Hellou!
Tervetuloa uudet möhömahat! :wave:
Ensimmäinen tämän topikin vauva on siis tosiaan jo syntynyt, tiistaina, mutta annetaan tuoreen äidin itse kertoa tarkemmin jahka ehtii ja malttaa.
Abrakadabralle hirmuisesti onnea vielä tätäkin kautta! :flower:
Kyselinkin tuolla fb:n puolella jo
influenssarokotuksista, kovasti näyttää mielipiteet jakautuvan puolesta ja vastaan, mutta itse sen päädyin kuitenkin terkkarin suosituksesta ottamaan.
Kotona alkaa olla kaikki valmista, pinnasänky on hiottu, tänään maalataan se, ja kunhan on kuivunut niin pääsen petaamaan sen pienelle valmiiksi. Muuten on kaikki laitettuna, ainoastaan hygieniajuttuja vauvalle (vaipat, pyllypyyhkeet jne) ja imetysliivit itselleni enää puuttuu.
Eilen oli neuvola, hemppa oli nousuut 100 --> 117, rautakuuri jatkuu edelleen. Sf-mitta oli 29, kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, vaikka meneekin alakäyrän tuntumassa. Painoa oli tullut about 600g/vko ja pissa puhdas. Verenpainetta en muista mutta hyvä oli, laskenut vähän viime kerrasta. Sydänäänien kuuntelu aiheutti pienen paniikin kun terkkari oli vahingossa kääntänyt laitteesta äänet niin hiljaiselle, ettei kuulunut mitään vaikka kuinka etsittiin, vauvakin oli sattumalta ollut koko aamun liikkumatta niin paniikkihan siitä seurasi. Onneksi terkkari kuitenkin lopulta tajusi kääntää äänet päälle ja vahva jumputus valtasi huoneen. Pelästyin kuitenkin melkoisesti ja pienet itkutkin pääsi neuvolan pihalla, kun ehti siinä hiljaisuuden vallitessa jo ajatella pahinta mahdollista.
Kaikenmaailman kipuja ja vihlomisia ja supistuksia esiintyy jo ihan kiitettävästi, nyt alkaa olla fyysisesti tähän mennessä vaikeimmat ajat tämän raskauden kanssa. Väsymys on myös ihan totaalista, tuntuu että elän sumun keskellä päivästä toiseen. Ihme ja kumma kyllä pinna ei ole ollut kireänä koko raskauden aikana, vaikka olen lukenut että yksi sun toinen kiukuttelee kotona harva se päivä. Päinvastoin, vaikka kuinka väsyttää ja tekee fyysisesti pahaa, niin henkisesti on kuitenkin hyvä olla kokoajan. On mulla onnekas mies sen suhteen.
Kotona on aihetta juhlaan, mies sai uuden työpaikan ja yli 600 euroa parempaa palkkaa kuussa kuin ennen, helpottaa kummasti elämää ja nyt voi jopa HARKITA hoitovapaalle jäämistä äippäloman jälkeen...
Täällä tupruttaa taivaan täydeltä lunta, saataisiinkohan jo vihdoin ja viimein oikea talvi. :heart:
Eewokki ja mooses 34+0, POKS!