmiossa ja muutetaan omakotitaloon, jossa on 5h+k. Ja tietty sauna, puulämmitteinen kaiken lisäks. Se talo oli katottuna jo valmiiks ja kaupatkin sovittu ennen ku laitettiin tätä myyntiin. Se on tuttujen talo.

Rinkinkille onnittelut talokaupoista ja ihana kuulla miten teijän"iitu" jo siellä kovasti elämöi! =)
Nannalle onnittelut sydänäänistä, eilkö olekin ihanaa kuulla ne ensikerran?! :heart:
Mulla on huomenna se toinen neuvola ja nyt on lääkärikin paikalla ekaa kertaa. Toivotavasti ne sydänäänet kuuluisi myös huomenna, viime kerrasta on jo sen verran aikaa...Pikkasen jännittää... :/

Mulla parhaillaan talviloma, joten ihanaa kun saa vaan olla. Onko teillä muuten tuo maha alkanut millä viikolla näkymään? Mulla nyt rv 15 pyörähtää huomenna, eikä vielä mitään sanottavan suurta "pömppää" näy. Mulla tosin on taaksepäin kalleellaan oleva kohtu, joten voisi johtua siitä??

Hui joko se on 15 viikko alkamassa Anniella??? Kuinka tää aika voi mennä näin nopeesti =) ...

Tulehan kertomaan mitä lääkärineuvolassa kuului huomenna, itsellä on nimittäin jo torstaina myös. Jännittää kovasti, että minkälaisen tuomion sieltä saa tuon minun kasvaimen takia. Voi olla että joudun hyppäämään kontrolleissa tiheämmin, mutta ei se kyllä haittaakkaan.
Tänään kävin eka kerran tuota selkää hoidattamassa ja kylläpä tuntu hyvälle kun hierottiin ja rusauteltiin.

Nanna +Pippunen rv 10+6

Kiitos Annie ! Mä en muista missä vaiheessa maha alko näkymään esikkoa odottaessa. Mut ei ainakaan rv15 ollu mitään isoa kumpua sillon. Muistaakseni rv20 jälkeen alkoi maha kasvaa oikeen kunnolla. Mullakin voimakkaasti taaksepäin kallellaan oleva kohtu, se varmasti vaikuttaa masun näkymiseen. Ja saattaa vaikuttaa liikkeiden tuntemiseenkin. Tunsin esikoisen liikkeet vasta rv19-20.
Tulkaahan kumpikin kertomaan neuvolakuulumisia sitten. Kyllä siellä sydämet sykkii ihan varmasti. :heart: =)
nanna anteeks, mut en muista mikä kasvain sulla on?! :ashamed: Se ei varmaan ainakaan haittais jos "joutuis" ultrissa ravaamaan... ;)

Mulla taas vaihteeks kunnon flunssa päällä. Eilen lähin kesken päivän pois töistä ja tänään en menny sit ollenkaan. Meen lääkäriin päivällä hakemaan saikkua. Sain Panacodeja neuvolalääkäriltä ja ne väsyttää aika paljon. Eilen illalla kävin viel pikaseen kaupassa, niin meinas taju lähtee siellä pihalla. Piti nojailla tolppaan vähän aikaa, ku ei jalat meinannu pitää. Aika pelottavaa. :/

Mulla on seuraava neuvola vasta 31.3. Mut se onki lääkärineuvola ja siellä ultrataan. =) Ihanaa!!! Sain muuten viimeks neuvolasta ne Kelan paprut, mut en oo muistanu täyttää niitä, ku on ollu kaikkee muuta tohinaa tässä. :eek: Pitäsköhän tänään ottaa ihan asiakseen ne.
Ja vauvavakuutuskin pitäis käydä varaamassa. Otetaan Tapiolasta, ku kaikki vakuutukset on siellä. Se vaan pitää ottaa viim. 3kk ennen laskettua aikaa, niin eihän tässä älyttömästi aikaa enää oo. Huhtikuun ekaan päivään mennessä!

Jep, nyt aamupalaa nassuun! Palaillaan! :wave:

rinkinki ja iitu rv24+1

Rinkinki: Maksasta minulla on löytyny kasvain, ilmeisesti vuosien e-pillerit saaneet sen aikaan. Olen varmaan siitä jotain sanonut sillon kun nuo clomit alotin tuolla toisella puolella. Siehän taisit olla jo täällä sillon =) .

Juu niin se oli. Tämän kuun lopussa onki sitte semmonen lekuriaika jossa katotaan, että ehtikö tapahtua mitään vakavaa. Mutta en minä kyllä jaksa olla huolissani oikeesti koko asiasta. Nyt kun on kerta saavutettu se mihin tässä on pidempään tähdätty... Uskon, että kaikki on hyvin tai menee ainaki parempaan.

