*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Develly....mitenkään puolustelematta miestäsi, mutta voisiko olla että miehesi on "säikähtänyt", "paniikissaan" lähtenyt suhteeseen mukaan kun yks kaks on vauva tulossa ja sitoutumispäivä tiedossa. Monesti mieheille se naimisiin meno ei olekaan se onnea tuova juttu (vaikka lopulta se sitä olisikin) vaan he "ahdistuvat", onhan se arki niin erilaista vaimon kanssa kuin avovaimon :D

Mutta sinuna minä peruisin häät, enkä antaisi helposti anteeksi vaan antaisin miehen kärsiä. Itse en hyväksy pettämistä ollenkaan, en itseni enkä mieheni kohdalla. Ja jos kuulen jonkun tutun/miehen kaverin pettäneen puolisoaan niin karvat nousevat pystyyn ja sen ihmisen arvo silmissäni laskee aikalailla. Mielestäni jos on ongelmia itsensä/puolison/parisuhteen kanssa, asiat pitää voida käsitellä puhumalla, ei etsimällä onnea aidan toiselta puolelta.

en ole ollut koskaan tilanteessa että mies olisi pettänyt (ja ainakaan jäänyt kiinni), vaikea sanoa oma reagtio, todennäköisesti ensimmäisenä käskisin häipyä. Mutta mutta...se on helppo sanoa....helposti en anteeksi antaisi enkä unohtaisi....ja mies saisi tehdä kaikkensa että saisi luottamuksensa takaisin. Tietäisi että se olisi sit viimeinen kerta, koska jos liian helpolla päästää niin valitettavasti se yleensä sitten toistuu.

Hopeakaisla muistan lukeneeni tuon sinun tarinan.....tosi ikävä tapaus. Lääkärin käytös kuulostaa uskomattomalta (ja ihan kuin en olis ihan uskonut silloin kaikkea, harmaana kun kirjoitit)
:ashamed: Niin uskomattomalta kuulosti. Mutta tosiasiahan on että lääkäritkin on vain ihmisiä siinä kuin mekin ja heitä on myös joka junaan ja joka asemalle. Toivottavasti tuollainen lääkäri jäisi kiinni vielä joskus ja saisi ansionsa mukaan.

Vihaan tälläistä että ihmisiä käytettän hyväksi ja ihmisiä petetään.

Mutta siis molemmille teille oikein paljon jaksamista, varsinkin develly kun sulla niin tuore tapaus.

Itselläni ihan ok olo....jonkin verran supistelee, meinasin että varaan varmuuden vuoksi lääkäriin ajan, kun jään viikko vapaille.
Aamulla taas yökkäilin piiitkästä aikaa....

piipiäinen 15+5
 
Tulin vaan pikasesti kurkkaamaan mitä tänne kuuluu.

Develly ja Hopeakaisla :( :hug: :hug: On todella raskaita asioita tuollaset.

Ja sitten vähän omaa napaa: Maha on nyt alkanut kasvamaan ja pahoinvointi on edelleen olemassa. Mutta muuten olo on mahtava!

muhvi rv 14+0 :heart:
 
Develly ja Hopeakaisla, kovasti teitä koetellaan. Voimia :hug: :hug: :hug:

Ja heti pukkaa galluppia, pystyttekö nukkumaan selällään? Minä en voi nukkua, tekee pahaa. Selkä on tosin muutenkin kiukutellut, mutta nyt jo kyllästyttää tuo kylellä nukkuminen...tulisi jo Helmikuu :xmas:

Masu on venähtänyt vajaassa viikossa. Ylipainoa kun on ennestään niin kai nuo kaikki ylimääräinen nousee kohdun edestä pois.?!

Oksennus tulee enää aniharvoin. Väsymystä on edelleenkin. Töissä olenkin joutunut hieman tahtia hölläämään ja iltaisen olen mennyt järestään nukkumaan kahdeksan maissa. Tänään on pakko koittaa pilkkiä ja katsoa 24 :p

Ainiin, tänään rv 16+0 POKS :heart: ( onneksi ensi viikolla on taas jo neuvola )
 
Moips pitkästä aikaa!

