Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Voi tylsyyttä.. Yksin kotona, ei kiva :|

En ole vielä tehnyt yhtään mitään hankintoja vauvaa varten..
Toisaalta turhaanpa kaikkea uusii, kun 3 lasta on ennestään.. Tai, oisihan uudet vaunut kivat :whistle: ...ehkä.

Minä myös odotan rakenneultraa sekavin tuntein: välillä innoissaan, välillä paniikissa että mitä selviää..

Hmm, mulla taas ollut joka raskaudessa päinvastainen tilanne ja kuin evenyllä gigglesillä, eli halut on huomattavasti parantuneet raskaana ollessa..(Tosin ei ne huonot ole ollut muutenkaan).
Välillä ollut ihan koomisiakin tilanteita, kun ei ole voinut ketään miestä edes katsoa ajattelematta..sitä.
Ja rakas välillä ihan "muussina" :LOL:
Nyt kylläkin karmeat liitoskivut jo vähän hillitsee petipuuhia : /

onnea skooby tyttölupauksesta!

Luputupunan miehen uneksiminen! :D Ihana!

Nyt taidan lähteä kävelylle, ei tästä tule muuten mitään ;)

Suffeli ja masumuru 20+1
 
Pitkästä aikaa teidän jutusteluita lukemassa, mukavaa. :)

Onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista! Mie en jaksaisi myöskään odottaa, mutta lienen ihan hännänhuippuna rakenneultran kanssa - ultra vasta 18.10. eli ihan viimeisellä minuutilla mennään, jos normaalisti ultrataan viikoilla 18-22.

Hentoja töytäisyjä ja sellaisia 'pyörähdyksiä' on tuntunut nyt pari viikkoa, elleivät ne ole liikkeitä niin en tajua mistä moiset tuntemukset tulee. ;)

Vaunuista - Rajasimme tarvitsevamme kompaktit, näppärästi pieneen tilaan taittuvat yhdistelmävaunut. Pitkän kiertämisen ja testailun jälkeen ainoiksi vaihtoehdoiksi ovat muodostuneet Brion Singit ja Teutonian joku malli. Teutonian hinnalla olisi saanut kahdet Briot, eikä mikään laatuero riitä minulle perusteeksi käyttöiältään lyhytaikaisen tuotteen hinnan tuplaamiseen, ainakaan keskihintaiseen Brioon verrattuna. Oltiin kyllä valmiita muuten pulittamaan Teutonian hinta, mutta katsoimme saavamme lähes samaa tavaraa puolet edukkaammalla, joten eiköhän meidän valintamme lopulta ole tuo Brio. Kauppoja ei tosin ole vielä tehty. :)
 
Eveny, nuo vierekkäinistuttavat ovat niin leveitä etten ole suostunut edes katsomaan niihin päin. Eli peräkkäinistuttavat ovat meillä hakusessa :)

Haluista, täällä kanssa raskaus vaikuttaa positiivisessa mielessä petipuuhiin ainakin vielä näillä viikoilla. Tai siis vaikuttaisi jos lonkat antaisivat vähän enemmän periksi, viimeksi ei ollut tällaista ongelmaa. Mutta eipä sen aina onneksi tarvitse olla sitä itseään :D Ja esikon aiheuttama väsymys verottaa myös, saisi sekin jo saada vähän järkeä päähänsä eikä hyppiä päistikkaa sohvalta.
 
Vaunuista oon nyt ihastunut noihin Brion Sing-mallistoon johon tulis sitten Brion Primo kaukalo.. Mutta nuo etupyörät vaikuttaa aika pieniltä että miten sitten lumessa esim menee.. Kun haluaisin kääntyvät etupyörät niin olisi ketterämpi liikkua, tai niin sitä ainakin sanotaan.. :D
Että onko tuo malli vain asfaltti ja kaupunki tassutteluun..

Halut oli ennen raskautta erittäin kohillaan mutta sitten alkuraskaus pahoinvointineen ja väsymyksineen lannisti aika paljon.. Nyt on sitten väsymys ja pahoinvointi selätetty mutta halut jäi myös sille tielleen.. Onneks mies ymmärtää (välillä) :D

Giggles & Elmo 20+3
 
Huomenta kaikille täältäkin suunnalta. :) Kohta olis sitten lähtö neuvolalääkäriin saikkulappua hakemaan... :D

Innostuin eilen heräteostoksena ostamaan pinnasänkyyn nalle puh-suojuksen vaikka mies edelleenkin haluaisi pääkallokuvioiset missä menee vaaleanpunainen satiininauha ja rusetti. Nimikin on sitten mietitty jo valmiiksi. :D

Haluista: Kyllä niitä olisi, mutta kun selkää särkee niin pirusti ettei kykene. :D
Mutta lisää kuulumisia illemmalla, tämä lähtee taapertamaan bussille kunhan esikoiselle tulee lapsenvahti paikalle.