Heips tytöt! =) Lääkärin luona käyty neuvolassa ja kaikki oli muuten ok, mutta löytyikin pissasta yllättäen virtsiitti, joten antibiootteja nyt nappailen seuraavat 5 päivää...Ei mulla ole mitn virtsatietulehdusoireita ollut, mutta voi kuulemma olla oireetonkin, joka silti hyvä hoitaa...

Pienellä sydänäänet kuuluivat ja syke viuhtoi 150, joten siellä se pikkukaveri voimistuupi päivä päivältä. :saint:

Ihan mielenkiinnosta Nanna miten sulla aikanaan tuo kasvain löytyi, oliko sulla jotain oireita sen suhteen? Vieläkö viittit tähän samaan aiheeseen vastailla... Hyvä jos on kuitenkin nyt hallinnassa niin ei turhaan huolta tuo tähän odotusaikaan. :heart:

Annie &kullanmuru rv 14+0 :ashamed:

No niin nyt on täälläkin ensimmäinen lääkärineuvola takana päin. Kaikki oli hyvin ja kohtu vastas viikkoja. Epäili että minulla on taaksepäin kallistuva kohtu, mutta ei sitt sen enempää maininnu. Kukaan ei kyllä aiemmin ole mitään sanonu. Sydän äänet kuunneltiin taas ja sielähän se jumpsutti :heart: .

Se kasvain löydettiin kun tutkittiin minun vatsakipujen syytä, veriarvoissa oli jotain poikkeavaa ja laitettiin ultraääneen ja sielähän se oli.

Nanna + Pippunen 11+1

Onpas kiva kuulla hyviä neuvolaterveisiä. =)
Ei kai siitä taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta mitään "haittaa" ole. Mulle ei olla siitä muualla, ku yksityisellä alkuraskaudenultrassa mainittu. Paitsi sen se lääkäri sanoi, että saattaa aiheuttaa virtsan karkailua raskausaikana. Ei mulla kyllä esikon odotusaikana ollu mitään ongelmia. En joutunu ees yöllä käymään pissalla kertaakaan. Enkä nytkään yöllä herää pissahätään. Ainoastaan jos likka herättelee, ni saatan käydä samalla vessassa.
nanna toivotaan nyt, että kasvain on pysyny kurissa. :hug:

Kävin tänään hakemassa sen lapsivakuutuksen. Nykyisin onki niin kivasti, että korvauksia voi hakea netistä vaikka kuinka monta kertaa vuodessa, mutta silti ei tartte maksaa, ku yks omavastuu per vuos.
Ja kosteusmittaaja kävi ja totes että kaikki on kunnossa. =)

"Iitunen" se möyryää kovasti. Välillä tuntuu, et kaikki sisuskalut on ihan solmussa, ku toisella on niin kova meno päällä. :heart:

rinkinki ja Iitu rv24+2

Mun oli pakko käyä hakee tää meijän pino etusivulle, kun oli jo niin kauas pudonnut...Mukavaa Pääsäistä tulin toivottelemaan, kertoilkaahan aina silloin tällöin kuulumisianne! :wave:

:heart: Annie ja kullanmurunen rv 15+4

Heippa vaan ja hyvää pääsiäisen loppua!
Mä pääsen 4d-ultraan! =) Ilmottauduin vapaaehtoseks mallipotilaaks, ku erikoislääkäreille opetetaan ultraustekniikoita. 17.4 ois sen aika sit. Sillon mulla jo viikkoja 29 joten ei vältäämättä näy kovin hyvin, mutta jos nyt pikkusen nassusta jonku kuvan sais ni ois ihanaa. Näkis onko esikoisen kans samaa näköä.
Viikon päästä maanantaina on lääkärineuvola ja sielläkin ultrataan. Kivaa!

Mulla ei oo koko raskausaikan ollu mitään pahoinvointeja, mut nyt on muutamana päivänä ällöttäny pikkasen. Nytki sellanen kuvotus päällä. Onneks se on menny ohi, ettei oo koko päivää kestäny.

Täällä on mahtava ilma. Aurinko paistaa ihanasti! Taidan lähtee likan kans pihalle. Iltapäivällä mennään anoppilaan syömään.

rinkinki ja Iitunen rv25+6

Hyvää pääsiäistä kaikille. Olen yrittäny tarkotuksella pysyä vähän poissa näin vapaiden ajan, mutta pikku hiljaa palailen takas koneen ääreen =) .
Onnea rinkinki tuosta 4D ultrasta!! Viimeksi tänään haikailin miehelle sitä, mutta ollaan puhuttu että ei lähdetä siihen kun ainut mahd olis täällä mennä yksityiselle ja sehän maksais maltaita...