Tänään käytiin neuvolassa ja heti alkuun kerto tätsy huonoja uutisia - mullon ilmeisesti raskausajan diabetes (vai kirjotetaanko se yhteen?).. Nyt on kuuden päivän seuranta, pitää pistellä itteänsä sormeen ennen syöntiä ja tunti sen jälkeen. Argh.. Saa nyt sitten maanantaina (kontrollikäynti) nähdä, miten asia etenee.. Voihan se olla, ettei edellispäivän syömingit ollu kovin imartelevat sen sokerirasituksen kannalta sillon, ku se otettiin kuitenkin 6.8., eikä tietenkään nyt enää voi mitään muistaa, mitä on syöny tms.. Ärsyttävää.
On sitä onneks hyviäkin uutisia. Kuunneltiin sydänääniä ja syke oli n.150, eli vallan mainio :) Myös täs eilisen ja tämän päivän aikana on ollut tuntemuksia, että jotain eläisi tuntuvasti tuolla navan alla. Sen verran samanlaisia ovat olleet, että olen melkeinpä varma, että se on mamman oma pikku mupeltaja, joka siellä möyrii <3 Niin ja kohdun korkein kohta on nyt n.3cm navasta alas. Aikas hurjaa, jos viiden viikon päästä sen pitäis olla neuvolan tädin mukaan suurinpiirtein navan kohdalla.. Noo, sen näkkee sitten :)

Sain K:n tänään vähän suutahtamaan, kun halusin käydä lohduttautumassa kirjakaupassa sen diabetes-uutisen jälkeen samalla reissulla, kun haettiin kummipojalle kummilahjaa (soittorasia lähti poitsulle mukaan)..
Muutama(4kpl) kirja lähti matkaan, eikä ees kalliiksi tullut - meni vain jotain 35e. Juha Vuorisen "Kristian siviilipalvelusmiehenä"-pokkari (ihan must! Nyt on kaikki Vuorisen pokkarit hyllyssä :D), "Vauva - omistajan opas" - ihan huumoripläjäys, Kari Kyrösen "Reidet"(tätä en edes tiedä, mut oli pehmeekantinen ja makso vain 5e - eli pakko ottaa, kun kansi oli hauska) sekä "Odottajan 280päivää" vuodelta 90/92 tai jotain - mulla itse asiassa on jo miltei samanlainen kirja jo hyllyssä, "muttakunsemaksoivain8euroojasisälsitehtävä-osionkin,niinseolipakkoottaa".. Kootut selitykset osa *error* ;)

Ihme lätinää, liekkö mitään järkeä.. Väsymys ollut niin suunnatonta, että parempi vaihteeksi laittaa kone kiinni ja suunnata makuuasentoon makkariin vällyjen alle.

:hug: :heart:
- iid & Mupelo rv15+1

---

 
Huomenta |O *haukotus*
Herään joka yö 4-5 maissa vessaan ja sittenpä uni ei enää tulekkaan |O kello soi sit jo 7 aikaan,kun pitää eskarilainen herättää kouluun,päivät menee ihan pipariks,kun väsyttää...
Huomenna pitäisi mennä sokerirasitukseen,mutta mitenköhän käy,kun en voi olla syömättä heti aamusta tai tulee ihan kamalan heikko olo ja yököttää :x
Neuvola oli viikko sitten 15+3 ja seuraava vasta lokakuun viides silloin rv 22+2,onko muilla noin harvoin? on siinä välissä syyskuussa rakenneultra.

MiinaJaManu ja Helmi rv 16+3 :heart:
 
Heips! Mulle ei kuulu mitään... Siis on välillä sellainen olo kun ei raskaana oliskaan, vaikka peiliin katsoessa onkin. Ihan hyvä toisaalta, kyllä sitä sitten talvella ehtii. Ruoka maistuu, ihan kaikenlainen, vähän liiankin hyvyin, saan hyvin nukuttua, enkä ole enää ihan uupunut iltaisin.