-mursumarsu ja Nemi-
 
mul on noi phill&teds explorer malli,ovat ihan parhaat mun mielestä,ihanat,kevyet,isorenkaiset,helpot työntää myös niin että koira toises kädes..kuomu on iso jasisaristuimessakin on kuomu..kestävät,vettähylkivät kankaat,helppohoitoset jne...en oo keksiny mitään vikaa ja olleet mulla sen 7kk nyt..<3täällä espoossa näyttäs joka toisel olevan nää vaunut...
 
Pikaisesti kertoilemaan tulin, että rakenne ultra tänään käytynä ja selvä POIKA mahassa kölli. Kaikki rakenteet ok. Paria päivää pienenpi edelleen, painoa 340g. Esikoinen oli rakenneultrassa aikoinaan 366g. Tämä uusi kaveri siis pienenpi samoilla viikoilla:) tosin miellelläni pistän tilaukseen pienen vauvan, joka ois helppo synnyttää:D Esikoinen painoi syntyessää 3845 eli keskikokoinen. Kysyin kätilöltä, merkitseekö toi rakenneultran paino pienenpää syntymäpainoa, niin sanoi, että ei kuulema vielä näiden viikkojen painoista voi syntymäpainoa ennustaa. Miten muilla on paino ollut rakenneultrissa ja paljon syntyessä aikaisemmista lapsista? Jos joku jaksaa vanhoja neuvolakortteja katsoa:)
Riikkunen ja pikkumies 20+4
 
Ihania rakenneultra kuulumisia täällä! Onnea kovasti kaikille tyttöjen, poikien ja mysteerityyppien odottajille! :heart: Meillä on rakenneultra edessä ensi viikon perjantaina ja kovasti toivottaisiin, että näyttäisi sukupuolensa :)

Tarvikkeita on hommattu 62cm toppahaalari ja yksi harmaa velourasu. Tänään kävin lindexillä jossa on mun mielestä ihanimmat lastenvaatteet ja oisi niin tehny mieli ostaa vaikka ja mitä, mutta kun ei tiedä mitä väriä ja aika vähän on sellasia nättejä ja neutraaleja. Ennestään toki löytyy jo kaikki mitä pakosti tarvitaan ja koska tän vuoden äpakkaus ei kauheesti silmää miellytä, jätetään se ostamatta ja laitetaan rahat esim. vaunuihin.

Vaunuista, meillä on esikoiselle ostettu emmaljungan classic sportit ja ollaan tykätty niillä ulkoilla vaikka missä ja millaisessa säässä. Miinuksena ilmakumirenkaat jotka sotkee ainakin muovisen lattian niin, ettei väri enää irtoa vaikka millä koittaisi, sekä kasattuna vie tosi paljon tilaa autossa. Ratkaisuna on ollut matkarattaat autossa. Nyt oon päätynyt britaxin b-dualeihin ja hiukan harmitellut, että eipä tullut hommattua jo esikoiselle niitä niin ei tarvisi nyt kun sisaristuimen :) Aijon myydä noi emmaljungat pois, eli jos joku kaipaa Lahden läheisyydessä tuommosia niin laittaa viestiä. Ovat hyvässä kunnossa, 1,5v. käytössä olleet ja värinä forest, eli metsän vihreä. (Pientä piilo mainontaa välissä, sori :D)

Olo on aika vaihteleva. Ihanaa kun ei enää niin kovin väsytä ja pahaolo on loppunut. Ruokakin maistuu jo kohtuullisesti kun pieniä annoksia muistaa syödä, painoa tullut n. 2kg ja tavoite pitää se tuossa vielä tovi :) Supistelua ja kaiken maailman kolotusta on, joten välillä joutuu sitten ottamaan tosi rauhakseen.

