Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Heissanssaa taas!

Neuvolakuulumisia= suoranaista veetätystä!!
Käytiin läpi minun ruokavaliota, sain kaameaa motkotusta, kun käytän kevytmaitoa, rasvattomaan kuulemma siirryttävä ihan heti! Ja juustoa, joka EI OLE 17% tai alle!! Ja sokerirasitukseenkin laittaa mut ihan heti, koska painoa on tullut NIIN paljon, rv 18+0 +2,5kg... Ensi neuvolassa on ne kelan paperit, onko siellä sen jälkeen oikeasti pakko käydä?? :'(

Vaavin sydänäänet jumpsutti kovasti, ja sf mitankin otti, kun kohtu tuntuu niin hyvin, oli 17,5cm

Jäipä p*ska maku suuhun

T: ÄiteeX ja poitsu 18+0
 
ÄiteeX Tosi kurja neuvolantäti sulla kyllä!! Ihan rasvallista juustoa ilmoitin kanssa syöväni ja painoakin täällä jo tullut melkein +4 kiloa rv18+0 ! Huonommin siis menee täällä suunnalla :D Pöhhöh,toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan nuo sen kommentit ja masua vaan kasvattelemaan kaikessa rauhassa!

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 18+4
 
Täällä yksi vuorotyöläinen! Syksynlapsi, kuulostaa tosi tutulta olotilalta tuo sun kuvailemasi. Mulla meinasi pää levitä ihan kaikkeen lopulta, ja kun aiemmin on ollut uupumus kaikkien asioiden kanssa ni tunnistin sen nytkin. Vaikka raskaus ei ole sairaus, se silti vaikuttaa ihan kaikkeen olemiseen ja elämiseen. Olin viikon pois töistä, lääkäri kirjoitti sairaslomaa kun totesi että parempi kun ei nyt ole jo liian väsynyt olemiseen ku vauvan kanssa tarvitaan myöhemmin voimia ja jaksamista. Käy sairaslomaa ja kertomassa oloista ja mielialasta lääkärissä! :hug:

Voi ikävät neuvolakuulumiset! Hoitajia on tositosi moneen kastiin! Jännittää mitä meikän painonnoususta ja rasvaisista juustoista sanotaan... Jos käy kovasti russuttaa ni sanon kyllä takasin!

Tsemppiä!

ilutiak ja kuplispoikavauvva 21+0 POKKS
 
Mullakin tuntuu liikkeet ihan alamahassa ja hieman oikealla puolella. Rakenneultrassa näkyi pikkuinen olevan pää alaspäin mutta se piti käsiään välillä pään päällä heilutteli tosi kovaa. Mä tein kolmivuorotyötä viikolle n.17 asti ja nyt teen kahta vuoroa. Aamuvuoro alkaa kuudelta joten ennen viittä pitää jo herätä ja kyllä on kova väsy päivän jälkeen.
 
Hei kaikki ja onnea mukavista ultrakuulumisista! :flower:

Rakenneultra ensi viikon tiistaina ja hieman jo jännittää. Olen luonteeltani sellainen etukäteen huolestuja ja mietin ja pohdin, mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa : / Mutta tiistaina sen näkee ja mieskin pääsee tällä kertaa mukaan =) Olisi kiva ehkä kuitenkin sitä sukupuolta saada selville, mutta kun täällä ei kerrota mitään. :headwall:

Äiteex höh mikä neuvolantäti. :( Mitähän se täti sanoisi, jos tietäisi, että olen erittäin pahassa Oltermannikoukussa eikä kyse ole mistään 17 % kevytversioista ;)

Liikkeet tuntuu selvinä tai on tuntuneet jo viimeiset neljä viikkoa ja mahan päältä voi jo mieskin tuntea potkut. Alavatsassa tuntuu potkut ja ylävatsassa kutitusta, joten vauva on varmaankin pää ylöspäin. Esikoinen oli myös perätilassa koko raskauden ajan, joten saa nähdä miten tämän kanssa käy.