Ai niin, on mulla vielä tuo yksi oire, mielettömän kipeät rinnat. Ne vaan kasvaa ja sattuu enemmän ja enemmän. Tällaista en muista ed. raskaudesta, mutta kai siihen kohta tottuu ja hankkii sitten vaan isompaa kuppikokoa joka kuukausi :) Ja mies on tyytyväinen... Siinä on toinenkin ero, nykyinen mies on ihan haltoissaan mun pyöristyvistä muodoista, kun taas ex ei ollenkaan tykännyt.

Vieläkään meillä ei ole työnimeä...

Mini77 14+4
 
Täällä ei mitään uutta, koulu alkoi maanantaina ja tuntuu tuskalliselta istua pitkään paikallaan kiristävät housut jalassa. Valitettavasti en oo vielä ostanu uusia vaatteita enkä miehen verkkareissa viitti kouluun mennä kun on uusi koulu ja uudet naamat.. Jospa sitä joku päivä kerkeäis vaateostoksille.. Ensviikolla onkin sit neuvola. Sitä ootellessa..

POKS 13+0
 
HUH, yksi huoli Kreikan matkaa koskien katosi! Neuvolassa kävin ja saan matkalle virtsatietulehduslääkkeet, ihan vaan varmuudenestämisenpoistamiseksi. Kun sitä vikaa ON OLLUT. Vaan enpä tiennytkään, et sen lisäksi että se on viheliäinen vaiva (mulla aina kovin raju), niin siinä raskaana ollessa piilee vaara keskenmenosta.

No rakenneultraa täällä ei harrasteta, säästösyistä. Nyt sit pitäis päättää et mennäkkö tavan rakenneultraan vai 4D:hen. Jos tässä yksityiselle joutuu menemään anyway, niin miksei sit samantien 4D:hen.

Sellaista.
Tehilla ja E 14+1
 
Heipähei! Pitikin sun Tehilla puhua virtsatietulehduksesta, arvaas kuka sen sai tänään! Minä. :kieh: Aamulla ei tuntunu mitään,mutta iltapv alko oleen kipee ja meninkin heti lääkäriin,nyt on sit lääkkeet ja toivotaan että sillä menee ohi. Tämä on toinen tulehdus mulla koko aikuis aikana ja on kyllä pirun kipee! :/ Eiköhän se tästä. :D

Hopeakaisla: Ei ole sullakaan ollut helppoa... :hug:

Tänne ei muuta ihmeellistä, Alisalla (esikoinen) oli kamala tuittupäivä tänään,huusi ja kiukkus kokoajan ja menikin sit ennen kasia jo yöunille...ihmeen väsy se on nyt ollu lähiaikoina... :/ liekö tarhassa rankkaa ja kova kasvu kausi päällä? ikää nyt kuitenkin on vasta sen 1v8kk ja nukkuu vaan yhet päikyt ja yöllä nklo:21.00-07.30,täytyy varmaan aikaistaa nukkuunmenoa vähän. Kovasti jo odotan äitiyslomaa,jotta kerkee tekeen kaikkia asioita ja oleen perheen kanssa enempi. :heart:

Olin muuten tuntevinani liikkeitä tänään! :heart: Nyt on kai rv 17+jotain, en oo niin viittiny enää laskee.Alisasta tiesin aina päivälleen paljonko on menossa. :LOL:
 
Heissan, täällä olis yksi odottaja lisää, viikkoja nyt 15+2 ja laskettu aika olis alustavasti 15.2.2010. Jos vaan vielä mukaan mahtuu? :) Asutaan Kiimingissä ja OYS on sairaalamme jossa todennäköisesti synnytän. Meillä on 5kk ikäinen tyttö, Minea syntyi 25.3.2009 ja oli 2860g 46cm. :) Täällä liikkeitä on tuntunut joka kerta kun ottaa levon kannalta ja joskus ihan muutenkin kun autossa istuu rauhassa. Pahaa oloa täällä ei ole näkynyt vielä, mutta kaikenlaisia ihmeellisiä haluja niinkuin Minean kohdallakin oli. Maha näkyy aika selvästi, mutta johtuukohan sitte vaan siitä kun edellisestä räskaudesta ei ole kauaa..?! :) Millaista muiden odotus on ollut? :) Onkos täällä muita Oulunseudulta olevia?