Meillä oli torstaina se nt-ultra ja kaikki on hyvin. Sielä se pikkunen potki ja huito käsillään. Sormeti näytti olevan paikoillaan =) . turvotusta ei ollut kuin 1,3mm(?) toiv muistan oikein tuon, mutta kätilön mukaan normaali oli. Oli se ihmeellistä tosiaan nähdä tuo pieni. Ja jostain syystä taas vahvistui tunne pikku miehestä, saapi nähdä kuin käy. Ihan sama sinänsä kumpi tulee kummastaki olen yhtä tyytyväinen ja onnellinen. Laskettu aika vaihteli 29.9-1.10 välillä kun kätilö mittaili, mutta tuo 1.10 se varmaan se paikkansa pitävin on. Annie tais toisella puolella kyselläkki =) . Miten sinulla tulee LA? Onko elo- vai syyskuun puolella?

Napsulla alkaa olla jännät päivät tuolla käsillä, toivottavasti nyt olis se oikea kierto!

Nanna+ pippunen rv 12+5

nanna on kyllä ihan onnen potku toi ultra ja viel ilmaseks. Muutenhan siitä sais pulittaa ainakin 160?, mikä on ihan älytön summa. :/ Ei ois varaa ainakaan meillä...
Kiva että sullakin ultrassa kaikki oli ok! Ja turvotuskin normaali, ni ei tartte ressailla turhia. =)

Iitunen möyryää kovasti ja jatkuvasti.

Tosiaan toivotaan, että noi muutkin tuolta kuumeilijoista tulis pian tänne. Ihan liian kauan ovat saaneet jo odottaa. :'(

rinkinki ja Iitunen rv26+1

Upsista! Nostellaanpa meitä ylemmäs.

Soittelin eilen äippäpolille kun piti rakenne uä aikaa hiukan vaihtaa kun mies on just matkoilla sillon ku piti alunperin olla, sain samalla kuulla että myös veriseula oli ollu ok meillä. Kävin myös siinä maksakontrollissa ja kaikki oli ok, raskaudella ei pitäis olla vaikutusta siihen. Kiva rtg-lekuri kurkkas pikkustaki samalla =) .

Hui kun nuo teidän viikot kuluuki kovaa kyytiä :D ! Tuntuu ettei ite pysy perässä ollenkaan. Ehkä se tunne muuttuu sitte ku pääsee tuohon rv 20 kieppeille =) .

Mitäs teille kuuluupi??

Nanna + Pippunen rv 14+2

Aurinkoista lauantaita! Hieno homma Nanna että se sun maksakontrolli oli ok, saa keskittyä rauhassa odotukseen! :) Mulla rakenneultra vasta 29.4 joten sinne asti täytyypi ootella...Tuntuu että on vielä niin pitkä aika...Mulla taas tiistaina neuvola, ja oottelen ettäpääsisi niitä sydänääniä taas pitkästä aikaa kuuntelemaan. Kun olen ootellut että millonka tämä pikkarainen alkaa liikuskelemaan, mutta vielä en ole mitään liikkeitä tuntenut/huomannut. Viikkoa 18 kuitenkin jo mennään, että saisi tuo kaveri alkaa pikkasen möyrimään, ettei tarvitsisi tämän äitirukan huolestua... :/

Annie ja kullanmurunen rv 17+3

Moikka! Oltiinpas tiputtu sivuilla kauas...

Tänään oli neuvola ja kaikki oli sielä ok. Hb vähän laskenu ja neuvolatäti tuumas ettei vielä hälyyttävä mutta kun kerta väsymystä on niin kannattaa kokeilla rautakuuria. Kuuneltiin sydän ääniä taas, mutta kovasti hakusessa oli. Aina kun löydettiin ne niin tyyppi potkas ittensä muualle anturin alta =) . Ei vissiin tykänny että häiritään toista!
Mie en varma ole mutta luulen että saatan olla tuntenu muutaman päivän ajan pientä elämää vatsassa kun on maate käyny. Siskolta kyselin että millon hän on tuntenu ja esikoisella oli samoihin aikoihin. Tiiä sitte vaikuttaako se yhtään mihinkään että siskoki tuntenu, mutta kaippa se mahollista sitten on. On kuitenki vielä niin hentosia etten ihan varmaksi uskalla mennä sanomaa.

Mites Annie?? Mitä neuvolassa sanottiin?
Entäpä mitä rinkinkille kuuluu?

Nanna +Pippunen rv 15+5

nanna voi ku ihanaa, että liikkeet tuntuu jo! =)
Annie älä huolestu vaikket liikkeitä tuntiskaan vielä. Mä tunsin esikoisesta vasta rv19-20 ekoja liikkeitä. :hug:

Tänään olin siellä mallipotilaana 4D-ultrassa ja samalla selvis, että meijän tyttö saa pikkuveljen. :eek: Se siitä mun "tyttö-fiiliksestä"... :D Olin kyllä (ja oon vieläkin) ihan ällikällä lyöty tosta uutisesta.
Ja painoarvioks sano 2kg!! Ja viikkojahan mulla on 29+2. Et saas nähä minkälainen jötkäle sieltä tulee.

rinkinki ja poitsu 29+2

Yhteistyössä