Helmikuusta-07 plussaa odottaneet :)

Heippa, täällähän sitä ootellaan syyskuun alkua koko ajan hieman enemmän jännittäen...ei siihen oo kun pari kuukautta enää :p Ei ole mitn kummempaa tapahtunut, yksi paha aurallinen migreenikohtaus yllätti perjantaina ja tuli sellanen näköhäiriö. En tosin tiiä johtuko raskaudesta vai sitten ihan muuten vaan, kun on mulla tuota kyseistä migreeniä ollut jo jokunen vuosi. Mutta inhaa se on, en toivoisi kellekään. :(

Mulla Kryss tuo vauvamaha putkahti selvemmin esille joskus viikolla 17-18, vaikka kyllä se pömpötti pikkasen jo aiemminkin. Mulla on kaikki sanoneet että ihan selkee poikavatsa ja kaikki linea negrat ja muutkin pojan tunnusmerkit löytyy, mutta tyttö sieltä olisi kätilön mukaan tulossa. Kätilö sanoi, että vaikka muu suku ja tuttavat sanoisivat mahan muodosta mitä, niin siitä ei kuulemma sukupuolta pysty erottamaan. Se on niin äidistä ja äidin ruumiinrakenteesta kiinni tuo masun muoto. Mutta 100% selvää s eon sitten vasta syyskuussa :D

Ttppa nanna kertoilee näkyikö mitään ¤D:ssä, mua niin harmittaa että menin perumaan sen meijän ja nyt taitaa olla jo liian myöhästä...Siellä se sukupuoli viimeistään ois paljastunu. ;)

Annie ja tytöntyllerö rv 30+5

4D:ssä käyty nyt! Nyt poju jo vähän aikaa itteään näytteli, tosin lopussa taas kädet naamalle laitto. Ihan ku ois tuumannu että no niin nyt näitte tarpeeks :D . Sielä se haukotteli ja mutristeli suuta. Molemmilta meiltä myös näytti, miehen kans meillä kuulemma on sen verran samanlaisia kasvonpiirteitä että näyttää vauva molemmilta =) . Tuo tais olla aika viimesiä ajankohtia millon kannattaa yleensäkkään mennä siihen 4D:n. Nytki oli hiukan hankalaa kun piti saada lapsivettä tarpeeksi kohdun seinän ja vauvan väliin että saatiin kunnon kuvia.

te viisaat ja kokeneet, sanokaas omasta kokemuksesta sekä jos on jotain ihan oikeeta tietoo, että voiko seksin harrastaminen jotenki edesauttaa keskenmenoo??

itellä on semmonen olo, etten halua että sinne menee mitään ylimäärästä, ettei vaan se myky tule pois... mies kyllä onneks ymmärtää huoleni, mutta onko tähän mitään todellista syytä???? huomenna on se neuvola, ni pitää siellä vielä jutella, mutta paremminhan te tiedätte omasta kokemuksesta.

jos sitä saa harrastaa, ni onko mitään rajotuksia (asennoissa ja voimakkuudessa)? tosi henkilökohtasia kysymyksiä, että ei oo pakko vastailla, mutta ajattelin että täältä sitä varmimmin saa vastauksen ku nämä niin mietityttää meitin perhettä...... ihana olis turvallisin mielin taas rakastaa.....

nyt on ainaki kolmen päivän ajan koskenu menkkamaisesti ja välillä vihlonnu mahaa ihan kunnolla. ei oo sattunu, mutta tuntunu erittäin hyvin. mulla turpos maha just sillon tulematta jääneiden menkkojen aikaan eikä oo siitä laskenu, semmonen outo tuvotus koko ajan, ilmeisesti kyllä ihan normaalia tässä tilassa.....

mutta huomista neuvolaa odotellen...