Vennie ja Pikku E 19+6
 
Ai juu ja unohdin äsken mainita, että käytiin tänään miehen kanssa kiertelemässä Vantaalla lastentarvikeliikkeitä. Vaunuja lähinnä katseltiin, kun ollaan niiden hankintaa tässä pohdittu vähitellen. Onko kukaan ostellut vielä vaunuja tai millaisia vaunuja muilla on? Innostuttiin kovasti Hartan Topline S -mallista. Onko kenelläkään sellaisia? Olen koko ajan halunnut yhdistelmävaunuja (tai kuomurattaat), joissa heittoaisa ja pehmeä kantokoppa. Ja siis sellaiset missä ei ole vaihdettava ratasosa vaan kantokoppa vaan otetaan pois ja vaunut on rattaat. Olin alunperin kovasti kääntyviä etupyöriä vastaan, mutta naisethan saa tietysti muuttaa mieltään :LOL:

Vennie

Muoks... ai näitä viestejä voi näköjään muokatakin... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Äiteex kurjaa että olet pahoittanut mielesi neuvolassa. Itsellä kävi juuri myöskin niin, vanha neuvolatäti (joka ollut kaikissa kolmessa aikaisemmassa raskaudessa) jäi eläkkeell ja tilalle tullut on nuori ja virkaintoinen:D Mulle on tullut 8kg alkupainosta (painoindeksi 23) ja nyt viimeksi lähes kilo/viikko. Kovasti kyseli mitä syön (pullaa,karkkia,sipsiä ym.) ja totesi että ruoka kyllä maistuu. Kerroin sille että olen joka raskaudessa lihonnut 18-20kg ja pois ne on lähtenyt. Sokerirasitukseen joudun nyt myös ekaa kertaa.

Tein muuten aivan mahtavan kirpparilöydön ja kun oli viel myyjäkin paikalla ni uskalsin ostaa käytetyn turvakaukalon, maxi-cosin capriofix 2008 mallia hintaan 5€!

Rakenneultrat on ajankohtaisia meillä, toivotaan ettei kukaan saa ikäviä uutisia. Omani on ensiviikolla tasan rv21, jännittää.

E-V-A ja vauva rv20+2
 
huomenta!
Voi ihminen olla väääääsy, alkaa varmaan olla pikkuhiljaa rautakuurin aika ku alkaa nuo sängystä ylösnousemiset olla vaikeita, vaikka olis nukkunu 10 h putkeen..

Vitsit noita terkkareita ja muita hoitsuja!!iha kamala oli tuo papa-kokemus aivan tuli kylmät väreet.

Mullakin on kolmas raskaus ja edellisessä lähtöpaino oli alhaisempi kuin ekassa, joten tuli kans se 17-20 kg eikä oo tullu onneksi mitää noottia painosta. Kaikki ja yliki on lähteny kyllä pois.
Ihan tyhmää alkaa juustosta yms niuhottamaan. Meikä on kyllä vedelly liikaaki herkkuja täs raskausaikana.

Vaunuista: onko tietoo Ora Jovi vaunuista? olis vähä halvemmat kuin briot, joten pähkään jos vaihteeksi ostais kyseiset. Vanhat briot lähti kiertoon ja tuntuu niin sikakalliilta nuo uudet, vaikka ne onkin niin ihania :).
jeps,eipä kummempia ultraa ootelle.
t.sini77 ja tyyppi 19+4
 
Aurinkoista huomenta!

Täällä myös väsy..
Hirvenmetsästyksen alun syytä kai, kun aamulla pitää niiiin aikaisin herätä keitteleen eväskahvit ja sanoon miehelle heipat.. ;)

Ihana yllätys rakkaalta tänä aamuna: kertoi pyytäneensä rakenneultrapäivän töistä vapaaksi jotta pääsee mukaan! :heart:

Eilinen meni kyläillessä, tänään aikomus saada jotain järkevää aikaiseksi..

Inhottavia neuvolakäyntejä ollut muutamilla!

Oon yrittäny nyt "väkisellä" syödä enempi ja herkutella, mutta mitä järkeä kun olo on muuten hyvä, vauvalla kaikki hyvin, ja mulle tulee itselle vaan korkeintaan se huono-olo väkisin syömisestä? Päätin että kyllä se paino alkaa sit nouseen ku on noustakseen..

Suffeli ja masumuru 20+ *poks*
 
Huomenet kaikille!