Pepe10 :heart: Papana 19+0 Poks! :D
 
Täällä lekurista kotiuduttu... Pikkuneiti oli sitten jo tunkenut päänsä niin alas, että lääkäri jo hädissään haki jostain varaston kätköistä ultran, millä sai tarkastettua kunnolla tilanteen.. nyt vaan seuraillaan tosi tarkkaan... Painoa en ollut nyt kotona seuraillut, niin oli kyllä pienoinen yllätys: suunnilleen kilo per viikko paino tippunut vaikka kaikkea mahdollista on tullut syötyä. Senkin takia nyt sitten saa ravata siellä tarkkailtavana.
Saikkua ei tosin kirjoittanut. totesi vaan että jos työkkäri käskee haastatteluihin, niin mene ihmeessä. Ei ne sua kuitenkaan ota kun raskaana olet. :mad: ja selkäsärkyyn ei ottanut kantaa millään tavalla.

Mutta tämä menee nyt herkuttelemaan itse väsätyllä triplasuklaakakulla :D ainakin voi hyvällä omallatunnolla herkutella.
 
Moikkelis!

Ihania ultrakuulumisia täällä. Poikalupaukset taitaa olla tällä hetkellä enemmistönä. Kiva kattoo sit helmi-maalis-kuussa lopullinen prosentuaalinen sukupuolijakauma.Ollaan tässä vähän vaunuja kateltu. Kuvassa mua miellyttää Oran Jovi airit (lime-musta) Onko kukaan tilannut mitään Vauvattaresta? Tai käynyt paikan päällä Varkaudessa? Millaista palvelua, ym? Onko kaikki toiminut okei? Mitään me ei olla vieläkään hankittu, paitsi yks tuttipullo tuli kaupantekijäisinä, kun ostin turvavyön ohjaimen itselleni tänäi.

Meitsi elää täällä ihan raskaushurmiossa.:heart: Masumurmelin kuvasarjoja tulee vilkuiltua jääkaapin ovesta melko usein (onneks ovi ei kuitenkaan aukee yhtä usein).Lisäks ostin viikonloppuna kirpparilta vanhoja vauva-lehtiä, joita nyt oon lueskellu ja mieskin on muutaman jutun lukenu. Mut kaikkein ihaninta on kuitenkin masumurmelin liikkeet. Niitä tuntuu nyt kaikkina vuorokaudenaikoina, mut varsinkin iltaisin. Illalla ei meinaa uni tulla, kun masussa on kunnon iltatreenit.

Ton hurmion toinen puoli on kuitenkin se, et mun pinna on nykysin tosi lyhyt. Tästä seuraa kotona typeristä asioista typeriä kinoja ja itkua:mad:. Ja väsymys aiheuttaa mulle vieläkin pahaa oloa.

Tosta rakenneultrasta vielä sen verran, et vaikka olikin kiva katella masumurmelin edesottamuksia livenä, niin mun mahaa ainakin paineltiin sillä laitteella niin kovaa, et se tuntui välillä melko epämiellyttävältä. Masumurmeli oli vissiin välillä aika hankalissa asennoissa. Vakuutus meinattiin masumurmelille ottaa. OP-Pohjolassa se pitää ottaa ennen rv 27, jos siis haluaa ennen syntymää-vakuutuksen.

Kääk ja masumurmeli 21+3

P.S.Tervetuloa uudet ja jos siellä vielä jotkut taustailee, niin mukaan vaan kaikki ;)
 
vastailen muutamaan kysymykseen: eli vatsanympärys=tällä hetkellä 93cm kun lähtötilanne oli 63cm eli hyvin on kasvanut=D nyt rv 20+3 <3
sitten muksun koosta rakenneultrassa: mulla toista muksua oottaessa rv 20 muksu painoi 320g ja syntymäpaino oli 3810g..ja nyt kun viikkoja oli 19+6 niin muksu painoi 300g..mutta tosiaan noista ei voi vielä päätellä että paljonko lapsi tulis painamaan syntyessään...
 
Täytyykin pyytää äitiä tuomaan mittanauhansa käsityökopastaan tänne huomenna parempaan käyttöön :D Harmi vaan kun ei tuota aloituslukemaa aikanaan tajunnut mitata että olisi vertailupohjaa!