Kryss & myky 6+1

Varmaan Kryss jo neuvolassa saitkin puhuttua, mutta ei seksin pitäis keskenmenoa aiheuttaa. Tietenki teidän kannattaa mennä ihan omien tuntemuksien mukaan ja pitää vaikka vähän aikaa taukoa jos siltä tuntuu. Itsellä oli myös nuo menkkakivut alussa ja sillon ei kyllä suoraan sanottuna käyny mielessäkään koko asia. Myöhemmin kyllä halut taas löyty.

Eilen koottiin jo pinnasänky ja siskon poika kävi koeajolla siinä :D . Tulivat päivän reissulla käymään täällä pohjosessa ja toinen reppana oli ihan väsy. Tänään tuli myös äitiyspakkaus!!! Hetihän se piti hakea ja alkaa vaatteiden pesuun =) . En yhtään yli-innokas ole en :D .

Lääkärineuvola oli tänään. Paino oli noussut 233g/vko eli yhteensä nyt raskauden aikana 5.4kg, ei paljon onneksi, mutta vielähän tuo ehtii kyllä. Hb 117, Vs 8, pissassa keto ja sokeri plussalla. Eli nyt sitte sain sokerimittarin kotiin ja pitää alkaa niitä tarkkailemaan. Kohdunsuu oli hiukan pehmentyny, mutta vielä oli 3cm jäljellä ja kiinni kuitenki.

Laitan vielä tännekki meidän pojusta kuvan... Leikin vähän nörttiä ja kuvankaappauksella otin videosta tuon, joten se ei ehkä paras mahdollinen ole.

Nanna + poju 28+0

Profiilissa kuva poitsusta 9vrk ikäsenä. :heart:
Jouduttiin jo käymään toissa iltana päivystyksessä, ku poitsu vetäs puklut henkeen. Jonku aikaa naama punasena yritti saada happea, lopulta onnistuen. Oli ihan hirvee tunne, kun olin varma että se kuolee mun käsiin. Rohisi kovasti sen jälkeen niin käytiin näytillä. Oli kuitenki saanu hyvin yskittyä ja kaottua puklut pois, niin että keuhkot oli puhtaat.
Nyt huudellaan vaunuista, joten pika visiitti tais tulla.

Kiitos Katjuska ! :hug: Synnytys oli suht helppo, mutta perhanan kivulias. :x Jäin tosiaan ilman puudutusta, niin supistukset oli ihan järkyttäviä. |O Ilokaasukaan ei tällä kertaa oikeen auttanu. Ja sain mä sen kohdunkaulanpuudutteen, mutta siitä ei ollu yhtään mitään apua, sen laittaminen sattu... Esikoisen synnytys oli paljon "mukavampi" ja sen kestin ihan hyvin pelkällä ilokaasulla vaikka olikin pidempi ku tää. Mutta hengissä ollaan ja palkinto on mitä ihanin! :heart:

Nanna ihanan näkönen poju sulla masussa! :heart:

Kryss ei oo seksin harrastamisesta mitään haittaa eli keskenmeno tulee jos tulee, siihen ei ite pysty juuri vaikuttamaan. Että omien tuntemusten mukaan vaan.

Katjuskalle ja Napsulle toivon tosi paljon sitä kauan kaivattua plussaa testiin! :hug: Oon käyny seuraamassa kuumeilu puolella ja itku meinaa mullakin tulla, kun joudutte aina vaan pettymään... :'( On se niin helvetin väärin!!! |O Mutta kyllä mä uskon vahvasti, että plussat teille vielä tulee. Jaksamista! :flower:

rinkinki ja poitsu 2vko

Kiitos Rinkinki!!!!!!!!!!!! Ja oikein oikein paljon onnea söpöstä pienestä ihmeestä!
Mäkin oon aina välillä käynyt täällä kuulumisia lukemassa =) . Toivottavasti on pino vielä hengissä ku Katjuskan kanssa tänne päästään.. heh... pakko olla, koska me plussataan kyl ihan pian!