Pahoittelut kaikille huonoista terkkareista ja neuvolatädeistä, meitä ihmisiä on moneen junaan ja jotenkin ne asemalle jääneet tulee aina vastaan :D

Ihanaa kun tullut jo poika- ja tyttölupauksia! :) Itse odottelen omaani vielä neljän päivän ajan, jos asukki viitsii näyttää alapäänsä :)

Vaunuista ollut jotain puhetta, kysynkin siis jo kellä lapsia on että mitkä merkit on ehdottomasti sellasia nou nou, mitä ette ikinä ostais? Alkaa olla pikku hiljaa ajankohtaiset nuo rattaat/vaunut/kaukalot mutta kun merkkejä ja malleja on miljoonia.. :/ Varmaankin kalleimmat on ihan best of the best mutta ei ihan niiiin paljoa halua niihin sijoittaa :D

Oli eilen työpaikan bileet joissa olin sitten vesi-linjalla mukana sekä käytiin sitten yökerhossa vähän tanssimassa (miten sitä onkaan kaivannut) ja illan päätteksi jalat oli ihan muussia sekä Elmo tais olla hereillä.. :D Mies oli sitten yötöissä toisella paikkakunnalla ja siinä sitten viestiteltiin.. Viimeisessä viestissä kysyi että Onkos Elmolla kaikki hyvin? :) Hihihi pikku hiljaa se alkaa lämpeämään :)

Suffeli-81 ei joo kannata stressata tuosta olemattomasta painon noususta, mullakin tullut vain 3,5 kiloa lisää ja tuntuu että maha on melko pieni 5.kuulle.. :D Mutta kaikki kropat ja raskaudet on erillaisia niin ei siitä kannata stressata :D

Jaksamisia kaikille saikkulaisille sekä muille odottajille :)

Giggles & Elmo 20+1 iiiiiiik :)
 
Heips :)

Kylläpäs joillekin on sattunut kerrassaan kaameaa henkilökuntaa- itse antaisin, ja oon antanutkin, vähän vastaavassa tilanteessa palautetta. Ei ketään saa kohdella noin :(

Meillä on oran Jovi Airit ja oon ollu tosi tyytyväinen. On siis yhdistelmävaunut ilmakumirenkailla, kulkee soralla ja asfaltilla ja vaikka missä ryteikössä pellonreunat mukaanlukien :) Hinta ja laatu on oleet kohdillaan. Vaunuissa on muhkeat toppaukset, mitä saa kevennettyä kesällä. Talvella ainakin on ihanan lämpimät. Ainoa miinus on se, että sisaristuimen laitto on vähän ? Pitäisi käydä sovittammassa Emmaljungan sisaristuinta- ainakin lastentarvikkeessa sellaisen jopa vannottiin käyvän vaunuihin. Noissa on kaikki hyttysverkot, aurinkolipat, irrotettava kuomu kantokopassa- jopa vyö kantokopassa (pidentää vaunukopan käyttöikää ja tekee turvallisemmaksi), erillinen päällinen vaunukopalle ja ratasistuimelle, metallinen jalkatuki-kestää kulutusta, alla on kankainen tavarakori, mutta tilalle saa hankittua oran metallisen-kestävämmän...
Merkkejä, joita koittaisin vältellä vaunuissa: Carena- olen kuullut aika paljon huonoa, Emma samasta syystä, Suomivaunu myös samaa sarjaa... Mutta esim. Emmalla on ihan loistavia sittereitä ja muita lastenhoitotarvikkeita. Välttelisin myös esim. Emmaljungaa ihan sen vuoksi, että hinnoissa on tosi paljon ilmaa. Mutta kaikkea ei voi mitata rahassa- niissä on paras jälleenmyyntiarvo ja onhan ne nättejä ja kestäviäkin, paitsi aika paljon olen kuullut takuuhuoltoon joutuvista ns. "hyvistä vaunuistakin" esim. emmaljungista- ja aikaisemmin itsellä on olut Brion vaunut- nekin joutuivat takuuhuoltoon ja oltiin 2 viikkoa autottomina ilman vaunuja : / .
Riippuu niin paljon siitä, mitä vaunuilta odottaa ja missä niitä käyttää. Esim. pienillä etupyörillä varustetuilla vaunuilla ei pääsisi etenemään ilman, että olisi hampaat irvessä meidän soratiellä. Voi siis samalla miettiä, jos mökkeilee, että onko vaunuilla käyttöä muuallakin kuin kaupungissa? Ja kaupungissakin, että mahtuu hissiin, autoon, kassojen ohi... :)