eternal-life ja sintti 15+2
 
Sokerirasitus tehdään ainaski mulle nyt viikolla 16 ja toinen sitten joskus viikolla 24-26. Ja mulla sen takia, kun isälläni on diabetes, niin kuulun ns. riskiryhmään. On tehty aiemmissakin raskauksissa, mutta aina on ollut hyvät lukemat. Vähän jännittää, miten nyt, kun painoa on itsellä nyt hiukan enemmän kuin viimeksi, että vaikuttaako :ashamed:
Mulla siis huomenna se ensimmäinen. Edellisessä raskaudessa oli vain yksi rasitus, viikolla 26, mutta nyt ovat kuulemma vähän tarkempia tuon kanssa ja siksi tulee tuon kaksi kertaa koko aikana.

Mulla viime viikonloppuna maha pompsahti esiin kirjaimellisesti yhtenä yönä! Vielä pystyy kuitenkin kutakuinkin peittelemään, jos laittaa löysempää paitaa päälle.

Niin ja TAAS viikot poksuu :heart:

 
Tervetuloa eternal-life :wave:

Täällä olo on vaihteeksi niin normaali ja oireeton, että raskaus unohtuu jatkuvasti :ashamed: Sitten tietenkin tulee huoli, että onko kaikki hyvin :snotty: Harmittaa koska esikoisen odotusaikana kirjotin ahkerasti odotuspäiväkirjaan, mutta nyt se on unohtunut melkein kokonaan. Pari merkintää siellä on ja ultrakuvat :ashamed: Tuntuu ihan siltä kun syrjisin nyt jo tätä vauvaa. Ihan hölmöä :ashamed: Ei vaan tunnu aika riittävän samalla tavalla kuin edellisessä raskaudessa. Miten teillä muilla joilla on jo useampi lapsi? Oletteko olleet jokaisen raskauden kohdalla yhtä innostunut? :)

rv 15+1
 
MintCandy Täytyy myöntää, että kakkosta odottaessa ei se innostus ollut samaa luokkaa kuin ykkösen kanssa. Jotenkin sitä meni enempi järkipohjalta. Saattaa vaikuttaa sekin, että heillä on aika pieni ikäero, niin kaikki oli jo valmiina vauvalle hankittuna ja odotusaikakin oli niin selvänä edellisestä muistissa. Nyt tuntuu, että tämän kolmannen kanssa olen ollut kaikista eniten innoissani :D
 
MintCandy Mä taas kakkosta oottaessa olin varmasti yhtä innoissani ku ekasta,johtuen varmasti siitä et kakkosta tehtiin kolme pitkää vuotta,tosin silloin oli koko ajan pelko persiissä,ku olin ihan varma et kesken menee,ihan vaan siitä syystä ku tuntui niin uskomattomalle olla raskaana :) nyt tää taas alko niin nopeesti et kaikki on viel hyväs muistis ja muutenki nää lapsukaiset pitää liikkeessä ni ei paljo ehi miettimää :whistle:

Piiuli ja toukka 17+6
 
eternal-life tervetuloa! Mä ainakin olen oulun seudulta.

Täällä käyty tänään neuvolassa. Vaavin sydän äänet kuului heti, ihmettteli sijainen että miten ne niin helposti kuului. 170 hujakoilla oli syke, tyttöäkö se sitten tarkottaisi..? veren paineet on vähä koholla, mut ne on kyl ollu aina. Paino on edelleen -1kg ja ihan hyvä niin ku tuota lähtöpainoa oli niin reilusti. Hemppa oli 122, mun lukemaksi todella hyvä. Seuraava aika onki sit jo kolmen viikon päästä.

