*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Heipä hei pitkästä aikaa ja uusille tervetuloa ja onnea :flower:
Piipiäinen :hug: tsemppiä
(.) Sokerirasituksessa käyty ja nyt odottelen tuloksia. Muuten neuvolassa kaikki kunnossa, äänet kuului hyvin eikä paino ollut noussut. Liikeita olen tuntenut jo muutaman viikon ja nyt vähän huolestuttaa kun en ole muutamaan päivään niitä tuntenut, ainakaan kunnolla. Mutta eikös tässä vaiheessa vielä tuo ole ihan normaalia? Oon ajatellut, et vauva on sellaisessa asennossa ettei niin hyvin tunnu. Pahoinvointia ei niinkään enään ole ainoa oire on rintojen arkuus tai kipu oikeastaan.

Muoks. Jostain syystä raskauslaskuri linkki ei pelitä joten
Lilo+topi 15+4
 
Täällä odotellaan. Yhdeltä pitäis olla lekuriasemalla ja sitten meneekin siellä aikaa kun ensin on tytöllä neuvola+lekuri ja pojalla 2v-neuvola ja mulla äitiysneuvola-aika.
Eilisestä asti ollu vatsa kipeenä ihan kuin olis kaikki vatsalihakset maitohapoilla. Tosi inhottavaa kun juilii aina kun liikkuu. Pitänee kysäistä ettei ole mitään vakavaa. En tosin usko että olis raskauteen vaikuttavaa asiaa mutta voi tietysti olla sitäkin että maha alkaa venyttämään vatsalihaksia taas vaihteeksi...

Mutta palailen astialle myöhemmin tänään.
Tuntuu etten tee mitään muuta kuin istun koneella nyt kun mies on lapissa...pitäis siivotakin...jos vaikka menis hoitamaan tiskit ennen kun pitää hakee poitsu hoidosta.
 
halinalle75 vastasin sinulle... :attn:

Täällä oli puhetta housuista. Itse olen koko kesän kulkenut hiukan väljemmissä vaatteissa, kun tuntuu, että kaikki puristaa tuosta vatsan kohdalta. Kesällä tuo paino pysyi lähtötasolla, mutta nyt elokuussa on tullut +2 kg. :ashamed: En uskalla enää edes kokeilla vanhoja housuja tai mekkoja. Täytyy nyt vaan asennoitua, että tämä on väliaikaista ja tulevana keväänä saa taas pukea vanhoja vaatteita...?

Me täällä tehdään muuttoa. Viikonloppuna olisi tarkoitus asua uudessa osoitteessa. Nettipimentoa on siis tiedossa pariksi viikoksi, kunnes kaikki tarvittavat kytkennät on tehty.
Voikaahan paksusti!

-mervi-elina ja pieni rv 13 + 2
 
POKS 16 :eek: :eek: :eek: ja PANIIKKI sen kun kasvaa :( :( :(

Ei oireita,ei masua,ei liikkeitä.. EI MITÄÄN :'( :'( :'( :'(
Mua niin kovasti pelottaa etä kaikki ei oo hyvin..on vaan jotenki sellai tunne..tosin tais tämmönen olo olla esikoisenkin kanssa,mutta... Jotenkin sitä vaan olettaa,että toisesta masu kasvaa HETI ja liikkeet tuntee HETI jne..mutta kai tämä voi normaaliakin olla?????????

Sairaslomalla ollaan nyt tää ja huominen päivä,kun neitokaiselle iski eilen flunssa ja hieman ollu lämpöä.. harmittaa kovin kun töissä ois oikeesti kiire eikä tarpeeks porukkaa,mutta kun mies ei voi jäädä tytön kanssa kotiin,koska on yrittäjä eikä näin ollen sais mitään korvausta kotona olosta :/ ..pakko vaan ajatella,että ei se paikka yhteen ihmiseen kaadu :D

Nyt neiti onkin unilla ja minä taidan mennä leipomaan pullaa,jos vaikka sillä sais tuon masun kasvamaan :LOL:

krisu ja papu 16+ :heart:
 
Housuista. Olen jo muutaman viikon kulkenut äippähousuissa. Omat puristavat niiin pahasti että masu tulee kipeeksi heti. En ole edes kokeillut omia normihousuja pitkään aikaan. Tietenki omat lököverkkarit ja kotihousut menee jalkaan.