Heipähei taas...Mulla se alkoi nyt sitten uusi elämä, kun jäin perjantailta äippikselle. Tai ensin on kahden viikon kesäloma, ja siitä sitten suoraan alkaa äippäloma joten töihin en enää mene. Totuttelua tämä kotonaolo monen vuoden töissäolon jälkeen varmasti vaatii, mutta eiköhän siitä osaa sitten nauttiakin. :p

Nyt on ainakin aikaa pestä lapsosen vaatteita ja sisustella hänen huonetta valmiiksi. Aika paljon ollaan jo hälle valmiiksi hommattukin tarvikkeita mutta ainaskin itkuhälytin ja turvakaukalo vielä puuttuvat.

Neuvolassa käydään nyt siis kahden viikon välein, kun tämä loppusuora on alkanut. Viimeisin neuvola oli viime keskiviikkona ja siellä kaikki oli ok;Sf-mitta oli 30 ja ollaan siis palattu käyrille, kun välillä huideltiin aika yläilmoissa... =) Painoa oli tullut vain 100gr/viikko, ja yhteensä nyt siis noin 7 kiloa, joten melko sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.
Nopsaan tämä aika on mennyt, enää kuutisen viikkoa H-hetkeen...pikkasen jo jännittää mutta kaipa se synnytys menee sitten omalla painollaan etiäpäin. Vielä ei ole supistellut, ainakaan niin että oisin huomannut.
Parin viikon päästä mennään synnytyssaliin tutustumaan...

:whistle: Sepä se onkin sitten metka paikka se.

Kesälomafiiliksin: Annie ja tytteli rv 33

Tämän pinonkin tahtoo tuonne etusivulle, joten tulin vaan moikka huutelemaan. Kirjottelinkin jo tuonne kuumeilupuolelle Nannalle onnittelut avioitumisen johdosta mutta tänne vielä onnitteluterveiset, on se niin ihana juttu!

Mitenhän Tuizulla ja Kryssilla mennee?

Rinkinkillä varmasti riittää puuhaa pojan kanssa, joten voi olla ettei tänne niin kerkiäkään mutta terkkuja kaikille kuiteskin! B)

Kiitos Annie =) !
Miltäs se vapaa on maistunu?
Täällä on kova remonttitohina käynnissä. Koko aika on tunne että aika loppuu kesken, vaikka onhan tässä nyt vielä kuitenki useampi viikko vielä.

Mitäs tosiaan Kryssille ja Tuizulle? Ekat neuvolakäynnit taitaa olla ohitse jo?

Nanna + poju 30+0

tervehdys! oon tässä lomaillu, ni en oo kerenny koneella juurikaan pyörimään!!
hyväähän tänne kuuluu, kaikille meille!
viimeviikolla alko ihan kunnolla tulemaan tuo paha olo, oon saanu oksennellakki muutamia kertoja. mulla hyllyt notkuu heldelmiä, niiden napostelu auttaa! onneks!! on tuo vatsan seutu muuttunu hieman, vähä pyöreämpi ja kiinteämpi ku ennnen, ainaki ku liikkuu! istuen on ihan pehmee, mutta ku pomppii tai kävelee pidemmän matkan ni se muuttuu ihan kivikovaks!! :D ihana tunne! ukko hipeltää koko ajan ja nostelee paitaa!!

olin lomalla äippäni luona ja sen oli pakko saada ostaa alennusmyynnistä mykylle vaatteita, yks lyhythihanen body, pitkähihanen body ja housut! ite en oo viel mitään ostellu, mutta mummu kuume on tainnu sille iskee =)

kuinka aikasin te ootte muuten ostany äitiysliivejä?? luin tuossa nuita kirjoja ja siellä kehotettiin ostamaan jo heti alkuraskaudesta ainakin yhdet! mun taitaa olla pakko ostaa ihan lähipäivinä, koska kaikki entiset liivit on enemmän tai vähemmän nyt pienet ja tuntuu ettei ne tue niinpaljo ku pitäs. rinnat on ihan kivikovat ja tuntuu että painaa 3x enemmän ku ennen. ei voi nukkua mahallaan, pomppiminen sattuu, ja ilman liivejä olo on yhtä tuskaa. ni jos ostas ihan äitiysliivit niiku niissä kehoteltiin ni vois varmaan säästyä pahimmilta kivuilta....