ON: Meillä mies uneksi viimeyönä:" Näkyikö se keltainen rusetti?" minä:" Mikä rusetti?" mies: "No päässä siinä ultrassa? " :D

T: luputupuna & heppuli 21+4
 
Heipparallaa täältäkin!

luputupuna Ehkä maailman paras toi miehes uneksiminen! :D

Me käytiin tänään hakemassa vaunut -09 babywelt merkkiset kärryt. Ovat musta niin ihanan näköset että! Ei hajuakaan ovatko hyvät vai huonot, mutta sen näkee sit käytössä. Jos tuntuvat huonoilta ni täytyy pistää kiertoon ja ostaa jotkut muut, en jaksa siitä niin kamalana stressiä repiä. :D Nyt ne ainkin tuntuu ja näyttää ihanilta!!:heart:

Niin ja tosi kurjia joillakin ollut noi terkat/hoitaja, hyh hyh. Toivotaan ettei osu omalle kohalle noin inhottavia tapauksia. :/

Ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Mäkin ootan kovasti jo omaani joka on vasta 10.10!!
Mahakin jo "kivasti" pömpsöttää painoo on tullu joku 1,5 kg
Täytyy laittaa tuosta pötsistä kuva kuhan sais aikaseks. :)) Laittaisitte työ muutki ni voi vähän vertailla. :D

Ippe ja pikkutaateli 18+2
 
Vaunuista ollut puhetta ja niitä täällä kanssa mietin pohdin ja pähkin! Muutaman kerran käynyt katselemassakin lastebtarvikeliikkeissä mutta lienkö tullut sitten hullua hurskaammaksi :D Gessleinin vaunuihin olisin aivan ihastuneen rakastunut,mutta 800 euron hinta hirvittää,vaikka samoissa melkein kaikki nykyään näyttävät olevan :O Hui.. Ensimmäinen autonikaan aikanaan ei maksanut noin paljoa,heh heh he :LOL: Eli ehkä siis pakko myös kallistua käytettyjen suuntaan.. Mistä moisia sitten kannattaisi katsella?? Muualta kun huuto.netistä..?

Onko muita jotka ei ole vielä hankkineet _mitään_ vauvalle? Havahduin tässä eilen illalla tosiasiaan,etten siis ole hankkinut yhden ainuttakaan tavaraa tai vaatetta vielä pikkuiselle.. kaupassa aina pikkuruisia vaatteita hypistelen ja monesti jo kuljettanut mukananikin kaupassa kiertelyn ajan mutta sitten lopulta aina vienyt takaisin..! Jotenkin kai olen alitajuisesti päättänyt odottaa rakenneultraa ja vasta sitten.. Josko tosiaan sukupuoltakin kuulisi :heart: Kaksi viikkoa vielä.. On muuten odottavan aika uskomattoman pitkä :kieh:

Jaa niin,pitipä vielä kysymäni että tietääkö joku voiko raskausaikana ottaa suun alueen röntgeniä??? Olen joutunut käymään kaksi kertaa hammaslääkäripäivystyksessä saamassa ensiapua särkevään hampaaseen,ja siellä molemmilla kerroilla olleet eri hammaslääkärit sanoivat ettei voida röntgeniä raskauden takia nyt ottaa ja aloitetaan juurihoito ilman kuvia.. Perjantaina sitten jatkohoitoon mennessäni yksityiselle tohtorille,niin sanoi hän että ensi kerralla kuitenkin nuo kuvat otettaisiin? Mihinkä tässä nyt sitten uskoa,onko vain parempi että kiellän ottamasta??

MöhköMyy ja 6 minuuttia sitten poksunut HilmaOnniPetteriina 19+0 !! *POKS*
 
MöhköMyy mulla ainakin otettiin 2 tai 3 röntgeniä viime raskaudessa kun juurihoito tehtiin. Taidettiin ottaa lähtötilanne ja lopussa 1 tai 2 kertaa varmistus et kaikki on ok.