Tänään sitten ostin ensimmäiset pikkuiset vaatteet vaaville,H&M:ltä tarttui pikkuruinen valkoinen neulepipo ja ruskeat puolipotkarit mukaan kun kävin metsästämässä kaupungilla uusia rintsikoita :)
Kauankohan muuten tämä tissien uusi tuleminen vielä mahtaa kestää.. argh,tuntuu että hukun näihin kohta ja maitokaan ei ole vielä noussut :D A-kupista hyvin reiluun C:hen jo menty ja kasvulle ei näy tulevan loppua! Nyt käytössä olevat C-kupit tursuavat mutta seuraava koko oli kuitenkin liian iso..päädyin siis ostamaan muutamat topit.. Vaikiaa :stick:

MöhköMyy "alias Pamela Baywatch" ja HilmaOnniPetteriina 19+1
 
Olette täällä kovasti pähkäilleet vaunuja. Mulla on ollut brion ja gessleinin yhdistelmät, emmaljungan tuplat, emmaljungan scootterit, emman matkarattaat ja nyt varastosta löytyy brio ponyt ja teutonia timmyt :D

Itse en tykkää isoista vaunuista ja heti kun lapsi osaa istua olen mieluusti vaihtanut kevyempiin, nykyisin on tarjolla kivoja paketteja johon voi vaihtaa koppaa,istuinta ja laittaa kaukaloa kiinni. möhkömyy oli ihastunut gesslein vaunuihin ja ne olivatkin ihanat, tutustu tilaamiseen ulkomailta, säästät satasia. Omani tilasin Saksasta ja malli hieman eri mitä Suomessa myydään (toki siellä on samojakin) ja maksoin täysin tuliteristä kärryistä 220€! Mutta se olikin löytö koska olivat sen kaupan viimeiset kappaleet ja siksi lähtivät niin halvalla.

Vatsanympärys piti oikeen mitata kun täällä muillakin mittanauhat viuhuneet, 96cm oli tulos, mutta lähtötilanteesta ei tietoa. Sf mitta oli rv20 20cm. Huomenna rakenneultra, oon niin odottanut sitä ja lueskellut täältä ihania ultrakuulumisia :heart:

Poikalupauksia on varmaan siksi enemmän että eikös se poika ole selvemmin nähtävillä? Korjatkaa jos olen väärässä...

E-V-A ja vauva rv20+6
 
tkl
Heippa kaikille! :)
Täällä odotellaan ensimmäistä, rakenneultrassa käyty ja pojanpalleroinen siellä aika selvästi köllötteli. <3
Taustalla olen lueskellut juttuja jo pidemmän aikaa, ehkä aika osallistuakin.
Eli la olisi 6.2, synnytyssairaalana toimii KOKS.

muoks: ja 30v on tuota ikää kertynyt
 
Viimeksi muokattu:
Piti kaivaa mittanauha esille ja alkaa mittailee. Mahan ympärys oli 102cm, harmi ettei tiedä mikä on lähtötilanne. No iso se alkaa olemaan kuitenkin.

Flunssa on kohta selätetty, tuntuu jo paremmalta vaikka vielä en ihan kunnossa olekaan.

Line ja Nano 19+0 :) *poks poks*
 
Oho, ompas teillä jo isoja massuja :) .. silleen hyvässä mielessä ofc :) Itekki piti aamulla mittailla ja nauha näytti 91cm, mutku lähtömitta on ollu jotaki 83 .. >_>;
.. sitten aamuyöllä tapahtu jotaki mitä säikähin ihan tosissaan, kun olin kääntymässä kyljeltä selälle ja yritin samalla liikkeellä vähän oikasta selkää nii tuntu sellanen revähdys tuolla oikean munasarjan paikkeilla ja se kävi tosi kipiää ja menin vessaan kippuraan istumaan ihan tuskissaan. Hetki siinä meni, että se kipu lähti, mut nyt tuo maha on ollu oikeelta puolelta ihan hellänä koko päivän.. Pelottaa et reväytän viel jonku valtimon auki tai jotaki muuta vastaavaa "kivaa".. >_> Vai liekkö tuo maha kuitenki jo painaa niin paljon, että sitä ei nuin vaan nakella sivulta toiselle..
 
-Kääk- me on tilattu kesällä 2010 kuopukselle jovi airit tuolta. Kaikki toimi ihan moitteettomasti. Paketissa tuli ekstrana hoitolaukku ja sadesuoja sekä vaunukoppaan vaihdettava sisäpäällinen.
Ihan hauskaa, että tulla värillä vaunuja myydään tänä vuonna "tämän vuoden mallina"- oli joku vauvattaren erikoiserä :)
Itse vaunuista olen tykännyt toooosi paljon :)

Mulla on tullut liitoskivut kovempina kuvioihin. Portaiden kiipeäminen ja pelkästään sukkien laittaminen seisaaltaan sattuu : /
Ensi viikolla on neuvola ja aion kyllä pyytää tukiliiviä lainaan.