Täällä ei uutta yhtään mitään!! Ens viikon neuvolaa odotellessa.
Nyt tässä kuulostelen että tekeekö flunssa tännekin tuloansa. kurkkua kutittaa ja tuolla nenässä jossakin syvällä hirvee kutina.. todella ärsyttävä tunne!! |O

röllis ja onni 17+1
 
Zuh
Äh tätä vatsaa.. En tiedä onko nää kivut sitten jotain vatsalihasten venymistä, eikös Tuuli Matinsalollakin ollu niin ettei vatsalihakset meinannu antaa periksi kohdun kasvamiselle :LOL: (buaahhhaaahaaaaaa - mun rautaisille vatsalihaksille!)

Älkääs nyt alkako sairastelemaan, itsekin olen morissyt muutaman aamuna kuin merirosvo konsanaan, onneksi on alkanut ääni kulkemaan päivän mittaan!

Zuh
 
Tänne meidän pinoon ei oo tainnut kukaan vielä uskaltaa laittaa masukuvaa? Niitä on jotenkin niin ihana kattella.

Olen huomenna lähdössä viideksi päiväksi kotikonnuille, ja päätin sillä reissulla löytää itselleni sopivat housut. VeroModassa näin yhdet ihanat, melko löysät mutta takapuolesta istuvat housut, jossa oli sellanen trikooresori eikä mitään nappeja tai vetoketjuja. Mulla vaan on niin lyhkäset jalat, että pieninkin koko oli liian iso. No, eiköhän tuolta etelän isoista kauppakeskuksista jostain kaupasta löydy jotain päälle laitettavaa.

Mervi-elinalle hyvää muuttoa, älähän rehki liikaa! :wave:

Ja tänään POKS 14+0
 
Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki ilmeisestikin hyvin. :D
Mahan kipeyttä veikkasi johtuvaksi yhdistelmästä kohdun kasvaminen eli lihasten pingottuminen kireiksi ja se että varmaankin olen liikaa tai liian varomattomasti nostellut muksuja ja revähdyttäny noi tavallista kireemmät lihakset.

Rv. 17+2
Verenpaine: 111/62
Paino: Laskenut -1,3kg
Sydänäänet: 150

Verenpaine oli koholla kun juuri ennen tätä yritettiin tyrehdyttää pojan huulesta vuotanutta verta kun lensi rähmälleen lattialle ja alahampaat upposi syvälle ylähuuleen...vuotaa vieläkin kun tuo ei osaa jättää tuota rauhaan ja kerrankin tuo huusi kun syötävä...

Muksutkin oli kasvaneet ihan hyvin ja olivat ikäisekseen ylimmillä pituuskäyrillä ja muutenkin kaikki ihan jees. Pojan puheen puuttumisesta ouhuttiin ja seurataan kun kuulemma voi johtua perheen kaksikielisyydestä.
 
Nyt on muuten alkanut noita mielitekoja tulla ihan yhtäkkiä. Toissailtana oli pakko alkaa illalla paistaa lettuja, eilen piti mennä kauppaan, kun teki niin paljon mieli hedelmäsalaattia ja kermavaahtoa ja nyt tekisi ihan järjettömästi mieli itse tehtyä hernekeittoa, vaan kun on ruokaa jo kaapissa, niin en tätä mielihalua viitsi toteuttaa. Alkuraskaudessa oli pitkäaikainen pakkomielle omeniin, mutta se loppui siihen pisteeseen, kun aloin saada niistä valtavia vatsanväänteitä. :D
 
Malinda
Nyt olen sitten minakin vihdoin ja viimein saanut vahvistuksen sille, etta tuolla mahassa oikeesti on joku :wave: Oli pakko menna ulkomaan laakarille ultraan, etta sain mielenrauhan ja hyvin se hommansa osas eika velottanut kuin 10 euroa =) Olispa Suomessakin niin halpaa!!! Vois kayda vahan valia kattomassa pienta.

Ihanaa oli nahda pieni siella kollottelemassa. Pikkasen heilutti kattakin, mutta taisi olla unten mailla. Sydan loi rivakasti ja kaikki naytti olevan ok :) Vahan oli jo alkanut huolestuttaa, kun ei oo hetkeen ollut oireita ja tuntuu ettei tuo mahakaan kasva. Tavalliset housut menee viela hyvin eika edes purista. Laskettu aika siirtyykin ilmeisesti parilla viikolla eteenpain. Laakari sanoi, etta mulla olis vasta 13+ viikkoa kun ite luulin, etta 15+4. No eipa tuo ihme, kun mun kuukautiskierto oli mita oli... Katotaan minka Suomessa saavat lasketuksi ajaksi sitten rakenneultrassa. Pysyn kuitenkin onneksi reilusti taalla helmikuisten puolella kun oli niin alkukuusta tuo alkuperainen aika =) En ma enaa raaskis teidan seurasta luopua!
 