Vaunuja ootte pohtineet. Meille tuli esikoiselle käytetyt ja näyttivät tosi hyvältä. ei mennyt kun kuukausi niin olivat homepilkuissa. Itse säilytettiin aina sisällä eikä oltu oikeestaan tuohon mennessä ees käyttää. Nyt en siis enää uskalla ostaa käytettyjä. Ostettiin sit tilalle vaunulasta Firkon F-7 yhdistelmät hinta noin 300e. Oon ollut vaan tyytyväinen. Moni on sitä mieltä että ihan kamalat mut mulla ei tosiaan oo mitään pahaa sanottavaa kyseisistä vaunuista. Kyllähän noi alkaa natista jos ei rasvaa mut niin kavereiden emmaljungatkin. Iso plussa vaunuissa on heittoaisa. Ja iso kovapohjanen koppa.

Nyt kun tuplia mietitään niin ihastuttiin toki emmaljungan vaunuihin mut hinta on niin hirvee et ei kiitos. Vaihtoehdoiksi säi joko firkonin tuplat tai carenan tuplat. Carenoissa tökkäs se aisan korkeus joten vuodenvaihteessa tilataan firkonin tuplat meille.

Sit tällänen henkilökohtanen asia et esikoisen aikaan multa katos kaikki halut, siis parisuhteessa. Nyt käynyt vähän samoin. Mut toisaalta sit taas johtunee tästä hirveestä väsymyksestä. Miks sanotaan et vauva aikana parisuhde kärsii? Mun mielestä vauva aika oli yks parhaista ajoista mun ja miehen välillä. Nyt taas kun poika on sen pikkusta vaille 11kk ja nukkuu huomattavasti vähemmän, ei meillä oo aikaa toisillemme enää yhtään. Hyvä kun huomaa välillä ees halauksen verran pysähtyä toisen luokse. Milo siis nukkuu nykyään noin 8-9:stä aamu 6-7. Päivällä toki nukkuu pitkään mut mies on aina sillon töissä.

Mut nyt soittelen terveyskeskukseen varatakseni pojalle lääkärin. On niin pahassa taudissa että.

eveny ja Myyskä 19+1
 
joku kyseli ora jovi vaunuista,mulla oli ne ja tykkäsin kovasti,kulkee maastossa kun maastossa ja kevyesti ja lapsella hyvin tilaa nukkua kopassa..ovat todella kestävät..kankaat hyvät ja en nyt keksi muuta miinusta kun että eivät mene kauheen pieneen tilaan autossa,mut tuskin vaunut yleensäkkään menee...
 
Mä olen alkanut myös enemmän ja enemmän kattelemaan noita vaunuja. Meille tulee Emmaljungat 98% varmuudella uutena. Menevät sitten toivottavasti seuraavillekin lapsille kun hyvänä pidetään. Sen takia investoidaan hieman enemmän nyt.

Mulle tuli aivan hirveä flunssa viikonlopun aikana. Nyt ollaan vuoteen omana ja mietitään, että jaksaisiko hakea alakerrasta vesilasin.. mies toki töissä vielä monta tuntia ennen kuin tulee kotiin. Jos vielä vähän huilais ja keräis voimia ennen ku lähtee liikkeelle. Ja ei, meillä ei ole mitään 1000 neliön palatsia, jossa vesipiste on kauimmaisessa siivessä :D mutta ei vaan nyt jaksa.

Mulle tuli myös uusi ongelma. Mun syystakit eivät mene enää kiinni mahan kohdalta! Lieneekö tämä vaikuttanut myös tähän sairastumiseenkin. Pitäisi miettiä, että mitä tekee ostaako syystakkia vai pitäisikö ostaa suoraan talvitakki kun muuten jää tod.näk. niin vähälle käytölle, eikä noi takit kovin halpoja ole. Miten muilla?