Täällä muuten voitu ihan hyvin, mutta välillä on aivan ääretön väsymys yhen päivän. Ja tuo tuhannen notkoselkä alkaa nyt temppuilemaan, en oikee tiiä mitä sille kannattas tehä..Nii ja sitä vuotoa on edelleen ehkä joka kolmas päivä :headwall:

eemeli ja vaavi 14+5 (onko nuitaki jo nui paljo, kääk)
 
Täällä sujuu hyvin. Mies tulee tänään kotiin ilmeisestikin myöhään illalla ja kämppä on kerrankin melko tiptop-kunnossa. Ainoastaan meidän makkari on sekaisin mutta se johtuu siitä että sinne on varastoitu kaikki se tavara joka ei mahtunut kaappeihin...meillon ihan liikaa tavaraa... :kieh:

Liikkeitä en ole vielä tuntenut mutta en ihmettele koska molemmissa aiemmissa raskauksissa istukka oli melkolailla edessä joka vaimensi iskuja joten saattaapi olla tälläkin kertaa. Ja muutenkin en ole kovin tuntoherkkä ihminen joten voi olla että normaalilla naisella olisi tuntunutkin niin että olisi huomannut.

Valkovuotoa tulee taas kun saavista kaatamalla - tuntuu olevan minulla joka raskauden aikana sama juttu. Pitää taas ostaa pikkuhousunsuojia kun kaupassa käy kun inhottaa että kaikkiin housuihin puskee ulos asti näkyvä märkä läntti. Ei tuo kuitenkaan tulehdusta yms ole kun ei ollut aiemmissakaan. Harvinaisen ärsyttävää vain.

Eilen poksui viikoiksi 18 elikkäs nyt ollaankin sitten 18+1.

Mutta nyt pitää mennä vaihtamaan tytölle vaippa...epäilyttävästi leijailee tänne sellainen vieno vauvakakan tuoksahdus... :kieh:
 
Niin pahalta ku se tuntuukin, esikoisen kanssa olin raskauden kohdalta ihan vauhko. Joka viikko luin sairaalasta saatua kirjaa ja ei ollut sellaista päivää milloin en olisi puhunut jonkun kanssa raskaudesta, pelkäsin koko ajan ihan järjettömästi, että mitä jos sattuu jotain niin että laittoivat neuvolasta lähetteen pelkopolille. :O :D Loppuen lopuksi mitään hätää ei ollut ja kaikki meni täydellisesti koko raskauden ajan. (20vkolla oli kyllä ennen aikasia supistuksia, mutta nekin saatiin OYS:sissa loppumaan.) Tämän raskauden kohdalla taas olen ollut täysin päinvastanen, raskaus menee ns."sivussa" aikaa ei ole kauheasti hössöttää ja hätäillä saatika sitte pelätä. Pariin otteeseen oon ihan unohtanu mitä viikkoa eletään.. Esikoinen vie kaiken huomion. :S Ehkä ihan hyväkin, ei tarvi olla kauheesti touhottamassa. Tässä raskaudessa olen ollut ainakin erittäin väsynyt koko ajan. :p

eternal-life ja sintti 15+3
 
Minullahan on ollut aika pahastikin kaikissa raskauksissa tuota raskauden aikaista väsymystä. Voisi vaan nukkua kaikki päivät. Onneksi se on aina helpottanut siinä 16-19 viikoilla ja nyt tuntuu taas sille että olisi kadonnut tuo väsymys mikä varmaan on tehnytkin sen että on saanut nyt paljon siivottua ja touhuttua viime päivinä. :)
 
Täällä yritetään toipua tuosta flunssasta. Ja jos oikein tarkasti alkaa mittailemaan olotilaa tähän päivää ja eiliseen niin ehkä pientä parannusta havaittavissa :)

matami-mimmikö se kyseli nukkumisesta.. pystyn nukkumaan ihan miten vain.. meilkein mahallaankin vielä.

Mulle on tullut nyt ikävä vaiva öisin. nimittäin aivan kauhea suonenverto jalkoihin!! minulla ei ikinä elämäni aikan ole ollut näin rajuja suonenvetoja kintuissa!! ja viisaathan sanoo että liikunta auttaa mut miks mulle nyt on tullut ne kun olen liikkunut ja aikaisemmissa raskauksissa en juuri ollenkaan niin silloin niitä ei ollut..

röllis ja onni 18 POKS!
 

Yhteistyössä