mutta minä menen nyt leipomaan tuulihattuja!!vieraita tulossa taas iltapäivällä ni on jotain tarjottavaa!!

kryss & myky 8+4

Kiirettä tuntuu pitävän, lueskelemassa käyn kyllä, mutta tuntuu ettei ikinä kerkee ite kirjottamaan mitään... Esikoinen pitää kiireisenä enemmän ku poitsu. Likalla hirvee uhma ja huomionhaku, niin oon kyllä aika poikki sen kanssa.
Poitsu on kova pulauttelemaan. :x Saa olla rätin kanssa kokoajan. Mutta onneks hyvin röyhtäsee, niin ei kauheesti oo masu vaivannu. Öisinki pitäs mun vaan jaksaa sitä röyhtäyttää, ku jos en röyhtäytä, niin se ähisee ja puhisee koko yön ja piereskelee.
Nyt poitsu on alkanu hymyilemään! Se on aivan ihanan näköstä!

nannalle suuret onnittelut rouviutumisesta!! :flower: :heart:

Annielle kiitos terkuista! :D Joko kävitte synnärillä tutustumassa?

Kryss ei mun mielestä kannata ostaa imetysliivejä vielä. Kannattaa ostaa sit synnytyksen jälkeen kunnon liivit, ku maito on noussu.

rinkinki ja poitsu 5vko

Voi kun aika on jo kulunu tuosta Rinkinkin pojan syntymästäki! 5vko jo! Ja kiitos onnitteluista..

Kryss: Samaa mieltä tuosta liivi asiasta... Ite ostin ensin alkuun halvemmat normaalit ja joskus viikolla 20 täyty uusia sitten taas, jolloin jo vähän investoin, mutta vieläki parit tämmöset normaalit ostin. Imetysliivit haen sitte synnytyksen jälkeen. Tässä raskausaikana noi rinnat on kasvanu C-kupista H:n, joten kannattaa yrittää odotella jos vain pystyt.

Mitä Annielle kuuluu?

Nanna + poju 31+2

iltoja!

nannalle tosiaan onnea!! ite oon tässä kovasti miettiny että miltähän se tuntuis laittaa toinen sormus tuohon rinnalle......mutta odotellaan vielä...

mutta noista liiveistä, en ollu itse vielä niin perehtyny asiaan, en toki vielä edes tarkottanu hankkivani mitään imetysliivejä, vaan tarkotin että onko mitään normaalia tukevampia versioita ku tuntuu ihan kiviltä nämä ulokkeet. joten käväsin kaupassa ja myyjän kanssa siellä etsiskeltiin sopivat ja kuinkas ollakkaan mötkyt oli kasvanu yhellä kupilla!!! ei ne maksanu ku vajaa parikymppiä, mutta voi että on nyt hyvä olla :D nuo on semmoset korkeampi reunaset kupeistaan ja suht tukeva olkaimiset.

nyt pikkusen jo vatsaa näkyy, ukkohan tuo äskenki taputteli mahaa sanoi ertottavansa sen hyvinkin, mutta itestä tuntuu vaan semmoselta levinneeltä pullataikinalta......ootan vaan sitä että siitä tulee semmonen nätin kiintee ja pyöree :D

itku on kyllä herkässä joka asiassa. tänäänki ukko kysy että mennäänkö muutaman viikon päästä käymään yhen tutun synttäreillä ja siitä synty puolen tunnin vollotus.....sinne paikalle on kuitenki matkaa ni piti sit itkun kanssa vatvoo miten sitä jaksaa, mitä laittaa päälle(housut ei tahdo mennä kiinni, tai sitten puristaa ilkeesti) jne.. mutta onneks sitten rauhotuin....mutta tämmöstä tämä on..