Line ja Nano 18+5 :)
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!
Mäkin eilen uskaltauduin ensimmäistä kertaa oikein tosissaan miettimään nuita vaunujuttuja ja voi kauhistus ku mää en tajua niistä yhtään mittää >_> Mutta nuo ora jovi vaunut vaikutti ainaki ihan hyviltä. Mies on saanu jostaki sellasen ajatuksen päähän, että ne pitää olla emmaljungat mut luulen että konkurssi siinä tulee jos niitä aletaan haikailemaan... Onneksi niillä ei oo kiire, kun tuskin heti helmikuulla ulkoilemaan pääsee :)
Ja ah ja voi, vielä pitäis oottaa 10. päivä asti rakenneultraa, on se niin epistä kun niin moni on jo päässy käymään. ;< Välillä melkeen jo pelottaa, että jos sieltä paljastuu vaan kauheuksia ja sitte taas toisena päivänä oottaa ihan innoissaan, malttamaton joka tapauksessa.
Tänä aamuna myöskin huomasin saman homman mitä tuo Line tuossa voivotteli.. Kun meillä oli asteen miinuksella niin ei enää viittiny takki auki lähteä pihalle, että pakko vissiin investoida jonkin sortin mammailutakkikin, hirveetä rahanmenoa jo tässä vaiheessa ;<
Mutta nyt jatkuu tunnit niin mukavaa syksyn jatkoa vaan kaikille!
Liikkeitä odotellessa Tuulikka + Nöttönen vissiinki 19+0 (menin viikoissa sekasin)
 
mullakin menny syystakit ajat sit pieneks...masun kohdalta..joten kävin ostamassa vero modasta sellasen kivan takin johon mahtuu sit isompikin masu vaikka kokoa xs!!se on siis talvitakki kun en viitsiny syystakkia enää ostaa...
 
Eveny et oo ainut ton henkilökohtaisen ongelman kanssa.. Meillä ei itse seksiä ole paljoa ollut, koska se tuntuu jotenkin oudolta tuolla sisällä.. :/ Mutta kun sille päälle on sattunut niin sit kaikkea muuta on tehty.. Mut kyllä halut on paljonkin vähentyneet.

Pitäis päästä miehen kanssa katsoo noita vaunuja niin varmaan sillä paljon selviäis että mitkä on omanlaiset ja toimivat.. :)

Tuulikka mulla sama tuon rakenneultran odottelun kanssa :D Välillä odottaa kuin kuuta nousevaa mut sit pelottaa että mitä jos sieltä paljastuu jotain kauheeta.. Ja myös pettymys jos ei sukupuolta näe.. Mutta vielä 3 päivää siihen.

Giggels & Elmo 20+2
 
Meillä oli tänään se kauan odotettu rakenneultra ja tyttöähän siellä meille lupailtiin kuten jo tiesinkin. (Tai siis olin siitä aivan varma! :D ) Kaikki oli oikein hyvin ja vastasi viikkoja, kovin toinen kipristeli sormia ja ojenteli jalkoja :) Tänään aamulla tunsin ensimmäiset kunnon potkut herätessäni, ei enää pelkkiä sipaisuja. Ja jopa oksentelu on alkanut helpottamaan, yksi oksentamaton aamukin oli jokin aika sitten! Eli meille kuuluu oikein hyvää. :)

Skooby ja pieni 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Line esikoinen syntyi marraskuun alussa joten masu oli viime syksynä jo aikamoinen. Mikään takki ei mahtunut ja ostin reilusti ison fleece takin jostain cittarin alerekistä ja sit prismasta tuulta pitävän ja vettä hylkivät aika kalliinki syystakin. Ostin se sillai et se oli aina justin kokonen sillon syksyllä ja aattelin et pidän niin kauan kun vaan mahtuu. Loppujen lopuks sain sen ahdettua aika pitkään. On ollut mukava takki kun sitten keväälläkään en tosiaan ollut entisissä mitoissani. Sillon iso takki oli ihan mukava. Eikä oo liian iso kuitenkaa et normi mitoissani sitä en pystyi pitämään.

Talvitakkina viimeks oli sellanen kellomallinen äitini takki joka on mun normi kokoa yhden koon isompi. Nyt sit kun tätä talvea on hieman enemmän kulutettavana niin ostin ihan oikean mammatakin. Huomasin vaan et alkutalven vauvan kanssa tuli paljon käytettyä miehen takkeja (vaikkei sitä mahaa ollutkaa enää niin paljon mut olihan se aika pitkään tuossa löllyvänä kasana) kun lapsi rintarepussa/manducassa kuljin koiran lenkittämässä. Me siis mahduttiin sit molemmat miehen takin sisään lapsi ja mä.