Mä olen hetkittäin ihan täynnä tätä odottamista ja tätä epätietoisuutta, kun liikkeitä ei vielä tunne ja neuvola on 5 viikon välein. Sitä vaan odottaa ja odottaa ja odottaa ja siinä välissä miettii kokoajan, että onkohan kaikki hyvin vai ei :ashamed: Vatsankasvuakaan ei nää tän läskikerroksen takia :headwall: *kyllä hävettää olla lihava*

Sitten, kun liikkeet alkaa tuntua niin tämä asia on vähän todellisempi. Nyt kun ei tunne mitään niin meinaa usko loppua monta kertaa päivässä :ashamed: :ashamed:


Develly ja Vauva 14+2 :D
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa! :D

Housuista olette puhunut. Mä käytän vielä ihan tavallisia. Toki noi farkut hieman jo puristaa mutta sinnikkäästi vaan vedän ne jalkaa aamulla :ashamed: En tiedä miksi, mutta äitiysvaatteet on musta niin vastenmieliset :ashamed: :snotty: Viime raskaudessakin pärjäsin loppuun asti osittain ihan tavallisissa vaatteissa mutta tietenkin vaan pari kokoa isommissa :D

Liikkeistä. En ole tuntenut vielä potkuja mutta sen tunnen selvästi kun vauva vaihtaa puolta masussa :heart: Sen jopa näkee jo päällepäin. Masu on tuosta navan alta selvä pallo ja useimmiten ihan toispuoleinen. Sitä kun sitten tökkii, siirtyy se toiselle puolelle masua :D :heart: Vauvan tuntee kyllä ihan selvästi et missäpäin se on. En tietenkään sitä et miten päin siellä on ;) Missä teillä muilla on istukka? :attn: Mulle sanottiin ultrassa, että on tuossa edessä joten on turha odottaa liikkeiden tuntumista vielä pitkään aikaan :/ Esikoisesta tunsin jo näillä viikoilla potkut mutta sillon istukka olikin takana.

Painoa on tullut jo 5kg :headwall: :kieh: :ashamed: Lähtöpaino tosin oli niin alhainen että saakin tulla, mutta silti harmittaa. Mahaa ei vielä kukaan muu ole onneksi huomannut vaikka musta se on jo valtava :D

Voikaa hyvin ja mä yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja kirjoitella useammin! :p

 
selkää vihloo ja töissä kun nostelee lihalaatikoita ja maitolaatikoita niin sattuu mahaankin jonkun verran,töissä on minä ja pomo joten en viittis käydä lääkärissä mutta pakkokait se on kun meinaa jalka lähteä alta välillä kun selkää vihloo :/ mutta itseni tuntien mä poden syyllisyyttä siitä jos jään sairaslomalle.
millään en malttais odottaa että tulis kunnon vauvamaha,tosin mulla on ylipainoa niin paljon ettei se tän läskikasan alta taida ihan heti esiin tulla :ashamed: hävettää...
tosi usein havahdun siihen että mietin millainen vauva on ja miltä näyttää,eikä millään malttais odottaa että se syntyy :D voiko tommosta pientä sinttiä jo rakastaa näin?no onhan tätä niin monta vuotta odotettukin kyllä että ihmekkös tuo jos tälläsiä tunteita tulee mutta samalla pelottaa niin paljon että jos jotain sattuu..

Kaikille hyviä vointeja!

Piipi Pöppiäinen ja papu 12+5
 
Missä sä Malinda nyt oletkaan, kun noin halvalla pääsee ultraan? Olet ehkä kertonut jossain aiemmin, mutta kun kaikki ei jää mieleen... Ei tietenkään tarvitse kertoa jos et halua. :)

Piipi Pöppiäinen, ihan samaa oon itsekin miettinyt. Tai yhtenä iltana itsekseni oikein mietin, että ei elämässä taida muita ihmisiä ollakaan, joita rakastaa ja joista välittää aivan mielettömästi ennen kuin sitä ihmistä on varsinaisesti edes nähnyt. Jo yritysaikana tuntui, että rakastaisi tätä pientä maha-asukkia maailman eniten, ja nyt tuntuu, että joka viikko nämä tunteet vaan kasvaa. Että jotenkin jo näiden viikkojen aikana on kasvanut yhteen tuon pienen kirpun kanssa. Mä olen miettinyt paljonkin sitä, että kummalta pieni perii silmien värin ja kasvojen piirteet, ja minkälainen meidän pienestä tulee. :heart: Välillä voisin itkeä onnea, ja pari kertaa olen itkenytkin, kun olen miettinyt, miten onnellinen olen. Että meistä tulee ihan oikea perhe.
 