mutta mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!!

kryss & myky 9+4

Heippa, kiitos Nanna kysymästä, täällä ollaan taas muutaman kesälomareissun jälkeen koneen äärellä. Justiinsa palauduin neuvolasta, siellä käydäänkin jo nyt viikon välein ja ensi viikolla on sitten vika lääkäri. Siellä saa hieman osviittaa sitten tästä synnytystavasta, että mahtuuko vai ei... :/
Neuvolatäti juuri kertoili että pitkäjalkainen lapsonen tulossa, ilmeisesti isältä perittyä, koska itse oon tällainen pieni tappijalka. Noista imetysliiveistä kun oli puhetta niin tilasin juuri ensimmäiset HM:ltä;en oo pahemmin niitä vielä ostellut kun luulen että tissit paisuu sitten synnytyksen jälkeen enemmänkin. Mulla ei ainakaan vielä oo mitään maitopisaroita ees herunut... :p
Huomenna mulla taas viikot vaihtuu; ei ole enää paljoa jäljellä. Mua on alkanut hieman jännittämään tuo synnytys; lähinnä mielessä pyörii peikkona se mua ajoittain vaivaama migreeni;että ei iskisi sitten juuri silloin kun muutenkin jännät hetket käsillä. :eek: Neuvolatäti kehotti juttelemaan asiasta sitten kätilöiden kanssa.

Kryssilläkin jo 10.viikko menossa! ja Rinkinkillä taitaa menoa riittää siellä kotosalla, mutta eikö ookki ihanaa!

Annie ja tytteli rv 34+6

Aivan pikaseen tulin ilmoittamaan että makuupakkoon jouduin sairaalaan. Vielä en tiiä millon pois pääsen, tänäänki vain erityisellä kinuamisella kotona pääsin käymään. Mutta kaikki on muuten hyvin. Kortisonit pistetty ja supistusten esto lääkitys aloittu. Tulen kertomaan lisää jos tulee uutta! Hyviä vointeja kaikille.

Nanna + poju 31+6

No hitsin hitsi Nanna, sairaalaanko ihan oot joutunut lepäämään?! :eek: No hyvähän se tietysti siellä on olla, valvovien silmien alla. Toivottavasti et joudu ihan synnytykseen asti siellä makailemaan, vaan pääsisit vielä hetekeksi kotia ennen H-hetkeä. Eihän siihen nyt enää m ontaa viikkoa ole, mutta kuitenkin sairalassa aina kurja aikaa viettää... Tsemppiä ja terkkuja sulleja pienokaiselle sinne lasarettiin.

Annie ja tytöntyllerö rv 35-1

Voi nanna ! Hirmusesti jaksuja sinne sairaalaan.
Annie älyttömän rakkaita nää lapsukaiset on, mutta kyllä oma jaksaminen on välillä tosissaan koetuksella... :/ Yön ku nukkunu helvetin huonosti ja esikoinen alottaa uhmailun heti aamusta ja poitsu vaan itkee, ni siitä on ihanuus kaukana. :'( Mutta on niitä hyviäkin päiviä onneks ja poitsullekin tais auttaa masuvaivoihin Disflatyl-tipat.
Tsempit sullekin loppuodotukseen. =)

Huomenna meillä on neuvola. Mulla jälkitarkastus ja poitsulla 6vko-neuvola.

rinkinki ja poitsu 6vko1pvä

tämä ei voi olla totta!!!!!nyt en oikeesti enää jaksa, ihan ku ei oltas taas yritetty tarpeeks ja koettu ihan liikaa. edes yksi asia oisi voinut mennä hyvin, mutta ei. pask** putoo vaan suoraa niskaan ja kovaa vauhtia...