Tästä tulikin mieleen et itse yllätyin hirmuisesti esikoisen syntymän jälkeen miten kauan keholla meni palautuessa takas entiseen, ta eihän se ees ehtinyt palautua ennen uutta raskautta. Poika oli siis jonku 6-7kk kun tää sai alkunsa.

Mahan löllykkä vaan pysyi pysyi ja pysyi. Ja kuvista päätellen kaksoisleukakin pysyi pitkään. Paino laski mut missään se ei näkynyt. Mulle tuli esikoisesta 16 kiloa painoa ja niistä 6-10 jäi sairaalaan (en enää muista tarkasti) no ne loput sit vaan oikeastaan lähti lukuun ottamatta viimeistä 5 kiloa jotka alkoi jojoilla. Välillä olin alle lähtöpainon ja välillä taas reilusti plussalla mut ei kukaa kauheasti mussa eroa huomannut. Odotin et keväällä ois saanut pitää omaa nahkatakkia mut höpön pöpö. se mahtu nyt alkusyksystä mulle 2 kertaa. eli odotan saavani pitää sitä taas ehkä ens syksynä tai seuraavana keväänä. Talvitakistakin odotin sillon et syntymän jälkeen kaivan mun lemppari takin esiin joka on melko reilu(laskettelutakki mallinen) mut ei h.. Masennuksella siis odotan taas kevättä.
 
Vaunuista, kannattaa harkita tarkkaan millaisissa tilanteissa tarvitset vaunuja. Joutuuko niitä nostelemaan autoon/autosta paljonkin, millaisissa paikoissa liikut vaunujen kanssa kaupunki/hiekkatie. Sisaristuinmahdollisuus, jos sellaisia suunnitelmia ;) Meillähän meni siis esikon vaunuhankinta ihan mönkään kun halusin mahdollisiman monipuoliset vaunut. Joo niillä pääsee kyllä mistä vain ja ovat tilavat ja lämpimät. Mutta esim. kauppakeskuksiin niillä ei ole oikein mitään asiaa. Ja siis meillä Emmaljungan Duo Edget Sport-rungolla - myynnissä ;) Ja enpähän mä nyt niin paljon missään hiekkateillä loppujenlopuksi sitten lenkkeillyt vaan arkipäivän tilanteissa niitä tulee eniten käytettyä.

Mutta nyt mä olen itse taas ihan hukassa noiden tuplien suhteen. Tarjonta ei vain kohtaa mun ajatusmaailman kanssa. Pitäsi olla kapeat ja mahdollisimman matalat, kun oma pituus on kuitenkin hyvin rajallinen :D b-dualit täsmäsivät muilta osin, mutta nuo kork. ja lev. hankaavat vastaan. Phil&tedsejä en ole vielä luonnossa nähnyt mutta ne voisivat olla kivat. Ketterätkin pitäisi olla, mutta aika pitkälti taitaa olla kaikissa tuplissa kääntyvät etupyörät. Heittoaisaa taas sitten ei taida olla yksissäkään tuplissa. Ei ole kiva kun aurinko porottaa suoraan nukkuvaan muksuun... AARRGGHHHH... sekoan...

Mutta niin siis joo jos nyt lähtisin yksilövaunuja hommaamaan, tarkkailisin kääntyvien etupyörien mahdollisuutta (ketterät), heittoaisaa (ettei paista naamaan tms.), kuomun suojaavuutta (kts. edellinen), paino (lapsi tulee painamaan tulevaisuudessa enemmän kuin 4kg), tekstiilien pesumahdollisuutta (lapset sotkee :stick:) jne...

(.) Kolottaa, ahdistaa, ei ole hyvä olla... Vaapun välillä kuin viimeisillään raskaana... Siis mitä tää tulee olemaan muutaman kuukauden päästä?? Ei onneksi supistele, okseta tms. että siihen suhteutettuna on ihan hyvä olla... Jokainen potku virtsarakkoon pelottelee perätilasta. Ei mulla mitään sektiota vastaan olisi, olisi vain ollut kiva kokea spontaanit supistukset. Esikko kun käynnistettiin, vedet meni mutta supistuksia ei kuulunut. Yritän vain hokea itselleni että ei ole vielä aika stressata siitä....

Hohto ja :heart: 21+3
 

Yhteistyössä