Meidän perheessä riehuu ihme tautia...kova kuume, kovat lihassäryt, päänsärky, mahaan koskee.....jos ei sika tauti niin ainakin pikku possu....

Levossa ei tunnu supisteluja joten olen vain levännyt. Ei enää mitään vuotoa....

Sain muuten tänään postissa sen ihanan imetyskorun jonka ääni on niin hento et mies sanoi ettei kukaan voi mahaan asti sitä kuulla kun ei hänkään meinaa ääntä kuulla. Kuopus sanoi että jos se onkin ufo mies jolla niin tarkka kuulo et kuulee avaruuteen asti maasta äänet. :LOL:
 
Huomenta kaikille :wave:

Tää äippä heräsi jo 7.20 ja tyttö se posottelee unta vielä..tosin kyllä varmaan kohta heräilee,kun kuuluu yskivän niin kovin :( Yö meni kyllä yllättävän hyvin. Ihan vaan alku illasta tyttö muutaman kerran heräsi itkemään.

ikuisuudelle mukavaa reissua :)

piipiäinen minäkin kovasti mietin,että ostaisko tuon korun..paljonkos hintaa tuli?

krisu ja papu 16+1 :eek: :eek: :eek: :heart:
 
krisu koru on kyllä ajatukseltaan ihana ja "söpö". minun korussani ihanat pienet jalan jäljet, suloiset :heart: En oikein kyllä jaksa uskoa että ääni kuuluisi kohtuun asti mutta siinäpäs koru nyt roikkuu kaulassa :saint: Sitten kun saa vauvan syliinsä voi sitä helistellä hänelle ja kun hän alkaa yhtään kiinnostumaan ympärillä olevista tavaroista niin varmaan koru sitten häntä kiinnostaa, on varmaan kiva hipelöidä sileää helinä palloa jossa pientä kohoumaa (jalan jäljet) :saint:
Mulla koru tuli postikuluineen maksamaan 19?
 
Mies tilasi mulle sen Bola-korun :) Sain sen alkuviikolla ja vielä en ole kaulaan laittanut, kun siinä luki, että viikosta 20 alkaen vauva alkaa sen kuulla. Muutenkin siinä on tosi pitkä kaulanauha, joka pitää siis lyhentää, enkä oikein osaa nyt ajatella mihin kohtaan masun päälle sen pitäisi tulla, sitten kun masu oikeesti on iso. Mun koru on valkoinen ja siinä on hopeiset raidat. Ääni on kyllä hiljainen, mutta silti en tiedä voiko sen kanssa helistellä töissä avokonttorissa...

POKS 14 :)
 
Heippa!
Pikapikaa täällä taas vierailen kun pitää joutaa hakemaan lapsia mummolasta mutta täällä siis kaikki hyvin. Viikko sitten ultrassa nähtiin ekan kerran uusi perheenjäsen ja olipas se ihana. Tämä oli mulla ensimmäinen alkuraskauden ultra enkä tajunnut kuin selvästi jo kaikki näkyy vaikka pituutta vasta reilu 5 cm kaverilla. Jalat kuulemma ovat pitkät ja täti kyselikin edellisten lasten pituuksia.

Ihan hävettää kun en taaskaan ehdi teidän kuulumisia lueskella mutta palailen ens viikon lopulla sitten kunnolla lueskelemaan kirjoituksia, kunhan saadaan arki taas rullaamaan loman jälkeen niin ehdin paremmin koneellekin.

Oikein ihanaa odotusta kaikille ja parasta vointia!

Alina ja 12+6 :heart: =)
 
Tänään onkin ollu oikea touhupäivä. Oon pessy pari koneellista pyykkiä ja laittanu tiskit, imuroinu ja käyny kaupassa. Nyt pitäis alkaa laittaa muksuja yöpuulle ja sitten vielä luututa lattiat...
Väsyttäis kyllä ihan pirusti.
 

Yhteistyössä