olitiin eilen ekassa ultrassa. kaikki muu löyty mutta ei lasta...tuulimuna siis... kohtu kasvaa koko ajan ja vatsa sen mukana, mutta mitään elävää sieltä ei oo tulossa. oli tosi tökerö lääkäri, sano vaan että mitään täällä ei oo, joten siirrytäänpä näihin käytännön asioihin... ja enempää en muistakkaa ku vaan itkin ukkoni sylissä... ukko oli saanu sen napattua että viikon sisällä pitäis tulla lähete tyhjennykseen. en tiiä vielä onko lääkkeillä vai tehäänkö kaavinta, mutta haluaisin mieluummin tuon kaavinna.

nyt pystyy jo jotenki asiaa ajattelemaan, mutta eilinen päivä meni itkiessä sängyn pohjalla....nyt olisi menossa rv 11+3.......ja vatsalla on jo kaunis pieni kumpu......

Voi Kryss, mitä uutisia, suuren suuret lohtuhalit sinne teille :hug: :'( . On se epäreilua tää elämä, ei voi muuta sanoo. Onko tuo nyt ihan viimenen tuomio??!!
Ei se auta kun ottaa vastaan mitä tulee ja yrittää taas uudestaan, kun ootte siihen valmiiita. :heart: :hug: Lohdutuksia paljon teille. :heart:

Mitäpäs tänne pinoon kuuluu? Kryssille vielä kerran lohtuhalaukset :hug:

Mulla oli jälleen neuvola tänään ja vatsa alkaa olla jo laskeutunut; SF-mittakin jo pienentymään päin, oli enää 30, kun vielä viime viikolla se oli 33. Ilmeisesti vauva alkaa olemaan lantiossa ja haluaa pikkuhiljaa ulos...Supistellut ei kyllä vieläkään pahemmin ole, joten kotvasen kestänee vielä. Saa nyt nähdä kauan tässä vielä ootellaan, LA kun on kuitenkin vasta 10.9.

Mitenkäs Nannalla mennee?

T:Annie ja tytteli rv 36+5

Voi Kryss :hug: :'( . Nyt vasta hoksasin että oli tullu tänne kirjotuksia kun Annie kirjotteli. Tuo on niin väärin...

Annie: Siinähän tämä menee, vauva painaa tuonne alas koko aika aikalailla ja tunne on ettei tässä enää hirveen kauan kärvistellä. Huomenna on äitipolin kontrolli ja sen jälkeen ilmeisesti annetaan vauvalle lupa tulla jos on tullakseen jo nyt.
Muutaman päivän päästähän sinulla jo onki tuo 37 viikkoa täynnä. Eikös se vauva ole sitte jo täysaikanen ?? Saas nähdä kuin pitkään täällä vielä ollaan =) ... Toivottavasti napsu ja katjuska pääsis tuolta toiselta puolen tässä kierrossa tänne niin ehitään hiukan juoruilla täälläki yhtäaikaa :D ...

Rinkinkille jasku :hug: myös.

Nanna + poju 33+5

iltaa...

tulin vaklaileen kuulumisia ja Kryssin surulliset uutiset oli kyllä NIIN ikävä lukea. En todellakaan pysty edes kuvittelemaan miltä susta tuntuu. Lohtusanat ei paljon varmaan auta, joten halaan vaan hiljaa... :hug: :'( . Voimia!!!

Mitenkäs Nannan äippäpolikäynti sujui? Kaikki hyvin?

Ja Annielle kans tsemppejä vikoihin viikkoihin. Äkkiä se aika kuitenkin menee, vaikka itsestä varmaan tuntuu että suorastaan matelee..

).( mulla on nyt dpo5... inssi oli perjantaina ja mähän meinaan haljeta. Tutkin jokaista masun nippausta ja nappausta. Ja mietin että väsyttääkö nyt enemmän kun ennen jne jne... jotenkin sitä NIIN haluaisi uskoa että se plussa vihdoin tulisi tällä 23yk:lla ja inssin avulla, mut jotenkaan en vaan jaksa uskoa. Kai se on itsesuojeluvaistoa.. tiedä häntä. Ei auta kun odotella vielä monen monituista päivää, ens viikon torstaille... ugh.

Yhteistyössä