Nyt pitää mennä, moikka :)

T:luputupuna& heppuli 22+0 POKS!!!
 
Heips!

Enää viikko rakenneultraan :D

Vatsanympärys piti itselläkin mitata, näin illalla sain mitaksi 96cm.

Tervetuloa joukkoon tkl!

Liitoskivut vaivaavat täälläkin, täytyypä mullain kysyä neuvolasta tukiliiviä tms..
Yöllisiä "revähdyksiä" ,juuri kylkeä kääntäessä, on minullakin ollut jo pidemmän aikaa. Neuvolantädin mielestä kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa ja painaa, ja kun yöllä kaikki lihakset ym on rentona ja niin poispäin..
Nivuskivutkin oli yhtenä yönä taas niin kovat, että mies heräsi mun vikinään, ja passitti ottamaan särkylääkettä..: /

Mulla rinnat ei oo vielä kasvaneet, onneksi, mutta sellaiset täyteläisemmät ja lämpimät ne jo on ;) Mies tykkää :whistle:

Menis viikko nyt nopsaan! (muuten vieläkään ei olla lopullisesti päätetty kysytäänkö sukupuoli..)

Suffeli ja mm
 
Moikka tänne pitkästä aikaa!! =)

Ultrassa käyty ja kaikki vaikutti olevan ok. Sukupuolikin selvisi ja kyllä se oma tuntemus oli taas oikeassa :D
Nyt alkaa pikku hiljaa antaa itselle luvan uskaltaa miettiä hankintojakin.. Vaunuja olen kovasti miettinyt ja Teutonian malli näyttäisi kuvista hyvältä mutta käytäntöähän en tiedä. Ja huh mitä hintoja jos ei käytettynä löydä :( Ajattelin että voisi olla hyvä jos on kääntyvät etupyörät. Ja sitten kuitenkin olisi hyvä olla ne matkarattaatkin mihin sais helposti heitettyä kaukalon kauppareissujen ajaksi ja huoh! Sen päätin että äitiyspakkausta en ota koska lastenkirppareilta saa helposti mieleiset ja tarvittavat vaatteet ja makuupussi yms mulla on jo ennestään :)
Nyt iltapalaa naamaan :p

RR & PikkuKengu 21+0 poksista!
 
Vatsa on täälläkin kasvanut valtavan nopeasti, esikon aikaan tällänen maha oli vasta 30 raskausviikon jälkeen. Painoa ei onneksi oo tullu kuin ehkä kilo.

Hankinnat
En aio hankkia ennakkoon oikeastaan mitään, esikon ajalta kaikki on tallessa ja mitään tuplarattaita ei tarvita kun ikäeroa tulee peräti 4 vuotta.

Omaa napaa
Viime viikolla töissä noston yhteydessä tein ilmeisesti vääränlaisen kiertoliikkeen ja siitä asti on vasen pakara ollut kipeä istuessa ja liikkuessa sekä levossa. Säteilee reiteen asti jatkuvasti. Onko kellään tietoa mitä tämä voisi olla? Töissä ehdotettiin ihan iskiaskipua, todennäköisesti jotain hermoperästä kuitenkin..

Pian puolessa välissä
Syksyn lapsi 19+4
 
Syksyn lapsi Iskias kipua olisin kanssa sanonut,samanlaista reiteen asti vetävää kipua itsellä ollu joka raskaudessa ja äidilläni vaiva on ihan jatkuvaa ja siis tulee juuri äkillisen oudon liikkeen seurauksena useimmiten! Ja tosiaan siis särkee ja kiskoo enemmänkin juuri takapuolen päällä eikä selässä,ja vetää jompaankumpaan jalkaa..

Suffeli-81 Ihan komppaan sua,menispä viikko nopsaan,ens pe ultra kanssa :D

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 19+2


Jaa niin melkeinpä unohdin.. E-V-A Tarvii varmaan osata saksaa jos sieltä tilailisi vai miten heillä nettisivut toimii..?
 
Viimeksi muokattu:
tänään kävin lääkärissä koska aamulla kun heräsin niin tuntui et tennispallo ois tungettu alapäähän ja paine ja jomotus selässä,niin arvasin et kaikki ei ole niinku pitäis..mul oli paikat auki ja pehmeet ja lähete lähti Jorviin lisätutkimuksiin ja uuteen ultraan..supistellut on pitkin päivää myös kipeästi=( oisko joku tulehdus?? katsotaan..toivottavasti en joudu vuodelepoon=( nyt 20+4
 

Yhteistyössä